CD Vs LP

Re: Απάντηση: Re: CD Vs LP

"Tape" δηλαδή....
Θα μου πεις.."master tape" ! ....,ναι αυτό λέω.

Γιατί άραγε αντικαταστάθηκε το tape με ψηψιακό . .
Θα μου πεις για ευκολία αλλά είναι η δεν είναι καλύτερο ως αποτέλεσμα ?
Η αντικατάσταση και μετάβαση από το αναλογικό στο ψηφιακό έγινε από τα μονοπώλεια λόγω συμφερόντων και μάλιστα με πτώση της ποιότητας.
Το hi-end δεν το δημιούργησαν τα μονοπώλεια αλλά κάποιοι τρελλάρες, ψώνια, ονειροπόλοι που τόλμησαν το διαφορετικό.
Το hi-end, για να μιλήσω για δύο μόνο εταιρείες [Atma-sphere και Soundlab] είναι μικρές οικοτεχνίες 4-5 ατόμων χαμηλού προφίλ που λειτουργούν έτσι 30 χρόνια με μοναδικές πατέντες. Έχουν γίνει θρύλος από την ποιότητα και τη στάση τους όλα αυτά τα χρόνια. Δεν νερώνουν το κρασί τους με τίποτα. Εγώ προσωπικά γι' αυτό το hi-end μιλάω. Λ.Σ.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: CD Vs LP

1954-1980 περίπου. Εννοώ τις στερεοφωνικές αναλογικές ηχογραφήσεις. Η καλύτερη περίοδος της δισκογραφίας όλων των ειδών μουσικής. Λ.Σ.
Μήπως ξέρεις και τι έχει αλλάξει (τεχνολογικά) σε ένα studio του τότε με ένα του σήμερα ?
Ας πάρουμε ένα μόνο στοιχείο, τα μικρόφωνα ας πούμε που είναι κοινά με όποιο τρόπο και αν δουλέψεις (αναλογικά/ψηφιακά).
Γνωρίζεις αν υπάρχει διαφορά ποιότητας αισθητή. (σε αυτά τα 30 χρόνια περίπου) ;
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: CD Vs LP

Μήπως ξέρεις και τι έχει αλλάξει (τεχνολογικά) σε ένα studio του τότε με ένα του σήμερα ?
Ας πάρουμε ένα μόνο στοιχείο, τα μικρόφωνα ας πούμε που είναι κοινά με όποιο τρόπο και αν δουλέψεις (αναλογικά/ψηφιακά).
Γνωρίζεις αν υπάρχει διαφορά ποιότητας αισθητή. (σε αυτά τα 30 χρόνια περίπου) ;
Περιμένω κόσμο έχουμε ακρόαση σήμερα θα σε απαντήσω πολύ αργότερα. Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: CD Vs LP

Μήπως ξέρεις και τι έχει αλλάξει (τεχνολογικά) σε ένα studio του τότε με ένα του σήμερα ?
Ας πάρουμε ένα μόνο στοιχείο, τα μικρόφωνα ας πούμε που είναι κοινά με όποιο τρόπο και αν δουλέψεις (αναλογικά/ψηφιακά).
Γνωρίζεις αν υπάρχει διαφορά ποιότητας αισθητή. (σε αυτά τα 30 χρόνια περίπου) ;
Είναι γνωστό ότι έχει αλλάξει ραγδαία η τεχνολογία προς το χειρότερο. Τα λαμπάτα μηχανήματα αντικαταστάθηκαν από τρανζιστοράτα και φυσικά τα μικρόφωνα. Αν και μερικές φορές βρίσκονται και κάποια λαμπάτα μικρόφωνα ακόμη και σήμερα.
Οι ηχογραφήσεις χειροτέρεψαν όσο προχωράμε προς το τέλος της δεκαετίας 70 και συμβαδίζουν με τις διαδοχικές εκδόσεις του τρανζιστορικού μπομπινόφωνου Studer Α80 από MK Ι σε ΜΚ IV.
Προετοιμάστηκε το έδαφος για τις ψηφιακές ηχογραφήσεις και την αποδοχή της από το κοινό με πρώτους και καλύτερους τους αρθρογράφους του ειδικού τύπου.
Δεν μπορείς να φανταστείς την αηδία που νοιώθω για τον δίσκο ASD 3804 Debussy Images με Previn. Απέσπασε και βραβεία από τους πουλημένους αρθρογράφους του ειδικού τύπου ως τεχνολογικό επίτευγμα.
Φυσικά αυξήθηκε και ο αριθμός των μικροφώνων. Έτσι έχουμε στην κυριολεξία ένα δάσος από μικρόφωνα που ηχογραφεί το καθένα μικρό αριθμό οργάνων για διόρθωση σε περίπτωση λάθους και επανεκτέλεσης όχι όλου του έργου ή όλης της ορχήστρας αλλά μέρους μόνο. Έτσι χάνεται η αίσθηση του συνόλου που εκτελεί ένα έργο και ηχογραφείται ταυτόχρονα χωρίς προσθήκες.
Άλλαξε και ο τρόπος της παραγωγής, οι καλλιτέχνες οι ηχολήπτες και τα πάντα προς το χειρότερο που πάντα πλασάρεται ως καλύτερο. Λ.Σ.
 
Κύριε Στεφανίδη
Οταν ο ο Οργουελ έγραψε το 1984 και αναφερόταν στον μεγάλο αδελφό
θυμάμαι οτι η λέξη Επανάσταση ήταν απαγορευμένη έστω στο να την πεί κάποιος ....
Με σκοπό την διαμόρφωση συνήδεισης ή σκεψης
που προσπαθούσε να επιβάλλει ...ο BIG BROTHER

Οπως η λέξη LP σε σχέση με το cd
Χωρίς να είναι ειδικός απλά συμφωνώ
αλλά...
Και γιά να ρωτήσω και κάτι
πως είναι δυνατόν η γενειά των Nεο Ελλήνων να καταλάβει την αξία των LP???
 
Χιλιάδες κυκλοφορούν μέσα εδώ σαν μέλη ή επισκέπτες...

Πως να τους φαινόμαστε άραγε;Τους τραβάει η κατηγορία μας;Διαβάζουν τα θέματα αυτά;

Τι λέει το νέο αίμα;Γράψτε μας πως το βλέπετε.

Η παραπάνω ερώτηση είναι εύστοχη και κρίσιμη...
 
Κύριε Στεφανίδη
Οταν ο ο Οργουελ έγραψε το 1984 και αναφερόταν στον μεγάλο αδελφό
θυμάμαι οτι η λέξη Επανάσταση ήταν απαγορευμένη έστω στο να την πεί κάποιος ....
Με σκοπό την διαμόρφωση συνήδεισης ή σκεψης
που προσπαθούσε να επιβάλλει ...ο BIG BROTHER

Οπως η λέξη LP σε σχέση με το cd
Χωρίς να είναι ειδικός απλά συμφωνώ
αλλά...
Και γιά να ρωτήσω και κάτι
πως είναι δυνατόν η γενειά των Nεο Ελλήνων να καταλάβει την αξία των LP???
Πρώτα απ´ όλα να βγάλουμε τις παρωπίδες να αμφισβητούμε κριτικά [βασικό στοιχείο του Ελληνικού πολιτισμού], να αποβάλουμε τις προκαταλήψεις, να ανοίξουμε τα αφτιά μας, να σκεφτούμε, να αποκτήσουμε εμπειρίες ζωντανής ακουστικής μουσικής καθώς και εμπειρίες από καλοστημένα συστήματα [ανεξάρτητα κατηγορίας τιμής].
Υπάρχουν φίλοι που έχουν αν δεν έχουμε εμείς. Να αναπτύξουμε το διάλογο και τις κοινωνικές επαφές. Υπάρχουν άνθρωποι ανάμεσά μας καλοπροαίρετοι που θα μας δώσουν τις όποιες γνώσεις έχουν και αυτοί θα μάθουν από τις 'βλακείες' μας.

Να μην είμαστε τεχνολογολάγνοι. Η τεχνολογία δεν είναι αυτοσκοπός. Πρέπει να δούμε αν πραγματικά μας *εξυπηρετεί* και βελτιώνει την ευχαρίστηση που μας χαρίζει η ακρόαση από ένα σύστημα. Αλλιώς λειτουργεί αρνητικά, μας εγκλωβίζει, μας τυφλώνει και δεν μπορούμε να δούμε και να ακολουθήσουμε το σωστό δρόμο που είναι η πραγματική απόλαυση μιας μουσικής ακρόασης. Όντας μπερδεμένοι μας πουλάν Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ!

Ό,τι καινούργιο δεν είναι πάντα και καλό. Όλες τις υποβαθμίσεις στην ιστορία της δισκογραφίας οι 'μεγάλοι' τις παρουσιάζουν ως βελτιώσεις, δηλαδή βελτιώσεις στην τσέπι τους.
Πρέπει να σκεφτούμε ότι [χωρίς να καταντήσουμε καχύποπτοι] ότι *κάποιοι* μας δουλεύουν. Μας βλέπουν σαν θύματα. Το ίδιο συμβαίνει και στην πολιτική. *Κάποιοι* μας δουλεύουν μας βλέπουν σαν κορόιδα. Φυσικά να μην ισοπεδώνουμε τα πάντα και να μην είμαστε εχθροί του νέου και της τεχνολογίας. Λ.Σ.
 
Εντάξει όλοι συμφωνούμε πάνω κάτω ... το cd όμως κάθε άλλο παρά νεωτερισμός δείχνει ! εάν το ανάγουμε σε ηλικία ανθρώπου ,, είναι σχεδόν 50αρης υφηγητής σε κορυφαίο πανεπιστήμιο ,, που ξέρει και τι λέει και ξέρει τι θέλει να κάνει:grandpa:
ΚΑΙ δεν νομίζω ότι η τεχνολογία μας δουλεύει πάντα ( απο τα κινητά μεχρι την αξονική ,,, εχει δείξει προόδους !!:worshippy: )
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: CD Vs LP

Είναι γνωστό ότι έχει αλλάξει ραγδαία η τεχνολογία προς το χειρότερο. Τα λαμπάτα μηχανήματα αντικαταστάθηκαν από τρανζιστοράτα και φυσικά τα μικρόφωνα. Αν και μερικές φορές βρίσκονται και κάποια λαμπάτα μικρόφωνα ακόμη και σήμερα.
Οι ηχογραφήσεις χειροτέρεψαν όσο προχωράμε προς το τέλος της δεκαετίας 70 και συμβαδίζουν με τις διαδοχικές εκδόσεις του τρανζιστορικού μπομπινόφωνου Studer Α80 από MK Ι σε ΜΚ IV.
Προετοιμάστηκε το έδαφος για τις ψηφιακές ηχογραφήσεις και την αποδοχή της από το κοινό με πρώτους και καλύτερους τους αρθρογράφους του ειδικού τύπου.
Δεν μπορείς να φανταστείς την αηδία που νοιώθω για τον δίσκο ASD 3804 Debussy Images με Previn. Απέσπασε και βραβεία από τους πουλημένους αρθρογράφους του ειδικού τύπου ως τεχνολογικό επίτευγμα.
Φυσικά αυξήθηκε και ο αριθμός των μικροφώνων. Έτσι έχουμε στην κυριολεξία ένα δάσος από μικρόφωνα που ηχογραφεί το καθένα μικρό αριθμό οργάνων για διόρθωση σε περίπτωση λάθους και επανεκτέλεσης όχι όλου του έργου ή όλης της ορχήστρας αλλά μέρους μόνο. Έτσι χάνεται η αίσθηση του συνόλου που εκτελεί ένα έργο και ηχογραφείται ταυτόχρονα χωρίς προσθήκες.
Άλλαξε και ο τρόπος της παραγωγής, οι καλλιτέχνες οι ηχολήπτες και τα πάντα προς το χειρότερο που πάντα πλασάρεται ως καλύτερο. Λ.Σ.

(Ψυχραιμία αγόρι μου, κρατήσου, μην εκραγείς ακόμα)...
 
Μπα θα εκραγεί έτσι και αλλιώς!
Δηλαδή τι εννοείτε Κε Στεφανίδη, ότι οι σημερινές ηχογραφήσεις - παραγωγές
δεν αξίζουν τίποτα?! Μήπως υπερβάλετε λίγο?
 
Να μην είμαστε τεχνολογολάγνοι. Η τεχνολογία δεν είναι αυτοσκοπός. Πρέπει να δούμε αν πραγματικά μας *εξυπηρετεί* και βελτιώνει την ευχαρίστηση που μας χαρίζει η ακρόαση από ένα σύστημα. Αλλιώς λειτουργεί αρνητικά, μας εγκλωβίζει, μας τυφλώνει και δεν μπορούμε να δούμε και να ακολουθήσουμε το σωστό δρόμο που είναι η πραγματική απόλαυση μιας μουσικής ακρόασης. Όντας μπερδεμένοι μας πουλάν Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ!

Ό,τι καινούργιο δεν είναι πάντα και καλό. Όλες τις υποβαθμίσεις στην ιστορία της δισκογραφίας οι 'μεγάλοι' τις παρουσιάζουν ως βελτιώσεις, δηλαδή βελτιώσεις στην τσέπι τους.
Πρέπει να σκεφτούμε ότι [χωρίς να καταντήσουμε καχύποπτοι] ότι *κάποιοι* μας δουλεύουν. Μας βλέπουν σαν θύματα. Το ίδιο συμβαίνει και στην πολιτική. *Κάποιοι* μας δουλεύουν μας βλέπουν σαν κορόιδα. Φυσικά να μην ισοπεδώνουμε τα πάντα και να μην είμαστε εχθροί του νέου και της τεχνολογίας. Λ.Σ.

Συμφωνώ απόλυτα...:SFGSFGSF:
 
Άποψή μου είναι ότι το παρόν νήμα αφήνει παγερά αδιάφορη τη συντριπτική πλειοψηφία της σημερινής νεολαίας. Αυτό δεν συμβαίνει απαραίτητα διότι έχουν συνηθίσει να ακούνε MP3 από Ipod, αλλά περισσότερο διότι η μουσική που ακούνε απλά δεν κυκλοφορεί σε βινύλιο.

Οπότε, απλά δεν υπάρχει θέμα.
 
Ό,τι καινούργιο δεν είναι πάντα και καλό.

Το ζήτημα είναι λοιπόν να μπορέσει να ξεχωρίσει κανείς ποια καινούρια είναι τα καλά και πια δεν είναι.

QUOTE=Lucas Stephanides - Anakrousis;450035]
Όλες τις υποβαθμίσεις στην ιστορία της δισκογραφίας οι 'μεγάλοι' τις παρουσιάζουν ως βελτιώσεις, δηλαδή βελτιώσεις στην τσέπι τους.
[/QUOTE]

Όπως για παράδειγμα την επικράτηση της γνωστής μας κασέτας, έναντι της 8 track. Και την επικράτηση του πικαπ απέναντι στο μπομπινόφωνο.

QUOTE=Lucas Stephanides - Anakrousis;450035]
Φυσικά να μην ισοπεδώνουμε τα πάντα και να μην είμαστε εχθροί του νέου και της τεχνολογίας. Λ.Σ.[/QUOTE]

Και πώς ξεχωρίζει κανείς ποια τεχνολογικά επιτεύγματα είναι τα "καλά" και ποια δεν είναι ? Και με ποια κριτήρια, που να είναι (έστω κάπως) αντικειμενικά ?
 
Re: Απάντηση: CD Vs LP

Χιλιάδες κυκλοφορούν μέσα εδώ σαν μέλη ή επισκέπτες...

Πως να τους φαινόμαστε άραγε;Τους τραβάει η κατηγορία μας;Διαβάζουν τα θέματα αυτά;

Τι λέει το νέο αίμα;Γράψτε μας πως το βλέπετε.

Η παραπάνω ερώτηση είναι εύστοχη και κρίσιμη...

Ρουτινα φιλε DIPIE :grandpa:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: CD Vs LP

Είναι γνωστό ότι έχει αλλάξει ραγδαία η τεχνολογία προς το χειρότερο. Τα λαμπάτα μηχανήματα αντικαταστάθηκαν από τρανζιστοράτα και φυσικά τα μικρόφωνα. Αν και μερικές φορές βρίσκονται και κάποια λαμπάτα μικρόφωνα ακόμη και σήμερα.
Οι ηχογραφήσεις χειροτέρεψαν όσο προχωράμε προς το τέλος της δεκαετίας 70 και συμβαδίζουν με τις διαδοχικές εκδόσεις του τρανζιστορικού μπομπινόφωνου Studer Α80 από MK Ι σε ΜΚ IV.
Προετοιμάστηκε το έδαφος για τις ψηφιακές ηχογραφήσεις και την αποδοχή της από το κοινό με πρώτους και καλύτερους τους αρθρογράφους του ειδικού τύπου.
Δεν μπορείς να φανταστείς την αηδία που νοιώθω για τον δίσκο ASD 3804 Debussy Images με Previn. Απέσπασε και βραβεία από τους πουλημένους αρθρογράφους του ειδικού τύπου ως τεχνολογικό επίτευγμα.
Φυσικά αυξήθηκε και ο αριθμός των μικροφώνων. Έτσι έχουμε στην κυριολεξία ένα δάσος από μικρόφωνα που ηχογραφεί το καθένα μικρό αριθμό οργάνων για διόρθωση σε περίπτωση λάθους και επανεκτέλεσης όχι όλου του έργου ή όλης της ορχήστρας αλλά μέρους μόνο. Έτσι χάνεται η αίσθηση του συνόλου που εκτελεί ένα έργο και ηχογραφείται ταυτόχρονα χωρίς προσθήκες.
Άλλαξε και ο τρόπος της παραγωγής, οι καλλιτέχνες οι ηχολήπτες και τα πάντα προς το χειρότερο που πάντα πλασάρεται ως καλύτερο. Λ.Σ.
Προτείνω να μείνουμε στο "η τεχνολογία έχει αλλάξει" σκέτο.
από την πλευρά που το βλέπεις δεν έχεις άδικο...αλλά μιλάς για μεμονωμένες καταστάσεις και στην μουσική αλλά και στην παραγωγή.
Υπάρχει όμως και η "άλλη πλευρά" και καλό είναι να την γνωρίζουμε.

Κριτήριο θα πάρουμε αυτό που αναφέρεις συχνά.
Ας πούμε ότι θέλουμε να ακούσουμε ένα πιάνο όσο το δυνατόν ποιο φυσικό, στο σπίτι μας από το "stereo μας"
Πιστευεις λοιπόν ότι τα σημερινά μέσα παραγωγής, δεν θα ξεπεράσουμε σε ποιότητα μια ηχογράφηση του '70. ?
Είπαμε κριτίριο θα είναι η προσέγγιση του "φυσικού ήχου"...
 
Αφού ήρθε η σειρά μου να γράψω ας πω και εγώ δύο λόγια.

Αν εξαιρέσουμε την υψηλή πιστότητα και το δούμε καθαρά από άλλες οπτικές γωνίες όπως είναι ας πούμε.. ο ερωτάς, ο ρομαντισμός, η ιεροτελεστία της ακρόασης,, παραμυθιάζομαι, κάθε σκρατς μου θυμίζει τα νιάτα μου, (να ξαναγινόμαστε πάλι πιτσιρίκοι..) αλλά το κυριότερο γιατί έτσι μου αρέσει γούστο μου και καπέλο μου, το βινύλιο από αυτήν την άποψη δεν έχει αντίπαλο.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: CD Vs LP

Προτείνω να μείνουμε στο "η τεχνολογία έχει αλλάξει" σκέτο.
από την πλευρά που το βλέπεις δεν έχεις άδικο...αλλά μιλάς για μεμονωμένες καταστάσεις και στην μουσική αλλά και στην παραγωγή.
Υπάρχει όμως και η "άλλη πλευρά" και καλό είναι να την γνωρίζουμε.

Κριτήριο θα πάρουμε αυτό που αναφέρεις συχνά.
Ας πούμε ότι θέλουμε να ακούσουμε ένα πιάνο όσο το δυνατόν ποιο φυσικό, στο σπίτι μας από το "stereo μας"
Πιστευεις λοιπόν ότι τα σημερινά μέσα παραγωγής, δεν θα ξεπεράσουμε σε ποιότητα μια ηχογράφηση του '70. ?
Είπαμε κριτίριο θα είναι η προσέγγιση του "φυσικού ήχου"...
Μια σημερινή ηχογράφηση/παραγωγή μπορεί να φτάσει μια παλιά και να την ξεπεράσει ΜΟΝΟ αν γίνει με τον παλιό τρόπο [λάμπες κλπ σχετικά] και φυσικά στηριζόμενη στη παράδοση και εμπειρία της καλής περιόδου της δισκογραφίας.
Ευτυχώς υπάρχουν ακόμη άτομα με την σχετική πείρα και μεράκι. ΑΛΛΑ μην περιμένετε τα μονοπώλεια να ασχοληθούν με κάτι τέτοιο. Κάποιοι μικροί το κάνουν. Όπως και με την αναβίωση των λυχνιών, τις επανεκδόσεις δίσκων βινυλίου 200 γρ κλπ.
ΟΜΩΣ ήχο θα μπορέσεις να πετύχεις!! Τους καλλιτέχνες που θα τους βρεις!! Μας έχουν δυστυχώς τελειώσει! Έχει τελείωσει εκείνη η μοναδική περίοδος. Η σημερινή αντανακλά την εποχή της. Και να μην πω τί είναι η σημερινή εποχή!!
Κάποια στιγμή θα έρθει κάτι καινούργιο και καλό. Προς το παρόν μπορούμε να αρκεστούμε στο καλό παρελθόν. Ευτυχώς καταγράφηκαν τόσο σπουδαία πράγματα που μια ζωή δεν φτανει για να τα ακούσεις όλα.
Σήμερα υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις που αξίζουν και έχουν ηχογραφηθεί/παραχθεί με τον παλιό τρόπο. Λ.Σ.