CRT vs. LCD/Plasma

Re: CRT vs. LCD

καμμία φωτογραφία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την πραγματική στοίχιση των συσκευών δίπλα-δίπλα, ακούς petasis;

Διαβάζω, αλλά δεν συμφωνώ. Όλα τα φυσικά μεγέθη μπορούν να μετρηθούν. Ότι δεν μπορεί, πάει στον χώρο του παραφυσικού, μεταφυσικού, κλπ. -bye-
 
Re: CRT vs. LCD

Φωτογραφία=μέτρηση; :blink:

Γιατί απορείς; :blink:

(Εδώ η αστροφυσική από μια φωτογραφία μπορεί να σου βρει την μάζα ενός αστεριού, και την επιφανειακή του θερμοκρασία, για να μην πω και την ταχύτητα κίνησής του... :flipout:)

Mη μου απαξιώνετε τις φωτογραφίες... :BDGBGDB55:
 
Last edited by a moderator:
Re: CRT vs. LCD

(Εδώ η αστροφυσική από μια φωτογραφία μπορεί να σου βρει την μάζα ενός αστεριού, και την επιφανειακή του θερμοκρασία, για να μην πω και την ταχύτητα κίνησής του... :flipout:)

Αμ δε... :p

Y.Γ.: Αφού έχεις ακόμα την CRT σου, γιατί δεν ανεβάζεις μερικές φωτό από το τηλεοπτικό της; Αν δεν βαριέσαι, βγάλε μία το ίδιο πλάνο από το Star Wars και από τη δική σου... -bye-

Αν το ετυμολογήσεις "καταγραφή φωτός" δεν σου βγαίνει ?;)

Eίναι ένα πολύ πολύπλοκο σύστημα με τεράστιο αριθμό μεταβλητών και συμβιβασμών, ώστε να κρίνουμε απολύτως την ποιότητα εικόνας οθονών από αυτές. Υπάρχει κάπου κάποια συνταγή φακών/αισθητήρων/φιλμ/ρυθμίσεων για την απόλυτη φωτογραφική πιστότητα;

Σαν καταγραφείς στιγμών ή διατάξεις συγκέντρωσης φωτός βέβαια, σαφώς και έχουν ρόλο ως επιστημονικά εργαλεία, αλλά η καταγραφή απόλυτης οπτικής πιστότητας δεν έχει επιτευχθεί ακόμα. Φανταστείτε να ηχογραφούσαμε τα στερεοφωνικά μας και από αυτές τις ηχογραφήσεις να προσπαθούσαμε να συμπεράνουμε λεπτομέρειες για το πως ακούγονται...
 
Re: CRT vs. LCD

Αμ δε... :p

Y.Γ.: Αφού έχεις ακόμα την CRT σου, γιατί δεν ανεβάζεις μερικές φωτό από το τηλεοπτικό της; Αν δεν βαριέσαι, βγάλε μία το ίδιο πλάνο από το Star Wars και από τη δική σου... -bye-

Άμα σου πω ότι έβγαλα χθες μερικές από Λαζόπουλο, με την νέα EOS 500 (που μέχρι να μάθω να την χρησιμοποιώ οι OLED θα είναι τόσο σύγχρονες όσο οι CRT), αλλά βαριέμαι να βάλω το λογισμικό της Canon για να τις μεταφέρω;;;

Star wars δεν έχω (δεν είμαι fan), αλλά άρχοντες έχω (σε dvd βέβαια)...
 
Re: CRT vs. LCD

Σ' ευχαριστώ φίλε Ηλία... :ernaehrung004:

Ως προς τα παιδιά του στούντιο δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω επακριβώς τί έχουν κάνει, αν και η εμπειρία έχει δείξει πως πολλές φορές γίνεται κατάχρηση του όρου, μόνο για την Panasonic μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως δεν είναι καλιμπραρισμένη, απλώς ρυθμισμένη με τις σχετικές καρτέλες του AVS, DVE και THX, χωρίς τη χρήση οργάνων.

Πάντως η "απλώς ρυθμισμένη" εικόνα της Panasonic μου φάνηκε πιό σωστή.:grinning-smiley-043

Για το moire έχεις δίκιο, στην πρωτότυπη φωτό στο 100% φαίνεται μόνο η μάσκα με τις γραμμές σάρωσης. Πάντως, αν κάνεις κλικ πάνω στην φωτό, όπου τη δείχνει σε μεγαλύτερο μέγεθος, δεν είναι και τόσο έντονο το φαινόμενο. Αρχικός στόχος ήταν να ανέβει η πλήρης φωτό χωρίς κανένα resize, αλλά την πάτησα. :p

Εγώ το βλέπω πιό έντονο σε "full size" ....
Πραγματικά την πάτησες ... εκτός απο την σμίκρυνση (αν την έκανε αυτόματα ο σερβερ ... το έχω τσεκάρει οτι χρησιμοποιεί πολύ απλοικό αλγόριθμο που επιδεινώνει την εμφάνιση θορύβου, moire, aliasing) τις καρασυμπίεσε (65Kbytes), ένα μέρος της κακής εμφάνισης οφείλεται και σ'αυτό.


Για την ιστορία, οι επίπεδες CRT τηλεοράσεις κορεάτικης και κινέζικης προέλευσης, είχαν ως επί το πλείστον προβλήματα moire (που δεν οφείλονταν σε resize φωτογραφίας :D ), ειδικά οι short tube, σοβαρότατα.
Εδώ βέβαια, δεν αναφερόμαστε σε τέτοια τηλεόραση...

Eμ με φτηνοδουλειές δεν μπορείς να ελέγξεις με αξιοπιστία την δέσμη ηλεκτρονίων όταν οι απαιτήσεις είναι μεγάλες (100Ηz, short tube). Θυμάμαι και κάποιες φθηνες με δυνατότητα 100Hz (Philips ??) έπαιζαν καλύτερα στα 50Ηz.
Και αν τα βάλεις κατω βλέπεις πως είναι ο ίδιος μηχανισμός που προκαλεί το moire/aliasing στους φωτο-αισθητήρες και τις crt. Περιοδικό missalignment μεταβολών πυκνότητας φωτονίων με τα φωτοστοιχεία του αισθητήρα στην μία και αντίστοιχα ηλεκτρονίων-φωσφόρων στις CRT.


Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν όλες με pause, οπότε δεν ήταν επιτακτικός ο κανόνας του ακέραιου πολλαπλάσιου. Το 1/20 επιλέχτηκε με γνώμονα το πιο κοντινό σε αυτό που βλέπει το μάτι, αποτέλεσμα με αυτή τη μηχανή (και πάλι απέχει παρασάγγας, :flipout: καμμία φωτογραφία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την πραγματική στοίχιση των συσκευών δίπλα-δίπλα, ακούς petasis; )...

Δεν καταλαβαινω τι αλλάζει στο pause. H οθόνη έτσι και αλλιώς ανανεώνεται. Και ειδικά στην περίπτωση πεπλεγμένης σάρωσης θα σου τύχουν κάποιες γραμμές ενος πεδίου που θα είναι υποφωτισμένες (ή υπερφωτισμένες) σε σχέση με τις διπλανές τους.

Αναμένω με ανυπομονησία και τις δικές σου φωτό... -bye-

Φορτίζω καινούργιες μπαταρίες και την πρώτη φορά θέλουν μπόλικες ώρες ....
 
Re: CRT vs. LCD

Γιαρίμης Ηλίας said:
Δεν καταλαβαινω τι αλλάζει στο pause. H οθόνη έτσι και αλλιώς ανανεώνεται. Και ειδικά στην περίπτωση πεπλεγμένης σάρωσης θα σου τύχουν κάποιες γραμμές ενος πεδίου που θα είναι υποφωτισμένες (ή υπερφωτισμένες) σε σχέση με τις διπλανές τους.

Αυτό που αλλάζει στο pause, είναι πως το καρέ παραμένει σταθερό και δεν κινδυνεύεις να φωτογραφίσεις πολλά μαζί. Από τη στιγμή που η σάρωση είναι πλεκτή, δεν είναι δυνατόν να αποφύγεις μία έστω και ελάχιστη διαφορά φωτεινότητας μεταξύ μονών και ζυγών γραμμών, εκτός και αν διαλέξεις πολύ αργό χρόνο κλείστρου, αλλά μετά θα έχεις άλλα προβλήματα...
 
Re: CRT vs. LCD

.....

Eίναι ένα πολύ πολύπλοκο σύστημα με τεράστιο αριθμό μεταβλητών και συμβιβασμών, ώστε να κρίνουμε απολύτως την ποιότητα εικόνας οθονών από αυτές. Υπάρχει κάπου κάποια συνταγή φακών/αισθητήρων/φιλμ/ρυθμίσεων για την απόλυτη φωτογραφική πιστότητα;

Σαν καταγραφείς στιγμών ή διατάξεις συγκέντρωσης φωτός βέβαια, σαφώς και έχουν ρόλο ως επιστημονικά εργαλεία, αλλά η καταγραφή απόλυτης οπτικής πιστότητας δεν έχει επιτευχθεί ακόμα. Φανταστείτε να ηχογραφούσαμε τα στερεοφωνικά μας και από αυτές τις ηχογραφήσεις να προσπαθούσαμε να συμπεράνουμε λεπτομέρειες για το πως ακούγονται...

Για το επίπεδο του χομπίστα που θεωρώ οτι μας αντιπροσωπεύει, το απόλυτο το ξεχνάμε.

Αλλά οπως φάνηκε και απο τις φωτος σου την θερμοκρασία λευκού μπορείς να την κρίνεις ακόμη και με πρόχειροδουλειά.

Εχω υποστηρίξει και παλιότερα οτι μπορείς να χρησιμοποιήσεις μια dslr + έναν καλό φακό ως υποκατάστατο μετρητικού οργάνου. Δεν φθάνει τις εξειδικευμένες μετρητικές συσκευές αλλά απο τα μάτια βλέπει πολύ καλύτερα.
Πιστεύω οτι τα δεδομένα που θα σου δώσει είναι αξιοποιήσιμα ομως η διαδικασία μπορεί να είναι πολύ επίπονη.

Πολλές ανεξέλεγκτες παράμετροι (που σε τρομάζουν), αν χρησιμοποιήσεις αρχεία raw και κάποια raw utilities απλά δεν υπάρχουν. Η καταγραφή του φωτός γίνεται στους αισθητήρες γραμμικά και επίσης γραμμικά και χωρίς επεξεργασία καταγράφονται στα αρχεία raw. Σχεδόν δηλαδη ... καποιες dslr βγάζουν μαγειρεμένα raw αλλά αποσο ξέρω οι Canon τα βγάζουν ανοθευτα.

Βασικά σκέφτομαι πως μια καλή αρχή είναι το καλιμπράρισμα της επεξεργασίας-αξιολόγησης raw αρχείων με βάση ενα καλιμπραριμένο απο ISF σύστημα αναφοράς με γνωστά αποτελέσματα.

Απο πλευράς Hardware μια μεσαία Dslr καλύπτει τις απαιτήσεις. Υπάρχουν πολλοί φακοί που σε f/5.6-f/8.0 έχουν ελάχιστες χρωματικές εκτροπές, παραμορφώσεις κλπ. (υπερκαλύπτουν την απαιτούμενη ακρίβεια) και αναλυτική ικανότητα υπερπολλαπλάσια της ανάλυσης των πάνελ 1920χ1080. Θα έλεγα οτι πολλοί prime macro είναι ότι πρέπει.

Απόλυτη ακρίβεια αφενός (λεω εγω) δεν χρειάζεται αλλά και το αντικείμενο δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Καμμιά σχέση π.χ. με την φωτογραφική αποτύπωση-ψηφιοποίηση ενος μεγάλου πίνακα ζωγραφικής.

Π.χ. Αν δουλέψεις με raw πανεύκολα μετράς το κοντραστ επίπεδο μαύρου λευκού ομοιογένεια πανελ γωνία θέασης κλπ.

Σε πιό απαιτητικές εργασίες μπορεί να χρειαστεί να ζουμάρεις σε επιμέρους τμήματα.
 
Re: CRT vs. LCD

Αυτό που αλλάζει στο pause, είναι πως το καρέ παραμένει σταθερό και δεν κινδυνεύεις να φωτογραφίσεις πολλά μαζί. Από τη στιγμή που η σάρωση είναι πλεκτή, δεν είναι δυνατόν να αποφύγεις μία έστω και ελάχιστη διαφορά φωτεινότητας μεταξύ μονών και ζυγών γραμμών, εκτός και αν διαλέξεις πολύ αργό χρόνο κλείστρου, αλλά μετά θα έχεις άλλα προβλήματα...

Ακριβώς, χρειάζεται αργός χρόνος κλείστρου και τρίποδο.
Αλλά και 1/25 (για 50Ηz) χεράτα (αν έχεις σταθεροποίηση) νομίζω είναι καλά και δεν θα σου βγάλει αισθητές διαφορές φωτεινότητας απο γραμμή σε γραμμή εφόσον όλες οι γραμμές συμπληρώνουν εναν ολόκληρο κύκλο.

Τώρα βέβαια έχω ένα κενό. Τί ακριβώς στέλνει το player μέσω scart σε pause mode ??. Στέλνει και τα δύο πεδία εναλλάξ ??.
 
Re: CRT vs. LCD

...αλλά απο τα μάτια βλέπει πολύ καλύτερα.

Aυτό είναι σχετικό. Η συνολική θεωρητική δυναμική περιοχή ενός φωτογραφικού συστήματος είναι μακράν μεγαλύτερη από του ανθρώπινου ματιού, αλλά το μάτι παίρνει το αίμα του πίσω όταν μιλάμε για το έυρος αντίθεσης που μπορεί να αντιληφθεί ταυτόχρονα...

Γι' αυτό, ενώ μπορούμε να φωτογραφίσουμε πράγματα που δεν βλέπει το μάτι μας, δεν μπορούμε να φωτογραφίσουμε αυτό ακριβώς που βλέπει... ;)

Γιαρίμης Ηλίας said:
Ακριβώς, χρειάζεται αργός χρόνος κλείστρου και τρίποδο.
Αλλά και 1/25 (για 50Ηz) χεράτα (αν έχεις σταθεροποίηση) νομίζω είναι καλά και δεν θα σου βγάλει αισθητές διαφορές φωτεινότητας απο γραμμή σε γραμμή εφόσον όλες οι γραμμές συμπληρώνουν εναν ολόκληρο κύκλο.

Mε τη δική μου μηχανή, το 1/25 έβγαινε σκοτεινό, γι' αυτό προτίμησα το 1/20. Δεν υπήρξαν διαφορές στην αποτύπωση της σάρωσης πάντως μεταξύ των δύο χρόνων. Μην λησμονούμε πως οι CRT τηλεοράσεις, είτε 50 είτε 100Hz έχουν πιο αργούς φωσφόρους από τα μόνιτορ...

Γιαρίμης Ηλίας said:
Τώρα βέβαια έχω ένα κενό. Τί ακριβώς στέλνει το player μέσω scart σε pause mode ??. Στέλνει και τα δύο πεδία εναλλάξ ??.

Εξαρτάται από το Player. Τα περισσότερα στέλνουν μόνο το ένα πεδίο 2 φορές, ρίχνοντας την ανάλυση στο μισό όταν πατάς pause, ακόμα και σε προοδευτική λειτουργία. Υπάρχουν και αρκετά όμως, που στέλνουν και τα δύο πεδία, εναλλάξ (ή ταυτόχρονα σε προοδευτική λειτουργία), όπως λες. Σε μερικά από αυτά θα βρεις και σχετική επιλογή στα setup menu τους (pause: field mode/frame mode).
 
Re: CRT vs. LCD

Aυτό είναι σχετικό. Η συνολική θεωρητική δυναμική περιοχή ενός φωτογραφικού συστήματος είναι μακράν μεγαλύτερη από του ανθρώπινου ματιού, αλλά το μάτι παίρνει το αίμα του πίσω όταν μιλάμε για το έυρος αντίθεσης που μπορεί να αντιληφθεί ταυτόχρονα...

Mε μπέρδεψες τωρα. Τι ακριβώς εννοείς με το "συνολική δυναμική περιοχή" ?. Tον λόγο του πιό δυνατού σήματος που αντέχει σε σχέση με το πιό αδύνατο που μπορεί να καταγράψει μετα από τις καταλληλες ρυθμίσεις - προσαρμογές ?

Οπως και να έχει αυτό που εννοώ λέγοντας οτι τα φωτογραφικά συστήματα βλέπουν καλύτερα είναι οτι έχουν μεγαλύτερη διακριτική ικανότητα
- τόσο στο χώρο (spatial) και μάλιστα σε όλο το εύρος θέασης με την μία
- όσο και στις διαβαθμίσεις φωτεινότητας-τονικότητας (εκτός ισως απο τις πολύ σκοτεινές περιοχές αλλά με bracketing διορθώνεται και αυτό).
Και όλα αυτά με απόλυτη φωτομετρική καταγραφή σημείο προς σημείο (ενω η όραση δουλεύει συγκριτικά και επηρεάζεται πολύ απο το περιβάλλον το φως των γειτονικών σημείων κλπ)

Βέβαια υστερεί στο μια και έξω εύρος αντίθεσης αλλά (ισως εν ανάγκη με πολλαπλές λήψεις - exposure bracketing) η έκταση αυτή υπερκαλύπτει τις δυνατότητες των συσκευών απεικόνησης.

Αλλωστε και το μάτι με πολλαπλές λήψεις δουλεύει που τις ολοκληρώνει σε μια ενιαία εντύπωση ο εγκέφαλος


Γι' αυτό, ενώ μπορούμε να φωτογραφίσουμε πράγματα που δεν βλέπει το μάτι μας, δεν μπορούμε να φωτογραφίσουμε αυτό ακριβώς που βλέπει... ;)

Αυτός είναι καημός μεγάλος

Mε τη δική μου μηχανή, το 1/25 έβγαινε σκοτεινό, γι' αυτό προτίμησα το 1/20. Δεν υπήρξαν διαφορές στην αποτύπωση της σάρωσης πάντως μεταξύ των δύο χρόνων. Μην λησμονούμε πως οι CRT τηλεοράσεις, είτε 50 είτε 100Hz έχουν πιο αργούς φωσφόρους από τα μόνιτορ...

Μμμ .. φωτομετρικά σε κάποια ζώνη θα υπάρχουν αλλα η "ατελής μας όρασις"...

Εξαρτάται από το Player. Τα περισσότερα στέλνουν μόνο το ένα πεδίο 2 φορές, ρίχνοντας την ανάλυση στο μισό όταν πατάς pause, ακόμα και σε προοδευτική λειτουργία. Υπάρχουν και αρκετά όμως, που στέλνουν και τα δύο πεδία, εναλλάξ (ή ταυτόχρονα σε προοδευτική λειτουργία), όπως λες. Σε μερικά από αυτά θα βρεις και σχετική επιλογή στα setup menu τους (pause: field mode/frame mode).

Αντε να δώ αν γέμισαν οι μπαταρίες ...
 
Re: CRT vs. LCD

Μια φωτογραφία από αυτές που τράβηξα την Τρίτη:

IMG_1069.JPG

[http://www.ellogon.org/~petasis/Images/CRT-9618/IMG_1069.JPG]

Speed: 1/50, f: 5.6, ISO: 1600 (μόνο). [Οι ρυθμίσεις του άσχετου... :flipout:]
Νομίζω όμως ότι πήγα περισσότερο κοντά από ότι έπρεπε, και φαίνονται τα πίξελ...

Αν έχει κάποιος να προτείνει καλύτερες ρυθμίσεις (γιατί να τις βρω μόνος μου αποκλείεται)... :ears:

Πριν τραβήξω την φωτογραφία, τράβηξα και ένα factory reset στην tv. Οπότε, βλέπετε εικόνα στο κανονικό, με defaults philips 2002... :flipout:
 
Τελικα τα πανελ UV2A εχουν την παλια δομη τυπου κυψελιδας?

Παρατηρω οτι η δομη των pixel θυμιζει CRT κατι το οποιο χαλαει την εικονα γιατι φαινεται και απο μακρινες σχετικα αποστασεις.