Canon EOS 40D - εντυπώσεις

Νίκο, ρίξε μια ματιά στο manual για το πώς αλλάζεις την ταχύτητα ή τουλάχιστον ψάξε μια γρήγορη στο google.
"Ξυπνάς" το νήμα άνευ λόγου και υπάρχει αρκετός κόσμος που ανοίγει τη σελίδα περιμένοντας να διαβάσει "εντυπώσεις για τη 40D". Δε στο λέω επιπληκτικά..
Επίσης αν ψάξεις στο φόρουμ θα δεις ότι υπάρχουν αρκετά νήματα για αρχάριους.. ίσως βρεις και εκεί κάποιες απαντήσεις.
Καλύτερα από το manual πάραυτα, γιατί υπάρχουν 3 τρόποι (νομίζω) και εκεί θα βρεις την καλύτερη περιγραφή για το πως θα το κάνεις..
 
Αυτο εχει καποια λογικη?
Γιατι υπαρχουν δυο καταστασεις ΟΝ?

Υποθετω...δεν ειμαι σιγουρος... για να μην εχεις καταστασεις τυπου s90 oπου ο παρομοιος περιστροφικος επιλογεας γυριζε με...απλο φυσημα ανεμου...!!!

Για να μη περιστρεφεται κατα λαθος και αλλαζει ρυθμισεις χωρις να το θελεις ή καταλαβαινεις (καπου ειχα διαβασει)...
 
στο τεχνητο φωτισμο και ειδικα στο φως απο τις λυχνιες πυρακτωσεως τα κιτρινιζει τα θεματα .
τι κανουμε σε αυτη την περιπτωση ?
\
 
εχω δοκιμασει τα παντα εχει οτι και να κανω υπαρχει μια δυσκολια στο να αποδοσει σωστα τα λευκα στις συνθηκες που προανεφερα . η το πρασινιζει το λευκο η το κοκκινιζει η το κιτρινιζει
 
Δεν ειναι και οτι πιο ευκολο ο τεχνητος φωτισμος... δοκιμασε να κανεις πρωτα ρυθμιση σε κατι γκρι... πχ αν εχεις καμμια τσαντα lowepro στο γκρι εσωτερικο της... και οτι λεει και ο John πιο πανω...
 
και πως φτιαχνεται το σωστο παιδια ?
γκρι τσαντα δεν εχω ουτε γκρι καρτα , για πειτε κατι πιο συγκεκριμενο
\
 
Δοκίμασε να τραβήξεις σε raw και μετά στο DPP να αλλάξεις το WB σε αυτό που σου δίνει πιο φυσικό αποτέλεσμα.
 
Ενδιαφερον αυτο.

Πως εξηγειται? Και γιατι μονο στο +1/3 και οχι στα +2/3?

Γιατι δηλαδη το 1250 ειναι καλυτερο απο το 1000?

ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ RAW ΠANTA.

Στις Canon τα ενδιάμεσα ISO είναι σοφτγουερικά. Τα +1/3 προέρχονται απο πολλαπλασιασμό του προηγούμενου native ISO Χ1.25 και τα +2/3 απο πολλαπλασιασμο του επόμενου Χ0.80. Αυτες οι αλχημείες γίνονται στην μηχανή και τα RAW που παίρνουμε είναι ήδη μαγειρεμένα.

Επίσης οι Canon (οπως και οι Νικον D3, D3s, D700) δινουν για ίδια έκθεση (διάφραγμα, ταχυτητα κλειστρου) καλύτερα αποτελέσματα οσο ανεβαίνουν τα ISO. Οι διαφορές είναι σημαντικές στα μικρά ISO (100 vs 200) και βαθμιαία μειώνονται (δεν εξαφανίζονται) όσο τα ISO ανεβαίνουν μέχρι τα 1600.

http://translate.google.com/transla...e/iso/index.htm&langpair=es|en&hl=EN&ie=UTF-8

Επομένως η σωστή στρατηγική είναι : για δεδομένη ταχύτητα κλείστρου και διάφραγμα συμφέρει να χρησιμοποιείται το ανώτερο ISO που δεν μας δίνει καμμένα.

Τώρα ενω σε κανονικές συνθήκες (σωστή έκθεση) η διαφορά απο 800 σε 1600 είναι μικρή, όταν η ληψη είναι υποεκτεθειμένη θα χρειαστεί ανέβασμα της έκθεσης στο σόφτγουερ που επεξεργάζεσαι τα RAW, άλλος ενας πολλαπλασιασμός δηλαδή μπορεί και 2-3Χ, και έτσι γίνεται εμφανής και η διαφορά.

Ενα αριθμητικό παράδειγμα με στοιχεία απο τις μετρήσεις της DxO για την 40D.

Εστω μια περιοχή που φωτίζεται -5 ev λιγότερο απο τα πιο φωτεινά σημεία που θέλουμε να μην βγουν καμένα. -5 ev δεν είναι πολυ σκοτεινή, η περιοχή -1.5 εως -4.5 θεωρείται μεσαίας φωτεινότητας.

Και έστω η ληψη που το καταφέρνει οριακά (να αποτυπωθούν χωρίς να καουν τα φωτεινά) είναι σε ISO 1600 f/2 1/100.
Η αντίστοιχη λήψη σε ISO 800, f/2 1/100 είναι υποεκετεθειμένη 1 στοπ πιο κατω, -6 ev

Το SNR του ISO 1600, στα -5ev (3.13%) είναι 18,7db
Το SNR του ISO 800, στα -6ev (1.57%) είναι 18,5db.
** -5ev vs -6ev είναι ο συντελεστής 2Χ που λέγαμε, ενα στοπ διορθωση εκθεσης στο σοφτγουερ.

αντίστοιχα καθώς πάμε στα πιο σκοτεινα μεγαλώνει και η διαφορά.

ISO 1600 -6ev = 15.0 db
ISO 0800 -7ev = 14.7 db διαφορά 0,3 (δεν φαίνεται)

ISO 1600 -7ev = 11.0 db
ISO 0800 -8ev = 7.9 db !!! 3db !! φτάνουμε στα όρια και η διαφορά κανει μπάμ.

Και -8ev δεν είναι καμμιά τρελλή-ανύπαρκτη σκοτεινιά. Ειδικά το μπλε κανάλι σε θερμο φωτισμό φτάνει εύκολα σε τέτοιες στάθμες.

Οι διαφορές 1600 vs 800 διατηρoύνται και στα 1250 vs 1000 αφου εχουν προκύψει υπολογιστικά απο τα 1600 και 800.
 
To διαβασα 3 φορες και το καταλαβα....

Δηλαδη καλυτερο αποτελεσμα δινει το ISO1600 με ελαφρα υπερεκθεση, και ισοδυναμο το ISO 1250.

Πολυ ενδιαφερον, ευχαριστω.
 
Δηλαδη ισοδυναμα, στην 60D για παραδειγμα, πρεπει να τραβαμε με 6400?

Και κατι αλλο. Ισχυει το ιδιο και για την 450D?
 
Η διαφορά 1600 vs 800 είναι η πιό ελαφριά περίπτωση, μόνο στα πολύ σκοτεινά φαίνεται. Στα 800 vs 400 η διαφορά σχεδόν διπλασιάζεται και συνεχίζει να σχεδον-διπλασιάζεται οσο κατεβαίνουμε.

Υπόψιν οτι πάμε μέχρι το ανώτερο "μανίσιο" ISO που στην 40D είναι το 1600. Απο 3200 και πάνω είναι πάλι σοφτγουερικά και δεν κερδίζεις τίποτε μόνο χανεις περιθώριο για τα λευκά.

Αν δεν επαρκούν τα 1600 αρχίζεις να υποεκθέτεις και χανεις μόνο το σωστό preview. Ομως αν βάλεις HTP 1600 (υπάρχει ??) το ξεπερνάς και αυτό διότι το HTP κανει ακριβώς 1 στοπ υποέκθεση (δίνει διπλάσια ταχύτητα) δείχνοντας παράλληλα σωστά και στο preview.

HTP σε ISO μικρότερο του 800 είναι αμάρτημα, αδικαιολόγητη υποέκθεση με λάθος ISO.
Συνδυασμός HTP και ISO 125, 250, 500, (τo 1000 παίζεται) σε στέλνει κατευθείαν στην κόλαση αν θέλεις μεγάλη δυναμική περιοχή.

ΗΤΠ 250 - 1/250 (ουσιαστικα υποεκτεθειμένο 1 stop 125, αρα 1 1/3 στοπ υποεκτεθειμένο ISO 100) έχει πιο πολύ θόρυβο στα σκοτεινα απο ISO 400 - 1/400, μπορεί και απο ISO 640 - 1/640. Αυτα φυσικά αν βασίζεσαι στην φωτομέτρηση της μηχανής.

Και μια και ο λόγος για την φωτομέτρηση ... η Canon είναι συντηρητική και δίνει μεγάλο περιθώριο στα λευκά, περίπου 1/3 στοπ περισσότερο απο το κανονικό. Η ίσως δεν είναι θεμα συντηρητισμού αλλα αναγκαία λύση ώστε να μην καίγονται τα ISO 160, 320, 640, 1280 τα οποία είναι ουσιαστικά υπερεκτεθειμένα ISO 200, 400, 800, 1600.

Αν μπορέσεις να τα τεστάρεις σε ελεγχόμενες συνθήκες φωτισμού θα το δείς με τα μάτια σου.

Καλά αν έκανες και συγκριτικό με την ΝΕΧ σε καλοεκτεθειμένα (+1/3) iso1600 ..,,
 
1) Δηλαδη ισοδυναμα, στην 60D για παραδειγμα, πρεπει να τραβαμε με 6400?

2) Και κατι αλλο. Ισχυει το ιδιο και για την 450D?

1) Δεν ξέρω που σταματάνε τα μανίσια ISO της 60D, 6400 είναι ??. Πάντως αποτι διάβασα στην 60αρα λειτουργεί σωστά το auto ISO.

Εδώ που τα λέμε το ISO για τα RAW είναι μια βλακεία. Δεν είναι μια σταθερή παράμετρος. Εξαρτάται απο την βαθμονόμηση του κάθε κατασκευαστή και αφορά μονο τα jpeg.
Κανονικά έπρεπε να υπάρχει δείκτης (δείκτες) ευαισθησίας βασισμένος σε RAW δεδομένα που να περιέγραφε την απόκριση του αισθητήρα σε διάφορες φωτιστικές συνθήκες. Κορεσμός, θόρυβος κλπ.
Καμπύλες όπως έχουν όλα τα φιλμ στο κουτάκι τους.
Οπως χρήσιμο θα ήταν και το RAW ιστόγραμμα στη μηχανή, αυτό που προσπαθούν να δουν όσοι εφαρμόζουν UniWB.

2) Ισχύει με μικροδιαφορές σε όλες τις Canon απο 20D και νεώτερες.
Κάπως λιγότερο στη σειρά 1Dxx (έχουν native ενδιάμεσα ΙΣΟ).
 
Εχω μια ερωτησουλα... μολις χθες διαπιστωσα, οτι σε live view, δεν εστιαζει μισοπατωντας το κλειστρο αλλα μονο με το πισω κουμπι AF-ON. Ετσι πρεπει να γινεται?