- 31 July 2009
- 8,509
επιτέλους! κατάφερα και την έγραψα!
Εντυπώσεις από την Spark SG6-NW
Η Spark είναι μια παραγνωρισμένη εταιρία που φτιάχνει ποιοτικούς φακούς και headlamps ανάλογους των Zebralight κτλ.
Η διάταξη της είναι αρκετά πρωτοποριακή για το κοινό εθισμένο στις κλασσικές Petzl, και κάπου μάλιστα βρίσκει αντίσταση στην εισχώρηση στην αγορά εξαιτίας αυτού.
Μεγάλο λάθος βέβαια, καθώς οι εργονομία αυτών των «στραβών» φακών είναι εξαιρετική.
Το σώμα της στρίβει με ευκολία πάνω και κάτω, αλλά κυρίως, παραμένει κοντά στο κεφάλι και δεν κρέμεται μπροστά από τα μάτια σου όταν πρέπει να το στρίψεις για να βλέπεις κοντά στα πόδια σου. Και φυσικά και οι κραδασμοί είναι λιγότεροι.
Επίσης η διάταξη αυτή επιτρέπει και την κατασκευή από μέταλλο, και αυτό είναι τελείως απαραίτητο αν θέλει κανείς μεγάλη ισχύ φωτός.
Οι Λόγοι Επιλογής της Spark SG6-NW
Όταν ήρθε ο καιρός να αγοράσω την πρώτη μου headlamp με μπαταρία 18650 το σκέφτηκα αρκετά ποιά από τις Zebrlaight, Spark & Armytek θα επέλεγα.
Ήταν απαραίτητο να βγαίνει σε έκδοση με μεγάλη διάχυση φωτός (flood) και με πιο θερμό LED. Έτσι έχουμε καλύτερη διάκριση χρωμάτων κτλ στην φύση, και το διάχυτο της δέσμης δεν αναγκάζει -και κουράζει- τον χρήστη να γυρνά το κεφάλι του για αν δει κάτι στο πλάι του, καθώς η δέσμη καλύπτει και την περιφερειακή του όραση.
Τελικά κατέληξα στην Spark για δύο ακόμα λόγους. Την δυνατότητα να αλλάζεις το κάτοπτρο διάχυσης με ένα πιο συγκεντρωτικό, και γιατί αυτός ο φακός κεφαλής δέχεται ΕΥΚΟΛA μετατροπή με αλλαγή του LED. Επίσης πρόσεξα ότι τα κάτοπτρα εξέχουν λίγο, και αυτό επιτρέπει να προσαρμόσει κανείς ένα αυτοσχέδιο φιλτράκι.
Σημείωση: Η headlamp πωλείται μόνο με το κάτοπτρο διάχυσης. Το συγκεντρωτικό πωλείτε ξεχωριστά, αν και κάποιοι μεταπωλητές προσφέρουν και τα δύο σε τιμή πακέτου.
Αντίθετα η Spark έχει τις λιγότερες σκάλες φωτεινότητας και καμιά δυνατότητα προγραμματισμού/παραμετροποίησης. Για αυτό τον λόγο όμως, παραμένει απλή στην χρήση της.
Και εδώ το αυτοσχέδιο κόκκινο φίλτρο από ζελατίνα και θερμοσυστελλόμενο πλαστικό.
Προδιαγραφές
Κατά περίεργο τρόπο το site της Spark δεν έχει παρά μόνο μερικές φωτογραφίες της SG6 και το manual. Καθόλου τεχνικές πληροφορίες!
Στο διαδίκτυο λοιπόν εντόπισα τα εξής:
Cree XM-L2 Neutral White LED
Premium aluminum alloy machined with hard anodized finishing
Powered by 1x 18650 or 2x CR123A battery
Working range 3.2-7.8v
Reverse Polarity Protection Circuit
Electrically conductive aluminum body provides EMI/RFI shielding
Impact resistance SCHOTT ultra clear lens with 98% transparency
IPX-8 waterproof
5 Modes operation with last mode memory:
Super 840lumens-1hr
Max 400lumens-2.5hrs
Med2 90lumens-12hrs
Med1 15lumens-120hrs
Low 0.6lumens-90days
** The headlamp will NOT power down in the Super mode**
Weight W/O Battery: 48g
Weight W/ Battery: 105g
Length: 100 mm
Width: 27 mm
Size 100mm x 27mm
Περιεχόμενα Συσκευασίας:
Ο φακός κεφαλής
Ο ελαστικός ιμάντας
Clip τσέπης
Πουγκί από βελούδο
Βιβλιαράκι Χρήσης
αλλά, καθόλου ανταλλακτικοί στεγανοποιητικοί δακτύλιοι όπως κάνουν άλλοι κατασκευαστές
Χειρισμός-Λειτουργία
Η μετάβαση από σκάλα σε σκάλα γίνεται με κρατημένο τον διακόπτη.
Οι σειρά των modes είναι Low (στην πραγματικότητα firefly) - Medium 1 (στην πραγματικότητα Low) β Medium 2 β High.
Η πρόσβαση στο Super (Turbo) γίνεται από κάθε σκάλα με ένα γρήγορο διπλό κλικάρισμα του διακόπτη.
Τα διαστήματα μεταξύ των διαβαθμίσεων φωτεινότητας είναι βολικά και καλο-υπολογσμένα. Αλλά δεν μου άρεσε το πολύ χαμηλό Low των 0.6 lumens. Θα πρέπει τα μάτια κανενός να είναι πολύ καλά προσαρμοσμένα στο σκοτάδι για να κάνει πράγματα όπως π.χ. το να διαβάσει μέσα την σκηνή.
Τέλος η SG6 απομνημονεύει την τελευταία ρύθμιση.
Κάπου εδώ όμως υπάρχει ένα άβολο χαρακτηριστικό.
Όταν είναι σβηστή αρκεί ένα απότομο πάτημα του διακόπτη για να ανάψει στη σκάλα που ήτανε. Αλλά αν θες να μεταβείς σε άλλη ρύθμιση κρατώντας πατημένο τον διακόπτη διαρκώς, πρώτα θα σε φέρει στην απομνημονευμένη σκάλα και μετά θα αρχίσει τον κύκλο των ρυθμίσεων. Αυτό είναι άβολο όταν έχεις αφήσει τον φακό κεφαλής σε υψηλή σκάλα και περιμένεις χαμηλή.
Σε Χρήση
Η SG6 σαν όλους τους φακούς κεφαλής του είδους, είναι αρκετά βαριά, αλλά ο ελαστικός ιμάντας κεφαλής διαθέτει και ένα κατακόρυφο μέρος που κατανέμει καλύτερα το βάρος. Επίσης ρυθμίζεται και το εμπρός και στο πίσω μέρος του.
Η βάση του φακού κεφαλής είναι από σιλικόνη που είναι εύκαμπτη και αντιολισθητική.
Η αλήθεια πάντως είναι ότι ο ελαστικός ιμάντας είναι κάπως λεπτός και διαφέρει αισθητά από αυτόν που χρησιμοποιεί η Petzl. Δυστυχώς είναι ο στάνταρ όλων των φακών του είδους που προέρχονται από την Κίνα. Αν και βαπ’ όσος παρακολουθούμε την αγορά- δεν έχει αναφερθεί ποτέ αστοχία, σε κάνει να αναρωτιέσαι για την συμπεριφορά του σε πολύχρονη χρήση.

Επίσης τα πάσα του tailcap είναι ανοδιωμένα άρα μη αγώγιμα. Έτσι δίνοντας μισή στροφή ο φακός κεφαλής απενεργοποιείται.
Το τελευταίο που έχουμε να γκρινιάσουμε είναι το ότι ο φακός δεν ισορροπεί αξιόπιστα στο tailcap γιατί η οριζόντια επιφάνεια επαφής είναι κάπως μικρή. Αυτό ίσως ενοχλήσει αυτούς που θα χρησιμοποιήσουν την SG6 σαν φακό Γάμα και συνηθίζουν να τον τοποθετούν κάθετα για να φωτίζουν σταθερά μια περιοχή.
Επιδόσεις
Όπως είπα η headlamp μου αγοράστηκε σε Neutral White. Συγκρίνοντας την με άλλες αποχρώσεις την βρήκα λίγο πιο θερμή από την 3C.
Στη συνέχεια δοκίμασα να μετρήσω την κατανάλωση σε Αμπέρ, αλλά ο ηλεκτρονικός διακόπτης έκανε την διαδικασία δύσκολη. Έπρεπε να κρατώ το κύκλωμα κλειστό στο tailcap με τα καλώδια του πολύμετρου, ταυτόχρονα με την ενεργοποίηση του διακόπτη.
Moonlight β λιγότερο από 0.01A
Low - 0.03A
Medium - 0.39A
High - 1.08-1.39A
Turbo - 2.08-2.49A
Κατά τα φαινόμενα η κακή ηλεκτρική επαφή έκανε την SG6 ή να μην μπορεί αν τραβήξει όσο ρεύμα χρειαζότανε για τις δύο υψηλές σκάλες, ή αντίθετα τραβούσε περισσότερο γιατί όντως έχει regulated ηλεκτρονικά.
Επίσης κατά την μέτρηση του runtime παρατήρησα κάτι που δείχνει ότι έχει και έλεγχο θερμοκρασίας. Κατά διαστήματα εμφάνιζε μια μικρή πτώσης της θερμοκρασίας που συνοδευότανε από μια μικρή αύξηση στην φωτεινότητα λίγο μετά. Πχ συγκρίνετε τα διαγράμματα της θερμοκρασίας και φωτεινότητας μεταξύ ων 42 και 52 λεπτών (θα τα βρείτε παρακάτω).
Τέλος η headlamp έχει και προστασία αποφόρτισης της μπαταρίας. Στα 2,8 volt δίνει ένδειξη ότι θα κλείσει με μερικές αργές φλασιές.
Μετρήσεις
Σκοπός μου ήταν να προσδιορίσω αν η Spark SG6 έχει σταθεροποιημένη απόδοση και το πώς διακυμαίνεται η θερμοκρασία, γιατί στα επίπεδα φωτισμού των 800 lumens κάθε φακός ζεσταίνεται πολύ.
Εξάλλου η διάρκεια φωτισμού στην κάθε σκάλα εξαρτάται και από την χωρητικότητα της μπαταριάς που χρησιμοποιείται στα τεστ.
Αρχικά ξεκίνησα την μέτρηση της διάρκειας φωτεινότητας (runtime) στην Turbo/Super λειτουργία. Αλλά με το φακό φρέσκο-φρέσκο από το κουτί του φοβήθηκα όταν η θερμοκρασία έφτασε στους 55 ΛC και διέκοψα στα 12 λεπτά την δοκιμή. Τότε μέτρησα τις εξής θερμοκρασίες.
Στη συνέχεια έκανα την ίδια μέτρηση στη high λειτουργία με μια μπαταρία Panasonic NCR18650A που έχει μετρηθεί περίπου στα 2900mAh πραγματικής χωρητικότητας.
Και εδώ η μεταβολή της θερμοκρασίας κατά την διάρκεια της δοκιμής.
Καθώς η απόδοση κάθε φακού επηρεάζεται από την θερμοκρασία κράτησα πιο λεπτομερείς μετρήσεις στην αρχή κα το τέλος της δοκιμής.
Φαίνεται χαρακτηριστικά ότι η SG6 κρατά σταθερή την φωτεινότητα μέχρι τα όρια εξάντλησης της μπαταρίας.
BeamSlices
Αν και δεν μπόρεσα να βγάλω φώτο πεδίου, φρόντισα να φωτογραφήσω την τομή της δέσμης (και με τα δύο κάτοπτρα) καθώς και μια τομή από ένα P60 drop-in με XM-L για σύγκριση.
Περισσότερες Φώτο
Εντυπώσεις από την Spark SG6-NW
Η Spark είναι μια παραγνωρισμένη εταιρία που φτιάχνει ποιοτικούς φακούς και headlamps ανάλογους των Zebralight κτλ.

Η διάταξη της είναι αρκετά πρωτοποριακή για το κοινό εθισμένο στις κλασσικές Petzl, και κάπου μάλιστα βρίσκει αντίσταση στην εισχώρηση στην αγορά εξαιτίας αυτού.
Μεγάλο λάθος βέβαια, καθώς οι εργονομία αυτών των «στραβών» φακών είναι εξαιρετική.
Το σώμα της στρίβει με ευκολία πάνω και κάτω, αλλά κυρίως, παραμένει κοντά στο κεφάλι και δεν κρέμεται μπροστά από τα μάτια σου όταν πρέπει να το στρίψεις για να βλέπεις κοντά στα πόδια σου. Και φυσικά και οι κραδασμοί είναι λιγότεροι.
Επίσης η διάταξη αυτή επιτρέπει και την κατασκευή από μέταλλο, και αυτό είναι τελείως απαραίτητο αν θέλει κανείς μεγάλη ισχύ φωτός.
Οι Λόγοι Επιλογής της Spark SG6-NW
Όταν ήρθε ο καιρός να αγοράσω την πρώτη μου headlamp με μπαταρία 18650 το σκέφτηκα αρκετά ποιά από τις Zebrlaight, Spark & Armytek θα επέλεγα.
Ήταν απαραίτητο να βγαίνει σε έκδοση με μεγάλη διάχυση φωτός (flood) και με πιο θερμό LED. Έτσι έχουμε καλύτερη διάκριση χρωμάτων κτλ στην φύση, και το διάχυτο της δέσμης δεν αναγκάζει -και κουράζει- τον χρήστη να γυρνά το κεφάλι του για αν δει κάτι στο πλάι του, καθώς η δέσμη καλύπτει και την περιφερειακή του όραση.
Τελικά κατέληξα στην Spark για δύο ακόμα λόγους. Την δυνατότητα να αλλάζεις το κάτοπτρο διάχυσης με ένα πιο συγκεντρωτικό, και γιατί αυτός ο φακός κεφαλής δέχεται ΕΥΚΟΛA μετατροπή με αλλαγή του LED. Επίσης πρόσεξα ότι τα κάτοπτρα εξέχουν λίγο, και αυτό επιτρέπει να προσαρμόσει κανείς ένα αυτοσχέδιο φιλτράκι.
Σημείωση: Η headlamp πωλείται μόνο με το κάτοπτρο διάχυσης. Το συγκεντρωτικό πωλείτε ξεχωριστά, αν και κάποιοι μεταπωλητές προσφέρουν και τα δύο σε τιμή πακέτου.
Αντίθετα η Spark έχει τις λιγότερες σκάλες φωτεινότητας και καμιά δυνατότητα προγραμματισμού/παραμετροποίησης. Για αυτό τον λόγο όμως, παραμένει απλή στην χρήση της.



Και εδώ το αυτοσχέδιο κόκκινο φίλτρο από ζελατίνα και θερμοσυστελλόμενο πλαστικό.


Προδιαγραφές
Κατά περίεργο τρόπο το site της Spark δεν έχει παρά μόνο μερικές φωτογραφίες της SG6 και το manual. Καθόλου τεχνικές πληροφορίες!
Στο διαδίκτυο λοιπόν εντόπισα τα εξής:
Cree XM-L2 Neutral White LED
Premium aluminum alloy machined with hard anodized finishing
Powered by 1x 18650 or 2x CR123A battery
Working range 3.2-7.8v
Reverse Polarity Protection Circuit
Electrically conductive aluminum body provides EMI/RFI shielding
Impact resistance SCHOTT ultra clear lens with 98% transparency
IPX-8 waterproof
5 Modes operation with last mode memory:
Super 840lumens-1hr
Max 400lumens-2.5hrs
Med2 90lumens-12hrs
Med1 15lumens-120hrs
Low 0.6lumens-90days
** The headlamp will NOT power down in the Super mode**
Weight W/O Battery: 48g
Weight W/ Battery: 105g
Length: 100 mm
Width: 27 mm
Size 100mm x 27mm
Περιεχόμενα Συσκευασίας:
Ο φακός κεφαλής
Ο ελαστικός ιμάντας
Clip τσέπης
Πουγκί από βελούδο
Βιβλιαράκι Χρήσης
αλλά, καθόλου ανταλλακτικοί στεγανοποιητικοί δακτύλιοι όπως κάνουν άλλοι κατασκευαστές
Χειρισμός-Λειτουργία
Η μετάβαση από σκάλα σε σκάλα γίνεται με κρατημένο τον διακόπτη.
Οι σειρά των modes είναι Low (στην πραγματικότητα firefly) - Medium 1 (στην πραγματικότητα Low) β Medium 2 β High.
Η πρόσβαση στο Super (Turbo) γίνεται από κάθε σκάλα με ένα γρήγορο διπλό κλικάρισμα του διακόπτη.
Τα διαστήματα μεταξύ των διαβαθμίσεων φωτεινότητας είναι βολικά και καλο-υπολογσμένα. Αλλά δεν μου άρεσε το πολύ χαμηλό Low των 0.6 lumens. Θα πρέπει τα μάτια κανενός να είναι πολύ καλά προσαρμοσμένα στο σκοτάδι για να κάνει πράγματα όπως π.χ. το να διαβάσει μέσα την σκηνή.
Τέλος η SG6 απομνημονεύει την τελευταία ρύθμιση.
Κάπου εδώ όμως υπάρχει ένα άβολο χαρακτηριστικό.
Όταν είναι σβηστή αρκεί ένα απότομο πάτημα του διακόπτη για να ανάψει στη σκάλα που ήτανε. Αλλά αν θες να μεταβείς σε άλλη ρύθμιση κρατώντας πατημένο τον διακόπτη διαρκώς, πρώτα θα σε φέρει στην απομνημονευμένη σκάλα και μετά θα αρχίσει τον κύκλο των ρυθμίσεων. Αυτό είναι άβολο όταν έχεις αφήσει τον φακό κεφαλής σε υψηλή σκάλα και περιμένεις χαμηλή.
Σε Χρήση
Η SG6 σαν όλους τους φακούς κεφαλής του είδους, είναι αρκετά βαριά, αλλά ο ελαστικός ιμάντας κεφαλής διαθέτει και ένα κατακόρυφο μέρος που κατανέμει καλύτερα το βάρος. Επίσης ρυθμίζεται και το εμπρός και στο πίσω μέρος του.
Η βάση του φακού κεφαλής είναι από σιλικόνη που είναι εύκαμπτη και αντιολισθητική.


Η αλήθεια πάντως είναι ότι ο ελαστικός ιμάντας είναι κάπως λεπτός και διαφέρει αισθητά από αυτόν που χρησιμοποιεί η Petzl. Δυστυχώς είναι ο στάνταρ όλων των φακών του είδους που προέρχονται από την Κίνα. Αν και βαπ’ όσος παρακολουθούμε την αγορά- δεν έχει αναφερθεί ποτέ αστοχία, σε κάνει να αναρωτιέσαι για την συμπεριφορά του σε πολύχρονη χρήση.

Επίσης τα πάσα του tailcap είναι ανοδιωμένα άρα μη αγώγιμα. Έτσι δίνοντας μισή στροφή ο φακός κεφαλής απενεργοποιείται.

Το τελευταίο που έχουμε να γκρινιάσουμε είναι το ότι ο φακός δεν ισορροπεί αξιόπιστα στο tailcap γιατί η οριζόντια επιφάνεια επαφής είναι κάπως μικρή. Αυτό ίσως ενοχλήσει αυτούς που θα χρησιμοποιήσουν την SG6 σαν φακό Γάμα και συνηθίζουν να τον τοποθετούν κάθετα για να φωτίζουν σταθερά μια περιοχή.

Επιδόσεις
Όπως είπα η headlamp μου αγοράστηκε σε Neutral White. Συγκρίνοντας την με άλλες αποχρώσεις την βρήκα λίγο πιο θερμή από την 3C.
Στη συνέχεια δοκίμασα να μετρήσω την κατανάλωση σε Αμπέρ, αλλά ο ηλεκτρονικός διακόπτης έκανε την διαδικασία δύσκολη. Έπρεπε να κρατώ το κύκλωμα κλειστό στο tailcap με τα καλώδια του πολύμετρου, ταυτόχρονα με την ενεργοποίηση του διακόπτη.
Moonlight β λιγότερο από 0.01A
Low - 0.03A
Medium - 0.39A
High - 1.08-1.39A
Turbo - 2.08-2.49A
Κατά τα φαινόμενα η κακή ηλεκτρική επαφή έκανε την SG6 ή να μην μπορεί αν τραβήξει όσο ρεύμα χρειαζότανε για τις δύο υψηλές σκάλες, ή αντίθετα τραβούσε περισσότερο γιατί όντως έχει regulated ηλεκτρονικά.
Επίσης κατά την μέτρηση του runtime παρατήρησα κάτι που δείχνει ότι έχει και έλεγχο θερμοκρασίας. Κατά διαστήματα εμφάνιζε μια μικρή πτώσης της θερμοκρασίας που συνοδευότανε από μια μικρή αύξηση στην φωτεινότητα λίγο μετά. Πχ συγκρίνετε τα διαγράμματα της θερμοκρασίας και φωτεινότητας μεταξύ ων 42 και 52 λεπτών (θα τα βρείτε παρακάτω).
Τέλος η headlamp έχει και προστασία αποφόρτισης της μπαταρίας. Στα 2,8 volt δίνει ένδειξη ότι θα κλείσει με μερικές αργές φλασιές.
Μετρήσεις
Σκοπός μου ήταν να προσδιορίσω αν η Spark SG6 έχει σταθεροποιημένη απόδοση και το πώς διακυμαίνεται η θερμοκρασία, γιατί στα επίπεδα φωτισμού των 800 lumens κάθε φακός ζεσταίνεται πολύ.
Εξάλλου η διάρκεια φωτισμού στην κάθε σκάλα εξαρτάται και από την χωρητικότητα της μπαταριάς που χρησιμοποιείται στα τεστ.
Αρχικά ξεκίνησα την μέτρηση της διάρκειας φωτεινότητας (runtime) στην Turbo/Super λειτουργία. Αλλά με το φακό φρέσκο-φρέσκο από το κουτί του φοβήθηκα όταν η θερμοκρασία έφτασε στους 55 ΛC και διέκοψα στα 12 λεπτά την δοκιμή. Τότε μέτρησα τις εξής θερμοκρασίες.

Στη συνέχεια έκανα την ίδια μέτρηση στη high λειτουργία με μια μπαταρία Panasonic NCR18650A που έχει μετρηθεί περίπου στα 2900mAh πραγματικής χωρητικότητας.

Και εδώ η μεταβολή της θερμοκρασίας κατά την διάρκεια της δοκιμής.

Καθώς η απόδοση κάθε φακού επηρεάζεται από την θερμοκρασία κράτησα πιο λεπτομερείς μετρήσεις στην αρχή κα το τέλος της δοκιμής.

Φαίνεται χαρακτηριστικά ότι η SG6 κρατά σταθερή την φωτεινότητα μέχρι τα όρια εξάντλησης της μπαταρίας.
BeamSlices
Αν και δεν μπόρεσα να βγάλω φώτο πεδίου, φρόντισα να φωτογραφήσω την τομή της δέσμης (και με τα δύο κάτοπτρα) καθώς και μια τομή από ένα P60 drop-in με XM-L για σύγκριση.



Περισσότερες Φώτο
