ERMHS-ΣΤΗΣΙΜΟ - ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΣΗ

archbish

Established Member
12 March 2007
257
Σε προηγούμενο thread αναφέρθηκαν πράγματα σχετικά με το στήσιμο του Ερμη ΤLS που με φέρνουν στο ερώτημα (δηλαδή στα εκατομμύρια ερωτήματα) που θέλω να θέσω.

Πριν από αυτό όμως μια μικρή εισαγωγή:

Εχω τον ΕΡΜΗ V2 που τον οδηγεί ένας Parasound a21 (2x250) σε καθεστώς διπλοκαλωδίωσης με τα teflar της LC Audio (1,5 μήκος καλωδίων)
Eίχα κι εγώ την αίσθηση πως όταν ανέβαζα την ένταση τσίριζε λίγο ή πολύ ανάλογα με την ηχογράφηση. Οταν όμως δοκίμασα άλλον προενισχυτή από τον δικό μου (έχω τον P3 της Parasound δοκίμασα τον Αudio Τecnologies 10se) το πράγμα "ήρθε" τόσο καλύτερα και στις χαμηλές και στις υψηλές εντάσεις που αφενός μου έδιωξε προς το παρόν την όποια αμφιβολία για τον ΕΡΜΗ, αφετέρου υπογράμμισε την ανάγκη για αναβάθμιση στο συγκεκριμένο νευραλγικό τομέα της προενίσχυσης. Αυτό που μου έλειπε (λίγη περισσότερη ανάλυση, αέρας, λίγη λαμπάτη ζεστασιά, πιο σαφής περιγραφή του μπάσου ακόμα και σε χαμηλές εντάσεις και μια γενικά πιο δεμένη και ταυτόχρονα λεπτεπίλεπτα τριδιάστατη εικόνα -όχι εμφανώς μεγαλύτερη απο πριν-) φαίνεται πως μπορεί να το προσφέρει ένας λαμπάτος προ.

Ο audio technologies είναι αυτή τη στιγμή μια σοβαρή υποψηφιότητα αν και νομίζω πως δεν έχει τόσο μα τόσο λαμπάτη συμπεριφορά.
Ο άλλος που σκεφτόμουν είναι ο προ της Silver note και o τρίτος, ο ΕΑR 864. Οταν καταφέρω να τους ακούσω όλους στο σπίτι μου θα έχω καλύτερη άποψη.

Οι προτάσεις σας είναι ευπρόσδεκτες σχετικά με λαμπάτους προ.

Το άλλο ζήτημα αφορά στην τοποθέτηση και τη στήριξη. Ευτυχώς ο χώρος βοηθά ώστε τα ηχεία να μην είναι κολλημένα στον τοίχο (0,5 μ από τους πίσω, 1,20 μ από τους πλαϊνούς, 2,30 μ απόσταση μεταξύ των τουίτερ, 2,90 από τη θέση ακρόασης). Mακάρι να είχα τη δυνατότητα να αυξήσω την απόσταση από τους πίσω τοίχους αλλά θέλω να έχω και... σαλόνι το οποίο παρεμπιπτόντως είναι 4,90 Χ 7 περίπου μέτρα και το σύστημα είναι τοποθετημένο στη μικρή διάσταση με έπιπλα και cd-δισκοθήκες τοποθετημένα όσο στρατηγικά γίνεται... πίσω, στις γωνίες και τους πλαϊνούς τοίχους.

Πειραματίζομαι τώρα με το toe in. Οταν η γωνία όπου συναντούνται οι νοητές ευθείες των ηχείων είναι μπροστά, άκριβώς πάνω ή πίσω από το κεφάλι μου, αλλάζει κατά πολύ ο τρόπος που φτάνει το μπάσο στα αυτιά μου. Πιο πλούσιο είναι όταν η γωνία είναι πίσω από το κεφάλι και μειώνεται σε κλινικό σχεδόν επίπεδο όταν η γωνία βρίσκεται μπροστά από το κεφάλι μου. Βεβαίως όλα αυτά ανάλογα με την ηχογράφηση. Κατέληξα λοιπόν ώστε στη θέση που κάθομαι να μπορώ να μετακινούμαι προς τα μπροστά, προς τα πίσω ή να μένω στη μέση ώστε αναλόγως να απολαμβάνω το πιο πλούσιο και δεμένο μπάσο.

Γενικά όσο μειώνω το toe in και τα φέρνω να κοιτάνε πιο μπροστά παρά προς τα μέσα (πάνω μου) τόσο πιο πλούσιο γίνεται το μπάσο χωρίς να κρεμάει ή να μπουμάρει. Φαντάζομαι πως αν η θέση ακρόασης ήταν λίγο πιο μακριά από τα 2,8μ θα μπορούσα ίσως να τα αφήσω να κοιτάνε μπροστά χωρίς μεγάλη γωνία προς τα μέσα...

Για τη στήριξη τι προτείνετε καθώς το αρκετά μεγάλο βάρος του ηχείου δεν νομίζω πως κάνει τόσο απαιτητικό αυτό το θέμα. Χρειάζεται απομόνωση από το πάτωμα? Με τι? ακίδες? μάρμαρα? Σε παλιό δημοσίευμα ελληνικού περιοδικού είχαν λέει καλά αποτελέσματα με το σύστημα της ΑRIS AKTYNA. Ξέρει κανείς τίποτα?

ΥΓ
Πηγές
digital ΜF xray v3-xdac v3-x10 v3- x psu v3
analogue Pro ject Studie - δυο βραχίονες 9+12 ιντσες, ο 9 φορά μια goldring 1042 που πάει στο phono του P3, o 12 μια clearaudio maestro που πάει σε ένα κλασσικό CREEK OBH-8se.
 
Last edited by a moderator:
Δεν μας ειπες τι πατωμα εχεις? Πλακακι, μάρμαρο, ξύλο (παρκε)?
 
ξύλο- παρκέ. Λίγο πιο μπροστα (30cm) ξεκινά χαλί (κοκοφοίνικας) που διατρέχει το 95% του πατώματος του σαλονιού
 
Χμμμμ δεν τον γλυτωνεις το μάρμαρο!
Σου γραφω με τη σειρα που εχω το δικο μου (Von Schweikert VR4 GEN III)πανω σε παρκε.

Πατωμα-μετα 5(4 στις γωνιες ενα στ κεντρο) ελαστικους πατους παχους 1εκ- μετα 1,5εκ παχος πλακα γρανιτη(ή 2εκ παχος μαρμαρο) στις διαστασεις της βασης του ηχειου συν 10εκ πλατος, και αλλο τοσο φαρδος- μετα ακιδες του ηχειου.
 
Last edited:
Γιατί πρέπει το μάρμαρο (γρανίτης) να βγαίνει 10cm έξω από τη βάση?

Οταν λες ελαστικούς πάτους τι εννοείς? Πόσο μεγάλοι πρέπει να είναι? Που μπορώ να βρω?

Δεν έχω τις ακίδες της ΑS. Τα ηχεία πατάνε σε κάτι ρυθμιζόμενα ποδαράκια. Προφανώς και αυτά κάνουν...
 
Κυριως για υπαρχει μεγαλη επιφανεια-μαζα που να ειναι αδρανης(το παρκε ειναι κατα τη γνωμη μου το χειροτερο δαπεδο), αν σου φαινεται πολυ μειωσετο.
 
Kαμιά άλλη σκέψη επι των υπόλοιπων προβληματισμών του post?
 
ξύλο- παρκέ. Λίγο πιο μπροστα (30cm) ξεκινά χαλί (κοκοφοίνικας) που διατρέχει το 95% του πατώματος του σαλονιού
το πάτωμα είναι κολλητό ή το κλασσικό; επίσης επιγόντως πρέπει να βάλεις τις ακίδες στο ηχείο,δεν γνωρίζω γιατί έβαλες ποδαράκια;
 
το πάτωμα είναι κολλητό ή το κλασσικό; επίσης επιγόντως πρέπει να βάλεις τις ακίδες στο ηχείο,δεν γνωρίζω γιατί έβαλες ποδαράκια;

Τα δικά μου ηχεία έπαιζαν καλύτερα με λαστιχένια ποδαράκια σε σχέση με τις ακίδες.
 
Bαλε σιγουρα μαρμαρο η γρανιτη κατω απο τα ηχεια,οπως ειπαν και τα παιδια το πατωμα ειναι.......προβλημα.Γνωμη μου ειναι πως πρεπει να δοκιμασεις περισσοτερους συνδιασμους<θεση ηχειων-θεση ακροασης>.Κανενας δεν μπορει να σου πει πως πρεπει να ακους.Δοκιμαζεις και αποφασιζεις.Οχι βιαστικες δοκιμες,σιγα σιγα.Παντως σιγουρα θελουν λιγο πιο πολυ αερα απο 0.5 απο τον πισω τοιχο,αν μπορουσες 0,75.Δοκιμασε το,αλλα σε συνδιασμο με λιγο ανοιγμα των ηχειων.Καθε αλλαγη θα συνοδευεται απο καινουργιο ακουσμα,εσυ θα αποφασισεις πιο σου αρεσει.Αυτη ειναι η καταρα αλλα και η γλυκα σε αυτο το χομπι.Οποιος παιδευεται στο τελος ΜΟΝΟ κερδισμενος βγαινει.Καλη συνεχεια και κρατα μας ενημερους......-bye-
 
Τα συγκεκριμένα ηχεία είναι αρκετά ευαίσθητα στη στήριξη.

Είχα κάνει πολλές δοκιμές με τις ακίδες και λαστιχάκια.

Τα είχα παίξει με τον accuphase E211 και με τον E406.

Οι ακίδες μου έδιναν "στεγνό" ήχο, πχ οι νότες του πιάνου τελείωναν γρήγορα.
Τα λαστιχάκια έδιναν το τελείως αντίθετο, δηλαδή σε συγκεκριμένα σημεία χαμηλού-μεσοχαμηλού μου έβγαζε συντονισμό.

Αυτά τα φαινόμενα πάλι εξαρτώνται και από τον εκάστοτε ενισχυτή.
Με τον Ε211 ο οποίος δε μπορούσε να το ελέγξει σωστά το ηχείο οι ακίδες ακουγόντουσαν καλά. Αυτό γιατί ο Ε211 στα ζόρια "άπλωνε". Πολύ γλυκά όμως.
Με τον Ε406 ο οποίος έλεγχε καλύτερα το ηχείο τα λαστιχάκια μου έδιναν μια πιο ζεστή αίσθηση στο χαμηλό-μεσοχαμηλό.

Τελικά κατέληξα να τοποθετήσω τις ακίδες του ηχείου οι οποίες πατούσαν επάνω σε λαστιχάκια. Τα λαστιχάκια ήταν ύψους ενός πόντου περίπου, με διάμετρο όσο το παλιό κατοστάρικο. Φυσικά για να μη τρυπιέται το λαστιχάκι κόλησα και από ένα κατοστάρικο επάνω.

Εφόσον έχεις παρκέ (ελπίζω όχι απο τα παλιά που κάνανε κρακ-κρακ όταν πατούσες επάνω), αξίζει τον κόπο να τοποθετήσεις 2 βάσεις σαν αυτές που πρότεινε ο Δημοσθένης πριν. Η ουσία είναι να αλλάξεις τη συχνότητα συντονισμού του ηχείου βάζοντας υλικό διαφορετικό του πατώματος.

Σχετικά με την τοποθέτηση, το καλύτερα εστιασμένο αποτέλεσμα σε σχέση με τη μουσική σκηνή το πήρα όταν οι κλίσεις των ηχείων ήταν τέτοιες που ίσα-ίσα έβλεπα τις εσωτερικές πλευρές των ηχείων.

Πάντως νομίζω ότι αξίζει να προσθέσεις κάπου στο σήμα και μια λαμπίτσα. Θα κάνει δουλειά. Τι μπορεί να ταιριάξει με τον Parasound σου δε μπορώ να ξέρω. Μόνο με δοκιμή.
Επίσης, μην απορρίπτεις και τη λύση της ψηφιακής ισοστάθμισης.
 
.....
......

Γενικά όσο μειώνω το toe in και τα φέρνω να κοιτάνε πιο μπροστά παρά προς τα μέσα (πάνω μου) τόσο πιο πλούσιο γίνεται το μπάσο χωρίς να κρεμάει ή να μπουμάρει. Φαντάζομαι πως αν η θέση ακρόασης ήταν λίγο πιο μακριά από τα 2,8μ θα μπορούσα ίσως να τα αφήσω να κοιτάνε μπροστά χωρίς μεγάλη γωνία προς τα μέσα...

Για τη στήριξη τι προτείνετε καθώς το αρκετά μεγάλο βάρος του ηχείου δεν νομίζω πως κάνει τόσο απαιτητικό αυτό το θέμα. Χρειάζεται απομόνωση από το πάτωμα? Με τι? ακίδες? μάρμαρα? Σε παλιό δημοσίευμα ελληνικού περιοδικού είχαν λέει καλά αποτελέσματα με το σύστημα της ΑRIS AKTYNA. Ξέρει κανείς τίποτα?

ΥΓ
Πηγές
digital ΜF xray v3-xdac v3-x10 v3- x psu v3
analogue Pro ject Studie - δυο βραχίονες 9+12 ιντσες, ο 9 φορά μια goldring 1042 που πάει στο phono του P3, o 12 μια clearaudio maestro που πάει σε ένα κλασσικό CREEK OBH-8se.

Δεν νομίζω ότι η σύγκλιση επηρεάζει το μπάσο καθεαυτό. Μάλλον όταν τα ηχεία "σε κοιτάζουν" δέχεσαι μεγαλύτερο ποσοστό απευθείας ακτινοβολία σε σχέση με τις πλαινές ανακλάσεις οι οποίες μειώνονται. Συν ένα μεγαλύτερο ποσοστό υψηλών συχνοτήτων. Όλα αυτά κάνουν τον ήχο πιο άμεσο και αναλυτικό και υποβαθμίζουν λιγάκι τα μπάσα υποκειμενικά σε ένταση και παρουσία.

Νομίζω ότι αυτό συμβαίνει.....

Για την στήριξη θα χρειαστεί πειραματισμός στην κατεύθυνση που σου έδωσαν οι φίλοι......:operator:
 
Κατ αρχήν σας ευχαριστώ όλους όσους σπεύσατε να μοιραστείτε τις εμπειρίες /γνώσεις σας μαζί μου. Sorry που δεν μπόρεσα να μιλήσουμε το Σ/Κ, τα μωρά μου (γυναίκα - παιδί) θέλαν Ναύπλιο... Στο θέμα μας:

-Θα δοκιμάσω πρώτα το "κόλπο" με κάτι μάρμαρα που ήδη έχω πριν κόψω καινούρια στα μέτρα της βάσης του ΕΡΜΗ

-Δυστυχώς δεν γίνεται να φέρω τα ηχεία πιο μπροστά. Το μόνο που μπόρεσα να εξασφαλίσω είναι πως οι οπές δεν εκτονώνονται απ ευθείας στον πίσω τοίχο. Στο αριστερό υπάρχει από πίσω κουρτίνα και στο δεξί σιντοβινιλιοράφια.

-Οταν αρχικά είχα τοποθετήσει τα ηχεία πιο κοντά στους πίσω τοίχους είχα καλύτερα αποτελέσματα όχι τόσο με τα σφουγγάρια που έπνιγαν το μπάσο όσο με καλαμάκια (μιλάμε για πολλά καλαμάκια). Εξαντλώντας τα περιθώρια απομάκρυνσης από τους πίσω τοίχους το ηχητικό αποτέλεσμα είναι καλύτερο με τις οπές ανοικτές. Η απόσταση που προτείνετε στα 0,75 πέραν του ότι είναι αιτία για ατέλειωτη μουρμούρα, είναι δύσκολο να συνδυαστεί με μεγαλύτερο άνοιγμα μεταξύ των ηχείων καθώς δημιουργούνται προβλήματα λειτουργικότητας του χώρου κυρίως αν θέλω να κρατήσω την ισορροπία σε σχέση με το μέσον του δωματίου. Τα ηχεία απέχουν το ίδιο από τους πλαινούς τοίχους και το ίδιο από τη μέση του τοίχου. Αν τα ανοίξω το ένα θα κινδυνεύει να μασκαριστεί από το τζάκι και το άλλο απο τον καναπέ ενώ θα "ζοριστεί" και η μοναδική δίοδος προς το μπαλκόνι. Εχω φτάσει στο παρόν συμβιβαστικό αποτέλεσμα μετά από πολύ υπομονετικό και μεθοδευμένο πειραματισμό και οι αλλαγές που μπορώ να κάνω χωρίς προβλήματα πλέον είναι της τάξης των +5 πόντων στο άνοιγμα και άλλο τόσο προς τα μπροστά... Αυτά φυσικά μέχρι να αλλάζω σπίτι ή σύζυγο...

-Κύριε Κακαλιέ κι εγώ νιώθω πως το καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα και για τα δικά μου αυτιά / χώρο / σύστημα το παίρνω όταν ίσα που βλέπω την εσωτερική πλευρά των ηχείων και όχι φάτσα κάρτα τη μπάφλα.


-Οσο για το ξύλινο πάτωμα αν και το σπίτι είναι σχετικά καινούριο (δεκαετίας) δυστυχώς δεν είναι καθόλου στιβαρό σε σχέση με παλιότερα σπίτια με παρκέ που έχω ζήσει. Ειδικά μάλιστα στο σημείο εκείνο στην άκρη του δωματίου που δέχεται βάρος που ξεπερνά με άνεση τα 200 κιλά (Oλες οι συσκευές τα ηχεία το ρακ οι δίσκοι) όχι μόνο τρίζει αλλά νιώθω ώρες ώρες πως ψιλοβουλιάζει όταν πλησιάσω να αλλάξω κανά δίσκο...

-Ευχαριστώ και για τα PM. Θα επικοινωνήσω σύντομα...
 
Αν έχω καταλάβει καλά, τα ηχεία ακτινοβολούν στην μικρή διάσταση του χώρου.

Αν και εφ'όσον είναι έτσι κάνε το παρακάτω:

Για να σου λυθούν απορίες σχετικά με στήσιμο, δυνατότητες μηχανημάτων κλπ, κάνε μία πρόχειρη αλλαγή στο χώρο, και βάλε τα ηχεία να ακτινοβολούν στη μεγάλη διάσταση του χώρου.
Για μία-δύο μέρες δεν θα διαμαρτυρηθεί η σύζυγος.

Οσον αφορά τη στήριξη, ακολούθησε τις συμβουλες των φίλων παραπάνω.

Εχε υπ'όψιν σου, πως ο συνδυασμός μεγάλων ηχείων δαπέδου και ξύλινου πατώματος είναι δύσκολος στο στήσιμο, αφού πέρα από τον άμεσο συντονισμό του πατώματος από τις καμπίνες των ηχείων, υπάρχει και ο δευτερογενής συντονισμός (από τον αέρα στο πάτωμα). Ευτυχώς, έχεις χαλί.
 
Αν έχω καταλάβει καλά, τα ηχεία ακτινοβολούν στην μικρή διάσταση του χώρου.

Αν και εφ'όσον είναι έτσι κάνε το παρακάτω:

Για να σου λυθούν απορίες σχετικά με στήσιμο, δυνατότητες μηχανημάτων κλπ, κάνε μία πρόχειρη αλλαγή στο χώρο, και βάλε τα ηχεία να ακτινοβολούν στη μεγάλη διάσταση του χώρου.
Για μία-δύο μέρες δεν θα διαμαρτυρηθεί η σύζυγος.

Προχειρη αλλαγή στον συγκεκριμένο χώρο σημαίνει μια μέρα δουλειάς για τη δημιουργία μιας μη πρακτικής χωροταξικής κατάστασης. Η αλληλουχία των συμβιβασμών και των ισορροπιών που έχουν τηρηθεί μέχρι να έρθει ο χώρος όπως είναι τώρα, είναι αποτέλεσμα πολλής σκέψης και δουλειάς. Δυστυχώς ανάλογο "κόλλημα" που έχω με τον ήχο, το έχω και με τη λειτουργικότητα/ αισθητική του χώρου που ζω και δεν με πειράζει να πειραματίζομαι και να αφιερώνω ώρες επί ωρών. Ξέρω πλέον πολύ καλά πως μόνο στην επόμενη φάση από αυτή που είμαι θα μπορέσω να εξασφαλίσω σχεδόν ιδανικές συνθήκες ακρόασης. Και αυτό μόνο όταν θα μπορέσω να περιποιηθώ τον χώρο από πριν και να μελετηθεί μεθοδικά η τοποθέτηση των επίπλων όπως και το πόσους ρόλους θα εξυπηρετεί ο χώρος. Αλλο είναι ένα dedicated music room /γραφείο/ ησυχαστήριο και άλλο ένα living room/ σαλονοτραπεζαρία και (καταχρηστικά) παιχνιδότοπος! Οσο ζω, ελπίζω...
 
Απάντηση: Re: ERMHS-ΣΤΗΣΙΜΟ - ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΣΗ

Προχειρη αλλαγή στον συγκεκριμένο χώρο σημαίνει μια μέρα δουλειάς για τη δημιουργία μιας μη πρακτικής χωροταξικής κατάστασης. Η αλληλουχία των συμβιβασμών και των ισορροπιών που έχουν τηρηθεί μέχρι να έρθει ο χώρος όπως είναι τώρα, είναι αποτέλεσμα πολλής σκέψης και δουλειάς. Δυστυχώς ανάλογο "κόλλημα" που έχω με τον ήχο, το έχω και με τη λειτουργικότητα/ αισθητική του χώρου που ζω και δεν με πειράζει να πειραματίζομαι και να αφιερώνω ώρες επί ωρών. Ξέρω πλέον πολύ καλά πως μόνο στην επόμενη φάση από αυτή που είμαι θα μπορέσω να εξασφαλίσω σχεδόν ιδανικές συνθήκες ακρόασης. Και αυτό μόνο όταν θα μπορέσω να περιποιηθώ τον χώρο από πριν και να μελετηθεί μεθοδικά η τοποθέτηση των επίπλων όπως και το πόσους ρόλους θα εξυπηρετεί ο χώρος. Αλλο είναι ένα dedicated music room /γραφείο/ ησυχαστήριο και άλλο ένα living room/ σαλονοτραπεζαρία και (καταχρηστικά) παιχνιδότοπος! Οσο ζω, ελπίζω...


Μπραβο φίλε σε καταλαβαινω και σε συγχαιρω για την υπομονη σου την επιμονη σου και το κουραγιο σου. Καλωσηρθες στην παρεα. Οσο για προ προσπάθησε να ακουσεις το δυνατον περισσοτερους στο χωρο σου και ειμαι σιγουρος πως θα επιλεξεις το καλύτερο.
 
Ολο αυτό το παιχνίδι Dimosthenis το βλέπω και από τη δημιουργική του πλευρά και μαθαίνω πράγματα και για μένα τον ίδιο μέσα από αυτή τη διαδικασία. Το μόνο που πραγματικά θα ήθελα να βελτιώσω είναι ο χρόνος που αφιερώνω τελικά στο να ακούω μουσική με την μακαριότητα που το έκανα όταν ήμουν έφηβος. Αυτή τη φάση της ζωής μου προσπαθώ εντατικά να μην απομακρύνομαι από αυτό το συναίσθημα ακόμα και αν πρέπει να αφαιρέσω χρόνο από τον ύπνο μου και από άσκοπες κοινωνικότητες. Πιστεύω πως δεν είναι κακό να μπορείς να "κακομαθαίνεις" τον εαυτό σου με ένα "εγωιστικό τριπ" που σε κάνει χαρούμενο μια ζωή...

Φιλοσοφία τέλος. Εχω τα μάρμαρα για τη δοκιμή. Τι είδους λάστιχο να βάλω από κάτω? Τι πάχους? Που να το βρω και πως να το ζητήσω? Να προτιμήσω μικρά κομμάτια ή ένα ενιαίο στις διαστάσεις του μάρμαρου?

Βy the way "έκλεψα" ακόμα 7 ολόκληρους πόντους προς τα μπροστά κι άλλους τόσους στο άνοιγμα. Κι εδώ μπαίνει το άλλο ερώτημα. Πόσο μεγάλη θεωρείται αυτή η αλλαγή ως προς το προσδοκώμενο αποτέλεσμα?
Δηλαδή οταν η απόσδαση από τον πίσω τοίχο γίνεται από 50, 57 cm και η μεταξύ τους απόσταση από 2.30, 2.36 m ποιο είναι θεωρητικά το αναμενόμενο αποτέλεσμα? Φυσικά αν είναι έντονες οι διαφορές θα τις ακούσω μάλλον εύκολα, αλλά για πιο "υπόγεια αλλαγή" θα χρειαστεί πιο σχολαστική παρατήρηση. Οπότε οι γνώμες και οι εμπειρίες είναι ευπρόσδεκτες.
 
archbish για τα λαστιχα ειναι ειδικος να σου απαντησει ο Κακαλιός Στεργιος καθ οτι επαγγελματίας "λαστιχάς" και πρωην κάτοχος των ηχειων σου!
 
Θυμάμαι ότι είχα χρησιμοποιήσει ελαστικούς τάκους διαφόρων μεγεθών. Μέχρι και 10 πόντους πάχος είχα βάλει, αλλά έπαιζε χάλια. Ίσως γιατί ανέβηκε πολύ ψηλά το ηχείο.

Το καλύτερο αποτέλεσμα το είχα πάρει με ελαστικό τακάκι κυλινδρικό διαμέτρου 5 πόντων και πάχους 18 χιλιοστών, μέτριας σκληρότητας.

Θα έλεγα να κάνεις μια εξόρμηση σε μαγαζιά με υδραυλικά-σιδηροβιομηχανικά ή τύπου praktiker στα οποία μπορείς να βρεις πολλά πράματα.