dlp vs lcd

Καθόλου γαργαρα δεν το κάναμε.. Αφού έγραψα ότι ναι μεν υπερτερεί,αλλα σε ταινία μην περιμένεις να δεις διάφορα λόγω της χαμηλότερης αναλυτικοτητας του υπάρχοντος υλικού, ακόμα και στα καλύτερα blurays..

Αυτο δεν νομιζω πως ισχύει ειδικα αν μιλαμε για καδρα που δεν ξεπερνούν τις 92"
Δεν ξέρω βεβαια αν στα 100'ιντσα καδρα αυτο δεν ισχύει αλλα επειδή για χρονια ειχα καδρο 87" ( και βλεποντας και στις 82'' ) οι διαφορές των πατερν διακρίνονται και στο υλικο.
 
Τουτεστιν, να λέει κάποιος ότι θεωρητικά έχω γαμάτο ansi contrast αλλα δεν μπορώ να το δω λόγω χώρου. Θεωρητικα όμως, είμαι ευχαριστημένος! :p

Και τι σε εκπλήσσει, Τάκη μου? Εδώ μετράμε και δίνουμε βαρύτητα στο on/off (πολλές φορές μάλιστα με δυναμικές μαϊμουδιές) το οποίο δεν βλέπουμε σε καμμιά σκηνή έργου μιας και δεν υπάρχει σκηνή 0-100 ire. Τι να το κάνω όταν το προβόλι μου δίνει 0,00000000001 μαύρο, όταν στην σκακιέρα για οποιονδήποτε λόγο (λέγε με χώρο, blooming, φακό) βλέπω μαύρο στο 1 nit??-bye-
 
Re: Απάντηση: Re: dlp vs lcd

...Τωρα, με τον jvc X30 στα 3χιλιαρικα (ίσως και 2.500 με παζάρια), μάλλον θα έκανα την υπέρβαση..

Ενδιαφέρουσα παρατήρηση....:chinscratch:
 
Εγω δεν καταλαβαινω, αφου ολοι λενε οτι τρεμουν την σκονη στα οπτικα των lcd, για πιο λογο οι κατασκευαστριες εταιριες δεν βαζουν καλυτερα φιλτρα. Εκτος απο το βασικο της σκονης που εχουν και μια εξτρα επιστρωση, π.χ. hepa φιλτρου.
Ή τα υπαρχοντα φιλτρα δεν ειναι καλα, ή οι κατοχοι δεν τα αλλαζουν τακτικα. Δεν βρισκω αλλη λογικη εξηγηση.
Αν τωρα το θεμα ειναι το κοστος, ευχαριστως θα εβαζα μονος μου ενα hepa φιλτρο μετα το κανονικο, αν αυτο ελυνε το προβλημα σκονης.
(Δεν ξερω αν αυτα που ηδη εχουν ειναι hepa, και δεν ξερω αν το εξτρα φιλτρο μειωνε τη ροη αερα.)

Τα παραπανω οσον αφορα τη σκονη. Οσον αφορα τη γηρανση, λετε οτι οι νεοι lcd εχουν μη οργανικα πανελ που εχουν διπλασια ζωη.
 
Καλημερα Μπαμπη. Οντως δεν καταλαβαινόμαστε μου φαίνεται!
Δεν αναφέρομαι μονο στον χώρο μου, αλλα στον χώρο των περισσότερων από εμάς.

Ο τίτλος του θέματος είναι "dlp vs lcd"... Κι εγώ, απαντώντας στη συγκεκριμένη ερώτηση, λέω το πολύ απλό οτι οι DLP έχουν καλύτερο ANSI από τους LCD.
Ισχύει ναι ή όχι; Είναι πολύ απλό.
Όλα τα άλλα είναι παράπλευρες συζητήσεις που θα ταίριαζαν πολύ καλύτερα αν η ερώτηση ήταν "dlp vs lcd στο χώρο μας".


Για να χρησιμοποιήσω το παράδειγμα σου, είναι σαν να προτείνει κάποιος το (άψογο εκτος δρόμου) land cruiser έναντι του x5, όταν δεν έχει σκοπο να το βγάλει εκτος δρόμου στο 95% των περιπτώσεων..

Αυτό δεν το καταλαβαίνω, είναι λίγο άστοχο μου φαίνεται. Όσον με αφορά ανέφερα σε παραπάνω θέμα οτι πρώτο μου κριτήριο είναι το μαύρο, κι αυτό (σήμερα που συζητάμε) μάλλον LCD δείχνει παρά DLP.
 
Re: Απάντηση: Re: dlp vs lcd

Τωρα, με τον jvc X30 στα 3χιλιαρικα (ίσως και 2.500 με παζάρια), μάλλον θα έκανα την υπέρβαση..

Για να είναι δίκαιη η σύγκριση πρέπει να προσθέσεις στον X30 και τον IR πομπό καθώς και δυο ζευγάρια γυαλιά.. Δηλαδή κανένα 400άρι ακόμα. Τελικά αν σε ενδιαφέρει και το 3D η διαφορά δεν είναι καθόλου μικρή.

Και αν θέλεις και χρωματική πιστότητα άστα.. :p
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: dlp vs lcd

Τσιπάκια συγκρίνουμε ή προβολείς;

Δεν βρισκω ρε γμτ το κουμπακι ''hide this thread from John ''The Number'' Xatziogeorgiou'' :p

Κάτσε να στα κάνω πενηνταράκια......όπου τσιριμπίμ-τσιριμπόμ, οι DLP. Όταν τα μάθεις, φέρε τον έλεγχό σου να σου βάλω ''άριστα''!!-bye-

http://www.youtube.com/watch?v=qMKZ7yqrK-A
 
Re: Απάντηση: Re: dlp vs lcd

Για να είναι δίκαιη η σύγκριση πρέπει να προσθέσεις στον X30 και τον IR πομπό καθώς και δυο ζευγάρια γυαλιά.. Δηλαδή κανένα 400άρι ακόμα. Τελικά αν σε ενδιαφέρει και το 3D η διαφορά δεν είναι καθόλου μικρή.

Και αν θέλεις και χρωματική πιστότητα άστα.. :p


Ποιον προτιμας για την χρωματικη του πιστοτητα ?
 
Αυτο δεν νομιζω πως ισχύει ειδικα αν μιλαμε για καδρα που δεν ξεπερνούν τις 92"
Δεν ξέρω βεβαια αν στα 100'ιντσα καδρα αυτο δεν ισχύει αλλα επειδή για χρονια ειχα καδρο 87" ( και βλεποντας και στις 82'' ) οι διαφορές των πατερν διακρίνονται και στο υλικο.

Ισχυει και σε μεγαλυτερα κάδρα. Πχ σε παλαιότερο συγκριτικό που είχαμε κάνει σε 110 ίντσες μεταξύ jvc hd-1 και planar 8150, διαφορες σε ευκρίνεια δεν είδαμε, ακόμα και με υλικό bluray αναφοράς. Πολλες φορές μπορεί να μας ξεγελάσει η μεγαλύτερη φωτεινότητα ενός εκ των συγκρινόμενων προβολέων και να θεωρήσουμε ότι είναι πιο ευκρινής από τον πιο σκοτεινο.
Σε windows desktop ο μονοτσιπος είναι πιο καθαρός. Οι ταινίες HD όμως, έχουν φάει τόσο "κούρεμα" στην ανάλυση κατά τα διαφορα σταδια της μεταφοράς από φιλμ σε bluray, ώστε δεν είναι τόσο αναλυτικές όσο νομίζουμε.
Παντως με χαρα να ξανακανονισουμε μια ανάλογη κόντρα. Παντα είμαι υπέρ του να βλέπουμε τι ισχύει στην πράξη..
 
Και τι σε εκπλήσσει, Τάκη μου? Εδώ μετράμε και δίνουμε βαρύτητα στο on/off (πολλές φορές μάλιστα με δυναμικές μαϊμουδιές) το οποίο δεν βλέπουμε σε καμμιά σκηνή έργου μιας και δεν υπάρχει σκηνή 0-100 ire. Τι να το κάνω όταν το προβόλι μου δίνει 0,00000000001 μαύρο, όταν στην σκακιέρα για οποιονδήποτε λόγο (λέγε με χώρο, blooming, φακό) βλέπω μαύρο στο 1 nit??-bye-

Τι λες βρε συ πάλι; :p
Το υψηλο on/off ευθύνεται που στις σκοτεινές σκηνές μιας ταινίας δεν βλέπεις γκρι πεπλο, αλλα σκοτεινη κοντραστατη εικόνα σε ένα προβολέα με υψηλο νούμερο on/off ανεξάρτητου τεχνολογίας και ανεξαρτήτως εάν αυτό επιτυγχάνεται με ή χωρίς δυναμική ίριδα!
 
Ο τίτλος του θέματος είναι "dlp vs lcd"... Κι εγώ, απαντώντας στη συγκεκριμένη ερώτηση, λέω το πολύ απλό οτι οι DLP έχουν καλύτερο ANSI από τους LCD.
Ισχύει ναι ή όχι; Είναι πολύ απλό.
Όλα τα άλλα είναι παράπλευρες συζητήσεις που θα ταίριαζαν πολύ καλύτερα αν η ερώτηση ήταν "dlp vs lcd στο χώρο μας".




Αυτό δεν το καταλαβαίνω, είναι λίγο άστοχο μου φαίνεται. Όσον με αφορά ανέφερα σε παραπάνω θέμα οτι πρώτο μου κριτήριο είναι το μαύρο, κι αυτό (σήμερα που συζητάμε) μάλλον LCD δείχνει παρά DLP.

Εγω αυτό που προσπαθώ να τονίσω είναι πως, δυστυχώς, ένα από τα μεγαλυτερα πλεονεκτήματα των dlp που είναι το υψηλο on/off contrast, εξανεμίζεται εφόσον δεν έχουμε bat cave. Ενω το υψηλότερο on/off contrast θα μας δώσει βελτίωση οπου και να παίξει ο προβολέας. Αρα, κατά την δικη μου άποψη, ένας επίδοξος αγοραστής προβολέα πρέπει να δώσει μεγαλύτερη βάση στο να έχει ο μελλοντικός προβολέας του καλύτερη επίδοση στο on/off παρα στο ansi contrast, διότι θα του φανεί εν τελει πιο χρήσιμο σε ένα φυσιολογικό living room. Οπως και σε ένα οδηγό που θέλει να αγοράσει SUV αλλα δεν έχει σκοπο να το πολυπηγαινει εκτος δρόμου, θα του πρότεινα να αγοράσει το X5 παρα το land cruiser..
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: dlp vs lcd

Για να είναι δίκαιη η σύγκριση πρέπει να προσθέσεις στον X30 και τον IR πομπό καθώς και δυο ζευγάρια γυαλιά.. Δηλαδή κανένα 400άρι ακόμα. Τελικά αν σε ενδιαφέρει και το 3D η διαφορά δεν είναι καθόλου μικρή.

Και αν θέλεις και χρωματική πιστότητα άστα.. :p

Σωστες και οι δυο παρατηρήσεις.. Νομιζα ότι δίνουν δωρακι τον πομπό με τα δυο γυαλιά, όπως last year..
 
Τι λες βρε συ πάλι; :p
Το υψηλο on/off ευθύνεται που στις σκοτεινές σκηνές μιας ταινίας δεν βλέπεις γκρι πεπλο, αλλα σκοτεινη κοντραστατη εικόνα σε ένα προβολέα με υψηλο νούμερο on/off ανεξάρτητου τεχνολογίας και ανεξαρτήτως εάν αυτό επιτυγχάνεται με ή χωρίς δυναμική ίριδα!

Καλά...

On/off σημαίνει μαύρη και λευκή καρτέλα. Αν ξέρεις κάποια ταινία που έχει έστω και μισή σκηνή με φωτεινότητα ίση των 0 ire, ευχαρίστως να την ακούσω!!!:p
 
Καλά...

On/off σημαίνει μαύρη και λευκή καρτέλα. Αν ξέρεις κάποια ταινία που έχει έστω και μισή σκηνή με φωτεινότητα ίση των 0 ire, ευχαρίστως να την ακούσω!!!:p

Μαλλον δεν έχεις καταλάβει ποια είναι η πραγματική σημασία του υψηλου on/off..
Το βαθύτερο μαυρο που μπορεί να αποδώσει ένας προβολέας, δεν σημαίνει ότι θα έχει καλη μονο απόδοση στα 0 ire, αλλα συνεπακόλουθα και στα 10, 20 30 ire, εκεί που πραγματικά έχει σημασία ώστε να μην βλέπουμε τις σκοτεινές σκηνές "πεπλάτα".. Γιατι νομίζεις πχ ότι ένας jvc παίζει εξαιρετικά το chapter 2 του van helsing και στον δικό σου παλαιότερο benq είναι πεπλατη η εικόνα;
 
Εγω αυτό που προσπαθώ να τονίσω είναι πως, δυστυχώς, ένα από τα μεγαλυτερα πλεονεκτήματα των dlp που είναι το υψηλο on/off contrast, εξανεμίζεται εφόσον δεν έχουμε bat cave. Ενω το υψηλότερο on/off contrast θα μας δώσει βελτίωση οπου και να παίξει ο προβολέας. Αρα, κατά την δικη μου άποψη, ένας επίδοξος αγοραστής προβολέα πρέπει να δώσει μεγαλύτερη βάση στο να έχει ο μελλοντικός προβολέας του καλύτερη επίδοση στο on/off παρα στο ansi contrast, διότι θα του φανεί εν τελει πιο χρήσιμο σε ένα φυσιολογικό living room. Οπως και σε ένα οδηγό που θέλει να αγοράσει SUV αλλα δεν έχει σκοπο να το πολυπηγαινει εκτος δρόμου, θα του πρότεινα να αγοράσει το X5 παρα το land cruiser..

Διαφωνούμε κάθετα, αλλά, δεν πειράζει!!! Το on/off απλώς είναι μια αφετηρία και ένα νούμερο. Το μέσο APL των ταινιών δεν είναι ούτε στα 100 ούτε στα 0 ire, οπότε αν το on/off δεν κρατιέται ικανοποιητικά σε σχέση με τις απόλυτες μετρήσεις στις δύο καρτέλες, τότε είναι μια άχρηστη μέτρηση για τη θέαση της ταινίας. Το on/off στους/στις crt ήταν άπειρο και το πέπλο επίσης, μιας και το άνσι ήταν για κλάμματα. Οπότε, όσα και μαγικά να προσπαθεί κάποιος να κάνει με το gamma στα 2,5-2,6-2,τόσο, δεν πρόκειται να πάρει κοντραστάτη εικόνα διότι απλά δεν κάνει χημεία παρά αλχημεία!!!-bye-
 
Και επειδή ξέρω ποσο γουστάρεις το θέμα, ιδού μια εξαιρετική ανάλυση από τον Greg Rogers που εξηγεί τις διαφορες Ansi contrast, on-off contrast αλλα και την επιρροή του gamma στο contrast:


Specs

I believe the original question inferred in the title of this thread is whether or not you should ignore contrast ratio specs. Since contrast ratio specs are established by the projector manufacturers, who almost never publish sufficient controlling operating conditions for their contrast ratio specs (which would have to be the same for all manufacturers, and would ideally be applicable to well calibrated home theaters), I would never rely on the published contrast ratio specs when comparing projectors.

Measurements

I think the thread then evolved into a more important, and more basic question. Should you ignore the two traditional contrast ratio measurements, full-field (often called on-off) contrast ratio and an ANSI-like (my m-ANSI for instance) contrast ratio, when they are competently made under controlled and reproducible conditions? I believe you should not ignore those important measurements. All other things being equal, bigger is always better for those two contrast ratio metrics, for both fixed and dynamic iris projectors.

These two measurements provide information about two very different physical phenomena that ultimately interact in extremely complex ways to affect our perception of intra-image contrast in real images. The full-field contrast ratio is really an indirect method of specifying the minimum black level relative to the reference white level, and therefore the minimum black level relative to brightness of all other signal levels (i.e. the contrast of all other signal levels to black --- gamma also plays a essential role in that contrast). Consequently, the full-field contrast ratio (along with gamma) determines the contrast between dim objects (shadow detail) in a dark image (i.e. in the absence of bright objects). So although we characterize full-field contrast ratio with large numbers (5,000:1 - 30,000:1) it really affects the much smaller contrast ratios (10:1, 20:1, 30:1) between dim objects and dim objects to the dark background that we perceive as major differences in image quality.

The ANSI-like contrast measurements with checkerboards are a way of characterizing a projector's light scatter from bright objects in the image to other parts of the image. We use a standard 4x4 checkerboard to make the measurement and that directly influences the magnitude of the ANSI (or my m-ANSI) contrast ratio. If we use a 8x8 checkerboard pattern we get a much smaller contrast ratio value because the measuring points within the dark checkerboard blocks are much closer to the surrounding bright blocks. That simple experiment and others we can conduct, shows that the contrast ratio from light scattering depends on the proximity and distribution of bright image areas relative to the location of the contrast measurement. Hence, the ANSI contrast measurements are simply a figure of merit, where bigger is better (less light is scattered from bright objects), but we can't directly use the measured value to compute intra-image contrast in real images that have a different distribution of bright and dark areas.

Keep in mind that each image of approximately 2 million pixels may have millions of contrast ratio relationships, although only a small subset (perhaps dozens) of those contrast ratios may dictate our perception of a given image at any particular instance. However, simple analysis (confirmed by trivial observation) shows us that increasing the full-field contrast ratio primarily improves intra-image contrast performance in dark images, while increasing the ANSI contrast primarily improves the intra-image contrast performance in images that have very bright regions (particularly when very dark regions are present in the same image). The most relevant effects of ANSI contrast can be complex, and non-intuitive. The light scatter (characterized by ANSI contrast measurements) that reduces the contrast between two dim objects (veiling effects) is often more important to the perception of image quality than the much larger contrast ratios between a bright object and dark object in the same image.

Gamma

What shouldn't be forgotten is the huge affect of gamma on intra-image contrast. For instance, suppose that we have an image where an area of 20% luma amplitude is surrounded by an area of 80% luma amplitude. (Perhaps the dark area is a small partially shaded park block in the middle of a bunch of tall sun-lit buildings.) And suppose that the size and distribution of the bright area around the dark area is very much like a 4x4 checkerboard, so the light scattering effects are virtually the same as those found in an m-ANSI measurement. (That is contrived for simplicity, but there will examples in complex bright images where the scatter ratio will happen to be equal to the m-ANSI measurement, but there is nothing special about using that exact value in this example.) Then suppose we have an RS2 projector with a full-field contrast ratio of 30,000:1 and an m-ANSI contrast ratio of about 300:1. So for this example, about 1/300 (black level is negligible) of the brightness of the buildings (which is produced by an 80% luma amplitude) is scattered over the center of the park block (which would otherwise have a luminance determined by its 20% luma amplitude). Under these conditions, the contrast ratio of the surrounding buildings to the center of the park block would be 19.7:1 if the projector gamma is set to 2.2. Now suppose that we magically make the m-ANSI contrast ratio of the RS2 infinite (there is zero light scattered from the buildings onto the park block). The contrast ratio would change to 21.1:1. That is an increase of only 7%. But what happens if instead of having an infinite m-ANSI CR we just change the RS2 gamma from 2.2 to 2.4? The contrast ratio would increase to 25.5:1, which is an increase of 29%. So for this particular example, the increase in gamma (which we can do because of the high full-field contrast ratio of the RS2) is much more important to the intra-image contrast than an increase in the m-ANSI contrast ratio.

Now suppose that in the same image there is a window in one of the buildings and the window also has a 20% luma amplitude. But because the window is much smaller the light scattering contrast ratio from the surrounding building to its window is 75:1 (rather than 300:1 in the park). In this case, changing the gamma from 2.2 to 2.4 increases the contrast between the window and building by 23%, but increasing the m-ANSI contrast ratio to infinite increases the contrast by 28%. However, just increasing the m-ANSI to 900:1 (3x increase - a much more reasonable target) increases the window contrast by 17%.

So within this example of a fairly bright image, an increase of gamma from 2.2 to 2.4 is very significant, but doubling the m-ANSI contrast approaches similar effects in areas where the light scattering is strongest, but would have little effect in areas where the light scattering is weaker. If we looked at examples where light was scattered from bright objects to shadow detail, the effects from m-ANSI contrast ratios dominate the effect of gamma changes, and in fact increasing gamma can even become mathematically counter-productive in the right circumstances. This is already a very long post, so I won't go through one of those examples. But in an image of a real city there may of course be dozens (or even hundreds) of additional contrast relationships in the image that are all affected by full-field contrast, m-ANSI contrast (which is affected by the brightness, size and distribution of image features), and gamma in determining the perceived intra-image contrast.
__________________
Greg Rogers
AccuPel
Widescreen Review