Για τη σωστή ρύθμιση δεν χρειάζεται γραφικός αλλά παραμετρικός ισοσταθμιστής. Οι ρυθμίσεις που δίνει το XTZ είναι για συχνότητα και Q, δηλαδή καθαρά παραμετρικά φίλτρα. Και τα παραμετρικά εκουαλάιζερ είναι πολύ-πολύ ακριβότερα... Εκτός αν είναι ενσωματωμένα στο subwoofer (όπως της XTZ), ή σε ψηφιακά φίλτρα (όπως της Behringer).
Για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του χώρου στις χαμηλές συχνότητες η ανάλυση 1/3 της οκτάβας δεν είναι αρκετή.«Η δεύτερη μέτρηση είναι το “Real Time Analyser” όπου έχουμε την απόκριση σε όλο το φάσμα σε πραγματικό χρόνο και με ανάλυση 1/3 της οκτάβας. Με αυτό μπορούμε να ρυθμίσουμε ένα γραφικό ισοσταθμιτή, για να φέρουμε την απόκριση εντελώς φλατ».
Το πρωτο εχει 6000 χιλιαρικα η παραπανω αν δεν κανω λαθος το δευτερο δεν ξερω καθολου! που κυμαινεται??
Για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του χώρου στις χαμηλές συχνότητες η ανάλυση 1/3 της οκτάβας δεν είναι αρκετή.
Ένας αναλογικός γραφικός ισοσταθμιστής διορθώνει μεν την απόκριση, αλλά εισάγει σφάλμα στη φάση. Μόνο με ψηφιακά εργαλεία δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα.
Αν βάλεις ένα A/D - D/A στην αλυσίδα πρέπει να είναι αρκετά καλής ποιότητας (και συνεπώς ακριβό) ώστε να μην αλλάξει τον ήχο. Αν το A/D - D/A αφορά μόνο τις χαμηλές συχνότητες (πχ σε σαμπγούφερ ή σε διπλοενίσχυση) τότε μπορεί να είναι φτηνό, αλλά η επεξεργασία μέρους μόνο του σήματος εισάγει καθυστέρηση στον συγκεκριμένο κλάδο κι επομένως διαφορά φάσης με το υπόλοιπο φάσμα.
Η δική μου άποψη είναι ότι μετά την ακουστική ανάλυση του χώρου:
Πρώτα προσπαθείς να φτιάξεις την ακουστική με μηχανικά μέσα (αλλαγή θέσης στα ηχεία και στον καναπέ, διαχύτες, απορροφητές, κλπ)
Μετά, ή χρησιμοποιείς αναλογικό παραμετρικό στα μπάσα για την αντιστάθμιση των συντονισμών του δωματίου και αφήνεις το υπόλοιπο φάσμα ελεύθερο, ή πας σε πλήρες ψηφιακό σύστημα room correction. Μεσοβέζικες λύσεις δεν κάνουν καλό.
Νομίζω ότι ο δρόμος δορυφόροι + ενεργό sub με ενσωματωμένο room correction είναι το μέλλον για τον δικάναλο ήχο.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.