dlp vs lcd

μα οποτε ανοιχτει ενα θεμα τις περισσοτερες φορες κατα την αποψη μου αυτο γινετε.
και θελω να το επισημανω,να πω την αποψη μου,την διαπιστωση μου τελοσπαντο ειται ειμαι σωστος ειται λαθος για σκοπους βελτιωσης


Δεν υπαρχει μπουσουλας για το που θα παει ενα θεμα συζητησης φιλε μου. Δεν ειναι debate που ο οικοδεσποτης οριζει τις ερωτησεις και οι συμμετεχοντες απαντουν σε περιορισμενα πλαισια. Ο καθενας αναπτυσσει το θεμα οπως πιστευει.

Αλλα και εμεις μπορουμε να φιλτραρουμε τις απαντησεις τους και να παρουμε τις πληροφοριες που αναζηταμε.


Ε αμα εχει λιγο περισσοτερο φιλτραρισμα κανε και εσυ την καρδια σου πετρα.....αξιζει τον κοπο ολα αυτα που διαβαζεις.
 
Έχω την εντύπωση ότι ξαναλέμε τα ίδια, οπότε νιώθω σαν να έχω ήδη απαντήσει σε αυτά που έγραψες.-bye-

Γιαννη, και τέλειο gamma να έχει ένας προβολέας, εάν εχει χαμηλο on/off contrast, στις σκοτεινές σκηνές θα είναι γκριζαρισμένος με "πεπλο". Σε αυτό το πεπλο αναφέρομαι. Την ιδια σκηνη εάν δεις σε ένα προβολέα με υψηλο on/off contrast, με το ίδιο gamma θα γραφει πολύ καλύτερα και το πεπλο θα έχει μειωθεί ή και εξαφανιστεί. Το αντίστροφο ισχύει στις φωτεινές σκηνές οπου εκεί το ansi έχει μεγαλύτερη σημασία, αφού ένας προβολέας με υψηλο ansi contrast ΕΑΝ προβάλει σε batcave θα έχει μεγαλύτερο "Βαθος" στην εικόνα (σε φυσιολογικό living room θα χαθεί αυτό το πλεονέκτημα λόγω ανακλάσεων του χώρου). Βεβαια, όπως αναλύει ο Greg Rogers στο παραπάνω άρθρο του, εάν ο προβολέας μας έχει υψηλο on/off contrast ,έχει την δυνατότητα να παίξει με σκοτεινότερο gamma ώστε να αποκτήσει ανάλογο "βάθος" και στα φωτεινα πλανα όπως ένας προβολέας με υψηλο αnsi contrast. Αυτα τουλάχιστον καταλαβαίνω εγώ από την θεωρία και τα έχω δει να επιβεβαιώνονται στην πράξη..

Επειδη όμως ξεφύγαμε λίγο από το βασικό θέμα και στεναχωρήσαμε τον OP (και την γιαγιά του :p ), οποτε θες να κανονίσουμε να τα δούμε αυτά από κοντα.
 
ρε φιλε το κατανοω οτι θα ξεφιγουμε και λιγο απο το θεμα αλλα εδω δεν βρικαμε το θεμα
 
Ε θα το βρουμε....

Αντι να μαλωνεις τους συμμετεχοντες βαλτους σε αλλη ραγα συζητησης (αν θες την αποψη μου) .
 
Απάντηση: Re: dlp vs lcd

οκ να το θεσω λιγο ποιο σωστα το θεμα ποια τεχνολογια υπερτερει στους ποιο πανω τομεις με βασει τα σημερινα δεδομενα και την εξελιξει των πανελ της καθε μιας.
επισεις θα ηθελα να γινει και συγκριση και στο 3d

Φιλε μου, αναζητάς μονολεκτικές απαντήσεις σε ένα περίπλοκο ζήτημα.
Σε επίπεδο panel, είναι γνωστά τα υπέρ και κατά κάθε τεχνολογίας.
-Οι μονοτσιποι dlp προσφέρουν συνήθως καλύτερο ansi contrast και λίγο πιο sharp εικόνα.
- Οι lcd έχουν πλέον καλύτερο on/off contrast από τους dlp
-οι Dila έχουν το καλύτερο native on/off contrast.

Ομως, αυτά ειναι σε επίπεδο πάνελ. Σε επίπεδο προβολέων εξαρτάται από την επιμέρους υλοποίηση (οπτικά, light scatter, τύπος λάμπας, χρήση ή όχι δυναμικής ίριδας κλπ).
Πχ διάβασες πως ο τελευταίος epson, αν και lcd έχει ansi contrast επιπεδου dlp.
Και τέλος για την εικόνα που θα πάρεις σπίτι σου, παίζει ρολο το πως θα ρυθμιστεί ο προβολέας και τι περιορισμούς έχεις από τον χώρο σου.

To σωστότερο ερώτημα θα ήταν: να προτιμήσω τον Α dlp ή τον Β lcd?
 
chrisostomou μην μας το χαλας!
Πανω που θυμηθηκαμε παλιες καλες εποχες και ειπαμε να ξεθαψουμε τα τομαχωκ για να ξεσκουριασουμε. :cowboy:
 
Είναι λογικό για ορισμένους Αρχηστράτηγους και Αρχηπτέραρχους (από τα πολλά αστέρια που έχουν συμπληρώσει στο φόρουμ) να ξεφεύγουν από το θέμα ,για τον απλούστατο λόγο του ότι τα έχουν συζητήσει τα ίδια και τα ίδια χιλιάδες φορές .Μερικοί όμως (κι εγώ μέσα) δεν μπορούν να τους ακολουθήσουν γιατί οι ορολογίες ,οι μετρήσεις και τα άρθρα που επικαλούνται είναι λίγο δύσκολο να τα ξέρουμε.
Σε προηγούμενο ποστ μου ρώτησα αν κάποιος από εδώ μέσα δεν είναι ικανοποιημένος με τον προβολέα που έχει τώρα. Η μόνη αρνητική απάντηση που είδα είναι από τον Μπάμπη. Πιθανών οι υπόλοιποι είναι ευχαριστημένοι.
Και ξανα ερωτώ (μάλλον ρητορική ερώτηση είναι) : Είναι δυνατόν τόσοι γνώστες εδώ μέσα ,με τόσες διατριβές στο θέμα, με τόσα τέστ που έχουν δει οι ίδιοι ,τελικά να επιλέγουν διαφορετικά είδη προβολέων και μάλιστα να υπερασπίζονται την επιλογή τους σε κάθε ευκαιρία?
Το θεωρώ φυσιολογικότατο και ανθρώπινο να υπερασπίζεσαι την επιλογή που έκανες - είναι και ένας τρόπος να πεισεις τον εαυτό σου ότι δεν έκανες λάθος επιλογή - αλλά μερικές φορές αυτή η κόντρα ´ξεφεύγει απο τα ζητούμενα και πάει σε άλλο επίπεδο που μάλλον τους υπόλοιπους που ψάχνονται ακόμη δεν τους βοηθάει. Τη να τα κάνω τα ansi contrast και τα on/off κλπ. άμα πλάκα πλάκα το σαλόνι μου θυμίζει περισσότερο κομμωτήριο με τους καθρέπτες που έχει παρά batcave.
Υπάρχει κάποια γενική υπεροχή της μιας κατηγορίας από την άλλη τελικά? Η προσωπική μου άποψη είναι όχι. Όλες σε κάτι είναι καλύτερες από κάποια άλλη. Το θέμα είναι ποιά σε τι ,κι εκεί προφανώς θέλει απάντηση ο φίλος που άνοιξε θέμα.
Και για να κάνω την αρχή (όπως την έκανε και ο Τάκης παραπάνω) να πω από προσωπική εμπειρία . Είχα στη διάθεσή μου περίπου 3 DLP και 1 LCD προβολέα. Από τους DLP : τα μοντέλα που ήταν εξειδικευμένα home cinema ήταν άψογα μέχρι τελευταίας στιγμής. Αυτά που είναι low entry παρουσίασαν προβλήματα από σκόνη που πέρασε στο πάνελ (έντονες σκιές φωτός σε μαύρο φόντο). όσον αφορά τον LCD παρουσίασε από τις πρώτες ώρες το ίδιο πρόβλημα ,αλλά και δραματική αλλοίωση στα χρώματα. Βέβαια να διευκρινήσω ότι ο LCD είναι πενταετίας και της φθηνής κατηγορίας ,προφανώς έχουν βελτιωθεί δραματικά τα πράγματα με τους σύγχρονους LCD.
Στην τελική θα συμφωνήσω με τον Τάκη: '' To σωστότερο ερώτημα θα ήταν: να προτιμήσω τον Α dlp ή τον Β lcd? '' Αυτό τα λέει όλα .Δεν κοιτάς μόνο κατηγορία ,αλλά και ποιόν προβολέα έναντι ποιού να προτιμήσω.
 
Απάντηση: Re: dlp vs lcd

takiso να μου επιτρεψεις να σου πω οτι παλι εισαι εκτος θεματος.

Καλύτερα να είναι ο Τάκης εκτός θέματος παρά ανάγωγος και προσβλητικός. Όσο για το ποιος είναι εντός ή εκτός θέματος το κρίνουν οι συντονιστές της κατηγορίας.
 
Παντως στην ερωτηση του Μπαμπη ειμαι και εγω σε αυτους που μετα απο το πρωτη θετική εντύπωση δεν μπορουσα με τιποτα την εικονα του προβολεα μου...
Μαλιστα τον τελευταιο δεν τον κράτησα ουτε δυο μηνες και ηταν προβολεας των 2000 ευρω.

Τωρα σχετικα με την τραμπάλα μεταξυ ansi και on off για μενα και τα δυο ειναι εξίσου σημαντικά...
Και μπορεί μεν οπως λεει ο Τακης το καλο on off με μια έξυπνη ρύθμιση του Gamma να φερνει θετικα αποτελεσματα, αλλα κανεις δεν μπορει να ξερει τι γίνεται ενδιαμεσα των 10-30 ire.
Εχει δικιο ο Γιαννης οταν λεει πως 0 και 100 ire δεν πρόκειται να δεις κανεις για αυτο ειναι πολυ σημαντικό το υψηλο On off να συνοδεύεται απο ορθη ( οσο γίνεται ) διαχείριση του φωτος στη κλιμακα των 10-30 ire αυτο ομως δεν πιστευω πως μπορει να γινει μονο με On off .
Ανάγκη για υψηλο ansi υπαρχει και εδω
 
Γιαννη, και τέλειο gamma να έχει ένας προβολέας, εάν εχει χαμηλο on/off contrast, στις σκοτεινές σκηνές θα είναι γκριζαρισμένος με "πεπλο". Σε αυτό το πεπλο αναφέρομαι. Την ιδια σκηνη εάν δεις σε ένα προβολέα με υψηλο on/off contrast, με το ίδιο gamma θα γραφει πολύ καλύτερα και το πεπλο θα έχει μειωθεί ή και εξαφανιστεί. Το αντίστροφο ισχύει στις φωτεινές σκηνές οπου εκεί το ansi έχει μεγαλύτερη σημασία, αφού ένας προβολέας με υψηλο ansi contrast ΕΑΝ προβάλει σε batcave θα έχει μεγαλύτερο "Βαθος" στην εικόνα (σε φυσιολογικό living room θα χαθεί αυτό το πλεονέκτημα λόγω ανακλάσεων του χώρου). Βεβαια, όπως αναλύει ο Greg Rogers στο παραπάνω άρθρο του, εάν ο προβολέας μας έχει υψηλο on/off contrast ,έχει την δυνατότητα να παίξει με σκοτεινότερο gamma ώστε να αποκτήσει ανάλογο "βάθος" και στα φωτεινα πλανα όπως ένας προβολέας με υψηλο αnsi contrast. Αυτα τουλάχιστον καταλαβαίνω εγώ από την θεωρία και τα έχω δει να επιβεβαιώνονται στην πράξη..

Επειδη όμως ξεφύγαμε λίγο από το βασικό θέμα και στεναχωρήσαμε τον OP (και την γιαγιά του :p ), οποτε θες να κανονίσουμε να τα δούμε αυτά από κοντα.


Ναι, κατάλαβα πως εννοείς το πέπλο (το έγραψα παραπάνω). Ελπίζω να έγινα και 'γω κατανοητός ότι όταν μιλάω για πέπλο-κρασσάρισμα στα χαμηλά δεν εννοώ δύο προβόλια που πετυχαίνουν διαφορετικές τιμές κόντραστ, αλλά δύο προβόλια με διαφορετικές τιμές gamma (το ένα στην αναφορά και το άλλο πιο φωτεινό ή πιο σκοτεινό).

Προφανώς και θα συνεχίσουμε άλλη φορά...-bye-
 
Απάντηση: Re: dlp vs lcd

Σε προηγούμενο ποστ μου ρώτησα αν κάποιος από εδώ μέσα δεν είναι ικανοποιημένος με τον προβολέα που έχει τώρα. Η μόνη αρνητική απάντηση που είδα είναι από τον Μπάμπη. Πιθανών οι υπόλοιποι είναι ευχαριστημένοι.
Και ξανα ερωτώ (μάλλον ρητορική ερώτηση είναι) : Είναι δυνατόν τόσοι γνώστες εδώ μέσα ,με τόσες διατριβές στο θέμα, με τόσα τέστ που έχουν δει οι ίδιοι ,τελικά να επιλέγουν διαφορετικά είδη προβολέων και μάλιστα να υπερασπίζονται την επιλογή τους σε κάθε ευκαιρία?
Το θεωρώ φυσιολογικότατο και ανθρώπινο να υπερασπίζεσαι την επιλογή που έκανες - είναι και ένας τρόπος να πεισεις τον εαυτό σου ότι δεν έκανες λάθος επιλογή - αλλά μερικές φορές αυτή η κόντρα ´ξεφεύγει απο τα ζητούμενα και πάει σε άλλο επίπεδο που μάλλον τους υπόλοιπους που ψάχνονται ακόμη δεν τους βοηθάει. Τη να τα κάνω τα ansi contrast και τα on/off κλπ. άμα πλάκα πλάκα το σαλόνι μου θυμίζει περισσότερο κομμωτήριο με τους καθρέπτες που έχει παρά batcave.

Έδωσες ωραία πάσα για νέο θέμα!!! Το ανοίγω αμέσως!!!:a0210::a0210:-bye-
 
Η σωστη εικονα πρεπει να εχει μια ισορροπια.Δεν πρεπει καμια παραμετρος να ειναι υπερβολικα καλυτερη καποιας αλλης.

Αν το on/off CR ειναι πολυ υψηλο αλλα το ansi CR πολυ χαμηλο,εχω κανει μια τρυπα στο νερο.Δεν προκειται με κολπα (σκοτεινο gamma) να ερθει οπως πρεπει.
Αλλο παραδειγμα θα ηταν να εχω πολυ βαθυ μαυρο αλλα καθολου φως ή το αναποδο.

Ο χωρος σαφως και παιζει τρομερα σημαντικο ρολο,ειναι το ενα τριτο της συνιστωσας που αποτελει την τεχνολογια της βιντεοπροβολης.
Προβολεας-Πανι-Χωρος,αυτα τα τρια ειναι η εικονα μας και οχι μονο ο προβολεας.Ενα εξ αυτων να πασχει,τοτε πασχει ολη η προβαλομενη εικονα.

Το ιδεατο για τη βιντεοπροβολη ειναι το batcave αλλα ακομα και σε σαλονια μπορει να επιτευχθει καλο αποτελεσμα με χρηση κουρτινων σε στρατηγικα σημεια.

Αυτη τη στιγμη καμια τεχνολογια στα πανελ των προβολεων δεν υπερτερει καθολικα.Η καθεμια εχει να προσφερει τα δικα της ιδιαιτερα χαρακτηριστικα.
Προσωπικα κλινω υπερ των DLP.

Αναλογως της υλοποιησης,οι DLP προβολεις:

α) Εχουν εξαιρετικη ευκρινεια (η οποια φαινεται στην εικονα, π.χ. κινουμενα σχεδια,ψηφιακα γυρισμενες ταινιες,ταινιες με φιλμ στα 70mm)
β) Συνηθως εχουν ισορροπημενο χρωματικο τριγωνο απο default.
γ) Μπορεις να ρυθμισεις πανευκολα το digital 16 (το μαυρο σου) γιατι τα καθρεπτακια κανουν dither πανω απο το επιπεδο της απολυτης ηρεμιας.
δ) Εχουν για τα δεδομενα της βιντεοπροβολης εξαιρετικο ansi CR, το οποιο σε φροντισμενο χωρο βγαζει ματι και κανει την εικονα να "γυαλιζει".
ε) Η κινηση σε native fps (ανευ Frame interpolation) ειναι καλυτερη απο οποιαδηποτε αλλη τεχνολογια.
ζ) Αντοχη στο χρονο (ακομα και να εχεις φθορα ειναι ευκολα αναστρεψιμη.Καθαρισμα,αλλαγη τροχου,αλλαγη λαμπας και ειναι σαν καινουργιος).
η) Απουσια φιλτρων,τα οποια απαιτουν περιοδικο καθαρισμα.


:cowboy:
 
Last edited:
Συμφωνώ σε όλα όσα γράφει ο φίλος nix_, με μια μικρή ένσταση για το ε, μιας και η καλή απόδοση των 24άρων στην κίνηση δεν είναι θέμα hardware, αλλά, software, οπότε δεν έχει και πολύ σημασία αν δουλεύει το μηχανάκι με τροχό ή πανελάκια. Έχω δει κατά καιρούς, χάλια ή εξαιρετική κίνηση ανεξαρτήτως τεχνολογίας. Απλά, πιστεύω πως οι εταιρείες όταν θέλουν να προωθήσουν κάτι, στο επιβάλλουν με το ζόρι. Π.χ. ακόμα θυμάμαι την άθλια κίνηση στον 80άρη της Σόνυ αν απενεργοποιούσες το F.I., όταν ο 60άρης (αν θυμάμαι καλά) της ίδιας εταιρείας είχε μια χαρά κίνηση στα 24άρια.
 
Γιαννη,το DMD μπορει να δουλεψει στα 1000fps και η κινηση του ειναι "καθαρη".
Καθαρη λεγοντας εννοω πως δεν αφηνει ιχνη της προτερης καταστασης στο παρον.

Μπορει σε ενα LCD-SXRD να φαινεται πιο ομαλη (παντα χωρις F.I.) αλλα αυτο συμβαινει για το προηγουμενο καρε επικαλυπτει το παρον.
Σε ενα DLP εχεις αμεση ανανεωση και η κινηση ειναι υποδειγματικη ως προς αυτο που πρεπει να απεικονισει.

Θα επαναλαβω βεβαια,αναλογως της υλοποιησεως.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: dlp vs lcd

Γιαννη,το DMD μπορει να δουλεψει στα 1000fps και η κινηση του ειναι "καθαρη".
Καθαρη λεγοντας εννοω πως δεν αφηνει ιχνη της προτερης καταστασης στο παρον.

Μπορει σε ενα LCD-SXRD να φαινεται πιο ομαλη (παντα χωρις F.I.) αλλα αυτο συμβαινει για το προηγουμενο καρε επικαλυπτει το παρον.
Σε ενα DLP εχεις αμεση ανανεωση και η κινηση ειναι υποδειγματικη ως προς αυτο που πρεπει να απεικονισει.

Θα επαναλαβω βεβαια,αναλογως της υλοποιησεως.

Δηλαδή, αν καταλαβαίνω καλά αυτό λες, είναι ότι τα LCD-SXRD ανανεώνονται σε χαμηλότερες συχνότητες?
 
Περιπου,αναφερομαι στο response time (χρονος ανταποκρισης)
Οπως στα monitor αναφερονται τα ms ανταποκρισης.
 
Η σωστη εικονα πρεπει να εχει μια ισορροπια.Δεν πρεπει καμια παραμετρος να ειναι υπερβολικα καλυτερη καποιας αλλης.

Αν το on/off CR ειναι πολυ υψηλο αλλα το ansi CR πολυ χαμηλο,εχω κανει μια τρυπα στο νερο.Δεν προκειται με κολπα (σκοτεινο gamma) να ερθει οπως πρεπει.
Αλλο παραδειγμα θα ηταν να εχω πολυ βαθυ μαυρο αλλα καθολου φως ή το αναποδο.

Ο χωρος σαφως και παιζει τρομερα σημαντικο ρολο,ειναι το ενα τριτο της συνιστωσας που αποτελει την τεχνολογια της βιντεοπροβολης.
Προβολεας-Πανι-Χωρος,αυτα τα τρια ειναι η εικονα μας και οχι μονο ο προβολεας.Ενα εξ αυτων να πασχει,τοτε πασχει ολη η προβαλομενη εικονα.

Το ιδεατο για τη βιντεοπροβολη ειναι το batcave αλλα ακομα και σε σαλονια μπορει να επιτευχθει καλο αποτελεσμα με χρηση κουρτινων σε στρατηγικα σημεια.

Αυτη τη στιγμη καμια τεχνολογια στα πανελ των προβολεων δεν υπερτερει καθολικα.Η καθεμια εχει να προσφερει τα δικα της ιδιαιτερα χαρακτηριστικα.
Προσωπικα κλινω υπερ των DLP.

Αναλογως της υλοποιησης,οι DLP προβολεις:

α) Εχουν εξαιρετικη ευκρινεια (η οποια φαινεται στην εικονα, π.χ. κινουμενα σχεδια,ψηφιακα γυρισμενες ταινιες,ταινιες με φιλμ στα 70mm)
β) Συνηθως εχουν ισορροπημενο χρωματικο τριγωνο απο default.
γ) Μπορεις να ρυθμισεις πανευκολα το digital 16 (το μαυρο σου) γιατι τα καθρεπτακια κανουν dither πανω απο το επιπεδο της απολυτης ηρεμιας.
δ) Εχουν για τα δεδομενα της βιντεοπροβολης εξαιρετικο ansi CR, το οποιο σε φροντισμενο χωρο βγαζει ματι και κανει την εικονα να "γυαλιζει".
ε) Η κινηση σε native fps (ανευ Frame interpolation) ειναι καλυτερη απο οποιαδηποτε αλλη τεχνολογια.
ζ) Αντοχη στο χρονο (ακομα και να εχεις φθορα ειναι ευκολα αναστρεψιμη.Καθαρισμα,αλλαγη τροχου,αλλαγη λαμπας και ειναι σαν καινουργιος).
η) Απουσια φιλτρων,τα οποια απαιτουν περιοδικο καθαρισμα.


:cowboy:

Καταρχήν χαίρομαι για την τροπή που έλαβε η συζήτηση αλλα και για την συμμετοχή παλιών φίλων της παρέας των προβολακηδων.. ;)
Θα συμφωνήσω με τις γενικές παρατηρήσεις του Nix, θα διαφώνησω στην επιλογή της τεχνολογίας (εμένα με έχει κερδίσει overall το dila, αλλα αυτό είναι και θέμα γουστων- προτεραιοτήτων..)
Για το θέμα της ευκρίνειας, η αλήθεια είναι πως σε παλαιότερες γενιές οι LCD ήταν εμφανώς πιο θαμποι απο τους DLP. Όχι όμως και οι DILA. Όσες φορές κάναμε συγκρίσεις στο batcave του Τάσου, ακόμα και με κορυφαία DLP (πχ marantz), περισσότερη ευκρίνεια δεν είδαμε με οποιοδήποτε υλικό (hd clips απο ταινίες, animation η και demo τραβηγμένο με hd camera). Επειδή όμως έχει περάσει καιρός, θα ήθελα να επαναλάβουμε την κόντρα με φρεσκοτερο υλικό (κρίμα που είσαι Θεσσαλονίκη ..).
Για την κίνηση, εγώ τεινω να πιστέψω ότι είναι θέμα υλοποίησης εκαστοτε μοντελου και όχι τεχνολογίας. Εχω δει άριστη κίνηση σε όλα τα στρατόπεδα.