Έλληνες σκρατσαδόροι (turntablists) στο φορουμ

Χαχα... Το πικαπιστες ακούγεται κάπως είναι η αλήθεια ....δεν παραπέμπει σε κάτι καλό, μου φέρνει κάτι σε σκοταδιστές και τέτοια ... 🤣

Έλληνες Turntablists να είναι και ψαγμενο ...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Dj Shortcut....Μέλος από το ιστορικό scratching συγκρότημα "invisible scratch pickles".

Απλά και κατανοητά μέχρι να προσπαθήσεις να τα κάνεις χαχα
 
Last edited:
Καλημέρα!
Γενικά μουσική από πικάπ ναι.
Τώρα για scratch, με τα πικάπ που έχουμε οι περισσότεροι, όχι, εγώ π.χ. μάλλον θα φύγω με μετακαρπικό αν προσπαθήσω να κάνω scratch στο δικό μου.
Έχουμε όμως χρήστες όπως ο @vlad66 που έχει Technics MK2, τέλειο πικάπ για scratch και πολλούς δίσκους.
Scratch δεν νομίζω να κάνει, αλλά αν υπάρχουν κάπου οδηγίες...
ΚΑΙ μυστικά,πατέντες
 
Χαχα... Το πικαπιστες ακούγεται κάπως είναι η αλήθεια ....δεν παραπέμπει σε κάτι καλό, μου φέρνει κάτι σε σκοταδιστές και τέτοια ... 🤣

Έλληνες Turntablists να είναι και ψαγμενο ...
εμένα πάντως μου άρεσε
 
  • Like
Reactions: stratigos24
Υπάρχει μυστικό για να κάνω scratch με πλατό που ζυγίζει 6 κιλά; :oops:
Αν έχει σκάλες αυτό και το διπλανό επιτάχυνσης ή επιβράδυνσης όπως π.χ. τα Techniks γιατί όχι.
Φτάνει να έχεις και labels με samples απ τις εταιρείες του είδους και καλά ακουστικά όπως και μόνιτορ .
Οι remixers είναι αυτό που περιγράφω ,όχι scratch-άκηδες που είναι άλλο .
 
Άλλα πικάπ χρησιμοποιούνται για remixes και scratch, όχι HiFi belt drive μεγάλης μάζας.
Δεν βάζεις οικογενειακό αυτοκίνητο στα χωράφια ούτε πας οικογενειακό ταξίδι με τρακτέρ.
 
Άλλα πικάπ χρησιμοποιούνται για remixes και scratch, όχι HiFi belt drive μεγάλης μάζας.
Δεν βάζεις οικογενειακό αυτοκίνητο στα χωράφια ούτε πας οικογενειακό ταξίδι με τρακτέρ.
Όχι belt drive φυσικά ,αμέσου οδήγησης και ελαφρώς τροχαλίας (lenco) ,αλλά ποτέ μην λες ποτέ.
Σε οποιοδήποτε χώρο υπάρχουν άτομα που οι δεξιότητές τους είναι απίστευτες.
Έχω ξανα-αναφέρει για ένα trio Djs που μάλιστα πόσταρα και τις φωτογραφίες τους ..τα άτομα αυτά ήταν απ τις λίγες απίστευτες εμπειρίες της ζωής μου.
Ήρθαν για ένα σεμινάριο Παγκοσμίου Βεληνεκούς στο Νησί, έκλεισαν για ένα μήνα στην Ρόδο..
Είχαν μπαούλα με σιγκλς μαύρα (αυτή ήταν η σπεσιαλιτέ τους),μπορώ να πω ότι γνώριζαν κάθε αυλάκι...έβαζαν την βελόνα στην θέση και η μίξη ήταν σχεδόν χωρίς ακουστικά και σκρατς..παρατεταμένη, χωρίς 'άλογοουρές'..'όλα 'μετρημένα' όπως έχει μείνει.
Φυσικά το τριήμερο αυτό δέχονταν και παραγγελιές καθώς το ύψος των αμοιβών ήταν τεράστιο.
Να παίζουν 2 εισαγωγές από ΜΚ 2 και από ένα Dual να μπλέκονται samples από ειδικά Labels που ειδικεύονται στον χώρo των clubbers/remixers.
Μεγάλοι,τεράστιοι,2 έγχρωμοι και ένας λευκός made in USA ,με δισκοθήκη απίστευτη ,μπαούλα ξεφόρτωναν για μέρες.
Δισκάκια που τα ήξεραν απ έξω και πολλούς δίσκους με samples απ τις εταιρείες που ειδικεύονται στον χώρο.

Η δεύτερη επαφή με skills που σε καθήλωναν ήταν στην αλλαγή Μillenium Στοκχόλμη στην κεντρική Βιβλιοθήκη που μετατράπηκε σε 'μουσικούς πολυχώρους'..
Κάτι 'εισαγόμενοι' έγχρωμοι Djs/remixers με δίσκους ακυκλοφόρητους που μετά από ατύχημα στο ένα μκ2 έβαλαν για καμιά ώρα ιμάντα...
Κανείς δεν πήρε είδηση ....μετά βέβαια ήρθε ένα δανεικό απ την μια άλλη αίθουσα, αλλά δεν χάλασε τίποτα,

Μπορεί να τύχει να μπει οικογενειακό αυτοκίνητο στο χωράφι, εγώ δεν μπορώ να το βγάλω, αλλά έχει ειδικούς.
Το κακό είναι ότι δεν έχω τα ονόματά τους, παρότι πόσταρα στο φόρουμ τους τρεις....της LOREAL 1998,
Ο ιμάντας αντενδείκνυται για remixers,Dj Set.

Δεν μιλάω για τύπους Avinci κ.λ.π.

Το MK2 γι αυτό θα μείνει στην Ιστορία και δεν ξέρω αν είναι στο Μουσείο τέχνης όπως άλλες δημιουργίες.
Σε πρώιμα πάρτι των 80ς έχω δει και ελαφρούς 'ιμάντες' αλλά με περιορισμένα ακουστικά εφέ και 3-4 beats mixing λόγω περιστάσεων.

Στα 70ς/80ς τουλάχιστον σε Τουριστικές περιοχές και σε Clubs διάσημα που είχα τον Οικονομικό έλεγχο δεν υπήρχε γνώση,κάτι που έφεραν ξένοι.(Ισπανοί/Σουηδοί όπως ο επώνυμος Anders ,Clubbe..κ.λ.π).
Στην Αυτοκίνηση κ.λ.π. ντίσκο στο κέντρο είχε Έλληνες επηρεασμένους από Ιταλία ,όπου το mixing είχε την τιμητική του.
Έχω σε δίσκο ακόμα πρόγραμμα του Radio 101 του Μιλάνο που ήταν άγνωστο στυλ στα μέρη μας με δικούς τους DJs.
Μετά στα μέσα των 80ς πήραν μπροστά και οι δικοί μας.


Σκεφθείτε ότι έβγαζαν το πρόγραμμα τους (Disco,Black,soul) σε δίσκο με Samples αρχές των 80ς που βοηθούσε τους παραγωγούς με τα ευφάνταστα στην κυριολεξία samples/διαλόγους /στιχάκια...
Ο δίσκος υπάρχει ακόμα στην πληγωμένη από τον σεισμό δισκοθήκη μου.

Όπως υπάρχουν και άλλοι σε παλιούς γνωστούς.
 
Δεν πάει να είναι και ο θεός Διόνυσος ο ίδιος;
Αν μου βρεις ένα λόγο για να πάρει σε πάρτι κάποιος δύο πικάπ που το καθένα ζυγίζει 40 κιλά, είναι αργοκίνητο καράβι στην εκκίνηση γιατί το πλατό του ζυγίζει 5-6 κιλά, θα αγοράσω και του @PanMan να κάνω party!

Μπορεί να τύχει να μπει οικογενειακό αυτοκίνητο στο χωράφι, εγώ δεν μπορώ να το βγάλω, αλλά έχει ειδικούς.

Ναι, κανένα μεθυσμένο που του ξέφυγε το αμάξι και μπήκε στα χωράφια. Έλα εσύ με όποιο οικογενειακό θέλεις να σου κοτσάρω μία φρέζα να δούμε πόσα μέτρα θα κάνεις. :ROFLMAO:

Κάθε δουλειά θέλει και το εργαλείο της.
Ούτε θα πεις ότι το MK2 είναι καλύτερο από ένα πικάπ των 100.000€ επειδή στο δεύτερο δεν μπορείς να κάνεις scratch, ούτε ότι ένα τρακτέρ είναι καλύτερο από μία Ferrari επειδή η Ferrari δεν μπορεί να φρεζάρει όπως ένα τρακτέρ.
 
Δεν πάει να είναι και ο θεός Διόνυσος ο ίδιος;
Αν μου βρεις ένα λόγο για να πάρει σε πάρτι κάποιος δύο πικάπ που το καθένα ζυγίζει 40 κιλά, είναι αργοκίνητο καράβι στην εκκίνηση γιατί το πλατό του ζυγίζει 5-6 κιλά, θα αγοράσω και του @PanMan να κάνω party!



Ναι, κανένα μεθυσμένο που του ξέφυγε το αμάξι και μπήκε στα χωράφια. Έλα εσύ με όποιο οικογενειακό θέλεις να σου κοτσάρω μία φρέζα να δούμε πόσα μέτρα θα κάνεις. :ROFLMAO:

Κάθε δουλειά θέλει και το εργαλείο της.
Ούτε θα πεις ότι το MK2 είναι καλύτερο από ένα πικάπ των 100.000€ επειδή στο δεύτερο δεν μπορείς να κάνεις scratch, ούτε ότι ένα τρακτέρ είναι καλύτερο από μία Ferrari επειδή η Ferrari δεν μπορεί να φρεζάρει όπως ένα τρακτέρ.
όχι δεν θέλω να πω αυτό,αλλά για να γίνει μίξη σε ένα χορευτικό event , θέλει δύο αμέσου drive,και εγώ προσωπικά και πολλοί έχουμε δει στα χρόνια που δεν υπήρχε περίσσευμα να υπάρχει ένα αμέσου οδήγησης μ ένα ιμάντα των 8-12 κιλών..

Η μίξη ήταν φοβερή,με άτομο που θα τον ονόμαζαν ταχυδακτυλουργό σήμερα ,έκανε την επιβράδυνση ή επιτάχυνση στο ένα για να κολλήσει με το αμέσου οδήγησης το επόμενο τρακ και δεν έπαιρνες και χαμπάρι.(καημένο accutex τι τραβούσε).
Προσωπικά έχω πολλές 'εικόνες' από 70ς σε κασέτες,που έχω μετατρέψει σε cd ,ένας μάλιστα ζεί και με μια τέτοια κασέτα έπιασε δουλειά σε μια απ' τις μεγαλύτερες ντίσκο της χώρας..

ως γνωστόν τω καιρώ εκεινω με την προφορική αίτηση για ανάληψη πρώτου ή δεύτερου dj , έδινες και μια κασέτα τουλάχιστον ώστε ο ιδιοκτήτης ν αξιολογήσει την μουσική συνέχεια που αποδίδει η μίξη σου ,την αλλαγή από ένα μουσικό κλίμα σε άλλο και το κυριότερο την δυνατότητα που έχεις ν ανεβάσεις τον Ρυθμό σε σημεία του προγράμματος που ήταν και τα Peak της διασκέδασης.
Φυσικά να εναλλασεις τα είδη ταχύτατα καθώς άδειαζε σε ελάχιστο χρόνο ένα μαγαζί από παρατεταμένη ανία και πήγαινε στο επόμενο.

Εγώ το έχω δει πολλές φορές στα 70ς-80ς οι μίξεις να είναι σχεδόν τέλειες και αρμονικές με το ένα πικάπ ιμάντα να το έχω κιόλας Dual βαρύ ή pioneer βαρύ και τα δύο με ιμάντα.

πολλά μαγαζιά δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα εξοπλισμού με δύο direct,-ή υπήρχε παροπλισμός για διάφορους λόγους (όπως ένα χυμένο κερασμενο σφηνάκι αντί να το πίνει ο dj ,να το απολαμβάνει το πλατό) ,στο ένα
ή ο επαγγελματίας dj όταν έκανε την πρόβα του στον δικό του χώρο που έπρεπε να είναι διαθέσιμα δύο πικάπ,ένας μίκτης,ένα μικρόφωνο,ένας ενισχυτής και ένα ζευγάρι ηχεία μεγάλης ευαισθησίας..

έτσι έβγαζαν το ψωμί τους οι παλιοί καλοί djs και κάποιοι απ' αυτούς έπιασαν δουλειά,έγιναν διάσημοι και εδώ ισχύει το έλα παππού μου να σου δείξω τ αμπελοχωραφα σου.

πολλές παραστάσεις 41 χρόνων, πολλές κασέτες πολλές μίξεις με samples που αυτά κυρίως έμπαιναν σφήνα με πλατό ιμαντα σαν τρίτο, επειδή το MK 2 κόστιζε και χρειαζόταν χρόνος για την επισκευή του στο κέντρο ( εδώ και χρόνια λύνεται σαν αρθρογράφος,η όπως ο Vlad και τοπικά).
Δεν έχανε μπιτ ο τύπος (κάποιος Carlos), έχω κασσέτες για όποιον θέλει....
Αυτό γινόταν ευκολότερα βέβαια με την βοήθεια των Maxi 45 που είχαν διάφορα remixes του πρωτότυπου με long - Extra long εισαγωγές.
Αυτές ήταν οι πρώιμες εποχές djs.
Δεν είχαν όλες οι ντίσκο,τα clubs,οι παμπ δύο Technics, το κόστος ήταν μεγάλο τότε την εποχή του Ράδιο κατουμά,ένας μικτης τριών καναλιών ακόμα και απ' τα ιστορικά μέρη όπως το Μοναστηράκι κόστιζε..

Κατόπιν ήρθαν άλλες σχολές με μίξη δύο τραγουδιών η και τριών επί 3λεπτο,4 λεπτο και φωνητικά από πάνω
έτσι μεγαλούργησε ο αγαπημένος μου dj Clubbe τελη 70ς ,μετά το ξεκίνημα του που ήταν και απ' τα αρχικά μέλη των ABBA κιθαρίστας και τον άκουσα πριν δύο τρία χρόνια, παρότι κοντά στα 80ς ακόμα ξεσηκώνει.
Αυτά όπως τα έζησα και όχι όπως τα φαντάστηκα,με πολύ αποδεικτικό υλικό.
 
Τα ξέρω μάναμ αυτά.
'Εκανα εκπομπές σε πειρατικό από το 1986,
Όταν σου έκαναν κατάσχεση από την αστυνομία πήγαινες στον Κατουμά και τα αγόραζες πάλι μεταχειρισμένα. :ROFLMAO:
Έμπαινες μέσα, σε ρωτούσε τι ήθελες, "την EL504 με το αυτοκόλλητο Radio Club στο πλάι", "δεν μου έχει έρθει ακόμη", "καλά, όταν έρθει πάρε με τηλέφωνο".
 
Παιδιά για να μην μπερδευόμαστε και να μιλάμε για το ίδιο πράγμα skratc-άς είναι αυτό στο παρακάτω Ιστορικό κυριολεκτικά Live των Portishead Roseland NYC...όπου στο τρακ humming αν βαριέστε να ακούσετε όλο ,πηγαίνετε στο 02¨50 για να δείτε την τάση που υπήρχε στα '90ς/'00ς .
Δείτε τον τύπο που σκρατσάρει δίπλα στην συμφωνική για 'εισαγωγή' εφέ ή samples..συνοδεύοντας την φωνάρα ..έναν δίσκο που έχω και αν μπορούσα να γυρίσω τον χρόνο πίσω ,θα ήθελα να είμουν μέσα.
Τέτοιους 'σκρατσάδες' Έλληνες δεν γνωρίζω και δεν ξέρω αν έχουν και τα labels απ τις ειδικευμένες σε Samples Δισκογραφικές που υπάρχουν εδώ και δεκαετίες...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Humming - Portishead Roseland NYC (proper audio)​

 
Τα ξέρω μάναμ αυτά.
'Εκανα εκπομπές σε πειρατικό από το 1986,
Όταν σου έκαναν κατάσχεση από την αστυνομία πήγαινες στον Κατουμά και τα αγόραζες πάλι μεταχειρισμένα. :ROFLMAO:
Έμπαινες μέσα, σε ρωτούσε τι ήθελες, "την EL504 με το αυτοκόλλητο Radio Club στο πλάι", "δεν μου έχει έρθει ακόμη", "καλά, όταν έρθει πάρε με τηλέφωνο".
Συνάδελφε...εγώ μπήκα μέσα για παρεμβολές σε Τούρκικο κανάλι.
 
  • Haha
Reactions: Tzimisce and vlad66
Παιδιά για να μην μπερδευόμαστε και να μιλάμε για το ίδιο πράγμα skratc-άς είναι αυτό στο παρακάτω Ιστορικό κυριολεκτικά Live των Portishead Roseland NYC...όπου στο τρακ humming αν βαριέστε να ακούσετε όλο ,πηγαίνετε στο 02¨50 για να δείτε την τάση που υπήρχε στα '90ς/'00ς .
Δείτε τον τύπο που σκρατσάρει δίπλα στην συμφωνική για 'εισαγωγή' εφέ ή samples..συνοδεύοντας την φωνάρα ..έναν δίσκο που έχω και αν μπορούσα να γυρίσω τον χρόνο πίσω ,θα ήθελα να είμουν μέσα.
Τέτοιους 'σκρατσάδες' Έλληνες δεν γνωρίζω και δεν ξέρω αν έχουν και τα labels απ τις ειδικευμένες σε Samples Δισκογραφικές που υπάρχουν εδώ και δεκαετίες...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Humming - Portishead Roseland NYC (proper audio)​

Εννοείται αυτό δεν το έκανε ένα απλό direct πόσο μάλλον ένα με ιμάντα.
Δηλαδή σ ένα που έτυχα με A.T του έφευγαν οι στροφές...βέβαια δεν βλέπω την κεφαλή ,αλλά έχω δει v 15 ,από κει της βγήκε και το παρατσούκλι 'σκυλί'.

Αφιερωμένο στον Vlad...Την τέχνη να οδηγείς ένα MK2 την είχαν λίγοι...

Είναι απίστευτα τα live που είχαν και έχουν αυτούς τους 'σκρατσαδόδους' ακόμα και σύγχρονες παραγωγές Δυτικής/Ανατολικής Ακτής/Βρετανία κ.λ.π.
Τελετή λήξης Ολυμπιακών Παρισιού μου έδειξαν κάτι βίντεο ,δεν ξέρω αν κυκλοφορούν όπου έκλεισαν 18 Επώνυμοι Γάλλοι djs.
 
Πολύ ενημερωμένος για τα Lebels αυτά με παραγωγή samples είναι ο Μανώλης Οικονόμου του En Lefko..Φοβερές γνώσεις.
 
όχι δεν θέλω να πω αυτό,αλλά για να γίνει μίξη σε ένα χορευτικό event , θέλει δύο αμέσου drive,και εγώ προσωπικά και πολλοί έχουμε δει στα χρόνια που δεν υπήρχε περίσσευμα να υπάρχει ένα αμέσου οδήγησης μ ένα ιμάντα των 8-12 κιλών..

Η μίξη ήταν φοβερή,με άτομο που θα τον ονόμαζαν ταχυδακτυλουργό σήμερα ,έκανε την επιβράδυνση ή επιτάχυνση στο ένα για να κολλήσει με το αμέσου οδήγησης το επόμενο τρακ και δεν έπαιρνες και χαμπάρι.(καημένο accutex τι τραβούσε).
Προσωπικά έχω πολλές 'εικόνες' από 70ς σε κασέτες,που έχω μετατρέψει σε cd ,ένας μάλιστα ζεί και με μια τέτοια κασέτα έπιασε δουλειά σε μια απ' τις μεγαλύτερες ντίσκο της χώρας..

ως γνωστόν τω καιρώ εκεινω με την προφορική αίτηση για ανάληψη πρώτου ή δεύτερου dj , έδινες και μια κασέτα τουλάχιστον ώστε ο ιδιοκτήτης ν αξιολογήσει την μουσική συνέχεια που αποδίδει η μίξη σου ,την αλλαγή από ένα μουσικό κλίμα σε άλλο και το κυριότερο την δυνατότητα που έχεις ν ανεβάσεις τον Ρυθμό σε σημεία του προγράμματος που ήταν και τα Peak της διασκέδασης.
Φυσικά να εναλλασεις τα είδη ταχύτατα καθώς άδειαζε σε ελάχιστο χρόνο ένα μαγαζί από παρατεταμένη ανία και πήγαινε στο επόμενο.

Εγώ το έχω δει πολλές φορές στα 70ς-80ς οι μίξεις να είναι σχεδόν τέλειες και αρμονικές με το ένα πικάπ ιμάντα να το έχω κιόλας Dual βαρύ ή pioneer βαρύ και τα δύο με ιμάντα.

πολλά μαγαζιά δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα εξοπλισμού με δύο direct,-ή υπήρχε παροπλισμός για διάφορους λόγους (όπως ένα χυμένο κερασμενο σφηνάκι αντί να το πίνει ο dj ,να το απολαμβάνει το πλατό) ,στο ένα
ή ο επαγγελματίας dj όταν έκανε την πρόβα του στον δικό του χώρο που έπρεπε να είναι διαθέσιμα δύο πικάπ,ένας μίκτης,ένα μικρόφωνο,ένας ενισχυτής και ένα ζευγάρι ηχεία μεγάλης ευαισθησίας..

έτσι έβγαζαν το ψωμί τους οι παλιοί καλοί djs και κάποιοι απ' αυτούς έπιασαν δουλειά,έγιναν διάσημοι και εδώ ισχύει το έλα παππού μου να σου δείξω τ αμπελοχωραφα σου.

πολλές παραστάσεις 41 χρόνων, πολλές κασέτες πολλές μίξεις με samples που αυτά κυρίως έμπαιναν σφήνα με πλατό ιμαντα σαν τρίτο, επειδή το MK 2 κόστιζε και χρειαζόταν χρόνος για την επισκευή του στο κέντρο ( εδώ και χρόνια λύνεται σαν αρθρογράφος,η όπως ο Vlad και τοπικά).
Δεν έχανε μπιτ ο τύπος (κάποιος Carlos), έχω κασσέτες για όποιον θέλει....
Αυτό γινόταν ευκολότερα βέβαια με την βοήθεια των Maxi 45 που είχαν διάφορα remixes του πρωτότυπου με long - Extra long εισαγωγές.
Αυτές ήταν οι πρώιμες εποχές djs.
Δεν είχαν όλες οι ντίσκο,τα clubs,οι παμπ δύο Technics, το κόστος ήταν μεγάλο τότε την εποχή του Ράδιο κατουμά,ένας μικτης τριών καναλιών ακόμα και απ' τα ιστορικά μέρη όπως το Μοναστηράκι κόστιζε..

Κατόπιν ήρθαν άλλες σχολές με μίξη δύο τραγουδιών η και τριών επί 3λεπτο,4 λεπτο και φωνητικά από πάνω
έτσι μεγαλούργησε ο αγαπημένος μου dj Clubbe τελη 70ς ,μετά το ξεκίνημα του που ήταν και απ' τα αρχικά μέλη των ABBA κιθαρίστας και τον άκουσα πριν δύο τρία χρόνια, παρότι κοντά στα 80ς ακόμα ξεσηκώνει.
Αυτά όπως τα έζησα και όχι όπως τα φαντάστηκα,με πολύ αποδεικτικό υλικό.
μια διόρθωση ,'λύνεται σαν αρθρογράφος' εννούσα αερογράφος ακριβείας.