CRT Προβολείς

Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: CRT Προβολείς

Γιατί δεν έβαλες τουλάχιστον τον PanMan να το γράψει αυτό; :p

Μου κάνει νερά τώρα τελευταία... Άρχισε να σε συμπαθεί. :p
 
Είπαμε, είναι παλιά τεχνολογία, αλλά όχι και έτσι... :flipout::flipout:

Ο G70 του Ηλία, Τάκη -bye-, ήταν χτισμένος σε βάσεις επαγγελματικού μόνιτορ κι όχι τηλεόρασης... Δέχεται προοδευτικό κανονικά και χρονίζει από 38 έως 150 Hz κάθετα και μέχρι 110 KHz οριζόντια.

Απλώς, χωρίς μοντιφιές, τα δέχεται αυτά από αναλογικό RGBHV. Οπότε εκ των πραγμάτων 24p από BluRay δεν μπορεί να πάρει αυτούσιο χωρίς τη μεσολάβηση scaler/μετατροπέα (HDMI -> RGBHV) και θέλει τουλάχιστον διπλασιασμό στα 48 Hz καθότι η είσοδός του ξεκινάει να κλειδώνει από τα 38 Hz και πάνω...



Πολυ ενδιαφερον,thanks!
Τοτε, γιατι δεν δοκιμασαν τα παιδια να δωσουν σημα στα 1080p24? Δεν το υποστηριζει το scaler του Ηλια? Η υπαρχει αλλο προβλημα?
 
Re: Απάντηση: CRT Προβολείς

Πολυ ενδιαφερον,thanks!
Τοτε, γιατι δεν δοκιμασαν τα παιδια να δωσουν σημα στα 1080p24? Δεν το υποστηριζει το scaler του Ηλια? Η υπαρχει αλλο προβλημα?

Ως προς αυτό θα πρέπει να σου απαντήσουν ο Ηλίας και ο Δημήτρης...

Πάντως ο G70 μπορεί να σηκώσει θεωρητικά έως τετραπλασιασμό του 24p σε 1080p@96Hz (103,68 KHz), αν και δεν συνιστάται να δουλεύει κανείς επί μακρόν τα κυκλώματα χρονισμού των CRT στα όρια τους καθώς αυτό έχει επιπτώσεις στο προσδόκιμο επιβίωσής τους...

Και βέβαια, το σετάρισμα είναι πάντα "λίγο" πιο πολύπλοκο από οποιονδήποτε ψηφιακό...:D
 
Mια εγκυκλοπαιδικη ερωτηση:
Ενα average crt προβολικο ποσα lumens βγαζει σε best(calibrated?) mode ;;;;
 
Mια εγκυκλοπαιδικη ερωτηση:
Ενα average crt προβολικο ποσα lumens βγαζει σε best(calibrated?) mode ;;;;

Πονεμένη ιστορία... Τα φτηνά CRT (1.500.000 δρχ.), τα οποία έδειχναν μόνο πεπλεγμένο (interlaced) PAL/NTSC, σε 80" με το ζόρι πιάναν 10-15 nits. Aλλά αυτά έτσι κι αλλιώς ήταν ψιλοαπαράδεκτα μηχανάκια, με εξαίρεση το χρώμα και το μαύρο, σε όλους τους άλλους τομείς ήταν γεμάτοι προβλήματα, απλώς κάποτε ήταν μονόδρομος για μεγάλη εικόνα...

Οι High-End CRT με τις 9ιντσες λάμπες, σε μεγάλες αναλύσεις (γιατί η φωτεινότητα ενός CRT, εξαρτάται και από την ανάλυσή του) και με φρέσκες λάμπες χτυπούσαν οριακά καμμιά 50άρα Nits στις 80"...
 
