φαντάζομαι ότι όλοι έχετε δει τις πορτοκαλοκόκκινες φωτογραφίες που τραβάμε σε εσωτερικούς χώρους όταν δεν δουλεύουμε το φλας, έτσι δεν είναι;
Και φυσικά οι περισσότεροι τραβούμε σε raw ώστε μετά να μπορέσουμε να "φέρουμε" το λευκό εκεί που πρέπει ώστε να δείχνουμε φυσικά κι όχι αφύσικα τα χρώματα.
Όμως μερικές φορές ακόμη και το raw δεν μετατρέπεται σωστά. Πότε; Όταν έχουμε μεικτό φωτισμό (π.χ. λαμπτήρες πυράκτωσης και φθορισμού, ή ακόμη χειρότερα όταν κάποια φώτα έχουν χρώμα και δεν είναι άσπρα). Τότε τί κάνουμε;
Λύση υπάρχει. Οι μηχανές μας έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν (με μια συγκεκριμένη διαδικασία) το λευκό από πριν, ώστε όταν θα κάνουμε τη λήψη η μηχανή να δώσει το σωστό λευκό, κι όχι αυτό που προσπαθεί η ίδια να μαντέψει.
Χθες είχα πάει στον Άγιο Δημήτριο της Θεσσαλονίκης να τραβήξω τα ψηφιδωτά. Ως καλός πολίτης άφησα το φλας στο σπίτι. Τα ψηφιδωτά είναι σε πολύ κακή θέση για φωτογράφιση, αλλά ακόμη χειρότερα, κάποια από αυτά φωτίζονται από τα κίτρινα παράθυρα της κόγχης του ιερού. Κάθε προσπάθεια για auto white balance είναι καταδικασμένη σε αποτυχία όπως βλέπετε.
Τί κάνουμε τότε;
Για τις ΝΙΚΟΝ το εξής:
Γυρνούμε το white balance από το auto μέχρι να δείξει pre. Τότε πατούμε το WB για 6 δευτ. και αρχίζει να αναβοσβήνει η ένδειξη pre. Πρέπει μέσα σε 6 δευτ. και πάλι να κάνουμε μια λήψη. Δεν θα αποθηκευτεί στην κάρτα, αλλά θα είναι το white balance αναφοράς. Αφού γίνει αυτό, καδράρετε κανονικά και τραβάτε.
Μαγεία!!!! δείτε διαφορά.
και
το δεύτερο μόλις του δώσεις ένα auto levels θα γίνει τέλειο.
Παρόμοια διαδικασία πρέπει να υπάρχει και στις άλλες μάρκες μηχανών.
Και φυσικά οι περισσότεροι τραβούμε σε raw ώστε μετά να μπορέσουμε να "φέρουμε" το λευκό εκεί που πρέπει ώστε να δείχνουμε φυσικά κι όχι αφύσικα τα χρώματα.
Όμως μερικές φορές ακόμη και το raw δεν μετατρέπεται σωστά. Πότε; Όταν έχουμε μεικτό φωτισμό (π.χ. λαμπτήρες πυράκτωσης και φθορισμού, ή ακόμη χειρότερα όταν κάποια φώτα έχουν χρώμα και δεν είναι άσπρα). Τότε τί κάνουμε;
Λύση υπάρχει. Οι μηχανές μας έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν (με μια συγκεκριμένη διαδικασία) το λευκό από πριν, ώστε όταν θα κάνουμε τη λήψη η μηχανή να δώσει το σωστό λευκό, κι όχι αυτό που προσπαθεί η ίδια να μαντέψει.
Χθες είχα πάει στον Άγιο Δημήτριο της Θεσσαλονίκης να τραβήξω τα ψηφιδωτά. Ως καλός πολίτης άφησα το φλας στο σπίτι. Τα ψηφιδωτά είναι σε πολύ κακή θέση για φωτογράφιση, αλλά ακόμη χειρότερα, κάποια από αυτά φωτίζονται από τα κίτρινα παράθυρα της κόγχης του ιερού. Κάθε προσπάθεια για auto white balance είναι καταδικασμένη σε αποτυχία όπως βλέπετε.
Τί κάνουμε τότε;
Για τις ΝΙΚΟΝ το εξής:
Γυρνούμε το white balance από το auto μέχρι να δείξει pre. Τότε πατούμε το WB για 6 δευτ. και αρχίζει να αναβοσβήνει η ένδειξη pre. Πρέπει μέσα σε 6 δευτ. και πάλι να κάνουμε μια λήψη. Δεν θα αποθηκευτεί στην κάρτα, αλλά θα είναι το white balance αναφοράς. Αφού γίνει αυτό, καδράρετε κανονικά και τραβάτε.
Μαγεία!!!! δείτε διαφορά.
και
το δεύτερο μόλις του δώσεις ένα auto levels θα γίνει τέλειο.
Παρόμοια διαδικασία πρέπει να υπάρχει και στις άλλες μάρκες μηχανών.