Ελληνικά εξοπλιστικά προγράμματα

Kosh

AVClub Fanatic
7 September 2006
100,310
Εκεί ψηλά.....

Σε μείζον θέμα της αμυντικής και πολιτικής επικαιρότητας αλλά και των διεθνών σχέσεων της χώρας έχει αναδειχθεί το ζήτημα της πώλησης των κατευθυνόμενων βλημάτων αέρος αέρος Meteor στην Τουρκία, στο πλαίσιο της πιθανής προμήθειας 40 μαχητικών Eurofighter από τη γειτονική χώρα.


Του Περικλή Ζορζοβίλη
ΠΗΓΗ: Κυριακάτικη Δημοκρατία


Αν και το Meteor όντως αποτελεί οπλικό σύστημα υψηλών επιχειρησιακών δυνατοτήτων (game changer, σύμφωνα με την ορολογία που έχει επικρατήσει στην εσωτερική συζήτηση περί τα αμυντικά), η ελληνική αντίδραση και η δημόσια συζήτηση σχετικά με την πιθανή πώληση του όπλου στην Τουρκία παρουσιάζουν τα συνήθη, ιδιότυπα «εθνικά» χαρακτηριστικά. Πρωτίστως, την άρνηση της ωμής πραγματικότητας που διέπει την πώληση οπλικών συστημάτων, δηλαδή την εξυπηρέτηση του ίδιου συμφέροντος του πωλητή αλλά και της ισχυρής εξάρτησης που αυτή συνεπάγεται για τον αγοραστή.

Για αυτόν ακριβώς τον λόγο ουδείς πωλητής αποδέχεται η απόφαση πώλησης οπλικών συστημάτων να υπόκειται στην έγκριση τρίτου μέρους και οι όποιες δεσμεύσεις δοθούν ουδέποτε αποτυπώνονται σε επίσημα κείμενα. Και, φυσικά, η εξοπλιστική συναλλαγή να μην αντιστρατεύεται, κραυγαλέα έστω, το ευρύτερο πλαίσιο των εθνικών συμφερόντων της προμηθεύτριας χώρας.


Η επιχειρησιακή αξία

To Meteor είναι ευρωπαϊκό, κατευθυνόμενο βλήμα πέραν του οπτικού ορίζοντα (BVR: Beyond Visual Range), ενεργού εντοπιστή ραντάρ που κατασκευάζεται από την ευρωπαϊκή πολυεθνική κοινοπραξία MBDA, στο πλαίσιο προγράμματος στο οποίο μετέχουν οι Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία και Σουηδία. Το βλήμα έχει μήκος 3,65 μέτρα, διάμετρο 0,178 μέτρα, βάρος 190 κιλά, αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα υψηλότερη των 4 Mach (4.900 χλμ./ώρα) και έχει δυνατότητα εκτέλεσης ελιγμών υψηλής φόρτισης (έως 11 g, όπου «g» η επιτάχυνση της βαρύτητας) στα όρια του φακέλου εμπλοκής.

Το βεληνεκές του εκτιμάται από ανοιχτές πηγές ότι ανέρχεται στα 200 χλμ. και η ζώνη μη διαφυγής (no escape zone) του στόχου, δηλαδή η ζώνη εντός της οποίας υπάρχει μεγάλη καθορισμένη πιθανότητα να πληγεί ο στόχος, ακόμη και αν αυτός έχει συνεγερθεί για την επερχόμενη απειλή, σε περισσότερα των 60 χλμ. Κατά τη σουηδική Saab, κατασκευάστρια του μαχητικού Gripen η «ζώνη μη διαφυγής» του Meteor «είναι τρεις έως πέντε φορές μεγαλύτερη από οποιοδήποτε άλλο συγκρίσιμο κατευθυνόμενο βλήμα BVR που διατίθεται στην αγορά».

Ο συνδυασμός των βλημάτων Meteor (δύο βλήματα ανά μαχητικό) με τα ραντάρ κεραίας ενεργού ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) των Rafale F3R της Πολεμικής Αεροπορίας, που λόγω μεγαλύτερης εμβέλειας επιτρέπουν την έγκαιρη αποκάλυψη των στόχων και προσβολής του σε μεγάλα βεληνεκή, προσδίδει σήμερα σαφέστατο τακτικό πλεονέκτημα στην Πολεμική Αεροπορία.
Επίσης, θα πρέπει να επισημανθεί ότι λόγω των προαναφερθέντων χαρακτηριστικών του το βλήμα Meteor αποτελεί θανάσιμη απειλή για υψηλής αξίας πολλαπλασιαστές ισχύος του αντιπάλου, όπως τα αεροφερόμενα συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου ή τα αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού.

Κατά συνέπεια, η παρουσία του στο ελληνικό οπλοστάσιο θέτει περιορισμούς στη χρήση τους (π.χ. χωροταξικούς, δηλαδή, με τη μετατόπιση των τροχιών πτήσης προς το εσωτερικό της εχθρικής διάταξης), με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην επιχειρησιακή αποτελεσματικότητά τους.



Λελογισμένη κίνηση

Με αυτά ως δεδομένα η τουρκική επιθυμία για προμήθεια των Meteor αποτελεί λελογισμένη κίνηση. Το ίδιο ισχύει για την άμεση συσχέτιση της αποδέσμευσης των βλημάτων με την προμήθεια των μαχητικών Eurofighter (Typhoon). Είναι επίσης αναμενόμενη, καθώς το όποιο πλεονέκτημα θεωρεί η Άγκυρα ότι έχει αποκτήσει η ελληνική πλευρά είναι αυτονόητο ότι θα επιδιώξει να το αντισταθμίσει. Γι’ αυτό, εξάλλου, η απόκτηση, μέσω της προμήθειας των Eurofighter, των επιχειρησιακών δυνατοτήτων που παρέχουν οι Meteor δεν είναι η μοναδική επιλογή που επιδιώκει να υλοποιήσει η Τουρκία.

Παράλληλα, εξελίσσεται και η προσπάθεια ανάπτυξης του εγχώριας σχεδίασης βλήματος Gökhan, που, σύμφωνα με δηλώσεις κύκλων του υπουργείου Άμυνας της Τουρκίας την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου, αποτελεί «το ισοδύναμο του Meteor που αναπτύσσουμε». Ας σημειωθεί ότι με τις ίδιες δηλώσεις γίνεται γνωστό ότι η προμήθεια των Meteor προχωρά ομαλά.

Η γαλλική πλευρά προφανώς θα πρέπει να λάβει υπόψη την προβλέψιμη τουρκική επιθυμία για αποκρυπτογράφηση των τεχνολογικών μυστικών του Meteor, με τη μέθοδο του reverse engineering (αντίστροφη μηχανική) σε όποιον βαθμό είναι εφικτό.
Των Gökhan και Meteor έχει προηγηθεί η εγχώρια ανάπτυξη του ραντάρ AESA, που θα τοποθετηθεί στα τουρκικά μαχητικά F-16, τα οποία θα εκσυγχρονιστούν στη δεύτερη φάση του προγράμματος ÖZGÜR, που αποτελεί απτή απόδειξη της λεπτομέρειας του τουρκικού προγραμματισμού. Όπως αναφέρθηκε, η πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων βλημάτων BVR επιτυγχάνεται σε συνδυασμό με ραντάρ AESA που επιτρέπει την αποκάλυψη των στόχων σε μεγάλη απόσταση.

Επίσης, αποτελεί απόδειξη ότι παρά την πάροδο περίπου 50 ετών το αμερικανικό εμπάργκο στην πώληση οπλικών συστημάτων την τετραετία 1974-1978, ως συνέπεια της εισβολής στην Κύπρο, συνεχίζει να έχει ισχυρό αποτύπωμα. Αποτέλεσε μεν τραυματικό σοκ αλλά λειτούργησε και ως κίνητρο για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής αυτονομίας στη σχεδίαση, στην ανάπτυξη και την παραγωγή οπλικών συστημάτων.


Μαχητικό αεροσκάφος Eurofighter της γερμανικής Αεροπορίας Luftwaffe που φέρει πύραυλο αέρος-αέρος BVR METEOR

Αιφνιδιασμός και αφελείς αντιδράσεις

Στην πιθανότητα πώλησης των βλημάτων Meteor στην Τουρκία η ελληνική πλευρά εμφανίστηκε να αιφνιδιάζεται. Ο χειρισμός της υπόθεσης από ελληνικής πλευράς και η φημολογούμενη διάσταση απόψεων μεταξύ Μεγάρου Μαξίμου και Μεσογείων έδωσαν την αίσθηση επικοινωνιακής κυρίως στόχευσης. Αίσθηση που ενισχύθηκε περαιτέρω από την κλήση της πρέσβειρας και του ακολούθου Άμυνας της Γαλλίας στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και την αποτυπωμένη σε φωτογραφία διατύπωση της ελληνικής δυσαρέσκειας από τον Νίκο Δένδια και την εν συνεχεία συμπερίληψη του θέματος στην ατζέντα της συνάντησης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον πρόεδρο της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν.

Όμως, τέτοιες πρωτοβουλίες, που εκ προοιμίου θέτουν τους συνομιλητές σε θέση απολογουμένου, θα μπορούσαν να αποδειχθούν αντιπαραγωγικές, καθώς τυχόν μεταβολή θέσης θα ερμηνευόταν ως υποχώρηση. Όμως, ακόμη κι αν είχε επιλεγεί η απείρως προτιμότερη, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, «μυστική» διαβούλευση, η θετική έκβαση δεν θα ήταν διασφαλισμένη.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση εξαιρετικό ενδιαφέρον και αντίστοιχη σημασία έχει και η ταυτότητα των μελών του πολυεθνικού προγράμματος Meteor. Αν και οι όροι συμμετοχής στο πρόγραμμα δεν είναι γνωστοί, είναι σχεδόν βέβαιο ότι για την εξαγωγή απαιτείται πράσινο φως από όλες τις χώρες-μέλη και ότι καθεμία εξ αυτών έχει δικαίωμα βέτο.

Οι Γερμανία, Ισπανία και Ιταλία διαχρονικά έχουν στενές αμυντικές σχέσεις με την Τουρκία, ο ρόλος της Βρετανίας, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την κυπριακή διάσταση του ελληνοτουρκικού γεωπολιτικού ανταγωνισμού, είναι γνωστός, ενώ η Σουηδία, προκειμένου να εκμαιεύσει τη συγκατάθεση της Άγκυρας στην ένταξή της στο ΝΑΤΟ, προέβη σε παραχωρήσεις.

Επίσης, πρέπει να επισημάνουμε ότι όλες οι προαναφερθείσες είναι μέλη του NATO, όπως και η Τουρκία, και ότι, με εξαίρεση τη Βρετανία, είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δυστυχώς, φαίνεται ότι συνεχίζουμε να τρέφουμε ψευδαισθήσεις για τα όρια των συμμαχιών, ενώ είναι πρωτίστως σχέσεις κοινής απειλής ή/και κοινού συμφέροντος.
 
1742384871677.png






Διαπραγματεύσεις μεταξύ του Πολεμικού Ναυτικού και του Ναυτικού της Ιταλίας για την πώληση δύο μεταχειρισμένων φρεγατών τύπου Carlo Bergamini, της ιταλικής έκδοσης της FREMM, από τα αποθέματα του Ναυτικού της γειτονικής χώρας, διεξάγονται επί περίπου οκτώ εβδομάδες.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο μεταχειρισμένες φρεγάτες προσφέρονται σε τιμή περί τα 580 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών η μία ανήκει στη διαμόρφωση «γενικής χρήσης» (χωρίς συρόμενο σόναρ μεταβλητού βάθους UMS 4249 CAPTAS-4) ενώ η δεύτερη στη διαμόρφωση «ανθυποβρυχιακού πολέμου» (με συρόμενο σόναρ μεταβλητού βάθους UMS 4249 CAPTAS-4).


Και ξαφνικα δυνατοτητα ενδιαμεσης λυσης απο Ιταλια ?
 
Ιταλική προσφορά για 2+2 φρεγάτες FREMM σε κόστος μιας FDI!


Το Πολεμικό Ναυτικό βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό “αντιμέτωπο” με μια πρόταση που δύσκολα μπορεί να αγνοήσει.

Όπως αποκάλυψε ο Σάββας Βλάσσης και επιβεβαίωσε με το ρεπορτάζ του ο Βασίλης Νέδος, η Ιταλία έχει προτείνει στη χώρα μας, την πώληση έως τεσσάρων μεταχειρισμένων φρεγατών κλάσης Bergamini/FREMM-IT, στην υποέκδοση Γενικής Χρήσης (GP), σε χαμηλό κόστος.

Η προσφορά περιλαμβάνει τα πλοία Carlo Bergamini (F 590, ένταξης σε υπηρεσία το 2013) και Luigi Rizzo (F 595, ένταξη το 2017), ίσως με παράδοση από το 2027 (το νωρίτερο), και τα Federico Martinengo (F 596, του 2018) και Antonio Marceglia (F 597, του 2019) κάπου από το 2030. Η τιμή των δύο πρώτων πλοίων ανέρχεται στα 600 εκατομμύρια ευρώ μαζί, συμπεριλαμβανομένων των εκτοξευτών και των πυροβόλων αλλά χωρίς βλήματα, ενώ τα επόμενα δύο είναι λογικό να προσφερθούν σε παρόμοια τιμή.





Αυτό με λίγα λόγια σημαίνει ότι το ΠΝ μπορεί να αποκτήσει τέσσερις σύγχρονες φρεγάτες σε κόστος που ισοδυναμεί -κατ’ εκτίμηση- με αυτό μιας τέταρτης FDI, δηλαδή περίπου 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ (συν βέβαια το κόστος των όπλων και υποστήριξης). Η πρόταση αυτή έρχεται σε μια στιγμή που ο ελληνικός στόλος αντιμετωπίζει τη “βαριά” γήρανση των φρεγατών Kortenaer, ενώ η Τουρκία συνεχίζει να ενισχύει τη ναυτική της παρουσία στην Ανατολική Μεσόγειο με συνεχείς ναυπηγήσεις πλοίων.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aν ειμασταν εμεις θα ειχαμε ηδη εξοφλησει το καλαθι αγορων....ή αλλιως παρτε τα λεφτα μας τωρα ......

Μια χαρα λυση για την αντικατασταση καποιων S αμεσα.....και βλεπουμε τι θα κανουμε με τις ΜΕΚΟ.
 
  • Like
Reactions: SR-71
Tα νεα γινονται ολο και καλυτερα......πιθανον αφου ολοκληρωθει η συμφωνια για 4 !!! (σε βαθος χρονου ομως μεχρι το 2030) ιταλικες φρεγατες τυπου FREMM με συνολικο κοστος 1,2 δις (χωρις φορτια οπλων ομως και χωρις τις μετατροπες στις οποιες θα τις υποβαλλουμε μαλλον - πχ εξτρα κελια πυραυλων για τα οποια οι Ιταλοι ειχαν προονησει να υπαρχει χωρος....- ) υπαρχει σκεψη να σκουπισουμε στο μελλον ολες τις ιταλικες FREMM ( 8 εχουν ολες κι ολες ) αντικαθιστωντας ετσι σε βαθος χρονου περισσοτερο απο ικανοποιητικα ολες τις παλαιες S που κλεινουν σιγα σιγα 50ετια στις θαλασσες μας.



1742741936067.png


Εδω η λιστα με ολες τις ιταλικες FREMM μαζι με αυτες που πουλησαν πριν καν τις παραλαβουν στην Αιγυπτο.


F 590
ITS Carlo Bergamini (2013)
F 591
ITS Virginio Fasan (2013)
F 592
ITS Carlo Margottini (2014)
F 593
ITS Carabiniere (2015)
F 594
ITS Alpino (2016)
F 595
ITS Luigi Rizzo (2017)
F 596
ITS Federico Martinengo (2018)
F 597
ITS Antonio Marceglia (2019)
F 598
ITS Spartaco Schergat > sold to Egypt before commissioned - renamed ENS Al-Galala (FFG-1002)
F 589 ITS Emilio Bianchi > sold to Egypt before commissioned - renamed ENS Bernees (FFG-1003)
F 598 ITS Spartaco Schergat (replacement for the sold ITS Spartaco Schergat)
F 599 ITS Emilio Bianchi (replacement for the sold ITS Emilio Bianchi)




Και τα τεχνικα τους χαρακτηριστικα


Specifications:

Displacement:
6700 tons (full load)
Length:
144.6 meters (474 feet)
Beam: 19.7 meters (65 ft)
Draft: 8.6 meters (28 ft)
Speed: 30 knots (56 km/h), max. / 17 knots (31 km/h), cruise
Range: 6000 NM (11100 km) at 15 knots (28 km/h)
Complement: 131 (GP) / 133 (ASW) + flight department (14 for 1 helo; 23 for 2)

Propulsion:
CODLAG (Combined Diesel-Electric and Gas)
1 x
GE/Fiat-Avio LM2500+G4 gas turbine (43500 hp / 32 MW)
4 x Isotta-Fraschini VL1716T2NE diesel generators (2990 hp / 2.2 MW, each)
2 x Jeumont reversible electric motors (2920 hp / 2.15 MW, each)
2 shafts / 2 controllable pitch propellers
1 x 1 MW bow thruster


Armament - General Purpose variant (GP):

1 x
DCNS Sylver A-50 Vertical Launching System / VLS (2x8 cells)
for a mix of 16
MBDA Aster-15 or Aster-30 SAM missiles

> space reserved but not fitted for Sylver A-70 VLS (2x8 cells) for MBDA SCALP Naval cruise missiles

1 x OtoBreda 127/64LW lightweight gun for standard or VULCANO long range guided ammunition
1 x OtoBreda 76/62SR super rapid gun with DAVIDE/STRALES system and DART guided ammunition
2 x Oto-Melara/Oerlikon KBA 25/80 remote machine gun systems
8 x MBDA Teseo Mk.2 SSM anti-ship / land attack missiles (space for 4 twin launchers)
2 x EuroTorp B515/3 12.75” (324mm) triple torpedo tubes for MU90 impact torpedoes
2 x Oto-Melara SCLAR-H chaff/flare systems


 
  • Like
Reactions: Λάκης
Ας κρατάμε μικρό καλάθι, γιατί στον ειδικό τύπο πολλές φορές έχουν γραφτεί πολλά τα οποία ουδέποτε επιβεβαιώθηκαν. Πριν μερικά χρόνια θα παίρναμε -hot transfer μάλιστα- 2 αντιτορπιλικά Άρλι Μπέρκ, όπως γράφτηκε σε αξιόπιστο ιστοχώρο.
Καλοδεχούμενες οι Μπεργκαμίνι, αν τα δημοσιεύματα είναι αληθινά. Γιατί το λέω; Διότι αναπαράγεται από όλον τον στρατιωτικό ειδικό τύπο ένα μοναδικό δημοσίευμα. Και μάλιστα διανθίζεται με επιπλέον προσθήκες, όταν ο αρχικός συντάκτης του Δούρειου Ίππου υποστηρίζει πως πρόκειται για 2 μόνο Φρεμ και το επιβεβαιώνει και σε σημερινή του ανάρτηση.
Επίσης, κανένας διεθνής ιστοχώρος δεν αναφέρει κάτι αντίστοιχο. Η μεταβίβαση 2 Φρεμ από την Ιταλία στο ΠΝ δεν θα ήταν εντυπωσιακή είδηση;
Ας είμαστε φειδωλοί, γιατί δυστυχώς συχνά στην Ελλάδα μπερδεύουμε το τι θα θέλαμε να γίνει με το τι γίνεται στην πραγματικότητα. Μπερδεύουμε το εφικτό με το ευκταίο, νομίζοντας πως αν θέλουμε κάτι πολύ, θα συνωμοτήσει το σύμπαν για να γίνει. Ξεχνώντας όμως πως η φράση είναι τίτλος λογοτεχνικού βιβλίου και ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα...
 
  • Like
Reactions: Λάκης
2 Φρεμ τωρα και αλλες δυο την επομενη πενταετια ειναι το σχεδιο . Και σε βαθος δεκαετιας ισως και τις αλλες 4 ιταλικες.....καρτωντας την ομοιοτυπια και την γραμμη συντηρησης τους .

Οι Ιταλοι αποδειξαν με την πωληση απο το ναυπηγειο στους Αιγυπτιους οτι ενδιαφερονται για να εχουν μια δυναμη state of the art και το να μας πιασουν πελατες μπαινοντας σφηνα στους Γαλλους ειναι μια προκληση για αυτος μαζι με το δελεαρ να πανε στις νεες FREMM EVO που ηδη χτιζουν και ειναι ετοιμοι να παραλαβουν για λογαριασμο του ιταλικου πολεμικου ναυτικου


Υπαρχουν φυσικα και οι αλλες ευχες απο καποιους να κανουν ρελανς οι Γαλλοι στοχευοντας να μας κρατησουν στο δικο τους πελατολογιο και να παρουν και το επομενο μεγαλο συμβολαιο που θα ειναι τα υποβρυχια.

Μπορεί η Γαλλία να κάνει ρελάνς με φρεγάτες FREMM-FR/FDI αντί για τις ιταλικές Bergamini;
 
Σε όλα τα όπλα η παρατεταμένη χρήση δίχως ενδιαμεσες διακοπές μπορεί να προκαλέσει στρεβλωση της κανης λόγω υπερθέρμανσης...
 
Σε όλα τα όπλα η παρατεταμένη χρήση δίχως ενδιαμεσες διακοπές μπορεί να προκαλέσει στρεβλωση της κανης λόγω υπερθέρμανσης...
Σωστά, αλλά νομίζω το G3 ήταν κάπως πιό ευαίσθητο στο θέμα.
Ίσως αυτό με τον μεγάλο γεμιστήρα.
 
Ακόμα και το ΗΚ11 που θεωρείται οπλοπολυβολο έχει αποσπωμενη κανη που μετά από συγκεκριμένο αριθμό βολων πρέπει να αφαιρείται για να κρυώσει και να αντικατασταθει με άλλη.
 
Σωστά, αλλά νομίζω το G3 ήταν κάπως πιό ευαίσθητο στο θέμα.
Ίσως αυτό με τον μεγάλο γεμιστήρα.
Αυτο ξερω και εγω !
Δεν ξερω τι μεσολαβησε (απο το 1984 μεχρι σημερα)
αλλα καλυτερα να βρεθεις με ενα Μ1 παρα με ενα G3.
 
ο G3 μπορεί να ρίξει χιλιάδες βολές με ακρίβεια
:rolleyes:
Τα G3 δεν ήταν που ζεσταινόταν η κάνη και στράβωνε?
Σαν τον Πόντιο που μπήκε στον αυτοκινητόδρομο και όλοι πήγαιναν στραβά. Όλοι με φυσίγγιο 5,56, εμείς εκεί, στο 7,62. Οι Γερμανοί πάνε για τον αντικαταστάτη του αντικαταστάτη του G3, εμείς εκεί, βράχος.
 
  • Haha
Reactions: SR-71


Να δουμε αν θα αργησουμε τοσο πολυ και αν οντως αφορα τα συγκεκριμενα σκαφη σε πρωτη φαση


F 590
ITS Carlo Bergamini (2013)
F 591
ITS Virginio Fasan (2013)
 

Χωρις σχολιασμο για τις πολιτικες επιλογες μοιαζει να διαφαινεται να πηγαινουμε στην σωστη αρχικα κατευθυνση για το που πρεπει να διαθεσουμε τα λιγοστα μας κονδυλια.
 
  • Like
Reactions: protrudi
Πως μπορεί να είναι το Πολεμικό Ναυτικό του 2030, με 4 FDI, 4 Bergamini και 4 ΜΕΚΟ



Αν επαναλαβουμε το "κολπο" με τις S μπορει να παρουμε στο μελλον και τις 8 FREMM των ιταλων παντως...(σε βαθος δεκαετιας μιας και ειναι πολυ νεα πλοια) και να αντικαταστησουμε οχι μονον τις S που κοντευουν 50 χρονια στην αλμυρα αλλα και τις ΜΕΚΟ αν το προγραμμα αναβαθμισης παει για βρουβες.....

8 Fremm και 4+3 FDI (αν αποδεχτουμε την γαλλικη προταση για χτισιμο 3 ακομα FDI στα ελληνικα ναυπηγεια) ειναι 15 σοβαρα σκαφη οχι κορβετες κλπ.....και το κυριοτερο θα εχουμε την καταλληλη ομοιοτυπια μεταξυ τους ( 2 κλασεις μονον και 2 κατασκευαστες αρα μικροτερο κοστος υποστηριξης)
 
Ακομα καλυτερη λυση ειναι αυτη η θεωρια....


Χτισιμο φρεγατών FREMM με Sea Fire από το ΠΝ στην Ελλαδα αντι των FDI που προτεινουν οι Γαλλοι.

Εδώ προκύπτει η ευκαιρία να εξετάσουμε μια εναλλακτική λύση που θα μπορούσε να δώσει στο Πολεμικό Ναυτικό την ισχύ που χρειάζεται και πιο σύντομα. Να θυμίσουμε πως η Γαλλία, μέσω του ναυπηγείου της Naval Group, έχει σταματήσει την παραγωγή των φρεγατών FREMM-FR, δηλαδή της δικής τους εκδοχής των γνωστών πολεμικών Frégate Européenne Multi-Mission, τα οποία πλέον κατασκευάζονται μόνο από την Ιταλία, ως κλάση Bergamini, με διαφορετικά υποσυστήματα. Τα σχέδια των FREMM-FR, ωστόσο, παραμένουν ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο, και η Ελλάδα θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί αυτή την κατάσταση προτείνοντας μια καινοτόμο συμφωνία.


Συγκεκριμένα, το ΠΝ θα μπορούσε να διαπραγματευτεί με τη Naval Group την παραχώρηση των σχεδίων, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή τους στην Ελλάδα, με προσαρμογές που θα τις καθιστούν ιδανικές για τις δικές μας ανάγκες.

Πως θα μπορούσε να είναι μια “ελληνική” FREMM; Με το γαλλικό κύτος των 6.700 τόνων, αλλά με προσθήκη του ραντάρ Sea Fire των FDI, μια επιλογή υψηλών δυνατοτήτων,
για παρακολούθηση στόχων σε μεγάλες αποστάσεις. Και αρκετά από τα νέα ηλεκτρονικά υποσυστήματα που έχει η κλάση “Κίμων”, ώστε να υπάρχει σημαντική ομοιοτυπία. Η πρόταση αυτή θυμίζει μάλιστα εκείνη που είχε γίνει κάποτε στον Καναδά, όταν η Naval Group είχε προτείνει μια παραλλαγή της FREMM, με ραντάρ AESA σταθερών πάνελ, διπλό εκτοξευτή RAM κ.α.!


Στο ερώτημα γιατί το Πολεμικό Ναυτικό να προτιμήσει μια τέτοια λύση, αντί να επενδύσει σε περισσότερες FDI, η απάντηση είναι η εξής: Οι FREMM με το μεγαλύτερο και ικανότερο κύτος τους, τη μεγάλη ισχύ μηχανών που συνδυάζουν ντίζελ και αεριοστρόβιλο, την σαφώς μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς όπλων, την ικανότητα παραμονής για περισσότερο διάστημα σε αποστολή σε ανοιχτές θάλασσες, το μεγαλύτερο πλήρωμα που επιτρέπει την καλύτερη επάνδρωση σε περιόδους κρίσης, είναι το “προτιμότερο” σκάφος για τις ελληνικές ανάγκες προβολής ισχύος και μάχης στην Ανατολική Μεσόγειο. Και για αυτό το ήθελε το Πολεμικό Ναυτικό μας.
 
  • Like
Reactions: protrudi