CD Vs LP

Η μητρική ταινία φυσικά και δεν συγκρίνεται με το παραγόμενο από αυτή βινύλιο διότι:
- Ο δίσκος για να είναι αναγνώσιμος από όλες τις κεφαλές απαιτεί κομπρεσάρισμα-από το μαγνητόφωνο προς το κοπτικό-αλλοιώς οι κεφαλές θα ακροβατούσαν απίθανα και ...όταν θα "έσπαγαν τα μούτρα τους' θα ακούγαμε τις κραυγές τους (βλέπε mistrucking).
- Δυστυχώς, ειδικά στην κλασσική μουσική, το μάστερ παραγωγής ήταν ένα πρώτο αντίγραφο και όχι το αρχικό που ήταν χιλιοκολλημένο λόγω των μοντάζ. Όπως αντιλαμβάνεστε το αναλογικό αντίγραφο, ακόμη και υπό άριστες συνθήκες είχε χάσει ένα 25%.
- τα υπόλοιπα ήταν αυτά που είχα αναφέρει: ποιότητα πλατώ (flutter, rumble, ανακρίβειες ταχύτητας), κεφαλή (ποιότητα, γεωμετρία βραχίονα), και η ένδοξες RIAA με ότι υποκειμενικό σε απόδοση συνεπάγονται.
Αν τώρα καλόπιστα δεχθούμε ότι παράγουμε σήμερα ένα βινύλιο από την αρχική ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ μήτρα, αυτό τι σχέση θα έχει με εκείνο που είχε ο πατέρας μας αγοράσει το 1970? Θα έπρεπε να είναι το ίδιο λογικά.
Δυστυχώς όμως, και η πιό άριστα καλόφυλαγμένη μήτρα δεν παύει να έχει γεράσει κατά 40 χρόνια.
Τελικό συμπέρασμα: Βρήκατε πολλά παλιά βινύλια πρώτης κοπής? Με γειά σας επενδύστε σε καλό πικάπ και απολαύστε. Εγώ σαν παλιός, έχω πολλά και γι αυτό κράτησα το παλιό μου LP12/Syrinx/Koetsu.
Για ότι όμως σύχρονο ή επανέκδοση κατεβάζω σε HD ότι βρώ και περιμένω τα υπόλοιπα που δεν θ' αργήσουν.
Λάβετε υπ'οψη σας ότι δεν υπάρχουν πιά επαγγελματικά μπομπινόφωνα, ούτε τα ανταλλακτικά τους, σχεδον ούτε ταινίες. Κανένα στούντιο πιά δεν γράφει αναλογικά και κανένας δεν κάνει μοντάζ με ψαλλίδι.
Αυτό που επιθυμώ λοιπόν, και το βέλτιστο που μπορώ να έχω, είναι μιά ψηφιακή μήτρα 24/96-176,4 ή 192 όπως ακριβώς ηχογραφήθηκε ή μεταφέρθηκε από παλιό υλικό.
Αυτά πιστεύω μετά από πολλά χρόνια επαγγελματικής αλλά και οντιοφιλικής θητείας στον αναλογικό και ψηφιακό ήχο.
Θ.Ζ.
 
Τα μάστερ παραγωγής δεν ήταν πάντα αντίγραφα. Υπήρχαν εταρείες όπως η Decca που έκοβε τις μήτρες απευθείας από την ταινία ηχογράφησης.
Η Classic records στις επενεκδόσεις των RCA VICTOR LIVING STEREO χρησιμοποιεί για πρώτη εντελώς φορά τις πρώτες ταινίες ηχογράφησης τα session tapes, γιατί με τα σύγχρονα μέσα μπορεί και κόβει το σήμα των ταινιών αυτών κάτι που δεν μπορούσε να γίνει παλιά.
Όσο για τα αντίγραφα πρώτης γενιάς, σε συζήτησή μου κάποτε στο San Francisco, με τον γνωστό Steve Hoffman, μου είπε ότι και αυτά ακούγονται πολύ καλά και ότι το πρόβλημα είναι στο πώς γίνεται η κοπή της μήτρας και τί εξοπλισμός χρησιμοποιείται καθώς και η εμπειρία του μηχανικού κοπής.
Όσο δε για το ότι οι ταινίες 'γερνάνε' είχε εντελώς άλλη άποψη. Ξέρω περίπτωση κακοσυντηρημένης ταινίας αλλά η νέα κοπή για την επανέκδοση ήταν το κάτι άλλο.
Μια σύγκριση μιας σωστής επανέκδοσης, και δεν αναφέρομαι σε κάτι θλιβερές και τρισάθλιες περιπτώσεις χοντρού βινυλίου, θα σας πείσει. Τα λόγια περιττεύουν.
Ξέρετε ότι δεν μιλάω απλά για να μιλάω. Εννοώ το κάθε τί. Λ.Σ.
 
