ΕQ ποιος? απο που? αξιζει?

Το ΧΤΖ room analyser, πετάει ήχους στα ηχεία και κάνει real time analysis για την αποκριση συχνοτήτων στην θέση ακρόασης ή κάπου αλλού (όπου επιλέξετε) και προτείνει τις ρυθμίσεις στο EQ για να είναι απόλυτα flat το άκουσμα. Κάνει και άλλα πράγματα βέβαια εκτός από αυτό. Σύμφωνα με τον Ήχο αυτού του μήνα που περιγράφει τις δυνατότητές του, λέει ότι δεν έχει ακρίβεια στις υψηλές συχνότητες, αλλά κατά την γνώμη μου μικρό το κακό, γιατί οι χαμηλές δημιουργούν κυρίως τα προβλήματα στα σπίτια μας.

Το DEQ της Behringer, δεν έχει ακρίβεια από τα 100Hz και κάτω στις μετρήσεις που κάνει, το λέει στο manual, αλλά έχει άλλες δυνατότητες, που δεν τις έχει ένα γραφικό EQ. Γνώμη μου είναι, καλύτερα το XTZ και ένα γραφικό EQ γύρω στα 100 Ευρώ, όπως αυτό που δίνει η Behringer. Συνολικά το κόστος θα πάει στα 300 Ευρώ, όσο έχει περίπου και το DEQ της Behringer. Αν κάποιος μπορεί να έχει και το DEQ και το ΧΤΖ, ακόμα καλύτερα φυσικά, αλλά σε αυτή την περίπτωση, δεν χρειάζεται το μικρόφωνο του DEQ.

Ουσιαστικά, αυτό που αγοράζει κάποιος στο XTZ, είναι ένα μικρόφωνο, καλώδια και ένα key για να κατεβάσει το λογισμικό από το Internet....... η συνέχεια σε pm:flipout::flipout::flipout:

Α! Να ξέρετε όμως, ότι το αναλογικό EQ της Behringer ανεβάζει τον θόρυβο του συστήματος. Βεβαίως, δεν μπορεί να το ακούσει κάποιος κατά την διάρκεια μιας ακρόασης, παρά μόνο αν κλείσει τα πάντα και ανεβάσει στο τέρμα την ένταση από τον ενισχυτή και πλησιάσει αρκετά τα ηχεία. Αυτό συμβαίνει μάλλον, γιατί έχει μέσα μετασχηματιστή. Δεν ξέρω αν συμβαίνει το ίδιο και με το DEQ.
 
Last edited:
Για τη σωστή ρύθμιση δεν χρειάζεται γραφικός αλλά παραμετρικός ισοσταθμιστής. Οι ρυθμίσεις που δίνει το XTZ είναι για συχνότητα και Q, δηλαδή καθαρά παραμετρικά φίλτρα. Και τα παραμετρικά εκουαλάιζερ είναι πολύ-πολύ ακριβότερα... Εκτός αν είναι ενσωματωμένα στο subwoofer (όπως της XTZ), ή σε ψηφιακά φίλτρα (όπως της Behringer).
 
Το deq 24 της behringer έχει γραφικό, παραμετρικό με πολλαπλές συχνότητες q και δυναμικό.

Γενικά κάτω από 100 κύκλους είναι δύσκολο με eq.
Εως αδύνατο.
Εκεί διορθώνεις με πάνελς και ηχοαπορροφητικά.
 
Για παραδειγμα ο επεξεργαστης της lygdorf pr-1 κανει? κ για τι τιμη μηλαμε? περιπου! μικρο η μεγαλο οικοπεδο??
 
Για τη σωστή ρύθμιση δεν χρειάζεται γραφικός αλλά παραμετρικός ισοσταθμιστής. Οι ρυθμίσεις που δίνει το XTZ είναι για συχνότητα και Q, δηλαδή καθαρά παραμετρικά φίλτρα. Και τα παραμετρικά εκουαλάιζερ είναι πολύ-πολύ ακριβότερα... Εκτός αν είναι ενσωματωμένα στο subwoofer (όπως της XTZ), ή σε ψηφιακά φίλτρα (όπως της Behringer).


To XTZ έχει τρία tabs με μετρήσεις….

Η πρώτη, είναι αυτή που περιγράφεις, και γίνεται από τα 16 έως τα 300Ηz!

Αντιγράφω αυτολεξεί από τον Ήχο για την δεύτερη:

«Η δεύτερη μέτρηση είναι το “Real Time Analyser” όπου έχουμε την απόκριση σε όλο το φάσμα σε πραγματικό χρόνο και με ανάλυση 1/3 της οκτάβας. Με αυτό μπορούμε να ρυθμίσουμε ένα γραφικό ισοσταθμιτή, για να φέρουμε την απόκριση εντελώς φλατ».
 
Last edited:
Συγνώμη, να κάνω μια διόρθωση. Το γραφικό EQ της behringer που είναι στο 1/3 της οκτάβας, έχει 170 Ευρώ.
 
«Η δεύτερη μέτρηση είναι το “Real Time Analyser” όπου έχουμε την απόκριση σε όλο το φάσμα σε πραγματικό χρόνο και με ανάλυση 1/3 της οκτάβας. Με αυτό μπορούμε να ρυθμίσουμε ένα γραφικό ισοσταθμιτή, για να φέρουμε την απόκριση εντελώς φλατ».
Για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του χώρου στις χαμηλές συχνότητες η ανάλυση 1/3 της οκτάβας δεν είναι αρκετή.
Ένας αναλογικός γραφικός ισοσταθμιστής διορθώνει μεν την απόκριση, αλλά εισάγει σφάλμα στη φάση. Μόνο με ψηφιακά εργαλεία δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα.
Αν βάλεις ένα A/D - D/A στην αλυσίδα πρέπει να είναι αρκετά καλής ποιότητας (και συνεπώς ακριβό) ώστε να μην αλλάξει τον ήχο. Αν το A/D - D/A αφορά μόνο τις χαμηλές συχνότητες (πχ σε σαμπγούφερ ή σε διπλοενίσχυση) τότε μπορεί να είναι φτηνό, αλλά η επεξεργασία μέρους μόνο του σήματος εισάγει καθυστέρηση στον συγκεκριμένο κλάδο κι επομένως διαφορά φάσης με το υπόλοιπο φάσμα.

Η δική μου άποψη είναι ότι μετά την ακουστική ανάλυση του χώρου:
Πρώτα προσπαθείς να φτιάξεις την ακουστική με μηχανικά μέσα (αλλαγή θέσης στα ηχεία και στον καναπέ, διαχύτες, απορροφητές, κλπ)
Μετά, ή χρησιμοποιείς αναλογικό παραμετρικό στα μπάσα για την αντιστάθμιση των συντονισμών του δωματίου και αφήνεις το υπόλοιπο φάσμα ελεύθερο, ή πας σε πλήρες ψηφιακό σύστημα room correction. Μεσοβέζικες λύσεις δεν κάνουν καλό.
Νομίζω ότι ο δρόμος δορυφόροι + ενεργό sub με ενσωματωμένο room correction είναι το μέλλον για τον δικάναλο ήχο.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: ΕQ ποιος? απο που? αξιζει?

Το πρωτο εχει 6000 χιλιαρικα η παραπανω αν δεν κανω λαθος το δευτερο δεν ξερω καθολου! που κυμαινεται??

Το ενα εχει γυρω στα 3 χιλιαρικα και το αλλο θα το βρεις κατω απο 2 (περιπου στα 1500). Το copland το ειχα για λιγο καιρο και μπορω να πω οτι ηταν εξαιρετικο. Αν παρω δικαναλο προ πολυ πιθανο να το ξαναπαρω.
 
Για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του χώρου στις χαμηλές συχνότητες η ανάλυση 1/3 της οκτάβας δεν είναι αρκετή.
Ένας αναλογικός γραφικός ισοσταθμιστής διορθώνει μεν την απόκριση, αλλά εισάγει σφάλμα στη φάση. Μόνο με ψηφιακά εργαλεία δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα.
Αν βάλεις ένα A/D - D/A στην αλυσίδα πρέπει να είναι αρκετά καλής ποιότητας (και συνεπώς ακριβό) ώστε να μην αλλάξει τον ήχο. Αν το A/D - D/A αφορά μόνο τις χαμηλές συχνότητες (πχ σε σαμπγούφερ ή σε διπλοενίσχυση) τότε μπορεί να είναι φτηνό, αλλά η επεξεργασία μέρους μόνο του σήματος εισάγει καθυστέρηση στον συγκεκριμένο κλάδο κι επομένως διαφορά φάσης με το υπόλοιπο φάσμα.

Η δική μου άποψη είναι ότι μετά την ακουστική ανάλυση του χώρου:
Πρώτα προσπαθείς να φτιάξεις την ακουστική με μηχανικά μέσα (αλλαγή θέσης στα ηχεία και στον καναπέ, διαχύτες, απορροφητές, κλπ)
Μετά, ή χρησιμοποιείς αναλογικό παραμετρικό στα μπάσα για την αντιστάθμιση των συντονισμών του δωματίου και αφήνεις το υπόλοιπο φάσμα ελεύθερο, ή πας σε πλήρες ψηφιακό σύστημα room correction. Μεσοβέζικες λύσεις δεν κάνουν καλό.
Νομίζω ότι ο δρόμος δορυφόροι + ενεργό sub με ενσωματωμένο room correction είναι το μέλλον για τον δικάναλο ήχο.

Εγώ λέω ότι το phase shift που προκαλείτε από τα αναλογικά EQ δεν ακούγεται, άλλα πράγματα είναι που ακούγονται και δημιουργείται η εντύπωση ότι είναι phase shift, αλλά επειδή προβλέπω μαλλιοτράβηγμα πάλι και δεν θα καταλήξουμε και σε κανένα συμπέρασμα, ας το αφήσουμε καλύτερα και ας ακούμε ο καθ' ένας όπως θεωρεί καλύτερα τη μουσική του, χωρίς θεωρίες -bye-
 
Last edited: