Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Τα Esl-57, ήταν δύο δρόμων, με δύο στοιχεία μπάσσων και τρία στοιχεία
πρίμων. Στα ESL-63 και μετά, ισχύει σε γενικές γραμμές αυτό που
αναφέρεις γιά τους ομόκεντρους κύκλους (τα δύο μεσαία στοιχεία), τα
οποία είναι πλήρους φάσματος και από εκεί και πέρα αναλόγως του
μοντέλου υπάρχουν 2 ή 4 καθαρόαιμα στοιχεία μπάσσων.
Δεν υπάρχει διαχωρισμός του φάσματος με την κλασική έννοια, το ηχείο
θεωρείται 1.1 δρόμων!
Σημείωση, το ESL-57 δεν προσομοίωνε σημειακή πηγή!
 
Last edited:
acoustics από τα λεγόμενά σου αντιλαμβάνομαι ότι έχεις περιορισμένη εμπειρία ηλεκτροστατικών ηχείων. Διαφωνώ σχεδόν με όσα αναφέρεις.Λ.Σ.
 
Μιά μικρή διόρθωση (ελαφρώς off topic), αλλά μέσα στα πλαίσια της
συζήτησης! Τα μαγνητοστατικά πάνελ δεν θεωρούνται, ούτε είναι μονόδρομα.
 
Μιλάω γιά πλήρους φάσματος ηχείο!
Εσύ πιθανόν να αναφέρεσαι σε κεντρικό ηχείο!
Τα δικά σου πάντως είναι μονόδρομα και από τα καλά μάλιστα!
Ηλεκτροστατικέ τύπε!!! :-))
 
Δεν ξέρω πού το έχετε δει γραμμένο, αλλά η παραγωγή ήχου τριγωνικής μορφής προϋποθέτει κάτι που σε αυτόν εδώ τον πλανήτη δεν έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα• άπειρη επιτάχυνση, και επομένως μηδενική μάζα. Άρα, τα περί τριγωνικών παλμών που παράγονται από κάποια μουσικά όργανα δεν ισχύουν.

Δεύτερον, αυτό που κάποιοι –και καλά ντεμέκ οπαδοί των «αγνών» σχεδιάσεων ηχείων ενός δρόμου- θεωρούν ως φυσικό, είναι το ακριβώς αντίθετο: αφύσικο. Το μέγεθος των θεμελιωδών συχνοτήτων που αναπαράγουν όλα τα όργανα, και όχι μόνον τα όργανα, αλλά και κάθε φυσικό αντικείμενο που πάλλεται και παράγει ήχο, είναι συνάρτηση του όγκου του αέρα που μπορούν να μετακινήσουν, και επομένως του φυσικού μεγέθους τους. Ουδέποτε θα δείτε σοπράνο σαξόφωνο σε μέγεθος τούμπας, ουδέποτε θα δείτε άλτο σαξόφωνο σε μέγεθος τρομπέτας, και ουδέποτε ο μπαγλαμάς θα μπορέσει να αποκτήσει τον όγκο του λαούτου. Συνελόντι ειπείν, το μονόδρομο ηχείο είναι το απολύτως αφύσικο, ενώ το πλέον φυσικό είναι το πολύδρομο ηχείο, που, με την ποικιλία του μεγέθους των μεγαφώνων του, προσεγγίζει ως ένα σημείο την πραγματικότητα, το πολυποίκιλον του μεγέθους των οργάνων μιας μικρής ή μεγάλης ορχήστρας οιουδήποτε είδους.

Ως εκ τούτου, το καλύτερο μονόδρομο ηχείο που θα κατασκευασθεί ποτέ δεν θα μπορέσει ούτε καν να πλησιάσει την πιστότητα ενός σωστά σχεδιασμένου ηχείου πολλών δρόμων. Θέλετε να το χωνέψετε και να το παραδεχθείτε; Καλώς. Δεν θέλετε, δεν πειράζει. Μπορεί σε μερικούς να αρέσουν τα χαρούπια, αλλά όχι και να μας λέτε ότι τα χαρούπια είναι καλύτερο φαΐ από τη μπουγιαμπέσα ή το μόλε πομπλάνο. Έλεος δηλαδή!
 
