Επιλογη αυτοκινητου

Το Cupra Formentor έχει 12,8 KWh μπαταρία (10,8 διαθέσιμη) και φορτίζει μόνο με AC ως 16Amp, δηλαδή 3,7 KW.
Αν κάνεις 25 km τη μέρα θες γύρω στις 4 KWh. Οπότε χρειάζεσαι 1 και κάτι ώρα φόρτιση σε δημόσιο φορτιστή κάθε μέρα, ή σχεδόν 2 ώρες από σούκο. Αν μπορείς να το φορτίζεις στο πάρκιγκ της δουλειάς τότε αξίζει, διαφορετικά όχι, θα πρέπει κάθε δύο μέρες να το αφήνεις για 2+ ώρες σε κάποιο φορτιστή σε supermarket κτλ.
 
σφυρα μου αν καταφερεις να φορτισεις σε δωρεαν φορτιστη. Ειτε θα ειναι κατειλημμενοι απο θερμικους (οπως δυστυχως συχνα γινεται, ειδικα σε ωρες αιχμης) ειτε απο αλλα ηλεκτρικα. Εκτος αν καποιος πχ εχει τη δυνατοτητα να πηγαινει στα lidl στις 09:00 το πρωι καθημερινης.
Τα νουμερα για ισχυ φορτισης που αναφερεις ειναι για AC φορτιση. Νομιζω οτι ολα πλεον τα phev δεχονται και dc φορτιση. Δεν θα φτανουν ισχυ αμιγως ηλεκτρικων αλλα ενα 50αρι kw το φτανουν, αφου ετσι και αλλιως μικρες μπαταριουλες εχουν και δεν χρειαζονται παραπανω
Μιλάω για τον charge controller επί του οχήματος και όχι για τον φορτιστή σαν συσκευή.
Σχεδόν όλα τα plug in hybrid σε τιμές μέχρι 50-60k € υποστηρίζουν σήμερα μόνο AC με Type 2 σύνδεση.
Προφανώς μπορείς να κουμπώσεις 20 kW φορτιστή σε plug in hybrid αλλά θα φορτίσει με τη μέγιστη ισχύ του onboard.
 
Κύριοι αντιλαμβάνεστε φαντάζομαι πως ότι γράφεται στα τελευταία ποστ περί ηλεκτρικών λειτουργούν από αποτρεπτικά ως και τρομακτικά για κάποιον που θέλει να πάρει αμάξι ε; Ημερήσιοι χρόνοι φόρτισης, πατέντες, σούκο, charge stations , φυσική... Τι να πω,, αν είναι η χαρά κτήσης νέου αυτοκινήτου να μου γίνει ακόμα μια μανούρα στην καθημερινότητά μου, βράσε όρυζα.
 
  • Haha
  • Like
Reactions: donk and vlad66
Κύριοι αντιλαμβάνεστε φαντάζομαι πως ότι γράφεται στα τελευταία ποστ περί ηλεκτρικών λειτουργούν από αποτρεπτικά ως και τρομακτικά για κάποιον που θέλει να πάρει αμάξι ε; Ημερήσιοι χρόνοι φόρτισης, πατέντες, σούκο, charge stations , φυσική... Τι να πω,, αν είναι η χαρά κτήσης νέου αυτοκινήτου να μου γίνει ακόμα μια μανούρα στην καθημερινότητά μου, βράσε όρυζα.
Μα δεν το ξέρεις; Όσο το σκαλίζεις τόσο πονοκεφαλιάζεις. Το ίδιο συμβαίνει με ηχεία, τηλεοράσεις, κινητά κλπ
Πάρε λοιπόν ότι σου κάνει κλικ στο μάτι με οικονομία με σημερινά στάνταρς στα χρήματα που θέλεις να δώσεις και τέλος.
Έτσι κι αλλιώς έτσι όπως τα έχουν κάνει όλα σήμερα είναι 4 καθίσματα , ένα τιμόνι και μια οθόνη στο κέντρο. Πρέπει να σκάσει κάποιος σοβαρά χρήματα (εννοώ εξαψήφιο νούμερο) για κάτι ιδιαίτερο.
 
Και
Μα δεν το ξέρεις; Όσο το σκαλίζεις τόσο πονοκεφαλιάζεις. Το ίδιο συμβαίνει με ηχεία, τηλεοράσεις, κινητά κλπ
Πάρε λοιπόν ότι σου κάνει κλικ στο μάτι με οικονομία με σημερινά στάνταρς στα χρήματα που θέλεις να δώσεις και τέλος.
Έτσι κι αλλιώς έτσι όπως τα έχουν κάνει όλα σήμερα είναι 4 καθίσματα , ένα τιμόνι και μια οθόνη στο κέντρο. Πρέπει να σκάσει κάποιος σοβαρά χρήματα (εννοώ εξαψήφιο νούμερο) για κάτι ιδιαίτερο.
με πενταψήφιο βολεύομαι, στο λόγο μου! Μια Stelvio θέλω! :)
 
  • Haha
Reactions: vlad66
Κύριοι αντιλαμβάνεστε φαντάζομαι πως ότι γράφεται στα τελευταία ποστ περί ηλεκτρικών λειτουργούν από αποτρεπτικά ως και τρομακτικά για κάποιον που θέλει να πάρει αμάξι ε; Ημερήσιοι χρόνοι φόρτισης, πατέντες, σούκο, charge stations , φυσική... Τι να πω,, αν είναι η χαρά κτήσης νέου αυτοκινήτου να μου γίνει ακόμα μια μανούρα στην καθημερινότητά μου, βράσε όρυζα.
Τα έχουμε πει και στο δίπλα νήμα. Η αγορά σήμερα - αν έχεις τα χρήματα - προσφέρει περισσότερες επιλογές από ποτέ:
- Συμβατικά βενζίνης/πετρελαίου
- Mild hybrid
- Full hybrid
- Plug-in hybrid
- Ηλεκτρικά
+ μερικά ανάμεσα στις κατηγορίες (πχ BMW i3 REx που είναι ξεκάθαρα ηλεκτρικό αλλά έχει και ένα βενζινοκινητήρα για range extender).

Διαλέγεις και παίρνεις.
 
Τα έχουμε πει και στο δίπλα νήμα. Η αγορά σήμερα - αν έχεις τα χρήματα - προσφέρει περισσότερες επιλογές από ποτέ:
- Συμβατικά βενζίνης/πετρελαίου
- Mild hybrid
- Full hybrid
- Plug-in hybrid
- Ηλεκτρικά
+ μερικά ανάμεσα στις κατηγορίες (πχ BMW i3 REx που είναι ξεκάθαρα ηλεκτρικό αλλά έχει και ένα βενζινοκινητήρα για range extender).

Διαλέγεις και παίρνεις.
Μα καθόλου δεν διαφωνώ, πρακτικά λέμε το ίδιο, κυκεώνας.. Τώρα που το σκέφτομαι, βλέπω κενό στην αγορά εργασίας. Σύμβουλος αγοράς αυτοκινήτου.
 
Μα καθόλου δεν διαφωνώ, πρακτικά λέμε το ίδιο, κυκεώνας.. Τώρα που το σκέφτομαι, βλέπω κενό στην αγορά εργασίας. Σύμβουλος αγοράς αυτοκινήτου.
ποιό κενό ρε συ;;;
εδώ μέσα θα μπει να διαβάσει όποιος θέλει να αγοράσει αυτοκίνητο και θα τα μάθει όλα!!
και τζάμπα... :LOL:
 
Χαχαχαχαχα...
Πάντως το πρόβλημα στην Ελλάδα παραμένει ένα, η έλλειψη χρηματικών πόρων από μεγάλο ποσοστό των συμπολιτών μας να αγοράσουν κανούργιο αυτοκίνητο. Απαιτούνται τουλάχιστον 18000 για να πάρεις ένα MG ZS που είναι ένα αξιοπρεπές οικογενειακό αυτοκίνητο, ασφαλές και με χώρους. Παλιά με 12-14-16000 είχες πάρα πολλές επιλογές.
Τώρα για να αποκτίσεις επιλογές πρέπει να ανέβεις στα 30000 ευρώ, ενώ ακόμη και αν μπορείς να έχεις εταιρικό αυτοκίνητο, ο φόρος χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου το κάνει στην ουσία απλησίαστο (εκτός αν α. σου πληρώνει ξεχωριστά η εταιρία το φόρο, β. η εταιρία είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να κάνει τεχνάσματα στόλου όπου δεν φαίνεσαι πουθενά ότι έχεις ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αλλά απλά παίρνεις τυχαία κάθε μέρα ένα από ένα pool αυτοκινήτων, γ. πάρεις plug-in hybrid ή ηλεκτρικό).
Έτσι οι περισσότεροι στρέφονται σε μεταχειρισμένα που αν είναι καλοσυντηριμένα κρατάνε πολύ καλές τιμές. Είναι τρέλα πάντως να μου δίνουν πολύ εύκολα 10-12000 ευρώ για το ford focus δεκαετίας που έχω (το οποίο θα το κρατήσω για να θυμάμαι πως ήταν να αλλάζεις ταχύτητες με το χέρι, να έχεις πραγματικό χειρόφρενο και να μπορείς να παίζεις λίγο χωρίς τα άπειρα ηλεκτρονικά να σου λένε μη μη).

Τελικά πιστεύω ότι σήμερα περισσότερο τα χρήματα μας λένε τι θα πάρουμε και λιγότερο το τι μας αρέσει. Παλιά τα χρήματα ήταν ο πρώτος βασικός παράγοντας για να μειωθεί η λίοτα των επιλογών, αλλά σπάνια είχες κάτω από 3-5 αυτοκίνητα για να διαλέξεις.
 
Καλησπέρα στην αυτοκίνηση, χώρο αυτοκίνητου, ήμουν για τουλάχιστον 20 χρόνια, έχοντας αλλάξει πλέον αντικείμενο τα τελευταία 9 χρόνια και σε αναζήτηση πλέον, νέου οχήματος, μιας και η παρέα 16 χρόνων με volvo v50, αρχίζει να μην με ενθουσιάζει όσο παλιότερα, καταλήγω σε suzuki vitara mild hybrid, λόγω πρακτικότητας, ψηλότερο δυνατότητα off road κίνησης, υπάρχει στο νήμα μέλος που να είναι κάτοχος; για τυχόν εντυπώσεις;
 
Καλησπέρα στην αυτοκίνηση, χώρο αυτοκίνητου, ήμουν για τουλάχιστον 20 χρόνια, έχοντας αλλάξει πλέον αντικείμενο τα τελευταία 9 χρόνια και σε αναζήτηση πλέον, νέου οχήματος, μιας και η παρέα 16 χρόνων με volvo v50, αρχίζει να μην με ενθουσιάζει όσο παλιότερα, καταλήγω σε suzuki vitara mild hybrid, λόγω πρακτικότητας, ψηλότερο δυνατότητα off road κίνησης, υπάρχει στο νήμα μέλος που να είναι κάτοχος; για τυχόν εντυπώσεις;
Σίμο, να σε βάλω λίγο σε σκέψεις;;

τα mild hybrid δουλεύουν με βοήθεια από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που παίρνει ενέργεια από 2η μπαταρία.. το μοτέρ αυτό είναι η ίδια η μίζα!
συνήθως (αν όχι πάντα) η 2η μπαταρία είναι 48V
θα μου πεις, -ε και ;;;

θα σου πω τις σκέψεις μου...
1ον, χωρίς την βοήθεια από το μικρό μοτέρ οι επιδόσεις είναι ..άστα να πάνε.. μη σου πω ότι δύσκολα θα ξεκινήσει το αυτοκίνητο αν κάτι πάει στραβά στο μοτέρ ή την μπαταρία του..
2ον, κανείς δεν ξέρει την διάρκεια ζωής των μπαταριών αυτών, ή την τιμή αντικατάστασης. δεν υπάρχει λένε "προϊστορία".
3ον, να πεις ότι "θα δουλέψει το αυτοκίνητο χωρίς το μοτέρ ή την μπαταρία του" , μάλλον δεν γίνεται και ΑΝ γίνεται θα βγάλει πρόβλημα ο κανονικός κινητήρας γιατί είναι "φτιαγμένος" και "ρυθμισμένος" να δουλεύει παρέα με το μοτέρ.

άρα ξανασκέψου το, ή τουλάχιστον ψάξτο πολύ καλά...
εγώ πάντως σε "προειδοποίησα" .
 
Σίμο, να σε βάλω λίγο σε σκέψεις;;

τα mild hybrid δουλεύουν με βοήθεια από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που παίρνει ενέργεια από 2η μπαταρία.. το μοτέρ αυτό είναι η ίδια η μίζα!
συνήθως (αν όχι πάντα) η 2η μπαταρία είναι 48V
θα μου πεις, -ε και ;;;

θα σου πω τις σκέψεις μου...
1ον, χωρίς την βοήθεια από το μικρό μοτέρ οι επιδόσεις είναι ..άστα να πάνε.. μη σου πω ότι δύσκολα θα ξεκινήσει το αυτοκίνητο αν κάτι πάει στραβά στο μοτέρ ή την μπαταρία του..
2ον, κανείς δεν ξέρει την διάρκεια ζωής των μπαταριών αυτών, ή την τιμή αντικατάστασης. δεν υπάρχει λένε "προϊστορία".
3ον, να πεις ότι "θα δουλέψει το αυτοκίνητο χωρίς το μοτέρ ή την μπαταρία του" , μάλλον δεν γίνεται και ΑΝ γίνεται θα βγάλει πρόβλημα ο κανονικός κινητήρας γιατί είναι "φτιαγμένος" και "ρυθμισμένος" να δουλεύει παρέα με το μοτέρ.

άρα ξανασκέψου το, ή τουλάχιστον ψάξτο πολύ καλά...
εγώ πάντως σε "προειδοποίησα" .
Tα Vitara ως γνωστόν αντέχουν 40 χρόνια, αφού όλα τα Vitara του 80 κυκλοφορούν ακομα. Οπότε το 2064, που θα χρειαστεί μπαταρία θα βάλει μια ιμιτασιον.

Πέρα από τα αστεία σε καμία δεκαριά χρόνια με κάνα χιλιάρικο θα κάνεις την παλιά μπαταρία καινούργια, αν ψάξεις λίγο ήδη υπάρχουν συνεργεία στην Ελλάδα, και ακόμα αν θες υπάρχουν έτοιμες μπαταρίες από το εξωτερικό.
Παράδειγμα: https://kontrafouris.gr/portfolio/antikatastasi-yvridikis-batarias-toyota-prius-1500/
 
Σίμο, να σε βάλω λίγο σε σκέψεις;;

τα mild hybrid δουλεύουν με βοήθεια από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που παίρνει ενέργεια από 2η μπαταρία.. το μοτέρ αυτό είναι η ίδια η μίζα!
συνήθως (αν όχι πάντα) η 2η μπαταρία είναι 48V
θα μου πεις, -ε και ;;;

θα σου πω τις σκέψεις μου...
1ον, χωρίς την βοήθεια από το μικρό μοτέρ οι επιδόσεις είναι ..άστα να πάνε.. μη σου πω ότι δύσκολα θα ξεκινήσει το αυτοκίνητο αν κάτι πάει στραβά στο μοτέρ ή την μπαταρία του..
2ον, κανείς δεν ξέρει την διάρκεια ζωής των μπαταριών αυτών, ή την τιμή αντικατάστασης. δεν υπάρχει λένε "προϊστορία".
3ον, να πεις ότι "θα δουλέψει το αυτοκίνητο χωρίς το μοτέρ ή την μπαταρία του" , μάλλον δεν γίνεται και ΑΝ γίνεται θα βγάλει πρόβλημα ο κανονικός κινητήρας γιατί είναι "φτιαγμένος" και "ρυθμισμένος" να δουλεύει παρέα με το μοτέρ.

άρα ξανασκέψου το, ή τουλάχιστον ψάξτο πολύ καλά...
εγώ πάντως σε "προειδοποίησα" .
Από όσο γνωρίζω η βασική λειτουργία είναι σχεδόν όπως την περιγράφεις, αλλά όπως διαβάζω μέχρι 2025, ότι 1 στα 10 αυτοκίνητα που θα πωλούνται αναμένεται ότι θα είναι εργοστασιακά εξοπλισμένα µε σύστημα 48V, φτάνοντας τον αριθμό των 15 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως και μέχρι το ίδιο έτος, αναμένεται ότι το 95% των ήπιων υβριδικών σχημάτων θα έχει ενσωματώσει την τεχνολογία 48V.

Στις κατηφόρες, για παράδειγμα, ή γενικά όταν δεν πατάς καθόλου το γκάζι ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και αναλαμβάνει να διαχειριστεί τιμόνι-φρένα και λοιπά παρελκόμενα το ηλεκτρικό μοτέρ. Μαζί με το σύστημα start-stop που το συνοδεύει, ένα ήπιο υβριδικό σύστημα κατεβάζει αρκετά την κατανάλωση.

Οι πιο σύγχρονοι συνδεδεμένοι μίζες-εναλλάκτες και StARS ελέγχονται ψηφιακά με τη βοήθεια των πρωτοκόλλων επικοινωνίας του τύπου LIN ή BSS.

Η πρόταση της Suzuki στο vitara
δεν πολυπιστεύω αυτά που γράφουν, εφόσον το οδηγήσω θα έχω σαφέστατα άποψη.

Καλώς λοιπών προειδοποίησες φίλε Βλαντ
 
  • Like
Reactions: vlad66
Σίμο, να σε βάλω λίγο σε σκέψεις;;

τα mild hybrid δουλεύουν με βοήθεια από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που παίρνει ενέργεια από 2η μπαταρία.. το μοτέρ αυτό είναι η ίδια η μίζα!
συνήθως (αν όχι πάντα) η 2η μπαταρία είναι 48V
θα μου πεις, -ε και ;;;

θα σου πω τις σκέψεις μου...
1ον, χωρίς την βοήθεια από το μικρό μοτέρ οι επιδόσεις είναι ..άστα να πάνε.. μη σου πω ότι δύσκολα θα ξεκινήσει το αυτοκίνητο αν κάτι πάει στραβά στο μοτέρ ή την μπαταρία του..
2ον, κανείς δεν ξέρει την διάρκεια ζωής των μπαταριών αυτών, ή την τιμή αντικατάστασης. δεν υπάρχει λένε "προϊστορία".
3ον, να πεις ότι "θα δουλέψει το αυτοκίνητο χωρίς το μοτέρ ή την μπαταρία του" , μάλλον δεν γίνεται και ΑΝ γίνεται θα βγάλει πρόβλημα ο κανονικός κινητήρας γιατί είναι "φτιαγμένος" και "ρυθμισμένος" να δουλεύει παρέα με το μοτέρ.

άρα ξανασκέψου το, ή τουλάχιστον ψάξτο πολύ καλά...
εγώ πάντως σε "προειδοποίησα" .
κατόπιν και δικής σου προτροπής είμαι πλέον κάτοχος ενός skoda kamiq, ο χρόνος θα δείξει πόσο αξιόπιστο είναι.
 
Σίμο, να σε βάλω λίγο σε σκέψεις;;

τα mild hybrid δουλεύουν με βοήθεια από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που παίρνει ενέργεια από 2η μπαταρία.. το μοτέρ αυτό είναι η ίδια η μίζα!
συνήθως (αν όχι πάντα) η 2η μπαταρία είναι 48V
θα μου πεις, -ε και ;;;

θα σου πω τις σκέψεις μου...
1ον, χωρίς την βοήθεια από το μικρό μοτέρ οι επιδόσεις είναι ..άστα να πάνε.. μη σου πω ότι δύσκολα θα ξεκινήσει το αυτοκίνητο αν κάτι πάει στραβά στο μοτέρ ή την μπαταρία του..
2ον, κανείς δεν ξέρει την διάρκεια ζωής των μπαταριών αυτών, ή την τιμή αντικατάστασης. δεν υπάρχει λένε "προϊστορία".
3ον, να πεις ότι "θα δουλέψει το αυτοκίνητο χωρίς το μοτέρ ή την μπαταρία του" , μάλλον δεν γίνεται και ΑΝ γίνεται θα βγάλει πρόβλημα ο κανονικός κινητήρας γιατί είναι "φτιαγμένος" και "ρυθμισμένος" να δουλεύει παρέα με το μοτέρ.

άρα ξανασκέψου το, ή τουλάχιστον ψάξτο πολύ καλά...
εγώ πάντως σε "προειδοποίησα" .
η δική μου εμπειρία εδώ και 3 μήνες με ένα υβριδικό 208 μου έχει διώξει σχεδόν όλους τους παραπάνω προβληματισμούς.
Όχι ότι δεν υπάρχουν προβληματισμοί καθώς είναι νέα τεχνολογία, αλλά πιστεύω ότι τέτοιο κολοσσοί δεν προχωράνε κάτι χωρις να το ψάξουν.
Αλλωστε η toyota το κάνει ήδη σχεδόν 20 χρόνια.
αυτό που μέχρι στιγμής ξέρω είναι ότι
η οικονομία είναι σημαντική
η ενσωμάτωση και συνεργασία των δυο κινητήρων είναι άψογη.
Μόνη "ενσταση" είναι οτι αυτοί οι μικροί κινητήρες/μπαταρίες έπρεπε να είναι μεγαλύτεροι, κάτι που πιστεύω θα γίνει σύντομα.
Επίσης η υλοποίηση του θερμικού σε διαφορετικό κύκλο (miller/atkinson) βοηθάει πολύ την κατάσταση και μέσα στην πόλη ποτέ δεν σε ενδιαφέρει αν δεν υπάρχει η βοήθεια του ηλεκτρικού μοτερ, ασε που σχεδόν στο 55 με 60% πας ηλεκτρικά. Αν θες ζωηράδα, βάζεις επιλογή sport και τέλος οι προβληματισμοί.
Μέχρι στιγμής οι περισσότεροι ενδοιασμοί έχουν πάει στην άκρη, διότι βλέπω ότι οι κατασκευαστές το έχουν ψάξει αρκετά.
Βέβαια ο χρόνος θα δείξει.
(τα παραπάνω και μετά από πολύμηνο ψάξιμο, και δοκιμές τουλάχιστον 10-12 μοντέλων, ένα από τα οποία και το kamiq)
 
  • Like
Reactions: Simos.I and vlad66