Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Re: Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Τα σοβαρά eq κόστιζαν μια περιουσία και ήταν και δυσεύρετα.
Αγοράζαμε λοιπόν μηχανάκια της οκάς και μετά μας έφταιγε το eq, που τα έκανε μαντάρα.

Κάπως έτσι διαμορφώθηκε και η κατάσταση, με τη καθολική επικράτηση του cd.
Έπαιζε καλύτερα απο το πικάπ ,γιατί η συντριπτική πλειοψηφία είχε πλαστικαδούρες της πλάκας γιατί τα καλά, έκαναν ενα σκασμό λεφτά.

Σωστά τα δύο πρωτα. Υπήρχαν κάτι παραμετρικά equalizers που ήταν πανάκριβα και απλησίαστα.
Βέβαια και τα μηχανήματα που είχαμε ήταν της ίδιας κατηγορίας και δεν σημαίνει ότι θα αξιοποιούνταν στο μέγιστο μια τόσο ακριβή συσκευή.
Λογικό ήταν να επικρατήσει το CD γιατί είχε πολλά πλεονεκτήματα, απέναντι σε φτηνιάρικα πικάπ και κακής ποιότητας δίσκους βινυλίου από ανακυκλωμένο βινύλιο με την ετικέτα μαζί. Το eq σχεδόν ήταν άχρηστο όταν είχαμε σαν πηγή το CD. Δεν φαινόταν η διαφορά με τη χρήση του όπως με τα βινύλια και τις κασσέττες.
 
Ποιός? Δεν έχεις ακούσει κανένα εσύ??? :flipout:

Τους προγονόπληκτους :flipout:

Αστείο ακούγεται να "βρωμίσει" το σήμα. Από μόνο του ειναι ήδη "βρώμικο", λόγω ατελειών των μηχανημάτων εγγραφής και αναπαραγωγής ήχου. Ουσιαστικά η ικανοποίηση του προσωπικού γούστου μένει κι αν αυτό το πετυχαίνει μια ακόμη συσκευή στο σύστημα, καλότυχος αυτός που την έχει και την απολαμβάνει.

Ως προς τι είναι βρώμικο το σήμα;

Τα έχεις μπλέξει σε σημείο γόρδιου δεσμού. Το eq φέρνει τον ήχο πιο κοντά στην αναφορά. Αυτή είναι η δουλειά του.
 
Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Είναι όπως το clean και το dirty σους ενισχυτές κιθαρας.

Εκεί δεν αλλάζουμε τις συχνότητες όμως.
Απλώς παραμορφώνουμε το σήμα ελεγχόμενα.

Περίπου όπως κάνουν οι λαμπάτοι ενισχυτές,αυτοί βέβαια το κάνουν σε πολύ μικρότερο βαθμό.
Και δεν είναι τυχαίο πως πολλοί κατασκευαστές αλλά και μουσικοί (για διαφορετικούς λόγους ο καθένας) προτιμούν λαμπάτους ενισχυτές κιθάρας.

Αν προσέξεις σε μερικά live,θα δεις πως ο κιθαρίστας παίζει με ένα μικρό ενισχυτή κι ένα μικρόφωνο ακριβώς μπροστά στο ηχείο του.
Κι από πάει στα ενισχυτικά και σε εκείνα τα τείχη ηχείων.
Το κάνει ακριβώς για να ελέγχει τον χαρακτήρα όπως θέλει.
Βεβαίως τώρα υπάρχουν πεντάλια που το κάνουν ψηφιακά οπότε συνδέονται όλα με line στην κονσόλα και δεν χρειάζεται.
Μερικοί όμως επιμένουν στον "παλιό" ήχο...
 
Re: Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Μερικοί όμως επιμένουν στον "παλιό" ήχο...
Δεν ειναι θεμα παλιου η μοντερνου ηχου Σωκρατη.
Ειναι επιλογη, "ταυτοτητα" αν θελεις συγκεκριμενων μουσικων και αυτος ειναι ο μονος τροπος να ηχογραφηθει οπως θελει.Ο ηχος που ενας κιθαριστας επελεξε να εχει η μουσικη του δεν ειναι λαθος.Ειναι η πραγματικη "ταυτοτητα" του.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Δεν ειναι θεμα παλιου η μοντερνου ηχου Σωκρατη.
Ειναι επιλογη, "ταυτοτητα" αν θελεις συγκεκριμενων μουσικων και αυτος ειναι ο μονος τροπος να ηχογραφηθει οπως θελει.Ο ηχος που ενας κιθαριστας επελεξε να εχει η μουσικη του δεν ειναι λαθος.Ειναι η πραγματικη "ταυτοτητα" του.

Πανίκο,αυτό ακριβώς εννοώ κι εγώ.
Γι' αυτό και μίλησα για χαρακτήρα,όχι για λάθος.

Όταν λέω "παλιό",εννοώ αυτή την ιδιαίτερη χροιά,που ο ήχος είναι μεν παραμορφωμένος (κατά βούληση φυσικά) αλλά ταυτόχρονα ανοιχτός.
Με τα ψηφιακά η παραμόρφωση είναι μεν πιο δεμένη και ομαλή,αλλά κλειστοφοβική ταυτόχρονα,είναι για πολύ συγκεκριμένα είδη.
 
Είναι όπως το clean και το dirty σους ενισχυτές κιθαρας.

Σα να λεμε οτι ειναι μια μετα τα μεσανυχτα.

Αυτο που επιλεγει να κανει ο καλλιτεχνης δεν το αφαιρει το eq. Πιο κοντα σε αυτο φερνει τον ηχο.
 
Δηλαδη το eq το βαζεις αφου εχεις μετρησει το χωρο, το ρυθμιζεις, ξαναμετρας και επαναλαμβανεις μεχρι να το φερεις φλατ οποτε απο εκει και περα ξερεις οτι οι οποιοι τονισμοι προκυπτουν ειναι κομματι της ηχογραφησης.

Και παλι ειναι λιγο καπως η παρεμβολη του. Εδω οι καλοι προενισχυτες προσθετουν πραγματα, το eq που απο τα λιγα που καταλαβαινω ειναι πιτα στα υλικα δε βαζει;

Θα μου πειτε και σωστα, ρε μεγαλε αν εχεις +10db σε τρια σημεια του φασματος βελτιωση θα χεις με το μαραφετι και θα χετε και δικιο.
Επηρεαζει και τη διασταση της σκηνης και την τοποθετηση των οργανων και τις χροιες οπως τα υπολοιπα κομματια της αλυσιδας;
 
Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Δηλαδη το eq το βαζεις αφου εχεις μετρησει το χωρο, το ρυθμιζεις, ξαναμετρας και επαναλαμβανεις μεχρι να το φερεις φλατ οποτε απο εκει και περα ξερεις οτι οι οποιοι τονισμοι προκυπτουν ειναι κομματι της ηχογραφησης.

Και παλι ειναι λιγο καπως η παρεμβολη του. Εδω οι καλοι προενισχυτες προσθετουν πραγματα, το eq που απο τα λιγα που καταλαβαινω ειναι πιτα στα υλικα δε βαζει;

Θα μου πειτε και σωστα, ρε μεγαλε αν εχεις +10db σε τρια σημεια του φασματος βελτιωση θα χεις με το μαραφετι και θα χετε και δικιο.
Επηρεαζει και τη διασταση της σκηνης και την τοποθετηση των οργανων και τις χροιες οπως τα υπολοιπα κομματια της αλυσιδας;

Θανάση,αυτό ήταν παλιά,δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο τώρα.
Υπάρχουν άλλες λύσεις,ενσωματωμένα στα player πχ.
Και το πιο σημαντικό,ολοκληρωμένα προγράμματα η συσκευές που εκτός της καμπύλης διορθώνουν και το πιο σημαντικό,τον χρόνο.

Σωστά το λες πάντως,μετράμε τον χώρο κι αναλόγως διορθώνουμε.
Και δεν είναι ανάγκη να είναι φλατ,την καμπύλη που μας αρέσει δίνουμε εκτός πια και θέλουμε να γίνουμε βασιλικότεροι του βασιλέως.
(Αυτοί που υπομένουν φλατ αποκρίσεις,πληρώνονται συνήθως,είναι η δουλειά τους. )

Αν θες να δεις το αν επηρεάζει ή όχι,ενεργοποίησε το eq του foobar ή του jriver και παίξε όσο θέλεις (προς τα κάτω,έτσι; )
Και μετά με ένα κλικ επανέρχεσαι στο "pure" ότι ώρα θέλεις.
 
Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Πειράζει αν ο μη πουρίστας ακροατής μπορεί να φέρει τον ήχο στην επιθυμία της ακοής του και να απολαμβάνει περισσότερο τον ήχο με τη χρήση ισοσταθμιστή; Ασφαλώς υπάρχει μια "αντικειμενική", μετρήσιμη πλευρά του πράγματος, υπάρχει όμως και η υποκειμενική. Περί ορέξεως, όπως λέει η παροιμία... Σε θέματα ακουστικής, όπως και γενικότερα σε θέματα τέχνης, δεν είναι κάπως δύσκολο να ορίσουμε αισθητικό κανόνα που να ισχύει για όλους; Επιπλέον, αφού ούτως ή άλλως από τη ζωντανή ερμηνεία έως τα ηχεία μας μεσολαβούν τόσοι και τόσοι ενδιάμεσοι, σε τι θα ενοχλούσε ένας ακόμη;
 
Re: Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Πειράζει αν ο μη πουρίστας ακροατής μπορεί να φέρει τον ήχο στην επιθυμία της ακοής του και να απολαμβάνει περισσότερο τον ήχο με τη χρήση ισοσταθμιστή;

Οχι. Το μονο σιγουρο ειναι οτι οποιος νομιζει οτι στον χωρο του ακουει με οποιοδηποτε τροπο "σωστα" , κανει λαθος .
 
Re: Απάντηση: Re: Equalizers-τι έγιναν αυτές οι συσκευές;

Οχι. Το μονο σιγουρο ειναι οτι οποιος νομιζει οτι στον χωρο του ακουει με οποιοδηποτε τροπο "σωστα" , κανει λαθος .

Ακριβώς. Και ειδικά αν λεει ότι ακούει την αλήθεια της ηχογράφησης.
 
Ενώ χωρίς eq είναι πιο κοντά στην "αλήθεια" της ηχογράφησης θέλετε να πείτε;

Δεν μιλησα για "αληθεια" . Ενα καλο συστημα σε εναν καλο χωρο δεν τα χρειαζεται αυτα.
Τουλαχιστον στον χωρο μου με το μινιμαλ συστημα μου ειμαι πολυ ευχαριστημενος.
Αλλο το EQ κατα την εγγραφη μιας μουσικης, αλλο το EQ που θα εφαρμοσεις σε ενα συστημα αναπαραγωγης.
Στην μεν ηχογραφιση προσπαθεις να φερεις ενα αποτελεσμα "φλατ" στο δε συστημα αναπαραγωγης αναιρεις αυτο το αποτελεσμα, κατα βουληση, αναλογα με το γουστο σου, τισ αδυναμιες του συστηματος, τις αδυναμιες και ατελειες του χωρου και παει λεγοντας.
Το σωστο και το καλο, ειναι αυτο που ο καθενας εχει στο μυαλο του και αυτο κυνηγα.Αυτος πληρωνει το συστημα και αυτος το ακουει, συνεπως αυτος πρεπει και να το απολαμβανει.
Αν αυτο το πετυχει με η χωρις EQ, ειναι ανευ σημασιας για μενα τουλαχιστον.
Στην ιεραρχια βελτιωσεων θεωρω το EQ τελευταιο εως και αχρειαστο σε ενα καλο συστημα και χωρο.
Για το γουστο,δεν εχω αντιρρηση για οτι δηποτε.
Μπορω να σκεφτω συμφωνα με το γουστο/αντιληψη μου, εκατονταδες συστηματα που με EQ δεν θα φτασουν ποτε το δικο μου μινιμαλ συστημα (κατα την γνωμη/αντιληψη μου) ,διοτι απλα οι επιλογες μου εγιναν με βαση τις δικες μου αναγκες.Τα περι "σωστου, ουδετερου, κλπ ηχου" τα εχω ξεπερασει εδω και δεκαετιες.
Η ζωη ειναι μικρη για να την σπαταλαμε κυνηγωντας νεράιδες και ουτοπικες τελειοτητες αντι να απολαμβανουμε την μουσικη.:a0210:

Η αληθεια της ηχογραφισης που αναφερεσαι, βρισκεται ακριβως γυμνη σε ενα καλο συστημα/χωρο.Το ΕQ δεν θα την κανει καλυτερη,θα την κανει διαφορετικη.
 
Συνεπώς όλοι έχουν άψογο χώρο και άψογο σύστημα (το καλό δεν αρκεί) για να μην χρειάζεται να επέμβουν με EQ;
 
Δεν μιλησα για "αληθεια" . Ενα καλο συστημα σε εναν καλο χωρο δεν τα χρειαζεται αυτα.
Τουλαχιστον στον χωρο μου με το μινιμαλ συστημα μου ειμαι πολυ ευχαριστημενος.


Το σωστο και το καλο, ειναι αυτο που ο καθενας εχει στο μυαλο του και αυτο κυνηγα.Αυτος πληρωνει το συστημα και αυτος το ακουει, συνεπως αυτος πρεπει και να το απολαμβανει.
Αν αυτο το πετυχει με η χωρις EQ, ειναι ανευ σημασιας για μενα τουλαχιστον.
Στην ιεραρχια βελτιωσεων θεωρω το EQ τελευταιο εως και αχρειαστο σε ενα καλο συστημα και χωρο.
Για το γουστο,δεν εχω αντιρρηση για οτι δηποτε.
Μπορω να σκεφτω συμφωνα με το γουστο/αντιληψη μου, εκατονταδες συστηματα που με EQ δεν θα φτασουν ποτε το δικο μου μινιμαλ συστημα (κατα την γνωμη/αντιληψη μου) ,διοτι απλα οι επιλογες μου εγιναν με βαση τις δικες μου αναγκες.Τα περι "σωστου, ουδετερου, κλπ ηχου" τα εχω ξεπερασει εδω και δεκαετιες.
Η ζωη ειναι μικρη για να την σπαταλαμε κυνηγωντας νεράιδες και ουτοπικες τελειοτητες αντι να απολαμβανουμε την μουσικη.:a0210:

Πολύ σωστά όλα και αποκρυσταλλωμένα. Ειδικά η τελευταία πρόταση.
Δε χρησιμοποιώ EQ γιατί έκρινα ότι δεν μου χρειάζεται. Είμαι ικανοποιημένος από το σύστημά μου και το χώρο μου. Απολαμβάνω τη μουσική μου. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο. Δεν πιστεύω και στην αλήθεια της ηχογραφησης γιατί δεν ήμουν παρών όταν έγινε, αλλά και να ήμουν η ακουστική μου μνήμη δεν διαρκεί πολύ και τώρα πια δε θυμάμαι πώς ακουγόταν.:ernaehrung004:
 
Δεν πιστεύω και στην αλήθεια της ηχογραφησης γιατί δεν ήμουν παρών όταν έγινε, αλλά και να ήμουν η ακουστική μου μνήμη δεν διαρκεί πολύ και τώρα πια δε θυμάμαι πώς ακουγόταν.:ernaehrung004:

Και να ήσουν παρών δεν θα μπορούσες να ακούσεις την ηχογράφηση όταν γινόταν γιατί είναι κάτι άλλο από τη στερεοφωνική μίξη.
 
Συνεπώς όλοι έχουν άψογο χώρο και άψογο σύστημα (το καλό δεν αρκεί) για να μην χρειάζεται να επέμβουν με EQ;
Δεν γνωριζω.Ο δικος μου χωρος/συστημα ειναι αρκετα σε σημειο που να μην αγχωνομαι για EQ.
Και να πω οτι δουλεψα επαγγελματικα ως ηχοληπτης για πανω απο 15 χρονια και ξερω περι τινος προκειται και για τι μιλαμε.Γι αυτο λεω οτι αλλο το EQ στην ηχογραφιση και αλλο στην αναπαραγωγη.
Οταν ηχογραφεις εχεις προσβαση στο EQ του καθε οργανου και φωνης ξεχωριστα.Στο συστημα σου στο σπιτι τι πας να κανεις ??? Ολα σε ενα τσουβαλι?
 
Δεν γνωριζω.Ο δικος μου χωρος/συστημα ειναι αρκετα σε σημειο που να μην αγχωνομαι για EQ.
Και να πω οτι δουλεψα επαγγελματικα ως ηχοληπτης για πανω απο 15 χρονια και ξερω περι τινος προκειται και για τι μιλαμε.Γι αυτο λεω οτι αλλο το EQ στην ηχογραφιση και αλλο στην αναπαραγωγη.
Οταν ηχογραφεις εχεις προσβαση στο EQ του καθε οργανου και φωνης ξεχωριστα.Στο συστημα σου στο σπιτι τι πας να κανεις ??? Ολα σε ενα τσουβαλι?

Στο σπίτι έχεις την στερεοφωνική μίξη των παραπάνω. Για αυτό μιλάμε. Αυτό το τελικό πράγμα τέλος πάντων και πως αυτό το τελικό πράγμα θα αναπαραχθεί όσο το δυνατόν πιο κοντά σε εκείνο που πρέπει να είναι.

Για το τι γίνεται στην ηχογράφηση, μην το λες σε μένα, πέστο στους προγονόπληκτους. Μήπως και ξυπνήσουν από τη θεωρία του αυθεντικού μουσικού γεγονότος και άλλων δράκων.
 
Στο σπίτι έχεις την στερεοφωνική μίξη των παραπάνω.
Σωστο. Αυτο εξάλλου νομιζω εννοουμε οτι αλλαζεις στο σπιτι αφου αυτο μας πουλανε!!!!!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

και πως αυτό το τελικό πράγμα θα αναπαραχθεί όσο το δυνατόν πιο κοντά σε εκείνο που πρέπει να είναι.

Τοσο κοντα οσο κοντα μεταξυ τους ειναι ολα τα συστηματα και ολα τα δωματια του πλανητη :smile: