dCS -η κορυφαία επιλογή, cd, sacd, Hi-rez audio...

Απάντηση: Re: dCS -η κορυφαία επιλογή, cd, sacd, Hi-rez audio...

...
Άν κάποιος μπορεί και θέλει να διαθέσει τα αστρονομικα ποσά που απαιτούνται, θα πρέπει τουλάχιστον να έχει τη δυνατότητα ν' ακούει τα πάντα χωρίς περιορισμούς.

Υπάρχει στ'αλήθεια "πρέπει" ?
Λιγουρεύομαι τα dCS όπως & τα EMM, αλλά νομίζω πως αν τον "αγγίξει" η stereo αναπαραγωγή του, δεν μας πέφτει λόγος γιά τα περιορισμένα του φορμά. -bye-
 
Σωστή η παρατήρηση,αλλά απο την άλλη δεν υπάρχει καμία πραγματικά άρτια πολυκάναλη παραγωγή sacd.Μοντιφικιές πάνω στις ήδη υπάρχουσες δικάναλες,είναι όλες οι πολυκάναλες που κυκλοφορούν.Αυτός είναι κι ένας απο τους βασικούς λόγους,που το sacd υπονομεύθηκε απο τους "γεννήτορες" πρίν κάν πεί...μπαμπά.

Καλύτερα λοιπόν προσεγμένες δικάναλες ηχογραφήσεις κι ακροάσεις.

Προφανώς γι' αυτό κι όλα τα μεγάλα-ακριβότερα player(και της Esoteric είναι δικάναλα).
 
Last edited:
Re: Απάντηση: dCS -η κορυφαία επιλογή, cd, sacd, Hi-rez audio...

Σωστή η παρατήρηση,αλλά απο την άλλη δεν υπάρχει καμία πραγματικά άρτια πολυκάναλη παραγωγή sacd.Μοντιφικιές πάνω στις ήδη υπάρχουσες δικάναλες,είναι όλες οι πολυκάναλες που κυκλοφορούν.Αυτός είναι κι ένας απο τους βασικούς λόγους,που το sacd υπονομεύθηκε απο τους "γεννήτορες" πρίν κάν πεί...μπαμπά.

Καλύτερα λοιπόν προσεγμένες δικάναλες ηχογραφήσεις κι ακροάσεις.

Προφανώς γι' αυτό κι όλα τα μεγάλα-ακριβότερα player(και της Esoteric είναι δικάναλα).
Υπάρχουν! Πολύ λίγες, αν θέλετε, αλλά υπάρχουν, ειδικά σε κλασσική μουσική. Και μιλάμε πάντα για νεώτερες παραγωγές, γιατί γιά όλες τις παλιότερες έτσι είναι, όπως τα λέτε. Συνυπολογίστε όμως και αρκετά κινηματογραφικά Soundtrack, που είναι φτιαγμένα εξαρχής πολυκάναλα. Οι παραγωγές αυτές έχουν πολύ μεγαλύτερους βαθμούς δυσκολίας στην πραγματοποίηση τους από τις συμβατικές Stereo (αυξημένες απαιτήσεις σε εξοπλισμό -προπαντός για monitoring- και σχετικά μεγαλύτερο κόστος) τόσο από την πλευρά της παραγωγής, όσο και από την πλευρά του τελικού χρήστη-καταναλωτή. Όμως αυτό είναι ένα εντελώς άλλο θέμα συζήτησης, που μάλλον αφορά άλλο, ή και καινούργιο thread.

Το κόστος μιάς Ultra High End κατασκευής που θα ήταν πραγματικά Universal Player και θα έπαιζε τα πάντα και όλα τα Format (5.1, 7.1, ή ακόμα και 10.2!) θα ανέβαινε δραματικά, καθώς όλα τα κυκλώματα και τα εξαρτήματα θα έπρεπε να κατασκευαστούν Χ3, Χ4, ή και Χ6 φορές!)
Αν κάποιος επιθυμεί ενημέρωση σε βάθος για τα θέματα της πολυκάναλης ηχογράφησης και παραγωγής, μπορεί να ψάξει σχετικά στα παρακάτω:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tomlinson_Holman

http://www.tmhlabs.com/

και στα σχετικά βιβλία του ίδιου

http://www.amazon.com/5-1-Surround-Sound-Up-Running/dp/0240803833

Τώρα, γιατί δεν προχώρησαν εμπορικά, όπως θά'πρεπε το SACD, το DVD-A και γενικότερα ότι ονομάζουμε ηχογραφήσεις υψηλής ανάλυσης, είναι επίσης ένα άλλο σημαντικό θέμα, που απαιτεί επίσης, νομίζω, ένα ολόκληρο δικό του topic και μιά χωριστή συζήτηση.
Καλές ακροάσεις... -bye-
 
Όταν έκανα, πριν ένα χρόνο περίπου, την ίδια ερώτηση:
«Γιατί εγκαταλείψατε τον επαγγελματικό χώρο?» έλαβα την απάντηση, που κάθε άλλο παρά έχει να κάνει με αυτά που πιστεύουμε ως «ρομαντικοί»…

«Γιατί μας «βάζουν μέσα» συνεχώς! Θέλουν μεν το καλύτερο, δεν μπορούν να το πληρώσουν! Με την αγορά των ψηφιακών δίσκων να συρρικνώνεται και τον κόσμο να στρέφεται στο «κατέβασμα» της μουσικής, οι περισσότερες εταιρείες βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική θέση, με αποτέλεσμα να «ρίχνουν» τους συνεργάτες τους και συνήθως αυτούς που έχουν ένα έμμεσο όφελος από την παρουσία των μηχανημάτων τους στους επαγγελματικούς χώρους (πχ, αν το σούπερ ντούπερ στούντιο έχει ένα μηχάνημα τάδε στη συλλογή του, τότε είναι διαφήμιση και για τον κατασκευαστή του μηχανήματος).
Γι’ αυτό και η εταιρεία μας, αποφάσισε –αν θέλει να επιζήσει- να ασχοληθεί περισσότερο με τον οικιακό ήχο και κατ’ επιλογή της στον επαγγελματικό (εταιρείες οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ΚΑΙ να πληρώσουν τις κατασκευές της)»

Το παρελθόν της εταιρείας έχει αποδείξει ότι προσφέρει τρεις υπηρεσίες, πολύ σημαντικές για ένα τέτοιο -σημαντικού κόστους- μηχάνημα:
Α. Αξιοπιστία,
Β. Συνεχή βελτίωση σε επίπεδο software,
Γ. Απόσυρση στην περίπτωση νέων μηχανημάτων.

Αν μη τι άλλο, αυτό δείχνει μία σοβαρότητα, μία υπεύθυνη στάση απέναντι στον πελάτη της και μία αναγνώριση είτε σε ηθικό, είτε σε οικονομικό επίπεδο.

Όσο αφορά το θέμα της αναπαραγωγής πολυκάναλων ηχογραφήσεων ή dvd audio, νομίζω ότι μία εταιρεία, σοβαρά εμπλεκόμενη στον επαγγελματικό ήχο, εξετάζοντας τα πραγματικά δεδομένα, δεν έπαιξε το παιχνίδι του μάρκετινγκ, δε θέλησε να φορτώσει το μηχάνημά της και ως προέκταση αυτού την τιμή του, με επιπλέον λειτουργίες οι οποίες -στην εποχή παρουσίασης της νέας σειράς- γνώριζε ότι ήταν χαμένη υπόθεση…
Αντίθετα, φροντίζει να οδηγεί την εποχή της, είτε αφορά την αναπαραγωγή των ψηφιακών δίσκων μας, είτε αφορά το «κατέβασμα» της μουσικής.
 
Re: Απάντηση: dCS -η κορυφαία επιλογή, cd, sacd, Hi-rez audio...

Κατά βάση, ο κόσμος ο οποίος ακούει μουσική δεν θα επενδύσει το τριπλάσιο ποσόν για να δημιουργήσει ένα πολυκάναλο σύστημα αξιώσεων για να ακούσει τις 10 20 ή 30 σωστές παραγωγές που έχουν κυκλοφορήσει σε πολυκάναλο format.
Με υποθετικά νούμερα, αν θέλει να επενδύσει 100 ευρώ, σίγουρα θα προτιμήσει να τα επενδύσει σε ένα ζευγάρι ηχεία και έναν δικάναλο ενισχυτή παρά σε τρία ζευγάρια ηχεία και τρεις δικάναλους ενισχυτές για να ακούσει τις συγκεκριμένες ηχογραφησεις από 6 ηχεία.
Για να ακούσει τις υπόλοιπες αμέτρητες δικάναλες ηχογραφήσεις, πρακτικά θα έχει ένα σύστημα αξίας ίσης με το 1/3 του συστήματος που θα είχε αν επέλεγε να ακούσει μόνο τις δικάναλες.


Όταν πάμε σε εκείνο το επίπεδο τιμής, θα έχουμε μία πηγή της τάξης των 50.000 ευρώ σε ένα δικάναλο σύστημα των 200.000 ευρώ. Σωστά;
Αν θα θέλαμε να κάνουμε αυτό το σύστημα πολυκάναλο με τα ίδια ακριβώς ηχεία και ενισχυτή θα έπρεπε να φτάσουμε το επίπεδο των 500 - 600.000 ευρώ, δηλαδή το κόστος ενός μυθικού δικάναλου συστήματος μαζί με την dedicated έπαυλη που θα το φιλοξενήσει...

Προσωπικά αν είχα το ανάλογο σπίτι, με αυτά τα λεφτά θα προτιμούσα να πλήρωνα αληθινούς μουσικούς να παίζουν στο σπίτι μου όποτε θα μου έκανε κέφι και όταν θα ήθελα να μείνω μόνος μου θα άκουγα από ένα tivoli... :BDGBGDB55:


Τώρα, γιατί δεν προχώρησαν εμπορικά, όπως θά'πρεπε το SACD, το DVD-A και γενικότερα ότι ονομάζουμε ηχογραφήσεις υψηλής ανάλυσης, είναι επίσης ένα άλλο σημαντικό θέμα, που απαιτεί επίσης, νομίζω, ένα ολόκληρο δικό του topic και μιά χωριστή συζήτηση.

Δεν νομίζω ότι είναι μεγάλη συζήτηση...
Δεν προχώρησαν επειδή απλά δεν αντιγράφονται!
 
Re: Απάντηση: dCS -η κορυφαία επιλογή, cd, sacd, Hi-rez audio...

Δεν νομίζω ότι είναι μεγάλη συζήτηση...
Δεν προχώρησαν επειδή απλά δεν αντιγράφονται!

Ακατάρριπτο επιχείρημα!!! Πολύ σωστός.
 
Δεν συμφωνώ 100%.. τα CD κυκλοφορούσαν 10 χρόνια+ χωρίς να μπορούν να αντιγραφούν.

Παρόλα αυτά, έπιασαν.

Εγώ πιστεύω ότι τα SACD απλά δεν προσέφεραν αρκετά σοβαρή βελτίωση στην ποιότητα του ήχου και τις ευκολίες για το πλατύ κοινό.
 
Τι λέτε καλέ κύριε...
Εγώ θυμάμαι στη Στουρνάρη που δούλευα τα μαγαζιά με τεράστια διαφήμιση "Το πρώτο παιχνίδι σε cd κυκλοφόρησε" και ένα geek απ' έξω να το πουλάει σε πειρατικό...
Ναι... εκείνη την εποχή που έπρεπε να δώσεις 100.000 δραχμές (έναν μισθό) για να αγοράσεις CD διπλής ταχύτητας ανάγνωσης... :guitarist:
 
Απάντηση: Re: dCS -η κορυφαία επιλογή, cd, sacd, Hi-rez audio...

Αφού μιλάμε γιά πωλήσεις, αναγκαστικά πρέπει να λάβουμε υπ'όψη τον "μέσο όρο"

Εγώ πιστεύω ότι τα SACD απλά δεν προσέφεραν αρκετά σοβαρή βελτίωση στην ποιότητα του ήχου και τις ευκολίες για το πλατύ κοινό.
Αυτό απασχολεί περισσότερο τους ηχητικά ψαγμένους.
Μην ξεχνάς πως η μουσική ακούγεται περισσότερο στο αυτοκίνητο, στον περίπατο ή στο pc. Αν κάποιος δεν είναι ικανοποιημένος με τον ήχο του, απλά βάζζει και ένα σάμπ

Δεν συμφωνώ 100%.. τα CD κυκλοφορούσαν 10 χρόνια+ χωρίς να μπορούν να αντιγραφούν.

Παρόλα αυτά, έπιασαν.

Ατυχής σύγκριση, το cd αντικατέστησε το πολυγκρατζουνισμένο βινύλιο. Επιπλέον το cd, μεταφερόταν και ευκολότερα. Πολλές φορές και χωρίς θήκη

-bye-
 
Όχι καλέ κύριε! Εσείς λέτε για εποχές '94-95..

Το '95 το CD είχε ήδη κλείσει 15ετία σαν φορμά και 10ετία+ σαν προϊόν..

Πριν το 94 καλέ κύριε CD είχε ο κυρ Μήτσος ο καπετάνιος που το είχε φέρει από τη Σαουδική Αραβια...
Πιο πολλοί είχαν κασέτα 8-track τότε παρά CD... :p
Πρακτικά το CD άνθησε την εποχή που κυκλοφόρησαν τα CD recorders... '95+
 
Βρε σεις ξεφύγαμε πολύ off topic ή μου φαίνεται :-)
Στο κάτω κάτω όπως είπε και ο Internet King , ακόμα και η dcs βρίσκει ότι όλο και περισσότεροι πάνε για flac/ music servers etc.
 
Το πρώτο μου CD ένα Denon αν θυμάμαι καλά το απέκτησα το '85.
Δίπλα στο MicroSeiki BL 91 που είχα τότε, ήταν, βέβαια σκέτη απογοήτευση.
 
Το μεγάλο «μπαμ» με τα cd έγινε το ‘92, που εταιρείες όπως technics, pioneer, sony κλπ «έριξαν» στην αγορά players στις 60.000δρχ.
Οι προσφορές από τα καινούργια καταστήματα, όπως Continent, Practiker, που για να τραβήξουν κόσμο έβαλαν players στις 39.900δρχ (Technics SL_PG300, 320 πχ) , διεύρυναν ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις του.

Ταυτόχρονα, μέσω των μίνι συστημάτων, το cd καθιερώθηκε στα περισσότερα νοικοκυριά.
Εκεί που χρειαζόσουν 200.000δρχ για ένα σύστημα, πλέον με 89.900δρχ. μπορούσες να πάρεις το AIWA NSX 320 με cd, κασετόφωνο, ραδιόφωνο, ηχεία, χωρίς να νοιάζεσαι για έπιπλο, αφού ήταν… τόσο «γλυκούλη» που χωρούσε στο σκρίνιο! : -)))
 
Re: Απάντηση: Re: dCS -η κορυφαία επιλογή, cd, sacd, Hi-rez audio...

«Γιατί μας «βάζουν μέσα» συνεχώς! Θέλουν μεν το καλύτερο, δεν μπορούν να το πληρώσουν! Με την αγορά των ψηφιακών δίσκων να συρρικνώνεται και τον κόσμο να στρέφεται στο «κατέβασμα» της μουσικής, οι περισσότερες εταιρείες βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική θέση, με αποτέλεσμα να «ρίχνουν» τους συνεργάτες τους και συνήθως αυτούς που έχουν ένα έμμεσο όφελος από την παρουσία των μηχανημάτων τους στους επαγγελματικούς χώρους (πχ, αν το σούπερ ντούπερ στούντιο έχει ένα μηχάνημα τάδε στη συλλογή του, τότε είναι διαφήμιση και για τον κατασκευαστή του μηχανήματος).
Γι’ αυτό και η εταιρεία μας, αποφάσισε –αν θέλει να επιζήσει- να ασχοληθεί περισσότερο με τον οικιακό ήχο και κατ’ επιλογή της στον επαγγελματικό (εταιρείες οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ΚΑΙ να πληρώσουν τις κατασκευές της)»
.......................................................................................................................

