Βοηθεια στη προσαρμογή του χώρου ακρόασης

Σ ευχαριστω για τη πρόθεση Νικο. Ελπίζω να βρεθεί ο χρόνος και να καταφέρεις να μετρήσουμε το χώρο. Περιμένω νεα σου
 
Απάντηση: Re: Βοηθεια στη προσαρμογή του χώρου ακρόασης

Ειχα την εντυπωση οτι τουλαχιστον στο μπασο δεν θα ειχες ακυρωσεις,αλλα μονο το στενο ευρος σκηνης....Μονο με μετρηση θα κανεις δουλεια,ειναι τα <<κολπα>> του καθε χωρου,παντως ιδανικη θεση υπαρχει (για τον εκαστοτε χωρο)αρκει να την βρεις......Κρατα μας ενημερους..
 
Μωρε μου τα λέγανε κι ο Παντελης (Tyler) και ο Νίκος (Dalanik) οτι έχω θέμα με το χώρο αλλα όντας χωρίς εμπειρίες αντίστοιχες δεν το θεωρούσα σημαντικό. Η αλλαγή θέσης απο μπροστά στο τζάκι στην τρέχουσα απέδειξε οτι η θέση τελικά συνεισφέρει πολυ στο τελικό αποτέλεσμα οπότε...περιμένω τον εταίρο Νίκο να βάλει το χεράκι του (και τις μετρήσεις του)

I'll keep you posted
 
Σημερα γνωρισα 2 σουπερ παιδια (τι παιδια, οικογενειαρχες οπως και εγω δηλαδη, με γυναικα και παιδια ο καθενας μας... πως περναν τα χρονια...)
ο Θωμας εχει ενα πολυ γλυκο συστημα, που με την πρωτη ακροαση φανηκε πως τα προβληματα του χωρου ηταν ελαχιστα.
καθολου μπουμαρισμα και ελαχιστες ακυρωσεις στην θεση ακροαση.
Στη συνεχεια αφου ηρθε παγωμενο ποτηρι μπυρα και φουρνιστα τυροπιτοειδη/πιτσακια πηρε μπρος το xtz room analyzer...
 
αρχιζοντας απο την μετρηση χαμηλα, 3 σημειων του χτζ, που δινει πραγματικη και λεπτομερη εικονα για τα προβληματα, το αποτελεσμα ηταν σουπερ για χωρο οικιακο χωρις καμια βελτιωση...

chariof.jpg
 
ο ιδιορυθμος (room node) στα 71hz αναξιος λογου (-2.5db και ηρθε...)

αρα?
μπασσο απλετο, οσο αντεχουν τα μικρα Chario.
 
περνωντας στο παρασυνθημα, για να δουμε τι γινεται στην θεση ακροασης....

chariolr.jpg
 
μιλαμε για σουπερ μεσουψηλα, με ταυτιση των 2 ηχειων υποδειγματικη.
τι γινεται ομως 300-400? τι τρυπα ειναι αυτη?
και χαμηλα?
αλλα το ενα ηχειο αλλα το αλλο?
 
χαμηλα η απαντηση ευκολη.
το ενα ηχειο ειναι σε ανοιχτο στο πλαι του χωρο, πολυ μεγαλη αποσταση απο την γωνια , το αλλο κοντα σε γωνια γεματη επιπλα....
 
φυσικα το βυθισμα στα χαμηλομεσαια ειναι του χωρου, γιατι το ηχειο στο ενα μετρο μετραει υποδειγματικα...

chario1m.jpg
 
ευχαριστω τον Θωμα και τον Νικο (Dalanik?) για την ωραια βραδια...
 
Το βυθισμα στα χαμηλομεσαια ηταν λιγο πολυ αναμενομενο μιας και το ευρος συχνοτητων αυτο ειναι που υποστηριζει και γλυκαινει το συνολικο αποτελεσμα. Το συστημα του Θωμα το ειχα ακουσει με τον προηγουμενο ενισχυτη του που ηξερα πανω κατω τις χροιες του και οτι σε καποιο βαθμο ευθυνοινται για την αλλαγη του χαρακηρα του συστηματος προς το πιο σκληρο οταν ανεβαινουν οι σταθμες. Σε μεγαλο βαθμο με τον Unico το φαινομενο μετριαστηκε. Ο χωρος ομως παντα θα παιζει το ρολο του. Το αποτελεσμα την τελευταια φορα που ακουσα με τον Ιταλο ηταν πανω απο ικανοποιητικο και θα μπορουσα να ζησω μαζι του χωρις επεμβση στο χωρο. Βεβαια οτι καλυτερο μπορει να γινει ειναι παντα θεμιτο.
 
κι εγω με την σειρά μου να ευχαριστήσω τον Νίκο (Vetnik) για το ταξίδι που έκανε να έρθει σπίτι μου, τη προθυμία στις μετρήσεις και τις γνώσεις που μετέφερε που βοηθάνε ανθρώπους σαν κι εμένα να χαρούμε περισσότερο τον ήχο που μας αρέσει.

Πολλές φορές συγκριτικές μετρήσεις και ακούσματα από ειδικούς δεν είναι πάντα ακουστές στο αυτί μου, μάλλον λόγω εκπαίδευσης αλλά και εμπειριών. Το θέμα με το χώρο και τον ήχο του υπήρχε στο παρελθόν αλλά είχε περισσότερο να κάνει με το ματσάρισμα των συσκευών παρά με τον χώρο καθεαυτό. Με την έλευση του Unico, όλα έγιναν πολύ καλύτερα, ο ήχος μαλάκωσε, γέμισε χαμηλά και ταίριαξε στα ακούσματα και μουσικές επιλογές μου, Jazz, Lounge, Εντεχνο

Οι χθεσινές δοκιμές και κάποιες πρόχειρες λύσης ακύρωσης της βιτρίνας (με μεγάλα μαξιλάρια) που βρίσκεται πίσω από το χώρο ακρόασης έφεραν διαφορές ακουστές, ακόμα και σε μένα. Η σύγκλιση των ηχείων προς τη θέση ακρόασης έφερε επίσης διαφορές στον ήχο, τέτοια μάλιστα που ίσως να πειραματιστώ μόνο με αυτή - αλήθεια, για όποιον ξέρει, ποια είναι η επιθυμητή γωνία πρόσπτωσης των Chario ως προς τον ακροατή?

Οι πειραματισμοί θα συνεχιστούν αλλά με μεγαλύτερη ανοχή και προσήλωση στην ακρόαση και στην ευχαρίστηση της, παρά στον ήχο και στις όποιες ιδιομορφίες του

Ευχαριστώ και πάλι το γιατρό (της μουσικής) και το Νικο (Dalanik) που πάντα βοηθάει με την μεγαλύτερη εμπειρία από μένα στο να διακρίνει τις ευκαιρίες βελτίωσης. Παντελή, έχεις γράψει ήδη 1 απουσία :)
 
μιλαμε για σουπερ μεσουψηλα, με ταυτιση των 2 ηχειων υποδειγματικη.
τι γινεται ομως 300-400? τι τρυπα ειναι αυτη?
και χαμηλα?
αλλα το ενα ηχειο αλλα το αλλο?


Νικο ποιο ειναι το ηχειο με τη μεγαλύτερη βύθιση στις 300-400, το αριστερό ή το δεξί, όπως τα κοιτάμε από τη θέση ακρόασης? Δεν φαίνεται στο διάγραμμα ποια γραμμή είναι ποια..
 
H πρασινη γραμμη ειναι το αριστερο ηχειο. Το μεγαλο ανοιγμα του χωρου (ολοκληρο δωματιο) στο πλαι του ειναι υπευθυνο για αυτες τις "ιδιομορφιες" στα χαμηλα.
Στα χαμηλομεσαια η διαφορα στα δυο ηχεια ειναι μικρη και μαλλον ειναι το αποτελεσμα των πρωτων αντανακλασεων πατωματος/ταβανιου και στη συνεχεια της βιτρινας πισω.
 
Το βυθισμα στα χαμηλομεσαια ηταν λιγο πολυ αναμενομενο μιας και το ευρος συχνοτητων αυτο ειναι που υποστηριζει και γλυκαινει το συνολικο αποτελεσμα.

γιατι ηταν αναμενομενο?
μου το εξηγεις λιγακι αυτο?
 
Nα ευχαριστήσω και εγώ το Θωμά για την φιλοξενία και το Νικόλα για τη μεταφορά πολύτιμων γνώσεων αλλά και το κόπο του.

Ήταν η πρώτη μου, με τον unico αλλά γνωρίζοντας σχετικά καλά το χώρο απο προηγούμενες ακροάσεις και σίγουρα ισχύουν αυτά που έγραψαν τόσο ο Θωμάς και ο vet, όσο και Παντέλος.
Καμία απολύτως σχέση οι μεσοχαμηλές σε σχέση με τη πρότερη κατάσταση (πιστεύω λόγω καλύτερου ελέγχου από τον ενισχυτή και καλύτερα ρεύματα).
Επίσης παίζει πλέον τόσο σε χαμηλές εντάσεις (ο χώρος γέμισε και τα σώματα ήταν πλέον παραπάνω από αποδεκτά), όσο και σε υψηλές αφού το μπουμάρισμα είναι παρελθόν!
Έφυγε και η διακριτή σκληράδα στις μεσουψηλές, αλλά imo εδώ σηκώνει ανιχνεύσιμη βελτίωση με διαφορετική τοποθέτηση των ηχείων (το δοκιμάσαμε άλλωστε και φάνηκε).

Θωμά, σαν προτάσεις δοκιμών θα έλεγα:
- να παίξεις με τη σύγκληση (να κοιτάνε 20-30cm έξω απο τα αυτιά σου, επίσης εγώ θα μείωνα και 10 -30cm την μεταξύ τους απόσταση μετακινώντας το αριστερό ηχείο, ώστε να φύγει λίγο από το δεύτερο χώρο με το τζάκι και να ηχοβολεί περισσότερο προς τη θέση ακρόασης και λιγότερο στη γωνία),
- φροντίδα του χώρου πίσω από τη θέση ακρόασης (μάλλον με τους κατάλληλους διαχυτές ή κουρτίνα για να μειωθεί η απόσταση, θα βελτιώσει το θέμα της ακύρωσης και γίνεται αισθητό σε κομμάτια με πλούσιο μεσουψηλό περιεχόμενο... το οποίο μπορεί μεν να μην ενοχλεί αλλά σίγουρα θα δώσει πολλά στο σύστημά σου. Για το δικό μου αυτί είναι επιθυμητό το γέμισμα (περισσότερα db) σε αυτή τη περιοχή.
Εξάλλου τα ηχεία στο 1 μέτρο μετράνε αλλιώς - δεν υπάρχει το βύθισμα (παρεμπίπτοντος για το ερώτημά σου το πράσινο είναι το αριστερό και το μπλέ το δεξί - το αριστερό υστερεί σε μεσοχαμηλά λόγω του δεύτερου χώρου με το τζάκι)
- Χαλάκι μπροστά απο τα ηχεία.

Γενικά να πω είσαι τυχερός που αυτός ο φαινομενικά πολύ δύσκολος χώρος τιθασεύτηκε από τους πήγασους και το unico...
Oι επιλογές σου, για τα γούστα μου, είναι κορυφαίες για τα χρήματα που δαπάνησες. Το σύστημά σου είναι μάθημα σε πολλούς τομείς για όσους προσπαθούν να βρουν λύσεις που αντέχει το πορτοφόλι τους.

Να το χαίρεσαι και ότι βοήθεια χρειαστεί, εφόσον μπορώ, είμαι μαζί σου.
Με το αζημίωτο βέβαια... η χαρά της ακρόασης και της παρέας σου είναι μεγάλο κέρδος.:worshippy:

Και εις ανώτερα τώρα... βρίσκοντας την κατάλληλη τοποθέτηση και κάνονας τις μικρές μεν αλλά πιστεύω σημαντικές παρεμβάσεις.

:ernaehrung004:
 
γιατι ηταν αναμενομενο?
μου το εξηγεις λιγακι αυτο?

Το συστημα του Θωμα ειχε την ταση να σκληραινει σε υψηλες σταθμες οταν διεγειροταν πολυ ο χωρος. Παρομοια εμπειρια ειχα και στο σπιτι φιλου συμφορουμιτη με παρομοια προβληματα στο χωρο (ανοιγμα) ο οποιος οταν μετρηθηκε απο γνωστο επαγγελματια του χωρου, βγηκε ακριβως μια βυθιση στα χαμηλομεσαια. Απλα ειχα την αισθηση οτι κατι παρομοιο γινεται και εδω.
 
ευχαριστώ για το καταιγισμό πληροφοριών χαχα! Εχω το ΣΚ να δοκιμάσω θέσεις ακρόασης και κλίσεις ηχείων. Προς το παρόν, λέω να ακούω με..ανοιχτή την ντουλάπα ώστε να μην υπάρχει η γυάλινη επιφάνεια σε κάθετη θέση