Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Δημόσιος Τομέας - Υπάλληλοι
Σίγουρα οι περιπτώσεις πλαστογράφησης πτυχίου είναι χοντρές, γιατί συν τοις άλλοις ο πλαστογράφος θα είναι και ανίκανος (αλλού πλην της πλαστογραφίας και της θρασύτητας ίσως).
Αλλά δεν βρίσκω και τόσο πταίσμα τη χρήση έστω και πλαστού Lower. Μιλάμε για ένα σοβαρό ποινικό αδίκημα. Μιλάμε για κοροϊδία των λοιπών συνυποψηφίων, πρώτα από όλα.
Μας φτάνει που τα πανεπιστήμιά μας λόγω κομματικής διείσδυσης δίνουν αβέρτα "χαριστικούς" τίτλους σπουδών. Ας μην δεχόμαστε και τους εντελώς πλαστούς όμως.
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στην έγγραφη απάντησή του στο βουλευτή της ΝΔ, Λευτέρη Αυγενάκη, για τη διαφθορά στη δημόσια διοίκηση, υπογραμμίζει επίσης ότι «επιχειρείται να μπει μια τάξη στους ατομικούς φακέλους και τα μητρώα των δημοσίων υπαλλήλων, ώστε να είναι πλήρη και επικαιροποιημένα. Σε αυτό το πλαίσιο, αποτελεί προτεραιότητα του ΥΔΙΜΗΔ ο έλεγχος και η διασταύρωση πιστοποιητικών, ώστε να επιβεβαιωθεί η εγκυρότητά τους. Έμφαση θα δοθεί στα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, σε συνεργασία με τα Ξένα Ινστιτούτα που λειτουργούν στην Ελλάδα και τα οποία παρέχουν τα πτυχία γνώσης ξένων γλωσσών. Στόχος είναι να εντοπιστούν τυχόν πλαστοί τίτλοι γλωσσομάθειας και να κινηθούν οι νόμιμες διαδικασίες εναντίον όσων τα χρησιμοποίησαν».
Στο έγγραφο γίνεται επίσης αναφορά στις πρωτοβουλίες για την ενίσχυση και απρόσκοπτη λειτουργία των Πειθαρχικών Συμβουλίων, με στόχο τη διασφάλιση της ανεξαρτησίας τους και την κατά το δυνατόν ταχύτερη εξέταση και ολοκλήρωση των υποθέσεων.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως ενημερώνει ο κ. Μητσοτάκης, ο μέσος ρυθμός εξέτασης υποθέσεων στα πρωτοβάθμια πειθαρχικά είναι περίπου 200 και στα δευτεροβάθμια πειθαρχικά, 50 υποθέσεις το μήνα.
Ακόμη, σε απάντηση ερώτησης των βουλευτών των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Γιάννη Δημαρά και Γαβριήλ Αβραμίδη, ο υπουργός υπογραμμίζει ότι «η επικαιροποίηση των προσωπικών μητρώων των δημοσίων υπαλλήλων είναι απολύτως απαραίτητη, προκειμένου η διοίκηση να σχηματίσει συγκεκριμένη εικόνα για το προφίλ των στελεχών της, ώστε να προχωρήσει με δίκαιο και λειτουργικό τρόπο η μεταρρύθμιση του Δημοσίου, που έχει βασικό άξονα την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων».
Οι δύο βουλευτές, στην ερώτηση που έχουν απευθύνει στον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, έχουν επισημάνει ότι, σύμφωνα με τη νομολογία (ΣτΕ 626/2011), δεν επιτρέπεται εκ νέου έλεγχος νομιμότητας διορισμού μετά την παρέλευση πενταετίας από τα αρμόδια όργανα των δημοσίων υπηρεσιών (και έχει υπογραφεί από τον αρμόδιο υπουργό).
Συνέπεια αυτού είναι, όπως λένε, στην περίπτωση που διορισμός θεωρηθεί παράνομη διοικητική πράξη, να πρέπει να ανακληθεί μέσα σε εύλογο χρόνο, το οποίο δεν μπορεί να ξεπερνά την πενταετία.
Ρωτούσαν λοιπόν τον υπουργό να εξηγήσει πώς θα ξεπεράσει αυτό το πρόβλημα.
Ο κ. Μητσοτάκης επιμένει όμως ότι, με βάση τον Υπαλληλικό Κώδικα (Ν. 3528/2007), «ο τελειωθείς διορισμός που έγινε κατά παράβαση νόμου ανακαλείται εντός διετίας από τη δημοσίευση της πράξης διορισμού και οποτεδήποτε, χωρίς χρονικό περιορισμό, μεταξύ άλλων, στην περίπτωση που ο υπάλληλος προκάλεσε δολίως (πρόθεση) ή υποβοήθησε (πρόθεση ή βαριά αμέλεια) την παρανομία».
Θυμίζει, ταυτόχρονα, ο κ. Μητσοτάκης, ότι παράνομος διορισμός μπορεί να προσβληθεί με αίτηση ακύρωσης ενώπιον του αρμόδιου Διοικητικού Δικαστηρίου από όποιον τρίτο έχει έννομο συμφέρον.
http://www.protothema.gr/greece/art...iitika-glossomatheias-ton-dimosion-upallilon/