Costas Coyias
Banned
Re: Απάντηση: Re: Δυναμική περιοχή δίσκων CDs vs LPs.
Η χρήση αναλογικού limiter προϋποθέτει ένα πράγμα, που στην εποχή των αναλογικών ηχογραφήσεων ήταν ανεπιθύμητο: μεταγραφή. Για να συμπιέσεις ένα τελικό αναλογικό downmix, θα πρέπει να το περάσεις από τον limiter και το μεταγράψεις σε άλλη ταινία, (χρησιμοποιώντας δύο μαγνητόφωνα). Όμως, αυτό κοστίζει πολύ σημαντικά, καθ' όσον αυξάνει το θόρυβο. Και, σε κάθε περίπτωση, το χρήσιμο υλικό είναι το αντίγραφο, ενώ το πρωτότυπο παραμένει απείραχτο.
Αντιθέτως, στο ψηφιακό πεδίο, η επέμβαση στα δυναμικά γίνεται σ' αυτό τούτο το αρχικό, πρωτογενές υλικό, και μάλιστα χωρίς το παραμικρό κόστος θορύβου.
Oχι εδώ δεν έχεις δίκιο. Υπάρχει μία ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ συσκευή που ονομάζεται limiter και κάνει ακριβώς το ίδιο πράγμα στο αναλογικό σήμα.
Οποιοσδήποτε έχει δει μία κονσόλα ακόμα και επαρχιακού ραδιοφωνικού σταθμού θα έχει συναντήσει αυτό το μηχανηματάκι που ονομάζεται limiter. Μάλιστα επειδή οι ηχολήπτες πολλές φορές βαριούνται να κάθονται να ρυθμίζουν τις εντάσεις (ή δεν ξέρουν) έχουν τα ποτενσιόμετρα ανοιχτά λίγο πριν το τέρμα της διαδρομής τους και βασίζονται στο limiter να μην μπουν τα VUμετρα βαθιά μέσα στο κόκκινο και η παραμόρφωση να μην φθάσει στον θεό κάθε φορά που ο εκφωνητής του ραδιοφώνου υψώνει λίγο παραπάνω την φωνή του ή γελάει δυνατά, ή βγάζει στον αέρα κάποιον ακροατή και μικροφωνίζει το τηλέφωνό του...
Η χρήση αναλογικού limiter προϋποθέτει ένα πράγμα, που στην εποχή των αναλογικών ηχογραφήσεων ήταν ανεπιθύμητο: μεταγραφή. Για να συμπιέσεις ένα τελικό αναλογικό downmix, θα πρέπει να το περάσεις από τον limiter και το μεταγράψεις σε άλλη ταινία, (χρησιμοποιώντας δύο μαγνητόφωνα). Όμως, αυτό κοστίζει πολύ σημαντικά, καθ' όσον αυξάνει το θόρυβο. Και, σε κάθε περίπτωση, το χρήσιμο υλικό είναι το αντίγραφο, ενώ το πρωτότυπο παραμένει απείραχτο.
Αντιθέτως, στο ψηφιακό πεδίο, η επέμβαση στα δυναμικά γίνεται σ' αυτό τούτο το αρχικό, πρωτογενές υλικό, και μάλιστα χωρίς το παραμικρό κόστος θορύβου.