Βελτίωση με SSD δίσκο;

Διαβάζοντας προσεκτικά το περιεχόμενο της παραπάνω ιστοσελίδας εύκολα διαπιστώνουμε τα παρακάτω.

Παρά τις υπερβολές για λόγους marketing και εντυπωσιασμού και παρά τις μέχρι βλακείας υποδείξεις:

Συζητούν λίγο-πολύ για τα ίδια πράγματα που συζητάμε και εμείς στο forum σε σχέση με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Θεωρούν το jitter ως πηγή των περισσοτέρων προβλημάτων.
Περί τις 11 φορές αναφέρουν την αιτία των παρατηρήσεων τους ως possible reason (πιθανή αιτία).

Δηλαδή τα συμπεράσματα τους είναι εύλογες υποθέσεις μεν, στερούνται όμως παντελώς μετρήσεων και περαιτέρω τεκμηρίωσης επιστημονικής ή πειραματικής κάτω από αυστηρά ελεγχόμενες συνθήκες.
Απόδειξη ότι βρισκόμαστε μπρος σε ανεξερεύνητο πεδίο, όπου απαιτείται μακροχρόνια και εκτεταμένη έρευνα.
Τις ίδιες υποθέσεις κάνουμε και συζητάμε και εμείς. Έχουμε κάθε δικαίωμα, δεν είναι κακό. Με μία διαφορά: Δεν βγήκαμε στην αγορά ως κατασκευαστές να διαφημίσουμε ένα προϊόν με βάση ατεκμηρίωτες προς το παρόν πιθανολογήσεις.
Οι υποθέσεις, όσο εύλογες και δικαιολογημένες κι' αν θεωρηθούν, είναι άγνωστο σε ποιό βαθμό συμμετέχουν στο τελικό αποτέλεσμα. Και απέχουν ακόμα πολύ από την συστηματική και τεκμηριωμένη εφαρμογή στην πράξη.

Συμφωνώ απόλυτα οτι πρέπει να αποζητεί καποιός ακόμα και την απειροελάχιστη βελτιώση στο ηχητικό αποτέλεσμα του συστήματος του.
Διαφωνώ όμως με την λάθος (κατά την ταπεινή μου άποψη) προσέγγιση των audiophiles στο θέμα "ήχος (ή σωστότερα μουσική) και Η/Υ".

Πιστεύω πως η προσέγγιση ειναι συχνά λαθεμένη διότι οι υποθέσεις που γίνονται έχουν ως βάση προβληματισμούς που προέκυψαν από την χρήση ενός ατελούς από την γέννηση του και εδώ και πολλά χρόνια ξεπερασμένου προτύπου, του Red Book, ενω ταυτόχρονα ο προβληματισμός που αναπτύσεται αγνοεί βασικές αρχές της λειτουργίας των Η/Υ.

Για παράδειγμα, οποιοσδήποτε έχει στοιχειώδεις γνώσεις Η/Υ δεν μπορεί παρά να γελάσει με την υπόθεση οτι ενα αρχείο ήχου αναπαραγεται "καλύτερα" ή "σωστότερα" αν βρίσκεται στο root directory και όχι σε subfolder.
Τα κάθε είδους αρχεία εγράφονται στον σκληρό δίσκο σε τυχαίο σημειο, που αποφασίζεται απο το λειτουργικό σύστημα ερήμην του χρήστη. Οι φάκελοι και γενικότερα το directory structure δεν ειναι παρά εικονικοί δείκτες, που απλά βοηθούν τον χρήστη να οργανώσει τα δεδομένα του, σε καμία περίπτωση δεν χρησιμοποιουνται απο το λειτουργικό σύστημα για να οργανώσει τα περιεχόμενα αυτά καθ'αυτά στον δίσκο. Αυτό το τελευταίο γίνεται απο το file system του εκάστοτε λειτουργικού και μόνο και είναι μια αδιαφανής (στον απλό χρήστη) λειτουργία.

Με λίγα λόγια, ένα αρχείο που είναι ήδη γραμμένο στον δίσκο δεν αλλάζει φυσική θέση αν μετακινηθεί απο εμάς σε άλλο directory. Παραμένει στο ίδιο σημείο και απλά αλλάζει ο δείκτης του. Αν το σβήσουμε και το ξαναγράψουμε, θα γραφεί πιθανότατα σε άλλο φυσικό σημειο στον δίσκο, ακόμα και αν το τοποθετήσουμε στο ιδιο directory με το προηγούμενο. Και για να το επεκτείνουμε, αν απλά σβήσουμε ένα αρχείο αυτό παραμένει στον δίσκο, έστω και αν δεν είναι ορατό σε εμάς, μέχρι το λειτουργικό να αποφασίσει να γραψει κάτι άλλο στην φυσική του θέση.

Πως γίνεται λοιπόν αλλάζοντας τον εικονικό δείκτη ενός αρχείου στο directory structure (και μόνο αυτον), να αλλάζει το ηχητικό αποτέλεσμα κατα την αναπαραγωγή του;

Θα δεχόμουν ίσως οτι μπορεί να υπάρξει κάποια, έστω απειροελάχιστη διαφορά, αν κάνουμε defrag έτσι ώστε το αρχείο να μην ειναι γραμμένο στο δίσκο κατακερματισμένα (όπως συνήθως γίνεται κυρίως για τα μεγάλα αρχεία) αλλά συνεχόμενα. Περιέργως όμως, στο ανωτέρω site δεν ασχολήθηκαν καθόλου με τον πιθανό κατακερματισμό των αρχείων ενώ εχουν, κατα τα άλλα, διυλύσει τον κώνωπα.

Επικεντρώθηκα σε ένα μόνο point απ'αυτα που αναφέρει το site, γιατι ειναι το πιο εξόφθαλμα παράλογο απο όλα.
Το jitter σίγουρα κρύβεται και μέσα στους H/Y. Το θέμα ειναι να μην το ψάχνει κανείς εκεί που δεν μπορεί να υπάρξει, με βάση στοιχειώδεις γνώσεις και κοινή λογική.

Με εκτίμηση.
 
Απάντηση: Re: Βελτίωση με SSD δίσκο;

Συμφωνώ απόλυτα οτι πρέπει να αποζητεί καποιός ακόμα και την απειροελάχιστη βελτιώση στο ηχητικό αποτέλεσμα του συστήματος του.
Διαφωνώ όμως με την λάθος (κατά την ταπεινή μου άποψη) προσέγγιση των audiophiles στο θέμα "ήχος (ή σωστότερα μουσική) και Η/Υ".

Πιστεύω πως η προσέγγιση ειναι συχνά λαθεμένη διότι οι υποθέσεις που γίνονται έχουν ως βάση προβληματισμούς που προέκυψαν από την χρήση ενός ατελούς από την γέννηση του και εδώ και πολλά χρόνια ξεπερασμένου προτύπου, του Red Book, ενω ταυτόχρονα ο προβληματισμός που αναπτύσεται αγνοεί βασικές αρχές της λειτουργίας των Η/Υ.

Για παράδειγμα, οποιοσδήποτε έχει στοιχειώδεις γνώσεις Η/Υ δεν μπορεί παρά να γελάσει με την υπόθεση οτι ενα αρχείο ήχου αναπαραγεται "καλύτερα" ή "σωστότερα" αν βρίσκεται στο root directory και όχι σε subfolder.
Τα κάθε είδους αρχεία εγράφονται στον σκληρό δίσκο σε τυχαίο σημειο, που αποφασίζεται απο το λειτουργικό σύστημα ερήμην του χρήστη. Οι φάκελοι και γενικότερα το directory structure δεν ειναι παρά εικονικοί δείκτες, που απλά βοηθούν τον χρήστη να οργανώσει τα δεδομένα του, σε καμία περίπτωση δεν χρησιμοποιουνται απο το λειτουργικό σύστημα για να οργανώσει τα περιεχόμενα αυτά καθ'αυτά στον δίσκο. Αυτό το τελευταίο γίνεται απο το file system του εκάστοτε λειτουργικού και μόνο και είναι μια αδιαφανής (στον απλό χρήστη) λειτουργία.

Με λίγα λόγια, ένα αρχείο που είναι ήδη γραμμένο στον δίσκο δεν αλλάζει φυσική θέση αν μετακινηθεί απο εμάς σε άλλο directory. Παραμένει στο ίδιο σημείο και απλά αλλάζει ο δείκτης του. Αν το σβήσουμε και το ξαναγράψουμε, θα γραφεί πιθανότατα σε άλλο φυσικό σημειο στον δίσκο, ακόμα και αν το τοποθετήσουμε στο ιδιο directory με το προηγούμενο. Και για να το επεκτείνουμε, αν απλά σβήσουμε ένα αρχείο αυτό παραμένει στον δίσκο, έστω και αν δεν είναι ορατό σε εμάς, μέχρι το λειτουργικό να αποφασίσει να γραψει κάτι άλλο στην φυσική του θέση.

Πως γίνεται λοιπόν αλλάζοντας τον εικονικό δείκτη ενός αρχείου στο directory structure (και μόνο αυτον), να αλλάζει το ηχητικό αποτέλεσμα κατα την αναπαραγωγή του;

Θα δεχόμουν ίσως οτι μπορεί να υπάρξει κάποια, έστω απειροελάχιστη διαφορά, αν κάνουμε defrag έτσι ώστε το αρχείο να μην ειναι γραμμένο στο δίσκο κατακερματισμένα (όπως συνήθως γίνεται κυρίως για τα μεγάλα αρχεία) αλλά συνεχόμενα. Περιέργως όμως, στο ανωτέρω site δεν ασχολήθηκαν καθόλου με τον πιθανό κατακερματισμό των αρχείων ενώ εχουν, κατα τα άλλα, διυλύσει τον κώνωπα.

Επικεντρώθηκα σε ένα μόνο point απ'αυτα που αναφέρει το site, γιατι ειναι το πιο εξόφθαλμα παράλογο απο όλα.
Το jitter σίγουρα κρύβεται και μέσα στους H/Y. Το θέμα ειναι να μην το ψάχνει κανείς εκεί που δεν μπορεί να υπάρξει, με βάση στοιχειώδεις γνώσεις και κοινή λογική.

Με εκτίμηση.

Και φυσικά μπορούμε να εμβαθύνουμε κι άλλο
Δεν είναι όλα τα file systems ίδια
Ενώ είναι σύνηθες τα αρχεία αυτά να βρίσκονται στο τοπικό μας δίκτυο σε music servers, nas κ.ο.κ.

Αλλά πριν χρειαστεί να αναλύσουμε down to top όλο το οικοσύστημα της πληροφορικής

Ας θυμόμαστε ότι απαιτείται πάντα μελέτη, πείραμα, μέθοδος και επαλήθευση σε ουδέτερο περιβάλλον της όποια θεωρίας μας
Πριν να εκδώσουμε τον δεκάλογο του Χαιεντά

Καθώς όλα τα συστήματα δεν είναι ίδια.
 
Σύντομες Απαντήσεις
-Δεν αναρωτήθηκα. Είμαι βέβαιος. Το έχουμε διαπιστώσει πολλοί εδώ στο forum. Αποτελεί κοινή εμπειρία πολλών από μας.

-Όταν αναφέρουμε το Bit Perfect εννοούμε ότι οι Software Players μεταφέρουν σωστά την ακολουθία των Bits χωρίς να χαθούν, να αλλοιωθούν κάποια. Οι γνωστοί καλοί Software Players που χρησιμοποιούμε το κάνουν και αυτό γίνεται.
Ο tonal στο post #45 εξηγεί πολύ ωραία την έννοια του Bit Perfect.

-Άν πρόσεξες το post μου, κάνω μία υπόθεση: Ότι οι διαφορές που παρατηρούνται οφείλονται στο jitter. Που μπορούμε με δυό λόγια να το ορίσουμε, ως οποιαδήποτε απόκλιση από τον χρονισμό των Bits.

Ένα απλό παράδειγμα:
Άς πάρουμε το γνωστό σε όλους μας CD. (Ή ένα αρχείο που έχουμε ριπάρει από CD). Ο ήχος, όπως ξέρουμε είναι κωδικοποιημένος σε 44,1 KHz/16 Bits. Τι σημαίνει αυτό;
Ότι κατά την εγγραφή/αναπαραγωγή κάθε δευτερόλεπτο πρέπει να περάσουν 44100 δείγματα (samples) των 16 Bits.
Πόσα Bits λοιπόν πρέπει να φτάνουν στον DAC μας κάθε δευτερόλεπτο;​

Άς κάνουμε τις πράξεις:
2 (κανάλια) Χ 16 Bits (δείγμα) Χ 44100 = 1411200 Bits.​


Δηλαδή κάθε δευτερόλεπτο πρέπει να φτάνει στα τσιπάκια για αποκωδικοποίηση μία ακολουθία δυαδικών ψηφίων (0, 1) από 1411200 Bits. Πρέπει όμως να φτάνουν στην ώρα τους. Ούτε δισεκατομμυριοστό του δευτερολέπτου πιο γρήγορα, ή πιο αργά.

Αλλοιώς θα έχουμε jitter. Και οι διαφορές στο jitter είναι ακουστές.
Για να το κάνουμε πιο σαφές:
Η ακολουθία των Bits μπορεί να είναι ολόσωστη και να μεταδίδεται με ακρίβεια χωρίς λάθη. Επομένως έχουμε Bit Perfect.
Η ακολουθία όμως αυτή δεν φτάνει με την απαιτούμενη ακρίβεια στην ώρα της κι' έχουμε απειροελάχιστες μετατοπίσεις στο χρονισμό των Bits, δηλαδή εισάγεται jitter.

Εδώ είναι το σημείο που πάσχουν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Υπάρχει πλήθος παραγόντων που μπορούν να επηρεάσουν το jitter. Οι περισσότεροι δεν έχουν διευκρινιστεί, ούτε τεκμηριωθεί και αποτελούν πεδίο έρευνας.

Γι' αυτό και ανέφερα ότι βρισκόμαστε σε "γκρίζες ζώνες".

Ελπίζω τα παραπάνω να έγιναν κατανοητά. :chinscratch:

Δεν διαφωνω σε τιποτε τουναντιον τα ιδια εννοουσα και εγω με πιο απλα λογια και ξερω πολυ καλα τι ειναι το bit perfect γιαυτο και δεν απαντησα στον tonal που ειπε το αυτονοητο.
Εγω εθεσα τον προβληματισμο οτι ΣΤΟ ΙΔΙΟ πισι με τις ΙΔΙΕΣ συνθηκες,δυο players οπως το foobar και το jriver παιζουν διαφορετικα,
αν λοιπον υποθεσουμε οτι παιζουν και οι 2 bit perf. τοτε τι μεσολαβει στο τελικο αποτελεσμα.Το jitter που εβαλες στο τραπεζι ισχυει και για τους 2 εφοσον παιζουν στις ιδιες συνθηκες περιβαλλον και αρχειο.
Και την γνωμη μου την ειπα παραπανω μην επαναλαμβανομαι.
 
Δεν διαφωνω σε τιποτε τουναντιον τα ιδια εννοουσα και εγω με πιο απλα λογια και ξερω πολυ καλα τι ειναι το bit perfect γιαυτο και δεν απαντησα στον tonal που ειπε το αυτονοητο.
Εγω εθεσα τον προβληματισμο οτι ΣΤΟ ΙΔΙΟ πισι με τις ΙΔΙΕΣ συνθηκες,δυο players οπως το foobar και το jriver παιζουν διαφορετικα,
αν λοιπον υποθεσουμε οτι παιζουν και οι 2 bit perf. τοτε τι μεσολαβει στο τελικο αποτελεσμα.Το jitter που εβαλες στο τραπεζι ισχυει και για τους 2 εφοσον παιζουν στις ιδιες συνθηκες περιβαλλον και αρχειο.
Και την γνωμη μου την ειπα παραπανω μην επαναλαμβανομαι.
Δύο Software Players μπορούν να διαβάσουν και να στείλουν την ίδια ακριβώς ακολουθία δυαδικών ψηφίων (Bit Perfect) μέσα από ελάχιστα διαφορετικές διαδρομές εντός του Hardware και του Software που απαρτίζουν ένα σύστημα. Επομένως με κάπως διαφορετικό χρονισμό.
Δηλαδή με διαφορά στο jitter.

Επαναλαμβάνω όμως, ότι τα φαινόμενα αυτά τώρα αρχίζουν να παρατηρούνται και θ' αργήσουμε μέχρι να έχουμε αυστηρά επιστημονικές απαντήσεις και μετρήσεις.

Καλή μας υπομονή λοιπόν! :smile:
 
Είναι εύκολο να τα φορτώνουμε στο jitter
Αλλά δεν υπάρχουν μετρήσεις που να θυμάμαι και να δείχνουν ότι η εναλλαγή Player επηρεάζει το jitter. Αντιθέτως θα έλεγα ότι το Jitter είναι σταθερό για κάθε συγκεκριμένο audio interface σε κάθε συγκεκριμένη τιμή δειγματοληψίας.
Όσο και να ανακατεύουμε το pcm στη RAM τα δεδομένα παραμένουν ίδια.

O Gordon Ranking της wavelength audio, είχε κάποτε μετρήσει και πειραματικά, χωρίς να διαπιστώσει διαφορές.
 
Είναι εύκολο να τα φορτώνουμε στο jitter
Αλλά δεν υπάρχουν μετρήσεις που να θυμάμαι και να δείχνουν ότι η εναλλαγή Player επηρεάζει το jitter. Αντιθέτως θα έλεγα ότι το Jitter είναι σταθερό για κάθε συγκεκριμένο audio interface σε κάθε συγκεκριμένη τιμή δειγματοληψίας.
Όσο και να ανακατεύουμε το pcm στη RAM τα δεδομένα παραμένουν ίδια.

O Gordon Ranking της wavelength audio, είχε κάποτε μετρήσει και πειραματικά, χωρίς να διαπιστώσει διαφορές.

-Για το jitter θα συμφωνήσω μαζί σου. Άλλωστε και το jitter μία εύλογη υπόθεση είναι. Είναι ο βασικός ύποπτος, έστω με πιθανότητες 99%. Αλλά και το 1% που απομένει δεν είναι αμελητέο. Ενδέχεται να υπάρχουν φαινόμενα που μας διαφεύγουν, είτε διότι δεν έχουν ερευνηθεί καθόλου, είτε λόγω ανεπάρκειας της σημερινής επιστημονικής μεθοδολογίας και μέσων μέτρησης και παρατήρησης.

-Το θέμα όμως παραμένει. Διαφορετικοί Software Players ακούγονται διαφορετικά. Και δεν πρόκειται για placebo, δεν είναι η ιδέα μας. Παράδειγμα το Pure Player του φίλου μας Νίκου Πετραλιά. Το έχουν ακούσει τόσοι άνθρωποι εδώ στο forum, κάτω από εντελώς διαφορετικές συνθήκες και σε τελείως διαφορετικά συστήματα. Και όλοι συμφωνούν ότι ακούγεται καλύτερα.
Δεν υπάρχουν τεκμηριωμένες επιστημονικές έρευνες και μετρήσεις, συμφωνώ.
Αλλά δεν μπορούμε να αρνηθούμε την ύπαρξη ενός φαινομένου, ενός συνόλου παρατηρήσεων καλύτερα, επειδή δεν διαθέτουμε τεκμηριωμένες επιστημονικές μετρήσεις αυτή τη στιγμή.

Πρόκειται για συλλογική εμπειρία. Όσοι ισχυρίζονται ότι πρόκειται για κάποια μορφή υποβολής, placebo, κλπ, κλπ, θα πρέπει επίσης να το αποδείξουν. Δηλαδή να προβούν σε μετρήσεις αυστηρά ελεγχόμενες παρατηρήσεις και πειράματα. Με λίγα λόγια να κάνουν αυτό που μας λείπει σήμερα.

-Διεξάγεται αυτή τη στιγμή σε όλα τα διεθνή forum συνεχής συζήτηση για τους Software Players: Amarra, Pure Music, JRiver, Foobar και όλα τα σχετικά. Και δεν αφορά μόνο τις ευκολίες χρήσης, ή τις δυνατότητες. Είναι μάταιο; Παράλογο;

Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο ιστορικά. Όταν πρωτοκυκλοφόρησαν τα CD όλοι οι μουσικόφιλοι παραπονούνταν για το σκληρό και ψυχρό ήχο του μέσου. Πέρασε κάποιο χρονικό διάστημα, ώσπου τα πράγματα ξεκαθαρίστηκαν και επιστημονικά και τεχνικά (Dithering, jitter, Δ/Σ A/D, D/A κλπ). Και σήμερα μπορούμε ν' απολαμβάνουμε τα CD χωρίς πρόβλημα. Έχω την αίσθηση πως βρισκόμαστε μπροστά σε παρόμοια συγκυρία.

-Δε διαφωνώ μ' αυτό που γράφεις:
"Όσο και να ανακατεύουμε το pcm στη RAM τα δεδομένα παραμένουν ίδια."​
Διαφορετικοί κατασκευαστές sofware όμως χρησιμοποιούν διαφορετικές λύσεις ή προσεγγίσεις, για να εξυπηρετήσουν τον ίδιο σκοπό. Αυτά τα ξέρεις καλύτερα από μένα.

Το πως, πόσο, τι και γιατί είναι αυτή τη στιγμή το ζητούμενο! -bye-
 
δηλαδη ειναι απιθανο να παιζει ρολο ο εκαστοτε αλγοριθμος του καθε player λεω εγω τωρα, ειμαστε σιγουροι οτι ολα εχουν τον ιδιο
 
αποσπασμα απο το site ths B&W
Through their bundled music players, both Microsoft and Apple have chosen to support certain file formats (WMA and AAC respectively). Whilst these players offer some flexibility (they both play MP3, for example), they’re both committed to their own Lossless formats. so FLAC is excluded. However, there are now ‛bolt on’ FLAC players for iTunes emerging. Fluke is freeware that works as ‛plug in’ for iTunes (Mac platform), but it is buggy and so can’t be universally recommended yet. The forthcoming version Amarra Mini by Sonic Studio is a more sophisticated system that piggybacks on to iTunes, replacing much of its audio code with a superior sounding and more flexible system
 
επισης ακομη ενα αποσπασμα ενος νεου player στην λογικη του amarra για πισι ομως jplay λεγεται.

Engine: [River,Beach]. JPLAY offers two unique playback engines. Both offer bit-perfect playback; only different caching algorithms. Beach seems closer to live performance; more resolving, direct, providing better resolution and focus on micro details. River is calm, presenting more coherent and effortless image. You should try both and decide which one is closer to your preferences and which one works better in your system.
 
Τον jplay τον δουλεύω εδώ και λίγο καιρό, και η διαφορά είναι απίστευτη.

Είναι περίεργο και όμως αληθινό... ακόμα και τα mp3 έχουν άλλον ήχο, πιο ζεστό... εκεί που γίνεται πανηγύρι είναι στα hires...

Το έγραψα και στο νήμα με τους players αλλά δεν είδα κανένα σχόλιο...

Στην νέα έκδοση έχει εκτός από beach/river και το extreme...

Απλά όσοι δεν τον δοκιμάζουν, αυτοί χάνουν...
 
Τον jplay τον δουλεύω εδώ και λίγο καιρό, και η διαφορά είναι απίστευτη.

Είναι περίεργο και όμως αληθινό... ακόμα και τα mp3 έχουν άλλον ήχο, πιο ζεστό... εκεί που γίνεται πανηγύρι είναι στα hires...

Το έγραψα και στο νήμα με τους players αλλά δεν είδα κανένα σχόλιο...

Στην νέα έκδοση έχει εκτός από beach/river και το extreme...

Απλά όσοι δεν τον δοκιμάζουν, αυτοί χάνουν...
Εντάξει Χρήστο, το πήραμε το μήνυμα, μη γκρινιάζεις! :smile:
Απλά δεν το έχουμε δοκιμάσει ακόμα. Θα γίνει κι' αυτό.
Πάντως κατεγράφη και ευχαριστούμε... -bye-
 
...

Απλά όσοι δεν τον δοκιμάζουν, αυτοί χάνουν...
Λοιπόν, το δοκίμασα αν και οι παύσεις του demo είναι σπαστικές και με αποσυντονίζουν καμιά φορά.

Δεν μπορώ να πω άκουσα συστηματικά προδιοριζόμενη διαφορά από το JRiver. Ούτε όταν το έβαλα σαν plugin στο Jriver, ούτε με το δικό του mini.

Τις δοκιμές τις έκανα αποκλειστικά με ακουστικά (AKG K701), γιατί στο σαλόνι που έχω το στερεοφωνικό παίζουν τα μωρά τούτο τον καιρό και ακρόαση από τα ηχεία ήταν αδύνατη.

Δεν πρόλαβα να δοκιμάσω το foobar, θα το κάνω όμως μέσα στο μήνα.

Θα ήθελα να παραθέσω όμως ένα λινκ, που έκαναν σύγκριση μεταξύ Jplay - JRiver.

http://www.computeraudiophile.com/blogs/mitchco/jriver-vs-jplay-test-results-156/

Αυτός χρησιμοποίησε ένα πρόγραμμα το Audio DiffMaker για να καταδείξει τελικά ότι τα δύο προγράμματα παίζουν ακριβώς το ίδιο.

Έχει κάποιος άποψη γι αυτή τη μέθοδο;
 
Έχω διαβάσει σχεδόν ότι υπάρχει στο διαδίκτυο για το συγκεκριμένο προγραμματάκι, και πράγματι υπάρχουν αμφιλεγόμενες απόψεις.

Εμένα οι διαφορές είναι αρκετά μεγάλες τόσες που είναι ισοδύναμες με αλλαγή DAC (σαν να ανεβαίνει επίπεδο).

Χρησιμοποίησα 3 DAC και 2 USB/spdif converters, και 2 PC (win7, i7, 3 και 6gm ram αντίστοιχα) αλλά σύντομα θα το βάλω και σε win 8 που λέγεται ότι παίζει ελαφρώς καλύτερα. Οι ακροάσεις έγιναν και στο δικάναλο αλλά κυρίως με ακουστικά (Sennheiser HD800).

Για μένα υπάρχουν δύο προβλήματα, το κόστος απόκτησης και η αποκλειστική άδεια ανά pc... και το γεγονός ότι δεσμεύει 1gb μνήμη, αν δε, το ρυθμίσεις να ελέγχει και την cpu... τότε δεν έχεις καθόλου pc.

Αν υποθέσουμε ότι το PC είναι αποκλειστικά για μουσική αναπαραγωγή, τότε κανένα πρόβλημα, αλλιώς εγώ έχω βάλει στα services το Jplay στο manual, και το ενεργοποιώ όταν θέλω μόνο.

Ευτυχώς και έχει το δωρεάν demo, και βγάζετε αποφάσεις για το εάν κάνει διαφορά και εάν η διαφορά που κάνει αξίζει τα 100 ευρώ.

Δεν έχω εμπειρία με αυτό το πρόγραμμα (Audio DiffMaker), αλλά στο χόμπι μας υπάρχουν και άνθρωποι που δεν πιστεύουν στα καλώδια ρεύματος ή ακόμα και στα καλώδια interconnect... αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί ή όχι αυτά να κάνουν διαφορά.

Αν αυτό το πρόγραμμα συμβάλλει στην βελτίωση της μουσικής απόλαυσης μου, καλοδεχούμενο, και το μοιράστηκα μαζί σας...
 
Διάβασα τα μισά περίπου μηνύματα του θέματος αυτού. Ήθελα να γράψω κι εγώ κάνα δυο πραγματάκια για αυτό καθώς με έχει απασχολήσει πολύ το κομμάτι του computer audio τα τελευταία δύο χρόνια με αποτέλεσμα να στήσω έναν Η/Υ υπολογιστή πρόσφατα με σκληρό δίσκο SSD Vertex 3 120gb όπως του φίλου που άνοιξε το νήμα. Μάλιστα ο υπολογιστής ''στήθηκε και ρυθμίστηκε'' από φίλο ειδήμονα με σκοπό να είναι γρήγορος, αθόρυβος και όσο πιο σταθερός γίνεται και χωρίς να φορτώνονται ''άχρηστα'' προγράμματα κατά την εκκίνησή του. Με προσοχή ακόμα και στο cable managment... Ήμουν πεπεισμένος ότι ο SSD θα κάνει θαύματα αλλά μετά από πολλές δοκιμές-ακροάσεις πραγματικά δεν μπόρεσα να εντοπίσω διαφορές. Οι μόνες διαφορές που έχω διαπιστώσει μέχρι τώρα είχαν να κάνουν μεταξύ των διαφόρων software players που έχω εγκαταστήσει και δοκιμάσει μέχρι τώρα με καλύτερα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας buffering του αρχείου στην RAM.

Όμως τα πιο καλά αποτελέσματα τα πήρα χρησιμοποιώντας για αναπαραγωγή προγράμματα DAW (Digital Audio Workstation) που έχουν ''ειδικά'' drivers, με κορυφαίο ηχητικά τον Samplitude Pro X με τους ΜΜΕ default drivers και το dithering απενεργοποιημένο. Δυστυχώς όμως αυτά τα λογισμικά δεν προορίζονται για αποκλειστική αναπαραγωγή και είναι δύσχρηστα....
 
Έχω διαβάσει σχεδόν ότι υπάρχει στο διαδίκτυο για το συγκεκριμένο προγραμματάκι, και πράγματι υπάρχουν αμφιλεγόμενες απόψεις.

Εμένα οι διαφορές είναι αρκετά μεγάλες τόσες που είναι ισοδύναμες με αλλαγή DAC (σαν να ανεβαίνει επίπεδο).

Χρησιμοποίησα 3 DAC και 2 USB/spdif converters, και 2 PC (win7, i7, 3 και 6gm ram αντίστοιχα) αλλά σύντομα θα το βάλω και σε win 8 που λέγεται ότι παίζει ελαφρώς καλύτερα. Οι ακροάσεις έγιναν και στο δικάναλο αλλά κυρίως με ακουστικά (Sennheiser HD800).

Για μένα υπάρχουν δύο προβλήματα, το κόστος απόκτησης και η αποκλειστική άδεια ανά pc... και το γεγονός ότι δεσμεύει 1gb μνήμη, αν δε, το ρυθμίσεις να ελέγχει και την cpu... τότε δεν έχεις καθόλου pc.

Αν υποθέσουμε ότι το PC είναι αποκλειστικά για μουσική αναπαραγωγή, τότε κανένα πρόβλημα, αλλιώς εγώ έχω βάλει στα services το Jplay στο manual, και το ενεργοποιώ όταν θέλω μόνο.

Ευτυχώς και έχει το δωρεάν demo, και βγάζετε αποφάσεις για το εάν κάνει διαφορά και εάν η διαφορά που κάνει αξίζει τα 100 ευρώ.

Δεν έχω εμπειρία με αυτό το πρόγραμμα (Audio DiffMaker), αλλά στο χόμπι μας υπάρχουν και άνθρωποι που δεν πιστεύουν στα καλώδια ρεύματος ή ακόμα και στα καλώδια interconnect... αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί ή όχι αυτά να κάνουν διαφορά.

Αν αυτό το πρόγραμμα συμβάλλει στην βελτίωση της μουσικής απόλαυσης μου, καλοδεχούμενο, και το μοιράστηκα μαζί σας...

Ειναι οντως πολυ καλο το Jplay το χρησιμοποιουσα οταν ειχε πρωτοβγει,αλλα επειδη ηταν πειραγμενο το jriver και πειραγμενο και το jplay μου κρασαρε ομαδικα ολο το κολπο μαζι με τους drivers της Thesycon που χρησιμοποιει το AMR,και ετσι το εγκατελειψα,τολμω να ομολογισω πως επαιζε εφαμιλα του amarra,
αμα βρω χρονο θα το ξαναεγκαταστησω,λογικα τωρα θα ειναι νεα εκδοση και ισως να μην εχει τα bug του παρελθοντος.
 
Απάντηση: Re: Βελτίωση με SSD δίσκο;

Ειναι οντως πολυ καλο το Jplay το χρησιμοποιουσα οταν ειχε πρωτοβγει,αλλα επειδη ηταν πειραγμενο το jriver και πειραγμενο και το jplay μου κρασαρε ομαδικα ολο το κολπο μαζι με τους drivers της Thesycon που χρησιμοποιει το AMR,και ετσι το εγκατελειψα,τολμω να ομολογισω πως επαιζε εφαμιλα του amarra,
αμα βρω χρονο θα το ξαναεγκαταστησω,λογικα τωρα θα ειναι νεα εκδοση και ισως να μην εχει τα bug του παρελθοντος.

Οι Thesycon έχουν ένα καλό debugger interface πάντως για να δεις εάν χάνεις κάνα πακετάκι στη διαδρομή.
 
Απάντηση: Re: Βελτίωση με SSD δίσκο;

... Ήμουν πεπεισμένος ότι ο SSD θα κάνει θαύματα αλλά....

Ναι τα θαυματα είναι δύσκολα στη πληροφορική. Ο SSD βελτιώνει μια δυο παραμέτρους - ως εκεί.
 
Θα ήθελα να παραθέσω όμως ένα λινκ, που έκαναν σύγκριση μεταξύ Jplay - JRiver.

http://www.computeraudiophile.com/blogs/mitchco/jriver-vs-jplay-test-results-156/

Αυτός χρησιμοποίησε ένα πρόγραμμα το Audio DiffMaker για να καταδείξει τελικά ότι τα δύο προγράμματα παίζουν ακριβώς το ίδιο.

Έχει κάποιος άποψη γι αυτή τη μέθοδο;

Η μέθοδος είναι γνωστή, χρόνια τώρα.. Σωστή στη θεωρία, στην πράξη δεν είμαι σίγουρος ότι καταδεικνύει τις διαφορές.

Πάντως ο φίλος που έκανε την παραπάνω δοκιμή, έκανε epic fail.. Χρησιμοποίησε την on-board κάρτα ήχου του laptop του για να ηχογραφήσει τα δείγματα.. Για όσους δεν γνωρίζουν, on-board laptop ADC = useless ADC. Δεν υπάρχει περίπτωση να ηχογραφήσει οτιδήποτε χρήσιμο για τέτοιου είδους δοκιμή.