σε άλλο -φωτογραφικό- forum (το www.dpgr.gr) τις τελευταίες μέρες γίνεται μια συζήτηση όπου οι χρήστες δείχνουν να θεωρούν ότι μόνο τα συστήματα της CANON/NIKON είναι αξιόλογα, πλήρη και ολοκληρωμένα, ενώ το σύστημα της SONY/MINOLTA υστερεί.
Έχουν δίκιο εν μέρει. Δηλ. ότι η εγκατεστημένη βάση αυτών των δυο εταιριών σε σώματα και φακούς είναι πολλές φορές μεγαλύτερη από εκείνο της SONY/MINOLTA. Ναι, αυτό συμβαίνει. Και μάλιστα ίσως το σύστημα της PENTAX να έχει μεγαλύτερη διάδοση.
Όμως η SONY παίζει γερά χωρίς να σκορπά πολλά λεφτά για διαφήμιση. Δείχνει σαν να φοβάται ότι δεν είναι σίγουρη ότι θα πετύχει να γίνει ο τρίτος πόλος, αλλά προτιμά αθόρυβα να καλύπτει τις τρύπες στην γκάμα της και μάλιστα χωρίς να κάνει παραχωρήσεις σε θέματα ποιότητας.
Μια καλή πρώτη παρουσίαση του συστήματος SONY θα βρείτε στο http://photo.net/equipment/sony/ . Διαβάστε το προσεκτικά και σε αντιπαράθεση με τα αντίστοιχα των CANON/NIKON.
Αλλά αν κάποιος δεν θέλει, ή βαριέται ας πούμε μερικά:
1. Σώματα: Η SONY έχει κυκλοφορήσει σήμερα τις μηχανές Α200, Α300, Α350, Α700 που κάποιες δείχνουν άχρωμες και άοσμες (Α200), άλλες έχουν κάτι διαφορετικό από τους άλλους (Α300/Α350) και άλλες που πραγματικά αποτελούν εξίσου ικανές λύσεις με τα μεσαία μοντέλα των CANON/NIKON (40D/D300). Επίσης όλοι περιμένουμε τη νέα SONY FF με αισθιητήρα μέχρι 24 μεγα. Άρα γκάμα πλήρης, αν και όχι ισάξια με των δυο μεγάλων. Και φυσικά έχουν σύστημα σταθεροποίησης και αυτοκαθαρισμού.
2. Όμως το παιχνίδι δεν παίζεται στα σώματα, αλλά και στους φακούς και κυρίως εκεί. Η SONY κληρονόμησε από τη ΜΙΝΟΛΤΑ μια σειρά εξαιρετικών φακών αλλά σε τιμές 50% υψηλότερες από τις άλλες δυο εταιρείες. Κάποιοι όπως οι SSF δεν υπάρχουν στην γκάμα των άλλων εταιρειών. Η SONY έχει συνεργασία με την ZEISS και η δεύτερη αθόρυβα έχει κυκλοφορήσει 2 σειρές φακών πραγματικά ZEISS κι όχι σαν τα αυτοκόλητα CARL ZEISS που βλέπουμε στις βιντεοκάμερες.
Η πρώτη σειρά έχει ζουμ φακούς πολύ καλής ποιότητας όπως ο ZEISS 16-80 3.5-4.5 που είναι εξαιρετικός φακός γενικής χρήσης, (http://www.photozone.de/Reviews/47-...mm-f35-45-dt--sony-alpha--review--test-report) και κάποιοι άλλοι και η δεύτερη έχει φακούς ζουμ και prime που φθάνουν, ή ξεπερνούν τα όρια της τεχνολογίας σήμερα.
Μιλούμε για τους
ZEISS ZA VARIO SONNAR 24-70 2.8 που μάλλον είναι καλύτερος του φρεσκότατου ΝΙΚΚΟR 24-70 2.8 και καλύτερος από τον CANON 24-70 2.8 (
για http://www.photozone.de/Reviews/47-sony-alpha-aps-c/380-zeiss_za_2470_28)
για τον ZEISS PLANAR T 85 1.4 (http://www.photozone.de/Reviews/47-sony-alpha-aps-c/374-zeiss_za_85_14?start=1)
για τον ZEISS PLANAR T 135 1.8 (http://www.photozone.de/Reviews/47-sony-alpha-aps-c/381-zeiss_za_135_18) που δεν έχει αντίπαλο από CANON/NIKON (ο 135/2.0 είναι αρκετά παλιός) και περιμένουμε κι άλλους. Βέβαια η ZEISS έχει κυκλοφορήσει μια σειρά φακών για ΝΙΚΟΝ F χειροκίνητης εστίασης που είναι καλύτεροι και από τους prime ΝΙKKOR αλλά δεν AF. Οι ZEISS για το σύστημα της SONY είναι AF. Κι επίσης υπάροχυν και φακοί μοναδικοί όπως ο 135 STF με το περίεργο βάθος πεδίου που δεν κατασκευάζονται για άλλες μοντούρες.
Τί περιμένουμε από την ZEISS μέχρι το τέλος του 2009; Μα να καλύψει τις εστιακές αποστάσεις 25, 28, 35, 50, με νέους φακούς, φαντάζομαι με την ίδια σχεδίαση με αυτούς για τις ΝΙΚΟΝ, αλλά και να επανακυκλοφορήσει έναν θρυλικό φακό της CONTAX τον 21 και τον 18. Ο 21 είναι ο απολύτως καλύτερος φακός για υπερευγώνια κάδρα και σχεδόν όλοι οι φωτογράφοι που παίζουν με την CANON 1DS τον έχουν στο σακούλι τους με μετατροπέα. Κι όσοι δεν τον έχουν είναι ότι πλέον είναι ανήθικα ακριβός, καθώς μπορεί να κλείσει μεταχειρισμένος πάνω από 2.500 ευρώ.
Ίσως περιμένουμε από τη SONY να ανανεώσει και τη σειρά G της ΜΙΝΟLTA δηλ. τους 35 1.4, 70-200 2.8, 300 2.8. Βλέπετε ότι υππάρχουν πολλά καλούδια.
Σε μάκρο δεν παίζει στο ίδιο επίπεδο με τους άλλους δυο.
Παίζει όμως στο σύστημα του φλας που όταν παρουσιάστηκε ήταν μάλλον καλύτερο από αυτό της ΝΙΚΟΝ και σαφώς καλύτερο από αυτό της CANON.´Τώρα μπορεί να έχει μείνει πίσω, αλλά όταν ξεκινάς από καλή βάση, το να μη φθάσεις τους άλλους μάλλον ανικανότητα δείχνει. Θα δείξει τέτοια αντικανότητα η SONY; Δεν ξέρω.
Πάντως κάνει επενδύσεις και μάλιστα όχι σε προιόντα καταναλωτικά, αυτά που αγοράζει ο πολύς κόσμος και μετρά το τελευταίο ευρώ, αλλά σε προιόντα που θα μείνουν χρόνια στην αγορά.
Ρίξτε μια ματιά.
Έχουν δίκιο εν μέρει. Δηλ. ότι η εγκατεστημένη βάση αυτών των δυο εταιριών σε σώματα και φακούς είναι πολλές φορές μεγαλύτερη από εκείνο της SONY/MINOLTA. Ναι, αυτό συμβαίνει. Και μάλιστα ίσως το σύστημα της PENTAX να έχει μεγαλύτερη διάδοση.
Όμως η SONY παίζει γερά χωρίς να σκορπά πολλά λεφτά για διαφήμιση. Δείχνει σαν να φοβάται ότι δεν είναι σίγουρη ότι θα πετύχει να γίνει ο τρίτος πόλος, αλλά προτιμά αθόρυβα να καλύπτει τις τρύπες στην γκάμα της και μάλιστα χωρίς να κάνει παραχωρήσεις σε θέματα ποιότητας.
Μια καλή πρώτη παρουσίαση του συστήματος SONY θα βρείτε στο http://photo.net/equipment/sony/ . Διαβάστε το προσεκτικά και σε αντιπαράθεση με τα αντίστοιχα των CANON/NIKON.
Αλλά αν κάποιος δεν θέλει, ή βαριέται ας πούμε μερικά:
1. Σώματα: Η SONY έχει κυκλοφορήσει σήμερα τις μηχανές Α200, Α300, Α350, Α700 που κάποιες δείχνουν άχρωμες και άοσμες (Α200), άλλες έχουν κάτι διαφορετικό από τους άλλους (Α300/Α350) και άλλες που πραγματικά αποτελούν εξίσου ικανές λύσεις με τα μεσαία μοντέλα των CANON/NIKON (40D/D300). Επίσης όλοι περιμένουμε τη νέα SONY FF με αισθιητήρα μέχρι 24 μεγα. Άρα γκάμα πλήρης, αν και όχι ισάξια με των δυο μεγάλων. Και φυσικά έχουν σύστημα σταθεροποίησης και αυτοκαθαρισμού.
2. Όμως το παιχνίδι δεν παίζεται στα σώματα, αλλά και στους φακούς και κυρίως εκεί. Η SONY κληρονόμησε από τη ΜΙΝΟΛΤΑ μια σειρά εξαιρετικών φακών αλλά σε τιμές 50% υψηλότερες από τις άλλες δυο εταιρείες. Κάποιοι όπως οι SSF δεν υπάρχουν στην γκάμα των άλλων εταιρειών. Η SONY έχει συνεργασία με την ZEISS και η δεύτερη αθόρυβα έχει κυκλοφορήσει 2 σειρές φακών πραγματικά ZEISS κι όχι σαν τα αυτοκόλητα CARL ZEISS που βλέπουμε στις βιντεοκάμερες.
Η πρώτη σειρά έχει ζουμ φακούς πολύ καλής ποιότητας όπως ο ZEISS 16-80 3.5-4.5 που είναι εξαιρετικός φακός γενικής χρήσης, (http://www.photozone.de/Reviews/47-...mm-f35-45-dt--sony-alpha--review--test-report) και κάποιοι άλλοι και η δεύτερη έχει φακούς ζουμ και prime που φθάνουν, ή ξεπερνούν τα όρια της τεχνολογίας σήμερα.
Μιλούμε για τους
ZEISS ZA VARIO SONNAR 24-70 2.8 που μάλλον είναι καλύτερος του φρεσκότατου ΝΙΚΚΟR 24-70 2.8 και καλύτερος από τον CANON 24-70 2.8 (
για http://www.photozone.de/Reviews/47-sony-alpha-aps-c/380-zeiss_za_2470_28)
για τον ZEISS PLANAR T 85 1.4 (http://www.photozone.de/Reviews/47-sony-alpha-aps-c/374-zeiss_za_85_14?start=1)
για τον ZEISS PLANAR T 135 1.8 (http://www.photozone.de/Reviews/47-sony-alpha-aps-c/381-zeiss_za_135_18) που δεν έχει αντίπαλο από CANON/NIKON (ο 135/2.0 είναι αρκετά παλιός) και περιμένουμε κι άλλους. Βέβαια η ZEISS έχει κυκλοφορήσει μια σειρά φακών για ΝΙΚΟΝ F χειροκίνητης εστίασης που είναι καλύτεροι και από τους prime ΝΙKKOR αλλά δεν AF. Οι ZEISS για το σύστημα της SONY είναι AF. Κι επίσης υπάροχυν και φακοί μοναδικοί όπως ο 135 STF με το περίεργο βάθος πεδίου που δεν κατασκευάζονται για άλλες μοντούρες.
Τί περιμένουμε από την ZEISS μέχρι το τέλος του 2009; Μα να καλύψει τις εστιακές αποστάσεις 25, 28, 35, 50, με νέους φακούς, φαντάζομαι με την ίδια σχεδίαση με αυτούς για τις ΝΙΚΟΝ, αλλά και να επανακυκλοφορήσει έναν θρυλικό φακό της CONTAX τον 21 και τον 18. Ο 21 είναι ο απολύτως καλύτερος φακός για υπερευγώνια κάδρα και σχεδόν όλοι οι φωτογράφοι που παίζουν με την CANON 1DS τον έχουν στο σακούλι τους με μετατροπέα. Κι όσοι δεν τον έχουν είναι ότι πλέον είναι ανήθικα ακριβός, καθώς μπορεί να κλείσει μεταχειρισμένος πάνω από 2.500 ευρώ.
Ίσως περιμένουμε από τη SONY να ανανεώσει και τη σειρά G της ΜΙΝΟLTA δηλ. τους 35 1.4, 70-200 2.8, 300 2.8. Βλέπετε ότι υππάρχουν πολλά καλούδια.
Σε μάκρο δεν παίζει στο ίδιο επίπεδο με τους άλλους δυο.
Παίζει όμως στο σύστημα του φλας που όταν παρουσιάστηκε ήταν μάλλον καλύτερο από αυτό της ΝΙΚΟΝ και σαφώς καλύτερο από αυτό της CANON.´Τώρα μπορεί να έχει μείνει πίσω, αλλά όταν ξεκινάς από καλή βάση, το να μη φθάσεις τους άλλους μάλλον ανικανότητα δείχνει. Θα δείξει τέτοια αντικανότητα η SONY; Δεν ξέρω.
Πάντως κάνει επενδύσεις και μάλιστα όχι σε προιόντα καταναλωτικά, αυτά που αγοράζει ο πολύς κόσμος και μετρά το τελευταίο ευρώ, αλλά σε προιόντα που θα μείνουν χρόνια στην αγορά.
Ρίξτε μια ματιά.