Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Re: Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Oχι εδώ δεν έχεις δίκιο. Υπάρχει μία ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ συσκευή που ονομάζεται limiter και κάνει ακριβώς το ίδιο πράγμα στο αναλογικό σήμα.
Οποιοσδήποτε έχει δει μία κονσόλα ακόμα και επαρχιακού ραδιοφωνικού σταθμού θα έχει συναντήσει αυτό το μηχανηματάκι που ονομάζεται limiter. Μάλιστα επειδή οι ηχολήπτες πολλές φορές βαριούνται να κάθονται να ρυθμίζουν τις εντάσεις (ή δεν ξέρουν) έχουν τα ποτενσιόμετρα ανοιχτά λίγο πριν το τέρμα της διαδρομής τους και βασίζονται στο limiter να μην μπουν τα VUμετρα βαθιά μέσα στο κόκκινο και η παραμόρφωση να μην φθάσει στον θεό κάθε φορά που ο εκφωνητής του ραδιοφώνου υψώνει λίγο παραπάνω την φωνή του ή γελάει δυνατά, ή βγάζει στον αέρα κάποιον ακροατή και μικροφωνίζει το τηλέφωνό του...

Η χρήση αναλογικού limiter προϋποθέτει ένα πράγμα, που στην εποχή των αναλογικών ηχογραφήσεων ήταν ανεπιθύμητο: μεταγραφή. Για να συμπιέσεις ένα τελικό αναλογικό downmix, θα πρέπει να το περάσεις από τον limiter και το μεταγράψεις σε άλλη ταινία, (χρησιμοποιώντας δύο μαγνητόφωνα). Όμως, αυτό κοστίζει πολύ σημαντικά, καθ' όσον αυξάνει το θόρυβο. Και, σε κάθε περίπτωση, το χρήσιμο υλικό είναι το αντίγραφο, ενώ το πρωτότυπο παραμένει απείραχτο.

Αντιθέτως, στο ψηφιακό πεδίο, η επέμβαση στα δυναμικά γίνεται σ' αυτό τούτο το αρχικό, πρωτογενές υλικό, και μάλιστα χωρίς το παραμικρό κόστος θορύβου.
 
Να με συγχωρείς, αλλά το θέμα της δυναμικής περιοχής είναι μόνον τεχνικό, (αν και άπτεται και της μουσικής ερμηνείας, καθώς και η αυτή είναι κατά βάσιν τεχνικό θέμα).

Βασικά το θέμα τις δυναμικής περιοχής έχει πολλές πτυχές και δεν είναι μόνο τεχνικό. Βασικά η κύρια πτυχή του θέματος όπως το βλέπουν οι παραγωγοί είναι. Δεν πάνε να..πιπππ αυτοί και η υψηλή πιστότητα τους, αφού τα λεφτά είναι αλλού, έτσι και εμείς τα φτιάχνουμε έτσι ώστε να ακούγονται δυνατά στο Ipod και στο τρανζίστοράκι και στα pc και αστούς παράξενους με τα cd players ενισχυτές και ηχεία να κουρεύονται. :operator: :BDGBGDB55:
 
Το θέμα με τους περιοριστές (limiters,compressors) είναι να χρησιμοποιηθούν πριν την εγγραφή ώστε να μην ψαλιδίζεται η κυματομορφή αφού πχ. ένα μικρόφωνο έχει μεγαλύτερη δυναμική περιοχή από το μέσο εγγραφής. Το τι γίνεται μετά είναι θέμα άποψης του μηχανικού ήχου/ηχολήπτη και δεν ξέρω και γω τίνος άλλου.
 
Σύμφωνα με μία προδιαγραφή της EBU, για τα 16-bits συστήματα το διατιθέμενο περιθώριο (headroom margin) μέχρι το όριο παραμόρφωσης θα πρέπει να είναι 12 dB, ενώ για τα 18 και 20-bits συστήματα θα πρέπει να είναι 18 dB. Ίσως τελικά θα πρέπει να ψάχνουμε CD της δεκαετίας του '90 και πίσω. Πάντως μόνο 3 dB κάτω από το όριο της ψηφιακής παραμόρφωσης (0 dBFS) τα πράγματα είναι εξαιρετικά οριακά.

ακριβώς μέχρι το 90.

πχ ο Harry James... ζήτημα είναι να χτυπάει peak 0 μιά ή δυό φορές σε όλο το δίσκο.
Ένας σύγχρονος χτυπάει κάθε 10 sec...
 
Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Βασικά το θέμα τις δυναμικής περιοχής έχει πολλές πτυχές και δεν είναι μόνο τεχνικό. Βασικά η κύρια πτυχή του θέματος όπως το βλέπουν οι παραγωγοί είναι. Δεν πάνε να..πιπππ αυτοί και η υψηλή πιστότητα τους, αφού τα λεφτά είναι αλλού, έτσι και εμείς τα φτιάχνουμε έτσι ώστε να ακούγονται δυνατά στο Ipod και στο τρανζίστοράκι και στα pc και αστούς παράξενους με τα cd players ενισχυτές και ηχεία να κουρεύονται. :operator: :BDGBGDB55:


".......ωστε ν ακουγονται δυνατα στο ipod..."

Η mp3ιτιδα δημιουργει σεισμικα κυματα και καταστρεφει και τον ασυμπιεστο ηχο ....

Μαλλον αυτη ειναι αιτια του περιορισμου του δυναμικου ευρους . Να ακουγονται και στα καθε ειδους mp3 .
 
Re: Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

".......ωστε ν ακουγονται δυνατα στο ipod..."

Η mp3ιτιδα δημιουργει σεισμικα κυματα και καταστρεφει και τον ασυμπιεστο ηχο ....

Μαλλον αυτη ειναι αιτια του περιορισμου του δυναμικου ευρους . Να ακουγονται και στα καθε ειδους mp3 .

αυτό δεν είναι απαραίτητο.
ένας Harry James σε mp3 θα ακουστεί μια χαρά στο ipod (ακούγεται σας λέω).
αντίστοιχα ένα σύγχρονο "super remaster" με συμπιεσμένη περιοχή από -4 έως 0 db που είναι φτιαγμένο γιά ράδιο, όπου και να το βάλεις θα ακουστεί χάλια.

Αρα είναι θέμα δικής μας επιλογής τι θα διαλέξουμε και που θα το ακούσουμε.

Αρα να μην κατηγοράμε άρδην τα σύγχρονα μέσα ή το Mp3. Μιά χαρά είναι, και ας ακούω τα πάντα.
Το θέμα είναι η δυναμική περιοχή.
Αλλη η αντίληψη της ακουστότητας και η συμπίεση της δυναμικής περιοχής και ΑΛΛΟ η συμπίεση του όγκου της πληροφορίας που αφορά το mp3.
Μπορείς να ακούσεις μιά χαρά κλασική σε mp3 με μεταβατικά που καθαρίζουν.
 
Εξαρτάται και από τα ακουστικά.

Chief, από το iPod με τις ψείρες ακούς, ή έβαλες τίποτα δικά σου;

να μην μπερδεύουμε τα πράγματα Στέργιο.
δεν μιλάει κανείς (και δεν πιστεύω κανείς να μας θεωρεί τόσο γκαγκάου) γιά σύγκριση ενός καλού συμβατικού συστήματος σε σύγκριση με το άκουσμα του ipod με τις ψείρες του.
Ούτε κάν με το ipod και με καραακουστικά.
Μιλάμε γιά το ipod ως πηγή και μάλιστα ψηφιακή στο ίδιο σύστημα.

Και γιά το τελευταίο συζητώ.
Πάντως ναι, όταν έχω μεγάλα κέφια βάζω τα AKG K340 στο πόδι και ελάτε εσείς να ξεχωρίσετε τι παίζει....

Γιά τις νορμάλ ακροάσεις δεν με χαλάνε καθόλου οι ψείρες, αν και ετοιμάζομαι γιά αγορά ER.....
 
Απ' ότι είδα όμως στα σχετικά άρθρα που παρέθεσαν οι φίλοι πιό πάνω και αναλογικές ηχογραφήσεις υφίστανται την "περιποίηση" της μουσικής βιομηχανίας ( Abba/One of us) - εκτός αν εξ αρχής ήταν ψηφιακή η ηχογράφηση το 1981 και δεν το ξέρω .

To συγκεκριμένο των ΑΒΒΑ που ανέφερες ναι ήταν εξαρχής ξηφιακή ηχογράφιση σε ψηφιακό master. Και μάλιστα το έγραφε και σε αυτοκόλλητο κολλημένο στο εξώφυλο του βινυλίου: "Digitaly Mastered" Και πολύ κόσμος αναρωτιώταν τι μπορεί να σημαίνει αυτό;
 
To συγκεκριμένο των ΑΒΒΑ που ανέφερες ναι ήταν εξαρχής ξηφιακή ηχογράφιση σε ψηφιακό master. Και μάλιστα το έγραφε και σε αυτοκόλλητο κολλημένο στο εξώφυλο του βινυλίου: "Digitaly Mastered" Και πολύ κόσμος αναρωτιώταν τι μπορεί να σημαίνει αυτό;

γι αυτό αφησα ανοικτό ένα τέτοιο ενδεχόμενο . Δεν είχα ποτέ ABBA . -bye-

Ομως , απ' ότι φαίνεται , και αρχικά αναλογικές ηχογραφήσεις , σίγουρα πειράζονται . Παράδειγμα το Bitches Brew του οποίου το remaster έχω σε Γιαπωνέζικη και Αμερικάνικη έκδοση ( το μεν πρωτο σε χάρτινο εξώφυλλο , ο δε δεύτερο ως μέρος του box-set "The Complete Bitches Brew sessions" ) . Και οι δύο εκδόσεις αναφέρουν ότι το ψηφιακό ριμάστεριν έγινε από τον Mark Wilder , ενώ η Γιαπωνέζικη εκδοχή αναφέρει και ένα ακόμη όνομα ( δεν το θυμάμαι απ' έξω ) .

Λοιπόν και ο ήχος τους διαφέρει ( το κουτί έχει ελαφρώς πιό θολό ηχο με τονισμένα μπάσσα ) αλλά και χθες που παρατηρούσα τα peak meters του μπερυντάκ , είδα ότι το πρωτο αφήνει περιθώριο έως την κορυφή πολύ λιγότερα db απ' ότι το δεύτερο ( 0 έως -8 στην περίπτωση του κουτιού και 0 έως -12 στην περίπτωση του Γιαπωνέζικου και με τα peaks να μην αγγίζουν κόκκινο ) .
 
Ενας κύριος λόγος για τον περιορισμό της δυναμικής περιοχής στις παραγωγές είναι το ότι θα πρέπει να "παίξουν" σε συστήματα τέτοιων δυνατοτήτων.
Και απο τέτοιους περιορισμούς χαρακτηρίζεται το 99.9% των τελευταίων.
 
Ενας κύριος λόγος για τον περιορισμό της δυναμικής περιοχής στις παραγωγές είναι το ότι θα πρέπει να "παίξουν" σε συστήματα τέτοιων δυνατοτήτων.
Και απο τέτοιους περιορισμούς χαρακτηρίζεται το 99.9% των τελευταίων.


Τώρα τούτο χρειάζεται επεξήγηση

Ποια μηχανήματα κατατάσσονται στο 99.9% που αδυνατούν και ποια κατατάσσονται στο υπόλοιπο 0.1% ?
 
Τώρα τούτο χρειάζεται επεξήγηση

Ποια μηχανήματα κατατάσσονται στο 99.9% που αδυνατούν και ποια κατατάσσονται στο υπόλοιπο 0.1% ?

...τα γνωστα ηχεια με την εξαερωση και οι ενισχυτες με τα 653 παραλληλησμενα στοιχεια εξοδου(ανα καναλι:grinning-smiley-043)
 
Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.

Ενας κύριος λόγος για τον περιορισμό της δυναμικής περιοχής στις παραγωγές είναι το ότι θα πρέπει να "παίξουν" σε συστήματα τέτοιων δυνατοτήτων.
Και απο τέτοιους περιορισμούς χαρακτηρίζεται το 99.9% των τελευταίων.

Και όμως ο Harry James που λέει και ο Chif, παίζει σε όλα τα συστήματα και συστηματάκια και πισάκια και αϊ-ποδάκια υπέροχα.

Νομίζω πως οι μηχανικοί ήχου κατασκευάζουν φτηνοεντυπωσιακά προιόντα κατά παραγγελία των πολυεθνικών, οι οποίες μη έχοντας κατά νου την πιστότητα, πουλάνε την μουσική σαν φαστ φουντ για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους.
 
Υπάρχει και το άλλο άκρο, κάποιων ακριβοπληρωμένων "ποιοτικών" cds,που πρέπει να έχεις τουλάχιστον 250αρη ενισχυτή κι ευαίσθητα ηχεία,για να ακούσεις κάποιους ψιθύρους.Για παράδειγμα έχω μιά σειρά με Mahler της Denon,αγορασμένα κάπου στα τέλη του...περασμένου αιώνα,που μέχρι τώρα δεν έχω καταφέρει ν' ακούσω...
 
Υπάρχει και το άλλο άκρο, κάποιων ακριβοπληρωμένων "ποιοτικών" cds,που πρέπει να έχεις τουλάχιστον 250αρη ενισχυτή κι ευαίσθητα ηχεία,για να ακούσεις κάποιους ψιθύρους.Για παράδειγμα έχω μιά σειρά με Mahler της Denon,αγορασμένα κάπου στα τέλη του...περασμένου αιώνα,που μέχρι τώρα δεν έχω καταφέρει ν' ακούσω...


Ο Mahler έχει πάρα πολύ χαμηλά περάσματα. Εδώ φαίνεται η υπεροχή της δυναμικής περιοχής και όχι σε δίσκους ποπ κλπ...
 
Τώρα τούτο χρειάζεται επεξήγηση

Ποια μηχανήματα κατατάσσονται στο 99.9% που αδυνατούν και ποια κατατάσσονται στο υπόλοιπο 0.1% ?

Στο 0.1% κατατάσονται λίγα, απ δικά μας συστήματα που ασχολούμαστε και καλά με το sport.