Ερώτηση (άλλη μία) για ρυθμίσεις subwoofer

H απόσταση ρυθμίζει και το delay. Είδες εσύ πουθενά να μπορείς να ρυθμίσεις σε milisecond το delay κάθε ηχείου ξεχωριστά;

Σε ποιο σύστημα; Μόνο αυτόματα γίνεται αυτό.
 
Το ξέρω ότι η απόσταση ρυθμίζει το delay!
Aλλά ποιά απόσταση θα βάλει για το σαμπ;
Την πραγματική;
Νομίζω ότι στα σαμπ δηλώνεις μεγαλύτερη απόσταση από την πραγματική...
Αυτό τουλάχιστον κάνουν τα audyssey, ypao, κλπ. προκειμένου τα χαμηλά του σαμπ να φτάνουν στο αυτί την ίδια χρονική στιγμή με τα άλλα ηχεία...

Και ρωτάω πώς θα μπορέσει ο φίλος να δηλώσει τη σωστή απόσταση (δηλ. delay) στο σαμπ, από τη στιγμή που δεν έχει ο ενισχυτής του κάποιο σύστημα ισοστάθμισης με μικρόφωνο.
Υπάρχει τρόπος να το πετύχει αυτό; Ή κάποιος γενικός κανόνας να ακολουθήσει;
 
Όχι δεν δηλώνεις μεγαλύτερη απόσταση από την κανονική και εφ' όσον δεν βγαίνει η πραγματική απόσταση κατόπιν ισοστάθμισης σημαίνει ότι η ακρίβεια του συστήματος είναι σχετική στο συγκεκριμένο σημείο.

Αυτά που έλεγε κάποτε ο τύπος της Audyssey, τώρα τα λούζεται. Λοιπόν εάν επρόκειτο να έχεις μια ρύθμιση και μπακαλικώς να ορίζεις άλλη γιατί έτσι πρέπει, αυτό δείχνει ανεπάρκεια του συστήματος. Εδώ προτείνεται από τον ίδιο όλα small και το σύστημα τα βγάζει όλα large!
Εντάξει, είπαμε να καταπίνουμε την κάμηλο, αλλά όχι κι έτσι.

Εμένα γιατί δεν βγαίνει λάθος απόσταση σε κανένα από τα συστήματα που δοκιμάζω (σχεδόν το Audyssey είναι ελαφρώς βάρκα γιαλό στην απόσταση του sub) ; Θα μου πεις παίζει ρόλο και τι ακούει το μικρόφωνο στο χώρο. Άλλο αυτό.
 
Last edited:
Και ρωτάω πώς θα μπορέσει ο φίλος να δηλώσει τη σωστή απόσταση (δηλ. delay) στο σαμπ, από τη στιγμή που δεν έχει ο ενισχυτής του κάποιο σύστημα ισοστάθμισης με μικρόφωνο.
Υπάρχει τρόπος να το πετύχει αυτό; Ή κάποιος γενικός κανόνας να ακολουθήσει;


Στην τελική η απόσταση-delay μετριέται με την διαφορά φάσης. Διαφορά φάσης σημαίνει πρακτικά και ακύρωση-μειωση έντασης. Ακύρωση-διαφορα φάσης υπάρχει παντού στο χώρο και όχι μόνο σε ένα συγκεκριμένο σημείο πχ στη θέση ακρόασης. Πρακτικά η απόλυτη σωστή φάση του sub με όλα τα ηχεία η έστω μόνο σωστή φάση ανάμεσα στα ηχεία δεν υπάρχει.
 
Κατάλαβα, ευχαριστώ Αντώνη κ Λεωνίδα!


Θα μου πεις παίζει ρόλο και τι ακούει το μικρόφωνο στο χώρο.
Γι' αυτό ακριβώς λέει να μην πειράζουμε την απόσταση (delay) που βγάζει το Audyssey για το σαμπ.
...όσο κι αν αυτή διαφέρει από την πραγματική (που συνήθως διαφέρει πολύ! 2 μέτρα είναι σε μένα..)
 
Το MCACC σε αυτό πάντως είναι πολύ μπροστά. Full Band Phase Control και τα μυαλά στα κάγκελα.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Κατάλαβα, ευχαριστώ Αντώνη κ Λεωνίδα!



Γι' αυτό ακριβώς λέει να μην πειράζουμε την απόσταση (delay) που βγάζει το Audyssey για το σαμπ.
...όσο κι αν αυτή διαφέρει από την πραγματική (που συνήθως διαφέρει πολύ! 2 μέτρα είναι σε μένα..)

Δεν είναι πανάκεια το Audyssey. Ένα σύστημα με διάφορα προβλήματα που λύνονται από έκδοση σε έκδοση και όσο περνάει ο καιρός. Όταν είχε πρωτο-ξεκινήσει, πρακτικά ακύρωνε το κανάλι του sub. Έλα να δεις πως δουλεύει το σύστημα του 2009 και πως δουλεύει το σύστημα του 2015. Μεγάλη διαφορά.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Επίσης αν βάλουμε τις διαφορές που προκύπτουν από σύστημα σε σύστημα, δεν βγαίνει άκρη. Ούτε βέβαια μπορούμε να πούμε ότι ακόμα και με την απόλυτα σωστή ισοστάθμιση θα πετύχουμε παντού και πάντα σωστή αναπαραγωγή. Αυτό ισχύει για το σωστό περιεχόμενο μόνο.
 
Ούτε βέβαια μπορούμε να πούμε ότι ακόμα και με την απόλυτα σωστή ισοστάθμιση θα πετύχουμε παντού και πάντα σωστή αναπαραγωγή. Αυτό ισχύει για το σωστό περιεχόμενο μόνο.

Συμπληρώνοντας αυτό που λες, πολλές φορές (βασικά τις περισσότερες) αναγκάζομαι να διορθώνω τα αποτελέσματα των στοιχείων της ισοστάθμισης που μου έβγαλε το Audyssey.
Ανάλογα με την ταινία και σύμφωνα με τις προτιμήσεις μου φυσικά...

Κάποιες φορές (σπάνια) δεν χρειάζεται να πειράξω τίποτα.
Συνήθως όμως πειράζω τα levels των καναλιών. Άλλοτε χαμηλώνω τα surround ή/και δυναμώνω την μπροστινή τριάδα.
Και σχεδόν πάντα δυναμώνω το sub γύρω στα 5-6db (το Audyssey μου το μέτρησε στο -6.5)!
Άλλες (πιο σπανιες) φορές πειράζω το EQ, από DynamicEQ σε Dynamic Volume (light). Σχεδόν πάντα το έχω στο DynamicEQ βέβαια...

Πάντως από την εμπειρία μου έχω παρατηρήσει ότι το Audyssey στο σύστημά μου αποδίδει καλύτερα όταν το περιεχόμενο είναι DD/TrueHD, παρά DTS/DTS HD-MA.
...και πάλι ανάλογα την ταινία και τα γούστα μου...
 
Γι' αυτό είναι χρήσιμες οι μνήμες. Για να ακούς με τις ρυθμίσεις που είναι οι καλύτερες αναλόγως περιστάσεων. Προσφάτως δοκίμασα κάτι με MCACC pro. Ε, λοιπόν χρειάστηκα τις 4 από τις 6 θέσεις μνήμης που ήταν διαθέσιμες.

Παρεμπιπτόντως, είχε και μικρορύθμιση απόστασης με το μικρόφωνο. Όχι delay όμως.