Διόδια

Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Σε αναδιατύπωση της τροπολογίας που αφορά στην αποφυγή ή άρνηση πληρωμής εισιτηρίου προχώρησε ο υπουργός Υποδομών και μεταφορών Δημήτρης Ρέππας, λίγο πριν από την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή. Έτσι, η μη πληρωμή του εισιτηρίου θεωρείται πλέον πταίσμα και όχι πλημμέλημα.

Ο κ. Ρέππας έκανε δεκτή σχετική πρόταση που είχαν υποβάλει βουλευτές της ΝΔ και του ΛΑΟΣ, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πλέον θέμα φυλάκισης. Το σχετικό αδίκημα θα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο, ενώ η ποινική δίωξη θα ασκείται μετά από έγκληση.

Από την πλευρά του το Κίνημα «Δεν πληρώνω» έχει προαναγγείλει κλιμάκωση του αγώνα του. Επιπλέον, το ΠΑΜΕ θα διοργανώσει την Παρασκευή πανελλαδική κινητοποίηση οργανωμένης ανυπακοής, η οποία θα περιλαμβάνει το άνοιγμα των διοδίων και το «μπλοκάρισμα» των ακυρωτικών μηχανημάτων των αστικών συγκοινωνιών.

* Σε μια προσπάθεια να επιβεβαιώσει τη βούληση της κυβέρνησης για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών ο κ. Ρέππας, αναδιατύπωσε σχετικό άρθρο, έτσι ώστε να ορίζεται σαφώς ότι όλες οι εταιρίες του ΟΑΣΑ διέπονται από το ίδιο καθεστώς του δημοσίου και των ΝΠΔΔ σε ό,τι αφορά αναθέσεις και συμπράξεις για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας τους.
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Εάν είναι πταίσμα πώς θα συλλαμβάνονται οι παραβάτες; Δεν υπάρχει δυνατότητα σύλληψης από πολίτη σε περίπτωση αυτοφώρου πταίσματος. Θα κλείνει ο οδηγός τις πόρτες μέχρι να έρθει αστυνομικός;
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Δεν θα υπάρχει σύλληψη, αν δεν δώσει κάποιος τα στοιχεία του θα πηγαίνει όλο το λεωφορείο στο αστυνομικό τμήμα, όπως γινόταν μέχρι τώρα.
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Αυτό μπορούσε να γίνει παλιά που υπήρχαν πεζά περίπολα και αστυνομικοί σε κάθε γωνιά. Το να κρατηθούν οι πόρτες κλειστές μέχρι να μπορέσει να μπει στο όχημα κάποιος αστυνομικός, είναι προβληματικό, από την άποψη της τέλεσης παράνομης κατακράτησης των λοιπών επιβατών.
 
Re: Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Επειδή γράφω από ένα έρημο κινεζο-τάμπλετ και δεν ευκολύνομαι να τη διαβάσω τώρα... αυτή η ρημάδα η σύμβαση αναφέρει και την ΠΡΟ-πληρωμή διοδίων; Μήπως εχει καμια ημερμηνία παράδοσης; μήπως έχει καπακώσει τίποτε παλιότερες συμβάσεις; πόσο κόστισε ο κουφός λέει; μήπως για άλλες υποχρεώσεις όπως παράδρομοι; για οροφή στο κόστος και ποσοστά συμμετοχών;

Φυσικά και αναφέρει την προπληρωμή των διοδίων. Προφανώς και έχουν ημερομηνία παράδοσης ΟΛΕΣ οι συμβάσεις. Για παράδρομους δεν έχω διαβάσει. Το αγαπημένο μου θέμα είναι τα διόδια και ο χρόνος παραχώρησης.

Στην σύμβαση της Μορέας που διάβασα, αν κατάλαβα καλά, υπάρχει οροφή στα έσοδα της κοινοπραξίας. Από εκεί και πέρα τα παίρνει το κράτος. Τα ποσοστά συμμετοχών στα έσοδα προκύπτουν αν ξέρουμε και την κίνηση που έχει ο δρόμος.

Εκείνο που έχει σημασία να καταλάβουν όλοι, είναι ότι ΤΙΠΟΤΑ από όσα κάνουν οι κοινοπραξίες στο κομμάτι των διοδίων δεν είναι αυθαίρετο. Όλα είναι μέσα στις συμβάσεις και είναι γνωστά σε όλους από το 2007.

