Εκκλησιαστικο ΑΙΣΧΟΣ !!!!!!

To παπαδαριο ποιοι άλλοι??

το κατάλαβα Άγγελε. απλώς ήθελα να δηλώσω ότι τους θεωρώ ανύπαρκτους. ευτυχώς, για μένα, εδώ και πολλά χρόνια, θρησκεία και εκκλησία είναι δυο τελείως διαφορετικά πράγματα. όσον αφορά αυτούς που παραχωρούν στην εκκλησία την περιουσία τους - αλήθεια, ποια η διαφορά από το "συγχωροχάρτι" που μοιραζόταν αφειδώς σε όσους είχαν να το πληρώσουν το μεσαίωνα;; - πιθανώς το κάνουν για μετάβαση στον παράδεισο. αναρωτήθηκαν όμως οι "κληρονόμοι", μήπως κάποιοι τους παραχωρούν την περιουσία τους μόνο και μόνο για να την μοιράσουν στους φτωχούς (όπως θα έπρεπε);
 
Έχω παρατηρήσει ότι σχεδόν κάθε φορά που τίθεται ένα θέμα θρησκείας, πίστης, χριστιανισμού, το thread καταλήγει στο συμπέρασμα: ‘για όλα φταίνε οι παπάδες’.
Εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που αναγνωρίζουν το όποιο έργο των παπάδων, τα υπόλοιπα σχόλια είναι απαξιωτικά, ειρωνικά, χλευαστικά. Δικαίως, θα έλεγα, μιας και ο καθένας κρίνει και σχολιάζει βάσει προσωπικών εμπειριών και ερεθισμάτων. Επειδή, όμως, οι γενικεύσεις ποτέ δεν ήταν η καλύτερη μέθοδος για την εξαγωγή ορθών ή έστω υποκειμενικά ορθών συμπερασμάτων και επειδή δεν έχουμε ανάμεσά μας κάποιον ιερέα για να ακούσουμε και τον αντίλογο, εν πάση περιπτώσει, θα ήθελα να σημειώσω 2-3 πραγματάκια.
Καταρχάς, μήπως πολλές φορές μπλέκουμε την έννοια Εκκλησία με την Ιεραρχία?
Μήπως, αν ρωτήσω 100 άτομα στο δρόμο ‘Ποιος είναι ο αρχηγός της εκκλησίας’ τα 80 θα μου πουν το Χριστόδουλο, τα 15 ΔΞ/ΔΑ και τα 5 τον αληθινό αρχηγό της? Μήπως ο Χριστός έθεσε άλλους ‘κανόνες’ για τους ιερείς και άλλους για τους πιστούς? Και τελικά τι είναι αυτοί οι παπάδες, που χρησιμοποιούνται από τους περισσότερους ως ‘κολυμβήθρα του Σιλωάμ’, για την επιλεκτικά προσωπική οριοθέτηση των χριστιανικών κανόνων? (πολλές φορές θα έχετε ακούσει τη φράση ‘εγώ είμαι χριστιανός αλλά δεν δέχομαι το……το….το….και φυσικά τους παπάδες’).
Θα ήθελα, λοιπόν, να καταλήξω λέγοντας, το ότι αρκετοί ιερείς δεν κινούνται με ‘χριστιανικές προδιαγραφές’ δεν αποτελεί πανάκεια για τον καθένα που δηλώνει Χριστιανός Ορθόδοξος εκτός και αν είναι, όπως οι περισσότεροι από εμάς, Ι.Χ Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Μήπως τελικά η σωστή απάντηση στην ερώτηση για το πόσες είναι οι θρησκείες στον κόσμο, είναι 5,5 δις?
Κλείνοντας θα ήθελα να πω ότι, όταν ένας παπάς είναι καλός δεν θα το μάθουμε ποτέ από τον Χατζηνικολάου ενώ όταν ένας παπάς είναι αδύναμος θα το μάθουμε από όλα τα πρωτοσέλιδα. Είναι κατά βάση οι πιο εύκολοι στόχοι, η πιο ωραία δικαιολογία στη δυσκολία που αντιμετωπίζουμε να βαδίσουμε σωστά ( όποιος από εμάς το επιθυμεί) στον πιο δύσκολο δρόμο που χάραξε, όχι κανένας Χριστόδουλος, αλλά ο ίδιος ο ιδρυτής του Χριστιανισμού.
 
Έχω παρατηρήσει ότι σχεδόν κάθε φορά που τίθεται ένα θέμα θρησκείας, πίστης, χριστιανισμού, το thread καταλήγει στο συμπέρασμα: ‘για όλα φταίνε οι παπάδες’.
Εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων που αναγνωρίζουν το όποιο έργο των παπάδων, τα υπόλοιπα σχόλια είναι απαξιωτικά, ειρωνικά, χλευαστικά. Δικαίως, θα έλεγα, μιας και ο καθένας κρίνει και σχολιάζει βάσει προσωπικών εμπειριών και ερεθισμάτων. Επειδή, όμως, οι γενικεύσεις ποτέ δεν ήταν η καλύτερη μέθοδος για την εξαγωγή ορθών ή έστω υποκειμενικά ορθών συμπερασμάτων και επειδή δεν έχουμε ανάμεσά μας κάποιον ιερέα για να ακούσουμε και τον αντίλογο, εν πάση περιπτώσει, θα ήθελα να σημειώσω 2-3 πραγματάκια.
Καταρχάς, μήπως πολλές φορές μπλέκουμε την έννοια Εκκλησία με την Ιεραρχία?
Μήπως, αν ρωτήσω 100 άτομα στο δρόμο ‘Ποιος είναι ο αρχηγός της εκκλησίας’ τα 80 θα μου πουν το Χριστόδουλο, τα 15 ΔΞ/ΔΑ και τα 5 τον αληθινό αρχηγό της? Μήπως ο Χριστός έθεσε άλλους ‘κανόνες’ για τους ιερείς και άλλους για τους πιστούς? Και τελικά τι είναι αυτοί οι παπάδες, που χρησιμοποιούνται από τους περισσότερους ως ‘κολυμβήθρα του Σιλωάμ’, για την επιλεκτικά προσωπική οριοθέτηση των χριστιανικών κανόνων? (πολλές φορές θα έχετε ακούσει τη φράση ‘εγώ είμαι χριστιανός αλλά δεν δέχομαι το……το….το….και φυσικά τους παπάδες’).
Θα ήθελα, λοιπόν, να καταλήξω λέγοντας, το ότι αρκετοί ιερείς δεν κινούνται με ‘χριστιανικές προδιαγραφές’ δεν αποτελεί πανάκεια για τον καθένα που δηλώνει Χριστιανός Ορθόδοξος εκτός και αν είναι, όπως οι περισσότεροι από εμάς, Ι.Χ Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Μήπως τελικά η σωστή απάντηση στην ερώτηση για το πόσες είναι οι θρησκείες στον κόσμο, είναι 5,5 δις?
Κλείνοντας θα ήθελα να πω ότι, όταν ένας παπάς είναι καλός δεν θα το μάθουμε ποτέ από τον Χατζηνικολάου ενώ όταν ένας παπάς είναι αδύναμος θα το μάθουμε από όλα τα πρωτοσέλιδα. Είναι κατά βάση οι πιο εύκολοι στόχοι, η πιο ωραία δικαιολογία στη δυσκολία που αντιμετωπίζουμε να βαδίσουμε σωστά ( όποιος από εμάς το επιθυμεί) στον πιο δύσκολο δρόμο που χάραξε, όχι κανένας Χριστόδουλος, αλλά ο ίδιος ο ιδρυτής του Χριστιανισμού.

Γιάννη μου (Χρυσόστομε) πραγματικά έχεις απόλυτο δίκιο και σπάνια ταυτίζομαι τόσο με ποστ συμφορουμίτη μας.
Είσαι άκρως συγκινητικός και ακριβής στην τοποθέτησή σου για την θρησκεία των περισσοτέρων ΜΑΣ..
Συνέχισε να γράφεις στην παρέα μας.Ολες οι θέσεις είναι δεκτές (εκτός από τις υπέρμετρα αφοριστικές,χλευαστικές και απαξιωτικές βέβαια..)
 
Γιάννη θα συμφωνήσω μαζί σου .Εχω επανειλημμένα διαχωρίσει τήν θέση μου απο την γενική απαξίωση τής πίστης παρ´ότι δεν θά χαρακτήριζα τον εαυτό μου πιστό.
Στην σημερινή Ελλάδα-και αυτό που λέω δεν αναφέρεται σε κανένα μέλος τού παρόντος φόρουμ-τό να επιτίθεσαι γενικώς και αορίστως στούς παπάδες και στον Χριστόδουλο είναι παράσημο προοδευτισμού.Να θυμίσω ότι ο Χριστόδουλος όταν έγινε αρχιεπίσκοπος έγινε δεκτός με επυφημίες απο το συγκρότημα Λαμπράκη και τον Τεγόπουλο(όποιος το αμφισβητεί ,να πάει να βρεί τα φύλλα τής εποχής).Να θυμίσω επίσης ότι ο κύριος Ψυχάρης έγινε διοικητής τού Αγίου Ορους,τήν ίδια περίπου εποχή.
Προσωπικά έχω πολλές αντιρρήσεις για τον προτεσταντισμό και τον καθολικισμό,αλλά και για όλες τις παραχριστιανικές οργανώσεις τών ορθοδόξων.Η θρησκεία και η πίστη δεν έχουν καμια σχέση με κανόνες και οδηγίες συμπεριφοράς πρός τούς πιστούς.
Η Εκκλησία οφείλει να αγκαλιάζει ´νηστεύοντες και μη νηστεύοντες ´με την ίδια αγάπη,να συγχωρεί τούς ´πεπτωκότες´και να αποτελεί συμβολικά παράδειγμα ´βίου αγάπης´.
Δεν είναι τυχαίο πάντως για μένα ότι έχει προκύψει σφοδρή επίθεση εναντίον τής Ορθοδοξίας,απο συγκεκριμένους κύκλους-και πολλές φορές η στάση τού Χριστόδουλου,διευκολύνει τίς επιθέσεις αυτές-οι οποίοι θέτουν πάντα θέματα υπάρξεως θρησκευτικών μειονοτήτων και πολλά άλλα.
Πάντως η Ελλάδα γενικά δείχνει μεγάλη ανοχή στίς άλλες θρησκείες.Μια ματιά στο τί συμβαίνει στην Ευρώπη κατά τών Μουσουλμάνων θά μάς πείσει.
Τέλος,συνεχώς γράφονται και ακούγονται εντελώς ανιστόρητα πράγματα για το Βυζάντιο και τον πρωτοχριστιανισμό,ενώ μερικοί μιλάνε για το δωδεκάθεο,ξεχνώντας ότι ιστορικά το δωδεκάθεο είχε τελειώσει οριστικά στην Ελληνιστική παρακμή.
Καλό θά ήταν να έριχναν καμιά ματιά -εάν έχουν την ικανότητα ασφαλώς-στα γραπτά επιφανών συγγραφέων όπως τού Σέρ Στίβεν Ράνσιμαν,τού Βασίλιεφ,τού Οσρογκόσκυ,τού Θεόδωρου Ζιάκα,τού Νόργουιτς,και άλλων μπάς και ενημερωθούν.
Αλλά τι περιμένεις ,όταν στα σχολεία τα παιδιά διδάσκονταν ότι το Βυζαντιο είναι μιά περίοδος ´σκοτεινή´και όλα αυτά ανλύονταν με έναν χυδαίο λαικίστικο μαρξισμό τών αγραμμάτων???Ολοι αυτοί οι αγράμματοι που παρίσταναν τούς ´προχωρημένους προοδευτικούς´ξεχνούσαν φαίνεται ότι ακριβώς τα ίδια έγραφε και γράφει και ο Πλεύρης,απο την δική του σκοπιά τής συννέχειας τής ελληνικής φυλής μέσω τού D.N.A.
Γιάννη το πρόβλημα είναι ότι δεν διαβάζει ο κόσμος ,αλλά επηρεάζεται απο φυλλα´δες και κανάλια ικαι απλοϊκές αναλύσεις.
 
ΜΠΡΑΒΟ βρε Σπύρο και σε εσένα..
Επιτέλους κάποιοι πρέπει να μη φοβούνται να λένε τα πράγματα ώς έχουν.
Πανε να μας κάνουν φυτά εμπορεύσιμα για παγκόσμια κατανάλωση.
Χωρίς συνείδηση,χωρίς πατριωτισμό (όχι εθνικισμό),χωρίς γλώσσα ,χωρίς πιστεύω και χωρίς θρησκεία.
Αναλώσιμος Ελληνισμός για αφομείωση και editing.Μια "σύγχρονη" και "μοντέρνα" Ελλάδα ιδανική για ευρεία χρήση και κατάχρηση.

Ελπίζω στα καλύτερα γιατί φοβάμαι τα χειρότερα (που έρχονται δυστυχώς)..
 
Τώρα νομίζω τα παραλέτε. Και ο Σουρής πριν 100-τόσα χρόνια τα ίδια έλεγε. Άρα προφανώς το θέμα δεν το ανακάλυψαν οι συγκριτικώς σημαντικώς υπολειπόμενοι πνευματικώς "φωστήρες" των ΜΜΕ. Είναι η υποκρισία αυτή που προκαλεί πολλαπλώς. Δλδ θέλετε να πείτε ότι τα ΜΜΕ δημιούργησαν του αγίους που δεν έλιωσαν και τους Ειρηναίους τους Παντελεήμονες και δεν συμμαζεύεται? Δεν γενικεύω, αλλά προφανώς δεν είναι όλα ρόδινα.
 
Απάντηση: Re: Εκκλησιαστικο ΑΙΣΧΟΣ !!!!!!

Τώρα νομίζω τα παραλέτε. Και ο Σουρής πριν 100-τόσα χρόνια τα ίδια έλεγε. Άρα προφανώς το θέμα δεν το ανακάλυψαν οι συγκριτικώς σημαντικώς υπολειπόμενοι πνευματικώς "φωστήρες" των ΜΜΕ. Είναι η υποκρισία αυτή που προκαλεί πολλαπλώς. Δλδ θέλετε να πείτε ότι τα ΜΜΕ δημιούργησαν του αγίους που δεν έλιωσαν και τους Ειρηναίους τους Παντελεήμονες και δεν συμμαζεύεται? Δεν γενικεύω, αλλά προφανώς δεν είναι όλα ρόδινα.

Σαφώς και δεν είναι όλα ρόδινα.Απλά οι "φωστήρες", όπως τους αποκαλέις σωστά,φροντίζουν να τους δίνουν πιό έντονα χρώματα εως και ..μαύρα.Κανείς δεν είναι τέλειος.Το τι θα "δείξεις" ή θα "υποδείξεις" όμως μπορεί να είναι το ίδιο ή χειρότερο μίασμα απ την παράβαση αυτή καθ αυτή..
 
To τελευταίο πού γράφεις φίλε send,δέν έχει να κάνει καθόλου με το δικό μου σκεπτικό τουλάχιστον.Φυσικά και ισχύουν ολα τα περί Αγίων Ραφαήλ, Κυπριανών και λοιπών ´θαυματοποιών´πού οι αντίστοιχοι Φαρισαίοι ξεγελούν τον κόσμο.
Και πάλι όμως θά έπρεπε αυτοί που διαμαρτύρονται και ´διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους´γιατί η τάδε γηραιά κυρία δίνει τα λεφτά της σε διάφορους ´θαυματοποιούς´,να διαμαρτύρονται το ίδιο πού ο νεαρός ή ο μεσήλικας τα σκάει για το νέο σούπερ-ντούπερ μοντέλο κινητού .Η γιαγιά πιστευει υπερβολικά στον Αγιο Ραφαήλ και ο ´ενημερωμένος αστός´πιστεύει στην Nokia.
Eγώ μίλησα πιό πολύ πάντως για τούς αδιάβαστους και αγράμματους που ενώ δεν έχουν ιδέα τι σημαινει Βυζάντιο και Βυζαντινός πολιτισμός, (πολιτισμός 1100 χρόνων δηλαδή)που δεν γνωρίζουν τίς διαφορές Ορθοδοξίας και Καθολικισμού και πώς εμπλέκονταν οι μέν και οι δέ με την πολιτική,όπως και το τί συνέβαινε στην Δύση τήν εποχή τού Βυζαντίου ,έρχονται και τα σβήνουν όλα αυτά με μιά μονοκοντυλιά.
Οσα παραδείγματα ανφέρεις έχουν να κάνουν με την ιδεολογικοποίηση τής πίστης,και όχι με την πίστη αυτή καθ´εαυτή.
Υπάρχουν Πατερικά Κείμενα πού είναι σαφώς επηρεασμένα απο την Ελληνική παράδοση και αξίζουν όσο εκατό ´Κοινωνικά Συμβόλαια´τού Ζαν Ζάκ Ρουσσώ.
Για μένα το ότι η Ορθοδοξία δεν έμεινε μιά απλή και τιμωρητική Εβραϊκή αίρεση ,οφείλεται ακριβώς στήν γονιμοποίησή της απο την Ελληνική σκέψη.Και αυτό είναι που με ενδιαφέρει.
 
Δημήτρη, είναι απλά ορισμένα πράγματα, ακόμα κιαν ουρλιάζουν ψυθιριστά όπως ο λόγος της Αγίας Γραφής. Γι'αυτό και ''ο έχων ώτα ακούειν, ακουέτω''.


''Αλλά τι περιμένεις ,όταν στα σχολεία τα παιδιά διδάσκονταν ότι το Βυζαντιο είναι μιά περίοδος ´σκοτεινή´και όλα αυτά αναλύονταν με έναν χυδαίο λαικίστικο μαρξισμό τών αγραμμάτων???Ολοι αυτοί οι αγράμματοι που παρίσταναν τούς ´προχωρημένους προοδευτικούς´ξεχνούσαν φαίνεται ότι ακριβώς τα ίδια έγραφε και γράφει και ο Πλεύρης,απο την δική του σκοπιά τής συννέχειας τής ελληνικής φυλής μέσω τού D.N.A.
Γιάννη το πρόβλημα είναι ότι δεν διαβάζει ο κόσμος ,αλλά επηρεάζεται απο φυλλα´δες και κανάλια ικαι απλοϊκές αναλύσεις.
''

Tanto di capello signor Sourlas!!!