Διόδια

Το σωστό είναι να μπει αυτοκόλλητο, βινιέτα ή όπως το λένε, σε όσα οχήματα εισέρχονται στην επικράτεια και χρησιμοποιούν "τσαμπέ" τους δρόμους για τους οποίους εμείς ξεζουμιζόμαστε. Και διόδια μόνο με σημεία εισόδου-εξόδου.
Μέχρι να γίνει αυτό, δίκαιο και ηθικό είναι να βρίζουμε τον όποιον κερατά κερδοσκοπεί στην πλάτη μας.
 
Re: Απάντηση: Re: Διόδια

Μα μόνος σου έδωσες την απάντηση φίλε μου. "Η λογική".
Κάνε έναν κόπο και ξαναδιάβασε την είδηση. Ομιλεί για νέους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς. Είναι προφανές ότι οι τελευταίοι δεν είναι αυτό που φαντάζεσαι. Πλευρικοί σταθμοί, κατά τον ελληνικό παραλογισμό, υπάρχουν μόνο για να πιάσουν όσους θελήσουν να πάνε από κάποιον παράδρομο.

* Διόρθωση. Λάθος μου να μιλώ για παραλογισμό. Πολύ λογικό είναι το σύστημα. Στη λογική του ξεζουμίσματος των υποτελών.

Δεν αμφισβητώ αυτό που λες, απλά λέω πως τα πολλά διόδια δεν είναι απαραιτήτως κάτι κακό. Δεν ξέρω με ποια λογική μπαίνουν τώρα τα επιπλέον διόδια, ίσως ναι είναι και η λογική του ξεζουμίσματος όπως λες. Θα έχει ενδιαφέρον αν μπορούμε να δούμε σε ποια σημεία μπαίνουν τα νέα μετωπικά διόδια και αν συνδέονται ή όχι με τα πλευρικά. Ίσως τα νέα μετωπικά να έχουν να κάνουν με ανεξάρτητα σημεία λόγω των νέων τμημάτων δρόμων που παραδόθηκαν και παραδίδονται τα οποία να ανήκουν σε διαφορετικούς συμβασιούχους.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Διόδια

Δεν αμφισβητώ αυτό που λες, απλά λέω πως τα πολλά διόδια δεν είναι απαραιτήτως κάτι κακό. Δεν ξέρω με ποια λογική μπαίνουν τώρα τα επιπλέον διόδια, ίσως ναι είναι και η λογική του ξεζουμίσματος όπως λες. Θα έχει ενδιαφέρον αν μπορούμε να δούμε σε ποια σημεία μπαίνουν τα νέα μετωπικά διόδια και αν συνδέονται ή όχι με τα πλευρικά. Ίσως τα νέα μετωπικά να έχουν να κάνουν με ανεξάρτητα σημεία λόγω των νέων τμημάτων δρόμων που παραδόθηκαν και παραδίδονται τα οποία να ανήκουν σε διαφορετικούς συμβασιούχους.

Δεν καταλαβαίνω με ποια λογική αμφιβάλεις για τη φιλοσοφία των νέων διοδίων, όταν ο ίδιος πολύ καλά λες, ότι η λογική των πλευρικών σταθμών (πρέπει να) είναι αυτή των σημείων εισόδου-εξόδου, το οποίο είναι φύσει ασύμβατο με την ύπαρξη και μετωπικών σταθμών. Διότι πολύ απλά δεν υπάρχει λογική πληρώνεις εκεί που βγαίνεις, αναλόγως με το πού μπήκες, και ταυτόχρονα πληρώνεις και ενδιάμεσα.
 
Φυσικά αυτό είναι το σωστό όπως στην Ιταλία.

Όπως στην Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία και πολλές άλλες πολιτισμένες χώρες, ακόμα και την Τουρκία.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Διόδια

Δεν καταλαβαίνω με ποια λογική αμφιβάλεις για τη φιλοσοφία των νέων διοδίων, όταν ο ίδιος πολύ καλά λες, ότι η λογική των πλευρικών σταθμών (πρέπει να) είναι αυτή των σημείων εισόδου-εξόδου, το οποίο είναι φύσει ασύμβατο με την ύπαρξη και μετωπικών σταθμών. Διότι πολύ απλά δεν υπάρχει λογική πληρώνεις εκεί που βγαίνεις, αναλόγως με το πού μπήκες, και ταυτόχρονα πληρώνεις και ενδιάμεσα.

Ναι δεν έχει λογική όπως το λες, αλλά το ότι δεν πληρώνεις ενδιάμεσα δεν σημαίνει πως αποκλείονται και τα μετωπικά διόδια. π.χ. στην Ιταλία/Ισπανία κλπ. πληρώνεις μετωπικά διόδια όταν αλλάζεις αυτοκινητόδρομο, συχνά όταν π.χ. πιάνεις αστικούς περιφερειακούς δρόμους, σαν να λέμε την Αττική οδό. Άλλο παράδειγμα στην Αυστρία και την Ελβετία δεν υπάρχουν διόδια κατά κανόνα, η χρέωση γίνεται μέσω της βινιέτας αλλά σε ορισμένα μεγάλα τούνελ υπάρχουν μετωπικά διόδια επιπλέον καθώς θεωρούνται έργα ανεξάρτητα από τον αυτοκινητόδρομο.
 
ο αυτοκινητόδρομος με τη λογική του κλειστου πληρωτέου αυτοκινητόδρομου πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ας πούμε μια ιδιωτική επιχείρηση, θέατρο, κινηματογράφος, χώρος αναψυχής, οικόπεδο.
θες να μπείς πληρώνεις. Είτε στην είσοδο ή στην έξοδο.

Αν δεν θες να ασχοληθείς μαζί του δεν μπορεί να σε εμποδίζει να κινηθείς στην επικράτεια.
Συνεπώς για να πας από το Α στο Β πρέπει να υπάρχει διαθέσιμος δωρεάν δρόμος.
Και ο αυτοκινητόδρομος ως εναλλακτική.
 
Απάντηση: Re: Διόδια

ο αυτοκινητόδρομος με τη λογική του κλειστου πληρωτέου αυτοκινητόδρομου πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ας πούμε μια ιδιωτική επιχείρηση, θέατρο, κινηματογράφος, χώρος αναψυχής, οικόπεδο.
θες να μπείς πληρώνεις. Είτε στην είσοδο ή στην έξοδο.

Αν δεν θες να ασχοληθείς μαζί του δεν μπορεί να σε εμποδίζει να κινηθείς στην επικράτεια.
Συνεπώς για να πας από το Α στο Β πρέπει να υπάρχει διαθέσιμος δωρεάν δρόμος.
Και ο αυτοκινητόδρομος ως εναλλακτική.

Μόνο που στη χώρα μας ο "διαθέσιμος δωρεάν δρόμος" είναι περίπου ταυτόσημος της Ανοπαίας ατραπού.
 
Re: Απάντηση: Διόδια

Ναι φίλε μου, αλλά εμείς μιλάμε για τον ΙΔΙΟ αυτοκινητόδρομο.

Το θέμα εδώ είναι πως στην Ελλάδα είναι δύσκολο να δει κανείς πότε πρόκειται για τον ίδιο αυτοκινητόδρομο και πότε για άλλο, καθώς με τα έργα των τελευταίων χρόνων έχουν σπάσει πολλές εργολαβίες. Π.χ. η γέφυρα Ρίο-Αντίρριο ή η Αττική οδός είναι προφανές σε όλους πως αποτελούν ξεχωριστές εργολαβίες, ίσως και η νέα σήραγγα στα Τέμπη, όμως τις επιμέρους εργολαβίες του κάθε άξονα λίγοι τις γνωρίζουν. Για παράδειγμα η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος πρόκειται να σπάσει σε 6 εργολαβίες και κάποια από τα επιμέρους έργα θα πρέπει αναγκαστικά να τα διαχειριστούν διαφορετικοί ανάδοχοι.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Διόδια

Το θέμα εδώ είναι πως στην Ελλάδα είναι δύσκολο να δει κανείς πότε πρόκειται για τον ίδιο αυτοκινητόδρομο και πότε για άλλο, καθώς με τα έργα των τελευταίων χρόνων έχουν σπάσει πολλές εργολαβίες. Π.χ. η γέφυρα Ρίο-Αντίρριο ή η Αττική οδός είναι προφανές σε όλους πως αποτελούν ξεχωριστές εργολαβίες, ίσως και η νέα σήραγγα στα Τέμπη, όμως τις επιμέρους εργολαβίες του κάθε άξονα λίγοι τις γνωρίζουν. Για παράδειγμα η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος πρόκειται να σπάσει σε 6 εργολαβίες και κάποια από τα επιμέρους έργα θα πρέπει αναγκαστικά να τα διαχειριστούν διαφορετικοί ανάδοχοι.

Μα δεν μιλάμε θεωρητικώς, το άρθρο αναφέρεται σε αυτόν τον αυτοκινητόδρομο.

Μία εταιρεία, μια οδός, ένα ταμείο. Κατά το άιν φύρερ, άιν φολκ, άιν ράιχ.
 
Μη μου πείτε ότι δεν μπορούν να μοιράσουν τα λεφτά ανάλογα με τα χιλιόμετρα που κάνει κάποιος! Αφού ξέρουν που μπαίνει και που βγαίνει (η κάμερα στα διόδια καταγράφει τον αριθμό κυκλοφορίας).
 
Μπορεί κάποιος να βάλει πάλι το άρθρο γιατί δεν ξέρω σε ποιο αναφέρεστε. Αν πρόκειται για την Εγνατία οδό πράγματι δεν υπάρχει καμία λογική να μπουν νέα μετωπικά διόδια, εφόσον μπουν παντού πλευρικά. Μόνο ίσως στους κόμβους με τον ΠΑΘΕ και τον περιφερειακό Θεσσαλονίκης έχει νόημα να υπάρχουν τέτοια διόδια.
 
Απάντηση: Re: Διόδια

Μπορεί κάποιος να βάλει πάλι το άρθρο γιατί δεν ξέρω σε ποιο αναφέρεστε. Αν πρόκειται για την Εγνατία οδό πράγματι δεν υπάρχει καμία λογική να μπουν νέα μετωπικά διόδια, εφόσον μπουν παντού πλευρικά. Μόνο ίσως στους κόμβους με τον ΠΑΘΕ και τον περιφερειακό Θεσσαλονίκης έχει νόημα να υπάρχουν τέτοια διόδια.

http://www.kathimerini.gr/912277/ar...i-sta8moi-diodiwn-entos-toy-2017-sthn-egnatia

Ελπίζω μόνο να μην αρχίσουν πάλι μερικοί με το ότι είναι άρθρο της Καθημερινής, αυτό βρήκα σε πρώτη αναζήτηση, τα ίδια φαντάζομαι γράφουν παντού, δεν νομίζω να είναι προπαγάνδα το περιεχόμενο.
 
Παιδιά διόδια ΔΕΝ θα έπρεπε να υπάρχουν πουθενά. Είναι καθαρά κλοπή χρημάτων και τίποτα λιγότερο. Οι δρόμοι φτιάχνονται από τους φόρους και τα τέλη κυκλοφορίας. Δεν σου φτάνουν γιατί είσαι κακοδιαχειριστής? βάλε διόδια να βγάλεις το κόστος του δρόμου ή το ποσό που σου έλειπε και μετά κλείστα. Αυτό του να πληρώνουμε για ΠΑΝΤΑ τεράστια ποσά απλά για να κάνουμε χρήση του οδικού δικτύου είναι παράλογο και εξοργιστικό.
Μιλάμε ότι οι αυτοκινητόδρομοι δεν είναι πλέον αυτοκινητόδρομοι, είναι εταιρίες κοφτήρια. Ο εργολάβος αγοράζει μαγαζί γωνία τσάμπα, μαγαζί που του εξασφαλίζει εισόδημα μέχρι να πεθάνει. Μαγαζιά έχουν γίνει οι αυτοκινητόδρομοι και οι γέφυρες, μαγαζιά που εισπράττουν βρέξει χιονίσει.
 
Παιδιά διόδια ΔΕΝ θα έπρεπε να υπάρχουν πουθενά. Είναι καθαρά κλοπή χρημάτων και τίποτα λιγότερο. Οι δρόμοι φτιάχνονται από τους φόρους και τα τέλη κυκλοφορίας. Δεν σου φτάνουν γιατί είσαι κακοδιαχειριστής? βάλε διόδια να βγάλεις το κόστος του δρόμου ή το ποσό που σου έλειπε και μετά κλείστα. Αυτό του να πληρώνουμε για ΠΑΝΤΑ τεράστια ποσά απλά για να κάνουμε χρήση του οδικού δικτύου είναι παράλογο και εξοργιστικό.
Μιλάμε ότι οι αυτοκινητόδρομοι δεν είναι πλέον αυτοκινητόδρομοι, είναι εταιρίες κοφτήρια. Ο εργολάβος αγοράζει μαγαζί γωνία τσάμπα, μαγαζί που του εξασφαλίζει εισόδημα μέχρι να πεθάνει. Μαγαζιά έχουν γίνει οι αυτοκινητόδρομοι και οι γέφυρες, μαγαζιά που εισπράττουν βρέξει χιονίσει.

Οι δρόμοι θα έπρεπε να φτιάχνονται από τους φόρους και τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα δεν φτιάχνονται έτσι. Φτιάχνονται μέσω συμβάσεων εκμετάλλευσης και πλέον έτσι όπως έχουμε καταντήσει είναι ο μόνος τρόπος να φτιαχτούν.
 
Απάντηση: Re: Διόδια

Οι δρόμοι θα έπρεπε να φτιάχνονται από τους φόρους και τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα δεν φτιάχνονται έτσι. Φτιάχνονται μέσω συμβάσεων εκμετάλλευσης και πλέον έτσι όπως έχουμε καταντήσει είναι ο μόνος τρόπος να φτιαχτούν.

Καμία αντίρρηση. Το ότι φτιάχνονται έτσι όμως, δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να είναι και ορθολογικός, αλλά και δίκαιος, ο τρόπος εκμετάλλευσής τους, αφού στην ουσία δεχόμαστε ότι πρόκειται για αντιπαροχή έναντι της κατασκευής τους, και όχι για κάποιο μαγαζάκι του αισχίστου είδους.

Επίσης το ότι δεχόμαστε ότι οι κύριοι οδικοί άξονες της χώρας (ΠΑΘΕ-ΕΝΓΑΤΙΑ) μπορούν να λειτουργήσουν μόνο κατά το μοντέλο της ιδιωτικής εκμετάλλευσης, αντιμάχεται ευθέως τη λογική των τελών κυκλοφορίας, τα οποία είναι δεν είναι φόροι αλλά ανταποδοτικά τέλη. Πού είναι η ανταπόδοση εάν βγάλεις τους κύριους αυτοκινητόδρομους; Οι επαρχιακοί κατσικόδρομοι;
 
Re: Απάντηση: Re: Διόδια

http://www.kathimerini.gr/912277/ar...i-sta8moi-diodiwn-entos-toy-2017-sthn-egnatia

Ελπίζω μόνο να μην αρχίσουν πάλι μερικοί με το ότι είναι άρθρο της Καθημερινής, αυτό βρήκα σε πρώτη αναζήτηση, τα ίδια φαντάζομαι γράφουν παντού, δεν νομίζω να είναι προπαγάνδα το περιεχόμενο.

Λοιπόν κάτσε να τα βάλουμε κάτω. Λέει 14 συνολικά μετωπικά διόδια:

1. Παμβώτιδα. Είναι η είσοδος στην Εγνατία από τα δυτικά από Γιάννενα.
2. Μέστη. Είναι η είσοδος από ανατολικά από Αλεξανδρούπολη
3. Ιεροπηγή. Στην είσοδο από τον κάθετο άξονα Ιεροπηγής - Κρυσταλλοπηγής (ουσιαστικά είναι πλευρικός)
4. Εύζωνες. Στην είσοδο του κάθετου άξονα Χαλάστρας - Ευζώνων (ουσιαστικά είναι πλευρικός)
5. Σιάτιστα. Στην έξοδο του κάθετου άξονα Ιεροπηγής - Κρυσταλλοπηγής (ουσιαστικά είναι πλευρικός)
6. Αρδάνιο. Στον κάθετο άξονα προς Ορεστιάδα. (ουσιαστικά είναι πλευρικός)
7. Στην είσοδο του κάθετου άξονα Λαγκαδά - Προμαχώνα (ουσιαστικά είναι πλευρικός)
8. Στην έξοδο του κάθετου άξονα Λαγκαδά - Προμαχώνα (ουσιαστικά είναι πλευρικός)

και μένουν ακόμα:
9. Στην έξοδο του κάθετου άξονα Χαλάστρας - Ευζώνων (ουσιαστικά είναι πλευρικός)
10. Στην είσοδο του κάθετου άξονα προς Πτολεμαΐδα (ουσιαστικά είναι πλευρικός)
11. Στην έξοδο του κάθετου άξονα από Πτολεμαΐδα (ουσιαστικά είναι πλευρικός)
12. Στην συμβολή με τον κόμβο με τον ΠΑΘΕ.
13. Στην είσοδο της Θεσσαλονίκης από Ανατολικά (ανισόπεδος κόμβοςΛαχαναγοράς)
14. Στην είσοδο της Θεσσαλονίκης από Δυτικά (ανισόπεδος κόμβος Ευκαρπίας)

Ε.. δεν είναι και τόσο τραγικά τα πράγματα. Ουσιαστικά όλα τα διόδια πρόκειται για πλευρικά στον κύριο άξονα της Εγνατίας.
 
Έχεις λάθος. Πχ της Παμβώτιδας είναι μετωπικο, έξω απο το Δροσοχωρι. Άλλο ότι είναι *κοντα* σε σημείο εισόδου.
 
Μα ναι, πως αλλιώς θα μπορούσε να ήταν αφού εκεί ξεκινάει ο αυτοκινητόδρομος. Όλα μετωπικά είναι ως προς την φύση τους αλλά όχι μετωπικά κατά μήκος του άξονα ώστε να δημιουργούν κίνηση, ή να σε χρεώνουν επιπλέον σε σχέση με την είσοδο/έξοδό σου από τον αυτοκινητόδρομο.