DSLR / Mirrorless ή ……, ποιο είναι το μέλλον της φωτογραφικής αγοράς ?

μα ο τομεας των μηχανων της παει καλα .... μπορει να μην ειναι στη πρωτη θεση, αλλα ειναι η εταιρεια με τις περισσοτερες πωλησεις σε mirrorless (και οχι μονο).
Οι υπολοιπες πρεπει να βρουν το δρομο τους (κυριως Oly kai Fuji).

Η Olympus και κυρίως η Fuji, δεν ανοίγονται πολύ και περιορίζονται σε αυτά που έχουν...ξέρουν ότι πάντα τελευταίες θα είναι σε πωλήσεις άλλα έχουν περιορίσει τα έξοδα τους στο minimum δυνατό και επιβιώνουν έχοντας λίγους άλλα φανατικούς υποστηρικτές/καταναλωτές....ειδικά η Fuji τεχνολογικά είναι 5 χρόνια πίσω...η Nikon D300 που είχα από το 2007 μοιάζει λες και είναι πάνω κάτω ίδιας γενιάς μηχανή με την fuji xt1....άλλα όπως είπα η fuji δεν μπορεί και δεν θέλει να χτυπήσει την Sony, πόσο μάλλον της Nikon/Canon, μόνο η sony έχει την δυνατότητα να γίνει χαλίφης στη θέση του χαλίφη, μόνο αυτή έχει την δυνατότητα να κοιτάξει στα μάτια τις Nikon/Canon και δεν το κάνει κατά την γνώμη μου όπως θα μπορούσε....

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Όπως το παρουσιάζεις, η σειρά α7 είναι αποτυχημένη, ενώ συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, τόσο τώρα όσο και μακροπρόθεσμα έτσι όπως εξελίσσεται η σειρά.

Η σειρά Α7 είναι επιτυχημένη άλλα όχι όσο θα τις άξιζε...ειδικά η A7s, A7rII άλλα και η νέα A7II είναι τόσο μπροστά από τον ανταγωνισμό που κανονικά θα έπρεπε οι Canon/Nikon να τρέξουν στα λαγούμια τους να κρυφτούν...άλλα δυστυχώς δεν συμβαίνει αυτό....
 
Και σε ρωτώ πως εξηγείται η X-T1 να έχει καλύτερο φωτογραφικό αποτέλεσμα από μια sony a7 τη στιγμή που η fuji είναι τεχνολογίας 2007 όπως λες και όχι ff?
Ευτυχώς που οι πιο πολλοί που διαβάζουν εδώ μέσα τα φωτογραφικά έχουν μια φωτογραφική γνώση καλύτερη από την απλή ανάγνωση χαρακτηριστικών και θεωριών.
 
Και σε ρωτώ πως εξηγείται η X-T1 να έχει καλύτερο φωτογραφικό αποτέλεσμα από μια sony a7 τη στιγμή που η fuji είναι τεχνολογίας 2007 όπως λες και όχι ff?
Ευτυχώς που οι πιο πολλοί που διαβάζουν εδώ μέσα τα φωτογραφικά έχουν μια φωτογραφική γνώση καλύτερη από την απλή ανάγνωση χαρακτηριστικών και θεωριών.

Και ποιος σου είπε ότι έχει καλύτερα αποτελέσματα από μια Α7?? Έχεις δουλέψει raw της A7??? ή κρίνεις από jpeg?? Ειχα Fuji την xm1 και για λίγο την xe2 και δεν βρήκα τίποτα εντυπωσιακό στα αρχεία της raw, δεν είναι άσχημα, άλλα δεν βρήκα και τίποτα ιδιαίτερο που θα με κάνει να την επιλέξω σε σχέση με μια άλλη μηχανή, ενώ αντιθέτως βρήκα δεκάδες ελλείψεις παντού σε σχέση με άλλες μηχανές. Επίσης δεν κάνει μόνο ο αισθητήρας μια μηχανή, η D300 του 2007 ρίχνει στα αυτιά της xt1 σε εστίαση κάτω από όλες τις συνθήκες, σε ποιότητα κατασκευής, εργονομία, μπαταρία και έχει ένα βουνό φακούς, ενώ σε iso μέχρι 800 είναι supersharp και με εξαιρετικά jpeg.....δεν λέω ότι η D300 είναι καλύτερη μηχανή, άλλα μεταξύ μας και πέρα από οπαδισμούς δεν απέχει και πολύ από την xt1....αα και from day one δούλευε άψογα χωρίς κανένα update!!!!
 
εξαρταται τι εννοει ο καθενας "καλυτερο" αποτελεσμα ?

Σε ποιο τομεα?

Αναλυση και λετομερεια ? Χρωμα, δυναμικη περιοχη , βαθος πεδιου ? Καλυτερο Jpg ή raw ? Eυκολα διαχειρισιμο αρχειο ?
Ειναι πολλα που πρεπει να συνυπολογισεις (και τους φακους φυσικα).
 
Γιατί πρέπει να συζητάμε αν θα αντικαταστήσει η mirrorless τις DSLR?
Αφού δεν πρόκειται.
Ποιο σωστό μου φαίνεται να λέμε για την χρήση του καθενός, τι τον βολεύει.
Εμένα με βόλεψε ο συνδυασμός τελικά.
 
εξαρταται τι εννοει ο καθενας "καλυτερο" αποτελεσμα ?

Σε ποιο τομεα?

Αναλυση και λετομερεια ? Χρωμα, δυναμικη περιοχη , βαθος πεδιου ? Καλυτερο Jpg ή raw ? Eυκολα διαχειρισιμο αρχειο ?
Ειναι πολλα που πρεπει να συνυπολογισεις (και τους φακους φυσικα).

Ακριβώς όπως τα λες, σε εμένα προσωπικά στις fuji από iso1600 και πάνω δεν μου άρεσαν καθόλου τα αρχεία ειδικά σε ποτρέρτα, μου έβγαζαν ένα ψεύτικο σαν κερί αποτέλεσμα που με χάλαγε, ενώ το noise reduction ναι μεν εξαφάνιζε τον θόρυβο άλλα ταυτόχρονα έριχνε το sahrpness και ένιωθα ότι τα ''λάσπωνε''..προσωπικά προτιμώ τα αρχεία της sony A5100 μιας και τα κάνω ότι θέλω στον υπολογιστή και δεν έχουν αυτή την wax αίσθηση που μου έδιναν τα αρχεία των fuji....τέλοςπάντων γνώμες είναι αυτές, άλλα σε καμία περίπτωση δεν θα θεωρούσα ανώτερη ποιοτικά σε φώτος την Fuji όχι από την Α7 άλλα ούτε και από την ταπεινή και μικρή Α5100.....καλά στους άλλους τομείς, όπως εστίαση, βίντεο, λοιπές δυνατότητες δεν θα μιλήσω καν γιατί και η fuji είναι πολύ πίσω ακόμα.....

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Γιατί πρέπει να συζητάμε αν θα αντικαταστήσει η mirrorless τις DSLR?
Αφού δεν πρόκειται.
Ποιο σωστό μου φαίνεται να λέμε για την χρήση του καθενός, τι τον βολεύει.
Εμένα με βόλεψε ο συνδυασμός τελικά.

Βασικά τους περισσότερους τους βόλεψε ο συνδυασμός!!!!
 
Κι εμένα οι Fuji δε με κράτησαν και δεν μπορώ να πω ότι δεν προσπάθησα : Χ100,ΧΕ1,ΧΕ2,ΧΜ1,ΧΤ1. οι φακοί όμως είναι αστέρια
 
Και σε ρωτώ πως εξηγείται η X-T1 να έχει καλύτερο φωτογραφικό αποτέλεσμα από μια sony a7 τη στιγμή που η fuji είναι τεχνολογίας 2007 όπως λες και όχι ff?
Ευτυχώς που οι πιο πολλοί που διαβάζουν εδώ μέσα τα φωτογραφικά έχουν μια φωτογραφική γνώση καλύτερη από την απλή ανάγνωση χαρακτηριστικών και θεωριών.


Πάνο θα σου δώσω μια συμβουλή
μην ασχολείσαι με ανθρώπους που δεν έχουν ανεβάσει ούτε μια φωτογραφία και κατά τα αλλά είναι λαλίστατοι ότι έχουν ξεζουμίσει την φούτζι

και επίσης να πω ότι η μηχανές είναι κάτι σαν τις γυναίκες
η φούτζι είναι η Μόνικα Μπελουτσι και η σονυ ειναι η Στεφανιδου.... ότι γούστα έχει ο καθένας διαλέγει…
 
εγω παντως αν ηταν να παρω καπιο συστημα τωρα, θα επερνα την fuji αν οι φακοι τους ηταν λιγο πιο φτηνοι, νομιζω εχει την καλυτερη σειρα φακων απο οπιοδηποτε αλλο συστημα, και ΧΤ1 ειναι φοβερη μηχανη
η σονυ μεχρι να φτιαξει φακους της προκοπης δεν νομιζω να την κοιταξουν σοβαρα οσοι ασχολουνται καθαρα με φωτογραφια, αλλα σαν βιντεοκαμερα ναι καλη ειναι:)
partizan +1
 
Κώστα και Παύλο με καλυψατε φωτογραφικά και ουσιαστικά.
Παίρνω αγκαλιά τη Μόνικα και αφήνω τη Στεφανίδου στον Ευαγγελάτο...
 
Για ποιο μοντέλο Sony μιλάτε και από ποια σειρά; Ή όλες το ίδιο είναι, από α5100 μέχρι α7rII;
Για Fuji δεν χρειάζεται να το προσδιορίσουμε, όλες τον ίδιο αισθητήρα και IQ έχουν.
Αν συγκρίνουμε aps-c με aps-c, η Fuji κερδίζει σε ποιότητα-γκάμα φακών, η Sony σε vfm με το σώμα α6000.

Το θέμα μας όμως ήταν κατά πόσο οι mirrorless προωθούν την τεχνολογία αρκετά ώστε να κερδίσουν μερίδιο αγοράς από τις DSLR.
Για τις Fuji δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε ότι είναι στην αιχμή της τεχνολογίας, με τον ίδιο και απαράλλαχτο αισθητήρα 16MP τόσα χρόνια τώρα.
Sony και Samsung τουλάχιστον προσπαθούν με τους εξελιγμένους BSI αισθητήρες και τις δυνατές επιδόσεις βίντεο.
 
Εγώ μίλησα για σύγκριση Fuji X-T1 με Sony A7 όχι a7r,s κτλ.
Γιατί η A7 βγήκε με μεγάλες τεχνολογικές δάφνες και κατέληξε πολύ γρήγορα στην απαξίωση.
Ναι η fuji έχει χρόνια τον ίδιο αισθητήρα όπως και πολλές Nikon Canon αλλά παρόλα αυτά βγάζουν υπέροχες φωτογραφίες.
Ναι η Sony και οι λοιποί εισάγουν νέα τεχνολογία στην αγορά και πρωτοπορούν αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό
γιατί η τεχνολογία που δίνουν είναι ακριβή και για λίγους και γιατί ακόμη δεν έχουν λύσει κάποιες παιδικές τους ασθένειες.
Το να απαξιώνουμε όμως εταιρίες όπως η fuji που έχει παράδοση στη φωτογραφία την οποία και συνεχίζει φανερώνει άγνοια και μόνο.
Και να θυμίσω ότι έχω και φωτογραφική sony και panasonic από τις οποίες είμαι πολύ ευχαριστημένος.
 
Παίδες .. διαβάζω χοντράδες .. οπως οτι
- η X-T1 έχει τεχνολογία 2007 .. μονο στο video θα μπορούσε να ισχύει αυτό ..
- οτι η X-T1 δίνει καλύτερη ποιότητα απο την A7 !! που βρέθηκε αυτό !!
- οτι η Sony δεν έχει καλούς φακούς (αυτό άλλαξε δραματικά τελευταία ..)
 
εγω για την sony εννουσα το FF συστημα μονο....τωρα που κοιταξα 10 φακους εχει απο την σονυ και αλλους 4 ζειςς....
οκζ, εχει καπιους ενδιαφερον φακους πχ τον 16-35 που δεν ηξερα οτι υπαρχει...και ο 28/2 φαινεται να εχει λογικη τιμη....
αλλα 1000$ για τον 55/1.8?:)
 
Απάντηση: Re: DSLR ή Mirrorless, ποιο είναι το μέλλον?

το νημα αφορα τις δυο διαφορετικες κατηγοριες μηχανων με καθρεπτη και χωρις καθρεπτη, καθε εταιρια βρισκει ή ετοιμη τεχνολογια που δανειζεται και παρουσιαζει τα μοντελα της ή ψαχνεται και δημιουργει κατι καινουργιο και εξελίσσει περαιτερω προσπαθωντας να εντυπωσιασει και να αποσπασει μερίδιο της αγορας, αυτο δεν απαξιωνει τα προιντα της μιας ουτε δινει περισσότερη αξια στα προιοντα της άλλης,

το πόσο εχει προσφερει η καθε εταιρια στην τεχνολογικη εξελιξη δεν νομιζω παντως να απανταει στο ερωτημα ποιο ειναι το μέλλον, ειδαλλως συντομα και αυτο το νημα θα καταληξει οπως πολλα αλλα τελευταια σε αντιπαραθεση για το ποια εταιρια ειναι η καλυτερη,

αυτο που θα μπορουσαμε ομως να κανουμε για πιθανους αναγνωστες που δεν εχουν τις γνωσεις να διαβασουν αλλου ή να ψαξουν ειναι να απαριθμησουμε τελευταιες καινοτομες τεχνικες (της μιας κατηγορίας ή της αλλης) που εχουν ενσωματωθει στα νεα μοντέλα που κατα την κρίση μας εχουν την βαρυτητα και πιθανόν θα βοηθησουν σε περαιτερω φωτογραφική εξέλιξη και δεν αποτελουν απλη γκαντζετιά.

Εγω θα αναφερω ως πρωτο παραδειγμα την τεχνική του Ηi-res που ειναι ακομη σε εμβρυακο σταδιο με περιορισμους, στο συντομο μελλον θα δινει την δυνατοτητα στον φωτογραφο να μπορει στο χέρι να τραβα μια φωτο υψηλης αναλυσης απο συνθεση φωτο με ακαθρεπτη μηχανη μικροτερου αισθητηρα.
Και το ερωτημα που θα κανει καποιος ειναι γιατι να προτιμησει κανεις μια τετοια λυση αντι μιας ακαθρεπτης FF, η απαντηση ειναι προφανης, γιατι θα διατηρησει ολα τα πλεονεκτηματα ενος μικροτερου συστηματος (βαρος μεγεθος φακων, χαμηλοτερο κοστος), κατι που ήταν και το αρχικό ζητούμενο γέννησης των ακάθρεπτων, χωρις να κανει εκπτωσεις στην ανάλυση, στο δυναμικο εύρος και πιθανως και αλλού (το μέλλον θα δείξει).

Δευτερο παραδειγμα θα δωσω με ότι εχει να κάνει με την παραγωγή της φωτογραφιας στο πεδίο δηλαδή εκεί που γίνεται η αρχική συνθεση και όχι μετα στον υπολογιστή, είναι γνωστο και στον πιο ασχετο ποσο μπορει μια φωτο να αλλαξει με φιλτρα στον υπολογιστή, η ενσωματωση όμως καλλιτεχνικών φίλτρων στην μηχανή δινει την δυνατοτητα στον φωτογραφο να τα εφαρμοσει κατα το σταδιο της συνθεσης , κατι που ειναι τελειως διαφορετικό πραγμα. Αυτο φυσικα δεν ειναι προνομιο μονο των ακαθρεπτων.

Στην ιδια λογική όμως κινούνται και τεχνικές που τις ειδαμε να εμφανιζονται μονο σε ακαθρεπτες όπως το Key shifting (διορθωση γεωμετριας οπως απο εναν φακο shift) που στο πεδιο σε αφηνουν να δεις αμεσα τι κοβεται απο το καδρο σου ακομη και στο RAW, ή τεχνικες όπως το Live Composite, Live Time που σε αφηνουν να βλεπεις αμεσα την συρραφή ενός ή πολλαπλων νυχτερινων φωτο στο πεδιο και να τελειωνεις στο σωστο σημείο την έκθεση του τελικου αρχείου.
 
Last edited:
αλλα 1000$ για τον 55/1.8?:)


Ο FE55/1.8 είναι ο 50άρης με τις καλύτερες μετρήσεις ever, είτε από DSLR είτε από mirrorless, πλην του Otus, ενώ ο 28άρης είναι τίγκα στην παραμόρφωση. Ό,τι δίνεις, παίρνεις.

To έχουμε πει ότι δεν είναι vfm το σύστημα ff της Sony.
H εταιρία προτίμησε να δώσει βαρύτητα στην premium κατηγορία, τόσο στα νέα σώματα, όσο και στους φακούς.
Κρατά όμως σε παραγωγή τα παλιά, ώστε να εξυπηρετούνται και όσοι θέλουν να κάνουν οικονομία. Oι τελευταίοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν legacy φακούς, κι έτσι έχουν τα καλά και από τους δύο κόσμους, παραμένοντας και στο ff.

Η δική μου γνώμη είναι ότι οι mirrorless όχι με τη φτήνια αλλά μόνο μέσω ποιότητας μπορούν να ταράξουν τα νερά.
Θα έμενε στην αφάνεια η Fuji αν δεν έβγαζε ποιοτικούς φακούς, ώστε κάποιοι από αυτούς να φτάνουν και ίσως και να ξεπερνούν τους αντίστοιχους CaNikon.
Σε εξέλιξη της τεχνολογίας δείχνει ότι δεν μπορεί να αντεπεξέλθει, αλλά ίσως με κάποια συνεργασία κάτι μπορεί να κάνει. Π.χ. με τον αισθητήρα που λέγεται ότι δουλεύει με την Panasonic.
Αν δανειστεί τεχνογωσία από την Panasonic θα γίνει πολύ πιο ελκυστική.
Το ίδιο προσπαθούν όλες οι εταιρίες mirrorless, βγάζοντας δυνατά σώματα πάνω από χιλιάρικο και ακριβούς ποιοτικούς φακούς επίσης.

Δεν νομίζω ότι υπάρχει mirrorless από τη μεσαία έως την ανώτερη κατηγορία που να μην μπορεί να δώσει υπέροχες φωτογραφίες, είτε είναι Sony, Panasonic, Olympus ή Fuji.
Και φακουδάρες έχουν όλες στην γκάμα τους, αξιοζήλευτους φακούς ακόμη και πέρα από το σύστημα και το φορμά στο οποίο ανήκουν.

Αν όμως πιάσουμε τα εισαγωγικά μοντέλα από κάθε εταιρία και τους χειρότερους φακούς στην γκάμα τους, δεν έχουν και πολλά να επιδείξουν απέναντι στις DSLR, πέρα ίσως από τη φορητότητα. Αν είναι όμως μόνο η φορητότητα το κριτήριο, οι αγοραστές παγκοσμίως προτιμούν το smartphone τους.
 
Last edited:
Οι 50αρηδες αποσο ξερω ειναι οι πιο ευκολοι φακοι στη σχεδιαση, και αυτος ειναι και 1,8 και ειναι και για mirrorless, οποτε τα κρυσταλα ειναι πιο μικρα αποτι σε ΔΣΛΡ , οποτε δεν καταλαβαινω που ακριβως πανε τα λεφτα.
και αποτι ειδα απο 2.8 αρχιζει να δινει τα μεγιστα, σε αυτα τα λεφτα θα μπορουσε να ειναι τελιος και στο φ1.8
 
Aπό τέρμα ανοιχτός "τέλειος" είναι ο Otus. Δεύτερος σε συνολική απόδοση έρχεται ο FE55.

Tι σημαίνει "είναι για mirrorless"; FF είναι κι αυτός, όπως και στις DSLR. Δεν πάει με το κιλό το κόστος κατασκευής.
 
Last edited:
αποσο ξερω , οσο πιο μεγαλο ειναι το γιαλι τοσο πιο ακριβος ειναι και ο φακος....
επειδη ειναι πιο μικρη η αποσταση του φακου απο το αισθητηρα στα μιρορλες ολα τα γιαλια μεσα στο φακο ειναι πιο μικρα σε σχεση με εναν 50/1.8 για ΔΣΛΡ, για αυτο ειναι και πιο μικροι οι φακοι των μιρορλες
πληρωνεις και αλλα πραγματα βεβαια, οπως το μοτερ εστιασης την αδιαβραχοποίηση κτλ....εχει και 3 aspherical lenses βεβαια ο sony...
anyway αν εκανε 400 $, αντε 500$ νομιζω θα ηταν λογικη τιμη
 
Αν έκανε 400-500$ δεν θα είχε την απόδοση που έχει τώρα, με 42 σκόρ στο DXOMark, τρίτη καλύτερη βαθμολογία από όλους τους φακούς, με τους Νο1 και Νο2 φακούς να είναι οι δύο χειροκίνητοι Otus, που έχει 3.500 ευρώ ο καθένας.

Στην πρώτη πεντάδα συνολικής επίδοσης εξαίρεση στους Zeiss είναι ο νέος FE90/2.8macro στο No4, που σε οξύτητα είναι πρώτος όλων με βαθμό 32.

http://www.dxomark.com/Lenses#price...aType=year&yDataType=distorsion&viewMode=list

Εκεί ποντάρουν οι εταιρίες και βγάζουν ποιοτικούς φακούς, στο ότι δηλαδή ο υποψήφιος αγοραστής δεν κάνει συμβιβασμό στην ποιότητα επιλέγοντας mirrorless και όχι DSLR.
 
Last edited: