Διαγώνιος τηλεόρασης και κινηματογραφικά φορμά.

Εχει κανεις καποιο λινκ που να εξηγει τον ακριβη λογο πλευρων (2:1, 3:1, 3:2, 5:3 ...) που ταιριαζει στην ανθρωπινη οραση ?
Γιατι και το 12:5 δεν ειναι κατασταλαγμα καποιας σοβαρης μελετης ... εικαζω, οτι ειναι συμβιβασμος στην τεχνολογια υλικων
με την οποια κατασκευαζονται οι φακοι (κινηματογραφικοι φακοι).

Τελικα .... για την ανθρωπινη οραση .... ποιος ειναι ο λογος πλευρων ?
 
Με απόλυτη ακρίβεια δεν νομίζω να βρείς πουθενά κάτι. Έτσι και αλλιώς η όραση όλων των ανθρώπων δεν είναι ίδια. π.χ. Λένε πως σύμφωνα με τα τεστ ο μέσος οδηγός formula 1 αντιλαμβάνεται πολλά περισσότερα στο οπτικό του πεδίο και σε μεγαλύτερο εύρος σε σχέση με τον μέσο άνθρωπο. Πάντως το γεγονός πως οι περισσότερες κινηματογραφικές ταινίες γυρίζονται σε κάδρα από 1,85:1 μέχρι 2,40:1 σίγουρα κάτι λέει.
 
Εχει κανεις καποιο λινκ που να εξηγει τον ακριβη λογο πλευρων (2:1, 3:1, 3:2, 5:3 ...) που ταιριαζει στην ανθρωπινη οραση ?
Γιατι και το 12:5 δεν ειναι κατασταλαγμα καποιας σοβαρης μελετης ... εικαζω, οτι ειναι συμβιβασμος στην τεχνολογια υλικων
με την οποια κατασκευαζονται οι φακοι (κινηματογραφικοι φακοι).

Τελικα .... για την ανθρωπινη οραση .... ποιος ειναι ο λογος πλευρων ?

Γιατι δεν σας κανει αυτο http://vision.arc.nasa.gov/personnel/al/papers/64vision/17.htm !!! Απο την NASA είναι ..

http://avclub.gr/forum/showthread.p...-φορμά?p=1057188817&viewfull=1#post1057188817

Για ακίνητα μάτια τα παρακάτω .. τώρα το πως μεταβάλλεται το πεδίο υπολογίζοντας την κίνηση των ματιών ??? και πόση κίνηση να υπολογίσουμε ??

Ουσιαστικά έχει 180° αλλά εμποδίζεται απο φρυδια - μυτη -μαγουλα και βγαίνει το σχήμα που βλέπουμε. Με άσπρο η περιοχή οπου βλέπουν και τα δύο μάτια με διαγραμμιση μόνο το ένα ..
image026.jpg


Περιλαμβάνεται όλο το πεδίο με την περιφερειακή οραση (θολή και χωρις χρώμα ..)

Θα έλεγα οτι ουσιαστικά πεδίο κανονικής όρασης είναι η περιοχή που βλέπουμε και πλήρες χρώμα οπότε περίπου 2Χ 40= 80° πλάτος Χ 50° ύψος για το δυσμενέστερο πράσινο. Το γράφημα είναι για μονόφθαλμη όραση γιαυτό ο διπλασιασμός του πλάτους.
Για δες ρε φίλε ... !!! ακριβώς στον χρυσό κανόνα πέφτει !!! ;)

image024.jpg
 
..... 8/5 ..... ???

Κατι, δεν μου καθεται καλα ?
Νομιζω, οτι διακρινω περισσοτερα κατα πλατος (με χρωμα).

(Βαλε μια πρασινη γραμμη, η γραμματοσειρα, στην οθονη ... πλησιασε οσο μπορεις ....
εστιασε στο κεντρο της .... και πες μου ΠΟΥ περιπου χανεις την πληροφορια του χρωματος !)
 
Last edited:
Καντε αυτο εδω το τεστακι (για την περιφερειακη σας οραση).

http://www.testvision.org/what_is.htm

Θα φτασετε σε μια οθονη (μετα απο πολλα μπλα-μπλα) οπου θα κυνηγατε με το ποντικι,
ενα μικρο πρασινο "προσωπακι" (emoticon) και εχοντας κλειστο το ενα απο τα δυο ματια.

Στο Basic και Standard τα πραγματα ειναι ανετα. Στο Advanced mode θα φανει ΠΟΙΟΣ
παει για αγορα 12/5 πανελ ( ... λες και πουλιεται πουθενα :laugh:) !!!!
 
Οσον αφορα το θεμα της πληροφοριας που μπορει(-μπορουσε) να χωρεσει μια παλια 4/3 τηλεοραση,
πειτε μου ΠΩΣ να μετατοπισω το κιτρινο παραλληλογραμο ωστε να απεικονισει ΟΛΑ τα δρωμενα στην
σκηνη αυτη (Λωρενς της Αραβιας) και οχι τα μισα !

View attachment 107092

Εδω ... χρειαζεσαι Witten και String Theory για να στριμωξεις τα αστριμωχτα :p

Πολύ απλό...

Ξεκινάς από αριστερά και πανάρεις προς τα δεξιά. Pan & Scan λέγανε παλιά τις 4:3 εκδοχές σε βίντεο των κινηματογραφικών ταινιών... :silly:
 
Διαβάζω από την αρχή το νήμα και δεν μπορώ να καταλάβω προς τι τόση αγωνία. Αν κάποιος ας πούμε μας πει πως υπάρχει σοβαρή μελέτη και ο λόγος πλευρών που ταιριάζει περισσότερο στην ανθρώπινη όραση είναι 12.435768540976659 : 5.470968458435930 τι θα γίνει?

Επίσης δεν νομίζω πως βλέπουμε τετράγωνα γιατί δηλαδή να μιλάμε για κάδρο και όχι για έλειψη ας πούμε? Επίσης το πεδίο που βλέπουμε καθαρά με ακίνητα μάτια είναι εξαιρετικά μικρό. Δεν χρειάζεται κανένα πείραμα της ΝΑΣΑ για να το καταλάβουμε. Δοκίμασα στα 3 μέτρα σε μια 32αρα (πλάτος οθόνης 70cm) να βλέπω εντελώς ευθεία. Ε, νομίζω πως αν το δοκιμάσουν και άλλοι θα δουν πως είναι αδύνατον να δουν έστω και το σήμα των σταθμών στη γωνία...

Απλά αυτό που αντιλαμβανόμαστε τελικά ως σύνολο είναι ότι κρατά ο εγκέφαλος μαζί με την ακούσια κίνηση των ματιών για τη συλλογή πληροφορίας. Σε τι εύρος γίνεται αυτό χωρίς κόπωση και με τρόπο που ταιρίαζει στον άνθρωπο αν γνωρίζει κανείς μελέτη ας μας την πει.

Επίσης τεστ σε οθόνη προβολέα πάλι από τα 3 μέτρα με οθόνη 2 μέτρα πλάτος, οριακά μπορώ να δω το σύνολο, και φυσικά αν βλέπω με υπότιτλους τα πράγματα είναι κουραστικά και όντως χάνω τα τεκταινώμενα για να παρακολουθώ τα γράμματα.

Επίσης το 16:9 κτλ δεν νομίζω πως έχουν να κάνουν με την αδυναμία της τεχνολογίας σε φακούς. Αν ήθελαν θα έβγαζαν ότι ήθελαν σε κάδρο, αλλά το πως φτάσαμε ως εδώ νομίζω είναι ένα σύνολο παραγόντων από τους οποίους πολλοί αναφέρονται στο βιντεάκι στο Vimeo κάτι ποστ παραπάνω.

Για το pan and scan επίσης δεν νομίζω πως όλα είναι από αριστερά προς τα δεξιά και επίσης σε μια ταινία που έχει "μετατραπεί" σε pan and scan είμαι σίγουρος πως ανάλογα με την περίπτωση και την σκηνή υπάρχουν και εντελώς κομμένες σκηνές χωρίς καθόλου πανάρισμα. Ανάλογα την ταχύτητα και τις εναλλαγές δράσης διαλόγων κτλ το pan and scan νομίζω πως είναι μίξη τεχνικών pan and...cut.

Τέλος ως προσωπική αντίληψη και με όλους τους συμβιβασμούς για χάρη της πρακτικότητας νομίζω πως κάπου γύρω στο 16:9 είναι μια καλή κατάσταση. Αλλιώς ιδανικά θα ήθελα οθόνες 360 μοιρών ή καλύτερα κάτι σαν σφαίρα για να είμαι στο κέντρο της δράσης πραγματικά...:ernaehrung004:
 
Πολύ απλό...