Η ξαφνική πρεμούρα και τα ψέμματα περί αυθαιρεσιών των κοινοπραξιών είναι απλά εκ του πονηρού.

Οι κοινοπραξίες υλοποιούν αυτά που έχουν υπογράψει.

Ο Ρέππας έχει βάλει εδώ μήνες να ψάχνουν για τα έσοδα της Αττικής Οδού. Το συμπέρασμα είναι ότι η Αττική Οδός δεν έχει ακόμα κέρδη, τουλάχιστον όχι αυτά που προβλέπονται ώστε ο δρόμος να επιστρέψει στο δημόσιο.

http://origin.imerisia.gr/article.asp?catid=15459&subid=2&pubid=96937157

Αυτό ως απάντηση στους μπακαλίστικους υπολογισμούς που διαβάζουμε στα blog.

Έχουν έσοδα οι κοινοπραξίες αλλά όχι αυτά που γράφονται. Το δημόσιο έχει μερίδιο σχεδόν παντού, πέρα από τον ΦΠΑ που είναι σχεδόν το 1/4 του κόστους των διοδίων παντού.

Υ.Σ. Το κίνημα για τα διόδια δεν κάνει διαφοροποίηση με το αν υπάρχει εναλλακτική διαδρομή ή όχι. Εναλλακτική όμως γιατί το παράδρομος δεν ισχύει πουθενά. Τα κέρατα μου έχω πληρώσει σε Ιταλία και Γαλλία, παράπλευρο δρόμο δεν βρήκα...

Υ.Σ2. Αν η Τουρκία είναι παράδειγμα προς μίμηση ως κράτος, τότε τι να πω...Μάλλον έτσι εξηγείται και η σημερινή μας κατάσταση.
 
Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

προβλεπεται αυξηση της τιμης του διοδιου λογω μειωσης του αριθμου διευλευσεων των οχηματων? ετσι ωστε να επελθει στο ιδιο υψος το συνολο εσοδων που εχει προυπολογιστει?
 
Απάντηση: Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Αυτό μπορούσε να γίνει παλιά που υπήρχαν πεζά περίπολα και αστυνομικοί σε κάθε γωνιά.
???
Συγνώμη αλλά έχουμε πήξει στους Δίας και τους ασφαλίτες..
 
Re: Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Φυσικά και αναφέρει την προπληρωμή των διοδίων. Προφανώς και έχουν ημερομηνία παράδοσης ΟΛΕΣ οι συμβάσεις. Για παράδρομους δεν έχω διαβάσει. Το αγαπημένο μου θέμα είναι τα διόδια και ο χρόνος παραχώρησης.

Στην σύμβαση της Μορέας που διάβασα, αν κατάλαβα καλά, υπάρχει οροφή στα έσοδα της κοινοπραξίας. Από εκεί και πέρα τα παίρνει το κράτος. Τα ποσοστά συμμετοχών στα έσοδα προκύπτουν αν ξέρουμε και την κίνηση που έχει ο δρόμος.

Εκείνο που έχει σημασία να καταλάβουν όλοι, είναι ότι ΤΙΠΟΤΑ από όσα κάνουν οι κοινοπραξίες στο κομμάτι των διοδίων δεν είναι αυθαίρετο. Όλα είναι μέσα στις συμβάσεις και είναι γνωστά σε όλους από το 2007.

Η ξαφνική πρεμούρα και τα ψέμματα περί αυθαιρεσιών των κοινοπραξιών είναι απλά εκ του πονηρού.

Οι κοινοπραξίες υλοποιούν αυτά που έχουν υπογράψει.

Ο Ρέππας έχει βάλει εδώ μήνες να ψάχνουν για τα έσοδα της Αττικής Οδού. Το συμπέρασμα είναι ότι η Αττική Οδός δεν έχει ακόμα κέρδη, τουλάχιστον όχι αυτά που προβλέπονται ώστε ο δρόμος να επιστρέψει στο δημόσιο.

http://origin.imerisia.gr/article.asp?catid=15459&subid=2&pubid=96937157

Αυτό ως απάντηση στους μπακαλίστικους υπολογισμούς που διαβάζουμε στα blog.

Έχουν έσοδα οι κοινοπραξίες αλλά όχι αυτά που γράφονται. Το δημόσιο έχει μερίδιο σχεδόν παντού, πέρα από τον ΦΠΑ που είναι σχεδόν το 1/4 του κόστους των διοδίων παντού.

Υ.Σ. Το κίνημα για τα διόδια δεν κάνει διαφοροποίηση με το αν υπάρχει εναλλακτική διαδρομή ή όχι. Εναλλακτική όμως γιατί το παράδρομος δεν ισχύει πουθενά. Τα κέρατα μου έχω πληρώσει σε Ιταλία και Γαλλία, παράπλευρο δρόμο δεν βρήκα...

Υ.Σ2. Αν η Τουρκία είναι παράδειγμα προς μίμηση ως κράτος, τότε τι να πω...Μάλλον έτσι εξηγείται και η σημερινή μας κατάσταση.

εγώ με μια απλή εντολή avoid toll στο GPS (εχω ένα Navigon) στην Ιταλία κινούμαι με δικό μου αυτοκίνητο μια χαρά σε δρόμους δίπλα στους αυτοκινητοδρόμους, τουλάχιστον στο πεδινό δίκτυο. Διότι οφείλω να αναγνωρίσω ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεις εναλλακτική διαδρομή για το Γένοβα-Μονακό εκτός αυτοκινητόδρομου.
 
Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Φαντάζομαι επίσης, στους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης που οδηγήσατε και δεν βρίσκατε εναλλακτική διαδρομή (θα ξαναρχίσω τα ταξίδια μου προς αναζήτηση τέτοιων, μιας και εγώ μπερδευόμουν να ξαναγυρίσω από τον ίδιο δρόμο λόγω των πολλών εναλλακτικών) και μάλιστα βρήκατε και ακριβά διόδια (εκτός Ιταλίας), θα βρήκατε να πληρώσετε και για σημεία αυτοκινητοδρόμου που ΔΕΝ έχουν κατασκευαστεί ακόμη, σημεία όπως τα Τέμπη ή σημεία με ισόπεδες διαβάσεις με φανάρι μέσα στον "κλειστό" αυτοκινητόδρομο". Ή κι άλλα σημεία όπου θα μπαίνατε στον αυτοκινητόδρομο στο αριστερό ρεύμα ίσως;... Ή σημεία που ο αυτοκινητόδρομος απέκοπτε μια κωμόπολη στα δυο...
Και σίγουρα το κοστός για διαδρομή 60+60 χλμ μέχρι τη διπλανή πόλη θα ήταν γύρω στα 6-8 ευρώ, σωστά; Κι εκεί αν κάποιος έβρισκε δουλειά στη διπλανή πόλη θα ήθελε το 1/5 του μισθού του στα διόδια (θα μου πείτε αυτές είναι αναρχοκομμουνιστικές αντιλήψεις που δεν αναγνωρίζουν τη μία και μοναδική εθνική οδό ως μέσο πλουτισμού και εκμετάλευσης και αναμασούν τα τετριμμένα περί ελευθερίας μετακίνησης κ.λ.π).

Τώρα πια που είμαστε όλοι πολίτες ευνομούμενων καπιταλιστικών κρατών, εκτός από τις τέλειες γραπτές συμβάσεις, δεν θα έπρεπε να κρίνουμε και το τι πληρώνουμε για το προϊόν που αγοράζουμε; Αυτό το "προϊόν" σε αυτές τις τιμές είναι καλό; Εγώ και πολλοί άλλοι δεν γουστάρουμε να αγοράζουμε υποχρεωτικά τόσο ακριβά κάτι τόσο χαμηλής ποιότητας και επικίνδυνο στη χρήση...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

εγώ με μια απλή εντολή avoid toll στο GPS (εχω ένα Navigon) στην Ιταλία κινούμαι με δικό μου αυτοκίνητο μια χαρά σε δρόμους δίπλα στους αυτοκινητοδρόμους, τουλάχιστον στο πεδινό δίκτυο. Διότι οφείλω να αναγνωρίσω ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεις εναλλακτική διαδρομή για το Γένοβα-Μονακό εκτός αυτοκινητόδρομου.

