ESS9018K2M

Κύριοι,ακόμα κι αν όλα αυτά δεν ήταν υποκειμενικά (αφού δεν στεκόμαστε μόνο στις μετρήσεις) θα έπρεπε να έχουμε όλοι το ίδιο σύστημα (και χώρο φυσικά) ως αναφορά για να συμφωνήσουμε.
Για να μην πω και τα ίδια αυτιά.
Το να μιλάμε λοιπόν για καλό ή κακό είναι λίγο άτοπο.
Εκατοντάδες τα τεστ που δημιουργούν ακουστικές αυταπάτες κι αν κάποιος είναι ειλικρινής (με τον εαυτό του πρώτα) πάντα θα βάζει στην εξίσωση και το περιθώριο λάθους.

Βεβαίως κανείς δεν αντιλέγει,ο καθένας παίρνει αυτό που πληρώνει (εκτός και περίεργων περιπτώσεων κολλήματος σε μύθους,διακριτά op-amps πχ.,κλπ)
Κι έχουν ακόμα δρόμο τα ψηφιακά,μην λέμε και πολλά.
 
Για να εξηγηθώ κιόλας, σ' όλα τα DAC βρήσκω καλά σημεία και θα μπορούσα να ζήσω μαζί τους όπως και το έχω κάνει
Αυτά που έχουν φύγει πιο γρήγορα από το σύστημά μου είναι τα ενισχυτικά. Ότι δεν ματσάρει-δεν οδηγεί τα ηχεία, δεν καταπίνεται εύκολα.

Έχω όμως ζήσει με ψηφιακά όπως το CDR-W66 που διακρίνεται για την ομοιογένειά του, τον απροβλημάτιστο χαρακτήρα του αλλά και την μετριότητά του στα επιμέρως, κάτι τέτοιο ίσως πρότεινα σε κάποιον που θέλει απλώς να ακούει μουσική.
Αυτό που διαπίστωσα είναι πως τα DAC χωρις output stage (βλέπε TDA1543, ESS9023 κτλ) έχουν λιγότερες
ιδιοσυγκρασίες και προβλήματα από τα υπόλοιπα. Προσωπική άποψη : έχουν και τον δικό τους ήχο, αν σ' αρέσει,
μένεις εκεί.

Όταν βαδίζουμε όμως σε μονοπάτια με μεγάλες και διαφορετικές απαιτήσεις τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά.
Για τους απαιτητικούς, μιλούν τα πορτοφόλια ή οι ατέλειωτες ακροάσεις.
Όπως πάντα ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και πάντα υπάρχει ένα οπότε...
 
Last edited:
Λοιπόν, καταλήξτε σύντομα σε μία σχεδίαση ευρέως αποδεκτή, κοινώς jaw-dropping. :)

Το επόμενό μου project θα είναι dac - αφού κλείσουμε το καπάκι του FSP phono πρώτα - μιας και η κατασκευή ηχείων είναι άγνωστη diy κατηγορία για μένα.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

...όσο αναφορά τα τελευταία, θα συμβουλευτώ - εν καιρώ - μάλλον τον κύριο του παρακάτω βίντεο:
:)

https://www.youtube.com/watch?v=U-UkN13cTOc

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Μία λύση είναι και αυτή (γειά σου ρε Kenrick - ψηφίζω Duelund - Hifiman said that)!!!

https://www.youtube.com/watch?v=hnezplX1zlc



Γιατί μόνο τα αναλογικά στάδια (γενικώς)?

Στη τροφοδοσία δεν είδες διαφορές?

Σε πυκνωτές δεν είδες διαφορές?

Σε αντιστάσεις δεν είδες διαφορές?

Σε καλώδια δεν είδες διαφορές?

Σε άλλο σύστημα δεν είδες διαφορές?
 
Last edited:
Nά απαντήσω στό Νίκο,ναί όλα όσα αναφέρεις έφεραν διαφοροποιήσεις ,όχι όμως τόσο καταλυτικές Τά 4 διαφορετικά στάδια εξόδου γίνονται άμεσα αντιληπτά -χωρίς προσπάθεια.Ολα τά υπόλοιπα φέρνουν αλλαγές βελτιώσεις -χειροτερεύσεις [ο Σάββας κάποια στιγμή δοκίμασε επάργυρο σύρμα],αλλά δέν είναι τόσο καταλυτικές οι διαφορές όσο τά ίδια τά στάδια εξόδου
Εγώ ο ίδιος έγραψα ότι στό δικό μου στάδιο εξόδου ακούμε τούς πυκνωτές εξόδου κατ ουσίαν,αλλά αυτό είναι τελείως διαφορετικό από τό άκουσμα του ΖΕΝ
Καί όλα τά στάδια έχουν τά καλά καί άσχημα σημεία τους,μέ ικανοποιεί κάποιο σέ μεγάλο βαθμό; ΟΧΙ
θα ήθελα νά είχα τά καλά απο τουλάχιστον τά τρία στάδια εξόδου συγκεντεωμένα σέ ένα
Αφήνω ανοικτό παράθυρο γιά τό τελικό άκουσμα του ΖΕΝ μέ τόν custom μ/σ πού παρήγγειλε ο Βασίλης ,γιά τό PASS νά παίξει μέ τούς μ/σ πού θά μπούν τελικά ,καί πολύ μικρότερο στό δικό μου αν τροφοδοτηθεί μέ 18 βολτο μ/σ αντι για τόν 15 βολτο πού έχει τώρα.Στά δύο πρώτα ίσως οί διαφορές νά είναι πιό ουσιαστικές ,αλλά σέ καμμιά περίπτωση δέ πρόκειται νά μη καταλάβεις πότε παίζει το ΖΕΝ καί πότε τό PASS
 
Υποθέτω πως αν μιλάμε μόνο για την γεύση,το ίδιο κάνει και το μπάφερ που έχει προσθέσει στο 9023 ο lemon.
Άλλη γεύση δίνει.
Αν όμως μιλούσαμε για το πιο κοντά στο σωστό (το πιο πιστό δηλαδή) θα ήταν ένα και μόνο ένα.
Και δεν θα ήταν ούτε ζεστό,ούτε κρύο,ούτε ευχάριστο,ούτε δυσάρεστο ούτε ευφωνικό,ούτε ξερό,ούτε,ούτε,ούτε...
Και τα όργανα δεν θα ήταν ούτε μικρότερα,ούτε μεγαλύτερα από το μέγεθός τους και η χοντρή κυρία θα ήταν στο 1.65-1.70 και τα όργανα σωστά κατανεμημένα και το βάθος 4-5 μέτρα (ή πολύ περισσότερο ανάλογα την σκηνή και τους μουσικούς.)

Μεταξύ των καναλιών δεν θα υπήρχε διακρότημα μεταξύ του ίδιου τόνου και φυσικά θα είχαμε πιο πολύ από ένα μέτρο sweet spot.
Αγαπητέ Πέτρο,ποιο από τα διαφορετικά στάδια τα κάνει αυτά;
Ποιο στάδιο είναι φτιαγμένο στοχευμένα στο σωστό;Ή έστω κοντά στο συμβιβασμό σωστού και αρεστού;
Του Pass ίσως,θα σκεφτόσουν λόγω φιλοσοφίας,κ.ο.κ.

Ικανοποιεί;Μάλλον όχι,στο diyaudio όλο γκρίνια είναι.
Όταν λοιπόν κάποιο τέτοιο στάδιο ικανοποιήσει συνολικά (και δεν μιλάω για κολλημένους κλπ.) τότε θα έχουμε φτάσει.
Ξέρεις όμως τι πιστεύω;Πως δεν θα φτάσουμε ψάχνοντας το αναλογικό αφού αλλού είναι τα θέματα.
Θα φτάσουμε όταν κάποιος βρει έναν κονβέρτορα που δεν χρειάζεται ούτε Mhz ούτε 20847534 αλγόριθμους ούτε 28 διαφορετικά στάδια.

Πως όταν έγιναν τα opamps και γλίτωσε ο κόσμος από τα διακριτά;Κάπως έτσι.

(Εμένα πάντως την πιο ακουστή διαφορά ως τώρα δεν την έκαναν ούτε Μ/Σ ούτε πυκνωτές,κλπ.
Την έκανε το ρολογάκι.Για να έχουμε και μια βάση να μιλάμε.)
 
Εγώ τώρα ανακάλυψα τα διακριτά (njfet) και γλύτωσα από τα opamps.

Ένας "τελεστικός" μου έμεινε και αυτός είναι χωμένος μέσα στο 9023. :)

Για το ρολογάκι συμφωνώ. Και πολύ περισσότερο για τη τροφοδοσία του!
 
Σωκράτη ,νά μήν επαναλάβω τά γνωστά ,ότι δέ ξέρούμε τί έκανε ό ηχολήπτης ,τί έκανε ο παραγωγός κλπ,κλπ
Γιά μένα τό ακουσμα είναι κάτι πολύ υποκειμενικό ,οπότε δέν ασχολούμαι μέ τό υποτιθέμενο ρεαλιστικό γεγονός[το οποίο σχεδόν κανένας μας δέν έχει ακούσει]
Τό ερώτημα πού θέτεις είναι μάλλον φιλοσοφικό [τό γράφω καλοπροαίρετα],γιατι απλά πάντα υπεισέρχεται ο υποκειμενικός παράγοντας.Απλά καί τα 4 στάδια έχουν τά καλά τους καί τά άσχημα τους,εγω θά ζούσα ευχαρίστως μέ τό pass[μέ τις εμφανείς αδυναμίες του] ,ο Βασίλης θά ζούσε μέ τό ΖΕΝ ,πού εγω δεν θά άντεχα ούτε μιση ώρα τό πολύ νά τό ακούσω
Οί λύσεις σάν τό 9023 είναι ιδανικές εφ όσον σου ταιριάξουν
 
Σωκράτη ,νά μήν επαναλάβω τά γνωστά ,(...)

Πέτρο,δεν έχεις άδικο.
Ακόμα κι αν ξέραμε τι έκανε ο μηχανικός ήχου,κλπ θα είχαμε κάποιο όφελος μεν,αλλά το να το αναπαράγουμε πιστά θα ήταν από πάρα πολύ δύσκολο έως αδύνατον.
Γι' αυτό και πάντα υπερασπίζομαι το υποκειμενικό και το γούστο άλλο αν στο χόμπι μας υποτίθεται πως ψάχνουμε την πιστότητα (το fi στο Hi-Fi).

Οκ μιλάμε για πηγές αλλά μόνο αν σκεφτεί κάποιος πως με 2 10ιντσα και 2 6μισάιντσα πχ. (όπως τα δικά μου που τα ξέρω) πάμε να αναπαράγουμε τις 22 ίντσες μιας μπότας (που ισοδυναμούν με τέσσερα 11άρια),χώρια τα υπόλοιπα όργανα,όλα στην σφαίρα του υποκειμενικού (για να μην πω του φανταστικού) βρίσκονται και όντως πολύ σωστά λες,το ερώτημα είναι σχεδόν φιλοσοφικό.

Γι´αυτό και οι ενστάσεις μου προς το "καλό",το "μέτριο"και το "κακό".
(Παρ' όλα αυτά,αν το βουβάλι δεν είχε "παλιώσει" πολύ θα ήθελα να έφτιαχνα ένα.Όχι για τον ήχο αλλά για την χαρά της κατασκευής. Αυτό με πάσα ειλικρίνεια. )
 
Σωκράτη γιά μένα η υπόθεση βουβάλι συνοψίζεται στούς στίχους <σα βγείς στό πηγαιμό γιά τήν Ιθάκη νά εύχεσαι νά ναι μακρύς ο δρόμος>
Μετά από 4 χρόνια <συμβίωσης> είναι ακόμη ένα ανοικτό πεδίο δοκιμών
Επί όσων επισημαίνεις φυσικά συμφωνώ
Καί κάτι ακόμη ,τό βουβάλι δέν πάλιωσε ,απλά ίσως δέν υπάρχουν α] τά χρήματα γιά πειραματισμούς,β] η διάθεση γιά πειραματισμούς
 
Φίλτατοι όλοι περιγράφεται τη φιλοσοφία του diy.
Αυτή είναι η χαρά, αυτός είναι ο "πηγαιμός για την Ιθάκη".
Διαφορετικά συστήματα = διαφορετικές ανάγκες = διαφορετικά σετάπ και υλικά για να το φέρεις σε "σωστό" δρόμο.

Ξεφύγαμε όπως από τον αρχικό σκοπό του νήματος " ESS9018K2M".
Η πρώτη πλακέτα που βλέπω τοy diyhnik, είναι οι γνωστές απλές πλακέτες που φτιάχνει στην αρχή με βάση τα datasheet του κατασκευαστή.
Προσπερνώ το στάδιο εξόδου του, το οποίο δίχως τις απαραίτητες σωστές τροφοδοσίες και πάνω σε έναν τελεστικό θα είναι μέτριο και μόνο. Φυσικά από ότι είδα ο diyhnik δεν είναι βλάκας, έχει αφήσει αναμονές στην είσοδο του αναλογικού σταδίου για περαιτέρω diy προσεγγίσεις σε άλλη πλακέτα.
Η τροφοδοσία των ψηφιακών μερών, oi γνωστές λύσεις "LLVB" που συναντάς σε όλες του τις υλοποιήσεις.
Θα ήθελα να δω τι αναλογικό στάδιο προτείνει η ίδια η Sabre, στα εμπιστευτικά datasheet που στέλνει στους πελάτες της.

Γνώμη μου, θα αποτελέσει το αντίπαλο δέος του 9023 για όσους θέλουν να κατασκευάσουν το δικό τους αναλογικό. Πιστεύω ότι θα κλέψει μεγάλο κομμάτι από το πολυκάναλο αδελφάκι του.
Τέλος, η Sabre έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στο jitter μέσα στα dac-chip της, ακόμη και το "μικρό" 9023 εάν τροφοδοτηθεί σωστά δίνει ελάχιστο jitter.
Το μικρό μου έχει απεικονίσει το καλύτερο jitter, από όσα dac έχω μετρήσει προσωπικά.
Μου μένει απορία το πως συμπεριφέρονται τα dac-chip της όταν δεχθούν αυξημένο jitter από την πηγή...
 
Είναι μια γηινη εφαρμογή με ένα τελεστικό και ανάδραση μεσω 1 μφ και 2 φιλτρα μετά ένα για dc και low pass , δεν ξέρω εάν τα νούμερα που φοράει το όλον είναι το μυστικό , πάντως δεν έχει καμία ,, μα καμιά σχέση με αυτό που δίνει ο κινέζος


και λυπάμαι οπως έχω ξανααναφερει ,,, δεν μπορώ να ποστάρω κάτι απο δαύτο
 
Και καλά κάνεις Βασίλη, όπως ορίζει άλλωστε το πλαίσιο των πνευματικών δικαιωμάτων της σύμβασης που έχεις υπογράψει.

Σε γενικές γραμμές, αυτό που περιγράφεις δεν είναι κάτι το εξωτικό, μάλλον πεπατημένη λύση που ίσως να κρύβει μία "αλχημεία" στις τιμές των υλικών.
Θα γίνει σαν το βουβάλι, δηλ. θα ξεχωρίσουν εκείνες οι κατασκευές που εκτός της άριστης ψηφιακής υλοποίησης και της άριστης ή σωστής συνέργειας τροφοδοσίας, όπου ο κατασκευαστής θα βάλει τη δική του ακουστική υπογραφή και το δικό του άρωμα-πινελιά στο ηχόχρωμα είτε μέσω voltage output ή μέσω current output.
Προσωπικά δεν καίγομαι τόσο σε αυτό, όσο στο κατά πόσο έχουν υλοποιήσει σωστά το εσωτερικό volume attenuation έτσι ώστε με ένα καλό τελικό να θέλεις ένα ωραίο dac και μόνο.
Στο κατά πόσο και μέχρι που δεν θα αφαιρεί bit πληροφορίας.
 
Στη θέση σου δεν θα ανησυχούσα για αυτό. Δεν πιστεύω να είναι διαφορετική από την υλοποίηση του 9018, η οποία κατά γενική ομολογία είναι εξαιρετική (32bit processing αν θυμάμαι καλά).

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Είναι μια γηινη εφαρμογή με ένα τελεστικό και ανάδραση μεσω 1 μφ και 2 φιλτρα μετά ένα για dc και low pass , δεν ξέρω εάν τα νούμερα που φοράει το όλον είναι το μυστικό , πάντως δεν έχει καμία ,, μα καμιά σχέση με αυτό που δίνει ο κινέζος

Είναι ίδιο ή σχεδόν ίδιο με το reference αναλογικό του "μεγάλου" 9018;
 
Δεν το έχω πρόχειρο το 9018 .. και δεν το θυμάμαι καθόλου ,,

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

το βρήκα ,, μοιάζουν όσο μοιάζουν 2 εφαρμογές με τελεστικό για ρέυμα σε τάση ,, τα νουμερα είναι όμως αλλου ,,
 
Ακριβώς..

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Μία από τις σημαντικότερες μέρες στη ζωή ενός audiophile είναι η μέρα που θα παραδεχτεί στον εαυτό του ότι αυτό που του αρέσει να ακούει δεν είναι απαραίτητα το πιο πιστό / hi fi.

Θα δει τα πράγματα με εντελώς διαφορετική προοπτική.. ;)


Δεν μπορώ να συμφωνήσω περισσότερο σε αυτό. Και αυτό προϋποθέτει μία πολύ μεγάλη ακουστική εμπειρία από ζωντανή μουσική (και με ακουστικά όργανα, κατά προτίμησιν).
 
Όχι μόνο αυτό. Αλλά και πως αναπαράγουν τη μουσική ουδέτερα, ακριβά και "καταξιωμένα" συστήματα αναπαραγωγής του εμπορίου. Τότε μόνο δικαιούται να επιλέξει με ασφάλεια μεταξύ του απολύτως ουδέτερου και της "χρωματισμένης" εκδοχής, την οποία και θα "παντρευτεί" και θα υποστηρίξει με επιχειρήματα σε διάφορες συνακροάσεις.
 
Τις τελευταίες ημέρες ψάχνω πληροφορίες για το συγκεκριμένο DAC. Παρότι δεν έχω βρει πολύ feedback είμαι ένα βήμα πριν κάνω παραγγελία.


Δεδομένης της ασχετοσύνης μου θα ήθελα να σας παρακαλέσω να μου επιβεβαιώσετε ότι η παρακάτω λίστα υλικών είναι σωστή:

- dac + isolated xmos + led pcb

http://www.diyinhk.com/shop/audio-k...tml#/dac_option-isolated_xmos_dac_and_led_pcb


- Για τροφοδοσίες αναφέρει 3.3V (>300mA), one 3.3V (>100mA) and one +-12V (>100mA) oπότε:

http://www.diyinhk.com/shop/audio-k...e-dac-power-supply-regulator-33v55v-1ax4.html

και

http://www.diyinhk.com/shop/audio-k...oise-dac-power-supply-regulator-1215v-1a.html


Αυτό που δεν καταλαβαίνω ως προς το XMOS interface είναι αν θέλει δικιά του τροφοδοσία ή όχι. Όποιος μπορεί να μου διαλευκάνει αυτό θα του είμαι ευγνώμων.


Επίσης όποιος μπορεί ας μου ανοίξει τα μάτια για το τι μετασχηματιστή χρειάζεται να παραγγείλω, για όλα τα παραπάνω, εφόσον είναι σωστά.


Σχόλια:

- Αναφορικά με τις τροφοδοσίες, ξέρω ότι το 99.9% του φόρουμ θα μου αντιπροτείνει Salas, αλλά δεν υπάρχει ούτε η γνώση, ούτε η υπομονή όυτε τα χρήματα για μια τέτοια λύση, οπότε μου αρκεί μια επιβεβαίωση αν αυτά που έχω δαλέξει θα κάνουν τη δουλειά

- Στην υλοιποίηση με ενδιαφέρει αποκλειστικά το USB inteface και καμία άλλη συνδεσμολογία. Έχω υπόψιν μου διάφορα XMOS interfaces, αλλά λέω να εμπιστευθώ τον diyinhk και σε αυτό το κομμάτι, καθώς διαβάζω θετικά λόγια.


Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 
Μιχάλη,για να λέει isolated XMOS,το πιθανότερο είναι να τροφοδοτείται εξωτερικά.
Δείχνει όμως να τροφοδοτείται από την πλακέτα του ντακ,αλλιώς γιατί όλες αυτές οι συνδέσεις;

Εφ´όσον δεν τροφοδοτείται από τον υπολογιστή πάντως,όλα καλά.
 
Μια από αυτες τις συνδέσεις λέει 3.3V. Εγώ καταλαβαίνω ότι το xmos τροφοδοτειται από το dac αλλά έχω μηδενική εμπειρία και δεν έχω καμία σιγουριά.

Οι υπόλοιπες τροφοδοσιες που έδωσα link είναι σωστές;

Ζητώ συγνώμη αν κουράζω, αλλά ζήτησα βοήθεια από τον πωλητή και αντί να βοηθήσει με απέτρεψε επειδή του είπα ότι είμαι newb.
 
Εδώ,αναφέρει πως λειτουργεί με εξωτερική.
Οπότε....

Οι υπόλοιπες σωστές είναι.Μετασχηματιστές θα χρειαστείς 2 για καλύτερα.
Έναν με ένα τύλιγμα κι έναν με με δυο τυλίγματα.
Ή έναν με τρία,αλλά νομίζω θα είναι ακριβότερος από τους δυο παραπάνω,μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια.
Ακριβώς θα σου πει αυτός,ρώτα τον.