Ξεκινάς από αριστερά και πανάρεις προς τα δεξιά. Pan & Scan λέγανε παλιά τις 4:3 εκδοχές σε βίντεο των κινηματογραφικών ταινιών... :silly:

Γατε,
απολαυσε τι χαναμε στην εποχη του VHS ...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Eυτυχως, το pan & scan τιθασευτηκε στα 16/9 ... καπως !

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Διαβάζω από την αρχή το νήμα και δεν μπορώ να καταλάβω προς τι τόση αγωνία. Αν κάποιος ας πούμε μας πει πως υπάρχει σοβαρή μελέτη και ο λόγος πλευρών που ταιριάζει περισσότερο στην ανθρώπινη όραση είναι 12.435768540976659 : 5.470968458435930 τι θα γίνει?

Κατ'αρχην, η μονη αγωνια που εχω ειναι πως θα βρω τα χρηματα για την επομενη δοση φορου.
16/9 τηλεοραση εχω και εγω και νιωθω πασας στα Γιαννενα συγκριτικα με την παλια 4/3 CRT οθονη μου.
Η εξελιξη πηγε μπροστα, οχι πισω.

Ο λογος πλευρων ειναι περισσοτερο μια κουβεντα μαζι σας. Μια ιχνηλατηση, μια αναζητηση.
ΗΔΗ εχω αποκομισει πολλα ωφελη απο τα ποστ του Γιαριμη και του Click (αλλα και δικα σου).
ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΝΑ ΘΕΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΤΑΝΤΑΡΝΤ.

Επίσης δεν νομίζω πως βλέπουμε τετράγωνα γιατί δηλαδή να μιλάμε για κάδρο και όχι για έλειψη ας πούμε ?
Επίσης το πεδίο που βλέπουμε καθαρά με ακίνητα μάτια είναι εξαιρετικά μικρό. Δεν χρειάζεται κανένα πείραμα
της ΝΑΣΑ για να το καταλάβουμε. Δοκίμασα στα 3 μέτρα σε μια 32αρα (πλάτος οθόνης 70cm) να βλέπω εντελώς
ευθεία. Ε, νομίζω πως αν το δοκιμάσουν και άλλοι θα δουν πως είναι αδύνατον να δουν έστω και το σήμα των σταθμών στη γωνία...

Συμφωνω !
Ομως στην κινουμενη εικονα, το μεγαλυτερο πλατος προσδιδει μεγαλυτερη ζωντανια,
γιατι ο ανθρωπινος εγκεφαλος ειναι πιο interactive στην κινηση (δραση).
Στην στατικη εικονα .... πολυ πολυ λιγοτερο.

Απλά αυτό που αντιλαμβανόμαστε τελικά ως σύνολο είναι ότι κρατά ο εγκέφαλος μαζί με την ακούσια κίνηση των ματιών για τη συλλογή πληροφορίας.
Σε τι εύρος γίνεται αυτό χωρίς κόπωση και με τρόπο που ταιρίαζει στον άνθρωπο αν γνωρίζει κανείς μελέτη ας μας την πει.

Kαι εγω, αυτο περιμενω.
Σε τι ευρος ΧΩΡΙΣ κοπωση.

Επίσης τεστ σε οθόνη προβολέα πάλι από τα 3 μέτρα με οθόνη 2 μέτρα πλάτος, οριακά μπορώ να δω το σύνολο,
και φυσικά αν βλέπω με υπότιτλους τα πράγματα είναι κουραστικά και όντως χάνω τα τεκταινώμενα για να παρακολουθώ τα γράμματα.

Σε ταινιες που παρακολουθησα ΧΩΡΙΣ υποτιτλους .... κουραστηκα λιγοτερο.
Ομως, δυσκολευτηκα περισσοτερο στην νοερη μεταφραση απο αγγλικα σε ελληνικα :p
Παντως, χωρις υποτιτλους τα πραγματα ειναι σε αλλο επιπεδο ευκολιας.

Επίσης το 16:9 κτλ δεν νομίζω πως έχουν να κάνουν με την αδυναμία της τεχνολογίας σε φακούς.
Αν ήθελαν θα έβγαζαν ότι ήθελαν σε κάδρο, αλλά το πως φτάσαμε ως εδώ νομίζω είναι ένα σύνολο παραγόντων
από τους οποίους πολλοί αναφέρονται στο βιντεάκι στο Vimeo κάτι ποστ παραπάνω.

O λογος 16/9 ΔΕΝ βγηκε για φακους κινηματογραφικων καμερων ληψης. Εγραψα πως βγηκε !
Για τηλεορασεις εγινε ο συμβιβασμος, και ισως πισω στο 1980 καποιος (?) να ηθελε να κατασκευασει
καθοδικο σωληνα 16/9 (:blink:) αλλα να τα παρατησε τελικα (καποιος ιαπωνας κολλοσος, εννοειται).
Στον κινηματογραφο δοκιμαστηκαν σχεδον ολα τα φορμα. Εκει υπηρξε πληρης πολυφωνια και
δημοκρατια (στους φακους). Στις τηλεορασεις, ακομα και σημερα .... εσεις θα μου πειτε !

Για το pan and scan επίσης δεν νομίζω πως όλα είναι από αριστερά προς τα δεξιά και επίσης σε μια ταινία που έχει "μετατραπεί" σε pan and scan είμαι σίγουρος πως ανάλογα με την περίπτωση και την σκηνή υπάρχουν και εντελώς κομμένες σκηνές χωρίς καθόλου πανάρισμα. Ανάλογα την ταχύτητα και τις εναλλαγές δράσης διαλόγων κτλ το pan and scan νομίζω πως είναι μίξη τεχνικών pan and...cut.

Συμφωνω απολυτα ( .... που ειναι ο γατος ? :smash:)

Τέλος ως προσωπική αντίληψη και με όλους τους συμβιβασμούς για χάρη της πρακτικότητας νομίζω πως κάπου γύρω στο 16:9 είναι μια καλή κατάσταση. Αλλιώς ιδανικά θα ήθελα οθόνες 360 μοιρών ή καλύτερα κάτι σαν σφαίρα για να είμαι στο κέντρο της δράσης πραγματικά...:ernaehrung004:

Γιαυτο "ψηνω" εδω και εναν χρονο τον Γιωργο στο ΝΟΕSIS (πλανηταριο Θεσσαλονικης) να φερει καμια ταινια για ΘΟΛΟ
αλλα δυστυχως δεν αποφασιζει αυτος για τις προβολες. Ουτε καν για το κινηματοθεατρο .... :icon15:

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΘΕΙ ΤΟ ALL AROUND ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟΥ ..... ΜΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ !
 
Last edited:
..... 8/5 ..... ???

Κατι, δεν μου καθεται καλα ?
Νομιζω, οτι διακρινω περισσοτερα κατα πλατος (με χρωμα).

(Βαλε μια πρασινη γραμμη, η γραμματοσειρα, στην οθονη ... πλησιασε οσο μπορεις ....
εστιασε στο κεντρο της .... και πες μου ΠΟΥ περιπου χανεις την πληροφορια του χρωματος !)

Kαι καθ'υψος δηλ βλέπεις χρώμα όπως το λέει ?.

Δεν βλέπω απο κοντα .. πρεσβύωψ ;)

Tωρα τι εννοουν οι Νasαίοι με αυτό ... ίσως δεν χάνεις τελείως το χρώμα αλλά το βλέπεις στο περίπου .. ετσι και αλλιώς αυτα τα φαινόμενα εξελίσσονται βαθμιαία χωρίς hard limit ..
 
ΔΕΝ εβαλα καθ'υψος γραμμουλα ! :p
Μισο λεπτο ...

... ΟΚ, καθ'υψος το χανεις πιο γρηγορα.
Αλλα δεν υπαρχει hard limit στο φαινομενο.

Kανε το τεστ που σας εδωσα.
Εκει θα εχεις πιο χειροπιαστα αποτελεσματα.
 
Ποσα πολλα μπορει να χωρεσει ενας κινηματογραφικος φακος ??? .... ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ.

Ομως βρηκα (απο το Google Maps SDK για iOS) ενα πανοραμα λεωφορου στο Συδνεϋ
που ειναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ κατατοπιστικο για το τι μπορουν να κανουν τα κινητα :p >

http://4.bp.blogspot.com/-W4F8jEsmw...DRo/weTYlKIMgi4/s1600/ss_post_screenshots.jpg

ss_post_screenshots.jpg


Ευρος πεδιου (Field of View) > 60 μοιρες > 90 μοιρες > 130 μοιρες !!!!

Χα ....
και μετα μου λενε οτι ο ΧωροΧρονος δεν καμπυλωνεται πανω στην γη !!! .... :laugh:

Το ματι ΔΕΝ μπορει να κανει τετοια υπερφυσικα πραγματα ... δυστυχως η ευτυχως, ΔΕΝ !
 
Last edited:
http://www.trustedreviews.com/news/Philips-Makes-43in-2880-x-900-Pixel-Display

Υπαρκτο ηταν (το 2009) και το χε βγαλει η NEC για να κοντραρει την Philips στα 21:9 .... μαλλον.
Και λεω "μαλλον" γιατι το CRV43 στοχευε στα monitors των PC (κυριως). ΠΟΙΟΣ ομως θα εσκαγε
5700 ευρω για αυτο το συναρπαστικοτατο πειραμα ?? ..... (ελκυστικοτατο, δεν λεω :p) .....

(κοιτα και ΤΙ παχος εχει το πανελ ... :laugh:)
 
Επειδη ΠΟΛΛΟΙ απο μας, δεν μπορουν να στεκονται σε μια καρεκλα, σαν τα 16χρονα,
και να βλεπουν 2 και 2μισυ ωρες ταινιες στο monitor του PC (χωρια οτι πρεπει να κολλησεις
την μουρη σου στην οθονη για να διατηρησεις ΑΛΩΒΗΤΗ την αισθηση της καθετης διαστασης) ....

.... υπαρχει και αλλη λυση >

LG_21_9_ultra_HD_TV.jpg


Kαι curved ... και 21:9 .... και 105 ιντσων ... και 5120 x 2160 ψηφιδων ......................... ΚΑΙ 70.000 $ !!!

http://www.toptopgadgets.com/other-...and-other-new-tv-items-by-lg-at-the-ces-2014/
 
Last edited:
Εφ´όσον στην τιμή συμπεριλαμβάνονται και τα 2 curved girls, πιστεύω είναι σωστή η τιμή.:beatnik2:
 
Λυπαμαι, αλλα τα δυο curved girls ... ειναι με χρονομισθωση !

:p

Πουλα πρωτα κανα διαμερισμα ...
... και θα σου στειλω τα κοριτσια για δωρεαν παρουσιαση !
Aν εισαι "απλας" ... κατι μπορει να γινει ! -bye-
 
Last edited:
lg_105uc9__105_inch_hdtv_1.jpg


Παντως,
περα απο το γεγονος οτι απο ΠΟΡΤΑ δεν χωραει να περασει αυτο το θηριο (ακομα και με την καμπυλωση που διαθετει),
ουτε σε ασανσερ μπορει να μπει (oυτε απο σκαλες κουμανταρεται), το, εν λογω, θηριο ειναι μαλλον για μονοκατοικιες
οπου η διπλη μπαλκονοπορτα στο σαλονι επιτρεπει να εισελθουν ... αυτοκινητα. Αν, ντε και καλα, πρεπει να χωρεσει σε μια
μεζονετα (7ου οροφου !), τοτε η σχετικα μικρη αγορα των γερανοφορων οχηματων (σαν αυτες που κανουν μετακομισεις
απο μπαλκονι σε μπαλκονι) θα γνωρισει τρελη ανθιση. Καθε μαγαζι θα διαθετει ενα τετοιο οχημα .... :p

big_equipment.jpg


E, βεβαια .... θα μας προλαβουν οι ευκαμπτες οθονες (μαλλον)
και δεν θα γελασει καθε πικραμενος αυτης της γης !!!! :laugh::laugh::laugh:

Και κατι ακομα .... (για οσους βιαζονται να τα "σκασουν") >
ΔΕΝ κυκλοφορει υλικο (ταινια) σε αναλυση 5120 x 2160 pixels !!!
Οποτε οποιος παρει αυτο το "καρπετο" ... θα αρκεστει σε upscaling.

Soοοrryyyyyy .... -bye-
 
Last edited:
Οντως ειναι το μελλον, ομως ...
φανταζεσαι μια παρεα να κατσει να δει ταινια .... με virtual reality κρανη ?
Ενα γεια στην αρχη, ενα καληνυχτα στο τελος ... και στο ενδιαμεσο, 2 ωρες "τηλεδιασκεψη" :laugh:

Ασε που τιθεται και ενα θεματακι με την χλιδοεπιδειξη του νεοελληνα ! :p