Εχω την εντυπωση οτι η τριγωνικη κυματομορφη ειναι σταθερης επιταχυνσης και η τετραγωνικη απειρης. Ισως παλι, κανω λαθος.

Υ.Γ. Ο παραλληλισμος με το φαγητο ειναι ....ατυχης αν θυμηθουμε τα περι κολοκυθοπιτας κλπ κλπ..
 
Δεύτερον, αυτό που κάποιοι –και καλά ντεμέκ οπαδοί των «αγνών» σχεδιάσεων ηχείων ενός δρόμου- θεωρούν ως φυσικό, είναι το ακριβώς αντίθετο: αφύσικο. Το μέγεθος των θεμελιωδών συχνοτήτων που αναπαράγουν όλα τα όργανα, και όχι μόνον τα όργανα, αλλά και κάθε φυσικό αντικείμενο που πάλλεται και παράγει ήχο, είναι συνάρτηση του όγκου του αέρα που μπορούν να μετακινήσουν, και επομένως του φυσικού μεγέθους τους. Ουδέποτε θα δείτε σοπράνο σαξόφωνο σε μέγεθος τούμπας, ουδέποτε θα δείτε άλτο σαξόφωνο σε μέγεθος τρομπέτας, και ουδέποτε ο μπαγλαμάς θα μπορέσει να αποκτήσει τον όγκο του λαούτου. Συνελόντι ειπείν, το μονόδρομο ηχείο είναι το απολύτως αφύσικο, ενώ το πλέον φυσικό είναι το πολύδρομο ηχείο, που, με την ποικιλία του μεγέθους των μεγαφώνων του, προσεγγίζει ως ένα σημείο την πραγματικότητα, το πολυποίκιλον του μεγέθους των οργάνων μιας μικρής ή μεγάλης ορχήστρας οιουδήποτε είδους.

Δεν θα μπορούσα να μην συμφωνήσω 100% με τα παραπάνω.
Οντας άσχετος με τα θεωρητικά μένω απλά στα ακούσματα,
που στο κάτω-κάτω είναι και το ζητούμενο.
Ποτέ δεν άκουσα μονόδρομο ηχείο(όσο ακριβό) που ο ήχος του να
πλησιάζει την πραγματική μουσική χωρίς να πάσχει από έλλειψη
αληθοφάνειας και προσέγγυσης της ψευδαίσθησης ότι είσαι εκεί.
ΙΜΗΟ πάντα και βάση των προσωπικών μου προτιμήσεων.
 
ΚΑΛΕΣ και οι θεωρίες .. στην πράξη τα ηχεία που κερδίσανε σε ολους τους τομείς μακράν , σορυ , άλλα για μένα ήταν το πιο απλό απ όλα αυτό με το ένα και μοναδικό μεγάφωνο ( υπάρχουν όλα για σύγκριση .. ανοιχτό μυαλό θέλει μόνο )
 

Attachments

  • g_magnepan_mg201.jpg
    g_magnepan_mg201.jpg
    9.7 KB · Views: 16
  • images.jpg
    images.jpg
    4.1 KB · Views: 30
  • sweet.jpg
    sweet.jpg
    47.4 KB · Views: 25
  • CainHeader.jpg
    CainHeader.jpg
    34.2 KB · Views: 27
ΚΑΛΕΣ και οι θεωρίες .. στην πράξη τα ηχεία που κερδίσανε σε ολους τους τομείς μακράν , σορυ , άλλα για μένα ήταν το πιο απλό απ όλα αυτό με το ένα και μοναδικό μεγάφωνο ( υπάρχουν όλα για σύγκριση .. ανοιχτό μυαλό θέλει μόνο )

Ρε Μπιλαρα, για δες αυτος σε αντιγραφει....
 

Attachments

  • 001.jpg
    001.jpg
    93.4 KB · Views: 50
Μα ποιος είπε ότι ένα fullrange μεγάφωνο είναι ουσιαστικά ένα μεγάφωνο. Το αντίθετο. Έχει κανείς την εντύπωση ότι πχ στους 10Κ πάλετε όλος ο κώνος του ?
Απλά δεν έχει crossover γιατί ο ίδιος ο κώνος παρουσιάζει μηχανική αποκοπή πολύ ποιο γραμμική από την ηλεκτρονική ενός crossover. Σε κάποια αυτιά αυτό είναι πολύ ποιο ευχάριστο από οτιδήποτε άλλο . Μην ξεχνάτε το παράδειγμα του redheco (αν το γράφω σωστά) που κάποιοι άνθρωποι πριν από 20 χρόνια δεν μπορούσαν να ακούσουν από άλλα ηχεία, επειδή ήταν τρομερά ευαίσθητοι στις παραμορφώσεις φάσης , εγώ για παράδειγμα ότι τρίδρομο και να ακούσω, ακούω καθαρά που βρίσκονται τα τρία μεγάφωνα, ποτέ δεν έχει εξαφανιστεί μπροστά μου ένα τέτοιο ηχείο σε όποια κατηγορία και αν ανήκει.
 
ΚΑΛΕΣ και οι θεωρίες .. στην πράξη τα ηχεία που κερδίσανε σε ολους τους τομείς μακράν , σορυ , άλλα για μένα ήταν το πιο απλό απ όλα αυτό με το ένα και μοναδικό μεγάφωνο ( υπάρχουν όλα για σύγκριση .. ανοιχτό μυαλό θέλει μόνο )

Διευκρινησούλα:
Με τα παραπάνω που έγραψα εννοούσα μόνο τα ηχεία με fullrange μεγάφωνο.Ηλεκτροστατικά κλπ :grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 
Το μέγεθος των θεμελιωδών συχνοτήτων που αναπαράγουν όλα τα όργανα

Κωστα, οταν λες "μεγεθος" τι εννοεις ?
Πλατος ? Κατι αλλο? Και τι σχεση ειναι δυνατον να εχει
"Το μέγεθος των θεμελιωδών συχνοτήτων που αναπαράγουν όλα τα όργανα"
με το σημα που μοιραζεται σε ενα ή περισσοτερους δρομους?
Τα χεις μπερδεψει λιγο μου φαινεται ....
 
Ποτέ δεν άκουσα μονόδρομο ηχείο(όσο ακριβό) που ο ήχος του να
πλησιάζει την πραγματική μουσική χωρίς να πάσχει από έλλειψη
αληθοφάνειας και προσέγγυσης της ψευδαίσθησης ότι είσαι εκεί.
ΙΜΗΟ πάντα και βάση των προσωπικών μου προτιμήσεων.

Φρόντισε να ακούσεις ένα πραγματικά μονόδρομο ***φουλ ρέιντζ***
ηχείο και μετά το ξανασυζητάμε.
Καλό θα είναι να ξέραμε ποια έχεις ακούσει και έχεις καταλήξει στο συμπέρασμά σου. Λ.Σ.
 
Πολύ βαρετές οι *θεωρίες* κάποιων. Ας ακούσουν πρώτα και κανένα μονόδρομο φουλ ρέιντζ ηχείο της προκοπής και μετά να βγάλουν τα όποια συμπεράσματά τους. Το ταμπούρωμα πίσω από θεωρίες βλάπτει σοβαρά την υγεία. Λ.Σ.
 
Φρόντισε να ακούσεις ένα πραγματικά μονόδρομο ***φουλ ρέιντζ***
ηχείο και μετά το ξανασυζητάμε.
Καλό θα είναι να ξέραμε ποια έχεις ακούσει και έχεις καταλήξει στο συμπέρασμά σου. Λ.Σ.

Κε Λουκά νομίζω ότι διευκρίνησα ότι πρόκειται για προσωπική απόψη
και γούστο.
Δεν έχω την ακουστική εμπειρία κάθε μονόδρομου fullrange ηχείου που κυκλοφορεί όπως επίσης δεν αποκλείω πράγματι να υπάρχουν και πολύ
καλές κατασκευές και σε αυτού του τύπου την σχεδιαστική φιλοσοφία.
Απλά δεν έτυχε.