Εργαστηριακες μετρήσεις συσκευών-Ηχητικο αποτέλεσμα

Όχι μόνο δεν φθίνει αλλά επεκτείνεται. Όχι όμως με κόρνες αλλά με απλά μονόδρομα σε διάφορες καμπίνες. Aυτά έχουν εξελιχθεί στο βαθμό που κάποιος κατασκευαστής σήμερα (Gemme Audio) να δηλώνει πως έπιασε 20 κύκλους από 4ιντσο Fostex! Δες και τα Omega, τα Zu, τα Cain, τα Ocelia, αλλά και "διασκευες" όπως τα Horning κλπ. Όλο και περισσότεροι χομπίστες ανακαλύπτουν τις χαρές του σωστού χρόνου και συνδειδητοποιούν ότι ξοδεύεις λιγότερα και ακούς καλύτερα.

+ 100
 
Οταν μιλάμε για full range μονάδες , μιλάμε για 95 db σκέτα ,με μια καλή καμπίνα
ανεβάινει τα μάλα η ευαισθήσία οποτε δεν συντρέχει λογος τρομερων ποσοστων
ενεργείας , με 8-10 watt γίνεται μάχη !!!!!! , και η μεμβράνη ούτε που κουνίεται!!!
single-horn-ben4.jpg

τα ακουω καμια βδομαδα τωρα και εχω αναθεωρησει πολλααα!!!

Χρωματισμούς δεν εχουν; Μπάσο;
 
Εσείς κύριε Κωτσή, μετά απο τοσα χρόνια εμπειρίας σε τι μηχανήματα έχετε καταλήξει για να ακούτε μουσική στο σπίτι σας;
 
Τις διαστάσεις του χώρου δεν αναφέρεις, τα 851 δε τα ξέρω αλλα απο τα υπόλοιπα που αναφέρεις τα cain μαλλον εχουν παραπάνω μπάσο και αν ο χώρος ειναι 15 τετραγωνικά μπορεί να εχουν μπάσο αλλα το οτι βγάζουν κάλτσες είναι πολύ σχετικό, έχουμε διαφορετικό μέτρο ο καθένας βέβαια, η έμπειρία μου πάντως απο 8ιντσο fostex σε αντίστοιχου μεγέθους κόρνα σε 22 τετραγωνικά είναι ελάχιστο μπάσο και οι μεσαίες-ψηλές υπερβολικά μπροστά ακομα και με LRC για διόρθωση. Αν τελείωσεις με τα fostex θα εχει ενδιαφέρον να πείς εντυπώσεις.
 
TA chain τα ακούμε σε 50 τετραγωνικά !! ( σαν διπορτο ψυγείο είναι :flipout: εαν τα βάλεις σε 15 τ,μ πρέπει να φυγουν οι ακροατές για να μπουν αυτα!!)
ναι αυτο με το χαμηλό σηκώνει συζίτιση , δεν μιλάω για χαμήλο τυπου disko barbarela!!! , οποιος είναι πιο oψιμος θα θυμάται τα 4 θηριωδη υπογουφερ στις γωνίες στην πίστα,!!! ααααααααααα τα αυτιά μου !!!! , μεχρι ναυτία σε έπιανε!!!!! , hahahahahahahaa!!!!
 
Last edited:
Τις διαστάσεις του χώρου δεν αναφέρεις, τα 851 δε τα ξέρω αλλα απο τα υπόλοιπα που αναφέρεις τα cain μαλλον εχουν παραπάνω μπάσο και αν ο χώρος ειναι 15 τετραγωνικά μπορεί να εχουν μπάσο αλλα το οτι βγάζουν κάλτσες είναι πολύ σχετικό, έχουμε διαφορετικό μέτρο ο καθένας βέβαια, η έμπειρία μου πάντως απο 8ιντσο fostex σε αντίστοιχου μεγέθους κόρνα σε 22 τετραγωνικά είναι ελάχιστο μπάσο και οι μεσαίες-ψηλές υπερβολικά μπροστά ακομα και με LRC για διόρθωση. Αν τελείωσεις με τα fostex θα εχει ενδιαφέρον να πείς εντυπώσεις.

η δικη μου εμπειρια με 8ιντσο φοστεξ 206 σε 55 τετραγωνικα λεει οτι το μπασο ειναι μια χαρα (ειναι υπαρκτα βεβαια καποια προβληματακια του χωρου). Τουλαχιστον σε σχεση με μερικα BR που ετυχε να περασουν απο το χωρο μου...
δεν υπαρχει καμια πολυτως συκγριση
Μιλαω παντα για φορτηση BLH γιατι πραγματι, σε αλλες καταστασεις, το μπασο το ψαχνεις να το βρεις με το κανοκυαλι:grinning-smiley-043
 
Εσείς κύριε Κωτσή, μετά απο τοσα χρόνια εμπειρίας σε τι μηχανήματα έχετε καταλήξει για να ακούτε μουσική στο σπίτι σας;

Δεν έχω καταλήξει και μάλλον δεν προβλέπεται άμεσα. Το μικρόβιο που λέγεται "υπάρχει και καλύτερα" αλληλεπιδρά με εκείνο που λέγεται "υπάρχουν διαφορετικές σχολές και προσεγγίσεις" και έχει ως αποτέλεσμα:
1. Να έχω σταθερά ένα Harbeth, μια ιδιοκατασκευή-διασκευή στο μονόδρομο σενάριο με σούπερ τουίτερ και γούφερ (αλά Horning) και ένα καθαρόαιμο μονόδρομο της Omega.
2. Αντίστοιχα στους ενισχυτές να έχω ένα SET (Cary CAD-2A3SE), ένα push-pull (Mactone MA-2A3), ένα τρανζίστορ (Crimson 620E) και ένα Tripath (Silver Note)

Στην ουσία έχω στήσει τρία συστήματα με μια λογική φθίνουσας πολυπλοκότητας. Oι φίλοι μού λένε ότι έτσι δεν συγκεντρώνομαι σε κάποιο ώστε να το φθάσω στα άκρα. Ενώ αυτό είναι πιθανόν, δεν με απασχολεί να έχω "το καλύτερο σύστημα" αλλά μια όμορφη και προσιτή σε αρκετούς χομπίστες ποικιλία ηχοχρωμάτων από όλες τις κατευθύνσεις.
 
Τελείως off-topic αλλά τώρα που είπατε για Tripath να αναφέρω ότι η (αγαπημένη μου) Tripath έχει βάλει λουκέτο (εδώ και αρκετό καιρό, δυστυχώς) και η τεχνογνωσία της (ευτυχώς διασώθηκε και) πρόσφατα πέρασε στην Cirrus Logic.
 
Α!!! μιας και τα ανάφερε ο Πάρις πρέπει να είμαι ο μονάδικος στον κόσμο που δεν μού κατσαν τα Harbeth (είπα να φέρω παπά να τά ξεματιάσει!! , η κανα μπουζουξί να τα κουρδίσει !! )
 
Α!!! μιας και τα ανάφερε ο Πάρις πρέπει να είμαι ο μονάδικος στον κόσμο που δεν μού κατσαν τα Harbeth (είπα να φέρω παπά να τά ξεματιάσει!! , η κανα μπουζουξί να τα κουρδίσει !! )

Πιθανόν θα έχεις την ευκαιρία κάποια στιγμή να τα επανεκτιμήσεις. Η εμπειρία μου έχει δείξει ότι κάποια πράγματα που προσωρινά απορρίπτουμε κάνουν τον κύκλο τους και μπορεί να τα βρούμε και πάλι μπροστά μας.

Μια που έχει αναφερθεί ως βασικό πλεονέκτημα των ηχείων ενός δρόμου η συμπεριφορά τους στο πεδίο του χρόνου, υπάρχει η κρουστική απόκριση κανενός απ' αυτά να της ρίξουμε καμιά ματιά;

Όλες οι κρουστικές αποκρίσεις έχουν κωδωνισμούς, δεν υπάρχει δηλαδή ηχείο που να την αποδίδει ιδανικά. Ωστόσο, μια καταλληλότερη μέτρηση είναι το step response, που δείχνει με πόση διαφορά στο χρόνο φθάνουν στο μικρόφωνο τα ακουστικά κέντρα των μεγαφώνων. Φυσικά, στα μονόδρομα δεν υπάρχει διαφορά αλλά μια απότομη άνοδος (από το whizzer) που ακολουθείται από το "φούσκωμα" του γούφερ. Μιας και το αναφέρω, καλό είναι να σημειώσω ότι τα μονόδρομα με το "χωνάκι" (δηλ. το whizzer) δεν είναι ακριβώς "άγια" χρονικά αφού το χωνάκι προηγείται χρονικά του κώνου στον οποίο είναι κολλημένο. Αλλά ακόμη και χωρίς το whizzer, υπάρχει χρονική καθυστέρηση ανάμεσα στην εξωτερική περιφέρεια του κώνου και το "λαιμό" του. Ουδείς αναμάρτητος...
 
Πιθανόν θα έχεις την ευκαιρία κάποια στιγμή να τα επανεκτιμήσεις. Η εμπειρία μου έχει δείξει ότι κάποια πράγματα που προσωρινά απορρίπτουμε κάνουν τον κύκλο τους και μπορεί να τα βρούμε και πάλι μπροστά μας.



Όλες οι κρουστικές αποκρίσεις έχουν κωδωνισμούς, δεν υπάρχει δηλαδή ηχείο που να την αποδίδει ιδανικά. Ωστόσο, μια καταλληλότερη μέτρηση είναι το step response, που δείχνει με πόση διαφορά στο χρόνο φθάνουν στο μικρόφωνο τα ακουστικά κέντρα των μεγαφώνων. Φυσικά, στα μονόδρομα δεν υπάρχει διαφορά αλλά μια απότομη άνοδος (από το whizzer) που ακολουθείται από το "φούσκωμα" του γούφερ. Μιας και το αναφέρω, καλό είναι να σημειώσω ότι τα μονόδρομα με το "χωνάκι" (δηλ. το whizzer) δεν είναι ακριβώς "άγια" χρονικά αφού το χωνάκι προηγείται χρονικά του κώνου στον οποίο είναι κολλημένο. Αλλά ακόμη και χωρίς το whizzer, υπάρχει χρονική καθυστέρηση ανάμεσα στην εξωτερική περιφέρεια του κώνου και το "λαιμό" του. Ουδείς αναμάρτητος...

Πάρι , θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω (εντόνως ) με το θέμα τής κρουστικής απόκρισσης και να σημειώσω οτι ΟΤΑΝ ΟΡΙΣΟΥΜΕ τον άξονα που θέλουμε και μετράμε και ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ εκεί τότε πολά καλά μπορεί να συμβουν (που θα τα προσπαθήσουμε ) , αλλά ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ άραγε με τίς αποκρίσεις σε άλλους αξονες που φυσικά και μάς ενδιαφέρουν ...
Φυσικά καλά έκανες και ανέφερες τα του χωνιού , διότι απο πλευράς χρονισμού (όπως το ανέφερες ) ε δε δέν και οτι καλύτερο

Να υπενθυμίσω μιάς και το συζητάμε , οτι αυτή η περιβόητη ακουστική ή ηχητική φάση (και οχι ηλεκτρική - που αυτό είναι ένα άλλο θέμα ) ΔΕΝ είναι μιά ευθεία ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ με κάποιο άξονα ...
Αλλά καλύτερα για να μήν λέμε πολλά , να δούμε κάποια απόκριση πλάτους /φάσης σε κάνα δυό άξονες και μετά το ξανασυζητάμε το θέμα

Επίσης το κυρίως πιατο τών μετρήσεων ΔΕΝ είναι μιά συνολική μέτρηση με 700 κιλά smoothing και 18 παράθυρα hamming , αλλά σχεδόν αυτούσια με κάποιο απαλό παράθυρο(για να μπορείς να βγάλεις συμπεράσματα ) και το πολύ στο 1 μέτρο

Το θέμα κατά τήν δική μου εκτίμηση (που δέν είναι απαραίτητο να ασπασθεί κανείς ) , είναι αυτός που σχεδιάζει κατόπιν μετρήσεων να ξέρει τι και που απεθύνεται και ποιοι θα είναι οι συμβιβασμοί που δέν απασχολουν το 95% τών καταναλωτών , όπως επίσης να προτείνει μαζί με τίς σχεδιάσεις , χώρους (κσι τούμπαλιν) , συνολικό σετάπ και ενισχυτικά .

PS
και μήν ξεχνάμε οτι για τα ακουστικά κέντρα δέν υπάρχει μόνο ένας άξονας μηχανικής ευθυγράμμισης , αλλά τουλάχιστον δύο , έτσι?
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Εργαστηριακες μετρήσεις συσκευών-Ηχητικο αποτέλεσμα

Μια που έχει αναφερθεί ως βασικό πλεονέκτημα των ηχείων ενός δρόμου η συμπεριφορά τους στο πεδίο του χρόνου, υπάρχει η κρουστική απόκριση κανενός απ' αυτά να της ρίξουμε καμιά ματιά;
Διαμιανέ μου , κι εγώ αυτό περίμενα να δώ ...:grinning-smiley-043

Χαιρετισμούς -bye-
 
Μιας και μιλάτε για ακουστικά κέντρα και μεγάφωνα μπορεί κάποιος να περιγράψει:
  1. Πού βρίσκεται το ακουστικό κέντρο ενός μεγαφώνου και από ποιες παραμέτρους εξαρτάται η θέση του;
  2. Το ακουστικό κέντρο σε μία μονάδα εξαρτάται από την αναπαραγόμενη συχνότητα ή είναι "καρφωμένο" σε κάποια θέση;
  3. Το χωνάκι σε τι εξυπηρετεί και πως επηρρεάζει το ακουστικό κέντρο;
  4. Το dustcap (ανεστραμμένο ή μη) επηρρεάζει τη θέση του ακουστικού κέντρου;
  5. Ο ανεστραμμένος θόλος σε τι εξυπηρετεί (πχ το tweeter της Focal και το μιντ της ATC);
  6. Αυτό το phaseplug τι στο καλό είναι και τι κάνει;
  7. Ομοκεντρικά είναι τα fullrange και ομοαξονικά αυτά που έχουν ενσωματωμένο το tweeter στο κέντρο;
  8. Αλλού διαβάζοντας έχω βγάλει το συμπέρασμα πως οι κόρνες έχουν διευρυμένη διασπορά και αλλού περιορισμένη. Τελικά τι ισχύει; Μήπως η διευρυμένη διασπορά αφορά τις μεσαίες και η κατευθυντική τι υψηλές;
  9. Το αυτί μας είναι ικανό να εντοπίσει τη διαφορετική θέση των μονάδων σε ένα ηχείο 2 ή και περισσότερων δρόμων;
Ίσως το πλήθος των ερωτημάτων είναι μεγάλο αλλά αυτά τα ερωτήματα νομίζω πως ταιριάζουν με το θέμα (τλχστν όπως έχει εξελιχθεί μέχρι στιγμής) και μιας και απ' όσο ξέρω, συμμετέχουν υποστηρικτές και των δύο σχολών (μονόδρομα και κόρνες vs 2, 2 και 1/2, 2 και 3/4, 3 και 53 δρόμων, ονόματα δε λέω υπολήψεις δεν θίγω:grinning-smiley-043 ) θα βγει κάποια άκρη.
Αν υπάρχει και κάποιο βιβλίο ή κάποια ιντερνετική πηγή που να απαντά στα ερωτήματα ας υποδειχθεί για να μαθαίνουμε και μεις οι μικρότεροι.