Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Macmod δεν σε ειρωνεύτηκε κανείς, οπότε cool...
Τα πράγματα όμως είναι ακριβώς όπως τα ανέλυσε ο acoustics, γι αυτό δεν υπάρχει καμία αμφιβολία.

Οι προϋποθέσεις συμμετρίας στο στήσιμο ισχύουν για όλα τα ηχεία και σε οποιονδήποτε χώρο. Οι πρώιμες ανακλάσεις είναι το σημαντικότερο πρόβλημα στο στήσιμο ενός ηχείου (μπερδεμένες μεσαίες, στερεοφωνική εικόνα για κλάματα και ξύρισμα κόντρα). Παρόλα αυτά, εάν στα δίπολα (που δεν έχεις το πρόβλημα των πρώιμων) πάρεις νωρίτερα τις οπίσθιες (ταυτόχρονα με την απ' ευθείας εκπομπή), το αποτέλεσμα είναι εντελώς τραγικό και εκεί έγκειται η δυσκολία στο στήσιμο ενός τέτοιου ηχείου, πράγμα που αντιμετωπίζεται ποικιλοτρόπως. Τα στουντιακά μόνιτορ δεν θα μπορούσαν ποτέ να είναι δίπολα, όπως σωστά λέει ο βασιλιάς, καθώς δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να στηθούν. Γενικώς δεν υπάρχει "εύκολο" ηχείο στο στήσιμο. Εύκολο, είναι μόνον αυτό που παίζει πολύ χαμηλά και πολύ κοντά στον ακροατή. Τέλεια είναι τα ακουστικά (αλλά αυτά έχουν άλλα προβλήματα).

Καλημέρα σας!

...
 
Εγώ θα έλεγα ότι με τη βοήθεια της θεωρίας θα πρέπει πρώτα να ξεκινήσουμε από τα βασικά, που είναι ο χώρος ακρόασης και κατά δεύτερον με τα ενισχυτικά μας. Εάν ο χώρος μας δεν είναι κατάλληλος δηλαδή δεν είναι συμμετρικός και η θέση των ηχείων δεν μπορεί να βρίσκεται περίπου στο 1,5μ από τον πίσω τοίχο, τότε θα πρέπει να το σκεφτούμε πολύ καλά πριν προχωρήσουμε σε αγορά δίπολου ηχείου “figure 8” οποιασδήποτε μορφής.
Επίσης, η ψευδαίσθηση της πλούσιας πληροφορίας χώρου δημιουργεί τραγικά προβλήματα όταν η ηχογράφηση περιέχει ήδη αρκετή πληροφορία χώρου, είτε αυτή είναι φυσική πληροφορία χώρου είτε είναι πρόσθετη με τεχνικά μέσα επεξεργασίας.

Αυτό που επίσης παίζει σημαντικό ρόλο είναι να υπάρχει η λεγόμενη ομοιογένεια στην κατανομή των ιδιομορφών “modes” στον χώρο ακρόασης. Με κατάλληλες επιλογές μπορούμε να πετύχουμε άριστα αποτελέσματα, αρκεί να έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία , χρόνο και υπομονή.
 
Από τα συστήματα που έχω ακούσει, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι δεν χρειάζεται να επενδύουμε υπέρογκα ποσά για ηχεία που δεν ταιριάζουν με τον χώρο μας. Αφήνουμε την οδήγηση των ηχείων στην άκρη μιας και το θέμα μας εδώ δεν είναι η οδήγηση.
Επίσης θα ήθελα να προειδοποιήσω αυτούς που μας διαβάζουν -και δεν γράφουν- ότι τα συστήματα που διαθέτουμε, οι περισσότεροι από εμάς εδώ μέσα, είναι άριστες “κουδουνίστρες” που καμία σχέση δεν έχουν με αυτά που προφανώς φαντάζεστε. Τα λέω αυτά για τους φίλους που μας διαβάζουν και νοιώθουν κάπως μειονεκτικά επειδή δεν διαθέτουν το κεφάλαιο εκείνο που θα τους επιτρέψει να αποκτήσουν το σύστημα των ονείρων τους.

Πάμε παρακάτω !
 
Απάντηση: Re: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Ακούστε και κανένα ηλεκτροστατικό ενός δρόμου, αλλά πραγματικά φουλ ρέιντζ και μετά συζητάμε. Λ.Σ.

Υπάρχει και το σχετικό θέμα με αφορμή την επίσκεψη του κ. Χ.Σκαλούμπακα στον χώρο σας, όπου άκουσε τα πραγματικά "full range" ηχεία της Sound Lab τα οποία και αντιπροσωπεύετε.
Μήπως μπορείτε να μας δώσετε το σύνδεσμο (link) του σχετικού θέματος ;
 
Απάντηση: Re: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Υπάρχει και το σχετικό θέμα με αφορμή την επίσκεψη του κ. Χ.Σκαλούμπακα στον χώρο σας, όπου άκουσε τα πραγματικά "full range" ηχεία της Sound Lab τα οποία και αντιπροσωπεύετε.
Μήπως μπορείτε να μας δώσετε το σύνδεσμο (link) του σχετικού θέματος ;

Αυτό,όπως θα διαβάσατε και στα sticky θέματα της κατηγορίας,δεν μπορεί να γίνει.Παραπομπές ή αναφορές στον χώρο αυτόν,διαγράφονται χωρίς άλλη προειδοποίηση.
 
Last edited:
Αφου η κουβεντα ηρθε παλι στα διπολα, ας μου επιτρεψετε να γραψω (τι δι@ολο, εδω γνωμη εχει ο καθενας, που ισως να εχει ζησει 1 ωρα με αυτα).

Τα διπολα μαγνητοστατικα με τα οποια ζω, χρειαζονται οπωσδηποτε συμετρικο χωρο πισω τους ενω η τοποθετηση τους στο χωρο ειναι καθαρα θεμα πειραματισμων και συνεργειας με το υπολοιπο συστημα.

Κατα την ταπεινη μου αποψη (!) επιτρεψτε μου να σας πω οτι χρειαζονται μεγαλυτερη προσοχη στην τοποθετηση απο αλλα κουτιου με bass reflex και ο ηχος τους επηρρεαζεται με μικρες μετακινησεις ακομα, αλλα οταν υπαρχει συμμετρια και συνεργεια μπορουν να αποδωσουν μαγικα.


συνεχιστε την φιλολογικη συζητηση, παω να ακουσω μουσικη.




.
 
Δεν ξέρω τί ισχύει για άλλα μονόδρομα ηλεκτροστατικά, αλλά για τα Soundlab δεν ισχύουν τα γνωστά περι τοποθετήσεως στο χώρο. Είναι πολύ εύκολα. Φανταστείτε τα Α-1 να παίζουν σε κανονικό δωμάτιο ξενοδοχείου. Θυμηθείτε και τα Aura κάποτε στο Χίλτον [3η Εκθεση].Φυσικά όσο καλύτερα τοποθετηθούν τόσο περισσότερο θα σας ανταμείψουν. Λ.Σ.
 
Δεν είναι και απολύτως απαραίτητη η απόλυτη συμμετρία. Μια σχετική συμμετρία αρκεί.

Το λέω, επειδή έχω σχεδόν συμμετρικό χώρο. Με λίγο πείραγμα, τα φέρνεις εκεί που θες.


(για τα δίπολα μιλάω, φυσικά)
 
Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Γειά σου Λουκά!
Κύριοι, acoustics και anax, με όλο το σεβασμό και χωρίς καμία διάθεση
γιά αντιπαράθεση, κάνετε και οι δύο λάθος!
Ζω με μεγάλο ηλεκτροστατικό 15 χρόνια περίπου, έχω υπάρξει εργαζόμενος
στο τεχνικό τμήμα της Quad στην Αγγλία και σας λέω με απόλυτη βεβαιότητα
ότι τα ηχεία τύπου πάνελ, αλλά και πάσης φύσης δίπολο ηχείο, είναι τρομερά
πιό απαιτητικό ως προς την ορθή τοποθέτησή του στο χώρο, από κάθε άλλο
τύπο ηχείου, ακριβώς λόγω της διπολικής τους φύσης και της χρήσης των
ανακλάσεων του χώρου, που χρησιμοποιούν, προκειμένου να στήσουν την
στερεοφωνική τους εικόνα, την τονικότητά τους και την ορθή φασική τους
συμπεριφορά! Ένα κακοστημένο ή πλημμελώς τοποθετημένο τέτοιου είδους
ηχείο, μπορεί από το να παίξει ως κοινό ηχείο έως απαράδεκτα! -bye-


Δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε μου φαίνεται. Που γράφω ότι τα δίπολα είναι εύκολα στην τοποθέτηση?????

Μάλλον το αντίθετο.

Κατ´αρχάς, προσωπικά δεν θα μπορούσα να ζήσω επί 15 χρόνια με μεγάλο ηλεκτροστατικό!!!!

Λόγω της υψηλότερης κατευθυντικότητας, η τοποθέτησή των δίπολων στο χώρο απαιτεί ακόμη μεγαλύτερη προσοχή (ως προς τα μονόπολα), προκειμένου να δημιουργηθεί το κατάλληλο εκείνο πεδίο (οπίσθιων) ανακλάσεων, το οποίο θα προκαλέσει τη σωστή ακουστική αίσθηση του βάθους της ορχήστρας, δηλαδή ενός χώρου μεγαλύτερων διαστάσεων από τις πραγματικές του δωματίου. Οι οδηγίες του κατασκευαστή καθώς επίσης και αρκετός επιτόπιος πειραματισμός, τις περισσότερες φορές βοηθούν στη βέλτιστη τοποθέτηση. Επισημαίνεται, ότι το υπερβολικό βάθος που παρουσιάζουν σχεδόν όλα τα δίπολα ηχεία, στην πραγματικότητα δεν είναι φυσιολογικό (δεν περιέχεται στην ηχογράφηση) και αποτελεί προϊόν της δίπολης λειτουργίας τους. Συνήθως, τα ηχεία αυτά θα πρέπει να τοποθετούνται κάπως μακρύτερα από τους οπίσθιους τοίχους, έτσι ώστε να αναπλάθεται ικανοποιητικά η στερεοφωνική εικόνα σε πλάτος και βάθος. Μπορούν όμως να πλησιάζουν τους πλευρικούς τοίχους, αφού διαθέτουν περιορισμένη/αμελητέα πλευρική ακτινοβολία. Επίσης, η ακρόαση θα πρέπει να εκτελείται σε λίγο μεγαλύτερες από τις συνηθισμένες αποστάσεις. Για το λόγο αυτό, τα δίπολα ηχεία δεν είναι ιδανικά για ακροάσεις σε σχετικά μικρούς χώρους, στους οποίους αντιθέτως η στερεοφωνική εικόνα εμφανίζεται συγκεχυμένη. Γενικά πάντως, τα δίπολα ηχεία μάλλον δεν παρουσιάζουν τον ακριβή εκείνο ‛εστιασμό’, τον οποίο μπορεί να παρουσιάσει ένα προσεκτικά σχεδιασμένο κλασσικό μονόπολο ηχείο (ιδιαίτερα τα μικρά mini-monitors), ενώ αντίθετα παρουσιάζουν ευρύτερη στερεοφωνική εικόνα, εφόσον επιτευχθεί η κατάλληλη τοποθέτησή τους στο χώρο.

Πέραν των ανωτέρω, τα κλασσικά επίπεδα δίπολα ηχεία (planars), όπως είναι τα ηλεκτροστατικά και τα μαγνητοστατικά, δεν συμπεριφέρονται ως σημειακές πηγές, αλλά αποτελούν κατακόρυφες επιφανειακές/γραμμικές πηγές ακτινοβολίας (planar/linearsources). Εξαίρεση αποτελούν τα ηλεκτροστατικά ηχεία ESL 63 της QUAD, τα οποία παρόλο που είναι δίπολα, είναι με τέτοιο τρόπο κατασκευασμένα (μεμβράνες και ηλεκτρόδια σε σχήμα ομόκεντρων δακτυλίων, τροφοδοτούμενα από κατάλληλα κυκλώματα καθυστέρησης), έτσι ώστε τελικά να προσομοιάζουν τη λειτουργία της σημειακής πηγής (point source). Επειδή υπάρχουν πολλές εκδόσεις QUAD, αν κάποιος γνωρίζει λεπτομέρειες ας τις αναφέρει. Ορισμένα από αυτά είναι και πολύδρομα.

Τα περισσότερα συμβατικά μονόπολα ηχεία με ηλεκτροδυναμικά μεγάφωνα προσομοιάζουν τις σημειακές πηγές ακτινοβολίας (point sources), δηλαδή εκπέμπουν κατά προσέγγιση σφαιρικά κύματα προς όλες τις κατευθύνσεις, με αποτέλεσμα να έχουμε ενισχυμένες ανεπιθύμητες ανακλάσεις στο δάπεδο και στην οροφή
.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

... τα ηλεκτροστατικά ηχεία ESL 63 της QUAD, τα οποία παρόλο που είναι δίπολα, είναι με τέτοιο τρόπο κατασκευασμένα (μεμβράνες και ηλεκτρόδια σε σχήμα ομόκεντρων δακτυλίων, τροφοδοτούμενα από κατάλληλα κυκλώματα καθυστέρησης), έτσι ώστε τελικά να προσομοιάζουν τη λειτουργία της σημειακής πηγής (point source). Επειδή υπάρχουν πολλές εκδόσεις QUAD, αν κάποιος γνωρίζει λεπτομέρειες ας τις αναφέρει. Ορισμένα από αυτά είναι και πολύδρομα.


το συγκεκριμένο ESL 63 δεν έχει διαφορετικά κομμάτια μεμβράνης για διαφορετικό μέρος του φάσματος;

και αν ναι, τότε περνάει στα μονόδρομα και γιατί;
 
Μέσα έπεσες acoustics! Τα ESL-63 είχα (μέχρι πριν 1 μήνα) σε stacked
μορφή! Τώρα παίζω με DIY ηλεκτροστατικά! Γιά το θέμα που αναφέρεις
περί τεχνικών στοιχείων, τα έχω πει όλα στο Thread γιά τα 72 χρόνια της
Quad. Ρίχτου μιά ματιά, υπάρχουν και άλλα εκεί! Στέργιο, δεν είναι
ακριβώς έτσι όπως τα λες, αν παρατηρήσεις το σχέδιο που έχω δημοσιεύσει
στο Thread που ανέφερα μόλις πρίν, θα δείς ότι κάτι υπάρχει, τσεκαρέ το
και αν θέλεις συνεχίζουμε εκεί την συζήτηση! Έχουμε βγεί λίγο Off topic εδώ!
 
Έχω την εντύπωση ότι οι αρχικές εκδόσεις των ηλεκτροστατικών QUAD ήταν τρίδρομες και είχαν crossover. Οι νεότερες εκδόσεις QUAD δεν διαχωρίζουν το φάσμα, αλλά έχουν ανεξάρτητες ομόκεντρες μεμβράνες για την προσομοίωση της σημειακής πηγής.
 
Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

...περί τεχνικών στοιχείων, τα έχω πει όλα στο Thread γιά τα 72 χρόνια της Quad.


δώσε το link να μην ψάχνουμε μέσα στα πολλά...

edit: άκυρο... δεν βλέπω και καλά πια...
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Όχι ακριβώς. (και στα δύο που αναφέρεις).

Μέχρι να διαβάσουμε τα κατεβατά, πως ακριβώς είναι? (γρήγορη απάντηση)