οι αμερικάνοι εχουν πιο μεγάλα σπίτια και δεν τους απασχολεί ιδιαίτερα το θέμα της απόστασης απο τον τοιχο όσο εμάς. Aπο τον σωλήνα βγαινουν και προϊόντα μεσαίας συχνότητας που αν δεν γινει προσεκτικός σχεδιασμός αυτά ειναι εντονα και λερώνουν το απ ευθείας σήμα. Οταν το port μπει πίσω, το φαινόμενο αυτό ειναι λιγότερο αισθητό και η τοποθέτηση αυτή βολεύει αν δεν υπαρχει δυνατότητα μελέτης των παραπροϊόντων του port. Απο την άλλη, εκτός απο την απόσταση με τον πισω τοιχο, υπάρχουν κι αλλοι λόγοι που το port προτιμάται μπροστά, που δεν τους εχω ψάξει ιδιαιτερα ως τωρα (υποθέτω ότι πρέπει να εμπλέκεται κάπως και το θέμα της αμοιβαίας σύζευξης), όντας ακόμα στην λίστα μου με τα "things to do". Ισως μπορει να πει ο ΜΤζ περισσότερα αν εχει τον χρόνο και να μας φωτίσει λίγο περί του θέματος.
Για τα μεγάλα ηχεία απο ΗΠΑ , είναι συνηθης τακτική μιά και τα παραπροϊόντα του σωλήνα μέχρι τούς 800Hz ελάχιστοι κατασκευαστές τα ελάμβαναν υπ οψιν τους και εφόσον τα μέτραγαν , αντί να γίνει αλλο κουτί , μετακινούσαν των σωλήνα πισω και τελείωναν , ούτως ή άλλως οι κατασκευαστές ξέρουν για το στήσιμο το σύνηθες οποτε έχουν τήν εμφανή άποψη περί αποδοσης χαμηλού ...να μην τα ξαναλέμε
Για τα μικρά ηχεία , οπως και να ήταν το θέμα , η μούρη είχε πρώτο λογο και στίς περισσότερες τών περιπτώσεων απο 6 ιντσες και κάτω πολλες φορές ο σωλήνας ΔΕΝ ΧΩΡΑΓΕ μπροστά
Σαφώς και υπήρχαν κάποιοι που μέτραγαν μερικά πράγματα και έβαζαν μετά απο πειραματισμό
τών σωλήνα σε περίπου σωστή θέση , αλλα πίσω , γι αυτό κι αν παρατηρήσει κανείς , πολλά ηχεία που έχουν τον σωλήα πίσω τον έχουν σε ΣΩΣΤΟΤΕΡΗ ΘΕΣΗ απο τοι κάποια αντίσοιχου μεγέθους που τον έχουν μπροστά , οπως αντίστοιχα μπορεί να παρατηρήσει κανείς κολωνάτα ηχεία που οταν έχουν πισω τον σωλήνα είναι περίπου στο μέσο ή στα 2/3 τής αποστασης ´´η πισω απο τα γυφεράκι , ενώ οταν είναι μπροστά είναι κοντά στο πάτωμα , κι εδώ βασίλεψε το μαρκετίστικο κολπο
Τώρα σεσχέση με τήν αμοιβαία ζεύξη , σαφώς και οι σοβαροί μηχανικοί τήν γνωρίζουν , αλλα είναι τόσα τα αλλα προβλήματα και ιδιαιτερως τα προβληάματα που προκύπτουν απο το τμήμα μάρκετινγκ που αυτό ειλικρινά είναι σταγόνα εν τω ωκεανώ
Πάντως τήν αμοιβαία ζεύξη είτε μπροστά είτε πισω δέν την αποφεύγει κανείς σε αυτές τίς συχνότητες , βέβαια , ανάλογα τήν σχεδίαση μπορεί να βελτιστοποιήσει πολλά πράγματα
Ας είναι μουγκή απο το σωλήνα η περιοχή 120-1ΚΗz και τα άλλα μεθοδεύονται
Δυστυχως η εμπειρία οι μετρήσεις και οι εξομοιώσεις έχουν δείξει οτι είναι πολύ λιγα , έως ελάχιστα τα σχήματα αυτά των καμπινών , καθώς και οι θέσεις μονάδας/ων σωλήνα που μπορούν να αντεπεξέλθουν με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα τα οποια προβλήματα
Ομως το τμήμα μάρκετινγκ έχει τα "πραγματικά" κριτήρια (κέρδους) και ξέρει το πώς ακούει η μερίδα του λέοντος τών ακροατων/αγοραστών , οποτε δέν δίνει φράγκο για το τι είναι ...και πως είναι ...κλπ , κλπ , κλπ , οσο πράξενο κι αν ακούγεται . ΞΕΡΕΙ οτι οι αγοραστές θα αγοράσουν απο όνομα , μούρη , κριτική περιοδικού ...