Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Ωχωχωχ...όλοι σχολή καλών Τεχνών εδώ....αποχωρώ από το νήμα πριν γίνω ρεζίλι (θα δω die hard σε λιγο).

Γιατί; Δεν κατάλαβα! Επειδή μερικοί είναι σνομπαρίες και λένε ότι και καλά αν δεν έχεις διαβάσει 147 βιβλία θεωρίας και δεν έχεις εντρυφήσει στο έργο του Ραφαηλίδη, του Αντρέ Μπαζέν και δεν ξέρω και γώ ποιού άλλου προφέσορα, δεν ξέρεις από σινεμά, σημαίνει ότι έχουν δίκιο; Ρε άντε από κει!
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

μπορείς να απαντήσεις και μόνος σου...

1, 2) ολοι οι κριτικοί ειναι ίδιοι; εχουν την ίδια παιδεία, ευφυΐα, ευσαισθησία, ενσυναίσθηση και παρατηρητικότητα;

Why Don't Critics Like the Same Films as the Rest of Us?

(καλύτερα να το διαβάσεις ολόκληρο και όχι απο το quote)

"The idea that there's a disconnect between popular taste and critical taste is sort of a red herring," says Rainer, who was a finalist for the Pulitzer Prize for Criticism. "There's not supposed to be a one-to-one correspondence. If there was, then you wouldn't need critics at all. We'd simply say, 'The top 10 box office grosses this week are the best films.'"

The true role of a film critic, says Rainer, who watches five to seven movies a week, is not to lay down a simple value judgment β€” this movie was "good" or "bad" β€” but instead to use language in a way that "expands the experience of the movie for the reader."

A thoughtful, well-written review not only conveys the excitement of great filmmaking, but also explains how the movie fits into larger political and social conversations. It goes beyond plot recaps and PR-ready sound bites to illustrate why some art works and other art fails.


But to achieve an expanded appreciation of movies requires that we actually read movie reviews, which fewer of us are willing to do. Informal poll: How often do you visit Rotten Tomatoes to read movie reviews? And how often do you go there just to see the aggregate "Fresh" or "Rotten" score? (No judgment.)

To reduce film criticism to a binary score, however, risks reducing filmmaking to a purely consumer exchange. Do I want to pay money for this movie: Yes or no? And if that's our only criteria, we're not only missing out on this deeper appreciation of movies, says film criticism professor and author Walter Metz; we might be making the world a dumber place.

"People who go to movies thinking that they're only entertainment forms are having a very narrow experience with that artform. Someone with an academic training in film and literary studies, is going to have a wider experience," says Metz, who chairs the Department of Cinema and Photography at the University of Southern Illinois and is co-editor of the Film Criticism Journal. "My function in writing criticism is to teach people how to think. It's both teaching people how to think about movies, but even more importantly, how to read the world around them, politically, socially and interpersonally."
Metz is an academic film critic and agrees with Rainer that the role of the critic is to expand and enhance the appreciation of film as art. But Metz doesn't think that the reviews we find in mass media outlets go nearly far enough. He wants to infuse some of the language of academic film criticism β€” style, aesthetics, narrative structure β€” into mainstream newspapers, magazines and websites.

Ο κύριος αυτός λέει βλακείες.
 
Γιατί; Δεν κατάλαβα! Επειδή μερικοί είναι σνομπαρίες και λένε ότι και καλά αν δεν έχεις διαβάσει 147 βιβλία θεωρίας και δεν έχεις εντρυφήσει στο έργο του Ραφαηλίδη, του Αντρέ Μπαζέν και δεν ξέρω και γώ ποιού άλλου προφέσορα, δεν ξέρεις από σινεμά, σημαίνει ότι έχουν δίκιο; Ρε άντε από κει!

Γράψε μας εσύ ενα βιβλίο που ξέρεις από σινεμά να το διαβάσουμε. Θα εκτελέσεις ενα πολύ σημαντικό έργο όχι μόνο για εμάς αλλά για όλη την ανθρωπότητα, για ολες τις γενιές που θα ακολουθήσουν.

Μην ξεχάσεις και ένα για την κλασική μουσική εκτός αν γίνεται να εμπεριέχει όλη τη μουσική.

Μπορείς άραγε να μάθεις κινηματογραφο αν βλέπεις μόνο κινηματογραφο;

Πχ παρατηρείς που τοποθετούν τους ηθοποιούς οι σκηνοθέτες σε τι background; τα αντικείμενα γύρω τους έχουν κάποιο σημασία; ρόλο; τα χρώματα; η σύνθεση και η γεωμετρία ενός πλάνου; η μουσικότητα της κίνησης; οι ήχοι; το mise en scene?

Φίλε Κώστα, όχι, δεν χρειάζεται να διαβάσεις όλα τα βιβλία του κόσμου για να δεις και να απολαύσεις μια ταινία.. χρειάζεται όμως για να διευρυνεις τους ορίζοντες σου, για να αισθανθείς και να κατανοήσεις όχι μόνο την τέχνη αλλά και τον κόσμο τριγύρω σου. Και αυτό δεν είναι μόνο προτερήμα των κριτικών, οπου πολλές φορές -όπως λέει και ο Ραφαηλιδης- είναι πιο ανόητοι απο τον απλό θεατή, αλλά προτέρημα άλλων αυτών που ψάχνουν, παιδεύονται, μελετανε, παρατηρούν, σκέφτονται, αισθάνονται.

Ο Andre Bazin ήταν αυτός όπου με τα γραπτά του μετέτρεψε τον κινηματογράφο σε τέχνη και "ανάγκασε" όλους τους διανοούμενους της εποχής του, και μετέπειτα, να δουν τον κινηματογράφο ως τέχνη και όχι ως απλό θέαμα, entertainment.

Τώρα αν εσένα σε ενδιαφέρει μόνο το entertainment, κανένα πρόβλημα. Άνοιξε την tv και καλή διασκέδαση. Άπειρο περιεχόμενο και επιλογές.

Χρόνια Πολλά και ευτυχισμένα σε όλους!
Με υγεία τύχη και ανοιχτούς ορίζοντες!
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Θα σου βάλω μετά screen shot quiz.

Για καλύτερη της χρονιάς δεν ξέρω καθώς δεν έχω δει ακόμα πολλές αλλά σίγουρα είναι εξαιρετική.
τι δεν ξερεις αφου αυτη μας ειπες ...

Πολύ πιθανό να είναι το call my by your name..
μμμ
 
ΚΏΣΤΑ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ, οποιος έχει διαφορετική αισθητική σημαίνει ότι είναι σνομπ; ή απλά ότι κρίνει με άλλα αισθητικά κριτήρια;

Μηπως όμως είναι σνομπ κάποιος που δεν ακούει, διαβάζει τι γράφουν κάποιοι που μελετανε πχ ενα συγκεκριμένο θέμα;
Μήπως σνομπισμος είναι η εύκολη λύση, τα ξέρω όλα δεν χρειάζομαι την γνώμη κανενός.. Εγώ ξέρω, αυτοί δεν ξέρουν.. Και η μη αμφισβήτηση του εαυτού μας;
 
Γράψε μας εσύ ενα βιβλίο που ξέρεις από σινεμά να το διαβάσουμε. Θα εκτελέσεις ενα πολύ σημαντικό έργο όχι μόνο για εμάς αλλά για όλη την ανθρωπότητα, για ολες τις γενιές που θα ακολουθήσουν.

Μην ξεχάσεις και ένα για την κλασική μουσική εκτός αν γίνεται να εμπεριέχει όλη τη μουσική.

Μπορείς άραγε να μάθεις κινηματογραφο αν βλέπεις μόνο κινηματογραφο;

Πχ παρατηρείς που τοποθετούν τους ηθοποιούς οι σκηνοθέτες σε τι background; τα αντικείμενα γύρω τους έχουν κάποιο σημασία; ρόλο; τα χρώματα; η σύνθεση και η γεωμετρία ενός πλάνου; η μουσικότητα της κίνησης; οι ήχοι; το mise en scene?

Φίλε Κώστα, όχι, δεν χρειάζεται να διαβάσεις όλα τα βιβλία του κόσμου για να δεις και να απολαύσεις μια ταινία.. χρειάζεται όμως για να διευρυνεις τους ορίζοντες σου, για να αισθανθείς και να κατανοήσεις όχι μόνο την τέχνη αλλά και τον κόσμο τριγύρω σου. Και αυτό δεν είναι μόνο προτερήμα των κριτικών, οπου πολλές φορές -όπως λέει και ο Ραφαηλιδης- είναι πιο ανόητοι απο τον απλό θεατή, αλλά προτέρημα άλλων αυτών που ψάχνουν, παιδεύονται, μελετανε, παρατηρούν, σκέφτονται, αισθάνονται.

Ο Andre Bazin ήταν αυτός όπου με τα γραπτά του μετέτρεψε τον κινηματογράφο σε τέχνη και "ανάγκασε" όλους τους διανοούμενους της εποχής του, και μετέπειτα, να δουν τον κινηματογράφο ως τέχνη και όχι ως απλό θέαμα, entertainment.

Τώρα αν εσένα σε ενδιαφέρει μόνο το entertainment, κανένα πρόβλημα. Άνοιξε την tv και καλή διασκέδαση. Άπειρο περιεχόμενο και επιλογές.

Χρόνια Πολλά και ευτυχισμένα σε όλους!
Με υγεία τύχη και ανοιχτούς ορίζοντες!

Επιμένεις να μη διαβάζεις αυτά που γράφουμε. Να στο πω λιανά: Αν θελήσω να μάθω τη γνώμη του Ραφαηλίδη για το σινεμά θα διαβάσω Ραφαηλίδη, αν θελήσω να μάθω τη γνώμη του Μπαζέν θα διαβάσω Αντρέ Μπαζέν. Εδώ μπαίνω για να μάθω τη γνώμη τη δική σου, του Στέλιου του Γαλ'Εν και των άλλων συμμετεχόντων, για να μιλήσουμε για τις ταινίες που είδαμε και να πούμε και μια κουβέντα παραπάνω. Πες ότι είμαστε σε ένα καφε στην παραλία της Θεσσαλονίκης (ή ακόμη καλύτερα σε μια ταβέρνα της Άνω Πόλης) και κουβεντιάζουμε για την ταινία που είδαμε στο Φεστιβάλ. Ο Στέλιος λέει τα δικά του, δεν του άρεσε λέει η ταινία που είδαμε γιατί δεν ήταν σαν του Γούντι, εμένα γιατί δεν ήταν σαν του Χίτσκοκ και του Γαλέν για άλλο λόγο. Εσύ βγάζεις ένα βιβλιο απο την Κολότσεπη, σηκώνεσαι όρθιος και αρχίζεις να απαγγέλεις Ραφαηλίδη...

Υ.Γ. Διάβασα κάποτε κάποια απο τα βιβλία για το σινεμά του Αιγόκερου, που ήταν επανεκδόσεις των Cahiers du Cinema. Δε συγκλονίστικα.

Υ.Γ.2. Δεν προτείνω ποτέ βιβλία για μουσική. Λόγω τόπου κατοικίας διαβάζω διάφορα στα γερμανικά και τα αγγλικά που δεν ξέρω αν είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά και πόσο καλή είναι η μετάφραση.Επίσης δε διαβάζω ποτέ θεωρητικά βιβλία για τη μουσική, αν η χ ή η ψ μουσική μου αρέσει πάει καλά, αν όχι άντε γεια. Αν παρ όλα αυτά επιμένεις, συνιστώ το βιβλίο του Wolfgang Hildesheimer για τον Mozart, αν μπορέσεις να το βρεις και έχεις ευχέρεια με τη γερμανική είναι ότι καλυτερο έχω διαβάσει τα τελευταία χρόνια για το συγκεκριμένο συνθέτη.
 
Αν μου επιτρεπει ο Στελιος μια προτροπη να αλλαξει ο τιτλος του νηματος απο Ευρωπαικο Σινεμα σε Το Μαμησαμε και Ψοφησε Σινεμα....

Χρονια Πολλα σε ολους...
 
Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Αν μου επιτρεπει ο Στελιος μια προτροπη να αλλαξει ο τιτλος του νηματος απο Ευρωπαικο Σινεμα σε Το Μαμησαμε και Ψοφησε Σινεμα....

Χρονια Πολλα σε ολους...
τι σε χάλασε; πειράζει που "ξεφύγαμε" πάντα μιλώντας για κινηματογραφο;

Αν θέλεις δεν ξαναγράφω για να μην ενοχλείστε.

Χρόνια Πολλά και ευτυχισμένα σε όλους
 
Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Αμ δε μιλαμε για κινηματογραφο.Μιλαμε συνεχεια για καποιους που μιλανε για κινηματογραφο....
Και ειναι εντελως αντικα@λε....

Αντικα@λε.. Έλιωσα...Αφιερωμενο.. :))

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Colombus
χαρακτηριστηκε ταινια χρονιας απο εναν εξοχο νεαρο σινεφιλ
και ειπα να την δω

ο σκηνοθετης λατρευει τον Οζου και προσπαθει
μικρη ταινια για φεστιβαλικους χωρους αξιολογο
τωρα εμεις θελουμε κατι με ποιο δυναμικη ορμη

εε Οχι και ταινια της Χρονιας .
.

+1 δεν με αγγιξε,καπως ανευρη και σαν να ειναι φτιαγμενη μονο για φεστιβαλ επιτηδευμενα,ομως παιζει εξαιρετικα με τα καδρα του ,την γεωμετρια των κτιριων,τον περιβαλλον χωρο,τα επιπλα κλπ που στην ουσια ειναι συμπρωταγωνιστες και καθοριζουν την ιστορια...
και κατι για το μοντερνο ,το μοντερνο στο σινεμα ειναι εξελιξη,μπορει να ειναι καλη εξελιξη μπορει και κακη,παντως κινειται εκτος πλαισιου,μεχρι να (εαν τα καταφερει να γινει η ιδια πλαισιο) και να ερθει το μετα το μοντερνο και να σπασει τα νεα δεσμα...συνηθως κατι νεο που δεν το γνωριζουμε ειτε το θεοποιουμε ειτε το αποριπτουμε χωρις δευτερη κουβεντα,συνηθως το ριζοσπαστικο (εαν ειναι) δεν ειναι στην μοδα γιατι μας χαλαει την "κανονικοτητα"..
χρονια πολλα ρεεε
υ.γ μπορει να ειναι λιγο αντικ@υλε απο την αλλη ειναι καλη βοηθεια για οσους εχουν διψα για το αντικειμενο και δεν τα γνωριζουν ολα
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Αντικα@λε.. Έλιωσα...Αφιερωμενο.. :))

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Aμα σου πω και ποιος το σκηνοθετησε το παραπανω εκει να δεις πλακες....















Σμαραγδης....
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Aμα σου πω και ποιος το σκηνοθετησε το παραπανω εκει να δεις πλακες....















Σμαραγδης....

Πλάκα κάνεις.. Πάντως μες στις άκρες τον φωτογραφίζει. :)
 
Αν μου επιτρεπει ο Στελιος μια προτροπη να αλλαξει ο τιτλος του νηματος απο Ευρωπαικο Σινεμα σε Το Μαμησαμε και Ψοφησε Σινεμα....

Χρονια Πολλα σε ολους...

:flipout::2thumb22sup:
 
Απάντηση: Re: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

...

Ο Andre Bazin ήταν αυτός όπου με τα γραπτά του μετέτρεψε τον κινηματογράφο σε τέχνη και "ανάγκασε" όλους τους διανοούμενους της εποχής του, και μετέπειτα, να δουν τον κινηματογράφο ως τέχνη και όχι ως απλό θέαμα, entertainment.

...

Σιγα ρε φιλε μην περιμενε τα γραπτα ενος ανθρωπου ο κινηματογραφος για να μετατραπει σε τεχνη.
 
Απάντηση: Re: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Ωχωχωχ...όλοι σχολή καλών Τεχνών εδώ....αποχωρώ από το νήμα πριν γίνω ρεζίλι (θα δω die hard σε λιγο).

Να μεινεις.
Μια χαρα ταινιες ειναι τα Die Hard. Απο τις καλυτερες δρασης ever...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Πάλι ψάχνεις συγκεκριμένη φόρμουλα.. στον αυτόματο..

Μόνο εσύ μπορείς να κρίνεις ποιοι τα έχουν και ποιοι όχι..
..

Aκριβως!
Εγω λοιπον κρινω οτι η (συντριπτικη) πλειοψηφια της φαρας τους ειναι σιχαμερα ατομα διχως ηθικη που ξεπουλανε τις αποψεις τους. Τους εχω στο ιδιο επιπεδο με τους δημοσιογραφους. Υπαρχουν και αξιολογοι? Φυσικα και ναι. Καποιους τους εχω σε μιαν αλφα εκτιμηση και αν τυχει να πεσω πανω σε κειμενα τους θα τα διαβασω. Απο κει και περα αρνουμαι να κατσω να ψαχνω με το φαναρι σαν το Διογενη να βρω μερικους καλους ακομα αναμεσα στη λαοθαλασσα των πουλημενων στα στουντιο. Εχω καλυτερα πραγματα να κανω στη ζωη μου.
 
Re: Απάντηση: Re: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Σιγα ρε φιλε μην περιμενε τα γραπτα ενος ανθρωπου ο κινηματογραφος για να μετατραπει σε τεχνη.
Κι όμως φίλε αν διαβάσεις ιστορία κινηματογράφου θα το βρεις μπροστά σου σε πολλές. Όμως διατυπώσα λάθος το κείμενο που έγραψα, δεν τον μετέτρεψε ο ίδιος σε τέχνη καθώς δεν έκανε ταινίες αλλά έκανε όλη την διανόηση της εποχής να πάρουν στα σοβαρά τον κινηματογράφο όπου μέχρι τότε τον θεωρούσαν απλο θέαμα. Δεν ξέρεις τι πάθος είχε ο Bazin για τον κινηματογράφο...

Τεσπα αφου δεν πρόκειται να ασχοληθείς. Καλό βράδυ και χρόνια πολλά!