Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Οι εξομοιώσεις μέσω Η/Υ και τα γραφήματα που φαίνονται στην αρχή του θέματος ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα ?

Που τις βρήκατε, κατ' αρχάς ?

Τι εννοεις?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Τι εννοεις?

Δεν μου φαίνονται αληθινές οι κυματομορφές που ανέβασες . Προφανώς δεν αφορούν ηχογραφημένες κυματομορφές από αληθινά μεγάφωνα, έτσι δεν είναι ?
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Δεν μου φαίνονται αληθινές οι κυματομορφές που ανέβασες . Προφανώς δεν αφορούν ηχογραφημένες κυματομορφές από αληθινά μεγάφωνα, έτσι δεν είναι ?

βεβαιως και δεν ειναι.
Ειναι απλοποιημενα μοντελα για σκοπους προσομοιωσης.
Θεωρησα σκοπιμο τη χρησημοποιηση τελειας τριγωνικης κυμματομορφης ως εισοδο,γιατι πλησιαζει την μορφη ορισμενων οργανων.
Ι.Β φυσικα μπορουμε να χρησημοποιησουμε και πραγματικη κυμματομορφη αν εχουμε ενα αρχειο με τις διακριτες τιμες,και μοντελοποιηση υπαρκτου μεγαφωνου αν θελουμε.

Σταυρος
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

βεβαιως και δεν ειναι.
Ειναι απλοποιημενα μοντελα για σκοπους προσομοιωσης.
Θεωρησα σκοπιμο τη χρησημοποιηση τελειας τριγωνικης κυμματομορφης ως εισοδο,γιατι πλησιαζει την μορφη ορισμενων οργανων.
Ι.Β φυσικα μπορουμε να χρησημοποιησουμε και πραγματικη κυμματομορφη αν εχουμε ενα αρχειο με τις διακριτες τιμες,και μοντελοποιηση υπαρκτου μεγαφωνου αν θελουμε.

Σταυρος


Αυτό ακριβώς λέω. Το μοντέλο που χρησιμοποιείς, δεν έχει σχέση με πραγματικά μαγάφωνα και ηχεία, πόσο μάλλον με μονόδρομα ή πολύδρομα ηχεία.
 
Το μοντελο που χρησημοποιησα ηταν οσο απλα χρειαζεται για να φανει οτι η συνθεση σηματος απο δυο πηγες οσο τελειες και να ειναι παντα θα εισαγουν παραμορφωσεις.
 
Το crossover διαχωρίζει συχνοτικές περιοχές, δεν τις συνθέτει. Η σύνθεση γίνεται από τον ανθρώπινο εγκέφαλο και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, λαμβάνοντας ως ερέθισμα την ακουστική πίεση που παράγεται από τα μεγάφωνα.
 
ποιος την χεζ@@ τη επιστημονική τεκμηρίωση ( δεν θέλω να προσβάλω κάποιον !! ) εάν σου αρέσει η ευθύτητα ταχύτητα και ουδετερότητα του μονόδρομου το επιλεγείς εαν οχι ... παίρνεις το χρωματιστό ακραίο δρόμο του cross και των μονάδων του που ξεχειλίζουν μπάσα και πρίμα υπερκαλύπτοντας το ένα το άλλο .. σχεδόν τσακώνονται δηλαδή ! πιο θα παίξει τι ?
προσωπικές απόψεις είναι μην παρεξηγηθούμε..
εγώ πειραματικά άκουσα και ΚΟΛΛΗΣΑ πλέον !
 
α. Η επιστημονική τεκμηρίωση έρχεται ως κερασάκι στην τούρτα - και εαν θέλετε να το φάτε το τρώτε- σε όλο το μεγαλείο του hi-end.

β. Είμαι fan και των δύο σχολών - Fullrange και 2-3 κτλ. way. Πάντως , από κανένα μονόδρομο δεν άκουσα αρμονική έκταση , πληρότητα άνω και κάτω άκρων. Χαρακτηριστικό ήταν σε μια δοκιμή με τον ίδιο λαμπάτο προ-τελικό , τα ίδια καλώδια και λοιπό σύστημα ότι τα πιατίνια και τα triangles από συμφωνικά έργα ακούστηκαν κουρεμένα , σαν να πέφτει μια καρφίτσα σε ένα άδειο κρυστάλλινο ποτήρι, ενώ αμέσως μετά σε κάποια Proac 2-way ακούστηκαν με σωστή έκταση, decay και 'αέρα'. Άλλες βέβαια οι χάρες του ενός , άλλες του άλλου. Πολλοί παντρεύουν ως γνωστόν ribbon με full-range αλα Tonian Labs κτλ. Εκεί εαν πετύχει το μαγείρεμα (πολύ δύσκολο) τα αποτελέσματα είναι αρεστά. Εαν ακούσεις ομοιογένεια, ταχύτητα και συνέχεια που έχουν μερικά ηχεία όπως πχ το Proac D28 ή φαντάζομαι και το D38 ή D-Two ή το Sonus Faber Guarneri εκεί το crossover είναι σαν να έχει εξαφανισθεί. Το ίδιο και με τα Avantgarde της άλλης σχολής κόρνας.

γ. Το να φτιάξεις κουτί για PHY , για AER, για Feastrex ή και Fostex (δεν μιλάμε για lowther που φωνάζεις βοήθεια για να θάψεις το shout) είναι απίστευτα δύσκολη υπόθεση ώστε να πάρεις σωστό, γρήγορο και βαθύ χαμηλό , πάντως όχι αδύνατον πλέον.

δ. Πολύς κόσμος μαζί με την κόντρα καθαρά τύπου ηχείου (μονόδρομο-πολύδρομο) αναγκαία μπλέκει στην κόντρα ενισχυτών με μικρό βαττάζ και αυτών με καλό drive. Δύσκολα θα κάτσει κάποιος να ακούσει πχ. Fostex με 110 watt push-pull ή από Wilson με 2Α3 ,οπότε η συζήτηση πάσχει από χάσμα εμπειριών .
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Το crossover διαχωρίζει συχνοτικές περιοχές, δεν τις συνθέτει. Η σύνθεση γίνεται από τον ανθρώπινο εγκέφαλο και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, λαμβάνοντας ως ερέθισμα την ακουστική πίεση που παράγεται από τα μεγάφωνα.

Που ειπα οτι το κρος συνθετει???
το διαγραμμα συνθεσης ειναι επαλληλια του κυμματος του ενος driver με το κυμμα του αλλου σε ενα σημειο,υποθετικα μπορει να ειναι το αυτι.Αυτο απεικνιζουν τα δυο τελευταια διαγραμματα
Μαλλον παρεξηγηθηκα εδω..:HTEHETH63:
 
Συγγνώμη αλλά δεν μπορώ να ακολουθήσω με πια λογική συνθέτεις τα ακουστικά κύματα των μεγαφώνων χωρίς να έχεις μοντελοποιήσει πλήρως το crossover, τα μεγάφωνα και την καμπίνα του ηχείου.

Αυτό που εσύ κάνεις είναι μια απλή πρόσθεση, αφού δεν λαμβάνεις υπόψη σου τα χαρακτηριστικά του δίδρομου ηχείου στο πεδιο της συχνότητας αλλά και του χρόνου.
 
Last edited:
Θα είχε νόημα να μας παρουσιάσεις αληθινές μετρήσεις ηχείων, ηχείων εκπροσώπους και των δύο σχολών και όχι πλασματικές μετρήσεις από τον Η/Υ .
 
Last edited:
Πάντως εάν δούμε τις εξόδους ενός cross over στον παλμογράφο θα τρελαθούμε από τις διακυμάνσεις και τις παραμορφώσεις του σήματος τόσο που θα απορήσουμε πως ακούμε μουσική από αυτό το πράμα. Τα πράγματα είναι πολύ καλυτέρα στα ενεργά τα οποία δίνουν μια λύση στο πρόβλημα .
Εγώ αν και ακούω από ένα πολύ βελτιωμένο monolith της martin logan έχω και ένα full range για κάποιες φορές που θέλω κάτι διαφορετικό. Και εκεί υπάρχουν ωραίες λύσεις όπως πχ ένα 15αρι σε μια ανοιχτή μπάφλα με ένα 8αρι φουλ και ένα τουιτερ προς τα πίσω βέβαια για να έχω πραγματικά δίπολη συμπεριφορά σε όλο το φάσμα. Ειδικά αμα βρεις και Κανά καλό φουλ το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό (και τσάμπα).
Και βασικά καλές οι μετρήσεις και μπορούμε να μιλάμε με τις ώρες για αυτές αλλά το αποτέλεσμα μετράει .Άλλωστε σε ένα πραγματικό χώρο και σε μια θέση ακρόασης μακριά από τα ηχεία δεν μπορούμε να μιλάμε για φασική απόκριση ,αυτά είναι μονό για near field monitors
 
Πάντως εάν δούμε τις εξόδους ενός cross over στον παλμογράφο θα τρελαθούμε από τις διακυμάνσεις και τις παραμορφώσεις του σήματος τόσο που θα απορήσουμε πως ακούμε μουσική από αυτό το πράμα. Τα πράγματα είναι πολύ καλυτέρα στα ενεργά τα οποία δίνουν μια λύση στο πρόβλημα .
Εγώ αν και ακούω από ένα πολύ βελτιωμένο monolith της martin logan έχω και ένα full range για κάποιες φορές που θέλω κάτι διαφορετικό. Και εκεί υπάρχουν ωραίες λύσεις όπως πχ ένα 15αρι σε μια ανοιχτή μπάφλα με ένα 8αρι φουλ και ένα τουιτερ προς τα πίσω βέβαια για να έχω πραγματικά δίπολη συμπεριφορά σε όλο το φάσμα. Ειδικά αμα βρεις και Κανά καλό φουλ το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό (και τσάμπα).
Και βασικά καλές οι μετρήσεις και μπορούμε να μιλάμε με τις ώρες για αυτές αλλά το αποτέλεσμα μετράει .Άλλωστε σε ένα πραγματικό χώρο και σε μια θέση ακρόασης μακριά από τα ηχεία δεν μπορούμε να μιλάμε για φασική απόκριση ,αυτά είναι μονό για near field monitors




δεν ειναι ακριβως αυτο που λες, αλλα με 600 ευρω φτιαχνεις αυτο:


5989.gr.gif




(ειναι ευκολο σαν φορτιο και ξεφευγει σε ηχο απο διαφορα "κουτια")



περισσοτερες πληροφοριες εδω:



αν δεν ειχα ανακατευτει με το βινυλιο τωρα τελευταια θα το εφτιαχνα.
το συγκεκριμενο ηχειο εχει τις αρετες του μονοδρομου και παραλληλα δεν στερειται απο γρηγορο και βαθυ χαμηλο.


300 ευρω στο καναλι κοστιζει (κροσοβερ και μεγαφωνα), αξιζει να το τολμησει καποιος...
 

Attachments

  • 5989.gr.gif
    5989.gr.gif
    42.1 KB · Views: 6
Απάντηση: Re: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Πάντως εάν δούμε τις εξόδους ενός cross over στον παλμογράφο θα τρελαθούμε από τις διακυμάνσεις και τις παραμορφώσεις του σήματος τόσο που θα απορήσουμε πως ακούμε μουσική από αυτό το πράμα.

Εννοείς την παραμόρφωση φάσης ή κάτι άλλο ?

Ποια crossovers είδες στον παλμογράφο ?

Καλημέρα και καλωσόρισες στο avclub :a0210:
 
Κατ' αρχάς, θέλω να τονίσω ότι δεν είμαι fun καμίας συγκεκριμένης τεχνολογίας ηχείων (ηλεκτροδυναμικά, ανοικτά, κλειστά, πάνελ, μονόπολα, δίπολα, πολύδρομα, full range,υβριδικά, ενεργητικά, παθητικά, κτλ). Έχω συναντήσει πολύ επιτυχημένες υλοποιήσεις από όλες τις κατηγορίες, όπως επίσης και ακριβώς το αντίθετο. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο σχεδιασμός και η κατασκευή ενός ηχείου είναι μία πάλη από αντικρουόμενους μεταξύ τους φυσικούς νόμους. Οπότε, δεν μιλάμε απλά και μόνο για επιστήμη, αλλά και για τέχνη, στην οποία πολύ μεγάλο ρόλο παίζει η εμπειρία και το ταλέντο!!!

O σκοπός του φίλτρου crossover είναι η ανάθεση σε κάθε μονάδα μεγαφώνου ορισμένης μόνον περιοχής του ακουστικού φάσματος (εκείνης στην οποία η κάθε μονάδα αποδίδει περισσότερο), καθώς και για την αποκοπή των υπολοίπων συχνοτήτων έξω από την περιοχή λειτουργίας τους. Με τον τρόπο αυτό, αποφεύγονται οι έντονες αρμονικές παραμορφώσεις των μεγαφώνων, που εμφανίζονται όταν αυτά οδηγούνται σε περιοχές συχνοτήτων εκτός των κατασκευαστικών τους ορίων, όπως επίσης και οποιαδήποτε πιθανά προβλήματα που μπορεί να προέλθουν, πχ από τη θερμική συμπίεση (αδυναμία αποτελεσματικής απαγωγής του παραγόμενου θερμικού φορτίου) ή από την οδήγηση χαμηλών συχνοτήτων στις μονάδες tweeter : ενδοδιαμόρφωση/Doppler (o κίνδυνος για την εισαγωγή παραμορφώσεων αυτού του τύπου στη συχνότητα συντονισμού του tweeter είναι μεγαλύτερος με τη χρήση φίλτρων πρώτης τάξης) ή ακόμη και καταστροφή των tweeters από τα ισχυρά χαμηλής συχνότητας ρεύματα. Επομένως, τα κυκλώματα διαχωρισμού συχνοτήτων οφείλουν την ύπαρξή τους αποκλειστικά στην αδυναμία των ηλεκτροδυναμικών, αλλά και πολλών άλλων υλοποιήσεων, να αναπαράγουν από μόνα τους αποτελεσματικά και χωρίς προβλήματα ολόκληρο το ακουστικό φάσμα (20 Hz - 20 kΗz).

Τώρα, όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των περιοχών που θέλουμε να υποδιαιρέσουμε το ακουστικό φάσμα, τόσο δυσκολότερος είναι ο ποιοτικός σχεδιασμός του crossover. Ο λόγος είναι, ότι στα σημεία όπου γίνεται ο διαχωρισμός του φάσματος (γύρω από τις συχνότητες crossover) παρουσιάζονται μεγάλες διαφορές φάσης (phase distortion/delays) μεταξύ των διαφορετικών περιοχών του φάσματος, οι οποίες προκαλούν απώλεια της συνοχής του ήχου,υποβάθμιση της στερεοφωνικής εικόνας και προβλήματα χρωματισμών. Επίσης, ο συνολικός κύριος λοβός ακτινοβολίας στην περιοχή των συχνοτήτων crossover στενεύει και υπόκειται σε γωνιακή κλίση, λόγω της κοινής εκπομπής από δύο διαφορετικές μονάδες. Εάν δεν προσεχθεί ο σχεδιασμός του crossover, τότε όλα αυτά τα φαινόμενα υποβαθμίζουν σοβαρά το τελικά παραγόμενο ηχητικό αποτέλεσμα και χάνονται τα προαναφερθέντα πλεονεκτήματα των ηχείων με περισσότερους δρόμους.
 
Last edited: