Ερώτηση κρίσεως

Λίγα πράγματα αν δεν θέλεις να δώσεις ένα σκασμό λεφτά. Μόνη αξιοπρεπής επιλογή ο TAMRON 200-500 3.5-6.3

Καλύτερα να πας σε OLYMPUS E510+OLY 70-300 παρά να πας στους SIGMA 120-400, TOKINA 80-400.

Οι CANON 100-400/3.5-5.6 και CANON 400/5.6 παίζουν πάνω από το χιλιάρικο, όπως και οι ΝΙΚΟΝ 80-400 3.5-5.6. Υπάρχει και ο SIGMA 50-500 πάνω από το χιλιάρικο, αλλά καλύτερα να μη δεις τις διαστάσεις του (60 εκ. στο 500).
 
Ο 300ρης σε Olympus λογικώς μπορεί να δώσει ένα καλό κάδρο της Σελήνης, δίχως να χρειαστεί σοβαρό κροπάρισμα. Στη 40D με 300ρη θέλει σοβαρό κροπάρισμα, μένουν περίπου 3mp από τα 10 (εννοείται όχι μόνο ο δίσκος της Σελήνης, αυτός δεν είναι ούτε 1,5mp)
 
Ο 300ρης σε Olympus λογικώς μπορεί να δώσει ένα καλό κάδρο της Σελήνης, δίχως να χρειαστεί σοβαρό κροπάρισμα. Στη 40D με 300ρη θέλει σοβαρό κροπάρισμα, μένουν περίπου 3mp από τα 10 (εννοείται όχι μόνο ο δίσκος της Σελήνης, αυτός δεν είναι ούτε 1,5mp)

Γιατι στη μια θελει κροπαρισμα Τασο και στην αλλη όχι?
 
Με αυτους τους converters τι παίζει? Ποια ειναι τα υπερ και ποια τα κατα? Ειτε στο wide ειτε στο tele?
 
Ο κανόνας είναι ότι οι καλοί φακοί θα παίξουν καλά με τους καλούς μετατροπείς. Άρα δεν μιλάμε για φθηνά εδώ.

Οι φθηνοί μπορεί απλώς να σου δώσουν κατά τι μεγαλύτερη μεγέθυνση από αυτή που θα πάρεις με απλό κροπάρισμα, αλλά συνήθως με τίμημα χρωματικές εκτροπές και πτώση ποιότητας στα άκρα.
 
Οι φθηνοί μπορεί απλώς να σου δώσουν κατά τι μεγαλύτερη μεγέθυνση από αυτή που θα πάρεις με απλό κροπάρισμα,

Δηλαδή με έναν 300ρη σε Νικον και εναν μετατροπεα 1,4χ δεν εχουμε εστιακο μηκος 300χ1,6χ1,4 ???
 
Σωστό. Αλλά η πραγματική ανάλυση που θα πάρεις δεν θα είναι αντίστοιχη. Δηλαδή εάν κροπάρεις το πλάνο του 300ρη σκέτου ώστε να πάρεις το ίδιο κάδρο με 300ρη+1.4x, και κάνεις interpolation στο αρχείο ώστε να έρθει στα ίδια mp, ενδέχεται να πάρεις ένα ελαφρώς υποδεέστερο αποτέλεσμα.
 
Δηλαδή με έναν 300ρη σε Νικον και εναν μετατροπεα 1,4χ δεν εχουμε εστιακο μηκος 300χ1,6χ1,4 ???

Για NIKON/SONY/PENTAX ισχύει το 300X1,4X1,5
Για CANON ισχύει το 300Χ1,4Χ1,6
Για OLYMPUS ισχύει το 300Χ2,0. Δεν γνωρίζω κάποιον που να χρησιμοποιεί μετατροπέα.

Φυσικά οι μετατροπείς ΔΕΝ μπαίνουν σε μη επαγγελματικούς φακούς. Δηλ. μετατροπέα ΔΕΝ παίρνει ούτε ο NIKON AFS 70-300 VR, ούτε ο CANON 70-300 IS.
 
Να προστεθεί ότι μειώνουν τη φωτεινότητα του φακού.

Ο 1.4x τη μειώνει κατά ένα στοπ, ο 2x κατά 2 στοπ. Πολύ σημαντικό, εάν το μέγιστο διάφραγμα παίζει στο f/5.6, αυτομάτως με μετατροπέα 2x γίνεται f/11. Σκοτάδια πίσσα δηλαδή.
 
Aρα η λύση ... φακος πχ 135ρης (ακριβος και ποιοτικος) με μετατροπεα 2χ (καλο) ΔΕΝ συστηνεται εναντι απλως καλου 300ρη ?

Παρα μονο για μικροτερο ογκο ή με το μετροπεα ο ογκος και το βαρος του φακου ερχεται στα ισα με εναν 300ρη?
 
O καλύτερος ζουμ που μπορείς να αγοράσεις είναι ο SIGMA 120-300 2.8 με τιμή αγοράς 2600 ευρώ, αλλά μπορείς να τον βρεις μτχ. και με 1200 http://cgi.ebay.de/Sigma-EX-120-300...39:1|66:2|65:12|240:1318&_trksid=p3286.c0.m14 παίρνει και TCs.

Αρκετά καλοί ζουμ είναι οι CANON 100-400 IS που παίζουν στα 1200 ευρώ, οι ΝΙΚΟΝ 80-400 VR στα 1400 ευρώ. Για SONY/PENTAX δεν ξέρω.

Από σταθερούς προσωπικά ο καλύτερος που μπορείς να αγοράσεις είναι ο CANON 400/5.6 αλλά χωρίς σταθεροποίηση
http://cgi.ebay.de/NEW-Canon-EF-400...39:1|66:2|65:12|240:1318&_trksid=p3286.c0.m14

Μετά κατεβαίνουμε: Υπάρχουν ο παλιός SIGMA 80-400 5.6 OIS με μέτρια απόδοση, ο νέος SIGMA 120-400 4.5-5.6 με άγνωστη απόδοση http://cgi.ebay.de/Sigma-120-400-mm...39:1|66:2|65:12|240:1318&_trksid=p3286.c0.m14 αλλά μάλλον καλή οπτική και αργό AF (για να κινηθούν τα κρύσταλλα θέλει δουλειά πολλή).

Από σταθερούς, πάρε μόνον τον SIGMA HSM APO 400/5.6 ή τον ΤΟΚΙΝΑ 400 5.6 SLD.
 
Bλαση ευχαριστω για τις προτασεις... θα τις ριξω μια ματια, αλλα απο τη μεχρι τωρα χρηση του δικου σου 300ρη, νομιζω ειμαι μια χαρα... παραπανω μαλλον ειναι υπερβολη, ειδικα αν θελω να τραβαω με το χερι και οχι με τριποδο.

Θα δοκιμασω και κανενα γηπεδο, να δω τι γινεται εκει... αν και με μπερδευει λιγο το φοκους, δηλαδη τωρα που δοκιμαζω σε.... "περαστικους" αλλα που κινουνται δεν ξερω αν εχω λαθος το φοκους ή τα 300mm ειναι πολλα -ακομα και με σταθεροποιηση- για ληψη στο χερι.

Βεβαια, δοκιμαζω και με αυξηση της ταχυτητας και ανεβασμα των iso αλλα τα αποτελεσματα ειναι μισα-μισα (απο αποψη κουνημενης-θολης ληψης) μεχρι τωρα.
 
Τι και ποσο σημαντικες διαφορες εχουν τα πρισματα απο τους καθρεφτες στο VF? (οπως καταλαβαινετε συγκρινω D80 με 450D).

Και τι ακριβως σημαινει το "magnification"? Ποση και τι διαφορα εχει το magnification (πχ) 95% με το 87% ?
 
Το σύστημα IS της κανον και το VR της νικον έχουν την ίδια αποδοση ή εξαρταται απο τον εκάστοτε φακό?
 
Έχουν και αυτά τις γενιές τους (κυρίως για θέματα panning, αυτόματης ανίχνευσης τριπόδου κλπ)... αλλά κατά βάση ίδια απόδοση έχουν. Η οποία, ως οπτική σταθεροποίηση, στην πράξη υπερβαίνει την απόδοση των συστημάτων σταθεροποίησης στο σώμα που έχουν παρουσιάσει οι άλλες εταιρίες. Βέβαια εκεί έχεις σταθεροποίηση σε κάθε φακό που θα φορέσεις, σημαντικότατο.
 
Διαβαζοντας δεξια και αριστερα, πολλοι προτεινουν πρωτα να δεις τους διαθεσιμους φακους (που πιθανως θα χρειαστεις) και μετα να προχωρησεις σε συστημα... γιατι το λενε αυτο? Υπαρχει περιπτωση να χρειαστεις κατι σε φακο και να μη σε καλυψει είτε η κανον ειτε η νικον είτε τριτος κατασκευαστης?

Δεν ρωταω για το αν εχεις ήδη καποιους φακους ουτε οτι θα γινεις.... send στη θεση του send...:flipout::flipout::grinning-smiley-043 και δεν θα αφηνεις δημοπρασια για δημοπρασια.....

Μιλαω για σωμα κανον ή νικον. Ή το λενε απο αποψη οικονομικη και μονο (πχ εστιακο μηκος ταδε με σταθεροποιηση, να υπαρχει μονο απο τη δεινα εταιρεια σε πολυ ακριβη τιμη)?
 
Έχει κάποια βάση αυτό εάν θέλει κανείς να κινηθεί σε συγκεκριμένη κατηγορία τιμής με πολύ αυστηρά κριτήρια και θέλει κάτι εντελώς συγκεκριμένο.

Πχ η Canon φακό όπως τον 16-85vr της Nikon, με τόσο μεγάλο εύρος (κάλυψη από 24 έως 130mm), άριστη οξύτητα ακόμη και για 12ρη αισθητήρα και σταθεροποίηση, δεν έχει. Όχι βέβαια ότι δεν μπορεί να βγάλει. Και η Canon και η Nikon έχουν εκτεταμένη και εξαιρετική γκάμα φακών και μπορούν να βγάλουν περίπου ό,τι ζητήσει η αγορά. Από εκεί και πέρα κάθε σύστημα έχει τα ατού του και φακούς που δεν διαθέτει το άλλο. Πχ η Νίκον έχει κατά γενική ομολογία καλύτερους ευρυγώνιους ζουμ (πχ ο 17-35 της είναι καλύτερος του 16-35/2.8LΙΙ της Canon) και η Canon γενικώς καλύτερη και πληρέστερη γκάμα τηλεφακών ζουμ. Βέβαια δεν μιλάμε και για μέρα με νύχτα. Η Nikon έχει καλό μάκρο με ενσωματωμένο vr, η Canon πάλι έχει τον απόλυτο extreme macro φακό, τον MP-E 65. Δεν νομίζω να μείνεις ξεκρέμαστος οποιοδήποτε σύστημα και εάν επιλέξεις. Και Pentax ακόμη, και αυτή έχει φακούς. Και μάλιστα ορισμένους όλως ιδιαίτερους.