Όσο αφορά το θέμα της αναπαραγωγής πολυκάναλων ηχογραφήσεων ή dvd audio, νομίζω ότι μία εταιρεία, σοβαρά εμπλεκόμενη στον επαγγελματικό ήχο, εξετάζοντας τα πραγματικά δεδομένα, δεν έπαιξε το παιχνίδι του μάρκετινγκ, δε θέλησε να φορτώσει το μηχάνημά της και ως προέκταση αυτού την τιμή του, με επιπλέον λειτουργίες οι οποίες -στην εποχή παρουσίασης της νέας σειράς- γνώριζε ότι ήταν χαμένη υπόθεση…
Αντίθετα, φροντίζει να οδηγεί την εποχή της, είτε αφορά την αναπαραγωγή των ψηφιακών δίσκων μας, είτε αφορά το «κατέβασμα» της μουσικής.

Νομίζω πως η απάντηση της εταιρείας μάλλον επαληθέύει και δεν διαψεύδει την άποψη μου. Τα περιθώρια κέρδους στον οικιακό ήχο είναι κατά πολύ μεγαλύτερα! Και όσον αφορά την επιλεκτική συνεργασία με εταιρείες του επαγγελματικού χώρου, υποψιάζομαι ότι μιλάνε για custom λύσεις, όπου και πάλι τα περιθώρια κέρδους είναι τεράστια, ακριβώς διότι στις ειδικές παραγγελίες δεν υπάρχει ανταγωνισμός!

Όσον αφορά τις πολυκάναλες ηχογραφήσεις, αν και είναι λίγες, παρατηρώ ότι διατίθενται ολοένα και περισσότερες για κατέβασμα από τις γνωστές δισκογραφικές του χώρου...

Κατά βάση, ο κόσμος ο οποίος ακούει μουσική δεν θα επενδύσει το τριπλάσιο ποσόν για να δημιουργήσει ένα πολυκάναλο σύστημα αξιώσεων για να ακούσει τις 10 20 ή 30 σωστές παραγωγές που έχουν κυκλοφορήσει σε πολυκάναλο format.
Με υποθετικά νούμερα, αν θέλει να επενδύσει 100 ευρώ, σίγουρα θα προτιμήσει να τα επενδύσει σε ένα ζευγάρι ηχεία και έναν δικάναλο ενισχυτή παρά σε τρία ζευγάρια ηχεία και τρεις δικάναλους ενισχυτές για να ακούσει τις συγκεκριμένες ηχογραφησεις από 6 ηχεία.
Για να ακούσει τις υπόλοιπες αμέτρητες δικάναλες ηχογραφήσεις, πρακτικά θα έχει ένα σύστημα αξίας ίσης με το 1/3 του συστήματος που θα είχε αν επέλεγε να ακούσει μόνο τις δικάναλες.

Όταν πάμε σε εκείνο το επίπεδο τιμής, θα έχουμε μία πηγή της τάξης των 50.000 ευρώ σε ένα δικάναλο σύστημα των 200.000 ευρώ. Σωστά;
Αν θα θέλαμε να κάνουμε αυτό το σύστημα πολυκάναλο με τα ίδια ακριβώς ηχεία και ενισχυτή θα έπρεπε να φτάσουμε το επίπεδο των 500 - 600.000 ευρώ, δηλαδή το κόστος ενός μυθικού δικάναλου συστήματος μαζί με την dedicated έπαυλη που θα το φιλοξενήσει...

Προσωπικά αν είχα το ανάλογο σπίτι, με αυτά τα λεφτά θα προτιμούσα να πλήρωνα αληθινούς μουσικούς να παίζουν στο σπίτι μου όποτε θα μου έκανε κέφι και όταν θα ήθελα να μείνω μόνος μου θα άκουγα από ένα tivoli... :BDGBGDB55:

Δεν νομίζω ότι είναι μεγάλη συζήτηση...
Δεν προχώρησαν επειδή απλά δεν αντιγράφονται!

Αυτό ακριβώς! Όλα πρέπει να γίνουν Χ3, ή X4 φορές, τόσο στην παραγωγή, όσο και στην αναπαραγωγή! Σημείωστε ότι και οι προδιαγραφές του χώρου είναι διαφορετικές. Το κόστος, αν ακολουθήσουμε τις γνωστές συμβατικές λύσεις, είναι όπως το φαντάζεσαι. Υπάρχουν όμως και άλλες λύσεις, πιό "πονηρές" και πολύ πιό οικονομικές...
Πάντως, αν αποκτήσεις την έπαυλη των εκατομμυρίων και φέρνεις μουσικούς να παίζουν για σένα, μην ξεχάσεις να καλείς και μας τα υπόλοιπα φτωχά μέλη του AVClub! :aktion033:

Ακατάρριπτο επιχείρημα!!! Πολύ σωστός.

Δεν συμφωνώ 100%.. τα CD κυκλοφορούσαν 10 χρόνια+ χωρίς να μπορούν να αντιγραφούν.
Παρόλα αυτά, έπιασαν.
Εγώ πιστεύω ότι τα SACD απλά δεν προσέφεραν αρκετά σοβαρή βελτίωση στην ποιότητα του ήχου και τις ευκολίες για το πλατύ κοινό.

Η μανιώδης εκ μέρους των εταιρειών λήψη μέτρων προστασίας από αντιγραφές σίγουρα έβλαψε και έθαψε τα format υψηλής ανάλυσης και όχι μόνο. Η ίδια η Sony σχεδόν κατέστρεψε την πορεία του mini-disk, που αυτή κατασκεύασε, με τους περιορισμούς και τις προστασίες αντιγραφής που ενσωμάτωσε. Συμφωνώ επίσης ότι τα μέσα "απλά δεν προσέφεραν αρκετά σοβαρή βελτίωση στην ποιότητα του ήχου και τις ευκολίες για το πλατύ κοινό". Για να είμαστε ακριβείς ωστόσο, πρέπει να μιλάμε όχι για σοβαρή, αλλά για εμφανή βελτίωση.
Αφού μιλάμε γιά πωλήσεις, αναγκαστικά πρέπει να λάβουμε υπ'όψη τον "μέσο όρο"

Αυτό απασχολεί περισσότερο τους ηχητικά ψαγμένους.
Μην ξεχνάς πως η μουσική ακούγεται περισσότερο στο αυτοκίνητο, στον περίπατο ή στο pc. Αν κάποιος δεν είναι ικανοποιημένος με τον ήχο του, απλά βάζζει και ένα σάμπ

Ατυχής σύγκριση, το cd αντικατέστησε το πολυγκρατζουνισμένο βινύλιο. Επιπλέον το cd, μεταφερόταν και ευκολότερα. Πολλές φορές και χωρίς θήκη-bye-
Η ευχρησία είναι επίσης ένα άλλο θέμα. Κι' εκεί το ταπεινό CD είναι βασιλιάς!

Βρε σεις ξεφύγαμε πολύ off topic ή μου φαίνεται :-)
Στο κάτω κάτω όπως είπε και ο Internet King , ακόμα και η dcs βρίσκει ότι όλο και περισσότεροι πάνε για flac/ music servers etc.
Σίγουρα είμαστε off topic! Απλά πρόκειται για μιά συζήτηση που ενδιαφέρει πολύ κόσμο και δεν χάνει ευκαιρία να εκφράσει τη γνώμη του... Ας φτιάξει κάποιος παλιός ένα καινούργιο σχετικό thread, ώστε να μπορούμε να τα πούμε εν εκτάσει.

Εν κατακλείδι: Λίγο-πολύ στα θέματα που ανακύπτουν με το Ultra High End Audio όλοι συμφωνούμε. Ξεκίνησα να γράφω τούτες τις γραμμές άκουγοντας παράλληλα μουσική από τα μικρά monitor του υπολογιστή, πρώτα το Sweet Movie κι' έπειτα το America-America του Μάνου Χατζιδάκι, το πρώτο ριπάρισμένο σε FLAC από CD και το δεύτερο σε mp3 στα 192 kbps. Συνέχισα με Woodstock mp3 στα 192 kbps επίσης. Audiophile διαφορές; Φυσικά και υπάρχουν! Όμως..

Οι μεγάλες μουσικές ακούγονται παντού, κάτω απ' όλες τις συνθήκες!
Καλές ακροάσεις-bye-
 
Re: Απάντηση: Re: dCS -η κορυφαία επιλογή, cd, sacd, Hi-rez audio...

Σίγουρα είμαστε off topic! Απλά πρόκειται για μιά συζήτηση που ενδιαφέρει πολύ κόσμο και δεν χάνει ευκαιρία να εκφράσει τη γνώμη του...

Θα βρείτε αρκετά αντίστοιχα θέματα. Εντωμεταξύ ας μείνουμε On topic PLZ!