Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Τα ανωτέρω, σε γενικές γραμμές ισχύουν και είναι γνωστά από τη δεκαετία του 50, ίσως και από πιο πριν.
Αυτό που δυστυχώς δεν ελέχθη είναι η αδυναμία της πλειοψηφίας των μονόδρομων “full-range” ηλεκτροδυναμικών μεγαφώνων να αναπαράγουν ολόκληρο το ακουστικό φάσμα. Να ξέρετε ότι και αυτά παρουσιάζουν προβλήματα φασικής παραμόρφωσης –και αρμονικής παραμόρφωσης - όταν καλούνται να αναπαράγουν (απουσία crossover) ολόκληρο το ακουστικό φάσμα συχνοτήτων. Οταν μάλιστα τοποθετηθούν σε ένα τυπικό χώρο ακρόασης (reverberant room) τα όποια πλεονεκτήματα της κάπως ομαλότερης φασικής συμπεριφοράς τους χάνονται αφού ο ανακλαστικός χώρος πλέον είναι αυτός που καθορίζει την φασική παραμόρφωση του μουσικού προγράμματος. .

Ομως ευτυχώς, ο ακουστικός νόμος του Ωμ έρχεται να μας ανακουφίσει. Θεωρεί ότι το κοινό ανθρώπινο αυτί δεν αντιλαμβάνεται τις φασικές παραμορφώσεις. Αυτή τη θεωρία αργότερα κάποιοι προσπάθησαν να την ανατρέψουν, χρησιμοποιώντας συγκεκραμένη μεθοδολογία σε τυφλή δοκιμή, με μια θεμελιώδη συχνότητα και τη δεύτερη αρμονική της την οποία αρμονική μπορούσαν να την μεταβάλουν ως προς τη φάση με το πλάτος να παραμένει σταθερό. Το ακροατήριο κατάφερε να αντιληφτεί την παραμόρφωση φάσης με μεγάλη βέβαια δυσκολία και μόνο με συγκεκριμένους τόνους χαμηλής συχνότητας. Δεν ήταν βέβαια δυνατόν να πετύχουν το ίδιο θετικό αποτέλεσμα με κανονικό μουσικό σήμα.
Οπως αντιλαμβάνεστε, οι δυσκολίες είναι πολλές γι αυτό ποτέ μην γενικεύετε υπερ της μιας σχολής ή της άλλης. Ειδικότερα εκείνοι που δεν έχουν ασχοληθεί σοβαρά με την ακουστική και τον σχεδιασμό ηχείων. Αναφέρομαι στα γνωστά μόνόδρομα ηλεκτροδυναμικά κουδουνίστρες που έχουν το θράσος ορισμένοι κατασκευαστές να μας παρουσιάζουν ακόμα και στις high-end εκθέσεις.

Αν κάποιοι έχουν τα κότσια και τον κατάλληλο εξοπλισμό τότε ας πραγματοποιήσουν και αυτοί ένα blind test με αντικείμενο την ευαισθησία του ανθρώπινου αυτιού στην φασική παραμόρφωση. Δεν αναφέρομαι στις πολύ χαμηλές συχνότητες (βλέπε αλλαγή φάσης κατά 180 στα subwoofers).


Δεύτερον. Οι περισσότερες ηχογραφήσεις πραγματοποιούνται με πολλά μικρόφωνα, οπότε η φασική παραμόρφωση είναι από τη μάνα της στα ύψη και εσείς ψάχνετε για ψήλους στ' άχυρα .. Εννοείται ότι και η επεξεργασία του σήματος στο mastering process θα μεγεθύνει ακόμα περισσότερο το ποσοστό της φασικής παραμόρφωσης !!!

Χε Χε Χε !!!!

Σοβαρευτείτε !
 
Last edited:
Ευτυχώς τα είπες σχεδόν όλα, δεν χρειάζεται να προσθέσω και εγώ κάτι!
Τα μονόδρομα συμβατικά ηχεία δεν θεωρούνται και δεν είναι πλήρης
αναπαραγωγέας του ακουστικού φάσματος, πάντα υστερούν σε κάποιο
άκρο και όχι μόνο!!!
 
Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Αυτό που δυστυχώς δεν ελέχθη είναι η αδυναμία της πλειοψηφίας των μονόδρομων “full-range” ηλεκτροδυναμικών μεγαφώνων να αναπαράγουν ολόκληρο το ακουστικό φάσμα. Να ξέρετε ότι και αυτά παρουσιάζουν προβλήματα φασικής παραμόρφωσης –και αρμονικής παραμόρφωσης - όταν καλούνται να αναπαράγουν (απουσία crossover) ολόκληρο το ακουστικό φάσμα συχνοτήτων. Οταν μάλιστα τοποθετηθούν σε ένα τυπικό χώρο ακρόασης (reverberant room) τα όποια πλεονεκτήματα της κάπως ομαλότερης φασικής συμπεριφοράς τους χάνονται αφού ο ανακλαστικός χώρος πλέον είναι αυτός που καθορίζει την φασική παραμόρφωση του μουσικού προγράμματος.


Τα δίπολα ηχεία, είτε επίπεδα (πάνελ) πλήρους φάσματος είτε ηλεκτροδυναμικά ανοικτής πλάτης, μπορεί να έχουν πάρα πολλά προβλήματα, αλλά συγκρινόμενα με τα κλασσικά ηλεκτροδυναμικά μονόπολα σίγουρα έχουν μικρότερο πεδίο αντηχήσεων και χαμηλότερη αλληλεπίδραση με το χώρο λόγω της δίλοβης ακτινοβολίας τους.


Ομως ευτυχώς, ο ακουστικός νόμος του Ωμ έρχεται να μας ανακουφίσει. Θεωρεί ότι το κοινό ανθρώπινο αυτί δεν αντιλαμβάνεται τις φασικές παραμορφώσεις. Αυτή τη θεωρία αργότερα κάποιοι προσπάθησαν να την ανατρέψουν, χρησιμοποιώντας συγκεκραμένη μεθοδολογία σε τυφλή δοκιμή, με μια θεμελιώδη συχνότητα και τη δεύτερη αρμονική της την οποία αρμονική μπορούσαν να την μεταβάλουν ως προς τη φάση με το πλάτος να παραμένει σταθερό. Το ακροατήριο κατάφερε να αντιληφτεί την παραμόρφωση φάσης με μεγάλη βέβαια δυσκολία και μόνο με συγκεκριμένους τόνους χαμηλής συχνότητας. Δεν ήταν βέβαια δυνατόν να πετύχουν το ίδιο θετικό αποτέλεσμα με κανονικό μουσικό σήμα.


Αυτόν τον ακουστικό νόμο του Ωμ δεν τον έχω σε πολύ υπόληψη. Πολύ "γιαλαντζί" μου φαίνεται για νόμος. Κανονικά θα πρέπει να καταργηθεί ή να τροποποιηθεί. Πολλά βιβλία ακουστικής δεν μπαίνουν καν στον κόπο να αναφερθούν σε αυτόν. Το γεγονός είναι ότι η φασική παραμόρφωση υπάρχει σε όλους τους κρίκους της ηχητικής αλυσίδας από την εγγραφή μέχρι την αναπαραγωγή και είναι εξαιρετικά δύσκολο (έως μάλλον αδύνατο) να εξαλειφθεί εντελώς.

Αυτό που θέλω να επισημάνω, είναι ότι υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, για το κάτω από ποιες συνθήκες η παραμόρφωση φάσης είναι αισθητή στο ανθρώπινο σύστημα ακοής, σε χώρους πέραν του ανηχοϊκού θαλάμου και μάλιστα από μη-εκπαιδευμένους ακροατές. Πάντως, ανακρίβειες στην απόκριση φάσης προκαλούν χρονικές διαφοροποιήσεις στην άφιξη των συνιστωσών συχνοτήτων του σήματος στον ακροατή, με κύριο επακόλουθο τη ‛σύγχυση’ και το χρωματισμό (coloration) της τελικής ηχητικής εικόνας. Η παραμόρφωση φάσης είναι ένας από τους βασικούς λόγους, για τους οποίους σε πολλά ηλεκτροακουστικά συστήματα η ανθρώπινη φωνή μοιάζει αφύσικη και τεχνητά αναπαραγόμενη. Επίσης, η παραμόρφωση φάσης καταστρέφει και την ορθή αναπαραγωγή της στερεοφωνικής εικόνας.

Στα ηλεκτροδυναμικά ηχεία με crossover παρατηρούνται μεγάλες φασικές διαφορές (κατά μερικές εκατοντάδες μοίρες), μεταξύ των παραγόμενων κοινών συχνοτήτων από τα γειτονικά μεγάφωνα, οι οποίες γίνονται ιδιαίτερα αισθητές γύρω από τις συχνότητες crossover. Στα λεγόμενα φίλτρα ελάχιστης φάσης (minimum phase response) οι διάφορες συνιστώσες συχνότητες καταφθάνουν στον ακροατή σχεδόν την ίδια χρονική στιγμή και είναι συμφασικές. Μία σχεδίαση ηλεκτροδυναμικού ηχείου που προσεγγίζει σύστημα ελάχιστης φάσης, κανονικά θα πρέπει κατά βάση να χρησιμοποιεί φίλτρα πρώτης τάξης (και ειδικότερα Butterworth), τα οποία παρουσιάζουν περισσότερο γραμμική απόκριση φάσης (phase linear). Όμως, αυτή η σχεδιαστική επιλογή παρουσιάζει άλλου είδους προβλήματα και αποφεύγεται εσκεμμένα από πολλούς κατασκευαστές. Επίσης, στα πλαίσια της προσπάθειας αυτής (προσέγγισης συμπεριφοράς ελάχιστης φάσης), ορισμένες μονάδες woofer φέρουν phase plug, έτσι ώστε να μεταφέρεται το ακουστικό τους κέντρο μπροστά από το πηνίο φωνής, στο ίδιο κατακόρυφο επίπεδο με τα ακουστικά κέντρα πχ των μονάδων ribbon (μεσαίων και υψηλών συχνοτήτων). Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται χρονική ευθυγράμμιση (time alignment), χωρίς να είναι απαραίτητη η χωροταξική τοποθέτηση των μικρότερων μονάδων πίσω από το woofer.Φασικές διαφορές 180° καθώς το σήμα εξέρχεται του crossover και μέσα στη ζώνη passband, είναι ακουστές και ενοχλητικές.

Αυτά για την ώρα.... ουφ!!!!

 
Last edited:
Πράγματι κάτι τέτοιο εννοώ analyze it. Και υπάρχουν πολλές παραλλαγές του στο ιντερνετ . από crossover για αρχη θες μόνο ένα μεγάλο πηνίο στο γουφερ (χιχιχι εδώ θα σκάσουνε από τη ζήλια τους τα τριδρομα)
Η κάθε σχολή έχει τα δικά τις χαρακτηριστικά και περιορισμούς, η μαγκιά είναι να καταφέρεις για παράδειγμα να βγάλεις μεγάλη σκηνή με κουτί και πολλούς δρόμους όπως σε ένα μεγάλο πανελ ή να βγάλεις εντάσεις και δυναμικά από ένα πανελ όπως σε μια κόρνα. Εκεί δυστυχώς η φυσική θέτει τα εμπόδια.
Έχω δει πολλά cross over στον παλμογράφο και θα σου πω για παράδειγμα ότι είναι πολύ συνηθισμένο σε συχνότητες που θα έπρεπε να πέφτει η τάση αυτή να ανεβαίνει (λόγω της αντίστασης του μεγάφωνου που αλλάζει ή το τετράγωνο να είναι ημίτονο αφού πρέπει πχ να αθροιστεί με το ημίτονο του μιντ του tw και του supertw για να γίνει τελικά στα αυτιά μας κάτι σαν τετράγωνο αν όλα πάνε καλά. Δεν συζητάμε για τις παραμορφώσεις φάσης που παίζουν ποδοσφαιρακι μέσα στο ακουστικό φάσμα. (ευχαριστώ καλώς σας βρήκα ).
Πάντως σε τυφλό τεστ που έχω κάνει mε ένα behringer και ένα rane στα monolith όλοι κατάλαβαν διαφορές όταν άλλαζα φάση . απλός δεν μπορούσαν να πουν ποιο τους άρεσε περισσότερο. Πχ έβλεπες τη σκηνή να αλλάζει βάθος και ύψος. Τα full range από μόνα τους είναι μάλλον κακά ηχεία με προβλήματα σε τουλάχιστον ένα από τα δυο άκρα . είναι όμως κάτι που μπορεί να φτιάξει ο οποιοσδήποτε και να έχει καλά αποτελέσματα .
Μην ξεχνάμε ότι όλοι μας έχουμε δικά μας κριτήρια και προτεραιότητες και για αυτό υπάρχουν fan όλων των σχολών.
Κάτω οι νόμοι (ειδικά αυτοί που λένε ότι απαγορεύετε να ακούμε τις φασικές παραμορφώσεις )
 
Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Τα ανωτέρω, σε γενικές γραμμές ισχύουν και είναι γνωστά από τη δεκαετία του 50, ίσως και από πιο πριν.
Αυτό που δυστυχώς δεν ελέχθη είναι η αδυναμία της πλειοψηφίας των μονόδρομων “full-range” ηλεκτροδυναμικών μεγαφώνων να αναπαράγουν ολόκληρο το ακουστικό φάσμα. Να ξέρετε ότι και αυτά παρουσιάζουν προβλήματα φασικής παραμόρφωσης –και αρμονικής παραμόρφωσης - όταν καλούνται να αναπαράγουν (απουσία crossover) ολόκληρο το ακουστικό φάσμα συχνοτήτων. Οταν μάλιστα τοποθετηθούν σε ένα τυπικό χώρο ακρόασης (reverberant room) τα όποια πλεονεκτήματα της κάπως ομαλότερης φασικής συμπεριφοράς τους χάνονται αφού ο ανακλαστικός χώρος πλέον είναι αυτός που καθορίζει την φασική παραμόρφωση του μουσικού προγράμματος. .

Ομως ευτυχώς, ο ακουστικός νόμος του Ωμ έρχεται να μας ανακουφίσει. Θεωρεί ότι το κοινό ανθρώπινο αυτί δεν αντιλαμβάνεται τις φασικές παραμορφώσεις. Αυτή τη θεωρία αργότερα κάποιοι προσπάθησαν να την ανατρέψουν, χρησιμοποιώντας συγκεκραμένη μεθοδολογία σε τυφλή δοκιμή, με μια θεμελιώδη συχνότητα και τη δεύτερη αρμονική της την οποία αρμονική μπορούσαν να την μεταβάλουν ως προς τη φάση με το πλάτος να παραμένει σταθερό. Το ακροατήριο κατάφερε να αντιληφτεί την παραμόρφωση φάσης με μεγάλη βέβαια δυσκολία και μόνο με συγκεκριμένους τόνους χαμηλής συχνότητας. Δεν ήταν βέβαια δυνατόν να πετύχουν το ίδιο θετικό αποτέλεσμα με κανονικό μουσικό σήμα.
Οπως αντιλαμβάνεστε, οι δυσκολίες είναι πολλές γι αυτό ποτέ μην γενικεύετε υπερ της μιας σχολής ή της άλλης. Ειδικότερα εκείνοι που δεν έχουν ασχοληθεί σοβαρά με την ακουστική και τον σχεδιασμό ηχείων. Αναφέρομαι στα γνωστά μόνόδρομα ηλεκτροδυναμικά κουδουνίστρες που έχουν το θράσος ορισμένοι κατασκευαστές να μας παρουσιάζουν ακόμα και στις high-end εκθέσεις.

Αν κάποιοι έχουν τα κότσια και τον κατάλληλο εξοπλισμό τότε ας πραγματοποιήσουν και αυτοί ένα blind test με αντικείμενο την ευαισθησία του ανθρώπινου αυτιού στην φασική παραμόρφωση. Δεν αναφέρομαι στις πολύ χαμηλές συχνότητες (βλέπε αλλαγή φάσης κατά 180 στα subwoofers).


Δεύτερον. Οι περισσότερες ηχογραφήσεις πραγματοποιούνται με πολλά μικρόφωνα, οπότε η φασική παραμόρφωση είναι από τη μάνα της στα ύψη και εσείς ψάχνετε για ψήλους στ' άχυρα .. Εννοείται ότι και η επεξεργασία του σήματος στο mastering process θα μεγεθύνει ακόμα περισσότερο το ποσοστό της φασικής παραμόρφωσης !!!

Χε Χε Χε !!!!

Σοβαρευτείτε !





ναι, τα κουτια με τα πολλα μεγαφωνα ειναι καλυτερα...


πως ειναι δυνατον ενα τουιτερ μιας ιντσας να εχει ιδια χροια στον ηχο με ενα μιντ κεβλαρ και ενα χαρτινο woofer?

απαντησε μου γιωργη, και θα υπαρξει και συνεχεια



υπαρχει καποιος νομος για τις χροιες για να ανακουφιστουμε? (οπως καναμε με το νομο του ohm?)



.
 
Α ! και κάτι ακόμη
Έχω καταλήξει στο θλιβερό συμπέρασμα ότι η μεγάλη πλειοψηφία τον κατασκευαστών βγάζουν τα ηχεία τους στην αγορά χωρίς να τα ακούσουν αλλά με τις αρχικές ρυθμίσεις που δίνει κάποιος υπολογιστής με κάποια χαρακτηριστικά κάποιον μεγάφωνων σε κάποιο κουτί κάποιου ………………
Για αυτό ΟΛΑ τα ηχεία με λίγο σκάλισμα στο crossing παίζουν από πολύ έως τρομερά καλύτερα. Πχ (δεν θυμάμαι λεπτομέρειες ) νομίζω το clang +tongue ή το hobby hifi μια φορά που πήραν ένα β+…. Το αναβάθμισαν τόσο πολύ που δεν το ξανάκαναν.

Ουστ ρε ……..
 
Πράγματι κάτι τέτοιο εννοώ analyze it. Και υπάρχουν πολλές παραλλαγές του στο ιντερνετ . από crossover για αρχη θες μόνο ένα μεγάλο πηνίο στο γουφερ (χιχιχι εδώ θα σκάσουνε από τη ζήλια τους τα τριδρομα)
Η κάθε σχολή έχει τα δικά τις χαρακτηριστικά και περιορισμούς, η μαγκιά είναι να καταφέρεις για παράδειγμα να βγάλεις μεγάλη σκηνή με κουτί και πολλούς δρόμους όπως σε ένα μεγάλο πανελ ή να βγάλεις εντάσεις και δυναμικά από ένα πανελ όπως σε μια κόρνα. Εκεί δυστυχώς η φυσική θέτει τα εμπόδια.
Έχω δει πολλά cross over στον παλμογράφο και θα σου πω για παράδειγμα ότι είναι πολύ συνηθισμένο σε συχνότητες που θα έπρεπε να πέφτει η τάση αυτή να ανεβαίνει (λόγω της αντίστασης του μεγάφωνου που αλλάζει ή το τετράγωνο να είναι ημίτονο αφού πρέπει πχ να αθροιστεί με το ημίτονο του μιντ του tw και του supertw για να γίνει τελικά στα αυτιά μας κάτι σαν τετράγωνο αν όλα πάνε καλά. Δεν συζητάμε για τις παραμορφώσεις φάσης που παίζουν ποδοσφαιρακι μέσα στο ακουστικό φάσμα. (ευχαριστώ καλώς σας βρήκα ).
Πάντως σε τυφλό τεστ που έχω κάνει mε ένα behringer και ένα rane στα monolith όλοι κατάλαβαν διαφορές όταν άλλαζα φάση . απλός δεν μπορούσαν να πουν ποιο τους άρεσε περισσότερο. Πχ έβλεπες τη σκηνή να αλλάζει βάθος και ύψος. Τα full range από μόνα τους είναι μάλλον κακά ηχεία με προβλήματα σε τουλάχιστον ένα από τα δυο άκρα . είναι όμως κάτι που μπορεί να φτιάξει ο οποιοσδήποτε και να έχει καλά αποτελέσματα .
Μην ξεχνάμε ότι όλοι μας έχουμε δικά μας κριτήρια και προτεραιότητες και για αυτό υπάρχουν fan όλων των σχολών.
Κάτω οι νόμοι (ειδικά αυτοί που λένε ότι απαγορεύετε να ακούμε τις φασικές παραμορφώσεις )




ειναι φυσικο να μην μπορουν να διαλεξουν, αφου δεν ακουγαν ουτε στη μια, ουτε στην αλλη περιπτωση την απολυτα σωστη φαση.




επικοινωνησε μαζι μου σε οποιοδηποτε σταδιο της κατασκευης του ηχειου. ισως μπορεσω να σου δωσω καποιες απλες λυσεις.
 
Άμα βλέπατε τις μετρήσεις και τα σχόλια πριν και μετά σαν την Μαρία την άσχημη ένα πράμα.
Για τα β+.... λεω.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

πως ειναι δυνατον ενα τουιτερ μιας ιντσας να εχει ιδια χροια στον ηχο με ενα μιντ κεβλαρ και ενα χαρτινο woofer?

απαντησε μου γιωργη, και θα υπαρξει και συνεχεια


.

Υπάρχουν και πολύδρομα ηλεκτροδυναμικά ηχεία με μεγάφωνα που κατασκευάζονται από το ίδιο υλικό π.χ. τα παλαιότερα ηχεία της JMLab με μεγάφωνα από polykevlar. Παρεμπιπτοντως έχω ακόμα ένα ζεύγος με 4 μεγάφωνα (2 x bass , 1 mid , 1 tweeter) αν ενδιαφέρεσαι πραγματικά για την "ομοιογένεια" των υλικών κατασκευής. Οταν τα ακούσεις θα αισθανθείς ότι βρίσκεσαι σε αίθουσα συναυλιών με όργανα κατασκευασμένα από το ίδια ακριβώς υλικά. Κατάλαβες δηλαδή για τι ηχείο μιλάμε !
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Αυτόν τον ακουστικό νόμο του Ωμ δεν τον έχω σε πολύ υπόληψη. Πολύ "γιαλαντζί" μου φαίνεται για νόμος. Κανονικά θα πρέπει να καταργηθεί ή να τροποποιηθεί. Πολλά βιβλία ακουστικής δεν μπαίνουν καν στον κόπο να αναφερθούν σε αυτόν. Το γεγονός είναι ότι η φασική παραμόρφωση υπάρχει σε όλους τους κρίκους της ηχητικής αλυσίδας από την εγγραφή μέχρι την αναπαραγωγή και είναι εξαιρετικά δύσκολο (έως μάλλον αδύνατο) να εξαλειφθεί εντελώς.

Μη διαβάζεις βιβλία ακουστικής που δεν αφιερώνουν τουλάχιστον ένα κεφάλαιο στα καλώδια. :grinning-smiley-043
 
Θα ήθελα πάντως κάποια στιγμή να σας κάνω εγώ κάποιες ασκήσεις, "παίζοντας" με τις απόλυτες φάσεις με εμπορικές ηχογραφήσεις που τις θεωρείτε audiophile. Επειδή το έχω ξαναδεί το έργο, μην ορκίζεστε στο ότι ακούτε διαφορές.
 
Δεν είπα ότι ακούγαμε διαφορά αλλάζοντας συνολικά την φάση στο ηχείο(πράγμα που δεν έχει και σημασία) αλλά τη φάση μεταξύ του woofer και του πανελ. Και έκανα εγώ το blind τεστ γιατί είχα τις αμφιβολίες που έχεις και εσύ. Καταλάβεναν τη διαφορά μόλις την έκανα.
 
Ευτυχώς τα είπες σχεδόν όλα, δεν χρειάζεται να προσθέσω και εγώ κάτι!
Τα μονόδρομα συμβατικά ηχεία δεν θεωρούνται και δεν είναι πλήρης
αναπαραγωγέας του ακουστικού φάσματος, πάντα υστερούν σε κάποιο
άκρο και όχι μόνο!!!

Το "full range" μονόδρομο ηλεκτροδυναμικό για μένα είναι καθαρή απάτη -bye-
 
Απάντηση: Re: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Δεν είπα ότι ακούγαμε διαφορά αλλάζοντας συνολικά την φάση στο ηχείο(πράγμα που δεν έχει και σημασία) αλλά τη φάση μεταξύ του woofer και του πανελ. Και έκανα εγώ το blind τεστ γιατί είχα τις αμφιβολίες που έχεις και εσύ. Καταλάβεναν τη διαφορά μόλις την έκανα.


Εγώ δεν μιλάω για αλλαγές της φάσης κατά 180 μοίρες μεταξύ του γούφερ (ή sub) και του πάνελ. Το ανέφερα αυτό σε προηγούμενο μήνυμα. Μιλάω για ελεγχόμενες μεταβολές της φάσης (χρόνος) στις συχνοτικές περιοχές που θα επιλέγω εγώ κι εσείς θα μου λέτε αν ακούσατε κάποια διαφορά. Αν θέλετε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και ένα δικό σας ηλεκτροδυναμικό μονόδρομο :fahne90:
 
Αρέσουν σε αρκετούς όμως!
Προσωπικά θεωρώ καλύτερη ως λύση, την χρήση ομοκεντρικών μεγαφώνων,
Π.Χ υλοποιήσεις της Tannoy!
 
Απάντηση: Re: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Δεν είπα ότι ακούγαμε διαφορά αλλάζοντας συνολικά την φάση στο ηχείο(πράγμα που δεν έχει και σημασία) αλλά τη φάση μεταξύ του woofer και του πανελ. Και έκανα εγώ το blind τεστ γιατί είχα τις αμφιβολίες που έχεις και εσύ. Καταλάβεναν τη διαφορά μόλις την έκανα.

Αυτό που αναφέρεις είναι και μιά από τις μεγαλύτερες δυσκολίες
προσαρμογής (πάνελ με υπογούφερ) και δεν είναι μόνο θέμα φάσης,
αλλά και διαφοράς στο πολικό διάγραμμα ακτινοβολίας τους.
 
Αρέσουν σε αρκετούς όμως!
Προσωπικά θεωρώ καλύτερη ως λύση, την χρήση ομοκεντρικών μεγαφώνων,
Π.Χ υλοποιήσεις της Tannoy!


Σαφέστατα, οι συγκεκριμένες υλοποιήσεις τις Tannoy υπερέχουν γιατί διαθέτουν ομοκεντρικό tweeter και μπορούν να θεωρηθούν πλήρους φάσματος
 
Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Το "full range" μονόδρομο ηλεκτροδυναμικό για μένα είναι καθαρή απάτη -bye-
ενώ τα πολύδρομα σφύζουν απο τελειότητα και τιμιότητα :HTEHETH63:
άιντε ρε με τις πολυδρομες ψαροκασελες :flipout::flipout:
σκοπός είναι η απόλαυση και το μερακλιδίκι που προσφέρει ένα μουσικό γεγονός μέσα απο ένα ηχείο ... πράμα που δεν μπορούνε να προσφέρουν ... η πλειαδα απο τα φτηνα πολυδρομα . τωρα εαν κερδίσω κατι τις απο κανα λαχείο θα παρω ενα genesis να γουστάρω
δεν υπάρχει λύση γίωργη πρέπει να φτίαξουμε μια δικήμας πατέντα συμικτη σαν τις φραντζόλες ενα πραγμα
 
Last edited: