Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Εννοώ, ότι η δυναμική περιοχή είναι η διαφορά του χαμηλότερου σήματος που μπορεί να διαχειρισθεί μια συσκευή από το υψηλότερο. Κατά βάσιν, αυτό είναι που ονομάζεται λόγος σήματος προς θόρυβο, και η δυναμική περιοχή προσδιορίζεται εάν προσθέσουμε στη διαφορά αυτή και το λεγόμενο headroom, που υφίσταται μόνον στα αναλογικά ηλεκτρονικά.

Από την άλλη μεριά, ο λόγος σήματος προς σήμα είναι η διαφορά του χαμηλότερου ήχου που υπάρχει σε μια εγγραφή από τον υψηλότερο. Η λεγόμενη συμπίεση των δυναμικών δεν είναι τίποτε άλλο, από την τεχνητή αύξηση των ήχων χαμηλής στάθμης σε μια ηχογράφηση, ώστε αυτοί να πλησιάσουν τους ισχυρότερους, προς την κατεύθυνση του "όλοι να ακούγονται δυνατά". Όμως, άλλο είναι αυτή η ηθελημένη κατάσταση, και άλλο οι τεχνικές δυνατότητες ενός μέσου. To γεγονός ότι τα περισότερα CD της αγοράς είναι συμπιεσμένα, δεν σημαίνει ότι το CD, ως μέσο, υπολείπεται. Αντιθέτως, είναι πολύ πιο ήσυχο μέσο σε σχέση με οποιοδήποτε αναλογικό, και ως εκ τούτου, η δυναμική του περιοχή είναι υψηλότερη.

Μιλώντας με νούμερα, η δυναμική περιοχή ενός εντελώς καινούργιου και άριστης ποιότητας φωνογραφικού δίσκου δεν υπερβαίνει τα 60dB, και όσο αυτός ο δίσκος χρησιμοποιείται, η δυναμική του περιοχή ελαττώνεται καθώς αυξάνεται ο θόρυβός του λόγω της φθοράς, καθώς, στην πραγματικότητα, ο δίσκος εξακολουθεί να "χαράσσεται" και από την ακίδα ανάγνωσης. Από την άλλη μεριά, η δυναμική περιοχή του CD είναι 96dB, (αν θυμάμαι καλά).
Τωρα θα σας την σπασω, αν πω οτι θυμαμαι οτι στην πραγματικοτητα το βινυλιο εχει καλυτερη δυναμικη περιοχη και οτι αυτο οφειλεται στην αγωνια των εταιρειων να σπρωξουνε το cd και μαγειρεψανε τα χαρακτηριστικα?.
Δυστυχως δεν θυμαμαι που το εχω διαβασει ,νομιζω οτι και στον "ηχο" ειχε αναφερθει.
 
Δε μου τη σπας καθόλου, την έχω συνηθίσει αυτήν την καραμέλα. :p

Δεν είναι και λίγοι αυτοί που έχουν γράψει κάτι τέτοιο, προφανώς για δύο λόγους. Πρώτον, διότι δεν γνωρίζουν τί είναι η δυναμική περιοχή, και πώς δουλεύει ένα πικάπ, σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, (μαγνητικά και οπτικά μέσα), και δεύτερον, διότι πάσχουν από βινυλιοπαρελθοντολογίτιδα. Πρόκειται για πολύ ύπουλο νόσημα, καθ' όσον ο ασθενής συμπεφέρεται σαν καθ' όλα φυσιολογικός άνθρωπος, αλλά νομίζει ότι την "εποχή του βινυλίου" όλα ήταν αγαθά και άγια, και ξάφνου, μόλις μπήκε στην αγορά το CD, έπιασε όλες τις εταιρείες μια μανία εξαπάτησης των πελατών τους, μέσα από τη λογική "τώρα που πέρασε η εποχή του βινυλίου, ήρθε η ώρα να μαγειρέψουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του CD και να σας το σερβίρουμε, επειδή βαρεθήκαμε να σας σερβίρουμε βινύλιο, τόσα χρόνια".

Συνήθως, αυτό το νόσημα προσβάλει άτομα που έζησαν αυτήν τη μετάβαση, αλλά και πιο νεαρά άτομα, τα οποία, κατά μιαν επίσης περίεργη λογική, διερωτώνται "πω, πω, τί είχαν αυτοί οι τυχεροί τότε, και τί χασαμε εμείς, που γεννηθήκαμε αργά"...
 
Ωραίο και διαφωτιστικό το θρέντ, αλλά για μένα είναι άλλη μια απόδειξη ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά δε συμβαδίζουν με την ουσία...

Όταν ακούω μουσική από το συστεμντέκι μου με την ντένον στο αυλάκι ξεχνάω τα πάντα. Έτσι απλά.

Μέχρι στιγμής δεν έχω βρει ψηφιακό μέσο που να με συνεπαίρνει ακούγοντας από αυτό.

Ελπίζω στο μέλλον να βελτιωθούν τα πράγματα για τα ψηφιακά ή να αλλάξουν τα γούστα μου.

Βάζω 2-3 δίσκους στο πικάπ και μετά αν χρειαστεί να ακούσω cd το αφήνω για την επόμενη μέρα...
 
Δηλαδή, με απλά λόγια, που θέλει ο Δημήτρης, παίξουμε έναν καινούργιο και άριστης ποιότητας δίσκο στο πικάπ, κα θέσουμε το ρυθμιστικό της στάθμης στο σημείο όπου τα ηχεία αναπαράγουν τον πιο δυνατό ήχο του δίσκου σε στάθμη, ας πούμε 110dB στη θέση ακρόασης, τότε ο θόρυβος επιφανείας του δίσκου θα βρίσκεται σε στάθμη γύρω στα 50dB, μη σας πω και παραπάνω, καλύπτοντας το θόρυβο όλων των άλλων συσκευών. Αν ανασηκώσουμε τη βελόνα, θα παραμείνει ο θόρυβος του phono, γύρω στα 40-45dB, (65-70dB κάτω από το θόρυβο αναφοράς). Αν τεθεί εκτός λειτουργίας το phono, τότε δεν θα ακούμε τίποτα, καθώς ο θόρυβος των υπολοίπων ηλεκτρονικών θα βρίσκεται κάτω από το κατώφλι ακουστότητας.

Αντιστοίχως, ο θόρυβος του CD βρίσκεται κάτω από το κατώφλι ακουστότητας. Μια τυπική ψηφιακή ηχογράφηση σε στούντιο, έχει λόγο σήματος προς θόρυβο ακόμη και πάνω από 90dB, εκτός της περίπτωσης της μεγάλης ορχήστρας, όπου η αναπνοή και οι κινήσεις 120 μουσικών παράγουν θόρυβο.
 
Re: Απάντηση: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Ωραίο και διαφωτιστικό το θρέντ, αλλά για μένα είναι άλλη μια απόδειξη ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά δε συμβαδίζουν με την ουσία...

Όταν ακούω μουσική από το συστεμντέκι μου με την ντένον στο αυλάκι ξεχνάω τα πάντα. Έτσι απλά.

Μέχρι στιγμής δεν έχω βρει ψηφιακό μέσο που να με συνεπαίρνει ακούγοντας από αυτό.

Ελπίζω στο μέλλον να βελτιωθούν τα πράγματα για τα ψηφιακά ή να αλλάξουν τα γούστα μου.

Βάζω 2-3 δίσκους στο πικάπ και μετά αν χρειαστεί να ακούσω cd το αφήνω για την επόμενη μέρα...

Σεβαστό αυτό που γράφεις αλλά θα πρέπει να αποφασίσουμε αν στη συζήτηση "χωράει" ο παράγοντας συναίσθημα ή όχι. Αν διαχωρίσουμε τις τεχνικές αρετές του πικάπ από τις συναισθηματικές, θα μπορέσουμε να βγάλουμε χρησιμότερα συμπεράσματα. Ειδικά εμείς που δεν διαθέτουμε και τα δύο μέσα ώστε να κάνουμε τη σύγκριση.
 
Ωραίο και διαφωτιστικό το θρέντ, αλλά για μένα είναι άλλη μια απόδειξη ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά δε συμβαδίζουν με την ουσία...

Όταν ακούω μουσική από το συστεμντέκι μου με την ντένον στο αυλάκι ξεχνάω τα πάντα. Έτσι απλά.

Μέχρι στιγμής δεν έχω βρει ψηφιακό μέσο που να με συνεπαίρνει ακούγοντας από αυτό.

Ελπίζω στο μέλλον να βελτιωθούν τα πράγματα για τα ψηφιακά ή να αλλάξουν τα γούστα μου.

Βάζω 2-3 δίσκους στο πικάπ και μετά αν χρειαστεί να ακούσω cd το αφήνω για την επόμενη μέρα...


Α!!! Τότε σίγουρα πάσχεις κι εσύ από αυτή την ασθένεια την βινυλιοπαρελθοντολογίτιδα!!! ;)
 
Βάζω 2-3 δίσκους στο πικάπ και μετά αν χρειαστεί να ακούσω cd το αφήνω για την επόμενη μέρα...

Αυτή είναι μιά πικρή αλήθεια,
μετά από συνεχή ακρόαση βινυλίων και με το πέρασμα στο εύκολο βολικό και ξένοιαστο άνοιγμα του συρταριού η συναισθηματική ευκρίνεια μειώνεται δραματικά :grinning-smiley-043
 
δεν πάσχει μόνο αυτός....

Τον τελευταίο καιρό ακούω όλο και περισσότερο βινύλιο.
Ευτυχώς στο σπίτι ακόμα το σιντο σύστημα κερδίζει...

Εδώ και 4-5 μήνες που κάνουμε συστηματικές ακροάσεις στου Ντοκ (που έχει σαφώς καλύτερο βινυλιο σύστημα) όλο και μου μπαίνουν ιδέες γιά νέο πλατώ...(και νάτανε μόνο το πλατώ... έχει και συνέχεια μετά)

Πχ τα συμπεράσματα από διεξοδικότατες ακροάσεις με denon dl103, lyra lydian, και τελικά την νέα του επιλογή shelter 501 ήταν χρησιμότατα.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Σεβαστό αυτό που γράφεις αλλά θα πρέπει να αποφασίσουμε αν στη συζήτηση "χωράει" ο παράγοντας συναίσθημα ή όχι. Αν διαχωρίσουμε τις τεχνικές αρετές του πικάπ από τις συναισθηματικές, θα μπορέσουμε να βγάλουμε χρησιμότερα συμπεράσματα. Ειδικά εμείς που δεν διαθέτουμε και τα δύο μέσα ώστε να κάνουμε τη σύγκριση.

Μα συζητάμε για μηχανήματα τα οποία τα αγοράζουμε για να ακούμε μουσική.
Και τι θα πει μουσική?
Για ποιο λόγο ακούμε μουσική?
Τι κερδίζουμε από αυτή?

Για μένα η μουσική είναι συναίσθημα.
Πως θα κρίνω ένα μηχάνημα μέσω του οποίου ακούω μουσική αφαιρώντας από τη μέση τα συναισθήματα που μου προκαλούνται?
Αφού σύμφωνα με αυτά επιλέγω τα ίδια τα μηχανήματα...

Δατς μάη οπίνιον...
 
Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Εννοώ, ότι η δυναμική περιοχή* είναι η διαφορά του χαμηλότερου σήματος που μπορεί να διαχειρισθεί μια συσκευή από το υψηλότερο.

Μεχρι εδω το πας καλα ....

Κατά βάσιν, αυτό είναι* που ονομάζεται λόγος σήματος προς θόρυβο
εδω σαλατοποιηθηκε το συμπαν ....
, και η δυναμική περιοχή* προσδιορίζεται εάν προσθέσουμε στη διαφορά αυτή (ποια ; το S/N δηλ λογο σηματος προς θορυβο ;;;)
και το λεγόμενο headroom, που υφίσταται μόνον στα αναλογικά ηλεκτρονικά.

Καλο θα ειναι να μην λαμβανει κανεις υπ οψιν του τις παραπανω παραγραφους γιατι δεν υπαρχει νοημα .

.....να προσεχουμε λιγο τι γραφουμε παρακαλω .
 
Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Και κάτι ακόμα. Η συμπίεση των δυναμικών είναι κάτι πολύ εύκολο, εάν το υλικό είναι σε ψηφιακή μορφή, οπότε, όντως η κατάσταση είναι εν πολλοίς απαράδεκτη, καθώς ο πάσα
( o ....πας , ο πας ενας !! )

ένας "μηχανικός", τώρα που βρήκε παπά είπε να θάψει καμιά δεκαριά.
1)Αντιθέτως, εάν το υλικό είναι σε αναλογική μορφή, η συμπίεση είναι απλώς αδύνατη,
μπαααα ;;;!!!! η συμπιεση γινεται με limmiter (περιορισμος των κορυφων). Γιατι δεν μπορει να γινει οταν το υλικο ειναι σε αναλογικη μορφη ;; θα τρελλαθουμε τελειως ....
εκτός εάν η ηχογράφηση είναι πολυκαναλική, και έχουμε στη διάθεσή μας την αντίστοιχη ταινία, οπότε με διαφορετικό down mix μπορεί να μεταβληθεί η σχετική στάθμη μεταξύ των καναλιών. Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίον μια σωστή αναλογική ηχογράφηση παραμένει σωστή, καθώς δεν μπορεί να την πειράξει κανένας ( φσιιιιτ μποϊϊϊνκ που ελεγε και ο αειμνηστος Ντοχερτυς ) Ελεοοος.
Αντιθέτως, αν ψηφιοποιηθεί, αντίο δυναμικά, εκτός εάν ο μηχανικός είναι λιγάκι μορφωμένος και όχι άσχετος...

....σε παρακαλω , μην εχεις γνωμη πια για ολα . Ελεος .
 
Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Δε μου τη σπας καθόλου, την έχω συνηθίσει αυτήν την καραμέλα. :p

Δεν είναι και λίγοι αυτοί που έχουν γράψει κάτι τέτοιο, προφανώς για δύο λόγους. Πρώτον, διότι δεν γνωρίζουν τί είναι η δυναμική περιοχή, και πώς δουλεύει ένα πικάπ, σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, (μαγνητικά και οπτικά μέσα), και δεύτερον, διότι πάσχουν από βινυλιοπαρελθοντολογίτιδα. Πρόκειται για πολύ ύπουλο νόσημα, καθ' όσον ο ασθενής συμπεφέρεται σαν καθ' όλα φυσιολογικός άνθρωπος, αλλά νομίζει ότι την "εποχή του βινυλίου" όλα ήταν αγαθά και άγια, και ξάφνου, μόλις μπήκε στην αγορά το CD, έπιασε όλες τις εταιρείες μια μανία εξαπάτησης των πελατών τους, μέσα από τη λογική "τώρα που πέρασε η εποχή του βινυλίου, ήρθε η ώρα να μαγειρέψουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του CD και να σας το σερβίρουμε, επειδή βαρεθήκαμε να σας σερβίρουμε βινύλιο, τόσα χρόνια".

Συνήθως, αυτό το νόσημα προσβάλει άτομα που έζησαν αυτήν τη μετάβαση, αλλά και πιο νεαρά άτομα, τα οποία, κατά μιαν επίσης περίεργη λογική, διερωτώνται "πω, πω, τί είχαν αυτοί οι τυχεροί τότε, και τί χασαμε εμείς, που γεννηθήκαμε αργά"...

Δηλαδη ολοι οσοι διαθετουν πικαπ και κεφαλες πολλων χιλιαδων ευρω ειναι παρασυρμενοι βλακες οι οποιοι επεσαν θυματα φαντασιωσεων και επιτηδειων !!!!! Ανθρωποι μορφωμενοι , επιτυχημενοι επαγγελματιες η χομπυστες που κανουν αιματηρη οικονομια . Μηπως θα επρεπε να εκφραζεσε πιο κοσμια για ολους αυτους οι οποιοι εχουν επιλεξει αυτον τον τροπο και αυτο το μεσο για να απολαμβανουν την μουσικη ;;;
 
Δυναμική περιοχή είναι ο λόγος του δυνατότερου σήματος που μπορεί να διαχειριστεί η συσκευή προς το χαμηλότερο σήμα.

Οταν στον παραπάνω λόγο αντί για το χαμηλότερο σήμα βάλουμε στον παρονομαστή τον θόρυβο που παράγει η συσκευή τότε έχουμε τον λόγο σήματος προς θόρυβο.

Επειδή το χαμηλότερο σήμα που μπορεί να διαχειριστεί η συσκευή είναι δυνατότερο από τον θόρυβο που παράγει (άρα ίδιος αριθμητής, μεγαλύτερος παρονομαστής σημαίνει μικρότερο κλάσμα) γιαυτό η δυναμική περιοχή σαν αριθμός dB είναι πάντα μικρότερος απ' ότι είναι ο λόγος σήματος προς θόρυβο.
 
Μια χαρά τα πηγαίναμε με την φιλοσοφική πλευρά του θέματος, μέχρι που μπήκαν και οι αναλύσεις τεχνικού περιεχομένου :damnyou:
 
Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Και κάτι ακόμα. Η συμπίεση των δυναμικών είναι κάτι πολύ εύκολο, εάν το υλικό είναι σε ψηφιακή μορφή, οπότε, όντως η κατάσταση είναι εν πολλοίς απαράδεκτη, καθώς ο πάσα ένας "μηχανικός", τώρα που βρήκε παπά είπε να θάψει καμιά δεκαριά. Αντιθέτως, εάν το υλικό είναι σε αναλογική μορφή, η συμπίεση είναι απλώς αδύνατη,

Oχι εδώ δεν έχεις δίκιο. Υπάρχει μία ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ συσκευή που ονομάζεται limiter και κάνει ακριβώς το ίδιο πράγμα στο αναλογικό σήμα.
Οποιοσδήποτε έχει δει μία κονσόλα ακόμα και επαρχιακού ραδιοφωνικού σταθμού θα έχει συναντήσει αυτό το μηχανηματάκι που ονομάζεται limiter. Μάλιστα επειδή οι ηχολήπτες πολλές φορές βαριούνται να κάθονται να ρυθμίζουν τις εντάσεις (ή δεν ξέρουν) έχουν τα ποτενσιόμετρα ανοιχτά λίγο πριν το τέρμα της διαδρομής τους και βασίζονται στο limiter να μην μπουν τα VUμετρα βαθιά μέσα στο κόκκινο και η παραμόρφωση να μην φθάσει στον θεό κάθε φορά που ο εκφωνητής του ραδιοφώνου υψώνει λίγο παραπάνω την φωνή του ή γελάει δυνατά, ή βγάζει στον αέρα κάποιον ακροατή και μικροφωνίζει το τηλέφωνό του...
 
Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Μια χαρά τα πηγαίναμε με την φιλοσοφική πλευρά του θέματος, μέχρι που μπήκαν και οι αναλύσεις τεχνικού περιεχομένου :damnyou:

Ο δυσμενής σχολιασμός των γραπτών κάποιου προϋποθέτει την γνώση του ορθού , είτε γλωσσολογικά , είτε γραμματικά , είτε εννοιολογικά . Ειδ' άλλως η σπουδή προς επισήμανση ορθών ως εσφαλμένων δημιουργεί υπόνοιες ότι και τα τυχόν , τω όντι , εσφαλμένα ενδέχεται να είναι ορθά ( τουλάχιστον για τους μη κατέχοντες πλήρως το θέμα )
 
ειλικρινά πάντως, αν και δεν ήξερα ότι "ο πάσα ένας" μπήκε στα ετυμολογικά λεξικά, δεν μου ακούγεται και τόσο λάθος και πολλές φορές το χρησιμοποιώ είτε αστειευόμενος είτε επίτηδες....

και περισσότερο από το σωστό (?) ο καθεις....ή το πεζότατο ο καθένας.

ο πασα ένας έχει πιό πολύ βάρος....

θυμάστε εκείνη την φοβερή ελληνική ταινία "μιάς πεντάρας νιάτα" που έλεγε ο Νικήτας Πλατής γιά ένα τραγούδι..."ο ανθρακώρυχος"


και τον διόρθωνε ο Ληναίος "ο ανθρακωρύχος είναι το το σωστό...."


Πλατής: "ναι, αλλά το άλλο έχει πιό πολύ ΒΑΘΟΣ...."
 
Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Ο δυσμενής σχολιασμός των γραπτών κάποιου προϋποθέτει την γνώση του ορθού , είτε γλωσσολογικά , είτε γραμματικά , είτε εννοιολογικά . Ειδ' άλλως η σπουδή προς επισήμανση ορθών ως εσφαλμένων δημιουργεί υπόνοιες ότι και τα τυχόν , τω όντι , εσφαλμένα ενδέχεται να είναι ορθά ( τουλάχιστον για τους μη κατέχοντες πλήρως το θέμα )

Δημητρη ...

πασα σε αρσενικο δεν υπαρχει .-

Ο πας , η πασα , το παν .

Αν υπαρχει ως καταγραφη της αγραμματοσυνης αμορφωτων νεοελληνων δεν σημαινει οτι ειναι και σωστο να χρησιμοποιειται . Ελεος εις την νιοστη !

ΥΓ. το limmiter μου δεν διορθωνεται δυστυχως .