Eντευκτήριο καρεκλάδων

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

- Evelyn Thomas - High Energy (1984)

Για να ανάψουν τα αίματα στην στιγμή!! :cool:
 
Εντάξει, το 84 εμείς εδώ ασχολούμασταν ακόμα με καρέκλες και στην παγκόσμια δισκογραφία υπάρχουν παραγωγές, γιατί υπάρχει αγοραστικό κοινό, αλλά το τσουνάμι είχε ξεκινήσει..

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

- Lime - Unexpected Lovers (1985)

Και ακόμη ένας "δυναμίτης"!
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

- Shakatak - Dark Is The Night (1983)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

- Shakatak - Easier Said Than Done (1981)

Πάμε σε κάτι άλλο τώρα που μου αρέσει πολύ! :D

Disco με Jazz Funk ήχο! - Shakatak.. πολύ μελωδικοί!
 
Οι Shakatak :proud: εχουν φιλοξενηθει και .... στο αλλο νημα :rolleyes: .... (με τα μπριζοπιλαφα και τα ψαρονεφρια :flute:)

Παίζουν ακόμη αυτοί ??
Βρήκα κάτι Live 2013 καθώς έψαχνα το Youtube! :D
 
επίσης, ας μας πει κάποιος από που προέρχεται το ''καρεκλάς'' και θα δώσω δώρο, ένα cd του Κώστα Καφάση ... η σωστή απάντηση πρέπει να δοθεί μέχρι το πρωί, αύριο ...
Επειδη δεν με αρεζει ο Καφασης απαντω σημερα:flipout:

Εκτος της δικη σου εκδοχης (και αυτη ειναι δεκτη) υπαρχει και αλλη που λει οτι οι ρακαδες οταν ακουγαν τα δικα τους χοροπηδαγαν απο ενθουσιασμο και αρχιζαν τα κουνηματα πανω κατω το κεφαλι με τα μακρυα μαλλια τους και το εργκιταρ, ενω οι σουλαδες ηταν μαζεμενοι και καθοντουσαν στις καρεκλες τους.
Γενικα δηλ. οι ροκαδες ηταν πολυ πιο ενθουσιωδεις,το ζουσαν πιο πολυ απο τους σοουλαδες.
Υποψην ειμαι κοντα στα εξηντα το ιδιωμα το ακουγα οταν ηταν στα ντουζενια του και την λεξη την"βρηκα".
Αρα πιο μεγαλοι απο μας ,ισως,εχουν μια πιο ασφαλη εξηγηση.

Και τοτενες υπηρχε ενα τραγουδι που ητονε ο ορισμος του ντισκο:
Αυτο

https://www.youtube.com/watch?v=spNCGEAOstU
 
Εκτος της δικη σου εκδοχης (και αυτη ειναι δεκτη) υπαρχει και αλλη που λει οτι οι ρακαδες οταν ακουγαν τα δικα τους χοροπηδαγαν απο ενθουσιασμο και αρχιζαν τα κουνηματα πανω κατω το κεφαλι με τα μακρυα μαλλια τους και το εργκιταρ, ενω οι σουλαδες ηταν μαζεμενοι και καθοντουσαν στις καρεκλες τους.
Γενικα δηλ. οι ροκαδες ηταν πολυ πιο ενθουσιωδεις,το ζουσαν πιο πολυ απο τους σοουλαδες.

Και εγώ αυτή την εξήγηση είχα λάβει ως απάντηση. Θυμάμαι, μικρό παιδάκι που ρώτησα μια μικτή παρέα (είχε μέχρι και φαν των DM!!!) σε πάρτυ της 10 χρόνια μεγαλύτερης ξαδέρφης μου κάπου το 85-86 :D
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

- Chaka Khan - I Feel For You (1984)

Ξεχάσαμε να βάλουμε αυτό!! :Banane0:
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

- Oran "Juice" Jones - The Rain (1986)

Αυτό μου αρέσει πολύ!
 
Δεν νομιζω για την ονομασια των καρεκλαδων να ισχυει αυτο περι γυφτων και ντυσιματος ντισκο (γιατι για μουσικη ουτε κατα διανοια)

Για τον απλουστατο λογο οτι η λεξη "γυρναγε" πριν ακομα καθιερωθει η Ντισκο στην Ελλαδα, απο εποχης "Mamy Blue" και "Waterloo".
Hμουν εκει και το θυμαμαι, γιαυτο ειχα πει οτι η "καρεκλα" δεν περιοριζεται στην ντισκο. Η ντισκο ηρθε λιγο μετα, κυριως με το φαινομενο Τραβολτα.

Τον ορο τον χρησιμοποιουσαμε αρκετα πριν οι πιτσιρικαδες. Πριν καν βγει το The Wall ( '77 ).

Ουτε πιστευω οτι βγηκε απο τις "καρεκλες στα κεφαλια των καρεκλαδων"...Με τιποτα..Αστικοι μυθοι ειναι ολα αυτα.
Τσακωνομασταν με καρεκλαδες, αλλα σπανια τετοια ντου και για αλλους λογους εκτος διαφορας γουστου, εξ αλλου οι καρεκλαδες ηταν κατα βαση γερα και γυμνασμενα παιδια (για να κανουν φιγουρες), και οχι τοσο ευκολοι στοχοι οπως αρεσκονται να κοκορευονται καποιοι στο ιντερνετ .

Τελος παντων... τωρα για ψηφοφορια δεν με βλεπω γιατι οπως ειπα δεν ειναι η μουσικη μου, αλλα ξεχωριζω δυο μουσικες ενοτητες με τρομερο μουσικο βεληνεκες, που κανενα απο ολα τα αλλα αυτα τα εμπορευσιμα και αναλωσιμα, δεν προκειται να φτασει ουτε στην φτερνα τους.
Οι Abba και οι Bee Gees. Ολα τα αλλα απλα διασκεδασματα.

Κατα τ'αλλα σημερα τ'ακουω πολυ πιο ευχαριστα ( χωρις να βαλω το χερι στο πορτοφολι ενοειται για να παρω δισκο) λογω της δοσης της νοσταλγιας των χρονων που περασαν...και ως γνωστον για αυτους που εχουν την τυχη να εχουν μεγαλωσει, το "πριν" ηταν παντα καλυτερο :grandpa:...


Κατι αλλο ειναι που δεν θα μαθουμε ισως ποτε...Κατ εμε καποιος καποτε ειπε την εκφραση οπως τοσες αλλες και εδεσε και απλωθηκε οπως τοσες αλλες.

Ενα τραγουδι θα βαλλω απο τις καρεκλες, που "μου μιλαει" και με συγκινει και αυτο για προσωπικους λογους (οπως για τον καθενα).

I'm so excited

Ξερω οτι εχει ξαναμπει εδω αλλα οχι με αυτην του την μορφη. Οποτε επιτρεψτε μου να το ξαναβαλλω σε αυτη την version

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Η λέξη 'καρεκλάς' δευτερογενώς σχετίζεται με την ντίσκο, αφού όντως καθιερώθηκε στις αρχές των 70ς, για την περιγραφή των πρώτων οπαδών της σόουλ μουσικής, που γνώρισε σχετικά μεγάλη απήχηση χάρη στον Τζέημς Μπράουν και την τεράστια επιτυχία του "Get Up (I Feel Like Being A) Sex Machine" ... μάλιστα, οι οπαδοί περιπαικτικά ονομάζονταν και ''γκιράπια'' (παράφραση του get up όπως το ερμήνευε ο Μπράουν : γκιρ-απ ...) ... η μελαχρινάδα των αληθινών τεχνιτών /επισκευαστών καρεκλών που κατέκλυσαν τους δρόμους της Αθήνας και άλλων μεγάλων πόλεων επέτρεψε τον συνειρμικό νεολογισμό ...

Η ντίσκο, στην συνέχεια, διείσδυσε σε δεύτερο χρόνο/φάση μέσα στα 70ς σε μεγαλύτερες μάζες (διευκολυνόμενη από την πτώση της χούντας και την εξωστρέφεια που αυτή συνεπαγόταν, αλλά και από την καθιέρωση εκπομπών τύπου ποπ-κλαμπ του Πετρίδη, που έφερναν σε άμεση επαφή τον κόσμο με τα διεθνώς μουσικά τεκταινόμενα, ενώ μέχρι τότε υπήρχε σημαντική χρονική υστέρηση στην ενημέρωση των ενδιαφερομένων για τέτοια πράγματα) ... οι οπαδοί της ντίσκο, λόγω προφανών στυλιστικών αλλά και μουσικών συγγενειών με την σόουλ ήσαν οι αυτοδίκαιοι κληρονόμοι της έννοιας ''καρεκλάς'' , που πλέον ήταν ο βασικός λεκτικός ετεροπροσδιορισμός σε σχέση με τους ροκάδες και οδήγησε στις περίφημες διενέξεις στα δυτικά προάστια αλλά και στην πλατεία Ναυαρίνου στην Θεσσαλονίκη ...
 
Η λέξη 'καρεκλάς' δευτερογενώς σχετίζεται με την ντίσκο, αφού όντως καθιερώθηκε στις αρχές των 70ς, για την περιγραφή των πρώτων οπαδών της σόουλ μουσικής, που γνώρισε σχετικά μεγάλη απήχηση χάρη στον Τζέημς Μπράουν και την τεράστια επιτυχία του "Get Up (I Feel Like Being A) Sex Machine" ... μάλιστα, οι οπαδοί περιπαικτικά ονομάζονταν και ''γκιράπια'' (παράφραση του get up όπως το ερμήνευε ο Μπράουν : γκιρ-απ ...) ... η μελαχρινάδα των αληθινών τεχνιτών /επισκευαστών καρεκλών που κατέκλυσαν τους δρόμους της Αθήνας και άλλων μεγάλων πόλεων επέτρεψε τον συνειρμικό νεολογισμό ...

Η ντίσκο, στην συνέχεια, διείσδυσε σε δεύτερο χρόνο/φάση μέσα στα 70ς σε μεγαλύτερες μάζες (διευκολυνόμενη από την πτώση της χούντας και την εξωστρέφεια που αυτή συνεπαγόταν, αλλά και από την καθιέρωση εκπομπών τύπου ποπ-κλαμπ του Πετρίδη, που έφερναν σε άμεση επαφή τον κόσμο με τα διεθνώς μουσικά τεκταινόμενα, ενώ μέχρι τότε υπήρχε σημαντική χρονική υστέρηση στην ενημέρωση των ενδιαφερομένων για τέτοια πράγματα) ... οι οπαδοί της ντίσκο, λόγω προφανών στυλιστικών αλλά και μουσικών συγγενειών με την σόουλ ήσαν οι αυτοδίκαιοι κληρονόμοι της έννοιας ''καρεκλάς'' , που πλέον ήταν ο βασικός λεκτικός ετεροπροσδιορισμός σε σχέση με τους ροκάδες και οδήγησε στις περίφημες διενέξεις στα δυτικά προάστια αλλά και στην πλατεία Ναυαρίνου στην Θεσσαλονίκη ...

Δεν το νομιζω.
To "γκιραπια" ηρθε αργοτερα σαν εκφραση απο τις καρεκλες, για να καθορισει ξεκαθαρα αυτους που χορευαν με τυπου Μπραουν μουσικη (ελαχιστοι τοτε).
Αρχες του 70 ακομα λιγοτεροι ακουγαν σοουλ στην Ελλαδα και οι καρεκλαδες ηταν κυριως Ευρωπαιοι δηλαδη οπως ειχε πει ο Φαληρεας ( Pop 11) σε μια απο τς ελαχιστες τηλεοπτικες εκπομπες "ολο αυτο το Γαλλικο και Ιταλικο τραγουδι που εχει μει και εχει διαλυσει τα παντα..."( ο Φαληρεας ηταν Ροκας)

Εξαλου προσωπικα δεν βλεπω ομοιοτητα στις δυο φυλετικες ομαδες που θα δημιουργουσε εναν ειρμο, ουτε θυμαμαι κανενα απο τους κολητους μου να εκανε ποτε καποια προσεγγιση, οντας τοσο διαφορετικοι μεταξυ τους. Εξαλου οι γυφτοι φωναζαν πιο συχνα "καρπουζια" και "πατατες", παρα "καρεκλες", που ηταν σπανιοτερο, και δεν εδωσε κατι αναλογο παρα το γνωστο σκετσακι του Χαρυ Κλυν.

Βεβαια εικασιες κανουμε και για τον ορο.

Εγω πιστευω οπως ο συμφορουμιτης οτι η καρεκλα μαλλον βγηκε καπου στα παρτυ, οπου τα πιο ηρεμα παιδια, αυτα που ακουγαν ελαφρα ποπ και περιμεναν κανα σλοου, εδειχναν μια πιο υσηχη συμπεριφορα σε σχεση με τους ροκαδες που χτυπιοντουσαν χωρις εδοιασμους. Περιμεναν υπομωνετικα στις πολυθρωνες η τις καρεκλες μεχρι να τελειωσουν τα δικα μας χτυπηματα οτα επαιζε Deep Purple η Zeppelin.
Eπισης ειχαμε ενα τροπο να ακουμε μουσικη στα παρτυ, ακομα και αν δεν "χτυπιομασταν", την περπαταγαμε την μουσικη. Εβαζε καποιος Van de Graaf για παραδειγμα και περιπλανιωμασταν σαν ζομπι μεσα στην αιθουσα. Που να καθισεις...οι μη ροκαδες καθοντουσαν.

Ετσι εγω το εξηγω συμφωνα με τα βιωματα μου, αλλα επαναλαμβανω ολα ειναι υποθεσεις. Ολα παιζονται.

Να πω οτι αρχισα να ακουω Ροκ απο το 75 περιπου οταν ημουν πανω κατω 10 χρονων, και να συχναζω φιλους ροκαδες. Οι εκφραση ηταν ηδη εκει απο καιρο.
 
Δεν ξερω αν πλακωθηκαν ποτε ροκαδες και καρεκλαδες στην πλατεια Ναυαρινου :laugh:, αλλα ....
καποιος αλλος προηγηθηκε του Πετριδη (στο ραδιοφωνο) .... o Πετριδης ηρθε μερικα χρονια μετα ....

Evenis_2.jpg


Το Grease ... το ακουσα απο ΑΥΤΟΝ για πρωτη φορα (1978).

Ασχετο :
προχθες σηζηταγαμε με τον Θοδωρα(Teddy743) τις εποχες του ραδιοφωνου, του δισκου βινυλιου και της κασσετας
και το παιδι ... μαλλον εχει κατανοησει οτι ΔΕΝ πλυμμηριζε ΠΑΝΤΑ ο κοσμος απο playlists και terrabytes απο WAV/FLAC.
Οτι με το χαρτζιλικι της εβδομαδας, προσερχομασταν ΕΥΛΑΒΙΚΑ να ψωνισουμε τον δισκο της αρεσκειας μας (αφου
πρωτα ακουγαμε και ψαχναμε γιαυτον επι διμηνο) και να τον τοποθετησουμε στο πλατω (πλατω, να το κανει ο θεος)
και να οργωσουμε τα ιδια και ιδια αυλακια .... επι κανα μηνα συνεχομενα. Οκτω η δεκα τραγουδια !!!
Ο Θοδωρας .... προσπαθει να κρατηθει απο το να μην πατησει skip στο επομενο τραγουδι ... μετα απο 10-20 δευτερολεπτα
μονο και μονο για να προλαβει να ακουσει κατι εκατονταδες τραγουδια σε ΜΙΑ και μονο μερα. Το οποιο ειναι αδιανοητο
για μενα (και το το εξηγησα). Εγω ειμαι στο αλλο ακρο : εχω λιστες που ΑΚΟΜΑ να τις ακουσω ολες, απο την αρχη
μεχρι το τελος τους. Κολλαω παντα σε 2-3 ασματακια .... και ΤΑ ΛΙΩΝΩ ! :laugh:
 
Last edited:
Το Στούντιο 344 άρχιζε, αν θυμάμαι καλά, 14:05, μετά από δελτίο ειδήσεων. Το σχολείο τελείωνε στις 14:00 οπότε πηγαίναμε σφαίρα στο σπίτι και στηνόμασταν στο ραδιόφωνο.
 
Ετσι...ουτε χαζευαμε βιντεοκλιπς ασταματητα...
Εγω θυμαμαι τα γκρουπ που ειχα δει στην τηλεοραση μετρημενα στα δαχτυλα ( και παλι σε σχεση με Πετριδη νομιζω).

Με το σταγονομετρο, και μεσα σ' αυτο το σταγονομετρο το φαινομενο ηταν το Ροκ.
Οσοι ψαχνοντουσαν (αυτοι που περπατουσαν την μουσικη) σε αυτο γατζωθηκαν. Και παρεμειναν.

Αυτοι που δεν πολυενδιαφερονταν ακουγαν λιγο πολυ οτι ηταν εμπορικο χορευτικο ( για τα κοριτσια και τα παρτυ) και κατεληγαν με τα χρονια (η τους μηνες) στα Ελληνικα λαϊκα, η και χειροτερα.
 
... και κατεληγαν με τα χρονια (η τους μηνες) στα Ελληνικα λαϊκα, η και χειροτερα.
:laugh::laugh::laugh:

Δηλαδη, να υποθεσω .... οτι το φορουμ φιλοξενει θαμωνες .... που εσκασαν 3 η 33 Κ .... για να ακουνε ΛεΠα ? :blink:

Δηλωνω .... εντρομος :blink: