[Επίσημο] Apple Vision Pro

Προσωπικο μεν, αλλα πχ με ακουστικα over ear περι τα 250γρ στη μιση ωρα με 45 λεπτα, εχουν ιδρωσει τα αυτια, νοιωθω μια καποια πιεση σε αυτα και ενοχλει ηδη η στεκα στο κεφαλι.
Εγώ που φοράω συχνά τα (βαριά) Airpods Max, τα αντέχω ανετα κανενα 4ωρο.
 
Προσωπικο μεν, αλλα πχ με ακουστικα over ear περι τα 250γρ στη μιση ωρα με 45 λεπτα, εχουν ιδρωσει τα αυτια, νοιωθω μια καποια πιεση σε αυτα και ενοχλει ηδη η στεκα στο κεφαλι.
Τα ακουστικα ειναι πταισμα μπροστα στην ενοχληση (κλεισουρα, ζεστη, βαρος, θορυβος (σε καποιες περιπτωσεις) γενικη δυσφορια κλπ) που προκαλεί μία κάσκα....

Τα ακουστικα εξάλλου ειναι εκ σχεδιασμού ενα βαρος ισορροπημένο στο πάνω μέρος / κέντρο του κεφαλιου ενώ η κάσκα ενα (μεγαλύτερο πολλες φορες) βάρος που κρέμεται μπροστα στο κεφαλι σου / δημιουργεί ροπη δλδ / δυναμεις που μεταφερονται στο πισω μερος του κεφαλιου και σε αναγκάζουν να ασκεις πίεση στον αυχένα για να κρατήσεις ίσιο το κεφαλι.

Παντως τρελό fail του VP που το head strap που πιάνει και πάνω από το κεφαλι (απαιραίτητο για τη μειωση των δυναμεων / ροπής) ειναι εντελώς απλό σε σχέση με το πολύ καλό (όπως φαίνεται) default (που πιάνει μόνο πίσω). Αλλά μάλλον το έφτιαξαν τελευταία στιγμή το πρώτο, εξ ου και η διαφορα.
 
Τα ακουστικα ειναι πταισμα μπροστα στην ενοχληση (κλεισουρα, ζεστη, βαρος, θορυβος (σε καποιες περιπτωσεις) γενικη δυσφορια κλπ) που προκαλεί μία κάσκα....

Τα ακουστικα εξάλλου ειναι εκ σχεδιασμού ενα βαρος ισορροπημένο στο πάνω μέρος / κέντρο του κεφαλιου ενώ η κάσκα ενα (μεγαλύτερο πολλες φορες) βάρος που κρέμεται μπροστα στο κεφαλι σου / δημιουργεί ροπη δλδ / δυναμεις που μεταφερονται στο πισω μερος του κεφαλιου και σε αναγκάζουν να ασκεις πίεση στον αυχένα για να κρατήσεις ίσιο το κεφαλι.

Παντως τρελό fail του VP που το head strap που πιάνει και πάνω από το κεφαλι (απαιραίτητο για τη μειωση των δυναμεων / ροπής) ειναι εντελώς απλό σε σχέση με το πολύ καλό (όπως φαίνεται) default (που πιάνει μόνο πίσω). Αλλά μάλλον το έφτιαξαν τελευταία στιγμή το πρώτο, εξ ου και η διαφορα.

Επιβεβαιώνω για το strap, ενώ είναι καλύτερη ιδέα μηχανικά, η υλοποίηση είναι τελείως της πλάκας, και τελικά έχω καταλήξει στο default, που είναι εξαιρετικά ποιοτικό και αρκετά άνετο.

Το βάρος δεν είναι τόσο θέμα για μένα, όσο η πίεση στη μύτη και η ζέστη. Θόρυβος δεν υπάρχει αντιληπτός, ευτυχώς.
 
Ιάσωνα, έχεις αισθανθει καθόλου motion sickness; Επισης θα ηταν ενδιαφέρον να δεις μια ταινια ολόκληρη ωστε να βγαλεις συμπερασμα αν παλευεται το βαρος για ενα 2ωρο.
Δεν μπορει ο ανθρωπος με μια μπαταρια να βγαλει ταινια λεμε.
Πιο ρεαλιστικο πχ θα ηταν ενα επεισοδιο απο τα φιλαρακια :p

Δεν είναι πρόβλημα η μπαταρία, αφού δουλεύει plugged in, το πρόβλημα είναι το γνωστό άλυτο θέμα του VR, ότι τις 2 ώρες το βράδυ που θα κάτσουμε να χαλαρώσουμε, θα θέλουμε να κάνουμε μαζί κάτι, και όχι να κλειστώ εγώ σε μια κάσκα. Έχω σκοπό το ΣΚ να κάτσω να "δουλέψω" λίγο στον Mac, να βγάλω κάποια tasks τελοσπάντων ρεαλιστικά να δω πως είναι.

Μετά από αυτό μάλλον σιγά σιγά θα αρχίσω να το πακετάρω, γιατί δε θέλω να το συνηθίσω κιόλας και να 'χούμε άλλα μετά. :D
 
Κάπου είδα έναν τυπάκο που συνδύασε 2 default straps (το ένα πάνω από το κεφάλι) για maximum comfort!


ΥΓ. Ιδου
 
Last edited:
Το βάρος δεν είναι τόσο θέμα για μένα, όσο η πίεση στη μύτη και η ζέστη. Θόρυβος δεν υπάρχει αντιληπτός, ευτυχώς.
Η πίεση στη μύτη είναι αποτελεσμα του βάρους / ροπης.

Αυτά τα 2 πάντως είναι τα γνωστά προβλήματα των vr και δεν λύνονται αν δεν αλλάξει ριζικα ο σχεδιασμός (παμε δλδ σε τύπου goggles / που και πάλι η ζεστη θα είναι μάλλον θεμα).
Κάπου είδα έναν τυπάκο που συνδύασε 2 default straps (το ένα πάνω από το κεφάλι) για maximum comfort!


ΥΓ. Ιδου

Καλη ιδεα μονο που έπρεπε να το είχε κάνει σωστά η Apple εξ αρχής (με 2 πιο λεπτά bands γιατί με την παραπάνω λύση είναι πλεον σχεδον σα να φοράς σκούφο).
 
Ιάσωνα, έχεις αισθανθει καθόλου motion sickness;

Όχι ιδιαίτερα, ίσως ένα κλικ μόνο που δε δείχνει να εξελίσσεται όσο περνάει η ώρα. Και νομίζω πως αυτό έχει να κάνει πάλι με τη θολούρα του πραγματικού περιβάλλοντος, και όχι τα παράθυρα, κινήσεις, AR προσθήκες κλπ. Όταν περπατάς επίσης, ενώ είναι πραγματικά εντυπωσιακή η αμεσότητα, κάθε βήμα προκαλεί τρομακτική δόνηση στην εικόνα σου, που επίσης σε ζαλίζει. Γενικά νομίζω ο όλος σχεδιασμός είναι με βάση το ότι κάθεσαι κάπου.

Πάντως, να πω ότι όταν το semi-virtual/ARγίνεται full, τότε η ποιότητα (όπως ήταν αναμενόμενο) πέφτει κατακόρυφα. Η διαφορά πχ του Encounter Dinosaurs demo (που είναι επί της ουσίας ένα μεγάλο παράθυρο μπροστά σου από το οποίο βγαίνουν δεινόσαυροί και σε πλησιάζουν) με μια fully immersive ταινία (πάλι της Apple, στο Apple TV, άρα θεωρητικά φτιαγμένη για να εντυπωσιάσει στα όρια των δυνατοτήτων της συσκευής) είναι χαώδης. Το πρώτο μοιάζει -σχεδόν- με 4Κ, ψάρωσα κανονικά, το δεύτερο είναι μια θολή φάση που ναι μεν σε ψαρώνει λόγω του immersion αλλά σαν ευκρίνεια είναι άστα βράστα. Αυτό βέβαια δεν φαίνεται όταν βλέπεις κανονική ταινία (Apple TV, Max, Disney+ όλα δουλεύουν άψογα) μέσα σε virtual "cinema", αφού ο χώρος είναι ψιλοpre-rendered και φαίνεται πολύ εντυπωσιακά, ενώ η ταινία καθαυτή παίζει επίσης αξιοπρεπέστατα.

Σήμερα το πήρα γραφείο αφού είχα να κάνω κάτι ψιλοβαρετές δουλειές σε Word, λίγο να μου φτιάξει τη φάση. Ε, τελικά μετά από 10 λεπτά το έβγαλα. Όχι τόσο επειδή κουράστηκα/ζαλίστηκα, αλλά απλά κάποια στιγμή αναρωτιέσαι "γιατί βάζω τον εαυτό μου σε όλο αυτό", το βγάζεις, η οθόνη σου σου φαίνεται αστεία σε μέγεθος, αλλά νιώθεις τόσο πολύ πιο ανθρώπινα. Όταν δουλεύεις δεν έχεις περιθώρια για τέτοιες παραχωρήσεις.
 