Και να ήταν μόνο το Μονακό... εδώ δεν μπορείς να πας από τη Λάρισα στο Λιτόχωρο... ;)
 
Re: Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Φαντάζομαι επίσης, στους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης που οδηγήσατε και δεν βρίσκατε εναλλακτική διαδρομή (θα ξαναρχίσω τα ταξίδια μου προς αναζήτηση τέτοιων, μιας και εγώ μπερδευόμουν να ξαναγυρίσω από τον ίδιο δρόμο λόγω των πολλών εναλλακτικών) και μάλιστα βρήκατε και ακριβά διόδια (εκτός Ιταλίας), θα βρήκατε να πληρώσετε και για σημεία αυτοκινητοδρόμου που ΔΕΝ έχουν κατασκευαστεί ακόμη, σημεία όπως τα Τέμπη ή σημεία με ισόπεδες διαβάσεις με φανάρι μέσα στον "κλειστό" αυτοκινητόδρομο". Ή κι άλλα σημεία όπου θα μπαίνατε στον αυτοκινητόδρομο στο αριστερό ρεύμα ίσως;... Ή σημεία που ο αυτοκινητόδρομος απέκοπτε μια κωμόπολη στα δυο...
Και σίγουρα το κοστός για διαδρομή 60+60 χλμ μέχρι τη διπλανή πόλη θα ήταν γύρω στα 6-8 ευρώ, σωστά; Κι εκεί αν κάποιος έβρισκε δουλειά στη διπλανή πόλη θα ήθελε το 1/5 του μισθού του στα διόδια (θα μου πείτε αυτές είναι αναρχοκομμουνιστικές αντιλήψεις που δεν αναγνωρίζουν τη μία και μοναδική εθνική οδό ως μέσο πλουτισμού και εκμετάλευσης και αναμασούν τα τετριμμένα περί ελευθερίας μετακίνησης κ.λ.π).

Τώρα πια που είμαστε όλοι πολίτες ευνομούμενων καπιταλιστικών κρατών, εκτός από τις τέλειες γραπτές συμβάσεις, δεν θα έπρεπε να κρίνουμε και το τι πληρώνουμε για το προϊόν που αγοράζουμε; Αυτό το "προϊόν" σε αυτές τις τιμές είναι καλό; Εγώ και πολλοί άλλοι δεν γουστάρουμε να αγοράζουμε υποχρεωτικά τόσο ακριβά κάτι τόσο χαμηλής ποιότητας και επικίνδυνο στη χρήση...


ΣΥΜΦΩΝΩ. ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΙΔΙΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

ΣΥΜΦΩΝΩ. ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΙΔΙΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ?

Ως μη κάτοικος αττικής την έχω χρησιμοποιήσει 4-5 φορές. Τη μια φορά πλήρωσα γιατί έκανα λάθος στροφή και κινήθηκα για 50 μέτρα μέχρι να ξαναβγώ.
Ίσως θα έπρεπε να μας πούνε οι κάτοικοι που την χρησιμοποιούν συχνά αν είναι ευχαριστημένοι από την υπηρεσία και το κόστος και αν δεν είναι, για ποιο λόγο.
Ίσως να είναι ακριβή η χρήση της; Γενικά πάντως οι ιδιωτικοί δρόμοι είναι φαινόμενο μυστήριο, όπου υπάρχει κατά τη γνώμη μου οφείλεται σε παρερμηνία της έννοιας "ελεύθερη αγορά".
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

TO παρατσούκλι της οδού στην πιάτσα είναι ακριβή οδό ...


εχθές με την απεργία μπήκα 5 φορές μέσα

δλδ ένα 5χίλιαρο κοντά !! για να μην ξεχνιόμαστε !!!
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

ΕΑΝ ΕΚΑΝΕΣ ΤΗΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑ ΑΠ ΕΞΩ ΘΑ ΕΔΙΝΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΜΠΕΖΙΝΑ ΚΑΙ ΨΥΧΙΑΤΡΟ.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΔΕΝ ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ.
ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΙΚΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΟΠΩΣ ΠΟΤΑΜΙ ΑΘΗΝΑ ΚΙ ΕΓΩ ΠΑΩ ΑΠΟ ΚΑΒΑΛΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΣΩ 2,90 ΓΙΑ ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΛΛΑ ΓΙΑ Τ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ.
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

βρε δεν το συζητάω ότι στα μεσόγεια έχει αλλάξει προς το καλυτερο

για να έρθεις προς Παλληνη πριν 10 χρόνια έβαζες το ονομά σου στον ερυθρό σταυρό προς αναζήτηση προτου φύγεις , καλου κακου ... :ADFADF1:


αλλα ρε χριστιανέ μου την παραπλήρωσαμε !!!

φαρμακι !!!
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΠΗΓΗ: tvxs
του Γιάννη Παρασκευόπουλου*

Η ιστορία των ιδιωτικών αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα, αρχίζει με την Αττική Οδό. Ο νέος δρόμος, με εξυπηρέτηση σαφώς ανώτερη από τους υπάρχοντες, προσελκύει τριπλάσια κίνηση από τις αρχικές προβλέψεις διασφαλίζοντας στις εταιρίες της κοινοπραξίας θεαματική οικονομική επιτυχία και μόνιμες πηγές εσόδων.

ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Aπό το «θαύμα» της Αττικής Οδού... στην οργή του «δεν πληρώνω»
• Τα υπέρογκα διόδια αποτελούν συνέπεια της διαρκούς αύξησης των κλειστών αυτοκινητοδρόμων
• Η Ελλάδα κατέχει πλέον μερικά πανευρωπαϊκά «ρεκόρ»
• Υπάρχει ανάγκη βαθύτερων αλλαγών στην πολιτική μεταφορών της χώρας

Πίσω από τη βιτρίνα, όμως, είχαμε δύο τουλάχιστον σοβαρές παρενέργειες:

• Η κοινοπραξία πίεσε σθεναρά για ματαίωση του Προαστιακού, που σώθηκε μόνο την τελευταία στιγμή, όταν τον απαίτησε ακόμη πιο σθεναρά η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή. Στο μεταξύ όμως προχωρούσε εσπευσμένα, ως υποκατάστατο, η κατεπείγουσα προέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο, όπου η απουσία μελετών για τους ενδιάμεσους σταθμούς, κόστισε τελικά μια πολύμηνη αναγκαστική διακοπή της γραμμής, το 2009.

• Οι επεκτάσεις του αυτοκινητοδρόμου στον Υμηττό και την Ανατολική Αττική αποτελούν πάγιο στόχο της κοινοπραξίας, που πιέζει σταθερά όλες τις κυβερνήσεις της τελευταίας 10ετίας, αδιαφορώντας για τις επιλογές των πολιτών και για τις συνέπειες στο περιβάλλον.

Επεκτείνοντας την Αττική Οδό σε… όλη τη χώρα

Η Αττική Οδός αποτέλεσε πρότυπο σε πολύ ευρύτερη κλίμακα. Λίγο πριν το τέλος της διακυβέρνησής του, ο Κ. Σημίτης επέλεξε να υποσχεθεί σε κάθε Έλληνα έναν αυτοκινητόδρομο σε απόσταση μιας ώρας από την πόρτα του σπιτιού του. Την εκπλήρωση δρομολόγησαν η Νέα Δημοκρατία και ο κ. Σουφλιάς, με συμβάσεις παραχώρησης διοδίων για κλειστούς αυτοκινητοδρόμους που θα καλύπτουν κάθε γωνιά της ηπειρωτικής Ελλάδας, φθάνοντας συνολικά τις 2.500 χλμ.

Με τα δεδομένα αυτά, το 2015:

• Θα είμαστε η μόνη ευρωπαϊκή χώρα όπου οι αυτοκινητόδρομοι θα ξεπερνούν το συνολικό μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου. http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-SF-08-028/EN/KS-SF-08-028-EN.PDF
• Σε κάθε 100.000 κατοίκους της ηπειρωτικής Ελλάδας θα αντιστοιχούν 24 χλμ. κλειστών αυτοκινητοδρόμων, όταν στην Ελβετία αντιστοιχούν 18 χλμ., στη Γαλλία 17 χλμ. και στη Γερμανία «μόλις» 15 χλμ.

• Ανά 1000 τετραγωνικά χιλιόμετρα ηπειρωτικού εδάφους μας, θα έχουμε 23 χλμ. αυτοκινητοδρόμων, όταν η Αυστρία έχει 20, η Γαλλία 17, η Βρετανία 16 Ένα τέτοιο φαραωνικό πρόγραμμα απαιτεί φυσικά και τους ανάλογους πόρους. Δεσμεύτηκε λοιπόν η μερίδα του λέοντος από τα κοινοτικά κονδύλια, εκταμιεύθηκαν μεγάλα ποσά για απαλλοτριώσεις, συμφωνήθηκαν με διάφορα προσχήματα γενναίες άμεσες και έμμεσες κρατικές πληρωμές.

Κυριότερος όμως πόρος ήταν τα διόδια, που για πρώτη φορά έπαψαν να είναι συμβολικά και να αφορούν μόνο τη συντήρηση των δρόμων. Το υπάρχον δίκτυο έγινε πηγή άντλησης εσόδων για τα μελλοντικά τμήματα και οι κατασκευαστικές κοινοπραξίες επέλεξαν να χρηματοδοτήσουν τα έργα τους με το μέγιστο δυνατό τραπεζικό δανεισμό και με τα ελάχιστα δυνατά ίδια κεφάλαια: Ενδεικτικά, για τον άξονα Ελευσίνα-Πάτρα-Καλαμάτα προβλέπονται 20% απευθείας επιδότηση από το Ελληνικό Δημόσιο και μόλις 7% ίδιες συμμετοχές, που κι αυτές καλύπτονται κυρίως με δανεισμό.

Όταν οι εργολάβοι γίνονται κατακτητές

Κάπου εδώ αρχίζουν καταστάσεις πραγματικά νοσηρές:

• Με το ξεκίνημα των συμβάσεων, ο σιδηρόδρομος από «φτωχός συγγενής» γίνεται «ανεπιθύμητος συγγενής». Το 2008 παγώνουν όλες οι επενδύσεις εκτός του βασικού άξονα, το 2009 (ήδη επί Ν.Δ.) περικόπτονται δραστικά τα δρομολόγια, το 2010 η κοινή γνώμη βομβαρδίζεται με «πειραγμένα» στοιχεία για τον ΟΣΕ για να συναινέσει στην ψήφιση ενός νόμου που τον στραγγαλίζει οικονομικά και κλείνει το μισό δίκτυο. Οι προβλέψεις για ξήλωμα των γραμμών και απόδοσή τους σε άλλες χρήσεις ώστε να μη μπορεί να ξαναλειτουργήσει τρένο ούτε και στο μέλλον, ταιριάζουν γάντι με τα συμφέροντα των αυτοκινητοδρόμων να πετύχουν μονοπωλιακή θέση.

• Τα διόδια εισπράττονται και σε δρόμους που δε δικαιολογούν χρέωση των οδηγών. Για να μπορούν να εισπράττονται διόδια στη διαδρομή Κορίνθου-Πατρών, χρειάστηκε να τροποποιηθεί ακόμη και η…. ευρωπαϊκή νομοθεσία, κάτι που πιθανότατα θα ήταν ανέφικτο χωρίς το «ενδιαφέρον» μεγάλων ευρωπαϊκών εταιριών όπως η HOCHTIEF. Στην επίσημη ιστοσελίδα της τελευταίας http://www.hochtief-concessions.com/concessions_en/4.jhtml βλέπουμε ότι αυτή τη στιγμή δεν έχει σε καμιά άλλη χώρα συμμετοχή σε αυτοκινητοδρόμους υπό κατασκευή.

• Αρκετοί όροι φαίνονται σχεδιασμένοι για να θωρακίσουν τις κοινοπραξίες απέναντι στον ανταγωνισμό του σιδηροδρόμου. Στη σύμβαση της Ιονίας Οδού προβλέπεται ειδική οικονομική ρήτρα κατά του Δημοσίου, αν τελικά κατασκευαστεί τρένο από Καλαμπάκα προς Γιάννενα και Ηγουμενίτσα. Στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, οι σιδηροδρομικές γραμμές εξομοιώνονται με δίκτυα κοινής ωφέλειας, που ξηλώνονται και μετατοπίζονται με δαπάνες του Δημοσίου παντού όπου εμποδίζουν την πρόοδο των οδικών έργων.

• Η ίδια κοινοπραξία εκμεταλλεύεται καταχρηστικά το προνόμιο να μη δεσμεύεται από τις κατασκευαστικές μελέτες της γραμμής Κιάτο-Πάτρα. Δημιουργεί έτσι δικά της εργοτάξια πάνω στη σιδηροδρομική χάραξη και πολλαπλασιάζει τα «σημεία εμπλοκής» με το σιδηρόδρομο που διεκδικεί να αναλάβει η ίδια με απευθείας ανάθεση.
Αν υποψιάζεστε ότι τα συμφέροντα της κοινοπραξίας ταιριάζουν καλύτερα με ένα τρένο που δε θα λειτουργήσει πριν ολοκληρωθεί ο δρόμος και που θα μένει μακριά από την πόλη και το λιμάνι της, ο ισχύων σχεδιασμός προβλέπει όντως ότι το τρένο θα λειτουργήσει το 2015 και θα σταματά στο … Ρίο.

Αναλυτικές καταγγελίες έχουν δημοσιοποιήσει οι Οικολόγοι Πράσινοι στο http://www.ecogreens-gr.org/cms/index.php?option=com_content&view=articl...

Οι εταιρίες όμως των αυτοκινητοδρόμων λειτούργησαν ως κατακτητές και σε μια σειρά άλλα επίπεδα. Παραβίασαν τις υποχρεώσεις τους για τα παράπλευρα οδικά δίκτυα, αρνήθηκαν να συνδιαλλαγούν με τις τοπικές κοινωνίες που βρέθηκαν φόρου υποτελείς για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, προώθησαν πλήρη αδιαφάνεια στα οικονομικά τους στοιχεία και την απόσβεση των επενδύσεών τους, έδειξαν αλαζονεία όταν οι οδηγοί-πελάτες τους άρχισαν να πιέζονται με την οικονομική κρίση και τα ακριβά καύσιμα.

Βρέθηκαν έτσι εύλογα στο επίκεντρο της οργής των πολιτών και στο στόχαστρο ενός πολύμορφου και αυθόρμητου κινήματος, καθώς όλα αυτά τα χρόνια έδειχναν να απολαμβάνουν την πολιτική τους ισχύ και τη δυνατότητα να επιβάλλουν αποφάσεις στο πολιτικό σύστημα.

«Δεν πληρώνω»: τι βρίσκεται πέρα από την οργή;

Η οργή είναι λοιπόν εύλογη, δεν πρέπει όμως να κρύβει από τα μάτια μας τα υπόλοιπα στοιχεία του παζλ των μεταφορών:

• Ότι, με εξαίρεση την ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η Ελλάδα δε χρειάζεται άλλους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους. Οι πιο πολλές από τις συμβάσεις του κ.Σουφλιά θα πρέπει είτε να καταγγελθούν τελείως είτε να αναθεωρηθούν ριζικά.

• Ότι οι τοπικές κοινωνίες έχουν ήδη αρχίσει να δίνουν έμφαση και στις εναλλακτικές λύσεις: μόλις την περασμένη εβδομάδα, στη Φλώρινα σε μια μόνο μέρα συγκεντρώθηκαν για τη διακοπή του τρένου 6.000 υπογραφές διαμαρτυρίας, περίπου το 1/3 του πληθυσμού της πόλης.

• Ότι περισσότερο από τους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους που αποτελούν αυτοκίνηση πολυτελείας, χρειαζόμαστε σύγχρονο τρένο, υποδομές συνδυασμένων μεταφορών, αξιοπρεπείς και ασφαλείς τοπικούς και υπερτοπικούς δρόμους, προσιτό κόστος στις συγκοινωνίες με τα νησιά.
Στις σημερινές συνθήκες, τίποτα από αυτά δε μπορεί να υλοποιηθεί αν οι υπάρχοντες κλειστοί αυτοκινητόδρομοι λειτουργούν χωρίς διόδια.
Θα πρέπει λοιπόν να αναζητήσουμε με σοβαρότητα τρόπους ώστε τα διόδια να χρηματοδοτούν τις εναλλακτικές λύσεις απέναντι στους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους: τοπικά οδικά δίκτυα, βελτιώσεις και διαπλατύνσεις σε άξονες μέσων ταχυτήτων, παρακάμψεις οικισμών, χρηματοδότηση της λειτουργίας του σιδηροδρόμου και συμπλήρωση των κρίκων που λείπουν στο δίκτυό του, επιδότηση του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες, χρηματοδότηση του «μεταφορικού ισοδυνάμου» στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ώστε το κόστος του εισιτηρίου να μην ξεπερνά αυτό των αντίστοιχων αποστάσεων στη στεριά.

Η κρίση δεν προσφέρεται για παρωχημένες πολυτέλειες άλλων εποχών, ούτε όμως και για διεκδικήσεις στα τυφλά. Χρειαζόμαστε λύσεις που να απαντούν εξίσου πειστικά τόσο στην οικονομική όσο και στην περιβαλλοντική κρίση, λύσεις που να μη στηρίζουν την κοινωνική συνοχή σε μια (πιθανότατα ελάχιστα εφικτή πια) «δημοκρατία στην κατανάλωση».

Στις μεταφορές αυτό σημαίνει ότι διεκδικούμε για όλους προσιτές και ποιοτικές εναλλακτικές λύσεις απέναντι στην αυτοκίνηση, λύσεις που πάντως συγκρούονται με όσα μας «προτείνουν» η κυβέρνηση και η τρόικα μέσα από νομοθετήματα όπως το πρόσφατο για τον ΟΣΕ ή το τωρινό για τις συγκοινωνίες.

Αν είναι όμως να οικοδομήσουμε ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο, στηριγμένο κυρίως στα συλλογικά αγαθά και την αλληλεγγύη, αυτό περνάει και από την αλλαγή στο τι ζητάμε και τι δε ζητάμε για τις μετακινήσεις μας.

*Εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

sintagma.png
 
Re: Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

προβλεπεται αυξηση της τιμης του διοδιου λογω μειωσης του αριθμου διευλευσεων των οχηματων? ετσι ωστε να επελθει στο ιδιο υψος το συνολο εσοδων που εχει προυπολογιστει?

Όχι.

Αυτό που προβλέπεται είναι η ιστορία που ανέφερα σχετικά με το όριο κινδύνου (κάπως έτσι το λένε). Αν ο δρόμος έχει μικρότερα έσοδα από το προβλεπόμενο όριο τότε το κράτος επιδοτεί τα έσοδα μέχρι ενός σημείου. Λίγο πάνω από αυτό το όριο όλα τα επιπλέον έσοδα πάνε στο κράτος.

Η εξίσωση που βγαίνει το αντίτιμο των διοδίων δεν έχει καμία αναφορά στα έσοδα του δρόμου. Η μόνη μεταβλητή που υπάρχει είναι ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή.
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

"Η οργή είναι λοιπόν εύλογη, δεν πρέπει όμως να κρύβει από τα μάτια μας τα υπόλοιπα στοιχεία του παζλ των μεταφορών:

• Ότι, με εξαίρεση την ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η Ελλάδα δε χρειάζεται άλλους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους. Οι πιο πολλές από τις συμβάσεις του κ.Σουφλιά θα πρέπει είτε να καταγγελθούν τελείως είτε να αναθεωρηθούν ριζικά."

Συγγνώμη αλλά εδώ ο κυρ Γιάννης του άρθρου λέει ΜΑΛΑΚΙΕΣ!!!!!!

Δηλαδή να σκοτώνεται κόσμος σε όλη την Πελοπόννησο εκτός από τους Πατρινούς γιατί έχουν λιμάνι...

Να σκοτώνονται σε όλο το οδικό δίκτυο της Ηπείρου γιατί έχουν κατουρήσει στο πηγάδι.

Να μην είχε γίνει η Εγνατία γιατί είναι υπερβολή και μια χαρά ήταν πριν.

Μάλλον ο κυρ Γιάννης του άρθρου δεν ξέρει ότι η Ελλάδα είναι μια από τις ορεινότερες χώρες στην Ευρώπη. Νομίζω η δεύτερη ή τρίτη.

Επίσης ξεχνάει και τους χιλιάδες νεκρούς στους καταπληκτικούς ανοιχτούς αυτοκινητόδρομους της χώρας μας.

Το τρένο φυσικά και είναι απαραίτητο αλλά πρώτα πρέπει να υπάρχει ένα στοιχειώδες οδικό δίκτυο.

Καλά οι αντιρρήσεις που μπορεί να έχει κάποιος για τα διόδια αλλά να φτάνουμε να λέμε ότι δεν χρειαζόμαστε δρόμους, μόνο κάποιος που δεν έχει βγει ποτέ από την Αθήνα μπορεί να το πει ή να μην έχει οδηγήσει αυτοκίνητο ή απλά να είναι εκτός τόπου και χρόνου.
 
Last edited: