Εισαγωγή στο σύστημα της SONY-MINOLTA

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
σε άλλο -φωτογραφικό- forum (το www.dpgr.gr) τις τελευταίες μέρες γίνεται μια συζήτηση όπου οι χρήστες δείχνουν να θεωρούν ότι μόνο τα συστήματα της CANON/NIKON είναι αξιόλογα, πλήρη και ολοκληρωμένα, ενώ το σύστημα της SONY/MINOLTA υστερεί.

Έχουν δίκιο εν μέρει. Δηλ. ότι η εγκατεστημένη βάση αυτών των δυο εταιριών σε σώματα και φακούς είναι πολλές φορές μεγαλύτερη από εκείνο της SONY/MINOLTA. Ναι, αυτό συμβαίνει. Και μάλιστα ίσως το σύστημα της PENTAX να έχει μεγαλύτερη διάδοση.

Όμως η SONY παίζει γερά χωρίς να σκορπά πολλά λεφτά για διαφήμιση. Δείχνει σαν να φοβάται ότι δεν είναι σίγουρη ότι θα πετύχει να γίνει ο τρίτος πόλος, αλλά προτιμά αθόρυβα να καλύπτει τις τρύπες στην γκάμα της και μάλιστα χωρίς να κάνει παραχωρήσεις σε θέματα ποιότητας.

Μια καλή πρώτη παρουσίαση του συστήματος SONY θα βρείτε στο http://photo.net/equipment/sony/ . Διαβάστε το προσεκτικά και σε αντιπαράθεση με τα αντίστοιχα των CANON/NIKON.

Αλλά αν κάποιος δεν θέλει, ή βαριέται ας πούμε μερικά:
1. Σώματα: Η SONY έχει κυκλοφορήσει σήμερα τις μηχανές Α200, Α300, Α350, Α700 που κάποιες δείχνουν άχρωμες και άοσμες (Α200), άλλες έχουν κάτι διαφορετικό από τους άλλους (Α300/Α350) και άλλες που πραγματικά αποτελούν εξίσου ικανές λύσεις με τα μεσαία μοντέλα των CANON/NIKON (40D/D300). Επίσης όλοι περιμένουμε τη νέα SONY FF με αισθιητήρα μέχρι 24 μεγα. Άρα γκάμα πλήρης, αν και όχι ισάξια με των δυο μεγάλων. Και φυσικά έχουν σύστημα σταθεροποίησης και αυτοκαθαρισμού.

2. Όμως το παιχνίδι δεν παίζεται στα σώματα, αλλά και στους φακούς και κυρίως εκεί. Η SONY κληρονόμησε από τη ΜΙΝΟΛΤΑ μια σειρά εξαιρετικών φακών αλλά σε τιμές 50% υψηλότερες από τις άλλες δυο εταιρείες. Κάποιοι όπως οι SSF δεν υπάρχουν στην γκάμα των άλλων εταιρειών. Η SONY έχει συνεργασία με την ZEISS και η δεύτερη αθόρυβα έχει κυκλοφορήσει 2 σειρές φακών πραγματικά ZEISS κι όχι σαν τα αυτοκόλητα CARL ZEISS που βλέπουμε στις βιντεοκάμερες.

Η πρώτη σειρά έχει ζουμ φακούς πολύ καλής ποιότητας όπως ο ZEISS 16-80 3.5-4.5 που είναι εξαιρετικός φακός γενικής χρήσης, (http://www.photozone.de/Reviews/47-...mm-f35-45-dt--sony-alpha--review--test-report) και κάποιοι άλλοι και η δεύτερη έχει φακούς ζουμ και prime που φθάνουν, ή ξεπερνούν τα όρια της τεχνολογίας σήμερα.
Μιλούμε για τους
ZEISS ZA VARIO SONNAR 24-70 2.8 που μάλλον είναι καλύτερος του φρεσκότατου ΝΙΚΚΟR 24-70 2.8 και καλύτερος από τον CANON 24-70 2.8 (
για http://www.photozone.de/Reviews/47-sony-alpha-aps-c/380-zeiss_za_2470_28)
για τον ZEISS PLANAR T 85 1.4 (http://www.photozone.de/Reviews/47-sony-alpha-aps-c/374-zeiss_za_85_14?start=1)
για τον ZEISS PLANAR T 135 1.8 (http://www.photozone.de/Reviews/47-sony-alpha-aps-c/381-zeiss_za_135_18) που δεν έχει αντίπαλο από CANON/NIKON (ο 135/2.0 είναι αρκετά παλιός) και περιμένουμε κι άλλους. Βέβαια η ZEISS έχει κυκλοφορήσει μια σειρά φακών για ΝΙΚΟΝ F χειροκίνητης εστίασης που είναι καλύτεροι και από τους prime ΝΙKKOR αλλά δεν AF. Οι ZEISS για το σύστημα της SONY είναι AF. Κι επίσης υπάροχυν και φακοί μοναδικοί όπως ο 135 STF με το περίεργο βάθος πεδίου που δεν κατασκευάζονται για άλλες μοντούρες.
Τί περιμένουμε από την ZEISS μέχρι το τέλος του 2009; Μα να καλύψει τις εστιακές αποστάσεις 25, 28, 35, 50, με νέους φακούς, φαντάζομαι με την ίδια σχεδίαση με αυτούς για τις ΝΙΚΟΝ, αλλά και να επανακυκλοφορήσει έναν θρυλικό φακό της CONTAX τον 21 και τον 18. Ο 21 είναι ο απολύτως καλύτερος φακός για υπερευγώνια κάδρα και σχεδόν όλοι οι φωτογράφοι που παίζουν με την CANON 1DS τον έχουν στο σακούλι τους με μετατροπέα. Κι όσοι δεν τον έχουν είναι ότι πλέον είναι ανήθικα ακριβός, καθώς μπορεί να κλείσει μεταχειρισμένος πάνω από 2.500 ευρώ.
Ίσως περιμένουμε από τη SONY να ανανεώσει και τη σειρά G της ΜΙΝΟLTA δηλ. τους 35 1.4, 70-200 2.8, 300 2.8. Βλέπετε ότι υππάρχουν πολλά καλούδια.

Σε μάκρο δεν παίζει στο ίδιο επίπεδο με τους άλλους δυο.

Παίζει όμως στο σύστημα του φλας που όταν παρουσιάστηκε ήταν μάλλον καλύτερο από αυτό της ΝΙΚΟΝ και σαφώς καλύτερο από αυτό της CANON.´Τώρα μπορεί να έχει μείνει πίσω, αλλά όταν ξεκινάς από καλή βάση, το να μη φθάσεις τους άλλους μάλλον ανικανότητα δείχνει. Θα δείξει τέτοια αντικανότητα η SONY; Δεν ξέρω.

Πάντως κάνει επενδύσεις και μάλιστα όχι σε προιόντα καταναλωτικά, αυτά που αγοράζει ο πολύς κόσμος και μετρά το τελευταίο ευρώ, αλλά σε προιόντα που θα μείνουν χρόνια στην αγορά.

Ρίξτε μια ματιά.
 
Bλασση συγχαρητηρια για την παρουσιαση και τις πληροφοριες.
Η sony εχει μπει πλεον γερα στο κολπο. Εχω την αισθηση οτι σε λιγα χρονια δεν θα εχουμε πλεον 2 πολους (nikon-canon) αλλα 3 (+sony).

Δανειζει σενσορες στην νικον (στις τελευταιες σειρες και αυτο μπορει ειναι ενα κομβικο σημειο για το μελλον των 2 εταιρειων), πρωτοπορει με το καινουργιο live view, η σειρα της α700 χτυπαει στα ισια την D300 και την 40D. Πιο δυνατο χτυπημα ακομα, φαινεται να το καταφερνει η α350 οπου σε διαδοχικα τεστ που διαβαζω τον τελευταιο μηνα στα practical photography, amateur photographer και what digital camera κερδιζει σε ολα την κοντρα με την σειρα 20 της pentax. Και οχι μονο σε features (new revolutionary live view) αλλα και σε ποιοτητα εικονας.

Και το ποιος νικα μπορει να μηνε εχει τοση σημασια οσο το οτι η sony πλεον εχει μπει πολυ γερα.

Ιδωμεν.
 
Last edited:
Βλάση, ωραία και χρήσιμη εισαγωγή. Ευχαριστούμε

......
. Πιο δυνατο χτυπημα ακομα, φαινεται να το καταφερνει η α350 οπου σε διαδοχικα τεστ που διαβαζω τον τελευταιο μηνα στα practical photography, amateur photographer και what digital camera κερδιζει σε ολα την κοντρα με την σειρα 20 της pentax. Και οχι μονο σε features (new revolutionary live view) αλλα και σε ποιοτητα εικονας.
.......
.

Για την ποιότητα εικόνας σε σχέση με Κ20D κράτα και μια πισινη ...

http://www.cameralabs.com/reviews/Pentax_K20D/verdict.shtml

Compared to Sony Alpha DSLR-A350
........
It sounds like a slam-dunk for the Sony, but the K20D boasts noticeably superior image quality in our tests, along with a tougher dust and weatherproof body, a much bigger viewfinder, an X-Sync port for external lighting, a vast array of customisation, mirror-lockup and depth of field previews, along with the innovative exposure and RAW modes. Itʼs a better camera in traditional respects than the Sony, but canʼt compete on the modern features. One approach will appeal more to you than the other, but thereʼs still that price difference to contend with. See our Sony Alpha DSLR-A350 review for more details"

Βέβαια κατά την σύγκριση χρησιμοποιήθηκε ο πολύ μέτριος φακος του κιτ της Sony. Με τον Zeis 16-80 φαντάζομαι θα είναι ενα πολύ δυνατό σετ.
Ακόμη δυνατότερο σετ μου φαίνεται ο συνδυασμός α300/16-80. Φθηνότερο (-150), ταχύτερο (3,5fps vs 2.5fps), με λιγότερο θόρυβο (10 vs 14 Μpixel)...

Φυσικά ο βασικός αντίπαλος είναι η νέα Canon 450d που παίζει στα ίδια επίπεδα τιμών με την α350 και δείχνει πάρα πολύ δυνατή ..

To Live View της Sony με ενθουσίασε αρχικά αλλά o ενθουσιασμός μετριάσθηκε όταν είδα πως δείχνει μόνο 90% της εικόνας, έχει δυνατότητα γιά μόνο 2Χ μεγένθυση, και δεν είναι wysiwyg διότι δεν παίρνει εικόνα απο τον κύριο αίσθητήρα αλλά απο ένα δεύτερο μικρό. (αρα ούτε το αποτέλεσμα της σταθεροποίησης βλέπεις). Και επιπλέον το όλο σύστημα, με τον δεύτερο αισθητήρα, αποβαίνει σε βάρος του οφθαλμοσκοπίου (μεγενθυση μόνο 0,74Χ).
 
Last edited:
To τελευταιο τεστ που διαβασα ειναι απο το περιοδικο εδω.
http://www.whatdigitalcamera.com/magazine/current.php

Δεν εχει μπει ακομα στο site.

Ειναι 8 σελιδες (4 για καθε μια ) και στο τελος δινει 90% στην α350 (με τον 18-70) και 88% στην Κ20 (με τον 18-55).
Και μιλαμε και για μια διαφορα στην τιμη της ταξης του 30% (πιο ακριβη η pentax). Δηλ διπλανο μοντελο στην pentax ειναι η sony a700. H a350 παιζει με τις nikon D60 kai canon 450D τιμολογιακα.

Σημασια τελικα εχει οτι προκειται για μια πολυ καλη μηχανη και οχι ποια ειναι πρωτη η δευτερη. (στα ψηλα iso παντως η pentax τα παει καλυτερα).
 
Βλάση μπράβο για την πολύ ωραία παρουσίαση.

Το ερώτημα για μένα πάντως είναι γιατί η SONY δεν κράτησε τη φίρμα της Minolta. Η δεύτερη είναι μια μεγάλη φίρμα στο χώρο ενώ η sony δεν έχει φωτογραφικό παρελθόν και αυτό είναι μάλλον μειονέκτημα.
 
To τελευταιο τεστ που διαβασα ειναι απο το περιοδικο εδω.
http://www.whatdigitalcamera.com/magazine/current.php

Δεν εχει μπει ακομα στο site.

Ειναι 8 σελιδες (4 για καθε μια ) και στο τελος δινει 90% στην α350 (με τον 18-70) και 88% στην Κ20 (με τον 18-55).
Και μιλαμε και για μια διαφορα στην τιμη της ταξης του 30% (πιο ακριβη η pentax). Δηλ διπλανο μοντελο στην pentax ειναι η sony a700. H a350 παιζει με τις nikon D60 kai canon 450D τιμολογιακα.

Σημασια τελικα εχει οτι προκειται για μια πολυ καλη μηχανη και οχι ποια ειναι πρωτη η δευτερη. (στα ψηλα iso παντως η pentax τα παει καλυτερα).

διάβασε και το σημερινό review της Canon 450D που σήκωσε το dpreview.
Αποχωρίζεται λέει από την κατηγορία, προς τα επάνω, τόσο που αφήνει χώρο για ακόμη πιο entry-level μοντέλο της Canon.
 
Το ερώτημα για μένα πάντως είναι γιατί η SONY δεν κράτησε τη φίρμα της Minolta. Η δεύτερη είναι μια μεγάλη φίρμα στο χώρο ενώ η sony δεν έχει φωτογραφικό παρελθόν και αυτό είναι μάλλον μειονέκτημα.

κοίταξε, σε εμένα και εσένα το όνομα Sony ενδεχομένως να λειτουργεί και αποτρεπτικά. Όμως υπάρχει πολύς κόσμος που επειδή έχει τηλεόραση Sony και γενικώς πίνει νερό στο όνομά της, θα πάρει και μηχανή, γιατί αντιμετωπίζει πολύ απλά την τελευταία ως γκάτζετ (να μην θυμίσω πώς τιτλοφορείται η κατηγορία όπου υπάγεται προς το παρόν ακόμη η παρούσα συζήτηση). Δεν ξέρω βέβαια πόσοι από τον κόσμα αυτό θα πάρουν την α700.
 
κοίταξε, σε εμένα και εσένα το όνομα Sony ενδεχομένως να λειτουργεί και αποτρεπτικά. Όμως υπάρχει πολύς κόσμος που επειδή έχει τηλεόραση Sony και γενικώς πίνει νερό στο όνομά της, θα πάρει και μηχανή, γιατί αντιμετωπίζει πολύ απλά την τελευταία ως γκάτζετ (να μην θυμίσω πώς τιτλοφορείται η κατηγορία όπου υπάγεται προς το παρόν ακόμη η παρούσα συζήτηση). Δεν ξέρω βέβαια πόσοι από τον κόσμα αυτό θα πάρουν την α700.


Για να δώσει κάποιος τόσα χρήματα που κάνει η α700, σημαίνει πως ξέρει οπότε πάρα πολύ λίγοι.
Πάντως στην α350 δεν μου άρεσε καθόλου το μενού επιλογών (η ροδελίτσα) που την είχε άκρη αριστερά. Την έχω συνηθήσει από τα δεξιά (σε όσες έχω τσεκάρει μέχρι σήμερα).
 
διάβασε και το σημερινό review της Canon 450D που σήκωσε το dpreview.
Αποχωρίζεται λέει από την κατηγορία, προς τα επάνω, τόσο που αφήνει χώρο για ακόμη πιο entry-level μοντέλο της Canon.

Έεεεεεετσι.

Και η τιμή πέφτει σιγά-σιγά!

http://www.adorama.gr/eshop/details.php?lang=gr&cat_id=1&corp_id=2&pr_id=2607

Ήταν 739 πριν 2 εβδομάδες...
 
Βλάση, ωραία και χρήσιμη εισαγωγή. Ευχαριστούμε



Για την ποιότητα εικόνας σε σχέση με Κ20D κράτα και μια πισινη ...

http://www.cameralabs.com/reviews/Pentax_K20D/verdict.shtml



Βέβαια κατά την σύγκριση χρησιμοποιήθηκε ο πολύ μέτριος φακος του κιτ της Sony. Με τον Zeis 16-80 φαντάζομαι θα είναι ενα πολύ δυνατό σετ.
Ακόμη δυνατότερο σετ μου φαίνεται ο συνδυασμός α300/16-80. Φθηνότερο (-150 ), ταχύτερο (3,5fps vs 2.5fps), με λιγότερο θόρυβο (10 vs 14 Μpixel)...

Φυσικά ο βασικός αντίπαλος είναι η νέα Canon 450d που παίζει στα ίδια επίπεδα τιμών με την α350 και δείχνει πάρα πολύ δυνατή ..

To Live View της Sony με ενθουσίασε αρχικά αλλά o ενθουσιασμός μετριάσθηκε όταν είδα πως δείχνει μόνο 90% της εικόνας, έχει δυνατότητα γιά μόνο 2Χ μεγένθυση, και δεν είναι wysiwyg διότι δεν παίρνει εικόνα απο τον κύριο αίσθητήρα αλλά απο ένα δεύτερο μικρό. (αρα ούτε το αποτέλεσμα της σταθεροποίησης βλέπεις). Και επιπλέον το όλο σύστημα, με τον δεύτερο αισθητήρα, αποβαίνει σε βάρος του οφθαλμοσκοπίου (μεγενθυση μόνο 0,74Χ).

Θα μπορούσε να γίνει ωραίο σετάκι με τον SIGMA 17-70.
 
Όχι δεν υπάρχει. Θεωρητικώς θα μπορούσε να κατασκευαστεί (απόσταση μοντούρας-αισθητήρα 44,5 χιλιοστά στη Μινόλτα Α, 44 χιλ. στην EOS) αλλά εμπορικώς δεν κυκλοφορεί ούτε υπάρχει περίπτωση εξάλλου, θα κόστιζε τρελά χρήματα η κατασκευή του. Ο φακός που λες κυκλοφορεί και για μοντούρα EOS, γιατί δεν τον κοιτάς? Νομίζω δεν λένε και πολλά ανοικτοί βέβαια, οι Sigma της σειράς αυτής (20-24-28) βέβαια είναι φωτεινοί (βοηθάει στη σύνθεση, ακόμη και εάν δεν τραβάς με ανοικτό διάφραγμα) και φθηνοί.