Αυτό γιά την Decca, το επιβεβαιώνω και εγώ, φανταστικές οι μεταφορές του
υλικού από τα Master και πιθανόν και με ελάχιστες παρεμβάσεις ή και καθόλου,
στην μίξη!
 
Να προσθέσω κάτι ακόμα: Υπάρχουν και μπομπινόφωνα και ανταλλακτικά. Έχω δύο Studer C-37 δεκαετίας 60. Υπάρχουν και κλεφαλές παλιο στοκ αλλά και καινούργιες. Υπάρχουν και ταινίες που παράγονται και τώρα. Υπάρχουν και στούντιο που ηχογραφούν αναλογικά κλπ. Φυσικά αποτελούν εξαίρεση στον κανόνα αλλά υπάρχουν.
Η Groove note από τις νέες audiophile εταιρείες ηχογραφεί με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο και μάλιστα με λαμπάτα μικρόφωνα και μπομπινόφωνα. Λ.Σ.
 
Να προσθέσω κάτι ακόμα: Υπάρχουν και μπομπινόφωνα και ανταλλακτικά. Έχω δύο Studer C-37 δεκαετίας 60. Υπάρχουν και κλεφαλές παλιο στοκ αλλά και καινούργιες. Υπάρχουν και ταινίες που παράγονται και τώρα. Υπάρχουν και στούντιο που ηχογραφούν αναλογικά κλπ. Φυσικά αποτελούν εξαίρεση στον κανόνα αλλά υπάρχουν.
Η Groove note από τις νέες audiophile εταιρείες ηχογραφεί με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο και μάλιστα με λαμπάτα μικρόφωνα και μπομπινόφωνα. Λ.Σ.
Λουκά αναφέρομαι στο mainstream των στούντιο. Κι εγώ στο στούντιο έχω 2 νεώτερα Studer και ένα TASCAM 1/2'' για μερικούς που γράφουν αναλογικές μήτρες, αλλά είναι πια σε αχρηστία σχεδόν.
Είναι παρήγορο που υπάρχουν μικρές εταιρίες που ηχογραφούν αναλογικά, εγώ όμως προτιμώ τους μερακλήδες της High Definition Tape transfers που με σύγχρονα μηχανήματα κλάσεως μου δίνουν να κατεβάσω με $9 το πιστότερο HD transfer που μπορεί να ακουστεί. Είναι όλα θέμα επιλογών και γούστου.
Θ.Ζ.
 
Είναι παρήγορο που υπάρχουν μικρές εταιρίες που ηχογραφούν αναλογικά, εγώ όμως προτιμώ τους μερακλήδες της High Definition Tape transfers που με σύγχρονα μηχανήματα κλάσεως μου δίνουν να κατεβάσω με $9 το πιστότερο HD transfer που μπορεί να ακουστεί. Είναι όλα θέμα επιλογών και γούστου.
Θ.Ζ.

Πφφφφ, άυλες τεχνοφρικουλόφουσκες. Αγόρι μου, άμα δεν είναι hard copy το πράμα, να το πχιάσεις στα χέρια σου, δε λέει. Σκέψου να είναι και κολέκτορς άιτεμ κι έτσι να πούμε, με δακτυλικά αποτυπώματα του συνταγματάρχη Λιάπκιν! Μιλάμε για ούλτρα ωντιοφιλοχαϊεντίλα!! Ψάνω εδώ και χρόνια κανένα δισκάκι του Caruso μολυσμένο με σταφυλόκοκκο γενιάς προ της πενικιλίνης, αλλά τίποτα ακόμα. Πού θα μου πάει...
 
Βρε Κώστα, σε ρωτώ, εμείς οι φετιχιστές τι θ' απογίνουμε, ε;
Ξέρεις πόσο δύσκολο είναι να εγκαταλείψεις ένα βίτσιο και να ψάχνεις για άλλο; :D

Και ναι, θέλω να το πχιάνω στα χέργια μου... βλάφτω κανέναν;
 
Θέμη είναι το κάτι άλλο να κρατάς στα χέρια σου το εξώφυλλο του δίσκου βινυλίου ή ακόμα και το ένθετο του cd καθώς και το ίδιο το μέσο, lp, cd. Φυσικά να μην αναφέρω το πολυσέλιδο ένθετο που συνοδεύει μια όπερα!!!Λ.Σ.
 
Τα CD είναι καλά μόνο για να διώχνεις κανένα περιστέρι!

Vinyl rules!!!



AL-11-5507.jpg
 
Re: Απάντηση: CD Vs LP

Ειδικά τα ένθετα που συνοδεύουν δίσκους κλασσικού ρεπερτορίου, είναι όλα
τα λεφτά!!!
Οι όπερες του Berlioz σε Philps έχουν δύο πολυσέλιδα ένθετα. Που να χωρέσουν σε cd!!!!
Δεν ξέρω τί κάνει κανείς όταν κατεβάζει από το διαδύκτιο. Μάλλον θα πρόκειται για τραγούδια ποπ ή κανένα κομμάτι Τζαζ, αλλά και πάλι χρειαζόμαστε το ένθετο.
Θεωρώ το μέσον πάντα απαραίτητο. Λ.Σ.
 
Λογικά θα υπάρχουν και τα ένθετα σε pdf μορφή στο διαδίκτυο!
Το κακό με τα βινύλια είναι ότι χρειάζονται πολύ χώρο γιά να αποθηκευτούν
και να οργανωθούν σωστά, είναι το μόνο που με χαλάει όσων αφορά τους
''μαύρους'' δίσκους.
 
Τα CD είναι καλά μόνο για να διώχνεις κανένα περιστέρι!

Vinyl rules!!!



AL-11-5507.jpg
Ως 'ειδικός' κρίνοντας από την ένδυση ή γδύση, το κορίτσι του Τσιμισκή είναι υπέρ σίγουρα υπέρ του βινυλίου. Μάλλον γιαυτό ο φίλος είναι τόσο φανατικός. Και νόμιζα ότι ήμουν εγώ!!! Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: CD Vs LP

Λογικά θα υπάρχουν και τα ένθετα σε pdf μορφή στο διαδίκτυο!
Το κακό με τα βινύλια είναι ότι χρειάζονται πολύ χώρο γιά να αποθηκευτούν
και να οργανωθούν σωστά, είναι το μόνο που με χαλάει όσων αφορά τους
''μαύρους'' δίσκους.
Όσο για το χώρο αν το καλοεξετάσεις τα cd πιάνουν πιο πολύ χώρο σε πλάτος ακόμη και άν περιέχει 1 δισκάκι. Για φαντάσου μια όπερα ή εκείνες τις χοντρές θήκες με δύο ή τρία δισκάκια. Αν είναι δε και όπερα τί γίνεται;;; Λ.Σ.
 
Σε πάχος εννοείς! Δεν θα το έλεγα, τα CD μπορείς να τα βάλεις και σε ένα
Case Logic και να πιάνουν πραγματικά ελάχιστο χώρο, τα βινύλια αναγκαστικά
θα τα έχεις στους φακέλους τους και τις θήκες τους! Αν σκεφτείς ότι στο
κάθε μέτρο πάχος, χωράνε 200 δίσκοι περίπου και με επιφάνεια 31 εκατοστά
επί 31 εκατοστά, μιλάμε γιά πολύ όγκο! Και καλά πες εγώ έχω μόνο 6000
δίσκους και με το ζόρι τους φέρνω βόλτα (ευτυχώς έχω αποθήκη), γιά
φαντάσου κάτι άλλοι με σοβαρές δισκοθήκες, άνω των 15000 - 20000 δίσκων
ή και ακόμα περισσότερων, τι χώρο χρειάζονται!!!
 
Re: Απάντηση: CD Vs LP

Σε πάχος εννοείς! Δεν θα το έλεγα, τα CD μπορείς να τα βάλεις και σε ένα
Case Logic και να πιάνουν πραγματικά ελάχιστο χώρο, τα βινύλια αναγκαστικά
θα τα έχεις στους φακέλους τους και τις θήκες τους! Αν σκεφτείς ότι στο
κάθε μέτρο πάχος, χωράνε 200 δίσκοι περίπου και με επιφάνεια 31 εκατοστά
επί 31 εκατοστά, μιλάμε γιά πολύ όγκο! Και καλά πες εγώ έχω μόνο 6000
δίσκους και με το ζόρι τους φέρνω βόλτα (ευτυχώς έχω αποθήκη), γιά
φαντάσου κάτι άλλοι με σοβαρές δισκοθήκες, άνω των 15000 - 20000 δίσκων
ή και ακόμα περισσότερων, τι χώρο χρειάζονται!!!
Κοίτα αν θες να κουβαλάς μαζί σου τα cd σίγουρα είναι ευκολώτερα. ´Οπως έχω πει άλλοτε θα μπορούσαν οι εταιρείες να ηχογραφούσαν αναλογικά να έβγαζαν lp και cd αντί για κασέτες που και αυτές ήταν εύκολες για μετακίνηση.
Μια μεγάλη δισκοθήκη θέλει και τον ανάλογο χώρο, όπως π.χ. ο δικός μου.
Φυσικά σε μια διαφορετική κοινωνία με άλλο κοινωνικοοικονομικό σύστημα και αντιλήψεις θα είχε πολύ ζωντανή μουσική προσιτή στον κάθε πολίτη ώστε να μην αποτελεί προνόμοιο κάποιων λίγων. Λ.Σ.