Απάντηση: Re: CRT Προβολείς

Πονεμένη ιστορία... Τα φτηνά CRT (1.500.000 δρχ.), τα οποία έδειχναν μόνο πεπλεγμένο (interlaced) PAL/NTSC, σε 80" με το ζόρι πιάναν 10-15 nits. Aλλά αυτά έτσι κι αλλιώς ήταν ψιλοαπαράδεκτα μηχανάκια, με εξαίρεση το χρώμα και το μαύρο, σε όλους τους άλλους τομείς ήταν γεμάτοι προβλήματα, απλώς κάποτε ήταν μονόδρομος για μεγάλη εικόνα...

Οι High-End CRT με τις 9ιντσες λάμπες, σε μεγάλες αναλύσεις (γιατί η φωτεινότητα ενός CRT, εξαρτάται και από την ανάλυσή του) και με φρέσκες λάμπες χτυπούσαν οριακά καμμιά 50άρα Nits στις 80"...[/QUOTE


Θα διορθώσω ελαφρώς τον φίλο JL, με καλό scaler ανεβαίνει η φωτεινότητα
δραματικά έως και 70 nits στις 100'', τουλάχιστον έτσι μέτρησε το HITECH πριν κάτι χρόνια!
 
Απάντηση: Re: CRT Προβολείς

Θα διορθώσω ελαφρώς τον φίλο JL, με καλό scaler ανεβαίνει η φωτεινότητα
δραματικά έως και 70 nits στις 100'', τουλάχιστον έτσι μέτρησε το HITECH πριν κάτι χρόνια!


Ανεβαίνει 70 nits η φωτεινότητα με το gain του scaler; :chinscratch:
 
Last edited:
Πονεμένη ιστορία... Τα φτηνά CRT (1.500.000 δρχ.), τα οποία έδειχναν μόνο πεπλεγμένο (interlaced) PAL/NTSC, σε 80" με το ζόρι πιάναν 10-15 nits. Aλλά αυτά έτσι κι αλλιώς ήταν ψιλοαπαράδεκτα μηχανάκια, με εξαίρεση το χρώμα και το μαύρο, σε όλους τους άλλους τομείς ήταν γεμάτοι προβλήματα, απλώς κάποτε ήταν μονόδρομος για μεγάλη εικόνα...

Οι High-End CRT με τις 9ιντσες λάμπες, σε μεγάλες αναλύσεις (γιατί η φωτεινότητα ενός CRT, εξαρτάται και από την ανάλυσή του) και με φρέσκες λάμπες χτυπούσαν οριακά καμμιά 50άρα Nits στις 80"...

δεν είναι ακριβώς έτσι. Μάλλον το πραγματικό φως ήταν παραπάνω. Κι εξηγούμαι. Από όσο θυμάμαι βέβαια, διότι έχει 5 χρόνια που εγκατέλειψα το σπορ, οι CRT προβολείς έδιναν φως Χ lumens, το οποίο μετριώταν σε Nits. Οι ψηφιακοί τότε έδιναν Χ lumens, το οποίο μετριώταν επίσης σε Nits. Όμως ο CRT έδινε το φως (lumens) στα φωτεινά και γκρίζα της οθόνης, ενώ έσβηνε τελείως στα σκοτεινά μέρη του ίδου πλάνου. Άρα το φως που βλέπαμε σε μια ταινία με μεσαίους τόνους κι όχι εκτυφλωτικά φώτα ήταν στην πράξη περισσότερο, καθώς η λάμπα έδινε όλο το φως στα μεσαία και στα φωτεινά, ενώ δεν σπαταλούσε καθόλου από τη φωτεινότητά της στα σκοτεινά. Αντίθετα οι ψηφιακοί έδιναν Χ lumens σε όλο το κάδρο. Έτσι από τα τόσα Lumens ένα μεγάλο ποσοστό πήγαιναν χαμένα, καθώς δεν ενίσχυαν τα φωτεινά μέρη της οθόνης, απλά μασκάρονταν (;; ). Άρα στο μάτι μας φαινόταν περισσότερο φωτεινός ο προβολέας των CRT σε σχέση με τις μετρήσεις του, ακριβώς όπως και συνέβαινε και στον κινηματογράφο.
 
Αν όντως οι CRT λειτουργούν έτσι, μιλάμε για ένα ακόμη μεγάλο μειονέκτημα της τεχνολογίας!

Σίγουρα λειτουργούσαν όλοι έτσι, και όχι μόνο οι οικονομικοί;

Γιατί, από τεχνικής άποψης, αυτή η συμπεριφορά παραπέμπει σε χάλια regulation της τροφοδοσίας.

Επίσης, από όσο γνωρίζω, ο (αναλογικός πάντα) κινηματογράφος δεν έχει τέτοια προβλήματα!
 
Re: Απάντηση: Re: CRT Προβολείς

Θα διορθώσω ελαφρώς τον φίλο JL, με καλό scaler ανεβαίνει η φωτεινότητα
δραματικά έως και 70 nits στις 100'', τουλάχιστον έτσι μέτρησε το HITECH πριν κάτι χρόνια!

Φίλε Ηλία, ο scaler αυτό που κάνει είναι να ανεβάσει την ανάλυση (αυξάνοντας έτσι την επιφάνεια φωταύγειας των καθοδικών) ή/και το refresh rate (αυξάνοντας έτσι τη συχνότητα αναλαμπών των καθοδικών) και μέσω αυτών των δύο παραγόντων επηρεάζει την φωτεινότητα.

Ο G90, που ουσιαστικά αναφέρεις με τα νούμερα που παραθέτεις ;) , αποτελεί με διαφορά τον πιο φωτεινό CRT βιντεοπροβολέα που κυκλοφόρησε ποτέ και βέβαια ήταν η εξαίρεση του κανόνα. Οι υπόλοιποι 9ιντσοι βρίσκονταν στα νούμερα που ανέφερα...

ΒΛΑΣΙΔΗΣ said:
δεν είναι ακριβώς έτσι. Μάλλον το πραγματικό φως ήταν παραπάνω. Κι εξηγούμαι. Από όσο θυμάμαι βέβαια, διότι έχει 5 χρόνια που εγκατέλειψα το σπορ, οι CRT προβολείς έδιναν φως Χ lumens, το οποίο μετριώταν σε Nits. Οι ψηφιακοί τότε έδιναν Χ lumens, το οποίο μετριώταν επίσης σε Nits. Όμως ο CRT έδινε το φως (lumens) στα φωτεινά και γκρίζα της οθόνης, ενώ έσβηνε τελείως στα σκοτεινά μέρη του ίδου πλάνου. Άρα το φως που βλέπαμε σε μια ταινία με μεσαίους τόνους κι όχι εκτυφλωτικά φώτα ήταν στην πράξη περισσότερο, καθώς η λάμπα έδινε όλο το φως στα μεσαία και στα φωτεινά, ενώ δεν σπαταλούσε καθόλου από τη φωτεινότητά της στα σκοτεινά. Αντίθετα οι ψηφιακοί έδιναν Χ lumens σε όλο το κάδρο. Έτσι από τα τόσα Lumens ένα μεγάλο ποσοστό πήγαιναν χαμένα, καθώς δεν ενίσχυαν τα φωτεινά μέρη της οθόνης, απλά μασκάρονταν (;; ). Άρα στο μάτι μας φαινόταν περισσότερο φωτεινός ο προβολέας των CRT σε σχέση με τις μετρήσεις του, ακριβώς όπως και συνέβαινε και στον κινηματογράφο.

Φίλε Βλάσση, θα χρησιμοποιήσω ακριβώς την ίδια φράση: δεν είναι ακριβώς έτσι... :D

Αυτή η συμπεριφορά που αναφέρεις αποτελεί ίδιον των CRTικών κατασκευών με μάπα τροφοδοτικά. Οι σωστοί CRT δεν είχαν τέτοιες αυξομοιώσεις, παρά μόνο στα γεράματα, όταν πλέον είχαν φθαρεί τα εξαρτήματα της τροφοδοσίας τους...

Είναι όμως αλήθεια, πως η οπτική εντύπωση που σου άφηναν, ήταν μεγαλύτερης φωτεινότητας από αυτήν που μετρούνταν και αυτό οφείλονταν, αφενός στην εξαιρετική αντίθεση που επιτύγχαναν μεταξύ φωτεινών και σκοτεινών περιοχών της εικόνας, ακόμα και τα βασικά μοντέλα και αφετέρου στο γεγονός πως αποτελούν την μοναδική μέχρι σήμερα τεχνολογία προβολής έγχρωμης ηλεκτρονικής εικόνας χωρίς στοιχειοποίηση... Με εξαίρεση τις γραμμές σάρωσης, οι οποίες σε μεγάλες αναλύσεις γίνονται αδιόρατες, η εικόνα τους είναι απολύτως συμπαγής, χωρίς πλέγματα και κουκίδες...

Στον κινηματογράφο, επίσης δεν συμβαίνει το φαινόμενο που αναφέρεις. Όταν έχουμε ένα μαύρο καρέ με μία λευκή κυκλική περιοχή, από το εμβαδόν της θα περάσει ακριβώς η ίδια ποσότητα φωτός που θα περνούσε κι αν όλο τα καρέ ήταν λευκό. Το κομμάτι της εμουλσιόν που είναι μαύρο, απορροφάει το υπόλοιπο φως, όχι όμως κατά 100%, γι' αυτό και στην κινηματογραφική προβολή με φιλμ δεν υπάρχει το απόλυτο μαύρο...
 
oi CRT δεν ειναι πολυ φωτεινοι αλλα δεν ειναι και σκοτεινοι οπως φανταζονται μερικοι απάυτα που γραφονται κατα καιρους.Εχουν το πλεονεκτημα της μακροχρονης και πιο αρμονικης λειτουργιας απο τη λαμπα των ψηφιακων. Για τις συχνοτητες που γραφτηκε,υπαρχουν καποιες κλειδωμενες προρυθμισεις απο το εργοστασιο κυριως στα 60HZ και γιαυτο απλα βολευει.Ο προβολεας επαιζε καλa και δεν ασχοληθηκαμε να ψαξουμε παραπερα μαλλον ισως το κανουμε αλλη φορα.
 
Άραγε αυτές οι μετρήσεις (για το motion resolution) είναι αληθινές?
τις βρήκα σε ξένο site!

PJs:
Marquee 9500LC 9" PJ: 1000(Static) 1000(motion) CRT
C3x1080: 1080(Static) 550(motion) 3 Chip DLP
11s2: 1080(static) 500(motion) 1 Chip DLP
RS2: 1080(static) 450(motion) LCOS

(PS:I owned all of these PJs for at least 3 weeks. Some numbers are from memory since I didn't write them down.)

Direct View:
My living room 32" sony CRT: 600(Static) 600(motion)
720p Panasonic Plasma: 700(Static) 500(motion)
Work Viewsonic LCD: 1080(static) 300(motion) ouch!


He used this test disc:
http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=QVDB-1003&ref=myp
 
ρε παιδια να ρωτησω κατι ασχετο?επειδη σκεφτομαι για πισακι,απο την VGA σε παλιο μονιτορ η τηλεοραση (ανευ HDCP)το μπλου-ρεη παιζει κανονικα?
 
Τα νούμερα (1000, 550, κτλ.) τι ακριβώς μετράνε;

Έχουν μονάδες; Υπάρχει κάποιο standard?


fpd.jpg




Each "pillar" is made up of 4 lines which gradually become narrower towards the bottom of the screen. The numbers on the right (e.g. 150, 170, 200, 250, etc.) indicate the resolution of the lines at each level. When the test pattern scrolls horizontally, the level at which we can still make out all 4 lines in all the pillars is the motion resolution of the HDTV in question. Notice that the lines and background are made up of different shades which gives us an idea of how the motion resolution vary with high- and low-contrast material.