ESS9018K2M

Δίκοπο μαχαίρι, ως συνήθως. Χωρίς τα LDO μπορείς να βάλεις πολύ καλό τροφοδοτικό, π.χ. Salas, και όντως να μην περιοριστεί από τα LDO.

Αν όμως βάλεις κάποιο "βασικό" τροφοδοτικό, π.χ. κανένα με LM317, με τα LDO θα έπαιζε καλύτερα.
 
Κάθε τοπική τροφοδόσια καλο κάνει κακό δεν θα κάνει , η βελτίωση του ραίλ που προσφέρει κάθε τροφοδοτικό ειναι αντιστοιχη με την ποιότητα εισόδου του ,

δεκάδες δοκιμές και μετρητικές και ακουστικές αυτο δείχνουν , και ασφαλώς ΟΧΙ δεν θα χαλάσει την ποιότητα του ρείλ ένα τροφοδοτικό το χειρότερο που μπορεί να γίνει ειναι να μην επιφέρει περεταίρω βελτίωση

δλδ ο κινέζος λέει ότι με ενα τροφοδοτικό για όλα εισαι οκ ,,,

κουνια που τον κουναγε ,,

απο την μυγα ξύγκι παέι να βγάλει , και στην τελική στο βουβάλι έχει τίγκα στα τοπικά , και μια χαρά ακουει την βελτιώση του κύριου ,
 
Από όσο έχω διαβάσει, αν βάλεις ένα Salas μπροστά και μετά ένα LDO το μόνο που θα καταφέρεις θα είναι να περιορίσεις το τρομερό bandwidth του Salas και να αυξήσεις την αντίσταση εξόδου του. Δηλαδή να θάψεις τα βασικά πλεονεκτήματά του. Ότι τυχών κερδίσεις από τον λιγότερο θόρυβο θα το έχεις χάσει από τα υπόλοιπα, οπότε δεν θεωρείται καλή ιδέα.

Εσύ Βασίλη έχεις μετρήσει το bandwidth και την αντίσταση εξόδου ενός καλού shunt τροφοδοτικού με και χωρίς σε σειρά LDO;
 
Ασφαλώς και έχω μετρήσει , και με εργαλεία που δεν έχετε πρόσβαση ουτε σε φωτογραφία

ξηλώστε λοιπόν όλοι τα τοπικά απο τις συσκευές σας και βάλτε ένα σαντ πίσω και καθαρίσατε ..
 
Re: Απάντηση: ESS9018K2M

Ασφαλώς και έχω μετρήσει , και με εργαλεία που δεν έχετε πρόσβαση ουτε σε φωτογραφία

ξηλώστε λοιπόν όλοι τα τοπικά απο τις συσκευές σας και βάλτε ένα σαντ πίσω και καθαρίσατε ..

Βασίλη μου, μα επειδή δεν έχουμε εργαλεία διαβάζουμε
Δεν είναι θέμα ζήλιας
Έχω τούτο δα το εργαλείο, δε θα σας το δείξω ούτε ζωγραφιστό

Ούτε είπε κανείς να ξηλωθούν τα πάντα

Προσωπικά διαβάζω με ενδιαφέρον την παραπάνω συζήτηση, και εστιάζομαι στα τεχνικά, όπως πιστεύω και μεγάλο μέρος του κοινού που παρακολουθεί τη συζήτηση
Το ότι δεν έχουμε εργαλεία, δε ξέρω γιατί να το θεωρείς κακό
 
Re: Απάντηση: ESS9018K2M

Ασφαλώς και έχω μετρήσει , και με εργαλεία που δεν έχετε πρόσβαση ουτε σε φωτογραφία

ξηλώστε λοιπόν όλοι τα τοπικά απο τις συσκευές σας και βάλτε ένα σαντ πίσω και καθαρίσατε ..

Άμα τα έχεις μετρήσει βάλε κανά γράφημα να δούμε και εμείς, να αποκτήσει και λίγο πραγματικό νόημα η συζήτηση.. Γιατί με φιλολογία μόνο δεν καταφέρνουμε τίποτα.
 
Ουτε εγω έχω Τάσο εργαλεία τέτοιου τύπου , πρόσβαση έχω ,, και το πληρώνω με το αζημίωτο , αλλα σε κάθε συμπέρασμα που βγάζω και το μοιράζομαι βαρέθηκα να πρέπει να αποδεικνίω τα πάντα λες και απολογούμε
 
Δεν υπάρχει θέμα απολογίας, κουβέντα κάνουμε εδώ Βασίλη.. απλά, κάποια πράγματα που γράφεις δεν φαίνονται να στέκουν με βάση την θεωρία αλλά και πειράματα διαφόρων χομπιστων και μη, οπότε καταλαβαίνεις ότι το βάρος της απόδειξης πέφτει σε αυτόν που φέρνει την "καινοφανή θεωρία" (sic). Αν παρουσιάσεις και εσύ δεδομένα και αποδείξεις, θα πάψει και η αμφισβήτηση.

Αλλά βασικά αυτό που λέμε είναι ότι αν δεν ξέρουμε τις ακριβής συνθήκες που έκανες τις μετρήσεις, καθώς και τα υπο δοκιμή μηχανήματα, τον εξοπλισμό, κτλ, δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι έχει συμβεί.

Επίσης επειδή κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή, δεν μπορούμε εύκολα να γενικεύουμε.
 
Δεν θυμάμαι που, για τα τροφοδοτικά του Salas, υπήρξε μια διαμάχη για το πως μας εξυπηρετεί ο τόσο χαμηλός θόρυβος και εάν υπάρχει σαφή βελτίωση με το κυνήγι του όσο χαμηλότερου θορύβου.
Θυμάμαι ότι είχε γράψει, ότι όλα τα ψηφιακά κυκλώματα δεν υπακούν κατά ανάγκη στον ίδιο κανόνα. Σε κάποια ο χαμηλότερος θόρυβος επιφέρει και ακουστικές βελτιώσεις, σε άλλα δεν επιφέρει τίποτα απολύτως ενώ τα βοηθά καλύτερα η όσο το δυνατόν χαμηλότερη αντίσταση εξόδου.
Φυσικά τα τροφοδοτικά του, έχουν το πλεονέκτημα και των δύο και φαίνεται μάλιστα ότι όσο υψηλότερη πόλωση δέχονται τόσο τείνουν για ακόμη πιο χαμηλή αντίσταση εξόδου στο ακουστικό φάσμα (φυσικά υπάρχει και ένα κατώφλι βελτίωσης).
Στα περισσότερα σημερινά on board regulators, ο θόρυβος τουλάχιστον είναι χαμηλότατος, αλλά σε ελάχιστα από αυτά οι κατασκευαστές δίνουν γραφήματα αντίστασης εξόδου ή εάν δίνουν τη δίνουν σε μία μόνο τιμή.
Κάτι λέει αυτό και συνάμα κάτι κρύβει.

Είναι όμως σύνηθες να τοποθετούνται δίπλα από κάθε κρίσιμο σημείο τοπικά dc-dc reg, προφανώς για χαμηλότατο θόρυβο.
Νομίζω ότι μία αρχική τροφοδοσία πολύ καλή είτε τύπου Reflektor-D είτε τύπου TPS7A4701, επιβάλλεται.
Γιατί όχι απευθείας ένα Reflektor-D παντού, θα πει κάποιος.
Γιατί συνήθως τα ψηφιακά παίζουν με αρκετές τάσεις και είναι συνάμα δύσκολο να τα μαζέψεις όλα με πολλαπλά reflektor-D μέσα στο κουτί και από θέμα χώρου και από θέμα θερμοκρασιών.
Επιπρόσθετα τα πολλά ψηφιακά στάδια αλληλεπιδρούν παράξενα μεταξύ τους και έχουν την τάση να ταλαντώνουν εάν κάτι δεν πάει σωστά. Αυτά τα γλιτώνουν τα τοπικά reg, δίνοντας καλύτερη σταθερότητα στο κύκλωμα.
 
"καινοφανή θεωρία" ...

πιστεψέ με δεν ειναι κάτι τέτοιο μια πλευρά της κασκοδικής τοπολογίας που λειτουργεί χρόνια τώρα στα τροφοδοτικά , ρε συ όταν φτάνουμε να αναλύουμε πράγματα που είνα λυμένα χρόνια τώρα , εν ειδη χαβαλέ οκ ,,

θές δλδ να παρουσιάσουμε μετρήσεις σε επίπεδο μικροβόλτ με το προμπ του usb παλμογράφου , να γελάνε οι ρέγκες ,,

για να μην το κουράζουμε το πράγμα με τα ημιαγωγά έχει φύγει σε επίπεδο nasa και βάλε ,,

ακου το pdf , κάνε το πειράμα σου , ακου να δείς εάν έχεις βελτίωση , τσέκαρε για πρόβλημα ταλάντωσης η χοντρου θορύβου , και μετά εάν θές να πας παρακάτω πάς σε εξοπλισμό επιπέδου audio precision για επισφράγιση στην σχεδίαση


δεν με ενδιαφέρει η αμφισβίτηση για μένα ,, το έχω ξαναγράψει ειμαι μωρός συνεχώς ,, μαθαίνω συνέχεια και πράτω ,,

για το ποιός την έχει πιο μεγάλη φάση ,, έχω και βραβεία έχω και κάμποσα σκατόχαρτα ,, χρόνια τώρα

so ?
 
Δημήτρη, νομίζω η τοπολογία τροφοδοσίας που θέτει ή χρησιμοποιεί ο Βασίλης δεν είναι ούτε δική του ιδέα, ούτε άτοπη.

Παλιότερα, οι καλές συσκευές είχαν μια αυτόνομη τροφοδοσία για κάθε σημαντικό rail, συνήθως πάνω σε θετικές αρνητικές τροφοδοσίες LM3XX, δεν χρησιμοποιούσαν on board dc-dc reg.
Άλλωστε η διαθέσιμη τεχνολογία βασιζόταν συνήθως σε τάσεις ±5V ή ±12V για τους τελεστικούς οπότε το πράγμα μαζευόταν με μια αρχική τροφοδοσία ανά rail.

Σήμερα τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά παίζουν με διάφορες τάσεις, ήδη το βουβάλι που το ξέρεις καλά μετρά ένα σωρό τροφοδοσίες. Η γκάμα της ψηφιακής τροφοδοσίας έχει ανοίξει από 3-7,5V γενικά και σε μερικές των περιπτώσεων φεύγει και κάτω από τα 3.
Αυτός είναι και ο λόγος που η σημερινή τάση προωθεί τα dc-dc reg, για συμμάζεμα της πλακέτας εξαιτίας των πολλών υλικών και των αναγκών διαφορετικών τροφοδοσιών.
Εδώ φθάσαμε ένα usb->i2s να απαιτεί δύο αυτόνομες τροφοδοσίες για να λειτουργήσει άριστα, εάν βάλουμε και αυτές του dac και ενδεχομένως και του αναλογικού σταδίου...καταλήξαμε να έχουμε ένα κουτί 2U για να χωράνε όλα μέσα!

Ότι η αρχική τροφοδοσία, παίζει σημαντικό ρόλο για το πως θα λειτουργήσουν τα dc-dc reg, δεν νομίζω να χρειάζεται να έχει σπουδάσει κάποιος audio engineering για να το αναγνωρίσει, μπορεί να το δει με απλό πειραματισμό, έχοντας βασικά εργαλεία πάγκου και διαθέσιμους φίλους να κάνουν μια δοκιμή. Πιστεύω ότι λύνει και το θέμα της σταθερότητας των επιμέρους μερών του συνολικού κυκλώματος.

Επικαλούμε τόσο το Στέλιο Περγιουδάκη, το Νίκο (Dalanik) που άκουσαν τέτοιο εγχείρημα...το είχαμε αναφέρει στο νήμα του mambo2 νομίζω.
Προσωπικά δοκιμασα παραλλαγές Salas BiB, Salas Reflektor-D, ΤΙ TPS7A4701 και ο Στέλιος είχε φτιάξει τροφοδοσία με LM317 πάνω σε συγκεκριμένο mambo2 στο οποίο είχε αφαιρεθεί μόνο η αρχική τροφοδοσία...όλα είχαν διαφορές μεταξύ τους και φάνηκε ότι μία επιμελημένη αρχική τροφοδοσία έχεις από μικρές μέχρι σημαντικές αλλαγές κατά τη διαδικασία της ακρόασης και μάλιστα ελεγχόμενης ακρόασης Α/Β με στάθμες και τα σχετικά.

Δεν έχω σπουδάσει audio engineering για να μπορέσω να το εξηγήσω και να το αναλύσω σε επίπεδο hw τι αλλαγές επιφέρει...τη μόνη διαφορά που μπορούσα μετρητικά να δω ήταν μόνο από 7805 σε οποιοδήποτε από τα παραπάνω τροφοδοτικά, όπου εκτός του χαμηλότερου θορύβου βελτιωνόταν και η απεικόνιση του jitter.
Που να τολμήσεις να μετρήσεις επίπεδα θορύβου αυτών των τροφοδοτικών με αυτά τα μέσα που έχουμε.
Ο δικός μου ψηφιακός παλμογράφος έχει επίπεδο θορύβου περίπου 0,250-0,300mV τι να δω με αυτό! Τα βασικά όπως λέει ο Βασίλης ότι δεν έχεις χοντρό πρόβλημα, ότι δεν ταλαντώνει.
Για να είσαι ακριβής θέλεις Audio Precision ή ψηφιακό παλμογράφο επιπέδου 15000 ευρώ και βάλε!
 
Επικαλούμε τόσο το Στέλιο Περγιουδάκη, το Νίκο (Dalanik) που άκουσαν τέτοιο εγχείρημα...το είχαμε αναφέρει στο νήμα του mambo2 νομίζω.
Προσωπικά δοκιμασα παραλλαγές Salas BiB, Salas Reflektor-D, ΤΙ TPS7A4701 και ο Στέλιος είχε φτιάξει τροφοδοσία με LM317 πάνω σε συγκεκριμένο mambo2 στο οποίο είχε αφαιρεθεί μόνο η αρχική τροφοδοσία...όλα είχαν διαφορές μεταξύ τους και φάνηκε ότι μία επιμελημένη αρχική τροφοδοσία έχεις από μικρές μέχρι σημαντικές αλλαγές κατά τη διαδικασία της ακρόασης και μάλιστα ελεγχόμενης ακρόασης Α/Β με στάθμες και τα σχετικά.

It happened...
Aλλά νομίζω ότι τελικά μονο έτσι (με δοκιμές) θα μπορούσα να πεισθώ και εγώ.

(για μετρήσεις και τοπολογίες κτλ, δεν ξέρω δεν απαντώ!)
 
It happened...
Aλλά νομίζω ότι τελικά μονο έτσι (με δοκιμές) θα μπορούσα να πεισθώ και εγώ.

(για μετρήσεις και τοπολογίες κτλ, δεν ξέρω δεν απαντώ!)

Ε ρε και δεν είναι έτσι...:violent-smiley-030:
Είχαμε κάνα νέο από τον Αμερικάνο;
 
Παρακαλώ όχι τσατ στο νήμα, υπάρχουν και τα pm

Ευχαριστώ.


















τεσπα. να σου απαντήσω.
ο τσάγιας πάει φεεεεεετα.... για γαλοπούλα το βλέπαμε και θα τσουγκρίσουμε αυγά.
κατα τ´αλλα μη σκας, με το φάρδος που κουβαλάς είναι αδύνατον να να μην είναι έτσι...
 
Δεν είναι φάρδος βρε,άμα είσαι καλός και θετικός όλα μια χαρά πάνε.
Άμα είσαι μέσα στην γκρίνια και γρουσούζης τι περιμένεις;

(E και δεν ακούγεται σαν AD1862 αλλά με ανάλυση...ε! :rifle: )

Σχετικά με την κουβέντα πάντως,ο Χογκολέζος μάλλον κρατάει την ως τώρα παράδοση.
Ενδιαφέροντα προϊόντα δηλαδή χωρίς όμως σταθερή ποιότητα.
Και τώρα τελευταία απευθύνεται λίγο πιο πολύ σε προχωρημένους και δεν είναι τόσο ανοιχτός όσο ήταν.

Όταν έψαχνα για το τι usb interface θα πάρω τελικά,πέρυσι,απαντούσε σχετικά σύντομα σε ότι ρωτούσα.
Τώρα από ότι λέει ο Μιχάλης δεν λέει και πολλά.
Εγώ θα περίμενα πάντως σε κάθε νέο σχέδιο μέχρι τουλάχιστον να σταθεροποιήσει την ποιότητα.
 
Η εμπειρία μου συνοψιζεται ως εξής:

- ο χογκολεζος προσπάθησε εξ αρχής να με αποτρέψει να αγοράσω το kit που τελικά αγόρασα όταν του είπα ότι είμαι αρχάριος.

- μετά την αγορά είχα την πολύ γρήγορη βλάβη στο usb interface από άγνωστη αιτία που μπορεί να έφταιγα και εγώ. Να θυμίσω ότι απλά το κούνησα ενώ δούλευε και είχε πάνω του μια έξτρα πλακέτα που δείχνει τη δειγματοληψια (για να είμαι ακριβής κούνησα αυτή την έξτρα πλακέτα) .

- στη συνέχεια μετά από 20 μέρες χρήσης και ενώ δοκίμασα να το συνδέσω με i2s με το rpi τα τίναξε η πλακέτα του DAC. Εδώ είμαι σίγουρος ότι δεν έκανα τίποτα λάθος.

- με αφορμή το παραπάνω, ο χογκολεζος άλλαξε αμέσως την πλακέτα του DAC χωρίς χρέωση. Για το χαλασμένο usb interface δεν του είπα ποτέ τίποτα. Μπορεί να το είχε αλλάξει και αυτό. Απλά εγώ τότε προτίμησα να πάρω καινούριο.

Εν ολίγοις το πρόβλημα είναι ότι τα προϊόντα του στην περίπτωση μου αποδείχθηκαν ευπαθη και θα φοβόμουν να ψωνίσω πάλι από αυτόν. Κάπου εδώ βάζουμε στην εξίσωση ότι αλλάζει τα σχέδια χωρίς να ειδοποιήσει ή να ονοματισει με versions.

Προς ενημέρωση των ενδιαφεροντων για την ολοκλήρωση του χρειάστηκα 500 με 70 ευρώ κερατιατικα για έξτρα xmos. Σε αυτό το κόστος περιλαμβάνονται:

- πλακέτα dac
- 2 xmos interfaces (το ένα κερατιατικο)
- 2 τροφοδοτικά 3.3v
- 1 τροφοδοτικο +-12v
- 2 τοροειδεις από γιατρα
- κουτί από τον ιταλο
- rca, opamps και διάφορα άλλα ψιλολογια

Χωρίς τη βλάβη του xmos θα είχε πάει 430 και με ένα απλό κουτί μπορεί να χε πάει ακόμα και 380.
 
Last edited: