CD Vs LP

Δεν γνωρίζω την πρακτική της Groove Note, αλλά είναι πολύ πιθανόν αυτή να είναι η ίδια που ακολουθείται γενικά στη δισκογραφική βιομηχανία, και η οποία αίρει την ορθότητα απ’ ευθείας σύγκρισης δύο εκδόσεων που αφορούν το ίδιο έργο, αλλά σε διαφορετικό μέσο. Ένα άλμπουμ που πωλείται σε μορφή CD ή SACD και ένα άλμπουμ που πωλείται σε μορφή φωνογραφικού δίσκου είναι δύο προϊόντα τελείως διαφορετικά μεταξύ τους, όχι από καλλιτεχνικής, αλλά από τεχνικής πλευράς. Πέραν των όποιων χρωματισμών που παρουσιάζει ένας φωνογραφικός δίσκος, και οι οποίοι μπορεί να είναι από αρκετοί έως και σχετικά μικροί, αναλόγως των ικανοτήτων του προσωπικού που κάνει την παραγωγή, βασικά αυτού που κάνει το master, σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, ξεχωριστά για κάθε τελική μορφή του έργου εφαρμόζεται διαφορετική ισοστάθμιση, με απώτερο σκοπό, το τελικό άκουσμα να είναι όχι πρωτίστως σωστό, αλλά αρεστό στους καταναλωτές προς τους οποίους απευθύνεται. Υπ’ αυτό το πρίσμα, το ίδιο μουσικό έργο ακούγεται σαφώς διαφορετικά σε μορφή CD, τόσο σε σχέση με τη μορφή υψηλής ανάλυσης (SACD, DVD-A ή high definition download) με την οποίαν ενδεχομένως να παρέχεται, καθώς επίσης και σε σχέση με την αναλογική του μορφή. Πέραν αυτού, όσο ικανός κι αν είναι ο παραγωγός του master, το τελικό αναλογικό αποτέλεσμα θα είναι σαφώς υποδεέστερο από το πρωτότυπο, είτε αυτό είναι ηχογραφημένο αναλογικά (που συνέβαινε στο παρελθόν), πολλώ δε μάλλον εάν είναι ηχογραφημένο ψηφιακά, πράγμα που συμβαίνει σήμερα.


attachment.php

Αυτός ο ποιοτικός συμβιβασμός του φωνογραφικού δίσκου είναι αναπόφευκτος, και συμβαίνει κυρίως για δύο λόγους. Πρώτον, διότι το σήμα περνά από τουλάχιστον δύο ενεργά κυκλώματα, υφιστάμενο τις αλλοιώσεις που αυτά εισάγουν, και αυτά τα δύο κυκλώματα είναι το κύκλωμα έμφασης RIAA και ο ενισχυτής ισχύος που οδηγεί το κοπτικό. Επιπροσθέτως δε, μετά από την κυκλοφορία της πρώτης φουρνιάς δίσκων στην αγορά, η ηχητική ποιότητα των παρτίδων που θα ακολουθήσουν βαίνει βαθμιαίως μειούμενη, αναλόγως της παραγωγικής ηλικίας που είχε το stamper κατά τη στιγμή που πρέσαρε το δίσκο που σας έτυχε να βρείτε στο ράφι, αλλά και της γενιάς στην οποία θα ανήκουν, τόσο το stamper, όσο και το θετικό metal mother από το οποίο προήλθε αυτό το stamper, αλλά και το αρνητικό metal father από το οποίο προήλθε το θετικό metal mother, καθώς επίσης και από την ηλικία που έχει η αναλογική ταινία από την οποία προήλθαν όλα αυτά.

Έναντι αυτών, η αναλογική ταινία μαγνητοφώνου ήταν σαφώς ανώτερης ποιότητας από το δίσκο, αν και «κατεβασμένη» στις 7 ½ ή τις 3 ¾ ίντσες, αλλά αποτελούσε προνόμιο των ολίγων και εχόντων, που είχαν στη διάθεσή τους ένα A77 ή Α700, ή Β77 πιο μετά, ή τη βόλευαν έστω με κάποιο Akai. Πάντως, και αυτή ήταν αντίγραφο αντιγράφου. Δεν πιστεύω να νομίζει κανείς ότι το εργοστάσιο θα έπαιζε το πανάκριβο τελικό master για να βγάλει εμπορικά αντίγραφα ε;

Στη ψηφιακό επίπεδο, το εργοστάσιο μπορεί προφανώς να κατασκευάσει όσα glass master θέλει από το ίδιο master, ενώ το HD download τα παρακάμπτει όλα αυτά, ΟΛΑ ΑΥΤΑ, όντας πιστό, απαράλλακτο αντίγραφο του ψηφιακού master, τουλάχιστον κατά δήλωσιν των περισσοτέρων από τις λίγες εταιρείες που πωλούν τέτοιο υλικό, όπως η Linn.

Συνεπώς, έχοντας στη διάθεσή μας τα ολίγα και ταπεινά μηχανήματα του σπιτιού μας, ο μόνος ασφαλής τρόπος σύγκρισης CD με LP είναι αυτός που πρότεινε ο Timbre. Γράφετε ένα βινύλιο χρησιμοποιώντας έναν όσο γίνεται καλύτερο ADC, φτιάχνετε ένα CD, τα βάζετε να παίξουν το ένα δίπλα στο άλλο, και κάνετε άμεση σύγκριση. Μη συγκρίνετε τελικά προϊόντα της αγοράς, και αν αυτή την πρακτική τη συναντήσατε και σε κανένα ρηβιού, αυτός που την έκανα είναι μακριά νυχτωμένος. Είναι δεδομένο πως τα δύο αντίτυπα θα είναι διαφορετικά μεταξύ τους, όχι μόνον διότι προέρχονται από διαφορετική τεχνολογία, αλλά κυρίως διότι οι περισσότερες από τις διαφορές που έχουν, είναι επίτηδες τοποθετημένες. Μη γελιέστε!

Συγγνώμη για το β’ πρόσωπο, αλλά ρε παιδιά ήμαρτον, πόση στρεβλή πληροφόρηση υπάρχει πια, για πόσο ακόμα θα κάθεστε να συζητάτε για τέτοιου είδους συγκρίσεις;
 

Attachments

  • Pressing.jpg
    Pressing.jpg
    40.6 KB · Views: 91
Στη ψηφιακό επίπεδο, το εργοστάσιο μπορεί προφανώς να κατασκευάσει όσα glass master θέλει από το ίδιο master, ενώ το HD download τα παρακάμπτει όλα αυτά, ΟΛΑ ΑΥΤΑ, όντας πιστό, απαράλλακτο αντίγραφο του ψηφιακού master, τουλάχιστον κατά δήλωσιν των περισσοτέρων από τις λίγες εταιρείες που πωλούν τέτοιο υλικό, όπως η Linn.

:grinning-smiley-043

Αν όμως αρχίσουν να δίνουν ψηφιακό master ξέρεις πόσες εταιρίες θα κλείσουν; :BDGBGDB55:

Εμένα ρε παιδιά μου ήρθε ένα αρχείο μέσω internet από τον Καναδά προχθές μέσω εκατοντάδων χιλιάδων χιλιομέτρων High End καλωδίων των επι μέρους Οτέδων και δεν έλειπε ούτε τόνος! Πρέπει να χρησιμοποιούν πανάκριβα transport αυτοί οι οτέδες... :flipout:
 
:grinning-smiley-043

Αν όμως αρχίσουν να δίνουν ψηφιακό master ξέρεις πόσες εταιρίες θα κλείσουν; :BDGBGDB55:

Το ρώτησα αυτό στους ανθρώπους της Linn. Μου είπαν απλώς, "κανένα πρόβλημα, πλήρωσέ μας εσύ το download και μετά δώστο και στους φίλους σου". Και η απάντησε ήρθε αμέσως, χωρίς δεύτερη σκέψη. Την περίμενε την ερώτηση ο τύπος και την απάντηση την είχε έτοιμη.

Βέβαια, η Linn εσοδεύει πουλώντας κυρίως hardware...
 
Last edited:
Για ρώτα τις εταιρίες που πουλάνε transports, ψηφιακά καλώδια ή ακόμη και τις δισκογραφικές...

Σκέφτεσαι τι ποιότητα θα έχει ένα loseless πολυκάναλο format; :music-smiley-005:
 
Για ρώτα τις εταιρίες που πουλάνε transports, ψηφιακά καλώδια ή ακόμη και τις δισκογραφικές...

Σκέφτεσαι τι ποιότητα θα έχει ένα loseless πολυκάναλο format; :music-smiley-005:

Για πολυκάναλο δεν ξέρω, αλλά αυτό που άκουσα συγκρίνοντας PCM HD με PCM 16/44 με έστειλε για ψάρεμα. (Το ίδιο session, και το 16/44 ήταν "κατέβασμα" του HD πρωτοτύπου, κάτι που κάνουν πολλοί εδώ και καμιά 10 χρόνια, κόβοντας CD από τα HD πρωτότυπά τους).
 
Πιστεύω έχουμε ξεφύγει κάπως εκτός θέματος!!!!

Το "Debate" μας είναι αν το CD όπως το ξέρουμε στη σημερινή του μορφή ή το LP είναι καλύτερα.

Αν θεωρήσουμε ότι η αρχική ηχογράφηση γίνεται ψηφιακά (πλεον) με sampling rate 96 ή 192ΚΗz (η περισσότερο) και με ανάλυση 24bit και μετά αυτό μεταφερθεί σε LP ή CD, τότε το CD έχει χάσει από χέρι καθώς στο downsampling στα 44ΚΗz και στο downscaling (στην κυριολεξία) από τα 24 στα 16bit θα έχει χαθεί το μεγαλύτερο μέρος της πληροφορίας από το μάστερ!

Το βινίλιο θα έχει πολύ περισσότερη από την αρχική πληροφορία του μάστερ!

Δεν φοράω παρωπίδες και δεν είμαι δογματικός απέναντι στον ψηφιακό ήχο. Απλά το CD με 44ΚΗz/16bit είναι άκρως ανεπαρκές και περιέχει πολύ λιγότερη πληροφορία από αντίστοιχο βινύλιο.

Όταν πλέον φτάσουν και σε μας οι ψηλής ποιότητας ψηφιακές ηχογραφήσεις (τουλάχιστον 24bit/196KHz πχ) είτε ως DVD-Audio, είτε ώς SACD, είτε ως Blue Ray Audio τότε είμαι σίγουρος ότι το βινύλιο θα τα βρει πάρα πολύ σκούρα!!!

Μέχρι τότε όμως θα εξακολουθεί να κάνει σκόνη οποιοδήποτε CD

Παρά να συζητάμε αιωνίως αυτό το θέμα, ας σπεύσουν οι δύσπιστοι CDκιδες να κάνουν μια Α to Β ακρόαση για να πειστούν για την πολύ ξεκάθαρη υπεροχή του LP! :operator:
 
Last edited:
Απάντηση: Re: CD Vs LP

....
...
Το βινίλιο θα έχει πολύ περισσότερη από την αρχική πληροφορία του μάστερ!
...
Το θέμα είναι γιατί ?
Δηλαδή πως μπορείς να δικαιολογήσεις αυτό το συμπέρασμα.
Αν πεις "ακούγοντας" είναι υποκειμενικό και ισχύει για εσένα τον ίδιο.
Αν όμως υπάρχουν στοιχεία που το αποδεικνύουν, κατάθεσε τα εδώ να το εξετάσουμε.
 
Κύριοι, υπήρξαν πολλοί που εξήγησαν επακριβώς τα περί LP/CD/HD.
Παρ' όλα αυτά μερικοι καταλήγουν να προτιμούν το LP.
Ποιό LP, από πού προέρχεται, από ψηφ.μήτρα, από αναλογική?
Όποιος θέλει να φωτογραφίσει τις ψηφιακές του φωτογραφίες με αναλογική μηχανή και να λέει ότι βελτιώθηκαν, δικαίωμά του.
Μην προσπαθεί όμως να πείσει κι εμάς.
 
Σχετικά με την δυναμική περιοχή σε ηχογραφήσεις, σε δίσκους βινυλίου και
επειδή υπήρξε ερώτηση: Υπάρχουν πάρα πολλές ηχογραφήσεις και
συγκεκριμένα, κλασσικού ρεπερτορίου όπου τα χαμηλά περάσματα της
ορχήστρας βρίσκονται στα -55 ή και περισσότερο dB και τα ξεσπάσματα, στα
+2 ή 4dB! Δηλαδή μιλάμε γιά 57+dB δυναμικής περιοχής. Η αντιστοιχία σε CD
στην καλύτερη περίπτωση θα ήταν -60dB γιά τα χαμηλά περάσματα και το
μέγιστο, -1dB (μετά υπάρχει κίνδυνος γιά ψαλιδισμό), στα -60dB έχουμε μόνο
6Bit διαθέσιμά γιά να περιγράψουν το ηχητικό σήμα. 6Bit= 64 πιθανές
καταστάσεις, οπότε φανταστείτε γιά τι τεράστια σφάλματα κβάντισης μιλάμε!
Είναι τελειωμένη υπόθεση!!!
 
Eχω κατι παλια Telarc βυνιλια, πολυ καλα διατηρημενα, καποια μαλιστα τα ειδα να ξαναβγαινουν σε sacd.
Εχω καποια απ αυτα τα ιδια και σε cd. Nα οργανωσουμε καμια "κοντρα"?
 
Re: Απάντηση: CD Vs LP

Σχετικά με την δυναμική περιοχή σε ηχογραφήσεις, σε δίσκους βινυλίου και
επειδή υπήρξε ερώτηση: Υπάρχουν πάρα πολλές ηχογραφήσεις και
συγκεκριμένα, κλασσικού ρεπερτορίου όπου τα χαμηλά περάσματα της
ορχήστρας βρίσκονται στα -55 ή και περισσότερο dB και τα ξεσπάσματα, στα
+2 ή 4dB! Δηλαδή μιλάμε γιά 57+dB δυναμικής περιοχής. Η αντιστοιχία σε CD
στην καλύτερη περίπτωση θα ήταν -60dB γιά τα χαμηλά περάσματα και το
μέγιστο, -1dB (μετά υπάρχει κίνδυνος γιά ψαλιδισμό), στα -60dB έχουμε μόνο
6Bit διαθέσιμά γιά να περιγράψουν το ηχητικό σήμα. 6Bit= 64 πιθανές
καταστάσεις, οπότε φανταστείτε γιά τι τεράστια σφάλματα κβάντισης μιλάμε!
Είναι τελειωμένη υπόθεση!!!

Κοίτα.. 14 -15 ηχογραφημένα db δυναμικής περιοχής και πολλά λέω… :fight:
 
Re: Απάντηση: CD Vs LP

Δεν κατάλαβα το post σου! Πρόκειται γιά χιούμορ ή κάτι άλλο, τι εννοείς
ακριβώς?!


Εννοώ ότι η δυναμική περιοχή βρίσκετε γραμμένη στην ηχογράφηση και όχι στις δυνατότητες τις βελόνας.
 
Δηλαδή δεν πιστεύεις αυτό που αναφέρω ως τεχνική πληροφορία στο
προηγούμενο post μου?! Δεν πιστεύεις ότι υπάρχουν πολλές τέτοιες
ηχογραφήσεις είτε σε βινύλιο, είτε σε CD?!
 
Re: Απάντηση: CD Vs LP

Δηλαδή δεν πιστεύεις αυτό που αναφέρω ως τεχνική πληροφορία στο
προηγούμενο post μου?! Δεν πιστεύεις ότι υπάρχουν πολλές τέτοιες
ηχογραφήσεις είτε σε βινύλιο, είτε σε CD?!

Εγώ το πιστεύω αλλά αυτός δεν είναι και ο κανόνας γιατί τέτοιες ηχογραφήσεις δεν είναι για καθημερινή χρήση, και ούτε θα γίνουν.
 
Συμφωνώ, αλλά αν είναι να συγκρίνουμε τα δύο μέσα, πρέπει να γίνει με
υλικό που θα αναδείξει όλα τα σην και τα μείον του κάθε ενός, άρα μοιραία
σε τέτοιες ηχογραφήσεις πρέπει να στραφούμε!
 
Απάντηση: Re: CD Vs LP

Κύριοι, υπήρξαν πολλοί που εξήγησαν επακριβώς τα περί LP/CD/HD.
Παρ' όλα αυτά μερικοι καταλήγουν να προτιμούν το LP.
Ποιό LP, από πού προέρχεται, από ψηφ.μήτρα, από αναλογική?
Όποιος θέλει να φωτογραφίσει τις ψηφιακές του φωτογραφίες με αναλογική μηχανή και να λέει ότι βελτιώθηκαν, δικαίωμά του.
Μην προσπαθεί όμως να πείσει κι εμάς.

:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 
Μια κοντρα βινυλιου-cd δεν προκειται να γινει ποτε με απολυτα ισους ορους.
Ακομα και η ιδια εγγραφη να υπαρχει δεν γινεται για πολλους λογους.

π.χ. ενα καλοστημενο συστημα θα ακουστει καλυτερα απο μια κορυφαια ψηφιακη πηγη και ενα κακοστημενο συστημα θα ακουστει καλυτερα απο μια αναλογικη πηγη αφου θα ευνοηθει απο τους χρωματισμους της.