Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Εχετε δει ποτέ σε οθόνη πως αναπαράγεται ένας ηλεκτρικός "γνωστός παλμός" από τα ηχεία σας ?

Θα είχε ενδιαφέρον να τον "δείτε" τουλάχιστον για μια φορά, αρκεί να μην αποδώσετε την ευθύνη πάλι στα καλώδια ρεύματος γιατί θα χαλάσετε όλα σας τα λεφτά και δεν θα ευθύνομαι εγώ κύριοι !

Το έχω δεί Γιώργο και δεν έχεις άδικο!
Στην Quad, όταν ταιριάζαμε τα ηλεκτροστατικά σε ζεύγη, τα βάζαμε σε
συμμετρικό χώρο, πρόσωπο με πρόσωπο, με αντεστραμένη φάση στο ένα!
Τα τροφοδοτούσαμε με μιά σειρά από ειδικά σήματα ελέγχου και το
μικρόφωνο που ήταν τοποθετημένο στην μέση τους, έβγαζε ευθεία
γραμμή (πλήρης ακύρωση), αν ήταν ακριβώς ταιριασμένα τα ηχεία!
Δοκίμασε να βάλεις τετραγωνικό παλμό με μεταβλητή συχνότητα και
κατέγραψε τα αποτελέσματα σε ψηφιακό καταγραφικό και μετά κάνε
σύγκριση σε Η/Υ, να δείς τι παραμύθι πουλάνε τα ηχεία τα οποία πολλές
φορές είναι και αρκετά μεγάλης κατηγορίας τιμής!!!
 
Από την άλλη και τα ενός δρόμου, δεν είναι πλήρη ηχεία, ότι και να λένε
μερικοί, απλώς λόγω έλλειψης του φίλτρου διαχωρισμού, είναι πιό ''άμεσα''
στον ήχο τους! Προσωπικά πιστεύω ότι δεν είναι μονόδρομος τα 1 Way ηχεία,
τουλάχιστον τα κινητού πηνίου, τα ηλεκτροστατικά είναι άλλη υπόθεση!!!
 
Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Για τις απόλυτες φάσεις σας ανέφερα κάποια πράγματα πριν από 2 ημέρες αλλά τα περάσατε στο ντούκου. Σε μια πολυκαναλική ηχογράφηση πως είναι δυνατόν να έχει διατηρηθεί η απόλυτη φάση της ηχητικής κυματομορφής αφού αυτή η κυματομορφή έγινε ηλεκτρκό σήμα από τα μικρόφωνα, στη συνέχεια πέρασε από τους προενισχυτές, τα φίλτρα/κομπρέσορες, τις κονσόλες, τα equalisers κ.λ.π. Μην ξεχνάτε ότι σε όλες τις αναλογικές ηχογραφήσεις όλα τα equalisers ήταν αναλογικά με ενεργά ή παθητικά φίλτρα που άλλαζαν και τη απόλυτη φάση του πηγαίου σήματος, εννοείται.

Ας δούμε επίσης αν διατηρείται η απόλυτη φάση του σήματος κατά τη διαδικασία παραγωγής ενός δίσκου βινυλίου, όπου στη συνέχεια αυτό θα αναπαραχθεί από το πικάπ μας για να ακολουθήσει η γνωστή σε όλους μας ισοστάθμιση σήματος κατά RIAΑ !!!

Κατά τα άλλα, σεβασμός στην απόλυτη φάση του πηγαίας ηχητικής κυματομορφής που μόνο τα μονόδρομα και τα ηλεκτροστατικά μπορούν να μας σερβίρουν (έλεος !)


Μου αρέσει πάντως αυτό το θέμα, γιατί μου έδωσε τροφή για την επόμενη τυφλή δοκιμή με τίτλο: "παίζοντας με τις φάσεις".


το θεμα ειναι οτι η απολυτη φαση δεν εχει σημασια για ολους αυτους τους λογους που λες και εσυ.

σημασια εχει η σχετικη φαση για να μην δημιουργουνται ακυρωσεις η φιλτρα χτενας.

αυτη την καταφερνουν μια χαρα τα καλοσχεδιασμενα πολυδρομα.

οσο για την οδηγηση ειναι σοβαροτατος παραγων και δυστυχως οι περισσοτεροι δεν μπορουν να φανταστουν τη ρευματα απαιτη ενα
πολυδρομο.

ενας απο τους σοβαροτερους λογους της υπεροχης των ενεργων ειναι
ακριβως αυτος.
 
Συμφωνούμε στο θεωρητικό σκέλος!
Στην πράξη έχω κάποιους ενδιασμούς.
Το κακό με την φάση είναι ότι επιρρεάζεται και από τον χώρο σε κάποιο
βαθμό και έτσι περιπλέκονται ακόμα περισσότερο τα πράγματα!
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

το θεμα ειναι οτι η απολυτη φαση δεν εχει σημασια για ολους αυτους τους λογους που λες και εσυ.


σημασια εχει η σχετικη φαση για να μην δημιουργουνται ακυρωσεις η φιλτρα χτενας.

αυτη την καταφερνουν μια χαρα τα καλοσχεδιασμενα πολυδρομα.

οσο για την οδηγηση ειναι σοβαροτατος παραγων και δυστυχως οι περισσοτεροι δεν μπορουν να φανταστουν τη ρευματα απαιτη ενα
πολυδρομο.

ενας απο τους σοβαροτερους λογους της υπεροχης των ενεργων ειναι
ακριβως αυτος.


Indeed !

Επίσης, ακυρώσεις και φίλτρα κτένας δημιουργούν οι περισσότεροι χώροι ακρόασης.

Μπαίνεις στο χώρο αχτένιστος και βγαίνεις χτενισμένος :afro:
 
Last edited:
Συμφωνούμε στο θεωρητικό σκέλος!
Στην πράξη έχω κάποιους ενδιασμούς.
Το κακό με την φάση είναι ότι επιρρεάζεται και από τον χώρο σε κάποιο
βαθμό και έτσι περιπλέκονται ακόμα περισσότερο τα πράγματα!

Ο χώρος επηρεάζει τις φάσεις σε μέγιστο βαθμό.
Ηχογράφησε για πλάκα ένα ημίτονο συχνότητας 8 KHz με κλιπαρισμένο το bottom side και μετακίνησε ελαφρώς το μικρόφωνο κατά 2-3 cm. Δες το αποτέλεσμα στον παλμογράφο.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

σημασια εχει η σχετικη φαση για να μην δημιουργουνται ακυρωσεις η φιλτρα χτενας.

Ποια είναι η σχετική φάση όταν δεν γνωρίζουμε ποια είναι η απόλυτη ?

Με δεδομένο πάντα το γεγονός ότι ο δίσκος ή το CD κατά 99% δεν περιέχει τις απόλυτες φάσεις του μουσικού προγράμματος, αφού όπως είπα και πριν, η φασική πληροφορία του μουσικού γεγονότος δεν διατηρειται από την αρχή μέχρι το τέλος της παραγωγής.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

υπάρχουν τοπολογίες με μηδενική μετατόπιση φάσης ή με ελεγχόμενη από DSP μετατόπιση φάσης!


Ρίξτε λίγο φως εδώ βρε παιδιά.

Αν όχι εδώ ας ανοίξει κάποιος ένα νεο θέμα.
 
Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Για δες αυτό το αναλογικό ενεργό cross τριών δρόμων που βασίζεται σε μελέτη των S. Lipshitz και J. Vanderkooy που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό JAES

http://users.otenet.gr/~athsam/3way_active_crossover_with_linear_phase_gr.htm

:a0210: ευχαριστώ για την ανταπόκριση.

Μια ερώτηση (ίσως χαζή) σχετικά με το παρακάτω
Ένα δικτύωμα διαχωρισμού γραμμικής φάσης χρησιμοποιει ένα βαθυπερατό τμήμα με την βοήθεια ενός κυκλώματος χρονικής καθυστέρησης και ενός κυκλώματος αφαίρεσης δίνει στην έξοδο σήμα με χαρακτηριστικα υψιπερατού φίλτρου. Η χρονική καθυστέρηση αυτή δεν είναι σταθερή για ολόκληρη την περιοχή συχνοτήτων, αλλά μεταβάλλεται πολύ αργά και κυρίως δεν υπάρχουν διαφορές φάσης μεταξύ των σημάτων των δυο εξόδων, ούτε ακόμη και κοντά στην συχνότητα διαχωρισμού.


Τέτοια κυκλώματα καθυστέρησης δεν είπαμε ότι χρησιμοποιούν και τα Quad ή όχι;
 
Όχι ακριβώς! Στα quad χρησιμοποιούνται γιά την προσομοίωση της point
source πηγης, στα ηχεία με γραμμική φάση χρησιμοποιούνται γιά να φέρουν
σε απόλυτη φάση όλα τα μεγάφωνα και σε όλες τις συχνότητες. Ένα τρικ
που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν είναι η τοποθέτηση των μεγαφώνων σε
διαφορετικά επίπεδα στην μπάφλα. Αυτό είναι ο μηχανικός τρόπος
διόρθωσης αλλά έχει σαν μειονέκτημα ότι λειτουργεί με τον ακροατή σε
συγκεκριμένη απόσταση από το ηχείο, λίγο μπρός ή λίγο πίσω και όλα πάνε
περίπατο.
 
Καλό ενεργό γραμμικής φασικής απόκλισης είχε δημοσιεύσει και ο ελεκτορ βέβαια με τελεστικούς που όλοι ξέρουμε τι συνέπειες έχουν στον ήχο.
Τα quad NOMIZΩ δεν έχουν καμιά σχέση με αυτό .
Απλά έχουν πολλά R-C σε σειρά για να κάνουν low pass στους εξωτερικούς ομόκεντρους , όλο και ποιο χαμηλά. Αυτά περί διαφορών φάσεως είναι παραμύθια για να καλύπτουν ότι εσωτερικά έχουν ένα τρομερά πολύπλοκο cross over. Πράγμα τελείως αντίθετο με τη φιλοσοφία των αγοραστών ενός τέτοιου ηχείου.
 
Μπορείς να δείς τον τρόπο λειτουργίας γιά τα Quad, στο σχετικό θέμα που
υπάρχει, αν σε ενδιαφέρει!
Ναι δεν έχουν σχέση με γραμμική φάση, βασικά δεν έχουν το παραμικρό πρόβλημα στο
θέμα της φάσης, όπως και κανένα άλλο σοβαρό ηλεκτροστατικό ηχείο.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ειναι τα 1-way μονοδρομος?

Ποια είναι η σχετική φάση όταν δεν γνωρίζουμε ποια είναι η απόλυτη ?

Με δεδομένο πάντα το γεγονός ότι ο δίσκος ή το CD κατά 99% δεν περιέχει τις απόλυτες φάσεις του μουσικού προγράμματος, αφού όπως είπα και πριν, η φασική πληροφορία του μουσικού γεγονότος δεν διατηρειται από την αρχή μέχρι το τέλος της παραγωγής.

με τον ορο σχετικη φαση εννοω κατα τη μεταβαση απο το ενα μεγαφωνο στο αλλο να μην περνη ακραιες τιμες αλλα να μεταβαλεται ομαλα.

εαν για παραδειγμα το γουφερ με το τουιτερ εχουν 180 μοιρες διαφορα στο σημειο κρος θα δημιουργηθη μια τεραστια ακυρωση.

συνδεοντας το τουιτερ αναποδα η σχετικη φαση παρουσιαζη ελαχιστη μεταβολη και το προβλημα λυνεται.
 
Πάντως πρέπει να ομολογήσουμε ότι και τα παθητικά crossover έχουν εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνιαa . δυστυχώς όμως αυτό είναι και το όριο τους ,ενώ για τα full range , the sky is the limit.