Διαγώνιος τηλεόρασης και κινηματογραφικά φορμά.

Nα ευχαριστησω τον Super Μοderator της κατηγοριας ..... (μααααουου) ...
που δεν επετρεψε στην Αταξια και Εντροπια του συμπαντος να αλωσουν το νημα.

(We, the carbon units from Earth ... wish to say THANKS, Mr. BlackCat -bye-)
 
Πεθανε ?
29 απο τα 30 καναλια που πιανω (εν Ελλαδι) ειναι ακομα στο SD καδρο των 576 γραμμων και μονο ενα σε HD.
Δεν λεω οτι τα SD καναλια εκπεμπουν τα παντα σε 4:3 .... αλλα ΣΙΓΟΥΡΑ δεν εκπεμπουν τα παντα σε 16:9.
(Eιμαι ο πρωτος που θα υιοθετουσε την πιο extreme λυση, των 12:5, ακομα και σε τηλεοπτικα καναλια ...
αλλα ... δεν οριζω τα διεθνη προτυπα !!!)

Στην Γερμανία που βρίσκομαι εγώ δεν υπάρχει κανένα κανάλι που να εκπέμπει σε 4:3, ενώ σχεδόν όλα εκμέμπουν σε 720p κάποια σε 1080i και ελάχιστα μικρά τοπικά μόνο σε SD. Η μόνη περίπτωση σήμερα να δεις σήμα 4:3 στην τηλεόραση είναι σε κανένα ντοκυμαντέρ που περιέχει παλιές λήψεις ντοκουμέντα σε 4:3. Όλο το υπόλοιπο τηλεοπτικό πρόγραμμα, ταινίες, σειρές, εκπομπές, αθλητικά κλπ. είναι εν έτη 2014 σε 16:9 και μεγάλο μέρος αυτού σε HD. Αυτή την στιγμή μάλιστα γράφω από Ισπανία όπου βρίσκομαι για διακοπές και η κατάσταση είναι παρόμοια και εδώ όπως και στις περισσότερες ευρωπαικές χώρες.

Πως ειναι δυνατον να ειναι λαθος η προτιμηση σε ... "οσο το δυνατον μεγαλυτερο ωφελιμο εμβαδο" ???
Δεν το αντιλαμβανομαι αυτο ! Στην ιδια αποσταση, και με την ιδια αναλυση, το μεγαλυτερο εμβαδο προτιματε απο ολους.
Συμφωνω οτι βλεπουμε περισσοτερα στον οριζοντιο αξονα απ'οτι στον κατακορυφο. Ο ανθρωπος πλαστηκε για επιφανειες
πλανητων (και οχι για πτησεις στον αερα η το διαστημα). Οποτε εχει πολυ νοημα αυτο που ειπες και το γνωριζουν τελεια
και οι κινηματογραφιστες (το Ben Hur τραβηχτηκε σε φορμα 2.76 : 1 !!!!!). Ομως, ειμαι σιγουρος οτι οι 1074 τετρ. ιντσες
στο καδρο των 12:5 (Dredd) συγκρινομενες με τις 1293 τετρ. ιντσες στο καδρο των 16:9 (Αvatar).... θα στειλουν παρα
πολυ
κοσμο στην δευτερη λυση (16:9). Γιατι δεν ειναι πια τοσο πολυ πλατυτερο το πρωτο πανελ απο το δευτερο.
Ας ηταν 4:3 το δευτερο πανελ (και η κινηματογραφικη παραγωγη :blink:) ... και θα συμφωνουσα !

Αυτό που λέω είναι πως στην ίδια απόσταση το μεγαλύτερο εμβαδό δεν είναι πάντα τόσο ωφέλιμο όσο δείχνουν οι αριθμοί. Λένε π.χ. πως για παρακολούθηση HD υλικού θα πρέπει να κάθεται κάποιος περίπου σε απόσταση 3 φορές το ύψος της οθόνης. Αν υποθέσουμε πως κάποιος κάθεται σε τέτοια ή και κοντινότερη απόσταση τότε είναι πολύ προτιμότερο ακόμα και να χάσει λίγο από το συνολικό εμβαδό προκειμένου να κερδίσει στον οριζόντιο άξονα όπου η πληροφορία είναι πιο ωφέλιμη για το μάτι του (ασφαλώς δεν αναφέρομαι σε ίδια ανάλυση). Σε μεγαλύτερες αποστάσεις από την οθόνη όπου το οπτικό πεδίο του θεατή στον κατακόρυφο άξονα δεν καλύπτεται επαρκώς, προφανώς και το συνολικό εμβαδό είναι αυτό που μετράει περισσότερο ανεξάρτητα από τις αναλογίες της οθόνης. Αλλά σε πιο κοντινές αποστάσεις ανεβαίνοντας σε επιφάνεια εικόνας στον κατακόρυφο άξονα κάνει πολύ μικρή έως ανεπάισθητη διαφορά σε σχέση με το κέρδος που έχεις ανεβαίνοντας σε επιφάνεια ως προς τον οριζόντιο άξονα σε σημείο που οι αναλογίες μετράνε περισσότερο από το συνολικό "ωφέλιμο" εμβαδό της εικόνας.

WOW .... just a minute, hotshot ... !
Η Ελλαδα με τα χιλια ζορια εκπεμπει ΕΝΑ καναλι στα 16:9 ....
Οι υπολοιπες χωρες (με κορυφαια την Ιαπωνια) ετοιμαζονται για μεταβαση σε 4Κ (ακομα και 8Κ) αλλα ... ΠΑΛΙ στα 16:9.
Ποιος ειναι αυτος που θα εκπεμψει σε 12:5 ? .... Εικονισμα θα τον κανω ! :p

Ένας ακόμα λόγος που συνηγορώ υπέρ μιας τηλεόρασης 12:5 ή κάτι παρόμοιο σε αναλογίες, είναι πως αν γίνει μία τέτοια μετάβαση θα είναι πολύ πιο έυκολο για τον καθένα μας να ανέβει τόσο σε ίντσες όσο και σε συνολικό εμβαδό στην οικιακή παρακολούθηση. Αυτό γιατί όπου π.χ. χωράει μία 55αρα οθόνη 16:9 (που από το παράδειγμά σου έχει διαστάσεις 47.94x26.96) χωράει πολύ εύκολα χωρίς πολλές τροποποιήσεις στο σαλόνι και μία 70αρα 12:5 οθόνη ίδιου ύψος με διαστάσεις 64.7x26.96 δεδομένου πως οι περισσότεροι τοίχοι των σπιτιών είναι εκ φύσεως ορθογώνιοι με περισσότερο "αέρα" οριζοντίως παρά κατακορύφως. Μία αντιστοιχου εμβαδού 16:9 οθόνη σύμφωνα με τους υπολγισμούς θα έχει διαστάσεις 55.68x31.32 και διαγώνιο 64" ιντών πιθανώς θα χρειάζεται περισσότερες τροποποιήσεις (χαμηλότερο έπιπλο, μετακίνηση ραφιών/ντουλαπιών πανω-κάτω από την τηλεόραση κλπ.) αλλά και αισθητικά λόγω ύψους θα είναι πολύ λιγότρο διακριτική μέσα στον οικιακό χώρο σε σχέση με την 70αρα 12:5.

Όλα αυτά βέβαια για να γίνουν πρέπει πρώτα να λυθεί το θέμα της ακαμψίας των υλικών που πολύ σωστά έθεσες (πράγμα που δεν το θεωρώ και τόσο δύσκολο), και δεύτερον και σημαντικότερο να υποστηριχθούν από τις εταιρίες διανoμής των ταινιών νέα φορμάτ με native αναλύσεις πάνω στο 12:5 κάδρο. Αν γίνουν αυτά και καθιερωθεί σε αυτά τα πρότυπα το home cinema, σύντομα θα ακολουθήσουν και οι τηλεοπτικές μεταδόσεις (ότι δηλαδή έγινε στο παρελθόν και με τα DVD σε φορμά 16:9). Για να γίνει ένα τέτοιο βήμα στην βιομηχανία θεωρώ πως μόνο μία μεγάλη εταιρία μπορεί να οδηγήσει τις εξελίξεις με δραστηριότητα τόσο σε hardware αλλά και software υπηρεσίες home cinema όπως π.χ. η Apple με το itunes store, ή η Samsung σε συνδυασμό με κάποια πλατφόρμα video streaming όπως της Amazon ή το Google play. Παλιότερα είχε προσπαθήσει η Philips να εισάγει τέτειες υπερ-ευρείες τηλέοράσεις αλλά χωρίς υποστήριξη native υλικού και με αδικαιολόγητα υψηλή τιμολόγηση ήταν καταδικασμένες.
 
Last edited:
Ολα αυτα, ΑΝ τα εγραφες στην πρωτη σου απαντηση ... τωρα θα ψαχναμε MAZI για σπονσορα προωθησης του 12:5 πανελ.
Αλλα .... μου μπηκες με αερα δεκαπεντε καρδιναλιων και αν σε διαβαζε καποιος (εξωγηινος) θα θεωρουσε οτι τα πανελ 12:5
ειναι εξω απο καθε εξωπορτα, συσκευασμενα προς παραδοση.

Δεν διαφωνω με κατι απο οσα εγραψες (τωρα) -bye-

Και φυσικα, ειμαι .... ΥΠΕΡ του πανελ των 12:5 :p, ΑΛΛΑ οχι στις λιγες ιντσες.
Θεωρω οτι τα 12:5 θα λαμψουν απο τις 55 ιντσες και πανω ! Οχι στις 32 και 42.
ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ ΟΧΙ, για τους λογους της ανεπαρκους καθετης διαστασης
που αυτα θα περιειχαν, ως βενιαμιν των 12:5 (το εγραψες και εσυ).
 
Last edited:
Το οτι ενα καναλι εκπεμπει σε SD (576i) δεν σημαινει οτι το καδρο ειναι απαραιτητα 4:3.
Υπαρχει και το αναμορφικο 16:9 SD, ακριβως το ιδιο που υπηρχε και στα DVD.

Τα "μεγαλα" ιδιωτικα και η ΝΕΡΙΤ εκπεμπουν σε αυτο το φορματ στην επιγεια ψηφιακη. Ειδησεις, ζωντανες εκπομπες, καινουρια σηριαλ, αθλητικα γεγονοτα και οι περισσοτερες ταινιες ειναι πλεον σε 16:9
Τα παλια σηριαλ, οι παλιες ελληνικες ταινιες και οτι "ξεφυγει" (πχ καποιες εκπομπες του καναλιου Ε, αρκετες ξενες ταινιες στον Αντ1) ειναι σε 4:3 αλλα τα καναλια δεν ασχολουνται με το ζητημα και ετσι αυτο το περιεχομενο εμφανιζεται "ξεχειλωμενο" σε 16:9

Τα Γερμανικα ελευθερα καναλια που αναφερθηκαν, στην SD μεταδοση τους εκπεμπουν επισης με αναμορφικο 16:9, αλλα "γυριζουν" σε 4:3 οταν δειχνουν αντιστοιχο υλικο ή ενσωματωνουν μπαρες pillarbox.
 
Last edited:
Συμφωνουμε.

Απλα εκει που γραφεις "αρκετες ξενες ταινιες στον ΑΝΤ1" περιεχεται ΠΟΛΥΣ κοσμακης !!!
Επισης, υπαρχουν πολλα επαρχιακα καναλια, εδω πανω, που βαζουν καλες "κλασικες" ταινιες
συμπιεσμενες σε 4:3 :blink: ( ... και δεν μπορω να καταλαβω γιατι). Πως να παρακολουθησεις
ενα παραμορφωμενο προσωπο που λεει "I love you" ? Γλυκοπικρη η αισθηση ... !
 
Last edited:
Κατι που μου ξεφυγε ..... :p ....

Oλες οι συγκρισεις εγιναν στο μαξιμουμ των γραμμων (η στηλων) που μπορει να δωσει ενα HD πανελ.
ΟΜΩΣ .... το SD σημα (των 576 γραμμων) ΚΑΚΩΣ το απεικονισα στο μαξιμουμ του πλατους (η υψους)
της οθονης. Ασχετα αν ολοι οι σταθμοι το "ξεχειλωνουν" για να χωρεσει στην HD οθονη μας ....
... η αληθεια, σε αντιστοιχηση 1:1 πιξελ .... δυστυχως, ειναι ΑΥΤΗ >

576-linewindowonHDpanel.png


Μετα βιας, 24 ιντσες διαγωνιος καδρου και ..... 276 τετραγωνικες ιντσες εμβαδου ! :blink:
21 % ωφελιμο παραθυρο απο τις συνολικα 1293 τετρ. ιντσες > ΚΟΛΑΣΗ !!!!!

ΕΥΤΥΧΩΣ που καθε ΗD οθονη προβαλλει ακαριαια το SD τηλεοπτικο σημα σε expanded mode.
ΕΥΤΥΧΩΣ !!!!! (... για το τηλεοπτικο κατεστημενο :laugh:)

EDIT :
Προσπαθω να κανω συγκρισεις ΧΩΡΙΣ να σκονταφτω συνεχεια πανω στο τι "ζημια" εχει κανει το SD σημα
στην αγορα των HD οθονων. Eιναι αδυνατον !
 
Last edited:
Εγώ θα έλεγα πως γενικά κακώς συγκρίνεις το 16:9 κάδρο με το 12:5 στις ίδιες ίντσες. Ούτε καν στα ίδια εμβαδά δεν θα έπρεπε να σύγκριθούν! Από πρακτική άποψη η σύγκριση θα έπρεπε να γίνει με κοινό ύψος οθόνης καθώς όπως προείπα κάποιος π.χ. που τώρα έχει μια 55" 16:9 τηλεόραση στο σαλόνι του, δεν έχει κανένα λόγο (πέρα του οικονομικού) να πάει σε τίποτα μικρότερο από μια 70" 12:5, και προφανώς το κάδρο 12:5 υπερέχει σε όλους τους τομείς.
 
Ηοld your horses, cowboy ... -bye-

Το mainstream των αγοραστων (εν Ελλαδι) ΔΕΝ αγοραζει 70αρες τηλεορασεις.
Απο το λιγο που διαβαζω στο νετ, το mainstream (ακομα και σημερα εν ετει 2014)
αγοραζει τηλεορασεις μεταξυ 32 και 46 ιντσων !!!!!!!!!!

Το θεμα της καθετης διαστασης, νομιζω το "λυσαμε" > ΜΟΝΟ απο 55αρα και πανω
ειναι ανεκτo εως ικανοποιητικo το υψος του πανελ (και αποσταση θεασης στα 2 με
2.5 μετρα !!!!). OXI σε 32 και 46 ιντσες.

Οποτε .................................... εεεεεεεεχουμε καιρο ακομη ! :p
 
Ηοld your horses, cowboy ... -bye-

Το mainstream των αγοραστων (εν Ελλαδι) ΔΕΝ αγοραζει 70αρες τηλεορασεις.
Απο το λιγο που διαβαζω στο νετ, το mainstream (ακομα και σημερα εν ετει 2014)
αγοραζει τηλεορασεις μεταξυ 32 και 46 ιντσων !!!!!!!!!!

Το θεμα της καθετης διαστασης, νομιζω το "λυσαμε" > ΜΟΝΟ απο 55αρα και πανω
ειναι ανεκτo εως ικανοποιητικo το υψος του πανελ (και αποσταση θεασης στα 2 με
2.5 μετρα !!!!). OXI σε 32 και 46 ιντσες.

Οποτε .................................... εεεεεεεεχουμε καιρο ακομη ! :p

Τις 55 ίντσες τις ανέφερα ως παράδειγμα βασισμένος στο δικό σου παράδειγμα με τις συγκρίσεις. Όμως το ίδια ισχύει και για οποιοδήποτε άλλο μέγεθος, δεν έχει να κάνει με το αν έχει κάποιος μεγάλη η μικρή τηλεόραση.

Αν κάποιος για παράδειγμα σήμερα έχει επιλέξει 46αρα τηλεόραση, είτε γιατί έχει μικρό δομάτιο, είτε γιατί θεωρεί πως πιο μεγάλη σε ίντσες είναι υπερβολική στον χώρο του, είτε γιατί δεν την χωράει το έπιπλό του και τα ράφια του, είτε γιατί δεν τον αφήνει η γυναίκα του για αισθητικούς λόγους κλπ. αυτός μπορεί κάλλιστα να πάρει μία 59αρα τηλεόραση με αναλογίες 12:5 (έχει ίδιο ύψος με την 46αρα 16:9) που μόνο κέρδος θα του προσφέρει στην παρακολούθηση και χωρίς να θυσιάσει κάτι (πέρα τον χρημάτων).
 
Φιλε μου,
ειτε ετσι ειτε αλλιως, θελουμε πανω απο 55 ιντσες για να μην πετσοκοψουμε την αισθηση του ΥΨΟΥΣ.
Δεν γινεται να κανουμε λωριδες τις τηλεορασεις, κολλωντας την μουρη μας πανω τους. Ετσι δεν ειναι ?
 
Tί συμπέρασμα βγαίνει απο την παρακάτω απεικόνιση σε σχέση με το πεδίο οράσεως του ζεύγους ματιών ??. Είναι στα αλήθεια τόσο πιο ευρύ το οριζόντιο απο το κάθετο για άνετη θέαση ??

Είναι και η μείωση της ευκρίνειας/χρωματικότητας όσο φέυγουμε απο το κέντρο κλπ.

Εγώ νομίζω οτι οι περιφερειακές περιοχές μας είναι χρήσιμες οχι για να βλέπουμε κυριολεκτικά αλλά "κάτι να παίρνουμε πρέφα"

http://vision.arc.nasa.gov/personnel/al/papers/64vision/17.htm

image026.jpg

This diagram shows the normal field of view of a pair of human eyes. The central white portion represents the region seen by both eyes. The gray portions, right and left, represent the regions seen by the right and left eyes, respectively. The cut-off by the brows, cheeks, and nose is shown by the black area. Head and eyes are motionless in this case.
 
Το θέμα δεν είναι μόνο το πεδίο που μπορεί να καλύψει η όραση των ανθρωπίνων ματιών αλλά πολύ περισσότερο το πως έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε. Στρέφουμε τα μάτια μας πολύ πιο συχνά κατα τον οριζόντιο άξονα παρά κατα τον κατακόρυφο και προσανατολιζόμαστε κυρίως με βάση αυτόν τον άξονα. Βασιζόμνες σε αυτή την αρχή οι ταινίες που είναι γυρισμένες σε cinemascope και άλλα αντίστοιχα υπέρ ευρεία φορμά, είναι σκηνοθετημένες με τέτοιο τρόπο ώστε η πλαϊνή πληροφορία της εικόνας να είναι βοηθητική. Το θέμα στοχεύεται σε ένα εσωτερικό κάδρο αρκετά πιο στενό στο κέντρο. Δεν έχει την λογική να έχουμε όλο το θέμα σε όλο το πλάτος του διαθέσιμου κάδρου με πετσοκομμένα τα άνω και κάτω άκρα. Για τον λόγο αυτό και είναι αρκετά εύκολο να μετατραπούν οι cinemascope ταινίες σε 16:9, ακόμα και σε 4:3 χωρίς να χάνουμε πολύ από το θέμα στις περισσότερες των περιπτώσεων. Όμως χάνουμε την περιφερειακή πληροφορία της εικόνας, αυτή δηλαδή που μας δίνει την αίσθηση πως βρισκόμαστε μέσα στα δρόμμενα, την κινηματογραφική αίσθηση. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά του 12:5 σε σχέση με το 16:9 και όχι στις παραπάνω ίντσες.
 
Οπως τα λές εγω καταλαβαίνω οτι για να δεις σωστα το υπερευρυ πλάνο θα πρέπει ή να μεγαλώσεις τις ίντσες ή τελοπάντων να βλέπεις απο τόσο κοντα ώστε να βάλεις τα άκρα του κάδρου (την βοηθητική πληροφορία) στην περιφερειακή σου όραση .. σωστά ?.

Και BTW γιατι χρησιμοποιείτε τον ορο 12/5 αντι του καθιερωμένου 2,40/1 ?? για να μοιάζει τηλεοπτικό φορμά ??
 
Αυθαιρετα το χρησιμοποιησα ΕΓΩ (οχι ο Click).

(Οχι τοσο αυθαιρετα, απο την στιγμη που επρεπε να κανω αναγωγες στα 16/9 η 4/3 των τηλεορασεων.
Οθονες τηλεορασεων ξεκινησα να συγκρινω. Ασχετα αν, κινηματογραφικα πανια ηθελα να "χωρεσω" ....)
 
Οσον αφορα το θεμα της πληροφοριας που μπορει(-μπορουσε) να χωρεσει μια παλια 4/3 τηλεοραση,
πειτε μου ΠΩΣ να μετατοπισω το κιτρινο παραλληλογραμο ωστε να απεικονισει ΟΛΑ τα δρωμενα στην
σκηνη αυτη (Λωρενς της Αραβιας) και οχι τα μισα !

SD viewport on HD movie.jpg

Εδω ... χρειαζεσαι Witten και String Theory για να στριμωξεις τα αστριμωχτα :p
 
Last edited:
Αυθαιρετα το χρησιμοποιησα ΕΓΩ (οχι ο Click).

(Οχι τοσο αυθαιρετα, απο την στιγμη που επρεπε να κανω αναγωγες στα 16/9 η 4/3 των τηλεορασεων.
Οθονες τηλεορασεων ξεκινησα να συγκρινω. Ασχετα αν, κινηματογραφικα πανια ηθελα να "χωρεσω" ....)

Αρα καλά το έπιασα .. επιλέχθηκε με τηλεοπτική λογική :2thumb22sup:

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Οσον αφορα το θεμα της πληροφοριας που μπορει(-μπορουσε) να χωρεσει μια παλια 4/3 τηλεοραση,
πειτε μου ΠΩΣ να μετατοπισω το κιτρινο παραλληλογραμο ωστε να απεικονισει ΟΛΑ τα δρωμενα στην
σκηνη αυτη (Λωρενς της Αραβιας) και οχι τα μισα !

Εδω ... χρειαζεσαι Witten και String Theory για να στριμωξεις τα αστριμωχτα :p

Και τι πειράζει να έχεις μπάρες ;)
 
Οπως τα λές εγω καταλαβαίνω οτι για να δεις σωστα το υπερευρυ πλάνο θα πρέπει ή να μεγαλώσεις τις ίντσες ή τελοπάντων να βλέπεις απο τόσο κοντα ώστε να βάλεις τα άκρα του κάδρου (την βοηθητική πληροφορία) στην περιφερειακή σου όραση .. σωστά ?.

Ναι έτσι είναι. Κάθεσαι σε απόσταση 2-3 φορές το ύψος της οθόνης μακριά και τα άκρα του ευρύ κάδρου έρχονται σε σημείο εντός της όρασης σου μεν αλλά όχι έχει που επικεντρώνεται. Το κυρίως θέμα βρίσκεται στο κέντρο. Βέβαια υπάρχουν και σκηνές κυρίως μακρινών πλάνων όπως αυτή του Λόρενς της Αραβίας που παρέθεσε ο SR71B όπου υπάρχει θέμα σε όλο το μήκος του κάδρου, αλλά αυτές είναι η μειοψηφία.

Στην περίπτωση προσαρμογής σε 4:3 προφανώς ο σκηνοθέτης αναγκαστικά επιλέγει ένα μόνο μέρος του κάδρου, είτε το αριστερό είτε το δεξί για να το κεντράρει μέσα στο 4:3. Πιο σπάνια υπάρχουν και τέτοιες σκηνές διαλόγων όταν συμμετέχουν πολλά πρόσωπα και τότε βλέπουμε το φαινόμενο στο 4:3 ο πρωταγωνιστής να μιλάει και να απαντά η φωνή μόνη της, ή να γίνεται μία γρήγορη σπασμωδική κίνηση του κάδρου από δεξιά προς τα αριστερά ή το αντίστροφο.
 
Και τι πειράζει να έχεις μπάρες ;)

... και τι πειραζει να μην ασχοληθω καν με το προβλημα ;
Λιγοτερες ταινιες θα δω ? ...

(Eχεις ακουσει για μια ιδιοτητα που λεγεται ... Τελειοτητα ;
Γιατι δεν υπαρχει μονο συμβιβασμος σ'αυτον τον κοσμο ... :icon15:)
 
Όταν οι τηλεοράσεις χρησιμοποιούσαν καθοδικούς σωλήνες, ήταν τεχνολογικά αδύνατο να πάμε σε σε κάδρα όπως το 12:5, αλλά και σε μεγάλες διαστάσεις, για αυτό καθιερώθηκε το 4:3 στις τηλεοράσεις όταν ο κινηματογράφος είχε ήδη από την δεκαετία του 50' περάσει στα ευρεία φορμά. Μετά βίας στην δύση τους οι καθοδικοί κατάφεραν να φτάσουν το 16:9 και σε ίντσες όχι πάνω από 32". Σήμερα που πλέον έχει αλλάξει η τεχνολογία με τις LCD, Plasma, OLED κλπ. δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην πάμε σε πιο ευρεία panel τηλεοράσεων. Ο μόνος λόγος που καθυστερεί να γίνει αυτό είναι από την μία η αγκύλωση των standards στο παρελθόν (πάλι καλά που περάσαμε σε 16:9 και HD μόλις μέσα στην τελευταία 10ετία) και από την άλλη το μάρκετινγκ των κατασκευαστών τηλεοράσεων που περιμένει να εξαντλήσει όποια άλλη τενχολογια υπάρχει διαθέσιμη στην αγορά (3D, 4K, curved screen κλπ.) για να προβάλει μετά το ευρύ πάνελ ως κάτι νέο και να φουντώσει πάλι τις πωλήσεις.