Σκέφτομαι να κάνω και την μετατροπή στην κάψα αλά linkwitz αλλά με μπερδεύει στη συνδεσμολογία.
Γενικά το αποτέλεσμα είχε δραματικές επιπτώσεις στον ήχο.
Στα θετικά:
- Η χαμηλή περιοχή καθάρισε αισθητά και ακούγονται όλα τα όργανα πεντακάθαρα.
- Η μεσο-υψηλή περιοχή που ήταν κάπως προβολική πήγε προς τα «πίσω» και εναρμονίστηκε με το υπόλοιπο φάσμα.
- Γενικά ο ήχος έγινε πιο ξεκούραστος και μπορώ να ακούσω πολύ ώρα χωρίς κόπωση.
Στα αρνητικά:
- Χάθηκαν τα στοιχεία «εντυπωσιασμού» όπως πχ η «ατάκα» η αλλιώς έχω την εντύπωση οτι το σύστημα έγινε λιγότερο «δυναμικό».
- Στην γυναίκα μου (η αλλιώς αντικειμενικός παρατηρητής) δεν αρέσει το DRC! :smash:
- Δεν μπορώ να αποφασίσω αν τελικά μου αρέσει αυτό που έγινε στον ήχο. Σε άλλα μουσικά κομμάτια ναι και σε άλλα όχι.
Αυτά....
Food for thought...
Γενικά, να έχεις υπόψη σου πως το eq μπορεί να βοηθήσει κυρίως όταν εφαρμόζεται σε περιοχή ελάχιστης φάσης. Συχνά, αυτό υφίσταται κυρίως σε χαμηλές συχνότητες και γι αυτό έκανε και σε εσένα! Ενα απλό παράδειγμα που καθιστά μια περιοχή απόκρισης, μη ελάχιστης φάσης, είναι οι ανακλάσεις. Αν ας πούμε μια ανάκλαση έχει το ίδιο μέγεθος με το άμεσο σήμα, τότε θα υπάρχουν κατά συγκεκριμένα διαστήματα συχνότητες στις οποίες το ανακλόμενο σήμα είναι 180 μοίρες εκτός φάσης σε σχέση με το άμεσο. Όταν λοιπόν ο άμεσος αυτός ήχος και η ανάκλασή του συναντώνται, το αποτέλεσμα είναι πλήρης ακύρωση, 0, σε αυτές τις συχνότητες. Το 0 αυτό δεν μπορείς να το επαναφέρεις στο μέγεθος του αρχικού σήματος με κανένα τρόπο μέσω eq, αφού το eq επηρεάζει και το άμεσο και το ανακλόμενο σήμα εξίσου, συνεπώς το αποτέλεσμα θα συνεχίσει να είναι 0.
Γι αυτό καλό είναι τα προγράμματα μέτρησης που χρησιμοποιείς να αναπαριστούν και τη φάση, group delay κλπ για να ξέρεις που μπορείς να χρησιμοποιήσεις eq με επιτυχία...κι όχι απλά να πηγαίνεις και να ανεβάζεις κοιλιές ή να κατεβάζεις κορυφές όπου υπάρχουν...
Υπάρχουν βέβαια και αρκετά ακριβά μηχανάκια που επιτελούν real time correction στο χώρο και το χρόνο και λύνουν αυτά τα προβλήματα...αλλιώς πρέπει να το κάνει κάποιος που ξέρει πολύ καλά τί κάνει...
Τέλος, η ψηφιακή ισοστάθμιση δεν διορθώνει το χώρο ακρόασης στο σύνολό του, αλλά μόνο την απόκριση σε μία αυστηρά προκαθορισμένη θέση εντός αυτού, ενώ αλλού μάλλον χειροτερεύει...κάτι που ίσως είναι η αιτία που η γυναίκα σου -που ενδεχομένως άκουγε από αλλού- το βίωσε εντελώς διαφορετικά και προς το χειρότερο, έτσι συμβαίνει!
Γι αυτό καλό είναι τα προγράμματα μέτρησης που χρησιμοποιείς να αναπαριστούν και τη φάση, group delay κλπ για να ξέρεις που μπορείς να χρησιμοποιήσεις eq με επιτυχία...κι όχι απλά να πηγαίνεις και να ανεβάζεις κοιλιές ή να κατεβάζεις κορυφές όπου υπάρχουν...
O Αλέξανδρος έχει απόλυτο δίκιο, όσες φορές δοκίμασα manual φίλτρα (κατεβάζοντας κορυφές και ανεβάζοντας κοιλιές) το αποτέλεσμα ήταν όπως ακριβώς το περιγράφει ο Objerver "lifeless", αντίθετα όταν έβαζα το REW να φτιάχνει αυτόματα τα φίλτρα (λαμβάνει υπ' όψιν του και τις φάσεις), τότε το αποτέλεσμα ήταν σαφώς καλύτερο.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.