mastroxalastis
Supreme Member
- 15 November 2018
- 3,827
Νομιζω, Κυρ, οτι στην πραξη, την κατασταση της μπαταριας την καταλαβαινεις μετρωντας το βολταζ και ξεροντας εμπειρικα τι σημαινει αυτο που βλεπεις.
Π.χ., μια κλασσικη ΑΑ, εχει ονομαστικο 1,5V και οταν ειναι φουλ, δειχνει π.χ. 1,62V (αναλογως τη μαρκα). Οταν πεσει κατω απο π.χ. 1,3V ειναι στα τελευταια ηταν, αναλογα και με την σκοπουμενη χρηση (νομιζω αυτο ειναι το cutoff voltage που λενε καποια μηχανηματα, π.χ. ενα ρολοι μπορει να δουλευει και μεχρι τα 1,0V ενω κατι βαρυ μπορει στα 1,3V να τα φτυνει).
Ε, αμα μετρησεις π.χ. 1,2V ξερεις οτι ειναι στα τελευταια της.
Και αναλογα, εμπειρικα, για αλλες μπαταριες.
Τωρα, αν θες να ξερεις ποσο ποιοτικη ειναι μια μπαταρια, αν ειναι αληθεια τα αμπερ που γραφει κτλ, πρεπει να κανεις τεστς οπως αυτα που λενε τα παιδια.
Παντως, απο ο,τι εχω διαβασει, η "χωρητικοτητα" δεν ειναι ακριβως σταθερη. Εξαρταται και απο τη χρηση.
Π.χ., μια κλασσικη ΑΑ, εχει ονομαστικο 1,5V και οταν ειναι φουλ, δειχνει π.χ. 1,62V (αναλογως τη μαρκα). Οταν πεσει κατω απο π.χ. 1,3V ειναι στα τελευταια ηταν, αναλογα και με την σκοπουμενη χρηση (νομιζω αυτο ειναι το cutoff voltage που λενε καποια μηχανηματα, π.χ. ενα ρολοι μπορει να δουλευει και μεχρι τα 1,0V ενω κατι βαρυ μπορει στα 1,3V να τα φτυνει).
Ε, αμα μετρησεις π.χ. 1,2V ξερεις οτι ειναι στα τελευταια της.
Και αναλογα, εμπειρικα, για αλλες μπαταριες.
Τωρα, αν θες να ξερεις ποσο ποιοτικη ειναι μια μπαταρια, αν ειναι αληθεια τα αμπερ που γραφει κτλ, πρεπει να κανεις τεστς οπως αυτα που λενε τα παιδια.
Παντως, απο ο,τι εχω διαβασει, η "χωρητικοτητα" δεν ειναι ακριβως σταθερη. Εξαρταται και απο τη χρηση.