Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.
Μετά από 2 μέρες που έλειψα, και μετά την χθεσινοβραδινή μετακίνηση Αθήνα-Βόλος, ξαναβρίσκω ζεστή τη συζήτηση παρά το κρύο.
Θέλω να διορθώσω δύο συμφορουμίτες:
...
Προσωπικά επειδή κυκλοφορώ καθημερινά, ταξιδεύω κυρίως νύχτα και με κάθε είδους καιρικές συνθήκες, αναγνωρίζω ότι με τον καιρό έχουν βελτιωθεί οι ιδιωτικοί αυτοκινητόδρομοι σε θέματα ασφάλειας και ποιότητας κύλισης. Για τον εκχιονισμό ακόμη δεν έχουν φθάσει την ποιότητα και την ταχύτητα των υπηρεσιών της (ακόμα κρατικής ) Εγνατία...
Να μην ξεχνάμε, όση πλύση εγκεφάλου κι αν γίνεται, ακόμα και ως τρόπο έκφρασης να μην το χρησιμοποιούμε, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ.
Κατασκευάστηκαν και κατασκευάζονται και λειτουργούν με χρήματα του Ελληνικού λαού, πληρωμένα είτε με τη μορφή φόρων και δανείων με Κρατική εγγύηση, είτε με ζεστά μετρητά φασούλι-το-φασούλι (αλλά μυριάδες φασούλια ημερησίως) στα διόδια.
Η ανάθεση είσπραξης διοδίων σε ιδιώτες μας ξεγελά...*
Μ' αρέσει που ακόμα κάποιοι πιστεύουν ότι η είσπραξη των διοδίων έχει να κάνει με τις οδικές "υπηρεσίες".
Είναι ένα ακόμα αρμεγμα-νταβατζιλίκι που θα το υποστούμε κι ας μην υπάρχουν καν δρόμοι...
ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΥΠΟΣΤΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΑΒΑΤΖΙΛΙΚΙ, την πληρωμή ζεστών μετρητών επειδή κάποιοι βρήκαν, νομίζουν, τρόπο να τα οικονομήσουν πολύ χοντρά. Είναι μια πανεύκολη στην εφαρμογή της απόφαση, ΚΑΙ νόμιμη ΚΑΙ ηθική, η μη πληρωμή των παράνομων και ανήθικων διοδίων της ντροπής!
Χθες το βράδυ γύρισα με την οικογένεια και τη μικρή μου ανιψιά από τα αξιοθέατα της Αθήνας, που μόνο τέτοιες ημέρες που αδειάζει, μπορείς να τα χαρείς.
Με το μικρό 4κίνητό μου κατάφερα να περάσω χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα, κινούμενος προς βορρά στην εθνική, όλα τα χιονισμένα υψώματα που είχαν κατά τμήματα παραδοθεί στη "σφοδρή θεομηνία" των 3 πόντων χιονιού... αρκεί να χιονίσει 2 ώρες και να ασπρίσει απλά η άσφαλτος για να παραλύσει όλη η χώρα...
Πονούσε η καρδιά μου βλέποντας ατέλειωτα χιλιόμετρα ουράς στο ρεύμα προς Αθήνα, άνθρωποι που ταλαιπωρούταν για ώρες στις ουρές για πληρωμή των διοδίων, ενώ ακόμη δεν είχε νυχτώσει και μόλις είχε αρχίσει το χιονάκι, με ανοικτή ακόμη την εθνική.
Τελικά έζησα κι εγώ τη δίωρη ακινητοποίηση στις στροφές Αγ. Θεοδώρων στη Γλύφα όπως οι δεκάδες χιλιάδες άλλων Ελλήνων.
Αθήνα-Βόλος, κάτι παραπάνω από 300 χλμ. σε 6+ ώρες με μικρό παιδί μαζί μας.
*Γι αυτό λέω πως ΜΟΝΟ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ανέλαβαν οι ιδιώτες.
-Οι δρόμοι ΔΕΝ κατασκευάζονται από τις κοινοπραξίες όπως θα έπρεπε. Όπου έχουν τελειώσει υπάρχουν σωρείες κακοτεχνιών ενώ θα έπρεπε να έχουν παραδοθεί από χρόνια, κομμάτια όπως ευθείες της Λαμίας θα κάνουν 10ετίες, ενώ όπως τα Τέμπη μάλλον ΔΕΝ θα τελειώσουν ποτέ από τους σημερινούς αναδόχους...
Δεν είναι απλά γκρίνια, γίνονται σημαντικές εργασίες αλλά ο ρυθμός εξέλιξης είναι δυσανάλογος του μεγέθους του έργου.
Ενώ οι σταθμοί διοδίων ξεφυτρώνουν και τελειώνουν μέσα σε εβδομάδες, ούτε νομικά κωλύματα ούτε τεχνικά!
-ΔΕΝ διαχειρίζονται τους δρόμους. Προσπαθούν να τους διαχειριστούν.
Όταν είναι φρεσκοπαραδοτέο ένα κομμάτι εθνικής και ακόμα καινούριο, γίνονται κινήσεις "μάρκετινκ" και καλλωπισμού, όταν όμως έχουν περάσει λίγα χρόνια, ή στην παραμικρή έκτακτη ανάγκη (όπως η Κ.Δευτέρα αυτού του Μάρτη) είναι ανοργάνωτοι και ανίκανοι να παρέχουν τις υπηρεσίες που απαιτούνται.
ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΒΡΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ! (Οι βολεμένοι "Κοπρίτες" ήταν οι αποδιοπομπαίοι τράγοι μέχρι πρόσφατα που ανέλαβαν το ρόλο αυτό οι "Τζαμπατζήδες").
Και που γυρίσαμε τελικά στα σπίτια μας τελικά, παγωμένοι τα ξημερώματα, το οφείλουμε στους Μπάτσους και τους λοιπούς Κοπρίτες του Δημοσίου που όλοι βρίζουμε, ή πραγματικούς ιδιώτες επιχειρηματίες (μικροεργολάβους που τρέχουν και ρισκάρουν την περιουσία τους, μηχανήματα & υγεία, καθώς οι αντίστοιχες δημόσιες υπηρεσίες έχουν σχεδόν καταργηθεί) και κι ας μην κάναν τέλεια τη δουλειά. Τουλάχιστον γυρίσαμε σώοι.
ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΤΩΝ "ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ" ΗΤΑΝ ΑΦΑΝΤΟΙ. ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΑ!
Δυστυχώς, υποτίθεται πως θα λειτουργούσε το μοντέλο σαν μια ιδιωτική εταιρία, μεγιστοποιώντας την απόδοση και ελαχιστοποιώντας τα έξοδα.
Μόνο που στην Ελλάδα υπάρχει και το άλλο Ελληνικό (και όχι μόνο) επιχειρηματικό μοντέλο του "φάε όσο πιο πολλά μπορείς από το κρατικό χρήμα χρησιμοποιώντας συνεχώς ευέλικτες νομοθεσίες και παραθυράκια και πουλημένους υπουργούς-υπαλλήλους).