Last edited:
Να δώσω κι ένα verdict αφού σιγά σιγά θα το αφήσω: Γαμάτο, ίσως και λίγο εθιστικό, αλλά για να αρχίσουμε να το σκεφτόμαστε θα πρέπει πρώτα η Apple να αποφασίσει τι είναι αυτό:
  • Αν είναι productivity tool (άρα η τιμή έχει κάποιο ας πούμε νόημα), τότε πρέπει να διορθωθούν διάφορα θέματα, με σειρά προτεραιότητας: το FOV, το passthrough (ίσως θα είχε νόημα να κάνει reconstruct ένα virtual περιβάλλον με βάση τον πραγματικό σου χώρο ως baseline και να χρησιμοποιεί τις κάμερες μόνο για αλλαγές, ώστε να μπορεί να γλιτώνει τρελό υπολογιστικό φορτίο και να μπορεί να ανεβάσει λίγο την ανάλυση), και βέβαια ένα custom fit (που θα ήταν πολύ εύκολο αφού όλα τα iPhones πλέον έχουν αξιοπρεπές LIDAR). Τότε ίσως να άλλαζε η όλη εμπειρία σου και να μπορόυσες να κάνεις και δουλειά μαζί του.
  • Αν είναι παιχνίδι, τότε τα χρήματα που ζητάει είναι εξωπραγματικά για να κάνουμε την παραμικρή κουβέντα. Αλλά τα παραπάνω εξακολουθούν να ισχύουν σαν περιορισμοί, βέβαια ο χαβαλές μπορεί να είναι απλά χαβαλές και συγχωρεί πολλά.
Κατά τα άλλα, είναι μάλλον (όχι από προσωπική εμπειρία αλλά από διάβασμα για τα υπόλοιπα) η κορυφαία υλοποίηση VR σήμερα εξαντλώντας τη διαθέσιμη τεχνολογία, φινιρισμένη σε ένα ελκυστικό Apple interface που σε κάνει να θες να συγχωρήσεις τα ασυγχώρητα. Ή αλλιώς ένα εντυπωσιακό demo για το πως θα μπορούσε να είναι η εμπειρία χρήσης υπολογιστών σε 10-20 χρόνια. Και ως τέτοιο μαγκιά τους, αλλά ίσως θα ήταν καλύτερα να μην το πουλάνε σ'αυτή τη φάση αλλά να φτιάξουν μερικές χιλιάδες prototypes και να τα μοιράσουν στα stores και σε καμιά 10αριά major reviewers, ώστε να διαφημίσουν την εταιρία και να ξεκινήσουν ένα σταδιακό hype για να ψήνεται ο κόσμος για ένα κανονικό release σε 2-3 χρόνια. Τότε κανείς δε θα τους κατηγορούσε για τίποτα.

Τώρα μοιραία γκρινιάζουμε, γιατί είναι η πρώτη φορά (που μπορώ να θυμηθώ τουλάχιστον) που παίζεις με ένα Apple προΪόν στο οποίο κάνουν μπαμ σε κάθε στιγμή χρήσης οι τεχνολογικοί του περιορισμοί.
 
Last edited:
Παντως οτι και να λενε αυτοι της apple, νομιζω εχουν μια μανια εναντια στα.... Mac :p αυτα τα silicon μαλλον κατα λαθος τους βγηκαν... !!!
Πριν λιγο καιρο, ηθελαν να αντικαταστησουν τα Μακ με τα iPad... το ξεχασαν.
Τωρα θελουν να τα αντικαταστησουν με το Vision Pro... το future computing κτλ κτλ
Ευτυχως δεν εβγαλαν κανα αναδιπλουμενο κινητο να χουμε κι εκει αλλα...
:cool:

@Maestro αυτα τα cons που λες, ειναι θεμα software η εχουμε ηδη 200.000 beta testers συν οσοι το περιμενουν ?

πχ η θολουρα που λες στο πραγματικο περιβαλλον συν το τρεμουλο κατα την κινηση, που σε ενοχλησε αρκετα, πρεπει να ειναι θεμα καμερων/hardware...
η πληκτρολογηση password που ειπες σε δυσκολεψε... ειναι θεμα, σε οσους γραοφουν για να ζησουν, ρηβιουερσ, συντακτες, συγγραφεις κτλ
η θολουρα στο υπολοιπο της οθονης περαν του σημειου επικεντρωσης με το ματι θα ειναι θεμα σε επεξεργασια βιντεο - φωτογραφιας
να δουλευεις με εξελοφυλλα, λογιστικα σοφτγουερ σε 2-3 οθονες και κοπυ ντατα απο ενα αρχειο σε αλλο... το δοκιμασες ? με ποντικι και πληκτρολογιο εστω...
ομοιως σε gaming, αυτα τα first person shooting πως λεγονται.... τι latency να εχει ?
και γενικοτερα.... ταινια 2ωρη απολαυσες η επρεπε να κανεις 3-4 διαλειμματα ?

:rolleyes:
 
Τίποτα από αυτά δε νομίζω να είναι θέμα software, ούτε καν... hardware (με την έννοια του ότι μάλλον είναι τεχνολογικά bottlenecks που δεν αντιμετωπίζονται αυτή τη στιγμή από οποιοδήποτε υπαρκτό hardware).

Νομίζω πως με φυσικό πληκτρολόγιο και ποντίκι μπορείς να δουλέψεις (αν το θες πραγματικά), απλά εγώ προσωπικά όταν πρόκειται για δουλειά δε συγχωρώ τίποτα, θέλω όλα μου τα προβλήματα (πλην της δουλειάς που έχω να κάνω) να είναι λυμένα. Όταν πάω να χαλαρώσω, τότε δε με νοιάζει, μ'αρέσουν τα πειράματα.

Παιχνίδι μόνο ένα έπαιξα τέτοιο (που να έχει σημασία το latency) και δεν ενθουσιάστηκα. Συγκεκριμένα, το Jetpack Joyride 2 (που το'χω λιώσει στο iPad σε πτήσεις, αεροδρόμια κλπ), στο οποίο ενοχλούσε λίγο το latency (στο input). Στο passthrough (το τι βλέπεις περπατώντας) το latency είναι πρακτικώς μηδέν. Γι'αυτό έπαιζε ο άλλος ping pong, ωστόσο όπως είπα, αυτό έχει το κόστος του στη θολούρα.
 
Όλα αυτά που περιγράφει ο Μαεστρο είναι η τυπική εμπειρία χρήσης VR που συνοψιζεται στο απλούστατο «μετά απο λίγο θες να το βγάλεις από το κεφάλι σου».

Οσο μιλάμε για κάσκες, αυτό δεν θα αλλάξει.
 
Να δώσω κι ένα verdict αφού σιγά σιγά θα το αφήσω: Γαμάτο, ίσως και λίγο εθιστικό, αλλά για να αρχίσουμε να το σκεφτόμαστε θα πρέπει πρώτα η Apple να αποφασίσει τι είναι αυτό:
  • Αν είναι productivity tool (άρα η τιμή έχει κάποιο ας πούμε νόημα), τότε πρέπει να διορθωθούν διάφορα θέματα, με σειρά προτεραιότητας: το FOV, το passthrough (ίσως θα είχε νόημα να κάνει reconstruct ένα virtual περιβάλλον με βάση τον πραγματικό σου χώρο ως baseline και να χρησιμοποιεί τις κάμερες μόνο για αλλαγές, ώστε να μπορεί να γλιτώνει τρελό υπολογιστικό φορτίο και να μπορεί να ανεβάσει λίγο την ανάλυση), και βέβαια ένα custom fit (που θα ήταν πολύ εύκολο αφού όλα τα iPhones πλέον έχουν αξιοπρεπές LIDAR). Τότε ίσως να άλλαζε η όλη εμπειρία σου και να μπορόυσες να κάνεις και δουλειά μαζί του.
  • Αν είναι παιχνίδι, τότε τα χρήματα που ζητάει είναι εξωπραγματικά για να κάνουμε την παραμικρή κουβέντα. Αλλά τα παραπάνω εξακολουθούν να ισχύουν σαν περιορισμοί, βέβαια ο χαβαλές μπορεί να είναι απλά χαβαλές και συγχωρεί πολλά.
Κατά τα άλλα, είναι μάλλον (όχι από προσωπική εμπειρία αλλά από διάβασμα για τα υπόλοιπα) η κορυφαία υλοποίηση VR σήμερα εξαντλώντας τη διαθέσιμη τεχνολογία, φινιρισμένη σε ένα ελκυστικό Apple interface που σε κάνει να θες να συγχωρήσεις τα ασυγχώρητα. Ή αλλιώς ένα εντυπωσιακό demo για το πως θα μπορούσε να είναι η εμπειρία χρήσης υπολογιστών σε 10-20 χρόνια. Και ως τέτοιο μαγκιά τους, αλλά ίσως θα ήταν καλύτερα να μην το πουλάνε σ'αυτή τη φάση αλλά να φτιάξουν μερικές χιλιάδες prototypes και να τα μοιράσουν στα stores και σε καμιά 10αριά major reviewers, ώστε να διαφημίσουν την εταιρία και να ξεκινήσουν ένα σταδιακό hype για να ψήνεται ο κόσμος για ένα κανονικό release σε 2-3 χρόνια. Τότε κανείς δε θα τους κατηγορούσε για τίποτα.

Τώρα μοιραία γκρινιάζουμε, γιατί είναι η πρώτη φορά (που μπορώ να θυμηθώ τουλάχιστον) που παίζεις με ένα Apple προΪόν στο οποίο κάνουν μπαμ σε κάθε στιγμή χρήσης οι τεχνολογικοί του περιορισμοί.

Νομίζω όμως ότι στο verdict σου δεν σχολίασες το θεωρητικά killer feature της συσκευης οπως ειναι αυτή τη στιγμή. Αξιζει ή οχι ως personal Home Theater device εχοντας υποψην ως θετικο την δυνατότητα να ανοιξεις τεράστιες ιντσες 2D/3D σινεμα με εξαιρετική (απο οτι καταλαβα) ποιοτητα εικονας και ως αρνητικο το βάρος και το μοναχικο του πραγματος; Αν η απαντηση ειναι ναι, για πολυ κόσμο τα 3.5Κ δεν ειναι απαγορευτικα, ειδικα αν ως κερασακι στη τουρτα προσθεσεις light productivity, photos, FaceTime, games.
 
Καλημερα.Πολυ σωστη επισημανση οσοv αφορα το future του οικιακου σινεμα.Το προτυπο dolby vision 20 profile προσφερεται αυτη τη στιγμη μονο στο apple vision και σε κινηματογραφους hi tech της dolby !Aν καταφερει να δωσει και ηχο στο πολυκαναλο του χρηστη,που θα εχει, τοτε οι προτζεκτορες και τα πανια θα χαιρετησουν πολλες οικιακες αιθουσες.Ενα διωρο το φορας.Απο κει και περα ερχετε η κοπωση.Φτανει να το θελει η apple και μια -δυο εταιριες να ακολουθησουν θα δημιουργηθει ταση.Βεβαια η παραδοσιακη προβολη παντα θα εχει τους οπαδους της και μαλιστα με παθος.Αλλα αυτη η εικονα με αυτα τα λεφτα μοιαζει τρομερο vfm.Αυτα σαν γνωμη.
 
Νομίζω όμως ότι στο verdict σου δεν σχολίασες το θεωρητικά killer feature της συσκευης οπως ειναι αυτή τη στιγμή. Αξιζει ή οχι ως personal Home Theater device εχοντας υποψην ως θετικο την δυνατότητα να ανοιξεις τεράστιες ιντσες 2D/3D σινεμα με εξαιρετική (απο οτι καταλαβα) ποιοτητα εικονας και ως αρνητικο το βάρος και το μοναχικο του πραγματος; Αν η απαντηση ειναι ναι, για πολυ κόσμο τα 3.5Κ δεν ειναι απαγορευτικα, ειδικα αν ως κερασακι στη τουρτα προσθεσεις light productivity, photos, FaceTime, games.
Όχι, για τους εξής λόγους:

1. Περιορισμένο FOV, που σου θυμίζει συνέχεια ότι δεν είσαι μέσα στην αίθουσα αλλά κοιτάς μέσα από ένα παράθυρο. Ένα κλικ ακόμα ήθελε, όχι κάτι δραματικό.

2. Κάτι στο οποίο δε στάθηκα μέχρι τώρα, διότι δεν ξέρω πως ακριβώς να το εξηγήσω/περιγράψω. ‘Βρωμικη’ όραση, νομίζω λόγω συνδυασμού interreflections, πιθανώς και υγρασίας από το μάτι (αν υφίσταται κάτι τέτοιο), δεν ξέρω, τελικά σε πολύ μεγάλο κομμάτι της ταινίας, και ειδικά στις φωτεινές σκηνές που θα'πρεπε να απογειώνεται, αντιλαμβάνεσαι ότι κοιτάς μέσα από γυαλί, που θέλει κάποιο καθάρισμα. Στην πραγματικότητα βέβαια δεν είναι βρώμικο ή κάτι τέτοιο, είναι απλά το τι νιώθεις.

3. Είπα οι 2D φαίνονται εξαιρετικά, οι 3D φαίνονται χάλια. Βέβαια οι 3D ταινίες ποτέ δε με έψησαν, οπότε ίσως να είναι υποκειμενικό, αλλά στο Disney+ που έχει πολλά Marvel και PIxar στις 3D εκδόσεις του, με το που έβαζες την ίδια ταινία από 2D σε 3D είναι λες και έπεφτες από τα 4Κ σε DVD από τη θολούρα.

4. Ο ήχος όπως είπα είναι (για σινεμά) απογοητευτικός. Για καθημερινή χρήση είναι μια χαρά, don't get me wrong. Αλλά να κάτσεις να φοράς την κάσκα και να ακούς απο κανονικά ηχεία δεν ξέρω, είναι λίγο περίεργο, ειδικά όταν είναι σκοτάδι και δε μπορείς να δεις γύρω σου χειριστήρια, ενδείξεις κλπ.

5. Μην το υποτιμάς το μοναχικό. Εκτός αν είσαι εργένης/ζεις μόνος, το άλλο δεν παίζει. Ακόμα και να έχετε από ένα ο καθένας, πάλι δεν παίζει. Οτιδήποτε έχει να κάνει με pass through / transparency κλπ είναι ακόμα καθόλου πειστικό, θέλει πολλη δουλειά για να μοιάσει η εμπειρία σου με αυτό που βλέπεις στις διαφημίσεις της Apple.
 
  • Like
Reactions: anderm
δεν υπεισέρχομαι σε σε θέματα τεχνικά ούτε σε θέματα αίσθησης αντίληψης του χρήστη γιατί η επαφή μου με το VR είναι ελάχιστη

κι ενώ είμαι σίγουρος ότι η υλοποίηση της apple είναι πολύ καλή, θα πω ότι μου φαίνεται εξαιρετικά creepy να κάθεται κάποιος στον κεντρικό χώρο ενός σπιτιού μαζί με κόσμο όποιος κι αν είναι αυτός ο κόσμος σύζυγος, σύντροφος, παιδιά φίλοι κλπ, και να φοράει ένας, κάποιοι, ή και όλοι, μια τέτοια συσκευή, ίσως και να είναι συντηριτικός, τι να πω.
 
Όχι, για τους εξής λόγους:

1. Περιορισμένο FOV, που σου θυμίζει συνέχεια ότι δεν είσαι μέσα στην αίθουσα αλλά κοιτάς μέσα από ένα παράθυρο. Ένα κλικ ακόμα ήθελε, όχι κάτι δραματικό.

2. Κάτι στο οποίο δε στάθηκα μέχρι τώρα, διότι δεν ξέρω πως ακριβώς να το εξηγήσω/περιγράψω. ‘Βρωμικη’ όραση, νομίζω λόγω συνδυασμού interreflections, πιθανώς και υγρασίας από το μάτι (αν υφίσταται κάτι τέτοιο), δεν ξέρω, τελικά σε πολύ μεγάλο κομμάτι της ταινίας, και ειδικά στις φωτεινές σκηνές που θα'πρεπε να απογειώνεται, αντιλαμβάνεσαι ότι κοιτάς μέσα από γυαλί, που θέλει κάποιο καθάρισμα. Στην πραγματικότητα βέβαια δεν είναι βρώμικο ή κάτι τέτοιο, είναι απλά το τι νιώθεις.

3. Είπα οι 2D φαίνονται εξαιρετικά, οι 3D φαίνονται χάλια. Βέβαια οι 3D ταινίες ποτέ δε με έψησαν, οπότε ίσως να είναι υποκειμενικό, αλλά στο Disney+ που έχει πολλά Marvel και PIxar στις 3D εκδόσεις του, με το που έβαζες την ίδια ταινία από 2D σε 3D είναι λες και έπεφτες από τα 4Κ σε DVD από τη θολούρα.

4. Ο ήχος όπως είπα είναι (για σινεμά) απογοητευτικός. Για καθημερινή χρήση είναι μια χαρά, don't get me wrong. Αλλά να κάτσεις να φοράς την κάσκα και να ακούς απο κανονικά ηχεία δεν ξέρω, είναι λίγο περίεργο, ειδικά όταν είναι σκοτάδι και δε μπορείς να δεις γύρω σου χειριστήρια, ενδείξεις κλπ.

5. Μην το υποτιμάς το μοναχικό. Εκτός αν είσαι εργένης/ζεις μόνος, το άλλο δεν παίζει. Ακόμα και να έχετε από ένα ο καθένας, πάλι δεν παίζει. Οτιδήποτε έχει να κάνει με pass through / transparency κλπ είναι ακόμα καθόλου πειστικό, θέλει πολλη δουλειά για να μοιάσει η εμπειρία σου με αυτό που βλέπεις στις διαφημίσεις της Apple.
Κάτσε για να καταλάβω: Όταν βλέπεις μια ταινία, σε μεγάλες ίντσες (σαν πχ 150?), δεν καλύπτεται επαρκώς το οπτικό σου πεδίο αριστερά και δεξιά; Αν όχι, τότε προφανώς δεν μας κάνει.
Στο 3D λογικό είναι να φαίνεται πιο θολό. Η ανάλυση είναι η μισή (1080p σε κάθε μάτι).
Στον ήχο δοκίμασες να παίξεις με Airpods pro σε Spatial Audio? Γιατι για εμενα ειναι ηδη good enough οταν βλεπω σε Apple TV στην 65αρα (αυτο θα αντικαταστουσε θεωρητικα, οχι το home cinema).
Το μοναχικό το ακούω, αλλά και τώρα η συμβία συνήθως χαζεύει στο κινητό, όποτε μόνος πάλι βλέπω. Απλά θα είμαι σαν dork με το κράνος στη κεφάλα 🤣
 
Στις 150 προφανώς καλύπτεται, απλά βλέπεις παράλληλα το περίγραμμα του... πεδίου σου, το οποίο σου θυμίζει κάθε στιγμή ότι φοράς γυαλιά/κράνος. Οι 150 ίντσες βέβαια δε δικαιολογούν την όλη μανούρα, το θέμα είναι να ανοίξεις κινηματογραφικών διαστάσεων ίντσες, όπου και πάλι, οριακά είναι οκ. Βέβαια, όταν ανοίξεις ΜΕΓΑΛΗ οθόνη (όπως πχ στο app του IMAX, μετά έχεις και το θέμα που λες, ότι δεν φτάνει το οπτικό πεδίο για την οθόνη, αλλά αυτό είναι μάλλον πταίσμα, αφού το ίδιο συμβαίνει και στην πραγματικότητα αν κάτσεις πρώτη σειρά σε IMAX.

Προφανώς είναι πολύ καλύτερα με AirPods, αλλά πάλι σου λείπουν τα κινηματογραφικά μπάσα κλπ, ενώ έχεις προφανώς και αυτή την αίσθηση των in-ear, που όσο καλή δουλειά και να κάνουν, πάντα θα νιώθεις τον ήχο να σε ακουμπάει αντί να έρχεται φυσικά από γύρω σου (σ'αυτόν τον τομέα ίσως είναι καλύτερα τα ηχεία του Vision). Το άλλο σημαντικό προσόν των Airpods είναι ότι δεν ενοχλείς τον νορμάλ άνθρωπο δίπλα σου που δε συμμετέχει στον οπτικοακουστικό αυνανισμό σου :D

Για να το περιγράψω όσο πιο απλά μπορώ: αν μου χάριζε ο TIm ένα κομμάτι, μπορεί και να μην το πούλαγα, θα έβρισκα τρόπο να το χρησιμοποιώ, δε θα το καταχώνιαζα στη ντουλάπα. Λίγο για χαλαρό browsing στον καναπέ (μια χαρά), λίγο για ακρόαση μουσικής ή και κάνα YouTube χάζι με φόντο το Yosemite όταν έχω ήδη ξαπλώσει και κοιμάται δίπλα το κορίτσι, λίγο για κάνα παιχνιδάκι να κάνουμε πλάκα, άντε και για κάνα IMAX να χορτάσουμε ίντσες καμιά φορά. Αλλά σε κάθε περίπτωση, θα ήταν τουλάχιστον η 4η οθόνη σε σειρά προτεραιότητας στην καθημερινότητά μου, μετά τον Mac, το iPhone, και την τηλεόραασή μου. Όποτε αυτό δε δικαιολογεί ούτε $1000 για μένα, πόσο μάλλον $3500. Αν διορθωθούν αυτά που έγραφα παραπάνω, με κύριο το passthrough, το ξανασυζητάμε (για το επίπεδο των 1000-1500 πάντα, όχι παραπάνω).
 
  • Like
Reactions: vadergr and takisot
Και δωρο να στο έκαναν, βάζω στοίχημα οτι μετά από μια εβδομάδα, που είχε περάσει ο ενθουσιασμός και έμεναν τα χοντρά προβλήματα, θα έμενε στην ντουλάπα (εξαλλου ήδη το κατέταξες τελευταιο στη λίστα των οθονών σου….αυτο μαζί με το «γιατί να το περνάω αυτό« (οπως περιπου ειπες πριν) τα λέει όλα).

Αυτο με το dirty vision που είπες, μου θυμιζει αυτο ακριβώς που είχα στο PS VR 2 (το είχα αναφέρει στο σχετικό νήμα) το οποιο ήταν τραγικα ενοχλητικο (και το οποιο κανένα από τα (άπειρα) reviews δεν ανέφερε (αυτά που έλεγα και πριν για τα «reviews”….). Μετα από ψάξιμο είχα διαβάσει καπου ότι οφειλεται σε κάποιου είδους φίλτρο μου μπαινει στα oled panels (που έχει και το VP) / άγνωστο για ποιο λόγο).
 
  • Like
Reactions: Maestro
Και δωρο να στο έκαναν, βάζω στοίχημα οτι μετά από μια εβδομάδα, που είχε περάσει ο ενθουσιασμός και έμεναν τα χοντρά προβλήματα, θα έμενε στην ντουλάπα (εξαλλου ήδη το κατέταξες τελευταιο στη λίστα των οθονών σου….αυτο μαζί με το «γιατί να το περνάω αυτό« (οπως περιπου ειπες πριν) τα λέει όλα).

Αυτο με το dirty vision που είπες, μου θυμιζει αυτο ακριβώς που είχα στο PS VR 2 (το είχα αναφέρει στο σχετικό νήμα) το οποιο ήταν τραγικα ενοχλητικο (και το οποιο κανένα από τα (άπειρα) reviews δεν ανέφερε (αυτά που έλεγα και πριν για τα «reviews”….). Μετα από ψάξιμο είχα διαβάσει καπου ότι οφειλεται σε κάποιου είδους φίλτρο μου μπαινει στα oled panels (που έχει και το VP) / άγνωστο για ποιο λόγο).

Κοίτα, εγώ το κρίνω με βάση τα 3.5Κ, όταν λανσάρεις ένα προϊόν σε τέτοια τιμή ως ανταγωνιστή προϊόντων του 500-1000ρικου, σημαίνει ότι είναι άψογο και ξεφεύγει σε τελείως άλλη κατηγορία, όχι απλά ότι είναι καλύτερο. Θα συγχωρούσα πολύ περισσότερα αν ήταν στην τάξη μεγέθους του ανταγωνισμού. Αλλά εδώ έχουμε ένα προΪόν που εμφανίστηκε ως μαγικό στις παρουσιάσεις, και η πραγματικότητα είναι απογοητευτική.

Τα reviews με την Apple είναι μυστήριο τρένο, γιατί αφενός το "reviewing an Apple product" έχει καταντήσει lifestyle vlogging και όχι τεχνικό αντικείμενο, αφετέρου ακόμα και αυτοί οι λίγοι τεχνικοί reviewers πέφτουν στην παγίδα του ότι γουστάρουν οι ίδιοι την Apple (και δικαίως ίσως, κι εγώ τη γουστάρω) και τα βλέπουν όλα half full. Καλά για κάτι άλλα νούμερα που το φοράνε για να οδηγήσουν το Cybertruck τους ας το αφήσουμε, μιλάω γι'αυτους που κατά κανόνα κάνουν σοβαρά (ή έστω λεπτομερή) reviews και δε φοβούνται και να κράξουν όταν χρειάζεται.

Για το passthrough, βλέποντας τα reviews νόμιζα ότι μάλλον χρειάζομαι οφθαλμίατρο και είναι δικό μου το πρόβλημα, αλλά βλέπω ότι δεν είναι. Εδώ πχ στο reddit ακριβώς την ίδια περιγραφή με τη δική μου, θόρυβος, motion blur, και θολούρα σε βαθμό του να μη μπορείς να διαβάσεις το ρολόι σου. Το ενδιαφέρον είναι ότι επαληθεύεται αυτό υπέθεσα, ότι αυτοί που δουλεύουν καιρό με VR είναι ικανοποιημένοι επειδή είναι λίγο καλύτερο από τα υπάρχοντα του 500άρικου, ενώ αυτοί που πρώτη φορά μπαίνουν στον κόσμο του VR τα επιστρέφουν γιατί η πραγματικότητα δεν έχει καμία σχέση με την παρουσίαση.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vadergr