Διπλοκαλωδίωση Ηχείων. Ναι ή Ου;

Re: ΔΙΠΛΟΚΑΛΩΔΙΩΣΗ ΗΧΕΙΩΝ.ΝΑΙ Ή ΟΥ;

Μαρίνο μιά γνώμη για DIY όπως λες.... εγώ ένωσα οχι το crossover αλλά τα καλώδια στην εισόδο του ηχείου που έχω με τρικαλωδίωση και πρώτη φορά το άκουσα να παίζει ...
φιλικά
Σταύρος
 
Re: Απάντηση: ΔΙΠΛΟΚΑΛΩΔΙΩΣΗ ΗΧΕΙΩΝ.ΝΑΙ Ή ΟΥ;

Όταν τα cross είναι τυπικά π.χ. 12 db/oct τα πράγματα είναι μάλλον απλά.
Όταν όμως ενσωματώνουν διορθώσεις στις καμπύλες των μεγαφώνων, τότε τι γίνεται; Πως συνυπολογίζεται κάτι τέτοιο σε ενεργό cross;

Βρήκες το λάκο που έχει η φάβα :-)
Οι επαγγελματίες βάζουν EQ (κοστίζει). Εγώ θα έβαζα καλά μεγάφωνα, που δεν θέλουν ιδιαίτερες διορθώσεις (πάλι κοστίζει). Όπως και να το κάνεις, ειδικά στα ηχεία, το καλό πληρώνεται.
Χαιρετισμούς
Κωνσταντίνος
 
Re: ΔΙΠΛΟΚΑΛΩΔΙΩΣΗ ΗΧΕΙΩΝ.ΝΑΙ Ή ΟΥ;

Η σημαντικότερη δουλειά , είναι η εκ τών προτέρων ΚΑΙ επιλογη μονάδων ΚΑΙ σχεδίαση/τοποθέτηση μονάδων σε μπάφλα (για τα δυνατά λιγότερα προβλήματα απο περιθλάσεις και απώλεια μπάφλας ).
Αυτά σάν βασικά - εννοείται οτι οι μονάδες δέν θα είναι το πεταματού , ΟΜΩΣ πολλες φορές αυτά που στήν πρώτη ματιά (απο μετρήσεις εταιρειών σε IEC μπάφλα ) δείχνουν μειονεκτήματα , ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ αν συνδυαστούν κατάλληλα και αν υπάρχει η πρότερη γνώση του τι ζητάει να πάρει κανείς , καταλήγουν σε ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ (πχ παλιότερα ήθελαν ένα 5αρι μεσαίο να πηγαίνει μέχρι τα 10ΚΗz φλατ , ΣΗΜΕΡΑ , εκτός του οτι χρησιμοποιούνται μεγαλύτερες ιντσες για μεσαίο , ΑΚΟΜΑ και στα 5αρια ψάχνουν τήν απόκριση να κόβει απο τήν εταιρεία το πολύ στα 5ΚΗz ,έτσι ώστε μαζί με ενα φίλτρο μικρής ηλεκτρικής τάξης να πετύχουν κόψιμο ΜΕΓΑΛΗΣ ακουστικής τάξης )

Μετά χρειάζεται δουλειά με τα μονωτικά και μετά απο κάποια σετ μετρήσεων θα αρχίσει να γίνεται δουλειά με τα Χ (σημεία διαστάρωσης ) , περιοχές επικάλυψης (ειδικά σε συνθήκες 30-100W και οχι στο 1W) και χρονική ισοστάθμιση
Το θέμα , μιάς και δέν το έχω δή να το θίγει κανείς , είναι ΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΡΩΝΕΙ και με πιο τρόπο ο Λοβος ΚΑΙ απο πιο σημείο και μετά θα μπορεί ο ακροατής να ακούει χρονικά συγκεντρωμένη ακτινοβολία
Ενα άλλο επίσης θέμα είναι και το Power responce του Χ
και μη νομίζετε οτι με Ενεργό κόψιμο πιάσαμε τον Παπά απο τα γένια ....

Αλλο το θέμα ενός ερασιτέχνη που μπορεί να θέλει να τήν παλεύει έστω και τυχαία / εμπειρικά (ανεξαρτήτως αποτελέσματος ) και να έχει και υλικό για συζητήσεις σε καφέδες και ταβέρνες και άλλο το θέμα ενός ερασιτεχνη που θα επενδύσει σε κάτι που και θα μετρά και θα ακούγεται σωστά με μιά πλειάδα συνδυασμών συσκευών και μουσικού προγράμματος
 
Re: Απάντηση: ΔΙΠΛΟΚΑΛΩΔΙΩΣΗ ΗΧΕΙΩΝ.ΝΑΙ Ή ΟΥ;

Βρήκες το λάκο που έχει η φάβα :-)
Οι επαγγελματίες βάζουν EQ (κοστίζει). Εγώ θα έβαζα καλά μεγάφωνα, που δεν θέλουν ιδιαίτερες διορθώσεις (πάλι κοστίζει). Όπως και να το κάνεις, ειδικά στα ηχεία, το καλό πληρώνεται.
Χαιρετισμούς
Κωνσταντίνος

Αν μιλήσουμε για επαγγελματικό ήχο, σε κάθε χώρο θα ξαναρυθμιστεί το σύστημα ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις ιδιορρυθμίες του χώρου, παίρνοντας μετρήσεις ρυθμίζοντας equalizer κλπ.

Στον οικιακό ήχο, αν πάμε να μετατρέψουμε απλά ένα καλοσχεδιασμένο π.χ. δίδρομο ηχείο σε ενεργό, το πιθανότερο είναι να πέσουμε σε κάποιο καλοσχεδιασμένο crossover που θα έχει φροντίσει αρκετά τις καμπύλες με τρόπο που συνήθως δεν έχουμε τρόπο να αποκωδικοποιήσουμε και σιγά μην καθίσει να μας εξηγήσει ο σχεδιαστής γιατί και πώς... Θα μας πει "κόβει στους 2,5 Khz με 18 db/oct" και τελείωσε.
Αυτά τα πράγματα δεν νομίζω ότι μεταφέρονται εύκολα μέσω ρυθμίσεων σε κάποιο equilizer. Μου φαίνεται είναι προτιμότερο να ξεκινήσει κανείς εξ αρχής σχεδίαση ενεργού ηχείου, απ' το να "πατάει" σε άγνωστα βήματα του προηγούμενου σχεδιαστή.

Και φυσικά συνυπολογίζοντας όσο αναφέρει κι ο Μανώλης, φτάνει κανείς να αναρωτιέται αν μπορεί να συναγωνιστεί σε λόγο τιμής προς απόδοση τις εταιρείες του χώρου που το κάνουν επαγγελματικά με μάλλον αρκετά καλύτερη υποδομή τεχνικών και μέσων απ' του μέσου χομπίστα...

Έχοντας πει όλα αυτά δεν μπορώ όμως να παραβλέψω χομπίστες που απολαμβάνουν τα ενεργά crossαρισμένα και διπλο-πολυ-ενισχυμένα ηχεία τους με αυτό τον τρόπο. Σαν τεχνικός διατηρώ πολλές επιφυλάξεις, αλλά αν σαν ακροατής καταφέρω να χαρώ το άκουσμα, τότε νομίζω ότι ο ποθητός στόχος απλά επετεύχθη! ;)
 
Re: ΔΙΠΛΟΚΑΛΩΔΙΩΣΗ ΗΧΕΙΩΝ.ΝΑΙ Ή ΟΥ;

Τα ηχεια μου υποστηριζουν διπλοκαλωδιωση.ο ενισχυτης εχει Α+Β αλλα δεν ειδα πουθενα να αναφερει για biwiring.Θα παρω καλωδιο 4Χ2,5 και θελω να δω πως θα παιξει σε σχεση με το ''λιγο'' 1,5 αρι που εχω τωρα.Που συνδεω ομως?Στα ηχεια ξερω που.Στον ενισχυτη που ομως?2 στο Α και 2 στο Β? Και τα 4 στο Α? Παρακαλω μια βοηθεια!
 
Re: ΔΙΠΛΟΚΑΛΩΔΙΩΣΗ ΗΧΕΙΩΝ.ΝΑΙ Ή ΟΥ;

Και τα 4 στο Α

είναι σίγουρα έτσι;
νομίζω ότι στον ενισχυτή πρέπει ννα συνδεθούν στις θέσεις Α και Β και να επιλεγεί η θέση Α+Β στον επιλογέα του ενισχυτή.

Σε άλλα τόπικς εδώ αναφέρεται ως διπλοκαλωδίωση όταν από τον ενισχυτή ξεκινάει ένα καλώδιο (μία απόληξη) και τερματίζει σε δύο στα ηχεία. Ισχύει αυτό; Γιατί μερικοί ενισχυτές έχουν ξεχωριστές υποδοχές τότε (είναι αυτές ας πούμε ενωμένες μέσα στον ενισχυτή, πριν τις υποδοχές εξόδου) ή ισχύει κάτι άλλο;

Συγνώμη που επανέρχομαι στο ίδιο θέμα, προσπάθησα να διαβάσω παλαιότερα τόπικς αλλά δεν έβφαλα άκρη
 
Re: ΔΙΠΛΟΚΑΛΩΔΙΩΣΗ ΗΧΕΙΩΝ.ΝΑΙ Ή ΟΥ;

Το Α+Β συνηθως χρησιμοποιειται οταν εχεις δυο ζευγαρια ηχειων και επιλεγεις να παιζουν και τα δυο.

Για διπλοκαλωδιωση ενος ζευγους θα προτιμουσα την ιδια εξοδο του ενισχυτη.
 
Στο manual του ενισχυτή μου (yamaha A-S2000) αναφέρει το Α+Β σαν "Α+Β bi-wiring position".

Απλά θα ήθελα να μάθω αν ξέρει κανείς, αν έχει διαφορά τεχνικά από το να συνδεθούν μαζί, ας πούμε στο Α.

Γνωρίζει κανείς;
 
Δεν ειναι οτι δεν μπορεις να το κανεις και ετσι.

Απλα,απο την στιγμη που η καθε εξοδος ελεγχεται απο τον διακοπτη,μπορουμε να πουμε οτι ουσιαστικα μιλαμε για καποιο συμβιβασμο.

Αν οι δυο εξοδοι ειναι απολυτα ιδιες απλα ειναι παραλληλες,τοτε παλι καλυτερα ειναι να εχεις και τα δυο καλωδια ενωμενα στην ιδια εξοδο.

Αν ειναι οι εξοδοι οι ιδιες αυτο θα το λεει στο manual του ενισχυτη.